Toiveissa vauva 2021

Huh hiljaa olen ollut, koska ei ole mitään uutta eikä ihmeellistä. Ehkä vähän huomaan turtuvani odotteluun. Jossain vaiheessa laski päiviä ja mietti että onkohan tämä oire ovulaatiosta tai onkohan tämä oire raskaudesta. Parin päivän ajan ollut loppujen lopuksi aika epäodottava olo. Tekisi mieli sanoa, että kyllä ne menkat sieltä alkavat kuitenkin...

Vielä ainakin pari viikkoa, että pääsee testailemaan (ellei vuoto ala ennen sitä).
Mulla on aikalailla sama fiilis tällä hetkellä, ja meillä näköjään sama kp! Ei mitään oireita, rinnat vielä ihan vähän kipeet mut johtunee se sit menkoista vai raskaudesta, niin who knows? Lisäys: silloin tällöin ollu vähän alaselkä kipee/hellä, mut en tiedä.. menkkakipuja ei kuitenkaan oo ollu vielä.

Näin puolen vuoden yrittämisen jälkeen on aikalailla semmonen fiilis, ettei se nytkään tärpänny :'( Harkitsen ens kierrossa ekaa kertaa tikuttamista, koska haluan vastauksen siihen että tapahtuuhan mulla se ovulaatio.. Ja JOS (toivottavasti ei<3) joutuis esim. vuoden yrittämisen jälkeen hakeutumaan hoitoihin, voisin kuvitella että ne ehdottaa oviksen tikuttamista ainakin alkuun? Vai olenko ihan väärässä?

Mulle toi maca on ihan uus juttu, voisko joku valaistaa mua mikä se on? Mihin se auttaa? Miten/missä muodossa sitä otetaan? :)
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja kolava
Soitin nyt tk:hon tuosta minun liian lyhyestä luteaalivaiheesta. Sain nyt n. Viikon päästä lääkärin soittoajan. Katsotaan miten edetään

onko muilla ollut tällaista? Muistelin, että joku sanoi aiemmin täällä minulle, että tärppi kävi vaikka oli liian lyhyt luteaalivaihe.

Minulla on tärpännyt sillä 9-10 päivän luteaalivaiheella, juuri täytti vuoden tämä kyseinen plussa. :)

Onnea @Santso plussasta!
 
Soitin nyt tk:hon tuosta minun liian lyhyestä luteaalivaiheesta. Sain nyt n. Viikon päästä lääkärin soittoajan. Katsotaan miten edetään

onko muilla ollut tällaista? Muistelin, että joku sanoi aiemmin täällä minulle, että tärppi kävi vaikka oli liian lyhyt luteaalivaihe.
Hei mua kiinnostaa kanssa kovasti mitä tk'ssa sanotaan! Mulla on siis lyhyt ja hyvin säännöllinen kierto (samoin kuin @Hopeanuoli tuolla maintsi, 23-24 päivää) jolloin luteaalivaihe jää usein max 10 päivän tienoille. Yksi km on kuitenkin takana joten luomuraskautuminen ainakin onnistuu.
 
Mua masentaa Tänään dpo5 ja nyt taas vaihteeksi sellanen fiilis, että en varmasti ole raskaana. Tiedän, että turhaan hätäilen ja pitäis olla ressaamatta. Monet täällä yrittäneet kuukausia ja meillä takana vasta ensimmäinen kunnollinen yk. Silti. Ei mulla muuta! Kivaa vappua!
Tunnistan tämän, tsemppiä! Ja saattaa tää kierto vielä iloksi muuttua, älä lannistu ihan vielä!:love:
 
Pakko vähän ihmetellä näitä oireita täällä. Nyt siis dpo 9. Parina viime päivänä on ollut rytmihäiriöitä tavallista enemmän ja äsken puolison mitatessa verenpainetta päätin itsekin mitata. Leposyke oli 77 vaikka yleensä ehkä 60, kun kilpirauhasen vajaatoiminta vaikuttaa siihen. Myös alapaine oli 80, vaikka yleensä on 65-70. Onko muilla ollut tämmöisiä oireita? Voi kyllä johtua tästä työtilanteestakin, kun olen opettaja ja onhan tää tilanne tällä hetkellä stressaava. Menkkamaiset kivut ovat olleet poissa pari päivää...välillä vähän tunnetta molemmissa munasarjoissa. Pää myös ihan outo ja päänsärkyä on. Vaikuttaako teillä Letrot vielä tässä vaiheessa kiertoa oloon, vaikka ne on syöty jo ennen ovulaatiota? Ovitrellekin on nyt käytössä ja sekin voi käsittääkseni aiheuttaa päänsärkyä. Lämmöt n. 37 eli ne on koholla. Tässä tulee ihan harhaluuloiseksi!
 
  • Rakkaus
Reactions: minttuni ja Santso
Hyvää vappua täältäkin teille kaikille upeille naisille! ❤

Hmm, yllättävän matalaks veti mielen toi tiputtelu ja tieto menkkojen alusta:( Vaikka tiedän ja koko ajan pidin mielessäni, et todennäköisesti ei tärppää ekasta ja tiiän et voi mennä paljonkin vielä aikaa, vaikka kaikki ois hyvin. Mut kummasti ne toiveet nousi, kun kierto läheni loppuaan ja oireita tuli kaikenlaisia. Varmaan PMS vähän laskee mielialaa:cry: Mutta uuteen kiertoon! Ja löyty tästä positiivistakin, saa ottaa vappuna vähän viiniä ja ehtii syödä foolihappoa väh. sen suositellun 2 kk ennen raskautumista:love::) Eli @Bebe2021 feel you!!
 
Mua masentaa Tänään dpo5 ja nyt taas vaihteeksi sellanen fiilis, että en varmasti ole raskaana. Tiedän, että turhaan hätäilen ja pitäis olla ressaamatta. Monet täällä yrittäneet kuukausia ja meillä takana vasta ensimmäinen kunnollinen yk. Silti. Ei mulla muuta! Kivaa vappua!
Itellekin tuo on tuttu fiilis, mutta kyllä se siitä! mulla auttaa se että keksin jotain mukavaa tekemistä että kuluis aina aika nopeammin :)
 
Omanapa päivitys/kysymys. Te jotka ootte joskus ollu raskaana: onko teillä ilmenny jotain ihme hajuja?

Oon koko päivän kotikonttorissa haistanut multaa, mutta en ole löytänyt mistä se haju tulee. Olen vaihtanut jopa paikkaa kotona, eikä mun vaatteet haise mullalle, ja olen eilen käynyt suihkussa?! Mikä tämä on :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Koko muu perhe pitää mua jo ihan hulluna kun joka päivä haistan jonkun oudon hajun, mille en osaa antaa mitään nimeä, ehkä roskis lähimpänä, vaikka nekin viedään usein. Ei siis haise homeelle tai millekään siihen viittaavalle, mutta sitähän tietysti pelkään vainoharhoissani vaikka melko uusi talo ja kuntotarkastuksessa ei mitään löytynyt.
Muut ei siis haista mitään ja minä jo vuoden joka päivä. Olen valehtelematta nuuskinut joka neliösentin tästä talosta, kun olen yrittänyt etsiä mistä haju tulee. Ei löydy.
Ei siis liity mulla raskauteen, mutta herkistyn raskaana kaikille hajuille vielä pahemmin ja allergiat pahenee myös.
Mun housut haisee raudalle, ei kyllä ole kuviteltua kun mieskin kysyi onko mulla menkat, haistoi siis myös metallin. Rautaakaan en ole nyt pariin päivään muistanut edes syödä
 
  • Tykkää
Reactions: Masunen ja kolava
Hyvää vappua täältäkin! :giggle: Ja paljon onnea vappuplussasta @Santso ! Pienelle kovasti tarrasukkia matkaan. <3

Pitkä viikonloppu, ah tulee kyllä taas niin tarpeeseen. On tuo aika kuormittavaa, kun koronan vuoksi joutuu tekemään toisen alan hommia.

Menkat oli jo ihan loppusuoralla, mutta eilen alko vuotamaan taas ihan kirkasta verta. Ärsyttävää. Noh, jospa loppuisi kuitenkin piakkoin. Tänään odotti postilaatikossa mieleinen lähetys, kun digiovistestit olivat saapuneet! Lähipäivinä alan kuluttaa OS liuskoja ja varmistelemaan niiden tulosta sitten myöhemmin digeillä. Toivottavasti ovis löytyisi!
 
Mulle voi päivittää huomiselle kp1/26-28.. ja poistaa piinailijoista.

Yleensä tiputellut vähintään pari päivää ennen vuotoa, mutta nyt alkoi hetki sitten ihan kirkas vuoto samantien muutaman tunnin tiputtelun jälkeen. Kierto oli siis nyt vaan 25 päivää? :confused: Hämmentävää.

Muoks. Tajusin, että alko klo 18 jälkeen (ja sekin pieni vuoto loppu ihan seinään) eli varmaan edelleen vaan tiputtelua? Et on se kierto sit varmaan väh. 26 päivää.
 
Viimeksi muokattu:
Omanapa päivitys/kysymys. Te jotka ootte joskus ollu raskaana: onko teillä ilmenny jotain ihme hajuja?

Oon koko päivän kotikonttorissa haistanut multaa, mutta en ole löytänyt mistä se haju tulee. Olen vaihtanut jopa paikkaa kotona, eikä mun vaatteet haise mullalle, ja olen eilen käynyt suihkussa?! Mikä tämä on
Joo mulla herkistyy hajuaisti jo ennen plussaa, siitä osasinkin epäillä viime syksyn raskautta ja kun ääneen aina ihmettelin jotain hajua ei kukaan muu haistanut mitään..mieskin jo silloin kysyi ettet vaan ois raskaana ja niinhän sitä oltiin :D
 
No joo toivottavasti ei nyt jatku ja lyhene koko ajan..

Eikös täälläkin ollut puhetta siitä, että kierron lyheneminen voi olla merkki hedelmällisyyden laskusta?
Älä nyt sellasia ainakaan vielä mieti! Mulla oli jokunen kk takaperin 25pv kierto ja sen jälkee 28 ja sit palautu siihen normiin 30 taas ja on pysyny siinä.
 
No joo toivottavasti ei nyt jatku ja lyhene koko ajan..

Eikös täälläkin ollut puhetta siitä, että kierron lyheneminen voi olla merkki hedelmällisyyden laskusta?
Siitä tai miljoonasta muusta yhtä todennäköisestä asiasta! Tuskin on mitään hätää, vaan kierto jostakin syystä elää omaa elämäänsä. Mullakin on ollut muutama 24 päivän kierto ja sitten näitä 45 päivän kiertoja, vaikka ilmeisesti perusmeno on sitä 30 päivää. (y)
 
No joo toivottavasti ei nyt jatku ja lyhene koko ajan..

Eikös täälläkin ollut puhetta siitä, että kierron lyheneminen voi olla merkki hedelmällisyyden laskusta?
Voi olla, mut jos ikää vaikka 30-v tai alle niin tuskin on kyse siitä. En muista minkä ikäinen oot?

Mä oon 35-v ja mulla on siis lapsettomuustututkimuksissa todettu tuo hedelmällisyyden lasku ja kierron lyheneminen johtuu itselläni siitä, lääkärin mukaan. Mutta mulla se on nyt jo jokusen vuoden ollu siis keskimäärin 23-25 pv. Jos heittelee niin että on niitä selkeästi pidempiäkin kiertoja niin tuskin on siitä hedelmällisyyden laskusta kyse. Itse oon huomannut et kierron lyheneminen liittyy selkeästi ikään, ja se on kai aika yleistä. Esikoista yrittäessä kun olin 25 v kierto oli selkeästi yli 30 pv, toista yrittäessä 28 pv ja nyt siis jo monta vuotta todella lyhyitä kiertoja.
 
  • Rakkaus
Reactions: 3milia
Mulla myös ollut ajoittain 25pvä kiertoja ja normaalisti ollut 27-28. Toivottavasti ei johdu hedelmällisyydenlaskusta, ite ajattelen sen johtuneen elämäntilanteista, stressistä jne. Lisäravinteet voi myös vaikuttaa. Kuitenkin ovis ilmeisesti tapahtuu ja luteaali riittävän pitkä, mulla noin 13 pvä ovulaatiosta. Joten tiedän huolen, toivon myös ettei liity hedelmällisyyden laskuun. Mutta samoja vaivoja muillakin..
Joo mullakin nyt jo 12-13 päivää oletetusta oviksesta ja olojen mukaan kyllä tunnistan oviksen joka kuukausi :) Ja siis nyt korjasinkin tonne, et tajusin et alko kuitenkin klo 18 jälkeen millon ilmeisesti kp1 on vasta seuraava päivä? Ja nyt ei taas mitään, että ilmeisesti edelleen vaan tiputtelua, vaikka kirkasta olikin. Toivottavasti nyt ei kummallakaan vielä mitään laskua hedelmällisyydessä❤
 

Yhteistyössä