Toiveissa vauva 2021

Mäkin teen ovistestin yleensä iltapäivästä jos teen ja plussa näkyy jo 1h pidätyksellä hyvin. Riippuu kyllä varmaan paljon testimerkistä ja mikä sopii kellekin, mut ainakin pc näyttää mulla herkästi.

Ite tunnistan oviksen myös limoista, haluista ja kivuista eli sinänsä testailu on kai turhaa, mut tykkään oviksen testailusta kun edes silloin saa positiivisen testin niin tulee hyvä mieli :) Olen alkanu tuntea oviksen vasta raskauksien jälkeen. Meillä seksiä on keskimäärin joka toinen päivä koko kk ajan, joten ei senkää puolesta tarttis varmaa testailla. Ja tää ei oo vauvan yrityksen takia, vaan ollaan molemmat seksuaalisesti oltu aina tosi aktiivisia vaikka ollaanki oltu jo kauan yhdessä. Se on meidän suhteessa positiivista vaikka muuten koenkin että tämä vauvahaave on enemmän mun kuin miehen. Tutkimusten myötä tästä tuli kyllä enemmän yhteinen haave.

Nyt menossa kp 10/22-26, @Loree jos vielä lisäät senki listalle. Limailua ollu nyt pari päivää ja halut huipussaa, ovis on yleensä ollu kp 10-14 välillä, nyt en oo ainakaa vielä testaillu mut luulisin et ovis on tässäkin kierrossa viimeistään kp 13.
 
Mäkin teen ovistestin yleensä iltapäivästä jos teen ja plussa näkyy jo 1h pidätyksellä hyvin. Riippuu kyllä varmaan paljon testimerkistä ja mikä sopii kellekin, mut ainakin pc näyttää mulla herkästi.

Ite tunnistan oviksen myös limoista, haluista ja kivuista eli sinänsä testailu on kai turhaa, mut tykkään oviksen testailusta kun edes silloin saa positiivisen testin niin tulee hyvä mieli Olen alkanu tuntea oviksen vasta raskauksien jälkeen. Meillä seksiä on keskimäärin joka toinen päivä koko kk ajan, joten ei senkää puolesta tarttis varmaa testailla. Ja tää ei oo vauvan yrityksen takia, vaan ollaan molemmat seksuaalisesti oltu aina tosi aktiivisia vaikka ollaanki oltu jo kauan yhdessä. Se on meidän suhteessa positiivista vaikka muuten koenkin että tämä vauvahaave on enemmän mun kuin miehen. Tutkimusten myötä tästä tuli kyllä enemmän yhteinen haave.

Nyt menossa kp 10/22-26, @Loree jos vielä lisäät senki listalle. Limailua ollu nyt pari päivää ja halut huipussaa, ovis on yleensä ollu kp 10-14 välillä, nyt en oo ainakaa vielä testaillu mut luulisin et ovis on tässäkin kierrossa viimeistään kp 13.
Meillä näyttäis olevan samat päivät menossa, kp 10 täälläkin ja ovista jo enteilee, luultavimmin parin päivän sisään.(y)
Mulla tulee kans jotenkin varmempi olo jos sen plussan saa konkreettisesti tikuteltua, oon kyllä kokeillut kiertoja ilmankin ja nyt ekaa kertaa digi, vaihtelu virkistää :D
 
Luin tuossa ketjua nyt läpi mitä on jääny lukematta ja jäi mietityttää tuo naisen hedelmällisyyden lasku iän mukana.. onko täällä moni yli 30v? Ite oon 33 ja kuopuksen sain ku olin 27. Jotta ei kai hedelmällisyys iha viel ole laskenu ku lehmän häntä:(?
Toki siis,kun sain esikoisen olin 21/22,keskimmäisen, olin 23/24 ja kuopuksen olin 27.
Muutoin nyt paremmat fiilikset ja menkatki on jo vähenemään päin,jes:)
Miehelle tilasin jotaki supermies+ -lisäravinnetta,jotta kaikki keinot käyttöön:D
 
@Pampula3 Mietin sinua tänään ja kävin etsimässä listalta ❤ Aika samoilla päivillä mennään :) Jännittävää nähdä ollaanko sinä, minä ja @Alinna86 sit yhdessä piinailemassa tämä kierto ❤

@Päärynä5 , minä täytän tänä vuonna 34. Ensimmäisen lapsen sain ollessani 18, toisen kun oli 19, kolmannen 21 ja neljännen 23- vuotiaana. Minulla hedelmällisyys rajusti laskenut TAI sit on jotain vikaa minussa/ uudessa miehessä, kun ei tärppää. Ei kemiallisia, ei niin yhtään mitään.
Tuota supermiestä minunkin mies käytti jonkin aikaa ja sit siirty ihan vaan monivitamiinin käyttöön. Hyvä, että siellä paremmat fiilikset ❤
 
Luin tuossa ketjua nyt läpi mitä on jääny lukematta ja jäi mietityttää tuo naisen hedelmällisyyden lasku iän mukana.. onko täällä moni yli 30v? Ite oon 33 ja kuopuksen sain ku olin 27. Jotta ei kai hedelmällisyys iha viel ole laskenu ku lehmän häntä?
Toki siis,kun sain esikoisen olin 21/22,keskimmäisen, olin 23/24 ja kuopuksen olin 27.
Muutoin nyt paremmat fiilikset ja menkatki on jo vähenemään päin,jes
Miehelle tilasin jotaki supermies+ -lisäravinnetta,jotta kaikki keinot käyttöön
Mä täytän nyt ens kuussa 30 ja kieltämättä se ehkä osalta vauhditti tätä mun vauvakuumetta❤ Lukenut niin paljon siitä, että alkaa laskemaan kun 30 tulee täyteen. Mut nyt taas on lukenut monista paikoista, että alkaiskin se lasku vasta 35 vuodesta ylöspäin :geek: Ja sit toisaalta, eikö tässä oo aika paljon tuuri pelissä ihan kaikilla, myös alle kolmekymppisillä:unsure::love:
 
@Pampula3 Mulla sama, tai et ovistesti on kiva tehdä, vaikkei periaatteessa ees tarttis, mut ku siihen saa aina jossain vaiheessa “leffaviivat" :D niin vaikuttaa kyllä positiivisesti mieleen ja luo toivoa, kun kroppa toimii.



@Päärynä5 joissaki lukee et 30 ikävuoden jälkeen pikkuhiljaa lähtee laskuun, mut yleensä taitaa olla se että 35 ikävuoden jälkeen lähtee pikkuhiljaa laskuun. Mutta niin henkilökohtaisia asioita. Itse oon 31 täytän 32 tänä vuonna, eikä vielä oo pelottanut että hedelmällisyys olis laskenut. Ainakin vuoden sisään 2 raskautta, vaikka menivätkin kesken. Esikoinen syntyi kun olin just täyttänyt 24.
Lähipiirissä on raskaana oleva 40 v ja toinen sai 39 v lapsen. Muutenkin kaikkki hänen 3 lasta hänelle syntyneet 35v, 37v ja 39 v. Luo jotenkin toivoa, että olis aikaa itelläkin hyvin. Tosin lähipiirissä on myös juuri 38 v mummoksi tullut kun hänen 18v lapsi sai lapsen :D ja hänellä itsellä on siis ihan pieni alle vuoden ikäinen lapsi. Hurjaa.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja 3milia
Mulla taas taitaa olla hedelmällisyys noussut, kun mitä vanhemmaksi on tullut, niin sitä nopeammin on tullut raskaaksi. Ekan sain 22v, tokan 24v kolmannen 25v. Nyt jos tulen tästä raskaaksi ehdin täyttää 29v.
Mun äiti tuli (vahingossa) raskaaksi ja synnytti 48v. Oli kyllä omissa lapsettomuustuskissa kova kolaus, mutta nykyään ihanaa että oma sisarus suht samanikäinen kaveri omille lapsille.
 
Mulla taas taitaa olla hedelmällisyys noussut, kun mitä vanhemmaksi on tullut, niin sitä nopeammin on tullut raskaaksi. Ekan sain 22v, tokan 24v kolmannen 25v. Nyt jos tulen tästä raskaaksi ehdin täyttää 29v.
Mun äiti tuli (vahingossa) raskaaksi ja synnytti 48v. Oli kyllä omissa lapsettomuustuskissa kova kolaus, mutta nykyään ihanaa että oma sisarus suht samanikäinen kaveri omille lapsille.
Oho aikamoista kyllä! Ja varmasti kolahtanut, kun itsellä just ne tuskat ja lapsen kaipuu:cry: Mutta ihanaa, että nyt jo hyvä tilanne ja toisaalta aika hauskaa:love:❤
 
  • Tykkää
Reactions: Millimetrii
Mä olen kans miettinyt tota hedelmällisyyden laskua. Toisaalta ultran mukaan munasarjoissa oli runsaasti munarakkuloita, mutta se ei kai kerro kuitenkaan niiden laadusta mitään. Raskaaksi en ole kuitenkaan tullut nyt yli vuoteen. Monesti myös sanotaan, että ensimmäinen lapsi on vaikein saada.
 
  • Tykkää
Reactions: Millimetrii
Luin tuossa ketjua nyt läpi mitä on jääny lukematta ja jäi mietityttää tuo naisen hedelmällisyyden lasku iän mukana.. onko täällä moni yli 30v?
Olen vielä reilu puoli vuotta 35v. Esikon syntyessä olin kuukautta aikaisemmin ehtinyt täyttää 22v. Silloin melko perään yritettiin saada hänen isänsä kanssa toista, melkein vuosi ehdittiin yrittää ilman lopputulosta ennen eroa. Toivon silti, että nyt tärppäisi jossain vaiheessa. :)
 
@Päärynä5 se hedelmällisyyden lasku on tosi yksilöllistä. Voi tapahtua tosi nopeasti tai hyvin hitaasti. Ei voi verrata oikein muihin. Minäkin tiedän paljon yli 35-v raskaaksi tulleita. Onneksi on nii et monilla onnistuu. Mä olin siis just täyttäny 34 ku alettiin tätä kolmatta yrittää ja sain tutkimuksissa kuulla et hedelmällisyyden laskua on jo selvästi. Tuntuu toki oudolta jos 34 on mulle jo liian vanha saamaan lasta, kun oma äitinikin on saanut mut just 34-vuotiaana. Aiemmat lapset sain ollessani 25v ja 28 v ja silloin tulin helposti raskaaksi. Mut niin kuin joku aiemmin totes, raskaaksi tuloon vaikuttaa niin moni asia ja sattuma, että ei voi loppupeleissä tietää mikä johtuu mistäkin. Vaikka mulla on laskua jo tapahtunut, on lääkärin mielestä raskaus munkin kohdalla hyvin mahdollista jopa ihan luomunakin, mut toki tässä vaiheessa ei kannata enää turhia odotella ja miettiä esim. hoitojen suhteen, sillä mulla ei ole enää vuosia aikaa yrittää. Toisaalta, nyt tutkimusten aikana on ultrissa todettu et nyt kun munasolut on vähentyneet niin mulla irtoaa monesti 2 tai jopa 3 munasolua kerralla. Se ilmeisesti liittuy juuri siihen et vanhemmilla äideillä kaksosraskauden todennäköisyys kasvaa. Itse uskon et luomuna ei välttämättä enää onnistuta mut ainakin jotain hoitoja vielä kokeillaan jotta ei jää myöhemmin harmittamaan, ettei kokeiltu kaikkea. Ikinä en ois uskonu et kolmatta lasta voi kaivata näin kovin, vaikka on jo kaksi saanut.
 
Täällä kanssa 30 täynnä, täytin viime vuoden lopulla ja se meilläkin oli vauhdittajana. Meillä kun toiveissa olisi kaksi lasta! Mä ikäni puolesta pienesti salaa toivon, että suvusta tulevat kaksois”geenit” tulis ja saatais kaksi naperoa kerralla. <3 Oon vähän tutkinut, niin äidin puolen suvusta ja hyppää yhden sukupolven yli - kuinkas sattuikaan että mun pappa on identtinen :D et sit joskus kun meille tärähtää plussa, niin varaan heti varhaisultraan ajan, apua!
 
Mä tässä just mietin, kun viime raskaudessa plussasin leffaviivat viime isänpäivänä, tai sillon on dpo 14 eli menkkojen alkamispäivä (himotestaajana sain tietty jo dpo9 haamun). Nyt täs kierrossa, jos ovis tulee normaaliin aikaan, nii äitienpäivänä olis aika ideaali kiinnittymisaika, jos vaan tärppäis <3 Viikon verran jos ois heittoa taakse päin nii voisin plussata äitienpäivänä, mutta ei ihan osu kohdilleen, mut olishan se ihan äitienpäivälahja jos onnistuisi :)
 
Täällä kanssa 30 täynnä, täytin viime vuoden lopulla ja se meilläkin oli vauhdittajana. Meillä kun toiveissa olisi kaksi lasta! Mä ikäni puolesta pienesti salaa toivon, että suvusta tulevat kaksois”geenit” tulis ja saatais kaksi naperoa kerralla. <3 Oon vähän tutkinut, niin äidin puolen suvusta ja hyppää yhden sukupolven yli - kuinkas sattuikaan että mun pappa on identtinen et sit joskus kun meille tärähtää plussa, niin varaan heti varhaisultraan ajan, apua!
Meillä on kans suvussa kaksosgeeniä ja munkin papalla eli äidin isällä on kaksonen, mun isotäti. Mä pelkään, että tulis kaksoisraskaus. En missään nimessä haluis kahta vauvaa kerrallaan! viime raskaudessa näin unta, että synnytin kaksoset ja jätin sen toisen vauvan synnärille ja sanoin, että haluan vain yhden :ROFLMAO:
 
Iästä oli puhetta ja hedelmällisyydestä.
Itse täytän ensi vuonna 35v. Mies 42v.
Eka lapsi syntyi 21v. Ja toinen 23v.
Eli aikaa on kulunut ja varmasti hedelmällisyys jonkin verran laskenutkin.

Vielä noista one stepin ovis tikuista..oisko kellään plussasta kuvaa?
Mul alkoi jo kivut ja viiltelee vähän väliä oikeelle puolelle. Hämmentävää et kivut tulis eka ja plussa vasta myöhemmin mut lienee kaikki on mahdollista :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Luin tuossa ketjua nyt läpi mitä on jääny lukematta ja jäi mietityttää tuo naisen hedelmällisyyden lasku iän mukana.. onko täällä moni yli 30v? Ite oon 33 ja kuopuksen sain ku olin 27. Jotta ei kai hedelmällisyys iha viel ole laskenu ku lehmän häntä?
Toki siis,kun sain esikoisen olin 21/22,keskimmäisen, olin 23/24 ja kuopuksen olin 27.
Muutoin nyt paremmat fiilikset ja menkatki on jo vähenemään päin,jes
Miehelle tilasin jotaki supermies+ -lisäravinnetta,jotta kaikki keinot käyttöön
Eka lapsi tuli kun olin 26, toisen sain 28-vuotiaana ja nyt olen 32. Todennäköisesti olen vielä jokseenkin hedelmällisessä iässä, mutta varmaa se ei tietty ole. Ja susta epäilisin samaa :)
 
vierailija
Ensimmäistä viestiä, ehkä väärään paikkaan.
Karsean kummallinen ja vaihteleva olo ollut pari päivää.
Edellinen raskaus päättyi viikolla 13 keskenmenoon ja sen jälkeen en ole uskaltanut edes ajatella raskauden mahdollisuutta.

Päivällä tein testin johon tuli haalean vaalea viiva, menkkojen pitäisi alkaa huomenna-ylihuomenna.
Näistä viivanpaikoista tms. ollut paljon juttua ettei sellaisia ole olemassakaan joten tulkitsen tuon haalean punaisen viivan plussaksi.
Ongelma ei kait olisi se plussa, vaan minun ikä ja parisuhteen tilanne, 39 ja loppu. Lisäksi opiskelen ja valmistua pitäisi loppuvuodesta.
La olisi minun ymmärryksen mukaan 1.1. 2021
Voi luoja kun ei tiedä mitä ajatella. Uuden testin teen kyllä tiistaina ja aamupissasta.
 
Iästä oli puhetta ja hedelmällisyydestä.
Itse täytän ensi vuonna 35v. Mies 42v.
Eka lapsi syntyi 21v. Ja toinen 23v.
Eli aikaa on kulunut ja varmasti hedelmällisyys jonkin verran laskenutkin.

Vielä noista one stepin ovis tikuista..oisko kellään plussasta kuvaa?
Mul alkoi jo kivut ja viiltelee vähän väliä oikeelle puolelle. Hämmentävää et kivut tulis eka ja plussa vasta myöhemmin mut lienee kaikki on mahdollista
Mä tein one stepin ovistestin eilen noin klo 17 ja kuvassa tulos, tänään aamulla oli jo selkeesti haalentunut. Itsellä oli kanssa aamupäivällä kipuja, mutta jotenkin silti oletin ovulaation vähän myöhemmäksi, kun viime kierrossa oli lähemmäs kolme päivää kipuja kun plussa tuli. Kaksi muuta kertaa, kun oon testannut on tullut testiviivasta selkeästi tummempi kuin kontrollista, mutta oiskohan se sitten ollut itsellä mahdollisesti jo eilen aamulla... :unsure:

https://aijaa.com/13mFNn
 
Mulla taas taitaa olla hedelmällisyys noussut, kun mitä vanhemmaksi on tullut, niin sitä nopeammin on tullut raskaaksi. Ekan sain 22v, tokan 24v kolmannen 25v. Nyt jos tulen tästä raskaaksi ehdin täyttää 29v.
Mun äiti tuli (vahingossa) raskaaksi ja synnytti 48v. Oli kyllä omissa lapsettomuustuskissa kova kolaus, mutta nykyään ihanaa että oma sisarus suht samanikäinen kaveri omille lapsille.
Meillä oli vähän sama homma omilla vanhemmilla ja mun mummilla. Oma tätini on vain kolme vuotta mua vanhempi ja mun vanhemmat yritti mua 6 vuotta muistaakseni. On varmasti ollut äidilleni kova paikka. Jännä kyllä :)
Itseä alkoi niin ahdistaa tämä menkkojen odottelu, että testaan huomenna aamulla, mikäli menkat ei ala. Mulla tulee siis eka veri paperiin aina aamulla, kun täti tulee kylään. Ja jos alkaakin huomenna ennen testiä, niin voin säästää ne tuohon kesälle, kun oli tarkoitus yritys aloittaa :) toi on kolmen paketti niin jos huomenna on nega ja menkkoja ei kuulu niin testaan uudestaan keskiviikkona. Torstaina alkaa uusi e-pilleriliuska. Teoriassa on pieni mahdollisuus olla raskaana, kun vaikka kaikki pillerit söin niin mulla oli mahatauti.
 
Mä tein one stepin ovistestin eilen noin klo 17 ja kuvassa tulos, tänään aamulla oli jo selkeesti haalentunut. Itsellä oli kanssa aamupäivällä kipuja, mutta jotenkin silti oletin ovulaation vähän myöhemmäksi, kun viime kierrossa oli lähemmäs kolme päivää kipuja kun plussa tuli. Kaksi muuta kertaa, kun oon testannut on tullut testiviivasta selkeästi tummempi kuin kontrollista, mutta oiskohan se sitten ollut itsellä mahdollisesti jo eilen aamulla...

https://aijaa.com/13mFNn
Kiitos mutta tää sun oma on vissiin joku muu, Puikko?:unsure:
Mulla käytössä nyt siis ne liuskat ekaa kertaa. Aiemmin ollut pregcheckit joissa viiva selkeesti vahvempi ni oli jotenkin helpompi tulkita kun taas näissä one stepeissä ei taida vahvaa viivaa tulla laisinkaa:cautious:
 
  • Tykkää
Reactions: Eliana
Naisen hedelmällisyys alkaa laskea 25 ikävuodesta eteenpäin, mutta 35 lasku alkaa olla merkittävää ja yli 40-vuotiailla raskauden todennäköisyys on huomattavasti heikentynyt. Yhden kierron aikana mahdollisuus munasolun onnistuneeseen hedelmöittymiseen ja kiinnittymiseen on keskimäärin n. 25% hujakoilla edellyttäen, että molemmat osapuolet ovat perusterveitä ja lisääntymiskykyisiä. Lähteenä terveyskylä. Munasolun hedelmöittymisen % löytyi myös tällainen mielenkiintoinen kaavio, joka huomioi naisen iän ja tallettelupäivät. Kuitenkin hedelmällisyyteen vaikuttaa todella monet tekijät ihan sikiöajasta saakka (äidin ravitsemus, lääkkeet ja päihteet raskausaikana) ja sen jälkeen geenilotto + elintavat. Eli kirvestä ei kannata heittää kaivoon, kun loppujen lopuksi tarvitaan vain yksi toimiva munasolu ja siittiö. (y)

Meillähän yritetään esikoista (minä olen nyt 26-vuotias ja mies 31). Äitini sai minut (esikon) kuukautta ennen kuin täytti 30, ensimmäinen pikkuveli tuli taloon äidin ollessa 32 ja kuopus 34 vuotiaana. Onneksi aloiteltiin löysin rantein aikaisin, kun vauvantuloa on hankaloittaneet oma stressitilanne, joka sekoitti kierrot totaalisesti sitten miehen työkomennus satojen kilometrien päähän ja nyt tämä saakelin korona :D Uskomattoman huonoa tuuria, mutta yritän muistuttaa itselleni että ei tarvita kuin yksi munasolu ja siittiö. Meidän tuurilla kun tärppää niin tulee varmaan vielä kolmoset. Eipä siinä, tervetuloa vaan!

Ovistesteistä: noissa CB:n digeissä sanotaan ohjeessa, että kellonajalla ei ole väliä kunhan virtsa on ollut rakossa 4 h ja aika on joka päivä sama. Aamupissaa ajattelin testailla, koska mulla on säännöllinen työaika ja yön aikana hyvin täyttyy tuo 4 h pidätys. :unsure:
 
Kiitos mutta tää sun oma on vissiin joku muu, Puikko?
Mulla käytössä nyt siis ne liuskat ekaa kertaa. Aiemmin ollut pregcheckit joissa viiva selkeesti vahvempi ni oli jotenkin helpompi tulkita kun taas näissä one stepeissä ei taida vahvaa viivaa tulla laisinkaa
Joo hei anteeksi, nyt oli liuskat ja puikot sekaisin.:ROFLMAO: Tosiaan noista liuskoista ei oo kokemusta.
 
  • Haha
Reactions: Alinna86

Yhteistyössä