Toiveissa vauva 2021

Tuohon häät/vauva järjestykseen piti siis vastailla, etten ole sitä tavallaan edes pohtinut. Nuorempana taisi olla niin elokuvien mukainen järjestyslista: vakityö, naimisiin ihanan miehen kanssa, omistusasunto ja sitten vasta lapsi.:ROFLMAO:
Nykyään sitä on hieman realistisempi. Asiat menee, kuten menee.
Jos meidän lapsihaaveemme käy toteen, olisimme tehneet kaiken juurikin tässä järjestyksessä täysin sattumalta. Mutta se ei todellakaan ole ollut tarkoitus, vaan sattuman kauppaa. En kuitenkaan kiellä, etteikö naimisissa olo ole ihanaa ennen lasta. Tuo sellaista tukea ja turvaa.
Mitäs sitten, jos mies ei halua ollenkaan naimisiin tai nainen itse?
Mun mies sanoi, että oli ajatellut, ettei koskaan halua naimisiin. Sanoi minulle, että minä muutin hänen ajatusmaailmansa täysin. Oli kaverilleen kertonut vievänsä tämän tytön vihille.
 
Pitää minunkin kertoa meidän tarina. Oltiin oltu yhdessä 9kk, kun mentiin kihloihin ja lokakuussa tulee 2v yhdessä oloa paitsi, että ei edelleenkään asuta yhdessä. Ollaan puhuttu, että naimisiin mennään siinä vaiheessa, kun olen raskaana, koska halutaan kaikille sama sukunimi. Itse opiskelen ja mies vakiduunissa. Meillä yhteisen asunnon hankinnassa on useampi este. Silti kaikesta huolimatta yritämme lasta, koska ikääkin molemmilla jo on. Mies siis minua 10v vanhempi eikä kummallakaan ole ennestään lapsia.
 
@minttuni kiitos kysymästä. Mulla on tässä kierrossa menossa dpo10, en vaan ole jaksanut enää edes piinalistalle tulla. Ens lauantaina pitäis menkkojen alkaa. Ainahan sitä toivoo raskautta, mutta niin monet pettymykset takana, ettei jaksa pilvilinnoissa olla.

Hoidoista sen verran, että en ole ollu nyt vielä yhteydessä klinikalle. Ajattelin että kunhan uusi kierto käynnistyy niin olen sitten. En siis tiedä vielä, että joko hoitoja jatkettais. Jos jatketaan niin itse ajattelin, et vois kerran vielä inssillä kokeilla (yhdistettynä gonal), jos siitä ei tärppää niin sitten ivf.

Mites teillä oli hoitojen suhteen?
Viimeisten keskustelujen mukaan inssejä ensin kokeillaan. Aikatauluista ei ole vielä tietoa, yritän kysellä sitten, jos uusi kierto alkaa. Oliko teillä minkä verran inssejä takana?
 
Viimeisten keskustelujen mukaan inssejä ensin kokeillaan. Aikatauluista ei ole vielä tietoa, yritän kysellä sitten, jos uusi kierto alkaa. Oliko teillä minkä verran inssejä takana?
Kaksi loppuun asti vietyä viime vuoden puolella. Joulukuussa jo onnistu, mutta meni varhain kesken. Tän vuoden puolella nostettiin sit liikaa gonalin annostusta ja mulla kehitty viis mahdollisesti kuus isoa rakkulaa, joten siitä kierrosta inssiä ei sit tehty. Sen jälkeen tulikin tää korona.

Taustalla on myös yksi luomu keskenmeno. :(
 
Tuntuu vähän epäreilulta kirjoittaa tätä, kun teillä useilla on niin paljon pettymyksiä takana. Pahoittelut niistä :(
Mutta oon tosiaan tätä keskustelua seuraillut ja yhtäkkiä mulle tuli sellanen olo, että voisinkohan olla raskaana. Eilen illalla oli siis vähän omituinen, etova olo ja oon nyt pari päivää saanu käydä tosi usein pissalla ja tuntuu että on koko ajan pissahätä. Ei siis olis ilman näitä juttuja täällä tullut edes mieleen tää ajatus, mutta kun täällä elää vähän muiden testausten mukana...
Meillä oli viimeksi seksiä tasan 10 päivää sitten, ja omien tuntemusten mukaan ovis oli jo ollut ja mennyt eikä käytännössä olisi enää siitä ollut mahdollista tulla tärppiä, mutta ilmeisesti oon tulkinnut omat oireeni väärin. Koska nyt sain siis pregcheckin testiin haalean viivan, joka oli mielestäni yhtä vahva kun esikoisesta testasin dpo10. Katsotaan miten tilanne etenee, mutta on kyllä hämmentynyt olo. Varsinainen yritys meidän piti aloittaa vasta myöhemmin, mutta toki otettiin tietoinen "riski" kun ilman ehkäisyä harrastettiin ja kai tämän sitten oli tarkoitus mennä näin. Ensimmäinen ajatus lasten mahdollisen pienen ikäeron jälkeen oli kyllä se, että en ehdi juomaan mun kauan haaveilemaa rieslingiä joka jääkaapissa odottelee lämpimiä ilmoja. Niin typerää. Toki olen ikionnellinen tästä jos tää pysyy mukana, mutta tosi hämmentävää ja ihmeellistä.
 
Meistä. Ollaan elokuussa oltu yhdessä kuusi vuotta. Mentiin naimisiin viime elokuussa meidän viisivuotispäivänä. Kihloissa kerettiin olla sitä ennen kaks vuotta (ja kuukausi). Ollaan alettu seurustelemaan melko nuorina 18/19v ja koin, et tämmöinen hidas tahti oli meille sopiva. Muutettiin kyllä puolivahingossa jo kuukauden seurustelun jälkeen ja tiedettiin jo varmaan ensimmäisen vuoden aikana, että halutaan toisemme loppuelämäksi, mutta kihlaus ja häät tuli kuitenkin hieman myöhemmin, koska se tuntui sopivammalta.

Mä oon halunnut lapsen ehkä n. Kaksi vuotta. Puoliso ei oo viel siinä vaiheessa ollut valmis lapselle ja sanoikin et haluaa ensiksi naimisiin ja sitten lapsen. Nyt viime elokuussa mentiin naimisiin ja siitä asti on vaan odotettu sopivaa hetkeä mennä hoitoihin. Mulla oli vielä AMK-kesken, jonka takia hoitoihin meno venyi ensiksi vuoden alkuun ja toiseksi nyt kesälle. Nyt meistä tuntuu et ollaan valmiita ja on sopiva hetki. Meillä tosin ei oo omistusasuntoa, eikä säästöjä sellaiseen (täällä PK-seudulla on niin kallista ostaa asunto), mut ollaan tyytyväisiä vuokralla.

Mun puolisolla on vakityö ja itse aloitan uudessa työssä nyt kesäkuussa. Mut vaikka mun työ on ihan alussa ja sen takia siihen liittyy pieni pelko irtisanomisesta tms. Niin silti koen et on oikea hetki. Tuo työ ei nimittäin oo mun loppuelämän työ, mut jos vaikka raskausajan sitä tekisi, saisi hyvää kokemusta ja aikaa etsiä sitä unelmaduunipaikkaa. Mulla itseasiassa on unelmana saada lapset nyt nuorena ja sit rakentaa enemmän uraa. Mun viimeisin harjoittelu koulussa toi itseasiassa haaveen työskennellä vähän erilaisessa ympäristössä, mut sen puolen työt vaatii ehkä vähän lisää perehtymistä erilaisiin teemoihin, joten nään tän yritys ja toivottavasti myös odotus ajan nyt hyvänä itsensä kehittämisen hetkenä.
 
Kaksi loppuun asti vietyä viime vuoden puolella. Joulukuussa jo onnistu, mutta meni varhain kesken. Tän vuoden puolella nostettiin sit liikaa gonalin annostusta ja mulla kehitty viis mahdollisesti kuus isoa rakkulaa, joten siitä kierrosta inssiä ei sit tehty. Sen jälkeen tulikin tää korona.

Taustalla on myös yksi luomu keskenmeno.
Harmi, että ei ole aiemmin onnistunut :( Ja tämä korona, huoh, eihän sille tosiaan mahda mitään, pakko odottaa. Toivottavasti pääsette pian jatkamaan hoitoja :)
 
  • Tykkää
Reactions: Persikka123
Ihania, erilaisia elämäntarinoita. :)

Meillä lyhyesti; yhteenmuutto puolen vuoden jälkeen (en jaksanut kaukosuhdetta), siitä vuoden päästä raskaana, esikoinen syntyi ja kuoli, ostimme talon, raskaana, kihlat, toinen lapsi syntyi, nyt odottelemme häitämme. <3 yhdessä olemme ehtineet olla 4,5v. Paljon on ehtinyt tapahtua.

Toivon piinailijoille plussatuulia! Itse odottelen ovista tutkimusmielessä, itse yritykseen meillä enää alle 3kk. :)
 
Siis nyt ollaan aika hämmentyneitä miehen kanssa tuosta siemenneste tuloksista. Sanoivat puhelimessa, että normaali tulos ja lapussakin niin lukee, MUTTA meidän silmiin nuo arvot ei näytä kyllä yhtään hyviltä paperilla
Mitä sieltä tuli? Onko normaalin rajoissa? Määrä ja liikkuvuus voi olla todella erilaista eri ihmisillä ja eri kerroillakin, ilmeisesti katsotaan raja-arvon mukaan. Silti jollakin voi olla määrä satojamiljoonia? Ja normaali on kymmenet miljoonat tms. Jos nyt muistan oikein..
 
Minäkin voin lyhyesti meidän tarinan jakaa :)

Tavattiin 2014, mieheni on koko suhteemme ajan väittänyt ettei usko rakkauteen ensisilmäyksellä, mutta viime kesänä hääpuheessaan myönsi että kyllähän se sitä oli. Ekat treffit siis vei kummaltakin jalat alta, ja tokilla treffeillä suunniteltiin jo yhteenmuuttoa. Vuonna 2016 lähdettiin yhdessä maailmanympärysmatkalle, ja se jos joku kasvatti meitä ihmisinä ja parisuhteen osapuolia. 362 päivää yhdessä 24/7, kirjaimellisesti. Päätettiin reissussa että jos yhdessä kotiin palataan niin sormuskaupoille mennään. Ja niinhän me mentiin, häät juhlittiin viime kesänä, 5 vuotta jo legendaksi muodostuneiden ensimmäisten treffien jälkeen.

Oma kämppä ostettiin viime vuonna, ja kummallakin valityöt sekä vakaa taloudellinen tilanne. Eli ei paljoo perinteisempään kaavaan olis voinut edes mennä :D

Lapsista ollaan puhuttu rentoon sävyyn koko suhteen ajan, ja häiden jälkeen tuli kummallekin ihan ajatuksista suunnitteluvaiheeseen. Viime syksy oli kummallekin kuitenkin töiden puolesta aika raskas joten ehkäisy päätettin marraskuussa pois. Vauvakuume kummallakin vaan kasvanut tässä kuukausien aikana :) Valmiita siis ollaan, kunhan vaan se pikkuinen malttaisi tulla!
 
Mitä sieltä tuli? Onko normaalin rajoissa? Määrä ja liikkuvuus voi olla todella erilaista eri ihmisillä ja eri kerroillakin, ilmeisesti katsotaan raja-arvon mukaan. Silti jollakin voi olla määrä satojamiljoonia? Ja normaali on kymmenet miljoonat tms. Jos nyt muistan oikein..
No siis, mehän ei näistä juuri ymmärretä, mut tässä jotain:
Nopeat, suoraan etenevät 0%
Hitaat, kaartelevat 36%
Paikallaan liikkuvat 13%
Liikkumattomat 51 %

Eteenpäin liikkuvat 36% , viitearvo >32%
Siittiöiden kokonaismäärä 396 milj. Ja eteenpäin liikkuvien määrä 142.6 milj.

Normaaleja 5% , viitearvo >4%
Epänormaaleja 95%
TZI 1.36, viitearvo <1.50

Mut siis hämmentää kovasti tuo nopeat 0% ja epänormaalit 95% :(
 
No siis, mehän ei näistä juuri ymmärretä, mut tässä jotain:
Nopeat, suoraan etenevät 0%
Hitaat, kaartelevat 36%
Paikallaan liikkuvat 13%
Liikkumattomat 51 %

Eteenpäin liikkuvat 36% , viitearvo >32%
Siittiöiden kokonaismäärä 396 milj. Ja eteenpäin liikkuvien määrä 142.6 milj.

Normaaleja 5% , viitearvo >4%
Epänormaaleja 95%
TZI 1.36, viitearvo <1.50

Mut siis hämmentää kovasti tuo nopeat 0% ja epänormaalit 95%
Oliko näistä siis vielä ollu lääkärin kanssa puhetta? Pitäisihän ne avata tarkemmin.. en itsekään ymmärrä näistä, kun tuntuu että tuokin kokonaismäärä on tosi iso. Oliko siinä määrää, että monta siittiötä millilitrassa? Normaalinraja on muistaakseni 15milj.. mutta tosiaan, ei ole tarpeeksi itsellään näistä tietoa :/
 
Oliko näistä siis vielä ollu lääkärin kanssa puhetta? Pitäisihän ne avata tarkemmin.. en itsekään ymmärrä näistä, kun tuntuu että tuokin kokonaismäärä on tosi iso. Oliko siinä määrää, että monta siittiötä millilitrassa? Normaalinraja on muistaakseni 15milj.. mutta tosiaan, ei ole tarpeeksi itsellään näistä tietoa :/
Lääkäri oli vaan sanonut, et normaali tulos, ei avannut yhtään määriä ym. puhelimessa. Nyt kun näkee noi tulokset ite, ni ois kyl paljon kysyttävää ja luultavasti mies sinne soittaa ja kysyy asiaa.
Tossa näyttäs olevan viitearvo kokonaismäärälle >39milj/ml ja tolla oli 396milj/ml, josta eteenpäin liikkuvien määrä 142.6milj/ml. Eli reilusti yli..

Muoks. Siittiöiden tilavuus 3.6ml ja viitearvo >1.5. Siittiöiden tiheys 110 ja viitearvo >15.
Eli onkohan nyt sit ihan liikaa siittiöitä, jolloin ne ei mahdu liikkumaan tms.? :unsure:
 
Viimeksi muokattu:
Lääkäri oli vaan sanonut, et normaali tulos, ei avannut yhtään määriä ym. puhelimessa. Nyt kun näkee noi tulokset ite, ni ois kyl paljon kysyttävää ja luultavasti mies sinne soittaa ja kysyy asiaa.
Tossa näyttäs olevan viitearvo kokonaismäärälle >39milj/ml ja tolla oli 396milj/ml, josta eteenpäin liikkuvien määrä 142.6milj/ml. Eli reilusti yli..

Muoks. Siittiöiden tilavuus 3.6ml ja viitearvo >1.5. Siittiöiden tiheys 110 ja viitearvo >15.
Eli onkohan nyt sit ihan liikaa siittiöitä, jolloin ne ei mahdu liikkumaan tms.?
Ohhoh olipa paljon siittiöitä. Me saatiin tulokseksi vaan 45 miljoonaa siittiötä( tosin edellisestä siemensyöksystä oli vaan alle 2vrk ja näytemäärä oli aika pieni.), mutta liikkuvia oli onneksi yli 75%. Näyte oli kuitenkin normaali. Varmaan jos edellisestä siemensyöksystä pidempi aika, niin siittiöitä enemmän, mutta liikkuminen varmaan hankalampaa.
 
Ohhoh olipa paljon siittiöitä. Me saatiin tulokseksi vaan 45 miljoonaa siittiötä( tosin edellisestä siemensyöksystä oli vaan alle 2vrk ja näytemäärä oli aika pieni.), mutta liikkuvia oli onneksi yli 75%. Näyte oli kuitenkin normaali. Varmaan jos edellisestä siemensyöksystä pidempi aika, niin siittiöitä enemmän, mutta liikkuminen varmaan hankalampaa.
3vrk oli pidättäytyminen. Mut liikkuvia on kyl surkea määrä. Mitä nyt luettu, et liikkuvien tulos pitäis olla nopeilla kai jotain 23% luokkaa tai sit nopeat ja hitaat yhteensä 40%. Mut ei oo!
Tarkottaako tää nyt sitä, et mitä useammin me touhutaan, ni sen paremmin tärppäis, ku liikkuvuus ois ehkä parempi pienemmällä siittiömäärällä :D Kyl on google laulanut, mut ei tässä kyllä paljoa viisaampi ole :geek:
 
3vrk oli pidättäytyminen. Mut liikkuvia on kyl surkea määrä. Mitä nyt luettu, et liikkuvien tulos pitäis olla nopeilla kai jotain 23% luokkaa tai sit nopeat ja hitaat yhteensä 40%. Mut ei oo!
Tarkottaako tää nyt sitä, et mitä useammin me touhutaan, ni sen paremmin tärppäis, ku liikkuvuus ois ehkä parempi pienemmällä siittiömäärällä Kyl on google laulanut, mut ei tässä kyllä paljoa viisaampi ole
Ei luulisi, että olisi huolta liikkuvuudesta, kun niitä siittiöitä noin paljon. Jos olisi alle normaalirajan, niin sitten voisi hedelmöittyminen olla hankalampaa.:unsure:
 
Ei luulisi, että olisi huolta liikkuvuudesta, kun niitä siittiöitä noin paljon. Jos olisi alle normaalirajan, niin sitten voisi hedelmöittyminen olla hankalampaa.
Mut nuo prosentit hämää sit tosi paljon :( No eihän tässä auta odotella, että saa paremmin tietoa noista luvuista. Joku noissa tuloksissa kuitenkin mättää tai sit en vaan ymmärrä, kun tossa epänormaaleissa lukee näin: kokonaisarvo 95% , josta, epämuotoinen pää 95%, epämuotoinen keskiosa 30% ja epämuotoinen häntä 4%. Kuinka voi pää olla 95% jos 30% ja 4% menee muihin :unsure:
Ja mitä google kerto, ni jos on päässä epämuotoisuutta, niin sen on hankala läpäistä munasolu (n)
 
Mut nuo prosentit hämää sit tosi paljon No eihän tässä auta odotella, että saa paremmin tietoa noista luvuista. Joku noissa tuloksissa kuitenkin mättää tai sit en vaan ymmärrä, kun tossa epänormaaleissa lukee näin: kokonaisarvo 95% , josta, epämuotoinen pää 95%, epämuotoinen keskiosa 30% ja epämuotoinen häntä 4%. Kuinka voi pää olla 95% jos 30% ja 4% menee muihin
Ja mitä google kerto, ni jos on päässä epämuotoisuutta, niin sen on hankala läpäistä munasolu
Kai siinä 95 % on mukana myös noita joillahäntä ja keskiosa. Eli siis sellaisia, joilla on häikkää sekä päässä että keskiosassa jne.
Mutta nyt leuka pystyyn, älkää ylianalysoiko tuloksia itse, jos lääkäri on sanonut tuloksen olevan normaali. :) pyytäkää vaikka soittoaikaa ja odotelkaa rauhassa, että saatte kunnon vastaukset! <3
 
Enpä olis uskonut tätäkään koskaan sanovani, mutta tulispa jo perjantai ja menkat!! En jaksais enää odottaa päivääkään uuteen kiertoon pääsemistä, kun tietää nämä päivät täysin turhiksi.
Mulla vähän sama fiilis ☺ joskin jos venyy taas luteaali 14vrk mitä teki ihmeellisesti viime kierrossa niin alkaa vasta su ☹ normi luteaali ollut aiemmin 11-12 joten toivon et menis nyt noiden mukaan ja ei tarttis enää montaa päivää odottaa ☺
 
Heippa! Täällä lähenee piinapäivät. Kierron alku näköjään lyhenee koko ajan. Varmaan johtuu noista letroista. Tänään ovulaatiotestiin tuli villkuva naama eli huomenna vissiin sitten ovulaatio olisi jo mahdollinen. Se on hyvä juttu, koska mulla on huomenna klinikalla ultra. Nähdään sitten, että miten iso folli siellä on. Täytyy aamulla taas pissiä tikkuun ja sit varailla klinikalta inseminaatioaika keskiviikolle. Täällä alkaa siis kolmas yritys.

Meidän tarina on sellainen, että ollaan molemmat oltu tahoillamme naimisissa ja oltiin kavereita harrastuksen kautta seitsemän vuotta. Sitten molemmille sattui tulemaan ero lähes samaan aikaan ja vertaistuen kautta päädyttiinkin treffeille ja sitten se oli menoa. Molemmille ensimmäinen liitto oli aika haastava ja tää liitto on tuntunut niin oikealta. Seurusteltiin ensin vajaa neljä vuotta ja naimisiin mentiin 2018 kesällä. Molemmilla on yksi lapsi edellisestä liitosta ja nyt toiveissa olisi yhteinen...tai niin yhteinen kuin se voi naisparilla olla.
 
Mites muuten julkiselle puolelle hoitoihin pääsy? Mietin et meillä tulee syyskuussa vuosi täyteen ku jätettiin ehkäisy pois. Kunnolla toki yritys aloitettiin vasta loka/marraskuussa. Nyt vasta yk6 ja tosiaan oli yks tuulimuna/km vuoden alussa, niin mistä se vuosi julkisella katsotaan? Pitääkö meidän yrittää nyt ens vuoden helmikuuhun vai ens syksyyn ennen ku päästään tutkimuksiin.
 

Yhteistyössä