Toiveissa vauva 2021

@Töppönen apua oon taas miettiny tänään ihan samaa tuon oviksen tiimoilta, naamasta puuttuu ne finnit mitä viime kierrossa oli, mietin nyt että mitä jos ovuloinkin uudelleen ja pitäis tehä ovistesti, sähkyhommiakaan ei oo nyt ollu ku ei tee yhtään mieli
Ja mulla taas oli ne finnit nyt ennen kuin tuo oletettu ovis oli? :D Meillä kans tallettelut nyt talleteltu kun meni niin väkisin vääntämiseksi kun yli viikko piti stressissä heilutella vähintään joka toinen päivä :ROFLMAO:
 
  • Haha
Reactions: Lilmi89
Moikka kaikille!

Ehkä uskaltaudun vihdoin tänne mukaan kirjoittamaan. Olen seurannut päivittäin teidän keskusteluja joukuluusta 2019 asti niin 2020 ryhmässä kuin täällä 2021, mutta en aiemmin vielä uskaltautunut itse mukaan.

Olen 29v + mieheni 27v ja päätimme yhdessä jättää ehkäisyt pois joulukuun lopussa ja nyt siis neljäs yrityskerta menossa ensimmäiseen lapseen siis.

Alkuun pari kiertoa mentiin go with the flow meiningillä, mutta teidän opeilla nyt kaksi ovista tikutettu onnistuneesti.

Tässä vielä tietoja ja minut voi nyt piinaajiin laittaa eli tänään 6.5 menossa
kp 21/29 (dpo 8) /ya 01/20 1.lapsi

Itse sairastan endoa, mutta marraskuussa käydyn tutkimuksen mukaan kaikki pitäisi olla kunnossa raskautumiseen, mutta jo muutaman yrityskerran jälkeen on alkanut tulla suru niin miehelle kuin itselle menkkojen alkaessa ja nega testejä tehdessä.
Mukava päästä jakamaan fiiliksiä ja omia tuntemuksia myös teille, ettei niitä liikaa mieti vain omassa päässä.
 
Moikka kaikille!

Ehkä uskaltaudun vihdoin tänne mukaan kirjoittamaan. Olen seurannut päivittäin teidän keskusteluja joukuluusta 2019 asti niin 2020 ryhmässä kuin täällä 2021, mutta en aiemmin vielä uskaltautunut itse mukaan.

Olen 29v + mieheni 27v ja päätimme yhdessä jättää ehkäisyt pois joulukuun lopussa ja nyt siis neljäs yrityskerta menossa ensimmäiseen lapseen siis.

Alkuun pari kiertoa mentiin go with the flow meiningillä, mutta teidän opeilla nyt kaksi ovista tikutettu onnistuneesti.

Tässä vielä tietoja ja minut voi nyt piinaajiin laittaa eli tänään 6.5 menossa
kp 21/29 (dpo 8) /ya 01/20 1.lapsi

Itse sairastan endoa, mutta marraskuussa käydyn tutkimuksen mukaan kaikki pitäisi olla kunnossa raskautumiseen, mutta jo muutaman yrityskerran jälkeen on alkanut tulla suru niin miehelle kuin itselle menkkojen alkaessa ja nega testejä tehdessä.
Mukava päästä jakamaan fiiliksiä ja omia tuntemuksia myös teille, ettei niitä liikaa mieti vain omassa päässä.
Tervetuloa mukaan! Hauska kuulla, että taustailijatkin ottaa täältä vinkkejä talteen. Juttu lentää täällä aina aika nopeeta tahtia, mutta ei täältä kukaan kyydistä silti putoa, pölinöi vaan rohkeesti väliin! :D
 
Minä sain kaksi ensimmäistä lasta alle 25-vuotiaana ja normaalipainoisena, joten ei tuputettu sokerirasitusta.
Kolmosen kohdalla sitten menin rasitukseen, kun olin "jo" 27v ja sieltähän se radi napsahti :oops:
Jos vielä raskaus onnistuu, niin ehdottomasti menen sen kaksi kertaa.

Täällä on ollut kauhea himoviikko. Oikein nolottaa, kun tekee mieli koko ajan :D
Tänään bongattu limojakin.
Ja leukafinnit on tullut, joten jos nyt ei ovis tulekaan niin jo on kumma!
 
Minäkään en oo ikinä ollut sokerirasituksessa vaikka mun puolelta sukurasite on suuri (kaikilla isovanhemmilla on/oli,kaikilla tädeillä on,sedällä on,serkuista ainaki yhdellä,isälläni seurataan,veljelläni on) osalla 1.tyypin,osalla 2.tyypin.
Ite oon normaalipainoinen/alipainon ylärajalla ollut aina ja kuopusta odottaessa olin 26/27.
Mut nyt veikkaan että jos raskautuisin ni pitäis mennä. Ikää vajaa 7 enempi ja painoaki pari kiloo enempi.
 
Mut saa ottaa huomenna pois piinailijoista ja vaihtaa kp 1/29-38.
Menkat yllätti kyllä ihan kunnolla, kun eipä ollut mitään oireita siihenkään suuntaan, joskaan ei sitten raskautumiseenkaan. :D Jännä nähdä, mitä käy aamulämmöille huomenna. Mutta jotain positiivista, niin kierto oli nyt 29 pv, kun tosiaan ehkäisyn lopettamisen jälkeen ennen keskenmennyttä raskautta se oli 35-38 päivää (vaikka ei tuokaan nyt toki paha ole). Toki taas harmittaa, mutta ei muuta kuin kohti uutta yritystä. :)

Nyt käyn vaan kovaa pohdintaa, että ottaisko go with the flow-asenteen vai kaikki kikkakolmoset käyttöön. :D
En oo kokeillut mitään noita vehnäalkioöljyä, macaa ym... Onko teillä hyviä kokemuksia niistä?
Toisaalta tekis mieli kokeilla kaikkea ja toisaalta on mielessä se, että ainut plussa tähän mennessä on tullut sillon, kun oli vähän hanskat heitetty tiskiin ja mietitty "tulee, jos tulee". Ja heti lykästi. <3 Mutta ehkä kannattaa noita muitakin kokeilla... ;)
 
Kattelin,jotta viime kierrossakin mulla on seuraavana päivänä pysyvästä hymynaamasta ollu migreeni. Kuten nytkin.eilen tuli pysyvä hymynaama ja tänään ollu migreeni. Ja jos migreeni johtuis estrogeenin laskusta ni ovis olis tapahtunut siis eilen. Eikö?
Mulla vähän samantyylisesti tässä kierrossa: hymynaama lauantaina ja puolen päivän jälkeen alkoi järkyttävä päänsärky. Mulla on migreeni todettu, mutta nyt oon pillereiden lopetuksen jälkeen pärjännyt 5v ilman kohtauksia ja lääkkeitä. Enkä kärsi päänsäryistä nyt oikeastaan koskaan. Paitsi näköjään hymynaaman jälkeen :D
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja Lilmi89
Huomenta kaikille ❤
Omaa napaa heti aamutuimaan :D kp 7 (muoks. Siis kp8 ) ja jotenkin on sellainen enhaluatikuttaaovista ja tjot -fiilis. Haluan siis kovasti edelleen vauvan, mutta kaipaan ehkä vähän rennompaa otetta.
toisaalta haluan tietää milloin ovuloin, jotta tiedän kuinka lyhyt luteaalivaihe minulla on. Ilman tikuttamista en tunne/tunnista ovulaatiota.

tänään on lääkärin soittoaika liian lyhyestä luteaalivaiheesta. Mitähän sieltä tulee? no tänään se kuullaan. :)
 
Viimeksi muokattu:
VAUVA 2021 ❤

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

7.5.2020


Nimi yritys aloitettu monesko lapsi


Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Vindy, ya 1/19, 2. lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Pampula3, ya 4/19, 3.lapsi
Kasikuus, ya 05/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
Alinna86, ya 6/19, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Mariija_, ya 10/19, 1.lapsi
Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
Ananas90, ya 10/19, 4. lapsi
Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
Jusperi, 12/19, 1.lapsi
Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Sinisilmät, ya 01/20, 1.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
+ Loree, ya 2/20, 1.lapsi
Riama, ya 2/20, 2.lapsi
Lilje ya 2/20, 2. lapsi
Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
+Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
3milia, ya 4/20, 1.lapsi
Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
Toiveikas89, ya 5/20, 2.lapsi
Tiukuna, ya 6-7/20, 1.lapsi
kolava / ya 7/20 / 2. lapsi (miehen 4.lapsi)
innap, ya 7/20, 2.lapsi
Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)

★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi Kiertopäivä


Matilda!.......................kp 50/?
Eeva650.....................kp 32/28-42
Lilje........................kp 31/37-40
Riama...........................kp 30/27-32
Mandariinilohko..... kp29/30-38
Mariija_.......................kp 28/32-43
Mysteerio...................kp 28/30
Bebe2021.....................kp 28/32
Haaveilija93....................kp 28/?
Elviira86......................kp 27/25
Rimaleli.......................kp 26/30
Hope91.......................kp26/28-33
Helmiii......................kp 25/29-53
Mans115.......................kp 24/27
Toiveikas89....................kp 24/29
Masu90.......................kp 23/27-42
Lilmi89.............................kp 23/30
Töppönen_.........................kp 22/26
Sinisilmät.........................kp 22/29
Alinna86.........................kp 21/28
Pampula3.......................kp 21/22-26
Kasikuus........................kp 20/27-28
Vindy...................kp 19/29-33
Titi-Love....................kp 18/28-30
Puolu.......................kp 17/30-32
Persikka123.....................kp 17/32-35
Napsunen.....................kp 17/35-45
Wanti......................kp 16/34-48
Tiukuliina89....................kp 16/32
Hipposka......................kp 15/29-32
Minttuni...........................kp 14/26
Päärynä5.......................kp 14/28
Brunet82....................kp 14/26-28
Futurmama.....................kp 14/29-34
Jjenn...............................kp 14/29-33
Ananas90.....................kp 13/25-26
Ilona Eloisa....................kp 11/28
Shibali................................kp 9/24-30
Kirjoh89.....................kp 9/28
Zennuli.....................kp 9/?
Jusperi......................kp9/30-33
Bellaella2205090............kp 8/?
Mirella92....................kp 8/28
Millimetrii...................kp 8/27-29
Piipaa93....................kp 6/26-28
3milia.....................kp 5/26-28
Keisarinna85..............kp 3/24-27
Minouche...................... kp2/23
Mimmi92..................kp 2/26-30
Eliana.........................kp 1/31-38
Enerisa3.....................kp 1/28-32

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Mysteerio................................dpo 16
Rimaleli....................................dpo 13
Eeva650.............................dpo 12
Riama..................................dpo 12
Bebe2021..........................dpo 12
Mans115..............................dpo 11
Hope91.............................dpo 11
Sinisilmät.........................dpo 9
Alinna86.......................dpo 8
Pampula3....................dpo 8
Mandariinilohko.......dpo 8
Kasikuus.........................dpo 6
Lilmi89..............................dpo 5
Töppönen_.............dpo 5
pioni89.........................dpo 4
Helmiii...........................dpo 4
Titi-Love......................dpo 2
Vindy.............................. dpo2
Päärynä5...................dpo 1

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
@Lilmi89 Koska mitään poikkeavaa ei löytynyt, niin ensimmäinen epäily on endo :( Gyne saa sit perehtyä paremmin asiaan, mutta lähetteeseen kirjoitti, että endometrioosi epäily. Nyt sit vain aikaa odotellessa. Menee ties kuinka pitkälle. Nyt mulla menossa dpo6. Vasta!

Sokerirasituksesta puhuttu. Minä en siinä ole koskaan joutunut käymään, varmaankin siksi, kun olen pienikokoinen ja lapset sain 18, 19, 21 ja 23 vuotiaana. Eikä olisi ollut tarvistakaan, kun "suurin" painoi 3360g ja pienin 2620g. Nyt kun ikää 33v, ni luultavasti siihen joutuu ja yhtään ei kyllä innosta, koska alkaa tosi nopeasti oksettaa ällöttävät maut :D Suvussa ei diabetestä, ni toivon, että ei tarttis siihen mennä :p

Edit, aamulämpö 37. Eilen tuli taas sellanen repäsykipu, et sain just pöydänkulmasta kiinni ennen ku putosin. Siinä sit nojailin pöytään viitisen minuuttia ja pidätin hengitystä välillä. Huhheijaa ku sattu!
 
Mut saa ottaa huomenna pois piinailijoista ja vaihtaa kp 1/29-38.
Menkat yllätti kyllä ihan kunnolla, kun eipä ollut mitään oireita siihenkään suuntaan, joskaan ei sitten raskautumiseenkaan. Jännä nähdä, mitä käy aamulämmöille huomenna. Mutta jotain positiivista, niin kierto oli nyt 29 pv, kun tosiaan ehkäisyn lopettamisen jälkeen ennen keskenmennyttä raskautta se oli 35-38 päivää (vaikka ei tuokaan nyt toki paha ole). Toki taas harmittaa, mutta ei muuta kuin kohti uutta yritystä.

Nyt käyn vaan kovaa pohdintaa, että ottaisko go with the flow-asenteen vai kaikki kikkakolmoset käyttöön.
En oo kokeillut mitään noita vehnäalkioöljyä, macaa ym... Onko teillä hyviä kokemuksia niistä?
Toisaalta tekis mieli kokeilla kaikkea ja toisaalta on mielessä se, että ainut plussa tähän mennessä on tullut sillon, kun oli vähän hanskat heitetty tiskiin ja mietitty "tulee, jos tulee". Ja heti lykästi. <3 Mutta ehkä kannattaa noita muitakin kokeilla...
Meillä käytössä vaan greippimehu tällä hetkellä. Kaapisssa ois myös macaa mut hyi että se on niin pahaa ei pystytä sitä kumpika syömään onko joku keksiny keinon millä saa sen alas? Venhnänalkioöljyä tekis kans vähän mieli syödä mut en ole löytänyt mistään.. Apteekeista loppu, ruohonjuuressa olis mut ihan periaatteesta en halua sieltä ostaa ku siellä maksaan kaikki aina melkein tuplasti.

En tiä onko näistä nyt mitään hyötyä, toisaalta tekis mieli mennä vaan ilman mitään ylimäärästä, ehkä ens kierrossa kokeillaan sit sitä tapaa :ROFLMAO:
 
Meillä käytössä vaan greippimehu tällä hetkellä. Kaapisssa ois myös macaa mut hyi että se on niin pahaa ei pystytä sitä kumpika syömään onko joku keksiny keinon millä saa sen alas? Venhnänalkioöljyä tekis kans vähän mieli syödä mut en ole löytänyt mistään.. Apteekeista loppu, ruohonjuuressa olis mut ihan periaatteesta en halua sieltä ostaa ku siellä maksaan kaikki aina melkein tuplasti.

En tiä onko näistä nyt mitään hyötyä, toisaalta tekis mieli mennä vaan ilman mitään ylimäärästä, ehkä ens kierrossa kokeillaan sit sitä tapaa
Vetelän smoothien sekaan ja äkkiä vaan alas :D Marjat ja rahka peittää aika hyvin sitä makua.
 
Mulla nyt kai sitten kp 1 kun alko vähän ruskeahko vuoto.. :(

Tästä oli keskustelua, et millon on kp 1.. Eilen oli vain se vaaleanpunainen vv, eli oletan et kp 1 tänään :) Tosi jännät menkat, koska rinnat tulee koko ajan vaan kipeemmäks, mut menkkakipuja ei (ainakaan vielä) oo, vaikka yleensä eka päivä ok IHAN TUSKAA! :D En kuitenkaan halua tehä r-testi ja poissulkee raskaus, koska se on kuitenki nega ja sit pettyy vaan enemmän :D
 
Mä vedän vehnänalkioöljyn äkkiä suuhun ja varon osumasta kieleen. Sit täysi lasillinen mehua tai limua perään. Lipitän tuon yhden nestemäisen pois, mutta en kyllä aatellut lisää ostaa. On se niin kamalan makuista!
Sen sijaan ostin Lifestä jo samaa tavaraa kapseli-muodossa!
Eka kierto, jossa otin tuota vehnänalkioöljyä, oli plussakierto, joten nyt olen suorastaan taikauskoinen :D
Ensi kiertoon ostan viimein niitä kreippejä sitten.
 
@Enerisa3 Mikä dpo? En huomannut, että olisit piinalistalla tai sit mä tarviin :cool:
Et voisiko kuitenkin olla kiinnittymisestä johtuvaa jälkivuotoa. Oon kuullut, et sitä saattais vuotaa pari pvä kiinnittymisen jälkeen :unsure:
Ja tuleeko sulla normaalisti ruskeaa vuotoa ennen menkkoja? Mulla alkaa ainakin ihan kunnon verisellä vuodolla suoraan. Tiputtelua mulla ei ole, ni en tiedä, että onko se ruskeaa vai ihan kunnon verta :(
 
Mulla kans tulee pääkipu helposti kun hormoonitasot laskee tai nousee. Lähes aina migreenityyppistä kipua noin päivä ennen menkkoja ja joskus myös oviksen aikaan, tosin harvemmin silloin. Aurallinen migreeni mulla todettu mut kunnon kohtauksia ollut elämän aikana vain 3. Mut hormoonipääkipua kyl joka kierrossa. Raskaushormooneista ei aikanaan tullut pääkipua, en tiedä miten oisi nykyään, kun tuntuu et mitä enemmän ikää, sen voimakkaammin keho reagoi ainakin kaikkiin kierroin vaiheisiin. Paitsi menkat joka tavalla helpottaneet iän myötä.

@Jjenn me käytiin antamassa miehen näyte pari kuukautta sitten. Tulokset saatiin jo samana päivänä. Vähän arveltiinkin et miehes ei oo vikaa, kun meil on lapsia ennestään ja naisella ikä vaikuttaa hedelmällisyyteen niin paljon enemmän. Mut lääkärin mielestä oli hyvä kattoa ennen kalliita pistoshoitoja. Ja miehenkin tilanne voi toki muuttua vuosien kuluessa. Siittöiden määrä oli 45 milj. /ml ja liikkuuvuus 70% eli hyvät arvot. Kokonaismäärä oli vajaa 170 milj siittiötä. Me pidättäydyttiin seksistä se vaadittu 2 vrk ennen näytteenottoa, en tiedä olisiko vaikuttanut jotenkin näytteeseen, jos olisi ollut useampi päivä väliä. 2-5 pv on se suositus.

Dpo 8 ja ei mitään oloa mihinkään suuntaan, aika perus. Ainakin jos ei kuulostelemalla kuulostele. Mut ainakin nyt viime päivät ollut ihan hyvä mieli kuitenkin. On ollut paljon muuta ajateltavaa vaihteeksi kuin vauvakuume, vaikka joka päivä tämä mielessä on jossain kohtaa. Ihanaa kun aurinko paistaa ja lämmittää :)
 
Tämän aamuinen pc ja koska en malttanut olla kertomatta miehelle, tein digin jo eilen iltapäivällä :X3:
https://aijaa.com/Qi7ht7

Vaikka pc on vielä ihan haamuilija, niin cb digi antoi kuitenkin jo positiivisen tuloksen. Tein niin, että vein vielä tulosta analysoivan testin miehen syliin, kun oli lattialla leikkimässä esikoisen kanssa. Siinä sitten jännitettiin kaikki yhdessä lopputulosta ❤ Mies oli aika pöllämystynyt nopeasta tärpistä (niinkuin minäkin), mutta onnellinen tietenkin :giggle:

Vielä tekisi mieli hakea lisää pc liuskoja ja ainakin yksi apteekin ultra, jotta voisi varmistaa viivojen vahvistumisen. Tuo pc ei ihan vielä vakuuta, vaikka onhan se inasen tummempi jos aiempiin vertaa. Ei varmaan paranisi tehdä niitä kuin joka toinen päivä :D
 
Huomenta!

Tänne asti oon päässyt vielä ilman vuotoa. Menkkamaista kipuilua oli eilen jonkin verran ja kerran tuli sellainen kovempi kipu vasemmalle alavatsaan. Oudosti myös vatsa vähän ylempää kipeänä. Viime kierrossa tiputtelu alkoi tänään eli tässä sitä nyt jännitellään. Olo on yllättäen vähän himokas :D Se on mulle vähän harvinaisempaa just ennen menkkoja. Huomenna on lääkärin kanssa sovittu testipäivä. Henkisesti eilen puolison kanssa varauduttiin pettymykseen ja tsempattiin toisiamme katsomaan tulevaisuuteen mikäli pettymys tulee. Tsemppiä täältä meille kaikille!
 
Tämän aamuinen pc ja koska en malttanut olla kertomatta miehelle, tein digin jo eilen iltapäivällä
https://aijaa.com/Qi7ht7

Vaikka pc on vielä ihan haamuilija, niin cb digi antoi kuitenkin jo positiivisen tuloksen. Tein niin, että vein vielä tulosta analysoivan testin miehen syliin, kun oli lattialla leikkimässä esikoisen kanssa. Siinä sitten jännitettiin kaikki yhdessä lopputulosta Mies oli aika pöllämystynyt nopeasta tärpistä (niinkuin minäkin), mutta onnellinen tietenkin

Vielä tekisi mieli hakea lisää pc liuskoja ja ainakin yksi apteekin ultra, jotta voisi varmistaa viivojen vahvistumisen. Tuo pc ei ihan vielä vakuuta, vaikka onhan se inasen tummempi jos aiempiin vertaa. Ei varmaan paranisi tehdä niitä kuin joka toinen päivä
Ihania uutisia heti aamusta! Onnea! :love:
 

Yhteistyössä