Toiveissa vauva 2021

@Vindy Muistan 2020 ryhmästä ainakin yhden, jolla negaa näytti vielä aika myöhään ja plussa taisi tulla dpo 16-17. Toisilla hcg nousee niin hitaasti, et testit reagoi myöhemmin. Toivotaan vielä sitä plussaa sinulle ❤

Onpas täällä taas hankala päästä juttuun, kun porukkaa niin paljon ja tekstiä tulee niin paljon, että perässä ei pysy, joten pahoittelen, että tämä alkuun pääseminen juttuihin taas takkuaa :D Samanlailla ku 2020 ryhmässä, otti oman aikansa, et pääs juttuun :)

Minua ei harmita palstalaisten plussa uutiset, paitsi jos tulee sellaisia "olen taustaillut pitkään ja nyt uskallan tulla mukaan juttelemaan. Tein juuri positiivisen testin" .. Tai no en voi sanoa, että harmittaa, vaan melkein "vihainen" että miksi ei voi mennä suoraan odottajiin. Jos on vain taustaillut, eikä ikinä jutellut, niin miksi tulla kertomaan siitä plussasta. Ihmetyttää, toivottavasti kukaan ei nyt suutu tästä paljastuksesta :(
Tuttujen raskausuutiset vaihtelee. Pari vahinkoraskaus ilmoitusta on tullut ja ne on saanut surulliseksi. Toivotut plussat ei saa sitä reaktiota aikaan.

Greippimehusta. Yhden kierron join, limat oli eka kertaa järkyttävät, jo 5pvä ennen ovista. Ovis tuli 3pvä myöhemmin kuin yleensä ja greippimehu kierrossa menkat oli niin järkyttävät, et naistenpolille jouduin. Mulöa limkalvot hyvät muutenkin, ni greippimehu paranti niitä liikaa ja vuotokin oli niin kauhea, että saikkua piti hakea. Jo ilman greippiäkin menkat runsaat, ni en viitti sitä enää juoda :(

Menkat pitäis alkaa huomenna. Alaselkää poltellut jo 4pvä, joten ne alkaa hetkellä millä hyvänsä. Aamulämmötkin laski eilen. Yleensä ne laskee vuotopäivänä.
 
@Vindy Muistan 2020 ryhmästä ainakin yhden, jolla negaa näytti vielä aika myöhään ja plussa taisi tulla dpo 16-17. Toisilla hcg nousee niin hitaasti, et testit reagoi myöhemmin. Toivotaan vielä sitä plussaa sinulle ❤

Onpas täällä taas hankala päästä juttuun, kun porukkaa niin paljon ja tekstiä tulee niin paljon, että perässä ei pysy, joten pahoittelen, että tämä alkuun pääseminen juttuihin taas takkuaa :D Samanlailla ku 2020 ryhmässä, otti oman aikansa, et pääs juttuun :)

Minua ei harmita palstalaisten plussa uutiset, paitsi jos tulee sellaisia "olen taustaillut pitkään ja nyt uskallan tulla mukaan juttelemaan. Tein juuri positiivisen testin" .. Tai no en voi sanoa, että harmittaa, vaan melkein "vihainen" että miksi ei voi mennä suoraan odottajiin. Jos on vain taustaillut, eikä ikinä jutellut, niin miksi tulla kertomaan siitä plussasta. Ihmetyttää, toivottavasti kukaan ei nyt suutu tästä paljastuksesta :(
Tuttujen raskausuutiset vaihtelee. Pari vahinkoraskaus ilmoitusta on tullut ja ne on saanut surulliseksi. Toivotut plussat ei saa sitä reaktiota aikaan.

Greippimehusta. Yhden kierron join, limat oli eka kertaa järkyttävät, jo 5pvä ennen ovista. Ovis tuli 3pvä myöhemmin kuin yleensä ja greippimehu kierrossa menkat oli niin järkyttävät, et naistenpolille jouduin. Mulöa limkalvot hyvät muutenkin, ni greippimehu paranti niitä liikaa ja vuotokin oli niin kauhea, että saikkua piti hakea. Jo ilman greippiäkin menkat runsaat, ni en viitti sitä enää juoda :(

Menkat pitäis alkaa huomenna. Alaselkää poltellut jo 4pvä, joten ne alkaa hetkellä millä hyvänsä. Aamulämmötkin laski eilen. Yleensä ne laskee vuotopäivänä.
Oon joskus aikasemminki lukenu että joku juonu greippimehua, miksi tätä siis juodaan?:D Ja onko väliä missä vaiheessa kiertoa?

Ootteko tehny jotain erityistä yhdynnän jälkeen? Esim jalat ilmaan puoleks tunniks? Mä en ole ainakaan mitään spessua tehny, ihan vaan menny nukkuu jos on illalla touhuttu :)
 
Ootteko tehny jotain erityistä yhdynnän jälkeen? Esim jalat ilmaan puoleks tunniks? Mä en ole ainakaan mitään spessua tehny, ihan vaan menny nukkuu jos on illalla touhuttu
Me ei olla kanssa mitään ihmeitä tehty nyt vielä :) Hetken makoillut ja käynyt sit vessassa. Ilmeisesti vähän ristiriitaista tietoa tosta auttaako esim. just toi jalat ylhäällä makoilu. Tais olla aiemminkin tästä keskustelua täällä. Et sillä ei olis merkitystä, kun ne siittiöt kai on siinä siemensyöksyn alussa ja ehtii mennä kyllä oikeeseen osoitteeseen, vaikka samantien nousiskin ylös. Mutta itellä ainakin sellainen olo, et jos yritys vaan venyis ja venyis, niin haluaa kyllä kaikki keinot yrittää (y)
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
@Enerisa3 Mun on aina mentävä pesulle harrastelujen jälkeen. Nyt oon koittanut vähän venuttaa sitä. Jossain oli, että kymmenessä minuutissa kavereiden pitäisi olla pelipaikalla niin sen verran nyt yleensäkin vähän köllitään yhdessä, mutta sit oon odottanu pikkasen pidempää ennen pesuja. Jalkoja en oo nostellu, mut vähän jännittäny lantionpohjan lihaksia :D Tämä kokemus nyt siis eiliseltä, eli kauhean pitkää kokemusta ei ole :D Esikoisesta en harjoittanut näitä.
Niin ja mä kans juon totoa greippimehua, ihan tän palstan ansiosta xD
 
Oon joskus aikasemminki lukenu että joku juonu greippimehua, miksi tätä siis juodaan? Ja onko väliä missä vaiheessa kiertoa?

Ootteko tehny jotain erityistä yhdynnän jälkeen? Esim jalat ilmaan puoleks tunniks? Mä en ole ainakaan mitään spessua tehny, ihan vaan menny nukkuu jos on illalla touhuttu
Parantaa limoja ja limakalvoja, että raskautuminen olisi muka helpompaa :D Sitä juodaan ovikseen asti ja sit oviksen jälkeen vaihdetaan punaviiniin :ROFLMAO: :ROFLMAO: Mulle se teki vain huonoa sit loppupeleissä (siis greippi.)
Emme ole jääneet jalat pystyssä makoilemaan puoleksi tunniksi :D :p Mulla oviksen aikaan lasti ei jostain syystä edes ainatule ulos, vaikka menisi heti pesulle. Monesti sit holahtaa aamulla kun ekan kerran pissille menee :)
 
Ootte kyllä ihanan aktiivia, taas sai monta sivua lueskella :)

Mä en oo greippimehua vielä juonu. Tosin yritin sitä etsiä viime kauppareissulla :D mutta se jäi vielä toistaiseksi hyllyyn. Eilen tuli ovistestit postissa, joten nyt odotellaan jonkin aikaa, että alotan testailut. Nyt on kiertopäivä 8 ja flon mukaan ovis olis 10 päivän päästä.

Mä oon kahminu kaikki Hey baby -jaksot tässä lyhyen ajan sisällä :D Se on ihanan luonnollinen ja hauskaa kuunneltavaa. Äiti treffit tuntuu ehkä vähän jäykältä, mutta hyvää sisältöä myös siellä :) Oon jättänyt noi synnytyskertomukset välistä, koska muutaman luettuani/kuunneltuani iski stressi ja paniikki. Parempi jättää siis väliin omalta kohdaltani. Ne on onneksi helppo ohittaa tarpeen mukaan :D
 
Täällä kp 12 eikä ovistestissä vielä yhtään mitään muutosta. Eli taitaa tulla vähän pidempi kierto, ellei nyt yhtäkkiä huomenna plussaksi muutu.
Meillä ei mitään apu juttuja ole käytössä. Toki vitamiineja syön. Tokaa yrittäessä tuli kaikkia (ainakin greippimehu, maca, vehnönalkio öljy, gelee royale ja kiinnittymis punkku) kokeiltua useamman kierron ajan, eikä näistä ollut itselle mistään apua.

Mulla ei enää toisten vauva uutiset tunnu pahalta, tuo kolmannen lapsen nopea plussa oli tavallaan lapsettomuuden ja sekundäärisen lapsettomuuden jälkeen ns. korjaava kokemus.
Tokaa yrittäessä olin kyllä todella katkera kaikille, jopa omalle äidille, enkä aluksi pystynyt uudesta sisaruksesta aidosti iloitsemaan.
Nyt olisi ihanaa jos joku sattuisi lapsia saamaan, niin saattaisi saada seuraa jos vaikka itse plussaisi perässä.
 
Pahoittelut negasta @Vindy , toivotaan vielä että menkat ei tulisikaan ja voisi plussakin pamahtaa <3

Täällä odotellaan kovasti ryhmän ekaa plussaa. (Y)

Ja oon samaa mieltä, että palstalla oudointa on, kun täysin hiljaiset taustailijat tai joku ei-ketjuilija postaa kuvan raskaustestistään "onks tää plussa" tai siirryn tätä myöden plussaneisiin... Se ei kuulu mielestäni tälläisten ketjujen luonteeseen. Mutta täällä onkin niin aktiivista porukkaa ja hyvä meininki että toivotaan että pysyy samanlaisena :)
 
Ite oon kyl kans tosi herkillä muiden plussa uutisista. Täällä palstalla se ei ärsytä koska en joudu seurailee sitä raskautta somen yms välityksellä ☺ Voi aidosti olla iloinen. Mutta kaikkien puolituutujen uutiset ärsyttää. Ja siis itsekästähän se on koska mulla nää kaikki tutut odottaa esikoisiaan ja mulla jo yksi lapsi mutta silti se ottaa päähän. Eniten ehkä just semmosen jotka samoilla viikoilla mitä nyt ite olis jos ei helmikuussa olis todettu tuulimunaksi. Kaiken kaikkiaan oli se km henkisesti aika helppo mutta kyl se nyt välillä hiipii mieleen et nyt alkais liikkeet tuntuu hyvin yms. Syyskuussa jolloin ois ollut la tiedän et oon kyl tosi rikki jos ei siihen mennessä oo raskaus alkanut, mutta onneksi tässä on viel aikaa siihen ☺

Aikaisemmin jo mainitsin että mulla nega kierroissa semmosta kairaamista kohdun seudulla ollut about dpo5 alkaen, mutta nyt on ollut oviksesta asti semmosta ihme jomottelua kohdun seudulla. Järjellä ajatellen eihän se kohtu vielä voi tietää onko hedelmöittynyt vai ei, mutta silti jotenkin olo että ei törmännyt tässä kierrossa..... Ja siis tosiaan se kohtu kipu meinannut mulla negaa mutta toki toisella voi olla just päinvastoin ☺ Mulla alko plussa kierrossa oireilu dpo9 ja sen jälkeen oli kyl vaikka mitä vatsatuntemusta. Tein ekan plussan myös silloin dpo9
 
Mitä raskaustestejä te tykkäätte käyttää/mihin luotatte eniten/mikä on paras? Ite huomaan aina ostavani niitä Clearbluen plussatestejä, joskus apteekissa muilla asioilla ollessani apteekin testejä. Liuskojaki (rfsu tai pregcheck) on kyllä välillä kaapissa, mutta ostan sellasia "kunnon" testikepukoita mielummin, kun jotenkin tykkäisin plussata sellasella enemmän.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Tulin vaan hehkuttaan nyt kp9-10 bongattuja ovista enteileviä limoja!! :love: Eli ovista paukkaisi tässä muutaman päivän sisään! Pari viime kiertoa ovis on ollut vasta kp20-21 eli tää vaikuttaisi nyt tosi lupaavalta :giggle:

Täytyy poiketa kaupassa hakemassa rfsu:n ovistestejä, niin saa varmisteltua päivän. Niihin se on jäänyt hyvin kiinni selkein viivoin.

Minusta vähän taustaa; 30v hämäläinen, miehen kanssa yhteiseloa 13vuotta, josta lähes 3v naimisissa. Ensimmäiselle lapselle näytettiin vihreää valoa juhannuksena -18 ja tärppi kävi neljän kierron jälkeen. Synnytystä käynnisteltiin kolme päivää, jonka jälkeen lapsivesi meni spontaanisti ja siitä sitten vielä reilu 16h aherruksen jälkeen tyttö vihdoin syntyi. Mulla oli ihanat kätilöt ja synnytyksestä jäi muutenkin hyvät fiilikset, vaikka menikin vähän pidemmän kaavan kautta. Tyttö nyt 10kk :giggle:
 
Mulla on tuttava piirissä odottavia tai juuri synnyttäneitä muutamia. Lähinnä olen ollut onnellinen heidän puolestaan ja toivon että meillä tärppäisi pian. Myös täällä palstalla odottelen tulevia plussa uutisia ilolla :)

Mä oon aiemmin ostanu vaan niitä apteekin testejä ja nyt nää just tilatut tais olla One step (?). Ja nämäki tuli extrana kun osti ovistestejä. Ehkä sitten jos epäilen tulevaisuudessa raskautta niin ostan jotain arvokkaampia. Vai liekkö noissa on eroja?

Tuli tässä koronauutisia lueskellessa mieleen, että oletteko varautuneet taloudellisesti tulevaan lapseen? Oon ite jonkin verran kerännyt säästöjä tulevaisuutta varten, mutta pahoin pelkään että nää säästöt hupenevat osittain tässä koronakriisin aikana. Ja sitten on vähän mietityttäny, että saako nyt säästöön mitään kun tulotaso on laskenu meidän molempien lomautusten vuoksi :/ Miehellä ei oo juuri säästöjä ja tämän menotki on suuremmat.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Millimetrii
Ensimmäisistä raskausoikeusta. Mä siis tiesin, että nyt taidetaan olla raskaana, koska _mitää_ jomotteluita ei tuntunut missään. Yleensä ennen menkkoja tuntuu vähän siellä ja täällä, mutta silloin ei tuntunut mitää! Koko kroppa ihan tyyni. Nooo se oli vaan tyyntä ennen myrskyä ja mähän olin ihan kanttuvei sitku raskausoireet kunnolla alkoi rv6 xD

Raskaustestejäkään en oo siitä syystä hankkinut etukäteen, vaan jotenkin ajattelen että sitku mitään ei tunnu ennen menkkoja niin vasta testaan. Esikoisesta en tehny muilla kierroilla rtestejä, mut sit kun tein sen plussan niin taisin testata liuskoilla ja puikoilla ja digillä. Hahha xD

Tää on kyl kans jännä juttu miten yksilöllisiä kaikki naiset on näissä jutuissa. Melkoisia yksiköitä <3
 
@Vindy tsemppiä! Toivotaan, että muuttuis vielä plussaksi. <3 Mä tykkään kans enemmän sellasista muoviputkilotesteistä. Yleensä oon käyttänyt sitä olikohan se Apteekkarin testi. Mulla on laatikossa yks Clearbluen viikkonäyttönen digi. Ostin sen ku yritys alotettiin ja aattelin että teen sen sitten ku oon ensin plussannut jollain toisella testillä, mutta saakeli sehän varmaan vanhentuu kohta. :ROFLMAO:

@Kasikuus Voi apua, mä en oo edes ajatellut, että tottakai tuo greippimehu saattaa runsastuttaa myös sitten menkkavuotoa. Itellä on sellaset runsahkot menkat ihan omasta takaakin. Katotaan kuinka käy, toivotaan tietty ettei tulis menkkoja ollenkaan. :D

Mun on ollut välillä vaikeeta kirjotella palstalle ja välillä lukeakin, ku jotenkin aiemmin menin ihan kierroksille kun luin palstaa ja olin niin innoissani yrityksestä. Jotenkin sillon huomas, että stressitasot nousi. Nyt ei onneks enää oo sellasta ja aattelinkin, että mä voisin ekaa kertaa ikinä uskaltautua tuohon Dpo-listalle. Toissa yönä tunsin unessa oviskivun (oiskohan ollut vas.puolella) ja aattelin unessa, että jess nyt se ovulaatio tapahtu. Ja eilen aamulla ku heräsin tunsin sellasta pientä jälkijomottelua samalla puolella. Luotan siis nyt siihen uneen, että se ovis olis sillon toissa yönä ollut ja eilen ois sit ollu dpo 0 ja tänään dpo 1. Eli Millimetrii Dpo 1 MUOKS. huomiselle eli lauantaille ois sit Dpo 2
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Masunen ja minttuni
@Vindy lle zempit täältäkin, toivoa on kunnes toisin todistetaan, eikö.

Tuntuuko muista että nää päivät kuluu nyt extra hitaasti heheh. Saattaa johtuu myös tästä lapset + duunit kaikki kotona yhdessä koossa kombosta. Onneks alkaa viikonloppu.

Täytyy sanoa että mustakin tällä palstalla on ihan mahtava ystävällinen henki. Kiva ettei harrasteta sitä äitiryhmille aika tyypillistä nokittelua :D. Kiva kun ootte täällä ja kiva että pidetään mukavaa meininkiä. En ole itse kertonut yrityksestä kavereille, niin on kiva että on paikka missä puhella fiiliksiä ja jännittää muitten kiertoja.
 
Mahtavaa että tää ketju on näin aktiivinen! Mielenkiintoista lueskella muiden reaktiota raskausuutisiin, tunnistan paljon samoja fiiliksiä. Ensimmäinen tunne on surullisuus siitä, että miksi me ei voida jakaa samanlaisia uutisia ja sen jälkeen on vaan superiloinen että tulee jälleen vauva maailmaan ja toivoo että kaikki menisi hyvin.

Omaa napaa: täällä on nyt kp5 ja greippimehukuuri aloitettu. En löytänyt täällä kaupasta purkista joten ostin greippejä ja puristelen niistä sitten aamuisin lasillisen. Mielenkiinnolla odotan että huomaako mitään vaikutusta :D Lisäksi tilailin jo varmuudeksi paketillisen liuska-raskaustesteja ja yritän kyllä olla testaamatta ennen menkkojen alkamista mutta saa nähdä malttaako..
 
Mulla on tuttava piirissä odottavia tai juuri synnyttäneitä muutamia. Lähinnä olen ollut onnellinen heidän puolestaan ja toivon että meillä tärppäisi pian. Myös täällä palstalla odottelen tulevia plussa uutisia ilolla

Mä oon aiemmin ostanu vaan niitä apteekin testejä ja nyt nää just tilatut tais olla One step (?). Ja nämäki tuli extrana kun osti ovistestejä. Ehkä sitten jos epäilen tulevaisuudessa raskautta niin ostan jotain arvokkaampia. Vai liekkö noissa on eroja?

Tuli tässä koronauutisia lueskellessa mieleen, että oletteko varautuneet taloudellisesti tulevaan lapseen? Oon ite jonkin verran kerännyt säästöjä tulevaisuutta varten, mutta pahoin pelkään että nää säästöt hupenevat osittain tässä koronakriisin aikana. Ja sitten on vähän mietityttäny, että saako nyt säästöön mitään kun tulotaso on laskenu meidän molempien lomautusten vuoksi :/ Miehellä ei oo juuri säästöjä ja tämän menotki on suuremmat.
En oikein noihin raskaustesteihin osaa vastata, kaipa ne kaikki ajaa saman asian, jotkut on tiesti herkempiä kuin toiset. Eli näyttää vähemmästä hcg:stä jo plussan.

Mutta tuo rahajuttu, niin ei meillä ainakaan oo kauheesti taloudellisesti varauduttu lapseen. :ROFLMAO: Molemmat meistä on kyllä aika tarkkoja rahan käytön suhteen ja aina löytyy tililtä jonkin verran ylimääräistä. Mulla on vakipaikka ja oon hoitoalalla, joten mulla todennäköisesti riittää hommia tän koronan aikana. Mies on opettaja ja sillä loppuu soppari toukokuun loppuun. Kesälle sillä on työtä, mutta syksyllä hän menee kouluttautumaan vuodeksi ja samaan aikaan ei pysty ainakaan 100% tekeen töitä. Hänellä on kyllä säästössä enemmän rahaa kuin mulla. Mutta mehän ollaan suunniteltu niitä häitä joulukuulle (mahd. pienellä budjetilla tosin), mutta tuskin sen ja tämän miehen opiskeluvuoden jälkeen meillä on kauheesti rahaa säästössä. Luotan siihen, että tarkkoina rahan käyttäjinä pärjäillään. :giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: Masunen ja minttuni
Moikka, mahtuisiko vielä tänne yksi raskaudesta haaveileva mukaan?

Ollaan tosiaan esikoisesta haaveileva kolmekymppinen pariskunta, seurustelua meillä takana yläasteelta asti ja nyt meidän seikkailuun mahtuisi paremmin kuin hyvin pikkuinen! Naimisissa ollaan, omakotitalokin löytyy - vain ne pienet tepsuttelevat jalat puuttuvat täältä.

Täällä on muutama viikko sitten jätetty e-pillerit pois ( söin niitä melkein 10v) ja alettu tankkaamaan aamuisin vitskuja ja foolihappoa! Eli yritys on aloitettu, tää on niiiin jännää!

Kavereille ja muille ei vielä viitsi asiasta alkaa puhumaan, mutta haluaisi höpötellä ja fiilistellä muidenkin samassa tilanteessa olevien kanssa asiasta, niin löysin tieni tänne ja vaikuttaa ihanan aktiiviselta porukalta. :)
 
Uusille tervetuloa mukaan joukkoon!:love:

Mä oon vakkaripaikan saamisesta asti säästäny joka palkasta erilliselle ”vauvatilille” rahaa, jotta sitten kun toivottavasti vauva on tulossa, niin vois sieltä käyttää rahaa esim. tarvikkeiden ostoon :)Mulla on hirmuhyvä työtilanne, koska oon hoitoalalla, niin en oo kovin huolissaan työtilanteesta. Mies taas luultavasti lomautetaan jossain vaiheessa.
 

Yhteistyössä