Toiveissa vauva 2021

Onnea @Titi-Love ♥ musta kans tulee päivästä/illasta testeihin paremmin viivat. Oon kyl huono juomaan et varmaan aika väkevää on päivälläkin pissa ☺

Mulla jatkuu edelleen ihme menkka juilinta. Semmosta et yleensä jo tälläsen kanssa vuotelis jotain, mutta ei. Todella hämmentävää. On mulla täs seurailun aikana jossain kierrossa ollut yksittäisenä päivänä (2-3pv ennen menkkoja) täällästä mutta vaan sen yhden illan tms. Nyt kuitenkin vasta dpo5/6 eli luulis menkkoihin nyt olevan vähintään viikko vielä. Muuten kyl oireetonta ollut. Meillähän tässä malttaa odotella ens viikkoon ☺ Jotenkin ekaa kertaa ton km:n jälkeen sellainen olo et oisko voinut jotain mukaan tarttuakkin ♥☺
 
Heippa!
Voisin liittyä mukaan keskusteluihin, jos sopii.
Pillerit lopetettu huhtikuun alussa. Pillereiden lopetuksen jälkeen tuli tyhjennysvuoto normaalisti huhtikuun alkuun ja siitä sitten ekat luomumenkat, jotka loppui just. Eli ilmeisesti oma kierto on 29 päivää. Nyt kp 7. Flo ennustaa ovulaation perjantaille 22.5 eli kp 15 ja taas eri laskurit näyttää laskurista riippuen oviksen päiville 23.5-25.5. Eli seuraillaan, jos tulis ovistuntemuksia. Tikuttelua mietin, mutta ajattelin toistaiseksi jättää sen tekemättä..
Pillereiden lopetuksen jälkeen on huomannut kehossa uusia juttuja ja tässä opetellaan tuntemaan omaa kehoa ilman pillereitä. Pillereitä on popsittu varmaan 10 vuotta ja nyt ensimmäinen lapsi haaveena. Jännittävää!
Täällä hiljattain paljon plussanneita, onnittelut ja plussatuulia kaikille. <3

Edit. En nähtävästi osaa laittaa hymiöitä tänne
 
Vau! On kyllä paljon plussia tullut ja saman olen huomioinut kuin @Vindy , että media on täynnä raskausuutisia! Kumpa saisi itsekin pian kokea saman.

Onnea vielä tän palstan plussaajille ja toivottavasti pikkuiset pysyy matkassa <3

ON: Täällä odotellaan menkkoja alkavaksi, sillä r-testit näyttäny negaa :( Tilaan seuraavaan kiertoon digitaaliset ovistestit, kun nuo tikut on itelle vaikeita luettavia. Testailujen loppuvaiheessa tuli tummuvien viivojen jälkeen vaaleampi viiva, joten lopetin siihen testailut. Nyt kun menkat ei oo tullu arvioituun aikaan, on ovispäivä Flossa siirtyny vaalean viivan jälkeisille päiville.

Aika raskainmielin on nää viime päivät menneet. Vatsassa nipistelyjä ollu nyt sen 2 vko ajan ovispäivistä lähtien. Ajatukset siirtyy hiljalleen uuteen kiertoon, kun se starttaa.
 
Onko muuten noilla ovistesteillä jotain merkittävää eroa, liuska vs puikko vs digi? Täällä näkyy monella olevan käytössä liuskat ja jollain oon tulkinnut olevan digi?

Oon katsonut raskauskeijun ja kotitesti.fin tarjonnan ja jos menkat alkaa ens viikolla kuten epäilen niin laitan tilausta kyllä heti matkaan! Piinaillaan nyt vielä vaikka oonki toooosi epäileväinen..
 
@Helmipupu tuo sun teksti on kun mun kirjoittama! Mä lopetin kanssa pillerit huhtikuun ekalla viikolla, kun niitä olin sen 10v syönyt ja esikoinen toiveissa. Heti tuli tuli tyhjennys, mutta ekoja luomumenkkoja ei oo näkyny ja toivottavasti ei näykkään. Tänään sain aivan todella haalean haamun, toivottavasti se siitä tummuu.
Ja ihan totta, että kropasta löytänyt paljon uutta. :)
 
Onko muuten noilla ovistesteillä jotain merkittävää eroa, liuska vs puikko vs digi? Täällä näkyy monella olevan käytössä liuskat ja jollain oon tulkinnut olevan digi?

Oon katsonut raskauskeijun ja kotitesti.fin tarjonnan ja jos menkat alkaa ens viikolla kuten epäilen niin laitan tilausta kyllä heti matkaan! Piinaillaan nyt vielä vaikka oonki toooosi epäileväinen..
Mulla on ollu One step liuskat nyt viime kierron käytössä. Ehkä noita oppis tulkitsemaan, jos pidempään käyttäis :) En vaan jaksa odottaa siihen, joten kokeillaan digiä. Muutenkin oon lueskellu, että onestep liuskat antais haaleimmat ovisviivat monille muillekin verrattuna muihin merkkeihin.

Puikoista ei oo kokemusta myöskään.
 
  • Tykkää
Reactions: lulube
Onko muuten noilla ovistesteillä jotain merkittävää eroa, liuska vs puikko vs digi? Täällä näkyy monella olevan käytössä liuskat ja jollain oon tulkinnut olevan digi?

Oon katsonut raskauskeijun ja kotitesti.fin tarjonnan ja jos menkat alkaa ens viikolla kuten epäilen niin laitan tilausta kyllä heti matkaan! Piinaillaan nyt vielä vaikka oonki toooosi epäileväinen..
Mulla käytössä tällä hetkellä onestepin liuskat, raskauskeijulta tilattu. Pregchekin on ainakin mulle ollu parhaimpia, näyttäny plussat tosi selkeesti. Viimeks kun tilasin niin ne oli loppu, ja piti tilata noita onesteppejä. Viivat selkeesti haaleempia, mut kyl ne tummempia on negoihin verrattuna. Tilasin näitä siis jonkun jättipaketin nii niitä käytössä vielä useempi kierto. Samaan tilaukseen laitoin myös 10 kpl digejä, koska en ollu varma kuinka noi onestepit toimii mulla. Oon nyt tehny niin, et onetsepeillä testailen, mut sit ku alkaa väri tummuun niin otan digit käyttöön että saa varmuuden.

Sit ku nää loppuu niin paluu pregchekeihin :)
 
On.

Ferritiini 18. Ilmankos mä en jaksa tehä mitään, olin jo viittä vaille diagnosoimassa itselleni uupumusta tai luulin että kkm toipuminen vaan kestää tällä kertaa kauemmin.
Raskautta yrittävillä olis hyvä olla noi arvot 100 pintaan. Olispa joku kertonut tän vuosi sitten
Eikä miten turhauttavaa!! Voi harmi että tulos ei ollut hyvä, pahoittelut :cry:minkälaisen kuurin sait siihen tai mitä alat syömään?
 
@Helmipupu tuo sun teksti on kun mun kirjoittama! Mä lopetin kanssa pillerit huhtikuun ekalla viikolla, kun niitä olin sen 10v syönyt ja esikoinen toiveissa. Heti tuli tuli tyhjennys, mutta ekoja luomumenkkoja ei oo näkyny ja toivottavasti ei näykkään. Tänään sain aivan todella haalean haamun, toivottavasti se siitä tummuu.
Ja ihan totta, että kropasta löytänyt paljon uutta.
Hauskaa, että heti löyty samankaltanen tilanne joltain!:love::D
Pidän peukkuja, että sun haamulainen vahvistuu! ❤ Tuu päivitteleen tilannetta! Millanen olo sulla on ollu? Mitään oireilua, muuta kun ettei menkkoja kuulunu?
 
  • Rakkaus
Reactions: pioni89
On.

Ferritiini 18. Ilmankos mä en jaksa tehä mitään, olin jo viittä vaille diagnosoimassa itselleni uupumusta tai luulin että kkm toipuminen vaan kestää tällä kertaa kauemmin.
Raskautta yrittävillä olis hyvä olla noi arvot 100 pintaan. Olispa joku kertonut tän vuosi sitten
Mulle tuli sillon kans yllätyksenä oma ferritiini tulos ja heti kun sen sai tietoon, ni jo selkeni oman olotilan syy. Nyt kun ferritiini nousussa, niin selkeän eron huomaa voinnissa. Edelleen haluan uskoa, että syy meidän lapsettomuuteen on ferritiini, joka oman arvion mukaan (jos on noussut samaa tahtia kuin ekan kk aikana) on kohta 50 luokkaa, joten matkaa vielä on siihen, että se tuon suositellut 100 paikkeilla olis :( Nyt vain rautaa tankkaamaan ja toivotaan pikaista paranemista voinnissa ❤ Ja samaa olen miettinyt, että miksi se kerrottiin vasta niin myöhään, vai enkö mä vain tajunnut :( Koko ajan oletin, että kyllä se arvo on hyvä, kun hb hyvä ja täältä palstalta luin, et ei ne mee välttämättä yks yhteen.. Joten todellakin tuli oma 16.3 tulos yllätyksenä :eek:
 
Oiskohan sulla @Alinna86 nyt kuitenkin ollut myöhäisempi ovis? Mut eikös sulla viimekin kierrossa venynyt parilla päivällä kierto? Jos me ei nyt tammikuisiin mennä, ni kaikki peukut pystyyn, et helmikuu ois sit se meidän
Ja ihan perseestä, et testi oli nega
Toki kaikki on mahdollista ennenku menkat alkaa :D
Mut sain kyl hymynaaman et luulis sen olevan aika luotettava kuitenkin:unsure:
 
Omaa napaa:
Ilahduttavaa huomata omat tutut luteaalivaiheen oireet, eli palelu ja ihon kuumotus.
Alkukierrossa aina uin hiessä, jos nukun peiton alla kun taas loppukierrossa iho hohkaa tulikuumana, mutta hikirauhaset on lakossa :D
Oon ollut viime päivät jostain syystä kiukkuinen ja itkuherkkä. Vasta dpo 4, joten liittynee normaaliin hormonikiertoon. Silti muka toiveet herää :D
 
Voi ei @Alinna86 , pahoittelut negasta Mutta mä edelleen pidän peukkuja että muuttuis vielä plussaksi, kun oli niin lupaavia oireitakin <3 Ja @Kasikuus mä niin toivon että nuo sunkin oudot oireet johtuis vaan siitä että plussa viimein pärähtäis <3

Voi ei @Töppönen_ Mutta mä niin toivon että ois kuitenkin vaan harmitonta vuotelua, ns. valemenkat ja olisikin kaikki hyvin <3

Ja täällä on kyllä ihan uskomaton plussa-aalto, paljon onnea kaikille plussista ja haamuille vahvistumisia!

muoks. ja ihanaa kuulla että @Wintersun sulla jo vatsa näkyvissä ja oot noin pitkällä, niin ihanaa

Täällä ovista ootellaan, tänään oli jo vähän vahvempi viiva joten ehkä viikonloppuna. Kauheen hitaasti menee aika. Päätettiin et ens kierrossa sit jatketaan tutkimuksia jos ei tästä tärppää...
Kiitos❤
Ai kauhee tätä viestitulvaa en meinaa muistaa kelle piti vastata ja mitä:D
Kysyitkö siitä macasta? Me tehtiin niin että kun menkat alko siit se pari-kolme viikkoo käytettii sit viikon tauko. Ens kierrossa e aatellu käyttää mitään. Toki toivon ettei uus kierto alkaisikaan mutta luulenpa vaan että yk 12 käynnistyy ihan näinä päivinä kaikista oireista huolimattao_O
 
  • Rakkaus
Reactions: Shibali
Tosta ferritiinistä muuten.
Mulla mitattiin se ekaa kertaa kuopuksen alkuraskaudessa ja se oli silloin 5.
Melkein kaksi vuotta myöhemmin oli 17. Söin koko ajan enemmän tai vähemmän säännöllisesti rautaa.
Mun piti alkuvuodesta mennä lääkäriin ulisemaan tästä loputtomasta väsymyksestä, josko tuo ferritiinikin voitaisiin kontrolloida. Ja jos on yhä matala, melkein kolmen vuoden rautakuurien jälkeen, olisiko syytä tutkia vähän mistä se voisi johtua.
Mutta sitten tuli korona.
 
On.

Ferritiini 18. Ilmankos mä en jaksa tehä mitään, olin jo viittä vaille diagnosoimassa itselleni uupumusta tai luulin että kkm toipuminen vaan kestää tällä kertaa kauemmin.
Raskautta yrittävillä olis hyvä olla noi arvot 100 pintaan. Olispa joku kertonut tän vuosi sitten
Älä heitä kirvestä kaivoon. Mulla oli ferritiini 27 ja raskauduin ihan kohtuu ajassa. Toki onhan tuossa lähes kymmenys eroa, mutta mahdollista se on silti. Ja luulen, että mullakin oli jo useamman vuoden laskusuunnassa, kun väsmystä, hiusten lähtöä ja selittämättömiä lihaskipuja oli ollut pitkään. Tajusin oireet vasta mittauksen jälkeen. Nyt sitten yritän nostaa arvoja, kun synnytyksen verenvuoto oli niin runsasta, että olin jo lähellä verensiirtoa. Kesällä ois uusi mittaus oman suunnitelman mukaan. Jos ei ole noussut, pyydän rautainfuusion.
 
Älä heitä kirvestä kaivoon. Mulla oli ferritiini 27 ja raskauduin ihan kohtuu ajassa. Toki onhan tuossa lähes kymmenys eroa, mutta mahdollista se on silti. Ja luulen, että mullakin oli jo useamman vuoden laskusuunnassa, kun väsmystä, hiusten lähtöä ja selittämättömiä lihaskipuja oli ollut pitkään. Tajusin oireet vasta mittauksen jälkeen. Nyt sitten yritän nostaa arvoja, kun synnytyksen verenvuoto oli niin runsasta, että olin jo lähellä verensiirtoa. Kesällä ois uusi mittaus oman suunnitelman mukaan. Jos ei ole noussut, pyydän rautainfuusion.
Kiitos tiedosta (y) :giggle:

Mullahan ongelma ei sinänsä ole raskautumisessa vaan keskenmenoissa, toki jos tämä ongelma on seuraus viimeisimmästä kkm mikä epäonnistui ja verenhukka olikin melkosta niin sen jälkeen en olekaan raskautunut, ja siitä aikaa on nyt puoli vuotta. Mutta lukenut oon että voi myös edesauttaa keskenmenoja.
Menikö sulla se raskaus ihan loppuun asti kuitenkin?
 
Onnea kaikille taas plussista. Niitä satelee nyt ihanan paljon :love:

Tein dpo11 negan herkällä testillä, ja oon heittäny sen myötä kirveen kaivoon. Mutta nyt dpo13 on hirvee pahoinvointi ja tissit kipeet. Tekis mieli oksentaa vaan. Tissit ei oo myöskään ollu ikinä ennen menkkoja kipeet. Nyt herää epäilykset et voiskohan vielä tulla plussa. Oon kyl aiemmissa raskauksissa saanu plussan jo dpo9. :love:
 

Yhteistyössä