Toiveissa vauva 2021

@haaveilija-31 Ei se mitään, vaikea muistaa kaikkea, kun täällä niin paljon porukkaa :) minua ja miestä kumpaakin tutkittu useamman kierron ajan, minulla kilpirauhasen vajaatoimintaa lääkitty ja kun keväällä olisi voitu sen puolesta aloittaa, niin tuli korona ja hoidot meni jäihin. Että yllättävän kauan meni, että saatiin perussairaudet hoitoon ja voidaan kokeilla hoitojen avulla. Yllätti, kuinka kauan meni, ennekuin pystyi aloittamaan. Toisilla tosin voi alkaa hoidot vaikka heti tutkimuksia seuraavaa hoitoa, jos mitään kummempaa ei löydy.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Mulla ei näyttänyt vielä 5+3/5+4 tota 3+.. Paniikkihan siinä tuli, mutta sen jälkeen en enää testannut, vaan päätin oottaa varhaisultraan ja siellä kaikki oli hyvin Sillon luin netistä, että monilla näyttänyt vasta 6-7 viikoilla ton 3+, vaikka kaikki ois hyvin. Ei ilmeisesti oikeen lääkäritkään tykkää, kun näyttää mitä sattuu ja saa raskaanaolevat panikoimaan
Okei ehkä otan nyt vaan rauhassa. varasin kyl nyt varhaisultran (6+2/6+3) joten reilu viikon päästä sit tietää onko siel kyydissä joku vai ei
 
Vuoto lisääntyy, mutta pitenipä luteaalivaihe lugesteronin avulla. 12-13 vuorokautta nyt luteaalivaihe. Vain kerran ollut aiemmin näin pitkä. Yritän olla iloinen edes siitä, että lääkkeet vaikuttavat sopivan minulle ja inseminaatio oli kivuton. Useamman päivän ollut pahoinvointia, mutta sitä muutenkin usein ovulaatiosta uuden kierron alkuun. Pelkkä jännityskin voi saada aikaan etovan olon. Mukavaa ollut kuitenkin, kun pms oireita ei ole erityisemmin ollut. Monesti on monelaisia kipuja, rintojen arkuutta, itkuisuutta yms. Nyt niitä ei ole oikeastaan ollut. Ja tosiaan tiputteluvuotoa ei tullut ennen tätä dpo 12 päivää. Toivotaan parempaa onnea jatkoon!
 
@haaveilija-31 Ei se mitään, vaikea muistaa kaikkea, kun täällä niin paljon porukkaa minua ja miestä kumpaakin tutkittu useamman kierron ajan, minulla kilpirauhasen vajaatoimintaa lääkitty ja kun keväällä olisi voitu sen puolesta aloittaa, niin tuli korona ja hoidot meni jäihin. Että yllättävän kauan meni, että saatiin perussairaudet hoitoon ja voidaan kokeilla hoitojen avulla. Yllätti, kuinka kauan meni, ennekuin pystyi aloittamaan. Toisilla tosin voi alkaa hoidot vaikka heti tutkimuksia seuraavaa hoitoa, jos mitään kummempaa ei löydy.
Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, hoidettu lääkkeillä vuodesta 2017. Ja juuri kävin tässä kuussa labrassa, oli arvot huonontunu vähän yli viitearvojen :( vaikka ollu jo 2v kunnossa aiemmin. Ferritiini mulla myös ollu matala kun katsottu vuos sitten. En tiedä mikä tilanne siinä on nyt. Näistä voin tulla ongelmia saada hoitoja.
 
Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, hoidettu lääkkeillä vuodesta 2017. Ja juuri kävin tässä kuussa labrassa, oli arvot huonontunu vähän yli viitearvojen vaikka ollu jo 2v kunnossa aiemmin. Ferritiini mulla myös ollu matala kun katsottu vuos sitten. En tiedä mikä tilanne siinä on nyt. Näistä voin tulla ongelmia saada hoitoja.
Ymmärtääkseni eka perusjutut pitää hoitaa kuntoon, kun ne juuri voivat olla syy lapsettomuudelle. Soittaisin itse johonkin ja kyselin, mitä kannattaisi tehdä. Puhelu ainakin ilmainen, en tiedä missä kaikkialla olisi ilmainen neuvontakäynti tai vastaava. Naisen tutkimuksiin kuuluu ymmärtääkseni aina ainakin ultraaminen, kilpirauhaskokeet, pieni verenkuva ja sukupuolitautitestit. Miehellä siemennesteanalyysi. Teillä on aikaa viime kokeista, ehkä otetaan uusiksi. Mutta siitä tosiaan kyllä tietoa saa jo soittamalla :) tsemppiä! :) Hei ja kertokaa muutkin, onko hoitoihin päästy nopeasti vai hitaasti ja mitä kaikkea tutkittiin ennen hoitoja.
 
  • Tykkää
Reactions: illusia_
vierailija
Hei kaikille,
Surullisena olen lukenut täällä kokemuksia keskenmenoista. Toivon hirmuisesti voimia kaikille sen kokeneille. Haluaisin vinkata parista kirjasta, joita luen parhaillaan, ja joista on ollut itselleni paljon apua asian käsittelemisessä. Itse koin km:n joulukuun puolessa välissä rv 9+jotain, eli paljastui ekassa ultrassa. Neljä eri kertaa koitettiin cytoteceillä, mutta ei irronnut, lopulta tehtiin mv-imu tammikuun alussa. Siitä toukokuun loppuun asti jatkuivat selittämättömät oireet ja kivut ympäri kroppaa, pääosin selässä, vatsassa, rinnassa. Ramppasin lääkärissä mutta kokeissa ei löytynyt mitään vikaa. Etsin ja etsin tietoa, ja vasta nyt kun löysin ko. kirjan (laitan tiedot alla), ymmärsin koko kevään fyysisten ja psyykkisten kipujen olleen psykosomaattista oireilua km:stä, ns. "tyhjän sylin syndroomaa". Kirjassa kuvatut oireet olivat täysin samoja kuin omani. Tällä hetkellä fyysiset kivut ovat poissa, henkisellä puolella on tiukempaa, kun LA meni viime kuussa, ja nyt koulujen/kerhojen/töiden alettua päivittäin näkee odottavia tuttuja sekä pieniä vauvoja. Niin onnellista, samalla tekee kipeää. Tässä siis kirjavinkit, jos näistä olisi muillekin apua:

Ulla Järvi: Syntymätön. Tietoa ja kokemuksia keskenmenosta. Kirjapaja, Helsinki.

Keskenmeno, yli 40 tositarinaa. Koonnut Kerttu Lähteenmäki. Tositarinat Kustannus, Loviisa.

Onnea ja voimia elämään kaikille!
Vielä kipeästä keskenmenoaiheesta surusta toipuville, jos koette, että aiheesta lukeminen voisi tuoda lohtua:
Eve Hietamies: Puolinainen

Tässä sinnikkyyden perikuva, hän on julkisuudessa kertonut käyneensä läpi muistaakseni kymmenkunta keskenmenoa ennen ainokaistaan.

Joten ei auta muu kuin uskoa, että toivoa on!
 
Uusi vauvahaaveilija täällä liittyy keskusteluun!

Olen jo pitkään ollut taustaseuraaja. Nyt tuntui, että on pakko hypätä mukaan ja purkaa johonkin omia kokemuksia/fiiliksiä.

Esittely: olen 32v, naimisissa naisen kanssa - naisparina meidän lapsiprojektimme on vienyt meidät yksityiselle klinikalle jossa hoidot aloitettu toukokuussa.

1. inseminaatio luomukiertoon 5/2020 nega

2. inseminaatio luomukiertoon 6/2020 nega

- ennen 3.inssiä kävin aukiolotutkimuksessa: kaikki pelaa kuten pitää

3. inseminaatio 7/2020 nega.
Tämä oli meidän viimeinen olki Tanskasta tilatulta luovuttajalta. Ja koska oli ns viimeinen oljenkorsi kyseessä toivottiin lääkkeellistä tukea.
Tähän kiertoon sitten tukihoidoksi ovulaatiota buustaamassa letrot 2,5mg/vrk ja inssin jälkeen luget ja gonapeptyl.

4. inseminaatio tehty vastikään 27.8, eli eletään parhaillaan piinapäiviä.
*tähän yritykseen vaihdoimme luovuttajaa. Alunperin olimme sopineet, että 3 inssiä yksityisellä ja jos ei tärppää niin siirrytään julkiselle puolelle jonottamaan. Mutta päädyttiin vielä toiveikkaina yhteen extrayritykseen eri luovuttajalla.

Letrot oli taas käytössä ovista buustaamaan, annos tuplattiin ja mentiin 5mg/vrk: tarkoitus oli saada 2 follia kasvamaan, mutta ei minulle nuo letrot mitään lisäbuustia tuoneet. Luget aloitan tänään, ke 2.8 pistän gonapeptylin ja virallinen testipäivä on 12.9.

Mikäli tämä 4.inssi ei tuo meille vauvaa, siirrymme jonottamaan julkiselle.

On ollut melkoista vuoristorataa elämä toukokuusta lähtien. Elämä on mennyt ~2viikon sykleissä:
kierron alusta ~2 viikkoa inssiin, inssin jälkeen ~2 viikkoa piinailua.

Jokaiseen inssiin on menty toiveet toinen toistaan korkeammalla, piinaviikot on olleet kirjaimellisesti piinaa - ja pettymykset tuntuneet toinen toistaan pahemmilta - pettymyksestä kuitenkin aina fiilikset taas nousseet uuteen yritykseen.
Nyt tuntuu, että tämä henkinen vuoristorata tulee jälkivyörynä päälle kuin hyökyaalto ja fiilikset näiden aikaisten piinapäivien osalta olleet enemmän negan kuin positiivisen puolella. Varmasti tässä kohtaa mieltä matalalle vetää myös tieto siitä, että meillä on nyt ns kaikki pelissä ja jos ei tästäkään tärppää niin edessä on tauko..

Voin samaistua tähän. Elämä on mennyt hyvinkin 2 viikon sykleissä ja ollut henkisesti raskasta. Etenkin piinapäivät ja epäonnistumiset.

Me ollaan kans naispari ja yksityisellä nyt 3. Yk inseminaatioilla ja ensimmäinen lääkekierto (letrozol 5mg/6päivää, ovitrelle naksut ja pregnyl irroituspistos, terolut 2päivää ovulaatiosta testipäivään). Näin tiivistettynä.

Mukava kuulla muidenkin vastaavassa tilanteessa olevien taustaa! Tervetuloa palstalle!
 
Tänään on ollut outo vellova huono olo ja aivastuttanut. Saas nähdä alkaako joku tauti. Ei nyt jaksaisi yhtään mitään flunssaa. Ja toisaalta heräsi toive josko se merkkaisi jotain hyvää. Menkka kipujakin ilmaantunut kaupan päällisiksi, joten kokonaisuudessaan sellainen raihnainen olo meinaa olla.
 
  • Tykkää
Reactions: hamsteri20
Vielä kipeästä keskenmenoaiheesta surusta toipuville, jos koette, että aiheesta lukeminen voisi tuoda lohtua:
Eve Hietamies: Puolinainen

Tässä sinnikkyyden perikuva, hän on julkisuudessa kertonut käyneensä läpi muistaakseni kymmenkunta keskenmenoa ennen ainokaistaan.

Joten ei auta muu kuin uskoa, että toivoa on!
Ja Anna-Leena Härkösen Heikosti positiivinen menee tähän haasteiden genreen myös. Lukusuositus siis tällekin.
 
Mulle voi laittaa tälle päivää kp 1 ja poistaa piinailijoista ! ( en saa punaseks, mulla ei puhelimella jostain syystä noi ”näppäimet” toimi enään ollenkaan)

Menkkakivut sitä luokkaa että huh huh ! Luteali edelleen nätti 13 jos ei sitä 3pv vuotoo ennen menkkoja lasketa ja kiero tasanen 28pv (tai ei menkat vie oo alkanu mut sietämätön kipu alko!) :( näin se meni viimekskin kun tauotin pillerit, reilu puoli vuotta ja kipujen takia piti alottaa uusiks :( kohtutulehduksen yhteydessä gyne väläytteli vähän että voi olla endoo joka heräilee sen puolen vuoden jälkeen... :(

No soitto tänään neuvolaan hoidoista sietämättömien kipujen ja miehen tauotettujen perussairauden lääkkeiden takia.. jännittää hirveesti ja pelottaa että meijät käsketään yksityiselle... :(
 
VAUVA 2021 ♡

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

31.08.2020 - Maanantai

Nimi yritys aloitettu monesko lapsi


Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Myytta, ya 12/17, 2.lapsi
Haaveilija-31, ya 5/18, 4.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
+ Kikkakolmas, ya 8/18, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
+ Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
+ Amadecasa, ya 9/18, 2. lapsi
+ Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Kasikuus, ya 5/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Hennuliini86, ya 5/19, 6. lapsi (miehen 1. lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
Alinna86, ya 6/19, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
lulube, ya 6/19 , 1.lapsi
+ Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
+ Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Taikinatonttu, ya 7/19, 1.lapsi
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
+ Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Minouche, ya 8/19, 1.lapsi
+ Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
+ Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
illusia_, ya 9/19, 1.lapsi
+ Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
Ananas90, ya 10/19, 4. lapsi
+ Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Krippis, ya 11/19, 1.lapsi
+ Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+ Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
+ Jusperi, 12/19, 1.lapsi
+ Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Hamsteri20, ya 12/19, 1. lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Sinisilmät, ya 1/20, 1.lapsi
+ mandariinilohko, ya 1/20, 2.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
+ Riama, ya 2/20, 2.lapsi
+ Lilje ya 2/20, 2. lapsi
Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
+ Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
+ Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+ Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
Mamtobe ya 3/20, 1. lapsi
Mäyh, ya 3/20, 1.lapsi
Chai89, ya 3/20, 2.lapsi
+ Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
+ Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Iinanen, ya 4/20, 2.lapsi
Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
+ Santso, ya 4/20, 2. lapsi
+ Esba, ya 4/20, 2.lapsi
+ 3milia, ya 4/20, 1.lapsi
Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
+ Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
Nokare, ya 4/20, 1.lapsi
+ Wbä, ya 4/20, 3.lapsi
Goodway, ya 4/20, 1.lapsi (miehen 3.lapsi)
Kuumeilija40, ya 4/20, 2.lapsi (miehen 5.lapsi)
Äitimamino, ya 5/20, 4.lapsi
+ Hannaah, ya 5/20, 3.lapsi
lovecoco, ya 5/20, 1.lapsi
+ Sofia90, ya 5/20, 2.lapsi
Vohvelitohveli, ya 5/20, 1.lapsi
+ Melissa86, ya 5/20, 2.lapsi
-Lounatuuli-, ya 5/20, 1.lapsi
Iinesankka82 ya 5/20, 2.lapsi
Tiitiäinen87, ya 5/20, 1.lapsi
Mansikka3, ya 5/20, 3.lapsi
helmikorvakoru, ya 6/20, 1. lapsi
+ pikkumyyläine, ya 6/20, 1.lapsi
+ Pumpuli1, ya 6/20, 1.lapsi
Syyskuu-08, ya 6/20, 3. lapsi
Aniaj, ya 6/20, 3.lapsi
Tiukuna, ya 6/20, 1. lapsi
kakkulapio, ya 6/20, 1.lapsi
Haavekuvia, ya 6/20, 2. lapsi
innap, ya 7/20, 2.lapsi
Heemilia, ya 7/20, 4.lapsi
AnnMariii, ya 7/20, 2.lapsi
Nipsuneiti83, ya 7/20, 3.lapsi
neilikkaruusu, ya 7/20, 2.lapsi
Pandanen, ya 7/20, 2.lapsi
+ Hermitcrab, ya 7/20, 1.lapsi
Kansallisrotta, ya 7/20, 1. lapsi
+ Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)
kaaliperhonen, ya 8/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)
SS, ya 8/20, 4. lapsi (miehen 1. lapsi)
Bb-8, ya 08/20, 3.lapsi
Huumis, ya 8/20, 2. lapsi
Sabriiiina, ya 8-9/20, 4. lapsi (miehen 2. lapsi)
Opiskelijamimmi, ya 9/20, 1. lapsi
Loree, ya 12/20, 1.lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi Kiertopäivä


Brunet82.......................kp 46/26-28
Lillanna.............................kp 39/28-42
Haaveilija-31......................kp 35/27
Iinesankka82....................kp 34/29-30
Bb-8..................................kp 31/?
Sofialla.............................kp 29/35-42
Nipsuneiti83.................kp 28/29
-Lounatuuli-.................kp 28/28-35
Lovecoco..........................kp 27/30
Kakkulapio.......................kp 27/?
Sinisilmät........................kp 27/27-28
Tiitiäinen87.....................kp 26/27
LaTila...................................kp 26/27
Eeva650.........................kp 25/28-42
Goodway.......................kp 24/25-28
Iinanen.............................kp 23/24
Tiukuna......................kp 23/30-33
lulube..............................kp 22/29
Krippis...........................kp 21/22-24
Pandanen......................kp 19/29-31
Chai89............................kp 17/28-30
Aniaj..................................kp 14/28
Helmikorvakoru........kp 14/27-28
Kirjoh89..........................kp 12/28
Mansikka3...................kp 11/34
Sabriiiina.......................kp 11/27-31
Kasikuus......................kp 11/27-28
Nokare..........................kp 10/27-29
Jjenn...............................kp 8/29-33
Heemilia........................kp 7/25
Mäyh...............................kp 6/26-31
Kuumeilija40..................kp 5/27-28
Huumis................................kp 5/28-30
Alinna86...........................kp 3/26
Hamsteri20..................kp 3/27-28
Mamtobe........................kp 1/26-28
Mysteerio.......................kp 1/30

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Iinesankka82....................dpo 16
Sofialla....................................dpo 13
Goodway...............................dpo 12
Iinanen......................................dpo 11
Tiukuna.....................................dpo 10
Eeva650..................................dpo 9
Latila..........................................dpo 8
Pandanen..............................dpo 2
Titi-love....................................dpo 1
Helmikorvakoru.................dpo 0

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Eipä ollu neuvolasta mitään apua.. ei kuulemma lähdetä vielä tutkiin vaikka kuinka valuttaa etukäteen ja on kipeet kuukautiset ja miehen perussairauden lääkkeet on tauotettu yms..
Mitäs, jos soitat tk:n puolelle tuosta endo-epäilystä ja kivuista? Näiden kanssa saa olla kyllä yhdenlainen ninja, että saa apuja. Mä joskus vuosia sitten soitin tk:n ajanvaraukseen, koska mun kierukan langat olivat kadonneet ja kohdunsuulla tuntui herneen kokoinen patti. Ajan varaaja takertui niihin kierukan lankoihin, ohitti patin ja hoki vaan, miten ehkäisyasiat hoidetaan neuvolassa. Soitin neuvolaan, he kiinnostuivat myös patista, pöyristyivät tk:n ajan varaajan asenteesta ja onnistuivat tunkemaan mut kiireisenä lääkärille, joka käy heillä kerran viikossa. Patti oli onneksi vaaraton kysta ja langatkin löytyivät, mutta kyllä tämä opetti taas pohtimaan, mitä valittaa minnekin.

On: eilen illalla vihloi kokonaisvaltaisesti koko alavatsaa, tänään lämmöt on tippuneet muutaman kymmenyksen ja nyt jomottelee menkkaisesti. Dpo9 ja mä niin toivon, että nää liittyisi kiinnittymiseen eikä menkkoihin. Huomenaamullahan taas voi yrittää lämmöistä arvata jotain ja kyllä harmittaa, jos ne vieläkin ovat alhaalla. Voi kyllä olla vasta dpo 8:kin. Tein toissa-perjantaina positiivisen ovistestin, mutta vasta sunnuntaiaamuna heräsin pieneen poksahdukseen, joka tuntui munasarjan tietämillä. Näin jännää ei ole hetkeen ollutkaan...
 
Mitäs, jos soitat tk:n puolelle tuosta endo-epäilystä ja kivuista? Näiden kanssa saa olla kyllä yhdenlainen ninja, että saa apuja. Mä joskus vuosia sitten soitin tk:n ajanvaraukseen, koska mun kierukan langat olivat kadonneet ja kohdunsuulla tuntui herneen kokoinen patti. Ajan varaaja takertui niihin kierukan lankoihin, ohitti patin ja hoki vaan, miten ehkäisyasiat hoidetaan neuvolassa. Soitin neuvolaan, he kiinnostuivat myös patista, pöyristyivät tk:n ajan varaajan asenteesta ja onnistuivat tunkemaan mut kiireisenä lääkärille, joka käy heillä kerran viikossa. Patti oli onneksi vaaraton kysta ja langatkin löytyivät, mutta kyllä tämä opetti taas pohtimaan, mitä valittaa minnekin.

On: eilen illalla vihloi kokonaisvaltaisesti koko alavatsaa, tänään lämmöt on tippuneet muutaman kymmenyksen ja nyt jomottelee menkkaisesti. Dpo9 ja mä niin toivon, että nää liittyisi kiinnittymiseen eikä menkkoihin. Huomenaamullahan taas voi yrittää lämmöistä arvata jotain ja kyllä harmittaa, jos ne vieläkin ovat alhaalla. Voi kyllä olla vasta dpo 8:kin. Tein toissa-perjantaina positiivisen ovistestin, mutta vasta sunnuntaiaamuna heräsin pieneen poksahdukseen, joka tuntui munasarjan tietämillä. Näin jännää ei ole hetkeen ollutkaan...
V......a kun saa aina kaikesta tapella. Meinasin odottaa nyt seuraavan kierron ja soittaa tk:n puolelle endoepäilystä ja kipujen pahentumisesta niin etten pärjää niitten kanssa, kai mä en tuonu tarpeeks selvästi esille ettei oo ihan pikkuset kivut... Jääpä ainakin näkyyn että apua on yritetty saada jo ja et kuukaus aikasemmin on soitettu jo kivuista yms..
 
V......a kun saa aina kaikesta tapella. Meinasin odottaa nyt seuraavan kierron ja soittaa tk:n puolelle endoepäilystä ja kipujen pahentumisesta niin etten pärjää niitten kanssa, kai mä en tuonu tarpeeks selvästi esille ettei oo ihan pikkuset kivut... Jääpä ainakin näkyyn että apua on yritetty saada jo ja et kuukaus aikasemmin on soitettu jo kivuista yms..
Minä kävin viime syksynä työterveydessä, kun menkat oli niin runsaat ja kivuliaat, että vuoti läpi 10min tampoonista ja siteestä. Laittoivat mut naistenpolille ja siellä totesivat, että syytä ei löydy, joten s.lääkettä naamaan vaan ja ehkäisy käyttöön, mutta koska lapsihaave, niin aika mahdoton yhdistelmä. Vaja puoli vuotta olimme siinä vaiheessa yrittäneet ja suoraan sanoivat, että mitään ei tehdä/tutkita ennen kuin vuosi yritystä takana. No seuraavan kerran marssin lääkärille, kun kivut kesti 3vko (alkoi viikko ennen ovista ja jatkui taukoamatta seuraavien menkkojen alkamiseen asti) ja sain lähetteen endo-tutkimuksiin, tässä vaiheessa yritystä oli takana tasan vuosi. Tutkimuksiin pääsin heinäkuun lopussa ja endo löytyi. Kivut olleet todella lieviä pari kiertoa ekan plussauksen jälkeen (joka meni kesken) , mutta nyt taas alkaa alaselässä kivut olemaan, joten näinköhän tulee taas 3vko kipuhetki :( Ovulaatio pitäis olla pe, jos menee saman kaavan mukaan, kuin aiemmin. Ihan surutta vetelen s.lääkettä, koska en jaksa enää sellaista 3vko kipujaksoa ja viimeksi kun vetelin s.lääkettä miettimättä, että vaikuttaako ovikseen, kiinnittymiseen ym. ni juuri silloin plussasin. Häipyi se kipustressi ainakin, joka piti sit mut ilmeisesti rentona.
 
V......a kun saa aina kaikesta tapella. Meinasin odottaa nyt seuraavan kierron ja soittaa tk:n puolelle endoepäilystä ja kipujen pahentumisesta niin etten pärjää niitten kanssa, kai mä en tuonu tarpeeks selvästi esille ettei oo ihan pikkuset kivut... Jääpä ainakin näkyyn että apua on yritetty saada jo ja et kuukaus aikasemmin on soitettu jo kivuista yms..
Ihan kamalaa ettei oteta tosissaan. Mä olisin kyllä huolissani tuosta miehen lääkityksen tauotuksesta, pitäisi päästy eteenpäin. Ja kurjaa että on kipujakin. Se ei liene normaalia, joten ehdottomasti tutkimuksiin. ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Mamtobe
Minä kävin viime syksynä työterveydessä, kun menkat oli niin runsaat ja kivuliaat, että vuoti läpi 10min tampoonista ja siteestä. Laittoivat mut naistenpolille ja siellä totesivat, että syytä ei löydy, joten s.lääkettä naamaan vaan ja ehkäisy käyttöön, mutta koska lapsihaave, niin aika mahdoton yhdistelmä. Vaja puoli vuotta olimme siinä vaiheessa yrittäneet ja suoraan sanoivat, että mitään ei tehdä/tutkita ennen kuin vuosi yritystä takana. No seuraavan kerran marssin lääkärille, kun kivut kesti 3vko (alkoi viikko ennen ovista ja jatkui taukoamatta seuraavien menkkojen alkamiseen asti) ja sain lähetteen endo-tutkimuksiin, tässä vaiheessa yritystä oli takana tasan vuosi. Tutkimuksiin pääsin heinäkuun lopussa ja endo löytyi. Kivut olleet todella lieviä pari kiertoa ekan plussauksen jälkeen (joka meni kesken) , mutta nyt taas alkaa alaselässä kivut olemaan, joten näinköhän tulee taas 3vko kipuhetki Ovulaatio pitäis olla pe, jos menee saman kaavan mukaan, kuin aiemmin. Ihan surutta vetelen s.lääkettä, koska en jaksa enää sellaista 3vko kipujaksoa ja viimeksi kun vetelin s.lääkettä miettimättä, että vaikuttaako ovikseen, kiinnittymiseen ym. ni juuri silloin plussasin. Häipyi se kipustressi ainakin, joka piti sit mut ilmeisesti rentona.
Onpa kurja tilanne sullakin. Ja outoa ettei hoideta endoa ilman vuoden yritystä. Ihan kuin joku sanoisi, että sori, ei hoideta selkäkipua ennen kuin olet vuoden kärvistellyt. Miten voi olla mahdollista?!
 
Onpa kurja tilanne sullakin. Ja outoa ettei hoideta endoa ilman vuoden yritystä. Ihan kuin joku sanoisi, että sori, ei hoideta selkäkipua ennen kuin olet vuoden kärvistellyt. Miten voi olla mahdollista?!
Siihen ei oikein ole hoitokeinoa, kuin ehkäisy, niin siksi eivät alkaneet tutkimaan aiemmin. Nyt sain vain käyttöön vahvemmat kipulääkkeet, että olisi helpompi olla.
 
  • Tykkää
Reactions: Kissanminttu5
Onpa kurja tilanne sullakin. Ja outoa ettei hoideta endoa ilman vuoden yritystä. Ihan kuin joku sanoisi, että sori, ei hoideta selkäkipua ennen kuin olet vuoden kärvistellyt. Miten voi olla mahdollista?!
Niinpä ! Ja kaiketi kun kipu voi kroonistua niin luulis endokivullekkin käyvän niin. :unsure: Eipä neuvolaa tuntunu kiinnostavan että yks kolmesta lääkkeestä on tauolla (miehellä) kun vie liikkuun pääsee ! Kyseli onko millanen oiretilanne ja kun sanoin että eipä sitä lääkettä syyttä varmastikkaan olis alotettu niin sivuutti sen kokonaan..
 
Voi itku. Soittelin äsken sinne äitipolille, ja ei mitään apua mihinkään. Kuulemma kätkytkuolema on eri asia kuin kohtukuolema, eikä kuulu heille. Puhelu katkesi kesken, eikä soittanut takaisin. Pyysi olemaan yhteydessä neuvolaan, niin sieltä saa lähetteen eteenpäin. Harmittaa todella. Juuri toivoin että olisi ollut joku, joka on vastaavan asian kanssa tehnyt työtä enemmänkin, ja siksi myös ymmärtäisi paremmin. Kriisityönkin kanssa takkuaa tällä hetkellä, kun ovat siirrelleet aikojani eteenpäin, ja kun sit akuutisti soitin sinne, kysyivät että eikö jonkun pitäisi kohta soittaa mulle. En jaksa enää haeskella apuja, ihan sama. Kysyn sit kun mennään kuopuksen kanssa 2-vuotiskäynnille. Siihen on enää pari viikkoa.
 

Yhteistyössä