Toiveissa vauva 2021

Minäkin vähän päivittelen oireta. Tänään dpo 13. Eilen kirjoittelin häntäluun kivusta. Se on hiukan hellittänyt onneksi. Vihlovaa kipua tuntuu nyt välillä yhdessä ja samassa kohdassa eli tuossa aika alhaalla ja vasemmalla puolella vatsaa. Äsken kävelylenkilläkin vihlaisi muutaman kerran samaan kohtaan. Ovulaatio oli tässä kierrossa oikealla. Päänsärkyä on ollut vaihtelevasti ja niskat jumissa, mut se varmaan johtuu ihan muusta. Epätietoisuudessa tässä elellään. Nyt ei vielä tunnu, että olis menkkakipuja, mut äkkiähän ne sitten tulevat, jos ovat tullakseen. Peukut pystyssä!
Jos jotain kiinnostaa, niin:

Minulla yksi ensimmäisistä raskausoireista (ennen plussatestin tekoa dpo 11) oli juurikin puskista tullut häntäluukipu.

Muuten selkeitä eroja negakiertoihin oli:

- holahteleva valkovuoto
- niin kova kipu alavatsassa, että mietin, että on rajua, että alavatsaa voi koskea niin paljon ilman syytä (raskautta)
- kauhea yöhikoilu (yleensä jäädyin)
- sänkyyn asti vienyt huimaus useampana pöivänä, alkoi jo dpo 3
- kova itkuherkkyys

mm. huono olo ja tissikipu tulivat vasta paljon myöhemmin. Lämpökin nousi yli 37 vasta plussatestin jälkeen, eli lämpö oli sama kuin negakierroissakin ovulaation jälkeen.

Kannattaa kyllä merkata sovellukseen kaikki omat negakiertojen oireet, niin voi sitten vertailla :) Minulla plussakierron oireet poikkesivat ainakin aivan täysin edeltävistä negakierroista (seurailin 4 kiertoa), joten osasin epäillä raskautta.
 
Voi ei, paljon tsemppiä @Kasikuus ❤ Mulla oli ihan samanlaisia ajatuksia kuin @Mysteerio lla, sun oirekuva voisi sopia endometrioosiin. Mutta harmi tosiaan kun sitä hyvin harvoin nähdään ultrassa tai sisätutkimuksessa, tai ainakaan sitä ei voida noissa mitenkään sulkea pois. Minulla endometrioosi todettiin toisen lapsen sektion yhteydessä, tuli ihan yllätyksenä tieto. Jälkeenpäin ajateltuna siihen sopivia kipuja etenkin virtsarakossa ja myös vatsassa oli kyllä ollut ekan ja tokan raskauden välissä. Mut kivut ei olleet yhteydessä kuukautisten ajankohtaan, niin en osannut sitä epäillä. Koskaan ultrissa ei näkynyt mitään. No tokan raskauden jälkeen endometrioosi on jäänyt ilmeisesti lepovaiheeseen, sillä minkäänlaisia kipuja ei ole enää ollut. Mut voi toki olla mulla yksi syy lisää että on vaikeampaa tulla raskaaksi, jos siellä on sitä arpeunutta kudosta sektioidenkin jäljiltä. Endon hoidossa on yleensä kaksi vaihtoehtoa, keskitytään kivun hoitoon (hormooniehkäisy) tai lapsettomuuden hoitoon, sillä nuo valitettavasti sulkevat melkeinpä toisensa pois. Jokatapauksessa auttaisi nyt tieto, mistä sun kivut johtuu, olipa sitten endometrioosia tain jotain muuta. Tuu heti kertoo kun oot päässy lääkäriin. Toivottavasti nyt kivut vaan helppais äkkiä ❤
 
@Kasikuus kuulostaa todella hurjilta nuo kivut! Toivottavasti lääkärissä selviäisi jotakin, kyllähän nekin sen tietää, että kivuista tulee siedettävämpiä, kun niiden syyn tietää. :eek:

Uusi työviikko alkoi ja näin ollen taas seuraavan perjantain odotus. Tämän viikon pitäisi olla vaan yhtä odottamista, kun oletettu ovis on vasta joskus tuolla ensi viikon puolella muistaakseni. Flo taisi heittää sen jonnekin kp 19 kohdille, mutta testaillaan ja katsellaan. Tekaisin harjoitusmielessä yhden CB digin ja tuntui kyllä testien Mersulta noiden ainaisten liuskojen jälkeen. :D :D
 
En ole! Mutta voisihan sitä toki kokeilla soittaa lääkäriin ja kysyä, että pääsisikö tutkimuksiin, kun tätä polttelua kestänyt jo sen 8pvä. Kaupungin sivuilla vain lukee, että kiireelliset tapaukset hoidetaan ja tuntuu, että tämä ei kyllä siihen kategoriaan uppoudu.
Voisiko olla kyseessä esim. joku puhjennut kysta munasarjoissa? Oon kuullut että se voi tehdä tollasta kipua. Varmasti menee kiireellisenä kun niin kova kipu, ja parempi on aina epäselvät kivut selvittää.
 
Siis voiko @Pampula3 endo puhjeta ihan millon vaan? :eek: Mulle ei sektioiden jälkeen mainittu mitään. Mutta oishan se toki kiva, jos syy kivuille löytyisi, mutta en mä nyt välttämättä haluaisi, että syy on tuo, joka vaikeuttaa raskautumista :( Mutta tokihan se sit selittäisi miksi ei raskautta kuulu.
Enkä kyl poissulje ajatusta kystasta, mikä täällä myös mainittu pari kertaa. Kunhan ei vaan keskiviikon käynti olis ihan turha ja ottaisivat tosissaan.
Yksi hyvä ystävä heitti myös ilmoille sellaisen ajatuksen, että jos en ottaisikaan ehkäisyä käyttöön, vaan käyttäisin burana-panadol sekotusta ja saisin kivut siedettäväksi ja kroppa pääsisi lepäämään, eikä olisi jatkuvassa stressitilassa kipujen takia? Vaikka se burana on ei_hyväksi, ni on se kuulemma pienempi paha kuin ehkäisy, joka saattaa taas vaikeuttaa raskautumista, jos se vaikuttaa pitkään kehossa :unsure:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja Lilmi89
@Kasikuus , kuulostaa minusta ihan hyvältä vaihtoehdolta ottaa parempaa särkylääkettä, jos ei muuten elämästä meinaa tulla mitään. On se enemmän toivoa antavampi vaihtoehto kuin ehkäisy.

Omaa napaa turvottaa niin kuin aina ennen menkkoja. Flo ennustaa niitä alkavaksi lauantaina. Edellisen kierron luteaalivaihe kesti 12 päivää, joten jos tämä kierto menee samalla lailla, menkat alkaisi perjantaina. Raskausoireita ei kyllä löydä, vaikka kuinka yrittäisi kuvitella, menkka- ja pms-oireita kylläkin. Ensin mietin testaamista äitienpäivänä. Nyt kuitenkin mietin, että pitäisikö testata jo ennen keskiviikon hammaslääkäriä, jos siellä tuleekin eteen joitain, johon tämä tieto vaikuttaa. Silloin olisi dbo 11.
 
Iltapäivää kaikille!
Olen tarkoituksella pitänyt taukoa kirjoittelusta kun ei ole pahemmin raportoitavaa ollut. Mulla meinasi tosiaan usko mennä lämpöjen mittailun takia ja olen nyt siitäkin pitänyt taukoa.
Oireetonta on ollut paitsi että nyt ollut joitakin päiviä menkka tuntemuksia varsinkin aamulla vessassa käynnin jälkeen ja tänään kun lähdin liikenteeseen niin tuli neljään eri otteeseen äkillinen vihlonta alavatsaan vasemmalle puolelle. Kipu oli niin kova ja äkillinen että pysäytti mut samantien.
Menkkoja olen tässä odotellut ja äsken kun satuin katsomaan mun kiertoja välillä tammi-huhtikuu niin mun kierto onkin 24-26 päivää ja nyt olis menossa kp26 eli tänään pitäis menkat tulla mutta ei ole näkynyt!
Vähän alkoi jännittää mutta odotan vielä pari päivää jos sitten uskaltaisi testata.
Mulle voi korjata kierron pituuden 24-26 tällä hetkellä.
 
Siis voiko @Pampula3 endo puhjeta ihan millon vaan? Mulle ei sektioiden jälkeen mainittu mitään. Mutta oishan se toki kiva, jos syy kivuille löytyisi, mutta en mä nyt välttämättä haluaisi, että syy on tuo, joka vaikeuttaa raskautumista Mutta tokihan se sit selittäisi miksi ei raskautta kuulu.
Enkä kyl poissulje ajatusta kystasta, mikä täällä myös mainittu pari kertaa. Kunhan ei vaan keskiviikon käynti olis ihan turha ja ottaisivat tosissaan.
Yksi hyvä ystävä heitti myös ilmoille sellaisen ajatuksen, että jos en ottaisikaan ehkäisyä käyttöön, vaan käyttäisin burana-panadol sekotusta ja saisin kivut siedettäväksi ja kroppa pääsisi lepäämään, eikä olisi jatkuvassa stressitilassa kipujen takia? Vaikka se burana on ei_hyväksi, ni on se kuulemma pienempi paha kuin ehkäisy, joka saattaa taas vaikeuttaa raskautumista, jos se vaikuttaa pitkään kehossa
En tiedä miten osuu yksiin raskauden yrittämisen kanssa, mut mulla on kans 1g panadolin (3x/ päivä) kanssa määrätty miranax 550mg kaks kertaa päivässä kamaliin menkkakipuihin. On silleen pidemmän aikaa vaikuttava lääke kun Burana (on myös tulehduskipulääke mut ei sama vaikuttava-aine) ja auttaa kovempiin kipuihin kun Burana. Pakkausselosteen mukaan oli kielletty vaan raskauden viimeisellä kolmanneksella. Et siitäkin voisi olla apua. Tätä käytetään myös migreenin hoitoon ja vaikka oon kertonut raskaushaaveesta, kukaan ei oo tähän mennessä kieltänyt käyttämästä. (Toki ei olla vielä hoidoissa)
 
@Kasikuus Kuulostaa kyllä tosi ikävältä nuo sun kivut, onneksi sait asiaa eteenpäin ja toivottavasti syy löytyy pian. <3

Täällä luultavasti dpo 9 ja nyt on kyllä jotenkin tosi oireetonta, ei saa edes keksittyä mitään. Lämmöt pysyneet vielä mulle suht yhtäällä, jossain 36,5 asteen paikkeilla pyörii, ennen ovista oli jopa 35,3. Mittaan ne digimittarilla kainalosta eli ei varmaan luotettavin. Toki nyt oon muistanut mitata sängyssä herätessä. Flo ennustaa menkkoja alkavaksi perjantaina.
Testausajankohdasta käyn jokapäiväistä kamppailua itseni kanssa. Aamulla tänään oli ihan sellanen olo, että ootan lauantaihin eli dpo 14, mutta nyt taas on sellanen olo, että tekis mieli tehdä heti.
Onko kukaan tekemässä esim. ke-to akselilla? Jos sais tsempattua yhdessä siihen asti.

Mulla kans tänään dpo9. Testasin äsken tyylipuhtaan negan. En tajua miksi edes tuhlasin testin, koska tiesin jo valmiiksi, että se on 100% varmasti nega :LOL: Viime raskaudessa sain plussan dpo11 tai 12 eli juurikin ke/to olisi järkevää aikaisintaan testata.

Mua kyllä masentaa, ei niin mitään viitteitä siitä, että olisin raskaana. Muistelen, että viime raskaudessa mulla oli oviksen jälkeen pitkin viikkoa menkkamaisia jomotteluja. Nyt ei mitään. Ärsyttää:cry:
 
Muistan lueskelleeni, että, joskus endossa tehtäis niin, että pyritään ensin kuivattamaan sitä pois eli pysäytetään hormoonituotanto joksikin aikaa ja sit sen jälkeen saattais olla paremmat mahdollisuudet tulla raskaaksi. Tämä kuitenkin tällaista muistelua asiasta eikä varmaa tietoa.
 
Voi ei @Kasikuus tosi kurjaa nuo kivut. Toivottavasti lääkärissä selviäisi jotain!

@Eliana ja @Bebe2021 Saadaan näköjään samoilla päivillä kärvistellä :D Plussaamiseen näillä päivillä on aika huonot tsäänssit, joten negasta ei kannata vielä päätellä mitään. Itellä kans vasta dpo12 näkyi esikoinen, en tosin testannut dpo9 jälkeen kun vedin kunnon herneenpalon jo nokkaan ja totesin, et hitot mitään plussaa tule tästäkään kierrosta :D osasipas yllättää kuitenkin.

Kyllä mä varmaan huomenna sen herkän testin uitan. Ehkä olisin malttanut pidempään, ellei tuo pc olisi vilautellut tuota juuri ja juuri erottuvaa toista viivaa. Mihin on hävinneet testit jotka ei antaisi mitään turhia viivanpaikkoja??
 
@Kasikuus en kyllä ihan osaa vastata, muuta kuin et mulla endo on puhjennut vasta ekan raskauden jälkeen, sitä ei ennen ei ollut mitään. Ei siis oireita, eikä myöskään ekassa sektiossakaan huomattu mitään. Olin kyllä ennen ekaa raskautta syönyt pienen ikäni pillereitä, joten ei ollut endolla mahdollisuutta ottaa tilaa. Ja pillereiden lopetuksesta tulinki melko nopsa raskaaksi. Synnytyksen jälkeen en ottanut mitään ehkäisyä joten endo ehti ilmeisesti kehittyä siinä pari vuotta ennen toista raskautta. Eli voi ilmeisesti tulla "hedelmällisessä iässä olevalle" milloin vain, jos ei hormoniehkäisyä käytä. Ja sen tiedän et voi myös "parantua" tai lähinnä jäädä lepotilaan raskauden jälkeen, niin kuin mulle kävi sit toisen raskauden jälkeen. Tää taitaa olla yks niistä monista sairauksista josta ei vielä kaikkea tiedetä. Mut nyt toivotaan et syy sun kivulle löytyy. Ota vaan särkylääkettä, ettet joudu kärvistelemään.
 
  • Tykkää
Reactions: Kasikuus
Oletteko tietoisia muista menetelmistä, ettei tuo vauvan yritys välttämättä tarvitse itse yhdyntää? Varmasti tiedätte mutta ajattelin ottaa asian esille, jos ei ole tullut esimerkiksi mieleen tämä mahdollisuus.

Itse en suostuisi, en ikimaailmassa, että lapsenhankinta menisi yhdyntään kolmannen henkilön kanssa, jos se oman puolison/partnerin kanssa ei onnistuisi. Tässä tilanteessa "toiselta henkilöltä saatu apu" olisi vain ja ainoastaan sperman luovutus,
jolloin mies saisi tulla purkkiin ja siitä sitten pipetillä emättimeen.
Mulla toi yhdynnänharrastaminen kolmannen osapuolen kanssa, kaatais koko parisuhteen. Mutta tämä on vain minun mielipide.
Toivottavasti teillä tärppää ja saatte vauvan syliinne asti. Kuitenkin, menetelmiä, tapoja on monia, suosittelen ottamaan näistä selvää. Ettei tule tarvetta miettiä kiusallisuutta tai "en ole mustasukkainen". Siltä se jokatapauksessa hieman kuulostaa, epävarmuutta tekotavasta ja tilanteesta?

Tsemppiä.
Kiitos lapsi ollut haave pitkään en olis suostunut että yhdyntään mutta rakastan vaimoa niin paljon että lapsi yhdynnässä oli molempien päätös
 
En tiedä miten osuu yksiin raskauden yrittämisen kanssa, mut mulla on kans 1g panadolin (3x/ päivä) kanssa määrätty miranax 550mg kaks kertaa päivässä kamaliin menkkakipuihin. On silleen pidemmän aikaa vaikuttava lääke kun Burana (on myös tulehduskipulääke mut ei sama vaikuttava-aine) ja auttaa kovempiin kipuihin kun Burana. Pakkausselosteen mukaan oli kielletty vaan raskauden viimeisellä kolmanneksella. Et siitäkin voisi olla apua. Tätä käytetään myös migreenin hoitoon ja vaikka oon kertonut raskaushaaveesta, kukaan ei oo tähän mennessä kieltänyt käyttämästä. (Toki ei olla vielä hoidoissa)
Mieki oon kyllä ottanu miranaxia migreeniin ettei tarvis ottaa mitään sumutteita tai vahvempaa lääkitystä jotka kolmio lääkkeitä. Mulla aika pahana migreeni niin pakko ottaa jotaki. Pelkkä panadol ei auta. En tiedä saisko ottaa vaikuttaako se mihinkään mutta mielummin otan miranaxia kuin ootan että kohtaus menee niin pitkälle että vie jalat alta ja oksennan.
 
  • Tykkää
Reactions: Kasikuus ja Tiukuna
Luulis et Buranakin vaikeuttaa raskautumista vaan jos sitä käyttää pitkään ja isolla annoksella. Itse ainakin oon raskautunut myös pitkän burana kuurin aikana, kun esikoista aloin odottamaan. Sain lääkäriltä selkäkipuihin (mulla lievä skolioosi) kuurina ja ihan plussaan asti käytin, koko kierron max annosta, ja panadolia max annos.
Käytin vielä edellissä Menkoista asti seuraaviin, jotka ei alkanutkaan vaan tuliki plussa testiin. Ja kaiken lisäksi kondomin läpi, että meidän esikoinen on päättäväinen kaveri :D epäilen et kumi valskas, kun mies käski tarkistaa menikö se rikki(lähti töihin nii se ei kerinnyt jäädä ihmetteleen) , ja ei ollu menny, epäilin ite et ovislimat oli syy miehen epäilykseen,mutta ilmeisesti ei ku, raskaaksi tulin :D
Olispa nytki niin helppoa.
 
Mukava huomata että muillakin joilla pitkä kiero niin ovis vasta vähän myöhemmin. Itsellä ei vielä piirry oikeen mitään ja kp 14 tänään. Miehellä jotkut ihme himot menossa ja herätti mut viime yönä 2.30 kun teki mieli. Onhan se kiva näin kun vauvaa yrittää että hänkin haluaa. Ollaan menty nyt joka toinen päivä linjalla ja ehkä kohta päivittäin jos jotain ovis testeihin alkais piirtymään.
 
Mulla kans tänään dpo9. Testasin äsken tyylipuhtaan negan. En tajua miksi edes tuhlasin testin, koska tiesin jo valmiiksi, että se on 100% varmasti nega Viime raskaudessa sain plussan dpo11 tai 12 eli juurikin ke/to olisi järkevää aikaisintaan testata.

Mua kyllä masentaa, ei niin mitään viitteitä siitä, että olisin raskaana. Muistelen, että viime raskaudessa mulla oli oviksen jälkeen pitkin viikkoa menkkamaisia jomotteluja. Nyt ei mitään. Ärsyttää
Siis mulla on kanssa tässä yrittämisen aikana tullut noita erittäin fiksuja testaamisia ihan turhina päivinä, kun tietää, ettei oo ees mahdollista, mutta silti miettii, että mitä jos oiskin hedelmöitys ollut aiemmin. :ROFLMAO:Vaikka olisi testannut ovulaation. Itse sain selvän haamun dpo 13, mutta en testannutkaan aiemmin, kun ei ollut oireita. Joten toivotaan, että sullekin oireettomuus enteilisi hyvää lopputulosta.:love:

@Riama Sullahan vaikuttaa hyvältä, pidän peukkuja.:love: Mä mietin, että jos huomisen vielä pinnistelisin ja jos ei lämmöt oo pudonneet, niin tekisin sitten keskiviikkona. :)

Näistä testeistä on paljon keskusteltukin, mutta onko mielipiteitä, mikä testi on paras? Itseltä löytyy kaapista nyt vaan one step puikko ja one step liuska, oiskohan ollut punaiset tekstit paketissa...
 
Siis mulla on kanssa tässä yrittämisen aikana tullut noita erittäin fiksuja testaamisia ihan turhina päivinä, kun tietää, ettei oo ees mahdollista, mutta silti miettii, että mitä jos oiskin hedelmöitys ollut aiemmin. Vaikka olisi testannut ovulaation. Itse sain selvän haamun dpo 13, mutta en testannutkaan aiemmin, kun ei ollut oireita. Joten toivotaan, että sullekin oireettomuus enteilisi hyvää lopputulosta.

@Riama Sullahan vaikuttaa hyvältä, pidän peukkuja. Mä mietin, että jos huomisen vielä pinnistelisin ja jos ei lämmöt oo pudonneet, niin tekisin sitten keskiviikkona.

Näistä testeistä on paljon keskusteltukin, mutta onko mielipiteitä, mikä testi on paras? Itseltä löytyy kaapista nyt vaan one step puikko ja one step liuska, oiskohan ollut punaiset tekstit paketissa...
Ite tykkään apteekin omista (Ei anna viivanpaikkoja) tai pregcheck. One stepit antaa mulle aina väh. Viivanpaikan ni antaa turhia toiveita:sneaky:
 
@Eliana mä oon testannut lähinnä apteekin omilla. Mut siis tosiaan vasta yks kierto yritystä takana (ja ei tärpännyt ja testasin turhaan dpo12 pregcheckin halvalla liuskalla) et oon tainnut ennen yrityksen aloitusta testata tolla apteekin testillä neljä kertaa, kun ollut oireita/menkat myöhässä ehkäisystä huolimatta :) Ehkä tässä yrittäessä käytän testaushimoissani noita halpoja, apteekin omalla jos oikeesti menkat myöhässä tai kunnolla oireita ja sit jos plussaa, niin varmistus Clearbluen viikkonäytöllisellä:X3: Kauhee sepustus raskaustesteistä, selvästi ei muuta yritykseen liittyvää, kun tästä saa stoorin aikaseks:LOL:
 
@Mysteerio ja @Kasikuus liityn kans tähän endokeskusteluun vähän. Diagnoosin saaminen on todella haastavaa, koska joillakin endo ilmenee niin ettei mitään löydetä. Joskus se diagnoosi on käytännössä asiakkaan/potilaan kertomuksen varassa. Mulla on endo ja se esiintyy vaan kipuna. Gyne sano ennen pillereiden jättöö, että ehdottomasti vasta sitten jättää ne pois kun yritys alkaa ja toivotaan nopeaa raskautumista. Mulla on noin 3 viikkoo kuukaudesta erinäisiä kipuja, välillä vaikeempia ja välillä helpompia. Alavatsa lähinnä kipein, mutta säteilee lantiosta alaspäin. Kaikki pidättäminen sattuu, ym. Tän ei pitäis raskautumiseen vaikuttaa mutta ken tietää. Hormoonia käytin 12 vuotta jolla endoa hoidetaan eli niitä pesäkkeitä voi alkaa muodostumaan 1-2 vuoden jälkeen siitä ku pillerit on lopettanu. Mutta niin kauan kun toivoa on niin oon toiveikas että ei tuu tän takia haasteita. Katotaa loppuvuodesta jos ei oo tärpänny, onko muutoksia. Tsemppiä sulle @Kasikuus haastavaan tilanteeseen <3 itekkin monta kertaa oon miettiny, kauanko kestän vielä näitä kipuja..
 
  • Rakkaus
Reactions: Kasikuus

Yhteistyössä