Toiveissa vauva 2021

En tiedä itseasiassa, enkä tiedä kuinka selvittää asiaa. Kyl mun mielestä ainakin pitäisi voida saada korvausta jos virhe olisi tapahtunut koska pelkkien siittiöiden osuus aina hoitokiertoon hinnasta on joku n. 800-900€ (600€ siittiöt + pari sataa niiden pesu ja käsittely) niin jos lääkäri on omalla toiminnallaan ne tappanut jo ennen käyttöä nii ei mun pitäisi joutua ainakaan siitä maksamaan. Viime kiertoon meni kuitenkin 1200€ niin on turhauttavaa et jos tuommoisen pikkuvirheen takia jouduin maksaa kuitenkin tuon 1200€ turhaan
Kannattaa kyllä ehdottomasti yrittää selvittää asia! Jos hoitovirhe on tehty niin todellakin teille kuuluu korvaus, on kuitenkin sellaset summat kyseessä ettei tollasia rahoja voi ”hukkaan heittää”
Tsemppiä!❤
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: minttuni ja Tiukuna
Mun ymmärtääkseni dpo2/3 alkio ei oo kehittynyt niin pitkälle et sillä olis viel valmiuksia kiinnittyä mihinkään. Toivotaan et ihan "huolettomia" kipuja siellä!

ON: täällä menkat on aivan oireettomat. Ei kivun kipua (* koputtaa puuta*) vaikka yleensä jos ei ota särkylääkettä saa maata sängyssä kaksinkerroin paikoillaan itkien (ja en siis oo nyt ottanut lääkettä). Ennen menkkojakaan ei ollut oireita. Onko tosiaan niin et liian matala keltarauhashormoonitaso luteaalivaiheessa voi aiheuttaa PMS- oireet. En keksi minkään muun muuttumista tähän viime kierron loppuun/ tän alkuun kun sen terolutin.

Toisena hieman pohdintaa. Oon pohtinut miksi nuo inssit ei onnistu. Kaks ekaa oli lääkkeettömiä. Voisiko ongelma olla vaikka just siinä keltarauhasessa. Mut viime kierrosta mua on jäänyt vaivaamaan parikin asiaa. Ekanakin oli kolme follikkelia 19mm & 2kpl 17mm. Mut tuosta isosta ei ollut lääkäri varma onko kysta vai follikkeli, toinen pieni puhkaistiin ja toinen pieni taas on auttamattomasti "raaka "jos ei oo extra paljoa kasvanut, kun kuitenkin irroituspistos oli jo edellisenä päivänä pistetty. Toisena.. en tiedä tekikö lääkäri hoitovirheen. Tää on vaivannut mun mieltä. Meidän siittiöt nimittäin oli pöydällä siinä putkilossa (huoneenlämmössä) ainakin 20min kun ultrattiin, vaihdettiin huonetta ja puhkottiin se follikkeli. Normaalisti ainakin kotiolosuhteissa siittiöt selviää korkeintaan vartin kehonlämmön ulkopuolella.. voiko sellainen putkilo muka siis estää ettei ne kuole vai tapahtuikohan tässä virhe?

Siittiöt eivät elä kauaa kehon ulkopuolella ns kuivilla pinnoilla, mutta kyllä ns astiassa /ja etenkin tuollaisessa oljessa, missä ne on siinä nesteessä, elävät kyllä..ja itse epäilen vahvasti, että voivat kuule olla siellä klinikalla odottamassa ties miten pitkiä aikoja (meilläkin viimeksi 15min odotettiin lääkäriä lounastsuolta takaisin ja meidän olki oli toimenpidehuoneesa pöydällä odottamassa), kun niitä varmasti vähän liukuhihnatyyppisesti sulatellaan (tuskin siellä yksi olki kerrallaan sulatellaan vaan pyritään saamaan saman päivän jo valmiiksi tiedossa oleviin insseihin oljet samaan syssyyn sulatukseen).

Mutta ota ihmeessä selvää ja valaise meitä.:D
 
Siittiöt eivät elä kauaa kehon ulkopuolella ns kuivilla pinnoilla, mutta kyllä ns astiassa /ja etenkin tuollaisessa oljessa, missä ne on siinä nesteessä, elävät kyllä..ja itse epäilen vahvasti, että voivat kuule olla siellä klinikalla odottamassa ties miten pitkiä aikoja (meilläkin viimeksi 15min odotettiin lääkäriä lounastsuolta takaisin ja meidän olki oli toimenpidehuoneesa pöydällä odottamassa), kun niitä varmasti vähän liukuhihnatyyppisesti sulatellaan (tuskin siellä yksi olki kerrallaan sulatellaan vaan pyritään saamaan saman päivän jo valmiiksi tiedossa oleviin insseihin oljet samaan syssyyn sulatukseen).

Mutta ota ihmeessä selvää ja valaise meitä.
Pitää kyl kysyä ens kerralla kun meen sinne. Näin mä oon vähän ajatellut et pakkohan siinä varmaan olis olla jotain siinä oljessa, mutkun eihän noista tämmöi maallikko tiedä mitään niin nousee vaan stressi. Mitä mä oon klinikalla kuullut nii meillä kyl tosin sulatetaan ne siittiöt aina just meitä varten. Lääkäri aina hakee ne samalla kun päästää mut jo huoneeseensa ja joutuu aina välillä odottelee et labrassa ollaan valmiita ja viimeksikin ihan just meitä varten ne teki sen niiku normaalia aiemmin (yleensä ne ei siis ota aamulle inssejä edes ku on niitä munasolupunktioita joiden parissa ne työskentelee aamuisin).
 
Toivottavasti ei olisi mitään tuollaista, vaan olis ihan harmitonta kipua ollut. Sanottiinko sulle mitään mistä voisi johtua se että vasen munis kärsi siitä raskaudesta?
Toivottavasti saat vielä sen rennon fiiliksen takaisin
Pakko sanoa tosta kyynelehtimisestä, että oon tämän kierron ollut aivan hullun herkillä, oon normaalistikin tosi herkkä ja itken helposti, mutta nyt tulee aivan jatkuvasti kyynel silmään kaikesta mahdottomastakin!
Ei sanonut täysin syytä, mutta endo mulla todettiin, joten johtuisiko siitä. Mutta km aikaan epäilivät kovasti kohdunulkoista ja sit ite lasken 1+1, että jos on ollut kohdunulkoinen, niin olisiko voinut olla munasarjassa kiinni ja siksi kärsinyt? Outoa meinaa, että yht'äkkiä täydellinen munasarja onkin huono :(
Itse olen myös herkkä, mutta jännästi oviksen jälkeen sitä on vielä enemmän herkillä. Yleensä tää yliherkkyys alkaa aikaisintaan viikkoa ennen menkkoja.
 
Mut voi poistaa kiertopäivälistalta ja siirtää plussanneisiin❤
Päivällä testattu lyhyellä pidätyksellä pc:n liuska, hyvin on vahvistunut torstai-illasta, jolloin just ja just näkyi. Raskausviikot epävarmat, mutta saanut alkunsa joko kaks tai kolme viikkoa sitten sunnuntaina olleesta tallettelusta, luultavasti ovulaatio ollut siinä niiden välissä jossain vaiheessa(y)

 
Tää on kyl yhtä tuskaa oviksen jälkeen. Mä saan testata vasta ensi viikon ke, ellei menkat ala, koska lupasin itelleni, etten testaa ennen menkkojen alkupäivää! Miten sitä saisikaan pidettyä ajatukset kasassa
Sanoppa muuta! Ihan hirveetä xD mutta aina ne päivät onneks menee eteenpäin. Tästä odottelusta kun sais vaan vähän rattoisampaa eikä koko aijan miettis näitä hommia niin olis vähän helpompaa. :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Heemilia
Kp 4/30 voi muokata listaan
Kyllä nyt tulkitsen nää viimeset 4 päivää menkoiks, sen verran vuotaa tänään ja vatsassa kramppeja. Tuolloin 4 päivää sit vuoto muuttu tiputtelusta jonkunlaiseks vuodoks. Niin mennään tällä tää kierto.
 
Pakko avautua siitäkin kun nyt on alavatsalla ollu pientä jomottelua pari päivää. Lopetin tosiaan maaliskuussa pillerit joita söin endon takia ja sen jälkeen ei oo ollut mitään oireita mut nyt taitaa tulla oireet pikkuhiljaa takasin.
Ärsyttää kun ei voi oikeen mitään tehdä eikä pillereitä nyt voi syyä kun lapsi toiveissa. Ja muutenkin inhosin niitä syyä. Kunpa nyt tärppäisi ennenkun oireet alkaa tuleen kunnolla takasin tai pahenee entisestään.
Raskaushan toimii myös "endolääkkeenä" joten olis hyvä kun tärppi nyt tulis pikimiten :X3:
 
@Tiukuna piti ihan tarkistaa, että jos spermanäytteen, hmm, ulkoistaa muualla kuin klinikalla, se pitää toimittaa tutkittavaksi kahden tunnin sisään tästä ulkoistuksesta. Mutta totta kai asiasta pitää kysyä, jos mietityttää. Ja jos todetaan virhe, niin eikös potilasasiamies ole sitten se taho, johon ottaa yhteyttä, jos klinikka ei omaehtoisesti mitään hyvitä?

Omaanapaa: eipä ole näin kivuliaita ja runsaita menkkoja ollut kierukan poiston jälkeen. Liekö gelee vahvistanut limakalvoa, jossa ei sen yhden ultran mukaan muutenkaan ollut moittimista.
 
Mua kauheesti kiinnostais tässä piinapäivien ratoksi lukea teiltä jo plussanneilta/haamuilijoilta plussaan johtaneesta yrityskierrosta sekä oireista
Mä voin tolta huhtikuisista tulla kertomaan, näitä itekin lueskelin niin paljon piinaillessa:X3: Mulla ei ollut plussakierrossa vitamiinien lisäks mitään kikkoja käytössä. Söin siis foolihappoa, d:tä, b:tä ja rautaa (kesäkuussa ferritiini 27). Olin just edellisten menkkojen aikana päättänyt, että seuraavan kierron otan rennommin. Ovulaatio osu just viikonlopulle, mikä vietettiin miehen kanssa kahdestaan mökillä ja siellä sit tärppäs❤

Täälläkin sen viikonlopun jälkeen pohdin ja teille avauduin, että tais olla ovuloimaton kierto, kun ei oikeen lämmöt noussut eikä ollut normaaleja ovulaatiokipuja, mistä aina tunnistanut. Kostea olo ja runsas vv jatkui myös. No seuraavana viikonloppuna oltiin sit taas mökillä, missä koko päivän juili oudosti nivusia, kohtua ja munasarjoja ja illalla tuli ihan pieni tippa kirkasta verta pyyhkiessä (varmaan kiinnittymisvuoto ja kieltämättä vähän innostuin, mutta en puhunut tästä kenellekään, etten jinxaa:ROFLMAO:). Näitä juilimisia, mutta lievempänä jatkui seuraavat pari päivää. Oli erilaisia kun menkkakivut, koska ajattelin, että jos plussaa ei tuu, niin pitää mennä gynelle, koska jotain outoa on. Joskus dpo11 oli töissä tosi huono olo, vaikka syömisestä oli vaan tunti tai pari, huimas ja oksetti. Samoin alkoi alaselkää särkeä siinä samoihin aikoihin ja nännit oli arat. Tähän asti aattelin, että kaikki oireet voi hyvin olla myös PMS:ää, mutta kun ei ollut alkanut tiputtelu vielä päivää ennen menkkojen alkupäivää, niin rupes toiveet nousemaan (yleensä tiputtelee jo 2-3 pv ennen). Dpo13/14 vasta nousi aamulämpö 36.8 ja seuraavana päivänä eli dpo14/15 heräsin aamulla klo 6 ja aivan selkeä vaaleanpunainen viiva testiin, ei jättänyt arvailun varaa :love: Ja nyt mennään rv10+3❤
 
Hei ! Onko kellään kokemusta noista rfsu:n ovistesteistä.. En oo niitä aikasemmin käyttäny kun kerran ja sillon en saanu ovista kiinni. Muuten oon käyttäny PC:n liuskoja... nyt siis pc näyttää täysin puhdasta (niinkun viimekierrossakin tässä vaiheessa) ja frsu näyttää haaleeta viivaa..

Kumpi ihmisillä on ollu luotettavampi merkki ?
 
Mä voin tolta huhtikuisista tulla kertomaan, näitä itekin lueskelin niin paljon piinaillessa Mulla ei ollut plussakierrossa vitamiinien lisäks mitään kikkoja käytössä. Söin siis foolihappoa, d:tä, b:tä ja rautaa (kesäkuussa ferritiini 27). Olin just edellisten menkkojen aikana päättänyt, että seuraavan kierron otan rennommin. Ovulaatio osu just viikonlopulle, mikä vietettiin miehen kanssa kahdestaan mökillä ja siellä sit tärppäs

Täälläkin sen viikonlopun jälkeen pohdin ja teille avauduin, että tais olla ovuloimaton kierto, kun ei oikeen lämmöt noussut eikä ollut normaaleja ovulaatiokipuja, mistä aina tunnistanut. Kostea olo ja runsas vv jatkui myös. No seuraavana viikonloppuna oltiin sit taas mökillä, missä koko päivän juili oudosti nivusia, kohtua ja munasarjoja ja illalla tuli ihan pieni tippa kirkasta verta pyyhkiessä (varmaan kiinnittymisvuoto ja kieltämättä vähän innostuin, mutta en puhunut tästä kenellekään, etten jinxaa). Näitä juilimisia, mutta lievempänä jatkui seuraavat pari päivää. Oli erilaisia kun menkkakivut, koska ajattelin, että jos plussaa ei tuu, niin pitää mennä gynelle, koska jotain outoa on. Joskus dpo11 oli töissä tosi huono olo, vaikka syömisestä oli vaan tunti tai pari, huimas ja oksetti. Samoin alkoi alaselkää särkeä siinä samoihin aikoihin ja nännit oli arat. Tähän asti aattelin, että kaikki oireet voi hyvin olla myös PMS:ää, mutta kun ei ollut alkanut tiputtelu vielä päivää ennen menkkojen alkupäivää, niin rupes toiveet nousemaan (yleensä tiputtelee jo 2-3 pv ennen). Dpo13/14 vasta nousi aamulämpö 36.8 ja seuraavana päivänä eli dpo14/15 heräsin aamulla klo 6 ja aivan selkeä vaaleanpunainen viiva testiin, ei jättänyt arvailun varaa Ja nyt mennään rv10+3
Oij, näitä on niin ihana lukea.
Ja onnea odotukseen:love:
 
  • Rakkaus
Reactions: 3milia
Mä voin tolta huhtikuisista tulla kertomaan, näitä itekin lueskelin niin paljon piinaillessa Mulla ei ollut plussakierrossa vitamiinien lisäks mitään kikkoja käytössä. Söin siis foolihappoa, d:tä, b:tä ja rautaa (kesäkuussa ferritiini 27). Olin just edellisten menkkojen aikana päättänyt, että seuraavan kierron otan rennommin. Ovulaatio osu just viikonlopulle, mikä vietettiin miehen kanssa kahdestaan mökillä ja siellä sit tärppäs

Täälläkin sen viikonlopun jälkeen pohdin ja teille avauduin, että tais olla ovuloimaton kierto, kun ei oikeen lämmöt noussut eikä ollut normaaleja ovulaatiokipuja, mistä aina tunnistanut. Kostea olo ja runsas vv jatkui myös. No seuraavana viikonloppuna oltiin sit taas mökillä, missä koko päivän juili oudosti nivusia, kohtua ja munasarjoja ja illalla tuli ihan pieni tippa kirkasta verta pyyhkiessä (varmaan kiinnittymisvuoto ja kieltämättä vähän innostuin, mutta en puhunut tästä kenellekään, etten jinxaa). Näitä juilimisia, mutta lievempänä jatkui seuraavat pari päivää. Oli erilaisia kun menkkakivut, koska ajattelin, että jos plussaa ei tuu, niin pitää mennä gynelle, koska jotain outoa on. Joskus dpo11 oli töissä tosi huono olo, vaikka syömisestä oli vaan tunti tai pari, huimas ja oksetti. Samoin alkoi alaselkää särkeä siinä samoihin aikoihin ja nännit oli arat. Tähän asti aattelin, että kaikki oireet voi hyvin olla myös PMS:ää, mutta kun ei ollut alkanut tiputtelu vielä päivää ennen menkkojen alkupäivää, niin rupes toiveet nousemaan (yleensä tiputtelee jo 2-3 pv ennen). Dpo13/14 vasta nousi aamulämpö 36.8 ja seuraavana päivänä eli dpo14/15 heräsin aamulla klo 6 ja aivan selkeä vaaleanpunainen viiva testiin, ei jättänyt arvailun varaa Ja nyt mennään rv10+3
Vitsi kun aika menee nopeaa (ainakin näin sivusta katsottuna xD), oot jo noin pitkällä! Ja kiva tosiaan lueskella kaikkien tärppikierrosta ja oireista jne :love:
 
  • Rakkaus
Reactions: 3milia

Vahvistuu hiljaa❤

Tää meidän tärppikierto meni jotakuinkin näin, että kp13 bongasin ovisplussan ja samana iltana talleteltiin eli dpo-1. Sen jälkeen menikin kolme päivää seuraavaan talletteluun että ei kyllä kerennyt tuohon ovikseen millään sillä oletettuja dpo1 oli jo ihan nega ovistesti. Dpo8 alkoi viiltelyn tunne vasemmassa rinnassa, dpo9 alkoi alavatsan poltot munasarjojen kohdalla. Vv oli silloin vielä poissa ja oli k-u-i-v-a-a. Dpo9 iltana tein päähänpistona Rfsu herkän puikon ja siihen kertyi testiviivan lähelle väriä ja näytti kyllä haamulta. Dpo10 aamuna pc puikko selvä haamu!
 
Ihania plussia taas täällä ♥

Mut voisi lisätä piinailijoihin, huomenna dpo 2. Tänään jo selvästi kuivemmat paikat, jonkin verran valkovuotoa on, mutta se ei enää ole hedelmällistä ovulaatiolimaa. Kipuja on munasarjojen tienoilla ollut, mutta nekin vähäisemmät kuin eilen, jolloin olin jo ihan helisemässä. Kipuja on tuntunut sekä eilen että tänään molemmilla puolilla, eli toivon että olisi irronnut kaksi munasolua -> tuplamahdollisuus raskauteen! Tallettelut tehty dpo -5, -4, -3 ja dpo 0, sekä tänään olisi vielä tarkoitus katsoa, lämpenisikö mies... Harmittaa, että tuli missattua tuo dpo -2, mutta eipä sitä näin enää jälkikäteen voi muuttaa.

Jos nyt tärppäisi, laskettu aika olisi toukokuun 27. päivä. Kevätvauva olisi ihana, sitten olisi synttärit sekä toukokuussa että elokuussa, jolloin esikoinen on syntynyt ♥
 
Minäkin voin joutessani kertoa maaliskuun tärppikierrostani. Ovis saatiin aikaiseksi pcos:n takia ovulaation induktiolla eli tässä tapauksessa pistoshoidoilla. Irrotuspiikkiä en ehtinyt pistää, kun ovis olikin jo tapahtunut, molemmilta puolilta. Talletukset dpo -3 ja 0. Dpo 1 lähtien tissit tosi kipeät ja dpo 4 nenä meni totaalisen tukkoon ja näitä kahta oiretta on jatkunutkin oikeastaan koko ajan, enemmän tai vähemmän. Dpo 5 oli kamala polttava/puristava kramppi kohdussa. Dpo 8 alaselkää ja - vatsaa alkoi polttelemaan. Ei erityisemmin vv missään vaiheessa. Myöhemmin vielä muutamien viikkojen aikana satunnaisesti edellä mainittuja kramppeja kohdussa. Dpo 9 lämmöissä dippi 37->36,4->37. Dpo 10 aamulla negatesti, iltapäivällä selkeä haamu. 3+6 digiin 1-2, 4+3 digiin 2-3 ja 5+1 digiin 3+. Varhaisultrassa 7+1 nähtiin viikkoja vastaava alkio ja syke, onneksi vain yksi. :D Nyt mahassa potkii vilkas poika 27+5. ❤
 

Yhteistyössä