Toiveissa vauva 2021

Hei taas ihmettelen täällä mun kehon tapahtumia.... Olin laskeskellut että todennäköisesti mun ovulaatio ois perjantaina kp14 (kun kierronpituus 28), mutta oon ihan kuiva. Ainakin kolmas päivä menossa ihan ilman vv:tä, eli tuskin ovulaatio on lähipäivinä odotettavissa... Ei todellakaan ees tee mieli puuhailla miehen kanssa kun olo on kuin hiekoituskaudella saharassa. Tiistaina (kp11) käväisi vihlasu toisella puolella mahassa, mutta epäilin sillon että suolisto valittaa koska pidin tuota liian aikaisena päivänä ovulaatiolle. Mutta olisko se kuitenkin voinut olla jo niin aikaisin? Maanantaina meillä oli tapahtumaa makkarissa, mutta ties kuinka vanhoilla siittiöillä
Voisiko tosiaan olla, että ovis meni jo ja nyt olisi lyhyempi kierto tulossa. Onko koskaan ollut lyhyempiä kiertoja? Minulla saattaa olla 23 tai 24 vrk, joskus harvoin luhyempi. Toisaalta myös pitkiä kiertoja, joissa en ole ovuloinut.
 
Äh menin painamaan vahingossa jotain nuita yllä olevia mainoksia ja unohdin täysin mitä piti vastata kelle!!! Saakeli....

@Riama Onnea haamusta! Oliko oireita

@Kasikuus neuvoo gyne vaan jatkamaan yrittämistä?

Täällä dpo5 ja super kosteat paikat, vois tehä varoiksi ovistestin.. Mutta koko yön näin painajaisia, joku pieni finni naamalla aamulla ja mieheen totaali ärsytys
Naurattaa mielikuva, että olet vahingossa mennyt katsomaan mainoksia ja jäänyt sille tielle, en tiiä miksi tämä naurattaa yhtäkkiä niin paljon, aivan ääneen nauran :D
 
Ihan parasta ku tääl monet pyörittelee ihan samoja ajatuksia kun itsellä.
Mulla:
- kananmunalimat tuli pari päivää sitten
- oviskivut juuri ennen nukkumaan menoa eilen
- talleteltu on sunnuntaina ja eilen
- menkkaappsi arvioi oviksen taas paria päivää myöhemmäksi eli huomiselle
- menkkojen pitäis appsin mukaan alkaa 22.5. mutta ehkä jo 20.5 niitä ite odottelisin.

Että kai tässä olis ihan hyvä mahis onnistua. Aika paljon stressiä vaan nyt kotona ja töissä, niin sen pelkään vaikuttavan negatiivisesti.
Että minäs päivänä testataan kiertokaimat?

VINDY:lle niin sympatiazemppiä täältä. Mun kaksi vauhtiviikaria on kyllä kanssa koko ajan vauhdissa. Ei ole aiheuttanut rahallisia menetyksiä viime päivinä, mutta henkistä jaksamista senkin edestä ;D.
 
@Minouche Totta puhut tää palsta on kyllä paras, miten luulinkin muka pärjääväni ilman Ei näistä raskaus haaveista viitti kertoa edes läheisimmille ystäville aina... o_O

@Kasikuus voi kun saisitte pian jotain selitystä miksei ovulaatiosta huolimatta raskaaksi tuleminen onnistu :( En oo varma tärppikierrosta mutta jos vielä 2 kemiallista tai keskenmenoa tulee niin lähden kyllä heti itsekin vaikka yksityiselle tutkimuksiin, olis niin hyvä jos vain syy löytyisi!
 
@Alinna86 Joo oon kyllä sillä tavalla realistisesti suhtautunut testailuihin, että miten vaan voi yhä käydä. Mut aika yks yhteen tikut ainakin mun aiemman raskauden kanssa menee, alkuun monta päivää tosi haaleana ja sitten nopeasti tummeni. About dpo16 aikoihin one steppi antoi jo vahvaa viivaa hailuran sijaan. :)

@Lilmi89 Oireita ennen haamua ei oikeastaan muuta, kuin alavatsan jomottelut dpo7-8 aikoihin ja hommailuhimot :D Joku puhui aikaisemmin oviksen kaltaisesta kirkkaasta limasta ja itse asiassa tuotakin tuli hiukkasen ja tänäänkin taas bongasin. Haamun jälkeen on kohdun seutua vähän poltellut ja vuorotellen lievää etomista & kovaa nälkää.
 
Noniin,työpäivä päättyi kuitenkin kovaan migreenikohtaukseen. Mutta buranaa en ottanut,sen sijaan panadol 1g oli pakko ottaa. Ja panadol ei siis vaikuta ovikseen kuinkaan? Ainakaan en löytänyt siitä mitään tietoa. Mutta väkisinki pohti voiko oviksella ja migreenillä olla joku yhteys? Menkkojen aikaan migreeniä ei ole ollut,muistaakseni. Mut pääasia että kohtaus ohi ja panadol auttoi.
Mul on nyt ainakin monta kuukautta peräkkäin kulkenut migreeni ja ovistuntemukset käsikädessä.
 
Komppaan, tää palsta on ihan pelastus! En mä näitä juttuja muille viiti ees puhua :D

@Helmiii mites oireilut, vieläkö mennään samoilla? :) Tänään tosiaan dpo4 ja taas viime yönä pirteenä 4.12 hereille, onneks saan sit suht nopee taas unen päästä kiinni! Yläselkä tuntuu rasvottuvan. Äsken kävin pihahommissa ja kun heittelin lapiolla multaa kottikärryyn, niin alavatsassa kramppas. Nii ja ovislimaa muistuttavaa vv tuntuu riittävän. Tissit vieläkin arat ja alavatsassa nippailee.
 
Mul on nyt ainakin monta kuukautta peräkkäin kulkenut migreeni ja ovistuntemukset käsikädessä.

Hyvä kun teil tuli puheeks, pitää alkaa ite kans seuraa päänsärkyjä. Enkä oo osannu yhtään yhistää kiertoon pillereiden aikana! Mulla siis kans migreeni ja käytän miranaxia tai sit voltaren rapidia nopee tehosena ja sit joku tappolääke, jos ei meinaa mennä ohi rapidilla.
 
vierailija
Hei !
Pakko ottaa osaakin ihan kirjotteluun, tähän asti seurannu keskustelua ihan vaan lukemalla enkä varmaan jatkossakaan mikään puhekone ole joten mennään vielä vierailijana..
Lyhyesti tilanteesta.. tavallista vahvempaa foolihappoa olen tammikuun lopusta alkanut lääkäri kehotuksesta syömään ja yrittäminen aloitettiin maaliskuun loppupuolella kun jätin pillerit pois. Eka kierto oli 33pv ja menkat alko 5pv ruskealla tiputteluvuodolla jota ei KOSKAAN aikaisemmin ole ollut ja kiertokin aina sen 28pv ( myös silloin kun pidin taukoa pillereistä joskus 4v sitten). Menkat sit kesti vain kolme päivää tavallisen 5sijaan..
Pian menkkojen jälkeen todettiinkin kohtutulehdus ja nyt tänään loppuu antibiotti kuuri joten ensikierrosta pääsee taas yrittämään.. ihan rennolla asenteella olisi tarkotus yrittää kierron pituuden perusteella laskee ovulaatio pv jne, tämä siis tämän hetkinen mielipide :D

Kiinnostaisi tietää tosta greippimehusta (mitä, koska, miksi yms) onko vain uskomusjuttuja vai ihan tutkittua juttua ?
Sekä ovulaatiotesteistä, miten käytännössä toimii, eli koska alotetaan tikuttaa ja mitä jos ei aina samaan aikaan päivästä pysty tikuttaan (vuorotyö)..
 
Onnea haamulaisita ja plussista ♥

@Kasikuus mietin sun noita kipuja et oisko joku kystä mahdollinen? Toisillehan tulee niitä tosi herkästi ja voivat kipuilla paljonkin.

ON. Ovis ihmettelyä... Mulla tänään kp9 ja eilisestä asti jo vatsaa juilinut ovismaisesti. Myös alavatsa turvoksissa joka kans mulla tyypillinen ovis oire. Kuitenkin mun ovis yleensä kp14-15, viime kierrossa oli kyllä jo kp13 mutta voiko oikeesti ovis oireet alkaa jo nyt... Tein tänään nyt sit ovitestin vaikka olinkin ajatellut etten tässä kierrossa tekisi ollenkaan ☺ ei se nyt vielä plussa ollut mutta aika tumma näille kp:lle... Aikamoinen munis kasvamassa jos tosiaan alkaa kipuilemaan nyt jo ja irtoaisi vasta ens viikosta...
 
Ainiin lämmöstä oli myös täällä puhetta ja mulla ainakin laskee lämmöt alle 36.6 vasta useemman päivän vuotojen jälkeen. Tässä kierrossa menkkojen ajan lämmöt pysyy kokoaika tuolla 36.6-36.7 ja vasta kun vuoto loppu romahti mun ennen ovista lämpöihin 36.2-36.4. Oon myös huomannut että mulla dippaa lämmöt viel tosta normista vähän alaspäin just ennen ovista ja sit nousee lämmöt vasta muutama päivä oviksen jälkeen kunnolla..
 
Alkuun n. 4 kiertoa en testannut. Sitten aloitin testaamisen ja koska en saanut kiinni muutamaan kuukauteen, niin varasimme ajan tutkimuksiin. Nyt olen tikuttanut taas tauon jälkeen 5 kiertoa ja joka kierto olen oviksen bongannut tikuilla. Eli on helpottanut paljon, aiemmin stressiasi kun en tiennyt onko ovista tulossa. Toki nytkään ei tiedä, tapahtuuko ovis ja onko kaikki ok, mutta ainaki lh-huippu jää testeissä kiinni
Just tätä mä mietin, että helpottaisko edes se tieto, et se ovulaatio edes tapahtuu. Seksiä meillä kuitenkin riittää, eli siihen se ei varmaan edes vaikuttaisi :)

Mistä porukka tilaa ovistestejä, mistä halvimmat ja luotettavimmat? Haluaisin kokeilla digiä myös, mutta ne taitaa olla vähän tyyriimpiä :D Miehen mielestä nämä on rahanhaastaskausta, koska "tulisit sä raskaaks ilman testejäki" , onko tää teille tuttua? :ROFLMAO:
 
@Zennuli Hyvinkin paljon mahdollista, että on kysta kyseessä. Nuorena niitä mulla olikin ja kivut oli ihan hirveät.
Minulla alkanut muuten nuo oviskivut parikin kertaa jo kp9 (tässä kierrossa myös) ja ovuloinut vasta kp14. Toivottavasti sinulla ei pitkittyisi noin paljoa ja tapahtuisi aiemmin :)

Kroppa taas menee omaa rataa lämpöjen kanssa. Kolmen maissa lämmöt oli vielä 37 ja äsken ne oli vaan 35.5 :unsure:
Ihmettelin, ku aloin olee ihan syväjäässä ja onko tuo ihmekään, kun lämmöt noin alhaalla (ei minulle ollenkaan normaalia) :rolleyes:
 
  • Surullinen
Reactions: Lilmi89
Jollekin lupasin tulla kertomaan, kun juttelin tänään tuosta liian lyhyestä luteaalivaiheesta lääkärin kanssa.
Hän uskoi, että johtuu ihan kierron palautumisesta (mirenan poiston jälkeisestä) ja kohtutulehduksen jälkeisestä.
laittoi kuitenkin lähetteen kilpirauhaskokeisiin varmuuden vuoksi.
Muistutteli, että 3 kk on lyhyt aika yrittämiselle. Sen tiesinkin jo, mutta jotenkin tuon kohtutulehduksen jälkeen jäi semmonen, että heti jos on jokin asia epänormaalia niin otan heti selville mikä sen aiheuttaa.
 
Voisiko tosiaan olla, että ovis meni jo ja nyt olisi lyhyempi kierto tulossa. Onko koskaan ollut lyhyempiä kiertoja? Minulla saattaa olla 23 tai 24 vrk, joskus harvoin luhyempi. Toisaalta myös pitkiä kiertoja, joissa en ole ovuloinut.
Mun kierto ei koskaan oo ollut lyhkäsempi niin että olisin huomannut, toisaalta useampi vuosi on mennyt niin etten oo mitenkään pitänyt kirjaa. Tuo ovulaation ajankohta perjantaille oli ihan vaan mun paras arvaus etukäteen. Epäilin että tuota ennen se ei voi olla ja toivoin ettei myöhemminkään jotta luteaalivaihe on riittävän pitkä.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Komppaan, tää palsta on ihan pelastus! En mä näitä juttuja muille viiti ees puhua

@Helmiii mites oireilut, vieläkö mennään samoilla? Tänään tosiaan dpo4 ja taas viime yönä pirteenä 4.12 hereille, onneks saan sit suht nopee taas unen päästä kiinni! Yläselkä tuntuu rasvottuvan. Äsken kävin pihahommissa ja kun heittelin lapiolla multaa kottikärryyn, niin alavatsassa kramppas. Nii ja ovislimaa muistuttavaa vv tuntuu riittävän. Tissit vieläkin arat ja alavatsassa nippailee.
Mulla alkoi tänää aamulla hikoilu. Ja se on huono merkki, koska aamuista hikoilua mulla on aina ennen menkkoja :( Mulla alkoi työpäivä tänään 06.00 joten ei haitannut herätä ilman kelloa aikasin :D oon ollu tänää tosi väsynyt. Ajattelin että johtuu heräämisistä. Mutta treeni kään ei lähtenyt yhtään käyntiin vaikka yleensä se piristää.. Kauhea ruokahalu ja suklaahimo. Alkaa vaikuttaa perusoireilta ennen menkkoja ääks. En halua ajatella ettei olisi tärpännyt kun osui niin hyvin kaikki ajoitukset että oon varma tärpistä :'D
 
Terve kaikille, luojan kiitos huomenna on perjantai! Olipa kiva syventyä viesteihinne ja katsoa positiivinen digikin, IHANAA! :love:

Oletettuun ovikseen 4 päivää aikaa eikä liuskaan tullut väriä ollenkaan. Varmistin digilläkin eikä sekään vielä väriä ottanut. Voihan tietty olla, että ovis onkin vasta joskus kp 26, jos kierto taas venähtää. :unsure: Onneksi mulla on miljoonittain noita liuskoja. :D Tänään valkovuotoa tullut runsaammin ja se alkaa muuttua ovislimamaisemmaksi mielestäni. (y)
 
Mulla oli äsken käsi testikaapin kahvassa, mutta sitten se ajatus valtasi mielen etten kestä sitä pettymystä taas. Viimeset 5kk on ollut yhtä testailua ja aina pettymystä toisen perään. Tein itselleni lupauksen, että tässä kierrossa testaan vaan oletettuna kp1:senä ja 2:sena, jos menkat ei ennen sitä ala. Nyt kuitenkin vetää vasemmalta alavatsalta sen verran, että pessimisti ei pety tällä kertaa :rolleyes:
 
Neuvolat menee aina kuukautisten eikä kierron pituuden mukaan :unsure:
Ne ei kuuntele siinä asiassa yleensä, valitettavasti. Itsellä sama yhden keskenmeno tapauksen kanssa.

Omaa napaa: dpo 13 nega, vaikka itselle uskottelee vaikka mitä niin kyllähän tämä harmittaa:cautious:
Nyt odotellaan menkkojen alkua :cry:
Tää ärsyttää mua kans ja pitkillä kerroilla olis helpostikin viikon heitto lasketussa ajassa. Siispä seuraavan raskauden kohdalla aion kyllä suoraan valehdella neuvolaan viimeisten kuukautisten alkamispäivän sen mukaan, että vastaisi tuota heidän käyttämää 28 päivän kiertoa. Jos kerran itse tarkkaan tietää, milloin ovulaatio on ollut.
 

Yhteistyössä