Toiveissa vauva 2021

@3milia toivotaan että siellä testissä joku kummittelisikin ja vahvistuisi!!:love: Ite en oo noihin testeihin saanut vielä koskaan viivanpaikkaa vaikka en nyt hirveästi sinänsä oo niillä kerennyt testailemaankaan.

On: täällä ootellaan menkkoja. Lähdettiin miehen kanssa reissuun ja aamula ennen lähtöä tein vielä negan pregcheckillä. Ihan kivaan saumaan tuli nyt tämä matka niin ei tarvitse kotona ootella vuotoa. Kaikki alavatsa tuntemukset on ollut nyt pari päivää pois ja rintojen kipukin helpottanut. Vielä sitä niin kauan toivoo kun ei menkkoja näy, mutta usko on vähissä. Ja dpo tosiaan se ~11-12. Kerkesin jo kuvitella kaikkea alkuviikosta ja tuli se "tunne" että olisi raskaana. Mutta se tunne meni pissan mukana kun testejä aloin tekemään:cool::D
 
  • Rakkaus
Reactions: 3milia
@helmikorvakoru @Nokare tietty sitä toivois:X3: Jotenkin en vaan halua nyt nostaa toiveita, ettei taas putoo kovaa ja korkeelta.. Mut tohon mun testiin nyt en ainakaan vielä toiveita kasaa :D Katotaan lauantaina! Ja niinku @Nokare niin kauan on toivoo, kun menkkoja ei näy, jännätään yhdessä!❤ Toivottavasti sullakin plussaks muuttuis yllättäen :love:

Edit. En oo mäkään ennen saanu noihin mitään näkyviin, paitsi kerran roskishaamu pari tuntia testiajan jälkeen :D Tai sit nyt oli vaan todella tarkat viivalasit ja halu nähdä jotain:geek::ROFLMAO:
 
@helmikorvakoru @Nokare tietty sitä toivois Jotenkin en vaan halua nyt nostaa toiveita, ettei taas putoo kovaa ja korkeelta.. Mut tohon mun testiin nyt en ainakaan vielä toiveita kasaa Katotaan lauantaina! Ja niinku @Nokare niin kauan on toivoo, kun menkkoja ei näy, jännätään yhdessä! Toivottavasti sullakin plussaks muuttuis yllättäen
Joo, se on ihan hyvä pitää jalat maassa!
Kyllä, vielä on kaikilla meillä toivoa. Ja jos uusi kierto alkaa niin sehä on uus mahis het perään!:D
 
  • Rakkaus
Reactions: 3milia
Mua on mietityttänyt yks juttu. Mulla siis niin et ma 6.7 oli pientä vuotoa ja tiistaina 7.7 poistettiin kierukka ja siitä oli vuotoa enemmän ja vähemmän vielä 10 päivää. Sit siitä aloin tikuttaa ovista ja eka haalea viivaa ja su 3 päivää vuodon loputtua oli kaks tasavahvaa viivaa, joka sit oli jo maanantaina haaleempi. Ja laskin niin et ovis ois ollu maanantaina ja nyt siis dpo 3. MUTTA! Mulla ei oo ollu mitään limoja eikä edes minkään näköstä valkovuotoa, vaan rutikuivaa ton tyhjennysvuodon/menkkojen jälkeen. Kipuja kyllä on ollu viikonlopusta lähtien enemmän ja vähemmän millon missäkin lantion alueella. Voiko ovis ees tapahtua jos ei oo mitään limoja??
Minä en ole kaikissa kierroissa bongannut limoja ja kuiva olo ollut, vaikka ovisplussa testiin tullut. Tosin mulla ei ihan täydellinen ole kierto, joten en tiedä onko ok tuo kuivuus. Mutta on myös ollut sellaista, että tulee oikeanlaista vuotoa, mutta ultrassa ei ole ovista näkynyt tulemassa.
 
  • Tykkää
Reactions: jonnas1984
@minttuni Ihan kuin olisin omia ajatuksiani lukenut, mäkin sain kesälomani aluksi kuulla että mun paras ystävä on raskaana - tietysti kävi äkkiä vaikka kierrot kuulemma mitäsattuu eikä oltu yritetty. Juuri kun tuntui että oma suru keskenmenosta alkoi jollain lailla tasaantua niin sitten tämä... ja kyllä oon itkeny monet itkut nyt tätä asiaa. Tää oli just se luottokaveri kuka on mua tukenut tässä kahden vuoden yrityksen ja pettymysten aikana ja ollut juuri se kenen kanssa on voinut lähteä pitämään hauskaa ja on saanut ajatukset muualle yrityksestä ja kaikesta paskasta. Nyt sitä ei enää oo. Ja eniten toki surettaa että meidän lasketut ajat olis olleet lähekkäin jos meidän pienen sydän ei olis lakannut lyömästä eikä saada kokea tätä yhdessä vaan joudun tasapainoileen katkeruuteni kanssa. Viime vuonna kun mulla oli keskenmeno niin leivoin kakkuja toisen hyvän ystävän vauvakutsuille. Kyllä mä mietin että mitä pahaa oon tehny kun asiat menee näin.
Siis just tuota olen itsekin miettinyt, että mitä olen tehnyt väärin, että en vauvaa saa. Vaikka varmasti se vielä jonain päivänä mahdollista. Ja itse kans osallistun vauvajuhliin, teen lastenvaatteita yms., hoidan kaikkien kavereiden lapsia jne.. Ja yrittää vaan miettiä, että kyllä meillekin vielä joskus. Minulla ei ole raskauksia takana, joten ei omakohtaista kokemusta, mutta yksi kaveri on kertonut, että hänellä vuosien lapsettomuuden aikana ollut todella vaikeita jaksoja ja vaikea hyväksyä muiden onni nopeasta raskaaksi tulosta. Minulle on kyllä hankalia ne, että kun jotkut puhuu että eivät tykkää lapsista ja tulee jos on tullakseen, sitten yhtäkkiä heti ehkäisyn pois jättämisen jälkeen ollaan raskaana. Puhumattakaan niistä, jotka vahingossa yhdestä kerrasta tai ehkäisynkin läpi tulevat raskaaksi. Ja jotkut toiset odottavat vuosikausia toivoen lasta ja eivät koskaan häntä saa. Mutta tosiaan, peukut pystyssä että kaikki vielä saavat toivomansa ❤
 
Kiitos kaikille kivoista viesteistä ja varovaisista onnitteluista. Tänään tai huomenna on vasta 4+0 oviksesta laskettuna, joten ihan nöyrin ja rauhallisin mielin mennään tässä päivä kerrallaan :) koko ajan pelko persiissä, että menkat alkaa ja näin jo siitä untakin viime yönä.

@Persikka123 voi ei, kuinka ikävää!! Sua nyt todella koetellaan tarpeettoman paljon :( <3

@Helmipupu taitaa sieltä joku pilkistää! Aamulla uutta testiä ja kuva tietenki tänne :geek:

Voimia kaikille, jotka kamppailevat vaikeiden tilanteiden kanssa <3 Ymmärrän itse olevani äärimmäisen onnekas ollessani tilanteessa, jossa ensimmäisessä kierrossa tulee plussa, vaikkei se mitään vielä takaakkaan. Minulla on hyvä ystävä, joka kamppailee lapsettomuuden kanssa ja olen paljon pohtinut aikaisemmin, että miten toimin jos raskaudun ennen häntä. Päätin, että kerron hänelle ensimmäisenä, koska hänkin on jakanut minun kanssani kaikki onnistumiset ja epäonnistumiset, enkä halua että hänelle tulee sellainen olo, että olen ns. pimittänyt tietoa.

Toivon kaikille plussatuulia mahdollisimman pian:love:
Jokainen suhtautuu varmasti erilailla, mutta ainakin itse olen arvostanut sitä, että minulle kerrotaan "heti" :) eikä odoteta toiseen kolmannekseen ja ei mitään mainintaa edes yrittämisestä. Vaikka toki on myös oikeus odottaa kertomista niin pitkään, kuin haluaa. En ole loukkaantunut, vaikka ei olisi kerrottukaan, ennenkuin vatsa alkaa kasvamaan tms. :)
 
@Persikka123 paljon voimia ja toivottavasti leikkaus sujuu hyvin. Tosi kurja tilanne :(

Masentavaa kuulla että useammalla ovisplussan löytäminen on ollut noin työn takana. Itse tikutin elämäni ekaa kertaa ovista keskiviikkona, ja toivoin että voisin oviksen bongata ihan vaan aamutikutuksilla (digitesti). Mutta onko siis niin, että vaikka digiin tulis hymynaama, ei ovulaatiota välttämättä tapahdu? Mitenköhän varma ovulaation merkki limojen ja himojen muutokset on, osaako kukaan arvailla? Itse odotan huomiselle ovista viime kiertojen tuntemusten perusteella.
Olen ymmärtänyt, että ovisplussa ei takaa ovulaatiota. Tai ovulaatiossa voi olla jotain häiriötä, huonolaatuinen munasolu, liian ohut limakalvo tms. Mutta kun lääkärille sanoin, että olen saanut alkuvuodesta koko ajan plussan digitestillä, niin kirjasi että ovulatoriset kierrot tänä vuonna. Että onko se kuitenkin aika todennäköistä, että ovis tapahtuu. Ja lääkärin mukaan riittäisi testata kerran päivässä, mutta mitäpä sitä hullutestaajanainen voisi tehdä muuta kuin pissiä purkkiin päivät pitkät. XD
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja wbä
Toivotaan @3milia, että se jokin pilkistys siellä tikussa olisi nyt se plussa!!:X3::love:

Tässä muuten terkkuja yheltä hullulta laborantilta, otin kuvan näistä mun kahen kierron ovistikuista (jotka oon säästänyt, että voisin sitten tarvittaessa vertailla viivan vahvuutta tulevissa kierroissa). Nää on One Steppejä, ja tosiaan ajattelin että voi kiinnostaa jos joku pohtii että miten vahvana se ovisplussa noihin yleensä piirtyy jne. Omien tuntemuksien mukaan mulla on ovis ollut ekassa kierrossa kp 17 ja tokassa kp 13. En sitten tiiä, yleensähän sen ajatellaan olevan seuraavana päivänä vahvimmasta viivasta, mutta mulla on kyllä ollut koviakin oviskipuja just noina päivinä.:unsure:

Ps. Vannoin ennen yritystä, että musta ei tuu mitään hullua tikkunaista. Miten meni noin omasta mielestä?:ROFLMAO::ROFLMAO:

Pps. En tiiä miks osa on noin kellertäviä, en oo kuitenkaan koko tikkuja siellä pissassa uittanut:p

Ei hätää, mulla kans osa noista onestepeistä keltaisia :D ja minäkään en uskonut alkavani tikkuhulluksi. Raskaustestejä en ole vielä innostunut tekemään, kun se negatesti mulle pahempi, kuin menkkojen alkaminen.
 
  • Tykkää
Reactions: helmikorvakoru
Mä oon ollut kauhean itkuinen viime yönä. Jotenkin sellainen olo etten ole raskaana. Nyt en uskalla tehdä testiä. Eilen oli kyllä vahvat oireet mutta silti epäilen. Jos mulla onkin lyhyempi kierto niin sen takia ollut huonoa oloa. Mulla joskus ennen menkkoja iskee huono olo. Mä odotan sinne kuukautisiin asti.
 
  • Surullinen
Reactions: minttuni
VAUVA 2021 ♡

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

24.07.2020 - PERJANTAI

Nimi yritys aloitettu monesko lapsi


Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Myytta, ya 12/17, 2.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
Kikkakolmas, ya 8/18, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
+ Amadecasa, ya 9/18, 2. lapsi
+ Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Kasikuus, ya 5/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
Alinna86, ya 6/19, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
lulube, ya 6/19 , 1.lapsi
+ Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
+ Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Taikinatonttu, ya 7/19, 1.lapsi
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
+ Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Minouche, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
+ Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
illusia_, ya 9/19, 1.lapsi
+ Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
+ Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
+ Ananas90, ya 10/19, 4. lapsi
Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
+ Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+ Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
+ Jusperi, 12/19, 1.lapsi
+ Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Sinisilmät, ya 1/20, 1.lapsi
+ mandariinilohko, ya 1/20, 2.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
Loree, ya 2/20, 1.lapsi
+ Riama, ya 2/20, 2.lapsi
+ Lilje ya 2/20, 2. lapsi
Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
+ Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+ Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
Mamtobe ya 3/20, 1. lapsi
Mäyh, ya 3/20, 1.lapsi
+ Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
+ Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
Santso, ya 4/20, 2. lapsi
+ Esba, ya 4/20, 2.lapsi
3milia, ya 4/20, 1.lapsi
Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
+ Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
Nokare, ya 4/20, 1.lapsi
Wbä, ya 4/20, 3.lapsi
Goodway, ya 4/20, 1.lapsi (miehen 3.lapsi)
Äitimamino, ya 5/20, 4.lapsi
+ Hannaah, ya 5/20, 3.lapsi
lovecoco, ya 5/20, 1.lapsi
+ Sofia90, ya 5/20, 2.lapsi
Vohvelitohveli, ya 5/20, 1.lapsi
Melissa86, ya 5/20, 2.lapsi
-Lounatuuli-, ya 5/20, 1.lapsi
Iinesankka82 ya 5/20, 2.lapsi
Tiitiäinen87, ya 5/20, 1.lapsi
helmikorvakoru, ya 6/20, 1. lapsi
pikkumyyläine, ya 6/20, 1.lapsi
+ Pumpuli1, ya 6/20, 1.lapsi
Syyskuu-08, ya 6/20, 3. lapsi
Aniaj, ya 6/20, 3.lapsi
Tiukuna, ya 6-7/20, 1. lapsi
innap, ya 7/20, 2.lapsi
Heemilia, ya 7/20, 4.lapsi
AnnMariii, ya 7/20, 2.lapsi
Nipsuneiti83, ya 7/20, 3.lapsi
neilikkaruusu, ya 7/20, 3.lapsi
pata-ässä, ya 7/20, 1.lapsi
Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)
kaaliperhonen, ya 8/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi Kiertopäivä


Taikinatonttu.............kp 40/?
Minouche……………….kp 37/22
Hipposka.....................kp 29/29-32
3milia...............................kp 29/25-28
Jjenn...............................kp 29/29-33
Heemilia.........................kp 29/30
Nokare..........................kp 28/29
Napsunen....................kp 28/35-37
Rimaleli..........................kp 28/30
Iinesankka....................kp 26/?
Mysteerio.......................kp 25/30
Zennuli..........................kp 24/25-28
Lovecoco.....................kp 24/30
-Lounatuuli-.................kp 21/28-35
Töppönen_....................kp 20/26
Alinna86.........................kp 18/28
Sinisilmät.........................kp 18/27-28
Tiukuna......................kp 18/29-31
Mäyh..............................kp 18/26-31
Mamtobe............................kp 17/28
Eeva650.........................kp 15/28-42
Nipsuneiti83.................kp 15/29
Tiitiäinen87.....................kp 15/27
Minttuni...........................kp 14/25
LaTila...................................kp 14/27
Goodway.......................kp 14/23
AnnMariii.........................kp 13/?
Kikkakolmas..............kp 12/28
Wbä...................................kp 11/26-28
Melissa86.....................kp 10/30-36
lulube..............................kp 9/29
Brunet82.......................kp 8/26-28
Aniaj..................................kp 5/28
Helmikorvakoru.......kp 4/27-28
Kirjoh89....................kp 4/28
pata-ässä.................kp 2/28
Kasikuus......................kp 1/27-28
Lillanna.............................kp 1/28-42

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Nokare............................dpo 13
Helmipupu...................dpo 13
3milia................................dpo 12
IinesAnkka82.............dpo 10
Mysteerio......................dpo 9
Töppönen_..................dpo 8
pikkumyyläine.............dpo 8
Mamtobe.........................dpo 4
Sinisilmät.........................dpo 4
Mäyh..................................dpo 3
Tiitiäinen87.....................dpo 2
minttuni.............................dpo 0

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Teinkin äsken testin, vaikka sinänsä ihan turhaa Mut nähdään miehen kaa seuraavan kerran vasta sunnuntaina ja, jos oliskin nyt jo näkynyt, niin oltais nähty yhdessä se Mut siis jonkun superhaaleen viivanpaikan sain tihrustettua pregcheck-liuskaan (herkkyys 25), iltapissa, tunnin pidätys ja dpo 11 Toisin sanoen aivan turha testaus Mut lauantaiaamuna uus, jos ei tiputtelu tai menkat sitä ennen ala

Edit. Ja mieskin sai tihrustettua, kun kohdan näytin
Oioi!:love: Kunpa vahvistuisi!:love::X3:

Voi ei @Persikka123 oon niin pahoillani:cry: Niin väärin että joudut kokemaan tuollaista.:cry: Toivottavasti leikkaus menee hyvin ja toivut pian <3

Ja ihanaa @Kuumeilija40 , onnea sinne! :love:

Onnea myös @pumpuli1 :love:
 
  • Rakkaus
Reactions: 3milia
@sabs ihan sydäntä riipaisi sun kirjoitus. En voi edes kuvitella miten kova paikka ystäväsi raskaus oli. Ihan jo siksikin, että et oman menetyksen vuoksi voi kokea sitä hänen kanssa yhdessä. :(

Samoin kaikki muutkin ensimmäistä pitkään yrittäneet, kaikki myötätunto teidän puolella.

Itselläkin tuntuu raskaalta kun tätä neljättä on nyt yritetty pian vuosi. Mutta sitten mietin, että oon saanut kokea sen kaiken ihanan jo kolme kertaa! Ja ehkä jo vähän mieltänikin suojatakseni, oon alkanut miettimään, että jos sitä neljättä ei sitten tulekaan. Miksi sen vauvan kaipuu on niin kova, ettei voi olla vaan onnellinen tästä mitä on. Ja olenhan minä, mutta niin... ehkä tiiätte mitä tarkoitan.

Minä jo eilen aamulla heitin taas kirveen kaivoon kun yöllä pukkasi hikeä. Sehän on mulla kyllä niin negakierron merkki! Sitten yhtä äkkiä aamupäivästä alkoi aivan hirveesti paleltaa ja se on jatkunut siitä asti. Lämmötkin olleet koko ajan yli 37. Silti jotenkin semmonen olo, että en voi olla raskaana. No ensi viikollahan sen sitten näkee.

Onnea @Kuumeilija40 <3 ja @pumpuli1 <3
 
  • Rakkaus
Reactions: sabs ja minttuni
Hyvä mies! Meillä mies on onneks ollu koko ajan sitä mieltä että tottakai menee testeihin

Toivottavasti tekin saatte pian ajan! Mä jouduin tänään vielä kinumaan uutta aikaa, ku ollaanki ens viikko reissussa. Saatiin onneks aika sit heti seuraavalle viikolla

Vaikka tilanne onkin kurja, ni kiva kuitenkin että ollaan @KirJoh89 samassa aikataulussa, niin saa vähän vertaistukea! Oletan sun nimimerkistä että oot -89? Mä oon myös!
Ei olla kerrottu yrittämisestä saati vaikeuksista kenellekään, niin teidän (ja miehen!) lisäks mulla ei oo ketään kenelle puhua Kiitos siis, että ootte <3
Joo, ollaan molemmat 1989 syntyneitä.

Onko muuten normaalia, et oikea munasarja on tuikkaillut viime kierron oviksesta lähtien lähes säännöllisesti, joka päivä jossain vaiheessa selkeitä tuntemuksia. Myös menkkojen aikaan. Et voiko se olla munasolun kasvua? Mut outoo et useamman viikon aikana tuntunut. (ja testi nega)
 
Vaikka ollaan puhuttu miehen kans ettei puhuta yrityksestä kellekään, nii hän vihjailee monesti esim. Autosta ja asunnon koosta et auto aateltiin ostaa jo farkkumallisena et sit mahtuu myös pienokaisen kanssa takapenkille ja et onneks on iso asunto nii mahtuu sit pienten taaperrella. Ja siis nää vihjailut ollu viikottaisia, et ehkä lähipiiri jo on tiedostanut et meillä saattais olla lapsihaaveet melko voimakkaina vaikkei asiasta sen enempää puhutakkaan yleisesti (kahdenkeskeistä keskustelua kyllä paljonkin) ❤
 
Siis just tuota olen itsekin miettinyt, että mitä olen tehnyt väärin, että en vauvaa saa. Vaikka varmasti se vielä jonain päivänä mahdollista. Ja itse kans osallistun vauvajuhliin, teen lastenvaatteita yms., hoidan kaikkien kavereiden lapsia jne.. Ja yrittää vaan miettiä, että kyllä meillekin vielä joskus. Minulla ei ole raskauksia takana, joten ei omakohtaista kokemusta, mutta yksi kaveri on kertonut, että hänellä vuosien lapsettomuuden aikana ollut todella vaikeita jaksoja ja vaikea hyväksyä muiden onni nopeasta raskaaksi tulosta. Minulle on kyllä hankalia ne, että kun jotkut puhuu että eivät tykkää lapsista ja tulee jos on tullakseen, sitten yhtäkkiä heti ehkäisyn pois jättämisen jälkeen ollaan raskaana. Puhumattakaan niistä, jotka vahingossa yhdestä kerrasta tai ehkäisynkin läpi tulevat raskaaksi. Ja jotkut toiset odottavat vuosikausia toivoen lasta ja eivät koskaan häntä saa. Mutta tosiaan, peukut pystyssä että kaikki vielä saavat toivomansa ❤
Meillä on lähipiirissä vaan noita vahingossa raskaaksi tulleita, kerrasta raskaaksi tulleita tai sitten ihan yrittämättä parissa kuukaudessa raskautuneita... Mut tilastollisesti jonkun pitää olla se pari kenellä ei niin vaan onnistu ja me ollaan se. Näin oon yrittäny ajatella. Mutta kyllä tässä vielä onnistutaan!! :)
 
  • Rakkaus
Reactions: Shibali ja minttuni
Joo, ollaan molemmat 1989 syntyneitä.

Onko muuten normaalia, et oikea munasarja on tuikkaillut viime kierron oviksesta lähtien lähes säännöllisesti, joka päivä jossain vaiheessa selkeitä tuntemuksia. Myös menkkojen aikaan. Et voiko se olla munasolun kasvua? Mut outoo et useamman viikon aikana tuntunut. (ja testi nega)
Mulla kyllä ainakin tuikkii (nyt sen jälkeen ku leikkauksessa ne keväällä teki sen aukiolotutkimuksen) nii lähes päivittäin johonkin aikaan ja oon aikalailla varma et just sitä munasolun/follikkelin kasvua se meinaa. Loppuu sit siihen ovulaatioon :D
 
Meillä on lähipiirissä vaan noita vahingossa raskaaksi tulleita, kerrasta raskaaksi tulleita tai sitten ihan yrittämättä parissa kuukaudessa raskautuneita... Mut tilastollisesti jonkun pitää olla se pari kenellä ei niin vaan onnistu ja me ollaan se. Näin oon yrittäny ajatella. Mutta kyllä tässä vielä onnistutaan!!
Siis musta tuntuu et mun kaveripiirissä on vaan pääsääntöisesti noita suunnittelematta kerrasta raskaaksi/ tai ehkäisyn läpi, (okei tai on nyt raskaana myös yks ekasta suunnitellusti raskaaksi). Ja kyl se harmittaa et ei se meille oo nii helppoa. Raskaana olevia ja juuri lapsen saaneita kun on lähipiirissä jokunen. Vaikka onnellinen heidän puolestaan, surullinen omasta puolesta.

Mut sit toisaalta en kai saisi valittaa. Meillä on kuitenkin vasta toinen yk menossa. Moni täällö on joutunut odottamaan paljon kauemmin. Itse kuitenkin tästä riippumatta koen sellaista lapsettomuuden tunnetta. (Ja siis onhan meillä diagnoosina sosiaalinen lapsettomuus). Näkisin et jos oltaisiin heteropari, meillä olisi jo n. Vuosi yritystä takana. Siis meilläkin voisi olla jo lapsi sylissä, jos meillä olisi omasta takaa niitä siittiöitä.

Tää lapsettomuuden kokemus tuntuu hyvin kaksipiippuiselta. Et oon tekopyhä jos ajattelenkin niin. Toisaalta tuntuu, että en oo oikeutettu tunteeseen. Et jotenkin haluamattaan vähättelee niitä oikeasti kauan yrittäneitä jos väittää itsekin "kärsivänsä" lapsettomuudesta. Ei me oo yritetty kauaa, eikä me oo jouduttu kokemaan sitä kauan yrittämistä.... En yhtään halua vähätellä pitkään yrittäneiden tunteita.

Mut sit taas pohtii sitä, et saako näin naisparina kokea lapsettomuutta esimerkiksi sen takia et todella olisi mennyt hoitoihin jo vuosi sitten, jos raha ei olisi hidastanut matkaan. (Munkin työsuhde "irtisanottiin" just vuosi sitten, kun meillä oli tarkoitus et oltaisiin ajateltu hoitoja just niillä main). Oon siis vähän ristiriidassa itseni kanssa, koska koen lapsettomuutta, mut samalla ajattelen etten tavallaan oo oikeutettu siihen, koska ei oo yritetty juuri mitään. Välillä jopa ajattelen et ei me lähellekään vielä ansaita plussaa kun on aivan liikaa ihmisiä jotka on yrittänyt jo todella todella kauan. Heille soisin plussat ♥

Toivottavasti ette ajattele et oon tekopyhä tms. näiden tunteideni kanssa. En halua yhtään vähätellä ketään kuka on jo joutunut yrittämään kauan. Tiedän et ootte joutunut varmasti pettymään enemmän ja oon pahoillani siitä. Toivon kaikille teille plussia ♥
 
Moi kaikille! Voisin liittyä seuraanne. 33v ja neljättä haaveillaan. YK8 menossa. Minipillerit edeltävä ehkäisy.
Tuntuu että pakko avautua. Alkaa mennä usko kaikkiin testeihin jo. Tässä kierrossa en tikuttanut ovista koska tunsin sen selvästi noin kp16. Mulla kierto ollut mitä sattuu pillereiden lopetuksen jälkeen ja pisimmillään oli huhtikuussa 51päivää.
Ja taas ollaan tilanteessa että testejä tehty kymmenen. Ostinkin toissapäivänä niitä Pregcheckejä. Eilen aamupäivälirusta ihan selkeä haamu tai viivanpaikka. Tummui kuivuessaan. Illalla uskalsin sen miehellekin näyttää. Sitten onnen ja jännityksen sekaisin fiiliksin nukkumaan. Näin unia vaan testeistä.... Aamulla sitten uusi pc. Täysi nega. Ei mitään. Nada. Tyhjä. Nyt ihan surkeat olot. Ja jää kyllä myös pc kaupan hyllyyn jatkossa. Seuraavaksi taidan ostaa vaan suoraan Digin. Mutta mikä ihme tämä pitkä kierto taas on.... Viivasia teille muille! Ja jaksamista . Raastavaa.....
 
  • Surullinen
Reactions: jonnas1984
Siis musta tuntuu et mun kaveripiirissä on vaan pääsääntöisesti noita suunnittelematta kerrasta raskaaksi/ tai ehkäisyn läpi, (okei tai on nyt raskaana myös yks ekasta suunnitellusti raskaaksi). Ja kyl se harmittaa et ei se meille oo nii helppoa. Raskaana olevia ja juuri lapsen saaneita kun on lähipiirissä jokunen. Vaikka onnellinen heidän puolestaan, surullinen omasta puolesta.

Mut sit toisaalta en kai saisi valittaa. Meillä on kuitenkin vasta toinen yk menossa. Moni täällö on joutunut odottamaan paljon kauemmin. Itse kuitenkin tästä riippumatta koen sellaista lapsettomuuden tunnetta. (Ja siis onhan meillä diagnoosina sosiaalinen lapsettomuus). Näkisin et jos oltaisiin heteropari, meillä olisi jo n. Vuosi yritystä takana. Siis meilläkin voisi olla jo lapsi sylissä, jos meillä olisi omasta takaa niitä siittiöitä.

Tää lapsettomuuden kokemus tuntuu hyvin kaksipiippuiselta. Et oon tekopyhä jos ajattelenkin niin. Toisaalta tuntuu, että en oo oikeutettu tunteeseen. Et jotenkin haluamattaan vähättelee niitä oikeasti kauan yrittäneitä jos väittää itsekin "kärsivänsä" lapsettomuudesta. Ei me oo yritetty kauaa, eikä me oo jouduttu kokemaan sitä kauan yrittämistä.... En yhtään halua vähätellä pitkään yrittäneiden tunteita.

Mut sit taas pohtii sitä, et saako näin naisparina kokea lapsettomuutta esimerkiksi sen takia et todella olisi mennyt hoitoihin jo vuosi sitten, jos raha ei olisi hidastanut matkaan. (Munkin työsuhde "irtisanottiin" just vuosi sitten, kun meillä oli tarkoitus et oltaisiin ajateltu hoitoja just niillä main). Oon siis vähän ristiriidassa itseni kanssa, koska koen lapsettomuutta, mut samalla ajattelen etten tavallaan oo oikeutettu siihen, koska ei oo yritetty juuri mitään. Välillä jopa ajattelen et ei me lähellekään vielä ansaita plussaa kun on aivan liikaa ihmisiä jotka on yrittänyt jo todella todella kauan. Heille soisin plussat ♥

Toivottavasti ette ajattele et oon tekopyhä tms. näiden tunteideni kanssa. En halua yhtään vähätellä ketään kuka on jo joutunut yrittämään kauan. Tiedän et ootte joutunut varmasti pettymään enemmän ja oon pahoillani siitä. Toivon kaikille teille plussia ♥
Jokaisella on yhtäläinen oikeus surra lapsettomuutta, oli syy mikä tahansa. Voi olla, että kumppania ei löydy ja sen vuoksi kipuilee lapsettomuutta. Tai on sen verran jo ikää, että ei pääse julkiselle hoitoihin, pitää itse kustantaa. Heteroparikin voi muutaman yrityskerran jälkeen olla jo suruissaan, on voitu suunnitella ja toivoa kauan ja pettymys, kun ei onnistukaan. Itsekin ajattelen, että ei meillä vielä ikuisuutta ole yritystä takana, mutta itsellä vuosien haaveet. Kaikille toivon onnistumista ❤
 
Moi kaikille! Voisin liittyä seuraanne. 33v ja neljättä haaveillaan. YK8 menossa. Minipillerit edeltävä ehkäisy.
Tuntuu että pakko avautua. Alkaa mennä usko kaikkiin testeihin jo. Tässä kierrossa en tikuttanut ovista koska tunsin sen selvästi noin kp16. Mulla kierto ollut mitä sattuu pillereiden lopetuksen jälkeen ja pisimmillään oli huhtikuussa 51päivää.
Ja taas ollaan tilanteessa että testejä tehty kymmenen. Ostinkin toissapäivänä niitä Pregcheckejä. Eilen aamupäivälirusta ihan selkeä haamu tai viivanpaikka. Tummui kuivuessaan. Illalla uskalsin sen miehellekin näyttää. Sitten onnen ja jännityksen sekaisin fiiliksin nukkumaan. Näin unia vaan testeistä.... Aamulla sitten uusi pc. Täysi nega. Ei mitään. Nada. Tyhjä. Nyt ihan surkeat olot. Ja jää kyllä myös pc kaupan hyllyyn jatkossa. Seuraavaksi taidan ostaa vaan suoraan Digin. Mutta mikä ihme tämä pitkä kierto taas on.... Viivasia teille muille! Ja jaksamista . Raastavaa.....
Tsemppiä ja tervetuloa mukaan ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Babyonmind

Yhteistyössä