Toiveissa vauva 2021

Onnea @Masunen esikoisraksaudesta! <3

@Tiukuliina89 Voih ikävää, mutta kovasti olet tähän ikään jo lapsia kerennyt saada, ihanaa! <3

@Töppönen_ En oo tässä kierrossa enkä edellisessä plussakierrossakaan jaksanu mitata lämpöjä, hyvä kun muistaa tuon oviksenkin aamulla testata kun uhmaikäinen pyörii jaloissa.. Laita jossain välissä lämpökäyrää?! Jossain kierrossa oli selkee lämpödippi ennen oletettua ovista, lähti lämmöt nousuun ja laski päivää ennnen menkkoja. Meillä viime kierrossa vasta osu sekstailut ovikseen, 3 tai 4päivää ennen ei oo tärpänny. Mies reissaa paljon...
Meillä sama tilanne tuon miehen reissaamisen suhteen. Palattiin siis reilu vuosi sitten Ruotsista Suomeen, mutta mies käy siellä edelleen töissä loka-helmi/maaliskuu. Toki nähdään vähintään kuukausittain silläkin välillä, mutta tuo edellinen tuulimuna kierto oli eka kun päästiin oikeesti oikeilla päivillä yrittämään.

Minä oon lämpöjä mitannut oikeestaan vaan sen vuoksi, että nään sitten milloin ovis on viimeistään ollut. Voisin laittaa kyllä niitä käyriä, jos jotain kiinnostaa! :)
 
Voi hyvin olla jo eilen.
Mulla tapahtuu ovis monesti 4-12 tunnin sisään ovisplussasta, ainakin jäätävät tärinä kivut tulee.
Tai siis yleensä oon hyvinkin pikaovuloija
Ootko testannut kerran päivässä? Et jos lh huippu on tullu jo vähän ennemmin. Mulla ainakaan ei aamusta näy testissä mtn. vaikka parin tunnin päästä vois olla jo plussa. Mut varmaan virtsa on liian vahvaa testille nii testi ei osaa tulkita oikein. En tiedä onko niin, mutta niin oon ajatellut.
Sitä just veikkasin et kun testasin iltapäivällä niin onhan se voinu näyttää plussaa jo aamulla tai edellisenä iltana, mutta kun en silloin testannut.

Mutta nyt sit piinaillaan... veikkaan et on dpo1.
Talleteltu on 3pv ennen oletettua ovista.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja Eliana
Täällä tulee kyllä tekstiä niin paljon etten muista enää mitä aioin sanoa, kun saan kaikki luettua :D

Mäkin muuten ajattelin ennen keskenmenoa, että tapahtuisipa edes jotain, että tietää että toivoa on. Mutta nyt keskenmenon jälkeen fiilis ei kyllä ole toiveikas kun uuteen yritykseen pääsee.

Sen tuo keskenmeno teki, ettei enää ole palava tarve saada vauva. Jotenkin helpompi yhtäkiä hyväksyä se, ettei enempää tulisikaan. Josko sitä pystyisi tjottailemaan, "tulee jos on tullakseen"
(Juu ei, en pysty. Tikut on jo ostettu :ROFLMAO: )
 
Tänään edelleen vilkkuva hymynaama ha mitä sitä testitikkua katsoin sen jäökeen ku otin sen laitteesta irri niin se testiviiva oli jo enää vähän vaaleampi ku kontrolliviiva. Veikkaisin et ovis vois hyvinki olla jo huomenna. Tai siis se pysyvä hymynaama. Eli lasketaanko se sit dpo 0? Mä en oikein oo kärryillä.. siis onko digioviksen eka pysyvä hymynaama dpo 0 ja liuskoissa eka selkee plussa dpo 0?
 
Ihana että täällä on paljon aktiivista porukkaa, en pariin päivään käyny täällä, niin kirittävää riitti ku kaikki viestit kävi läpi mut kaikille kokonaisvaltaisesti isoja haleja, olipa ne sitten onnitteluhaleja tai kannustushaleja ❤ Näin alussa kiertoa on helppo pitää ajatukset muualla, niin oon nyt koittanu pitää itteni kiireisenä. Ensi viikolla kaivetaan taas ovistikut kaapista, joten jälleen siirtyy ajatukset tähän hommaan ja rupeen täälläkin enemmän käymään.

Huomasin et listasta olin unohtanu sanoo mun kierron keston, eli siis tällä hetkellä mulla kp 5/30-33
 
Mulla tuli eilen ovistestiin plussa, ja jo samana iltana oli kovat oviskivut. Mutta nyt myös jomottelee menkkamaisesti. Olikohan se ovis eilen kun kivut oli kovat ja selkeästi vasemmalla munasarjojen luona vai tänään?

Kuulostaa siltä, että ovis oli silloin illalla milloin kovimmat kivutkin olivat. Mulla myös ovis aina silleen, että ensin jomottelee menkkamaisesti, sitten se kipu huipentuu toispuoleisesti ja vihloo tosi kovaa ja sen jälkeen seuraavana päivänä saattaa olla nippailua / jomottelua mutta selvästi ei enää niin kovaa kipua.
 
Tänään edelleen vilkkuva hymynaama ha mitä sitä testitikkua katsoin sen jäökeen ku otin sen laitteesta irri niin se testiviiva oli jo enää vähän vaaleampi ku kontrolliviiva. Veikkaisin et ovis vois hyvinki olla jo huomenna. Tai siis se pysyvä hymynaama. Eli lasketaanko se sit dpo 0? Mä en oikein oo kärryillä.. siis onko digioviksen eka pysyvä hymynaama dpo 0 ja liuskoissa eka selkee plussa dpo 0?
Mä aattelin ja luin käyttöohjeista niin et pysyvä hymynaama tarkoittaa et ovis tulee 48h sisällä. Eli kun itse sain sen eilen lauantaina aamulla, niin ovis tapahtuu viimeistään maanantaina. Mutta olen testannut vain aamuisin, eli on hyvin mahdollista että tapahtuu jo tänäänkin. Jos olisin testannut esim. Pe illalla nii olis voinut näyttää jo sillon hymynaamaa, eipä sitä voi tietää. Mä vähän kuulostelen oloa huomiseen tai tiistaihin asti (kun ovis pitäisi olla varmasti ohi) ja ilmoitan sitten, millä laskuilla liityn piinalistalle :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: minttuni
VAUVA 2021 ❤

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

3.5.2020


Nimi yritys aloitettu monesko lapsi


Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Vindy, ya 1/19, 2. lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Pampula3, ya 4/19, 3.lapsi
Kasikuus, ya 05/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
Alinna86, ya 6/19, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
Minouche, ya 8/19, 1. lapsi
Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Mariija_, ya 10/19, 1.lapsi
Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
Ananas90, ya 10/19, 4. lapsi
Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
Jusperi, 12/19, 1.lapsi
Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
+ Loree, ya 2/20, 1.lapsi
Riama, ya 2/20, 2.lapsi
Lilje ya 2/20, 2. lapsi
Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
+Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
3milia, ya 4/20, 1.lapsi
Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
Toiveikas89, ya 5/20, 2.lapsi
Tiukuna, ya 6-7/20, 1.lapsi
kolava / ya 7/20 / 2. lapsi (miehen 4.lapsi)
innap, ya 7/20, 2.lapsi
Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)

★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi Kiertopäivä


Matilda!.......................kp 46/?
Mimmi92..................kp 28/26-30
Eeva650.....................kp 28/28-42
Enerisa3.....................kp 27/28-32
Lilje........................kp 27/37-40
Riama...........................kp 26/27-32
Eliana.........................kp 26/31-38
Keisarinna85..............kp 25/26-28
Mandariinilohko..... kp24/30-38
Mariija_.......................kp 24/32-43
Mysteerio...................kp 24/30
Bebe2021.....................kp 24/32
Haaveilija93....................kp 24/?
Elviira86......................kp 23/25
Rimaleli.......................kp 22/30
Hope91.......................kp22/28-33
Helmiii......................kp 21/29-53
Minouche.......................kp 21/23
Mans115.......................kp 20/27
Toiveikas89....................kp 20/29
Masu90.......................kp 19/27-42
Lilmi89.............................kp 19/30
Töppönen_.........................kp 18/26
Alinna86.........................kp 17/28
Pampula3.......................kp 17/22-26
Kasikuus........................kp 16/27-28
Vindy...................kp 15/29-33
Titi-Love....................kp 14/28-30
Puolu.......................kp 13/30-32
Persikka123.....................kp 13/32-35
Napsunen.....................kp 13/35-45
Wanti......................kp 12/34-48
Tiukuliina89....................kp 12/32
Hipposka......................kp 11/29-32
Minttuni...........................kp 10/26
Päärynä5.......................kp 10/28
Brunet82....................kp 10/26-28
Futurmama.....................kp 10/29-34
Jjenn...............................kp 10/29-33
Ananas90.....................kp 9/25-26
Ilona Eloisa....................kp 7/28
Shibali................................kp 5/24-30
Kirjoh89.....................kp 5/28
Zennuli.....................kp 5/?
Jusperi......................kp5/30-33
Bellaella2205090............kp 4/?
Mirella92....................kp 4/28
Millimetrii...................kp 4/27-29
Piipaa93....................kp 2/26-28
3milia.....................kp 1/26-28

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Matilda!...................................dpo 21
Keisarinna85......................dpo 15
Mysteerio................................dpo 12
Mimmi92...................................dpo 10
Rimaleli....................................dpo 9
Eeva650.............................dpo 8
Riama..................................dpo 8
Bebe2021..........................dpo 8
Mans115..............................dpo 7
Eliana...................................dpo 7
Hope91.............................dpo 7
Minouche..........................dpo 6
Alinna86.......................dpo 4
Pampula3....................dpo 4
Mandariinilohko.......dpo 4
Kasikuus.........................dpo 2
Lilmi89..............................dpo 1
Töppönen_.............dpo 1
pioni89.........................dpo 0
Helmiii...........................dpo 0

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Hei. Nyt mäkin uskallan tänne tulla, meillä siis tilanne seuraava: mä oon 28, mies 31, alettiin alkuvuonna puhumaan että perheemme saa kasvaa jos niin on tarkoitettu, mutta haastavien asioiden seurauksena päätimme pistää yrityksen tauolle ja viimein tämän kuun alussa päätimme jatkaa sitä. Olisko täällä joku joka vääntäisi miulle rautalangasta tämän ovulaatio asian, aamulämmöt, ovulaatiotestit jne. Kiitos❤
 
Onnea @Masunen plussasta <3!
Tää on kyllä niin hauskaa aina tulla aamulla kurkkaamaan onko uusia plussia.
zempillä uuteen viikkoon. Mun kohdalla se pitäisi tarkoittaa ovisviikkoa, jännittävää! Sitten saakin taas pari viikkoa olla hermoraunio heheh.

Ja kiitos kaikille, ketkä vastasi mun pohdintoihin miehen olemattomasta innostuksesta puhua vauvahaaveista ja maailmantilan pelosta. Hyvä huomata, että tää voi tosiaan olla noilla miehillä oma tapansa käsitellä asiaa ja heille vauva on kuitenkin tässä yritysvaiheessa muutenkin vielä niin kaukainen asia. Tässäkin kuten sitten raskaudessakin nainen tuntee kropassaan muutokset ja mahdolliset oireet jne. Mutta ihanaa että saan täällä teille yritysasiasta hössöttää, koska emme tosiaan yrityksestä ole juuri kellekään kertoneet.
 
Täällä oli puhetta kohdunsuusta. Että nousee korkealle ovulaation jälkeen? Nouseeko se siis korkealle jos on raskaana vai, joka tapauksessa loppu kierrosta? Mä äsken päätin extempore kokeilla kohdunsuun tilannetta ja en ylttänyt sormilla vaikka missä asennossa yritin:oops:Ennen ovulaatiota ja alkukierrosta pystyin helposti pyöräytellä sormilla ja tutkia liman koostumusta :ROFLMAO:Tänään dpo8. Mitään erityisiä oireita / tuntemuksia ei kyllä ole. Alakerta tuntui muutenki aika kostealta, valkovuoto tosin hyvin sellaista paksua/ valkoista. Ei yhtään sellaista vetistä/ valkuaismaista. Vielä pitäis jaksaa odotella 5-6 päivää ennenkö kannattaa testailla. Kuopuksesta plussasin dpo 11 tai 12, en muista enää tarkasti.
 
  • Tykkää
Reactions: Riama
Moikka kaikille!

Onnea kaikille plussista ❤ ja tsemppiä kaikille yritykseen!

Onpa ihanaa olla taas täällä palstalla. Kävin juuri lukemassa koko ketjun läpi. Meillä on elokuussa syntynyt esikoinen, ja ensimmäisen raskaudenjälkeisen ovulaation siivittämänä vauvakuume alkaa nostaa päätään täälläkin, yllättävän nopeasti. En kuitenkaan halua vielä aloittaa yritystä, sillä vaikka olen palautunut raskaudesta hyvin ja painokin on normaalin rajoissa, haluan olla erittäin hyvässä fyysisessä kunnossa seuraavan raskauden (toivottavasti) alkaessa. Ensimmäisessä raskaudessa harmitti se, etten ollut urheillut pariin kuukauteen ennen raskautta, joten eipä sitä raskausaikana eri oireiden takia aloittanutkaan. Nyt haluaisin mieluusti olla ns. treenivireessä alkuraskaudessa, jotta raskauden tuomat vaivat kestäisi paremmin, kuin ensimmäisellä kerralla :)

Olen pohtinut samaa kuin moni täällä, että mitä, jos toinen lapsi ei olekaan niin helppo, kuin tämä ihana esikoinen. Onneksi joku täällä kirjoittikin, että rakkaus myös toista lasta kohtaan on mittaamatonta (nyt, kun esikoista rakastaa yli kaiken, niin tuntuu vaikealta ajatus rakkauden jakamisesta). Ja kyllä tuo vauva-aika menee niiiiin nopeasti, että vaikka toinen lapsi olisikin esimerkiksi huonompi nukkuja, niin varmasti siitäkin selviää

Toiveissa olisi, että mies haluaisi myös alkaa yrittää kakkosta elo-syyskuussa. Palaan sitten aktiivisemmin kuvioihin, kun varsinainen yritys meillä alkaa.

Ainiin, suosittelen kaikille ehdottomasti pregcheckin ovistestejä ja raskaustestejä. Kaikkein varmimmat ja helpoimmat olleet aina minulla! ja halvimmat, ei joudu vararikkoon, vaikka olisi himotestaaja, kuten minä :D

Aamulämmön olen mitannut aina olohuoneen sohvalla heräämisen jälkeen, kyllä selkeän eron ovulaation jälkeen mielestäni näkee myös, vaikka siirtyisi sängystä sohvalle. Ei ainakaan minulla ole koskaan vaikuttanut tuo minuutin siirtymä. Mittaan perinteisellä kuumemittarilla, mielestäni se on luotettavin :)

Ja ainiin, haamujen haamun sain raskaustestiin vasta dpo 11 ja leffaviivat vasta dpo 20.

Toivon, että kaikki täällä ketjussa kirjoittelevat saavat omat nyyttinsä vuonna 2021 <3
 
Viimeksi muokattu:
@Bebe2021 Ite en oo ovulaation jälkeen koskaan ronkkinu, mutta kahdessa raskaudessa kohdunsuu on noussu ylös vasta joskus viikolla 5, menkkojen alkupäivän aikaan ollu alhaalla ja auki vielä, eli mulla ei tuossa vaiheessa vielä kerro mitään onko raskaana vai ei :unsure:
 
Tänään edelleen vilkkuva hymynaama ha mitä sitä testitikkua katsoin sen jäökeen ku otin sen laitteesta irri niin se testiviiva oli jo enää vähän vaaleampi ku kontrolliviiva. Veikkaisin et ovis vois hyvinki olla jo huomenna. Tai siis se pysyvä hymynaama. Eli lasketaanko se sit dpo 0? Mä en oikein oo kärryillä.. siis onko digioviksen eka pysyvä hymynaama dpo 0 ja liuskoissa eka selkee plussa dpo 0?
Hymynaamasta tai liuskan plussasta seuraava päivä on ovulaatiopäivä eli dpo 0. Toki yksilöllistä, voi tulla ovis nopeammin tai hitaammin. Mutta näin olen ymmärtänyt, että plussasta seuraava päivä on ovulaatiopäivä eli dpo 0. :)
 
Tänään piti alkaa menkat (kp 29), mutta tulikin raskaustestistä plussa :)

Tänne tällä viikolla kirjoitin, että mulle tulee tuhruvuoto 5-7 päivää ennen menkkoja ja pohdin että meinaako tämä keltarauhashormonin puutetta. Tuhruttelin "normaalisti" ja tein negatiivisen testin kp25, mutta kp 26 tuhruvuoto loppui ja tässä sitä ollaan.

Ensikertalaisia ollaan, niin ilmeisesti kannattaa tehdä uusi testi vielä viikon kuluttua ja sitten lääkäriin? kö?
 
Täällä oli puhetta kohdunsuusta. Että nousee korkealle ovulaation jälkeen? Nouseeko se siis korkealle jos on raskaana vai, joka tapauksessa loppu kierrosta? Mä äsken päätin extempore kokeilla kohdunsuun tilannetta ja en ylttänyt sormilla vaikka missä asennossa yritinEnnen ovulaatiota ja alkukierrosta pystyin helposti pyöräytellä sormilla ja tutkia liman koostumusta Tänään dpo8. Mitään erityisiä oireita / tuntemuksia ei kyllä ole. Alakerta tuntui muutenki aika kostealta, valkovuoto tosin hyvin sellaista paksua/ valkoista. Ei yhtään sellaista vetistä/ valkuaismaista. Vielä pitäis jaksaa odotella 5-6 päivää ennenkö kannattaa testailla. Kuopuksesta plussasin dpo 11 tai 12, en muista enää tarkasti.
Minä olen tunnustellut ja oviksen jälkeen tuntuu nousevan ylös. Menkkojen lähestyessä löydän taas helpommin. Mutta en ole kyllä vielä mikään asiantuntija, muutamissa kierroissa olen koittanut tutkailla asiaa :D

Ovistikuttelu aloitettu tänään kp 10. No eihän siinä vielä mitään näkynyt, mutta hauskaa on yrittää bongata :D tallettelutkin aloitettu. Olisko tämä meidän kierto?
 

Yhteistyössä