Toiveissa vauva 2021

@Kissanminttu5 käyt läpi niin raskaita asioita, ettei sanat riitä Paljon voimia kaikkeen. Toivon pikaista raskautumista, että pääsette välivaiheesta pois ja eteenpäin

@minttuni kiitos taas listan päivittelystä

On: eilen illalla otin sitten puolilasia viiniä, se humahti sellaisena aaltona päähän ja mun naama helotti tulipunaisena. Ja nyt aamulla krapulainen olo noin pienestä määrästä..?! Runsas valkovuoto ja mahan nipistelyt jatkuu. Niin ja nenä ollut tukossa kahtena iltana ja aivastelen jatkuvasti. Muuten ei oikeastaan mitään oloja. Päätin olla nyt kerrankin sitkeä ja odottelen uusintatestin kanssa huomiseen tai jos oikein sissi oon niin tiistaille En jaksa tihrustella noita tyhjiä testejä että onko siinä jotain vai kuvittelenko vaan.. tiistaina ainakin pitäisi jo jotain selvää näkyä jos on näkyäkseen.
Olispa siellä tosi kyseessä ❤ Testasin ite eka kertaa joskus puolen vuoden paikkeilla yrityksen aloittamisesta ja turhauduin tyhjän liuskan tuijottamiseen. Nyt jos testaan, niin teen silloin, kun menkat myöhässä. Sen tuloksen pystyy uskomaan :LOL:

Vapaa viikonloppu ja siis roikun koko ajan palstoilla ja jotain googlaamassa. Pitkät piinapäivät tulee. Testipäivä pe 25.9. joka on jo dpo 14. Pääsisinpä sinne asti. Ja tietenkin pitäis vauva saada syliin asti :love:
 
Heippa!
Tulipa taukoa.. Ensin olin toisella puolella Suomea järjestämässä isoäidin hautajaisia ja siihen perään reilun viikon lomalla. Nyt alkaa paluu arkeen. Vielä en tiedä, mitä teen tämän palstan kanssa, joten ainakin tämän kierron voisin olla pois kiertolistalta (uusi kierto siis alkanut, vaikka listalle en ole päivittänyt). Niin vähänpä tiesin yritystä aloittaessa tästä piinaavasta odottelusta ja pettymyksistä toisten perään..

Tsemppiä kaikille ja onnea plussista!
Tsemppiä uuteen kiertoon! ❤ Kerro, jos haluat että päivitetään kiertopäivät tai otetaan nyt pois listalta.

Minulla oli aavistus yrityksen aloittaessa, että ei tule kovin helpolla onnistumaan. Aivan kuin tiesin, että hoitoihin tullaan menemään. Aloin hyvin nopeasti lukemaan tietoa lapsettomuudesta. Mutta silti on tullut yllätyksenä, että ei todella onnistu luomuna ja pelottaa, onnistuuko hoidoillakaan. Mutta puhuminen ja kirjoittaminen helpottaa kyllä.
 
  • Rakkaus
Reactions: Kissanminttu5
Mulla on jännä olo. En hermoile yhtään että oonko raskaana vai en. Viime kierrossa olin heti ostamassa raskaus testejä. Nyt odottelen rauhassa jos menkat alkaa sitten jos on myöhässä niin testaan. Kahvi teki hiukan huonoa oloa. Eilen rintoja kihelmöi.

Miten teillä on eläimet vaistonneet raskauden? Outo juttu tänään miehen kissa tuli mun mahan päälle nukkumaan yöllä. Se ei koskaan tee sitä. Keskenmeno kierrossa vahti mua koko ajan. Ja nyt näyttää samalta. Istuu sohvalla mun vieressä. Mitä ei tee oikein koskaan.
 
vierailija
En osannut yhtään odottaa kaikkia näitä tunteita mitä lapsen yrittäminen tuo tullessaan. Vaikka tietää että on täysin normaalia että todella harva onnistuu heti ekalla yrittämällä, niin silti tunteet voittaa järjen ja tuntuu että matto vedetään jalkojen alta kun plussaa ei tule. Koska kokoajan on silti se toivo että jospa kuitenkin meillä kävisi tuuri, kun niin moni lähipiirissäkin on raskautunut helposti. Sitten tulee huono omatunto kun ottaa tämän niin raskaasti, kun moni joutuu odottamaan jopa vuosikausia ja voin kuvitella miten raskaalta tuntuu kuulla muiden plussailuista sekä meidän ensiyrittäjien epätoivosta, kun ei tiedetä oikeasta epätoivosta mitään. Miten epäreilua tämä onkaan.

Jospa tähän osaisi pian suhtautua rennommin, mutta sellainen tulee jos on tullakseen -asenne ei kyllä minulta luonnistu. :D

Tsemppiä kaikille jo plussanneille ja sitä odottaville <3
 
En osannut yhtään odottaa kaikkia näitä tunteita mitä lapsen yrittäminen tuo tullessaan. Vaikka tietää että on täysin normaalia että todella harva onnistuu heti ekalla yrittämällä, niin silti tunteet voittaa järjen ja tuntuu että matto vedetään jalkojen alta kun plussaa ei tule. Koska kokoajan on silti se toivo että jospa kuitenkin meillä kävisi tuuri, kun niin moni lähipiirissäkin on raskautunut helposti. Sitten tulee huono omatunto kun ottaa tämän niin raskaasti, kun moni joutuu odottamaan jopa vuosikausia ja voin kuvitella miten raskaalta tuntuu kuulla muiden plussailuista sekä meidän ensiyrittäjien epätoivosta, kun ei tiedetä oikeasta epätoivosta mitään. Miten epäreilua tämä onkaan.

Jospa tähän osaisi pian suhtautua rennommin, mutta sellainen tulee jos on tullakseen -asenne ei kyllä minulta luonnistu.

Tsemppiä kaikille jo plussanneille ja sitä odottaville <3
Minulla kaveri kertoi, että jättivät ehkäisyn pois ja "tulee jos on tullakseen" - ja heti eka kierrosta tuli. Oli sitä mieltä, että ei kannata stressata. Mutta näin pitkän yrityksen aikana on ehtinyt kokeilla stressaamista ja "tulee jos on tullakseen"-asennetta, ei tapahdu mitään, vaikka päällään seisois xD Kyllä itselläkin jo eka kiertojen kohdalla tuli epätoivo, se on muuttunut vaan erilaiseksi tässä yritysajan pidentyessä. Paljon tietää jo enemmän, kuin kaksi vuotta sitten, toivo ja pelko menee käsi kädessä.
 
vierailija
Minulla kaveri kertoi, että jättivät ehkäisyn pois ja "tulee jos on tullakseen" - ja heti eka kierrosta tuli. Oli sitä mieltä, että ei kannata stressata. Mutta näin pitkän yrityksen aikana on ehtinyt kokeilla stressaamista ja "tulee jos on tullakseen"-asennetta, ei tapahdu mitään, vaikka päällään seisois xD Kyllä itselläkin jo eka kiertojen kohdalla tuli epätoivo, se on muuttunut vaan erilaiseksi tässä yritysajan pidentyessä. Paljon tietää jo enemmän, kuin kaksi vuotta sitten, toivo ja pelko menee käsi kädessä.
Stressihän ei asiaan tutkitusti vaikuta, ellei stressin myötä jää kuukautiset pois tai muuten mene kroppa sekaisin. Sithän sitä varsinkin stressaa jos ei saisi yhtään stressiä tuntea. :D Toki se tekisi helpompaa yrittämisestä jos osaisi olla rennolla asenteella.

Onneksi sentään on mahdollisuus hoitoihin jos yrittäminen osoittautuu vaikeaksi. Toki hoidotkaan ei pysty takaamaan onnistumista, mutta ymmärtääkseni kuitenkin suurimmalla osalla auttavat ennemmin tai myöhemmin. Toivottavasti teilläkin pian!<3
 
Olispa siellä tosi kyseessä Testasin ite eka kertaa joskus puolen vuoden paikkeilla yrityksen aloittamisesta ja turhauduin tyhjän liuskan tuijottamiseen. Nyt jos testaan, niin teen silloin, kun menkat myöhässä. Sen tuloksen pystyy uskomaan

Vapaa viikonloppu ja siis roikun koko ajan palstoilla ja jotain googlaamassa. Pitkät piinapäivät tulee. Testipäivä pe 25.9. joka on jo dpo 14. Pääsisinpä sinne asti. Ja tietenkin pitäis vauva saada syliin asti
Meillä sama testi päivä :love:
 
@minttuni Tsemppiä piinailuun!! :) Mulla on sama, oon aina ajatellut ettei varmaan onnistu helpolla ja lukenut paljon lapsettomuudesta. Toisaalta näin on varmasti sellaistenkin kohdalla jotka sitten heti onnistuvat kuitenkin. Ja itsellä on taustalla se, kun joskus parikymppisenä pillereiden lopetuksen jälkeen menkat eivät tulleet moneen kuukauteen ja gyne sanoi mulle, että on monirakkulaiset munasarjat ja lasten saanti tulee olemaan vaikeaa tai niitä ei ehkä tule, ja kannattaa heti aloittaa yrittäminen... Muistan että olin aika järkyttynyt ja edelleen nuo sanat kummittelee päässä. Huh. No, nyt onneksi kierto on suunnilleen edes säännöllinen ja ovisplussakin tuli perjantaina! Ensi viikolla mennään ensikäynnille lapsettomuuspolille, siellä varmaan ultrassa sit näkee oonko ovuloinutkin oikeesti.
 

Mut voi tämän testikuvan saattelemana siirtää plussanneisiin ♥ Uskottava se on. Ylin ovistesti, kaksi alempaa raskaustestejä. Nyt dpo 13. Palailen sitten takaisin, jos jotain sattuu.

Kiitos kaikille ihanasta keskustelusta, tää on ollut ihan korvaamaton! Ootte kaikki mahtavia ja toivon jokaiselle plussaa koko sydämestäni ♥ Varmasti täällä tosin roikun kattelemassa teidän kuulumisia tästä eteenpäinkin. :love:
 

Mut voi tämän testikuvan saattelemana siirtää plussanneisiin Uskottava se on. Ylin ovistesti, kaksi alempaa raskaustestejä. Nyt dpo 13. Palailen sitten takaisin, jos jotain sattuu.

Kiitos kaikille ihanasta keskustelusta, tää on ollut ihan korvaamaton! Ootte kaikki mahtavia ja toivon jokaiselle plussaa koko sydämestäni Varmasti täällä tosin roikun kattelemassa teidän kuulumisia tästä eteenpäinkin.
Onnea :love:
 
  • Rakkaus
Reactions: helmikorvakoru

Mut voi tämän testikuvan saattelemana siirtää plussanneisiin ♥ Uskottava se on. Ylin ovistesti, kaksi alempaa raskaustestejä. Nyt dpo 13. Palailen sitten takaisin, jos jotain sattuu.

Kiitos kaikille ihanasta keskustelusta, tää on ollut ihan korvaamaton! Ootte kaikki mahtavia ja toivon jokaiselle plussaa koko sydämestäni ♥ Varmasti täällä tosin roikun kattelemassa teidän kuulumisia tästä eteenpäinkin. :love:
Onnea @helmikorvakoru odotukseen. Toivotaan, että kaikki menee hyvin. ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: helmikorvakoru
Juurikin aamulla päivitin että oli kivuliain ovis ikinä. Mulla se sanotaan et sattuu n.joka toinen kk ja sen päivän oon ihan poissa pelistä ja tuskainen. Polttavaa kipua ja jomottelua sekä vatsa turpoo. Astuminen ja käveleminen ihan sattuu, saatikka joku autolla matkustaminen...
Tänään oonkin jo nukkunut päikkärit kun viime yö niin rankka noiden kipujen kanssa...toivottavasti ei tarvinu turhaan kärsiä
Menkkakipuja mulla sit taas ei oo juurilainkaan.
Kuulostaa ihan kauhealta kivulta! :( Mutta peukut pystyyn, että kärsit tällä kertaa hyvästä syystä!

@Kissanminttu5 Paljon tsemppiä tilanteeseen! <3

@pioni89 ja @helmikorvakoru Paljon onnea plussasta! :love:
 
Onnea @pioni89 ja @helmikorvakoru!

Jaksamista @Kissanminttu5

On tämä alkukierto kyllä tylsää. Torstaina kannattaa vasta ovistakin lähteä metsästämään. Olen sitten aikani kuluksi perehtynyt alkukierron päivä- ja iltalämpöihin ja yllättynyt, miten samoissa ne onkaan loppukierron päivälämpöihin.

Vähän taas valmiiksi mietityttää sekin, miten miehen innostaa hommiin oikeaan aikaan, vaikka hän on ollut jo useamman kierron hyvinkin helppo eikä tämän alkukierron esitutkimus anna syytä olettaa asian olevan toisin.

On myös tämän palstan suhteen vähän väliinputoajaolo. Nyt on menossa yk 14 eikä enää jaksa suhtautua sillä alun intohimolla asiaan. Tutkimuksista tai hoidoista ei ole puhuttu ja jotenkin tuntuu, että ei ole maailmanloppu, vaikka ei sitä vauvaa tulisikaan. Sitten olisi helpompi matkailla, jos se vielä joskus on mahdollista. Toki sitä plussaa silti toivoo, toisissa kierroissa vielä enemmän kuin toisissa.
 
Onnea plussanneille! :love:

Mulla on näköjään tippunut yksi piinailupäivä pois, niin voisitko @minttuni muokata tälle päivälle dpo7 (tai huomiselle dpo 8) :)

Mulla on kovin ristiriitainen olo tästä kierrosta. En usko kovinkaan paljoa raskautumiseen ja olenkin ollut yllättävän rennolla mielellä, vaikka pari kertaa toki olen eksynyt lukemaan erilaisia raskausoirekeskusteluita... Harmittaa vain se, että jos nyt ei tärppää, niin loppuvuoden aikana yrittäminen on todennäköisesti jäissä. Voi olla, ettei vielä tammikuussakaan jatketa.
 
Onnea @pioni89 ja @helmikorvakoru!

Jaksamista @Kissanminttu5

On tämä alkukierto kyllä tylsää. Torstaina kannattaa vasta ovistakin lähteä metsästämään. Olen sitten aikani kuluksi perehtynyt alkukierron päivä- ja iltalämpöihin ja yllättynyt, miten samoissa ne onkaan loppukierron päivälämpöihin.

Vähän taas valmiiksi mietityttää sekin, miten miehen innostaa hommiin oikeaan aikaan, vaikka hän on ollut jo useamman kierron hyvinkin helppo eikä tämän alkukierron esitutkimus anna syytä olettaa asian olevan toisin.

On myös tämän palstan suhteen vähän väliinputoajaolo. Nyt on menossa yk 14 eikä enää jaksa suhtautua sillä alun intohimolla asiaan. Tutkimuksista tai hoidoista ei ole puhuttu ja jotenkin tuntuu, että ei ole maailmanloppu, vaikka ei sitä vauvaa tulisikaan. Sitten olisi helpompi matkailla, jos se vielä joskus on mahdollista. Toki sitä plussaa silti toivoo, toisissa kierroissa vielä enemmän kuin toisissa.
Matkan varralla voi tulla sitä, että ajatukset muuttuu. Toiset kierrot on helpompia kuin toiset. Joskuhan ottaa aikaa, toisen tai jopa kolmannenkin yritysvuoden aikana voi tärpätä. Jos joku sellainen syy lapsettomuudelle, joka itestään menee ohi tms. Ja kuulee niitäkin tarinoita, että vuosien päästä yllättäen tärppää. Syyt voi olla monet tai niitä ei tutkimuksissakaan löydy. Tsemppiä sinne teille, teilläkin jo pidemmän aikaa yritystä takana ❤ täällä palstalla ihmisiä eri tilanteissa. Osa alkuinnostuksessa, jotku jo varhain tietää hoitojen olevan ainoa mahdollisuus, toiset menee tutkimuksiin, toiset ei. Mukavaa, kun täällä eri vaiheissa olevaa porukkaa juttelemassa :)
 
En osaa muuta sanoa, kuin että tsempit kaikille omiin tilanteisiin!:)(y)
@helmikorvakoru ja @pioni89 onnea kertaalleen, ihanaa! Sydäntä oikein lämmittää:love::whistle:

Omaanapaa vähän..
Mulla lähtee järki! Tänään dpo9 ja äsken tuli pyyhkiessä haalean vaaleanpunaista housuihin..en kestä, jos menkat alkaa jo! Viime kierrossa yritystä siis oli, ku oli kemiallinen ja nyt näyttää siltä, et menkat alkaa aivan liian ajoissa. Nyt kyllä ketuttaa niin kovasti! Miksi ihmeessä mun kierto on näin sekaisin..
Ovulaation oikeasti tunsin, tuli plussa testiin ja limatki oli just oikeanlaiset..odotukset oli tosi korkella, mut täältä taidetaan tippua pää edellä alas. :poop::rolleyes:
 
En osaa muuta sanoa, kuin että tsempit kaikille omiin tilanteisiin!
@helmikorvakoru ja @pioni89 onnea kertaalleen, ihanaa! Sydäntä oikein lämmittää

Omaanapaa vähän..
Mulla lähtee järki! Tänään dpo9 ja äsken tuli pyyhkiessä haalean vaaleanpunaista housuihin..en kestä, jos menkat alkaa jo! Viime kierrossa yritystä siis oli, ku oli kemiallinen ja nyt näyttää siltä, et menkat alkaa aivan liian ajoissa. Nyt kyllä ketuttaa niin kovasti! Miksi ihmeessä mun kierto on näin sekaisin..
Ovulaation oikeasti tunsin, tuli plussa testiin ja limatki oli just oikeanlaiset..odotukset oli tosi korkella, mut täältä taidetaan tippua pää edellä alas.
Kiinnittymisvuotoa? :love:
 
Onnea @helmikorvakoru ja @pioni89 !<3

@Aniaj toivotaan että olis sitä kiinnittymisvuotoa, plussa-aaltoon mukaan!<3

Testien tekemisestä. Joo hyvät ihmiset jotka maltatte olla testaamatta, älkää tehkö sitä!xD Tämäkin yks työmaa. Nyt oon pissannut kaks viivanpaikkaa peräkkäin pc testiin ja koskaan ennen en ole mitään sellasia saanut.
Ainakaan ei tihrustamalla, sisulla eikä millään muullakaan ilveellä saa väriä noihin. Pitääkö tässä hakea apteekista herkempi testi jotta saa mielenrauhan.
Eli just tätä meinaan, tähän on tultu :D :cool:
 
En osaa muuta sanoa, kuin että tsempit kaikille omiin tilanteisiin!
@helmikorvakoru ja @pioni89 onnea kertaalleen, ihanaa! Sydäntä oikein lämmittää

Omaanapaa vähän..
Mulla lähtee järki! Tänään dpo9 ja äsken tuli pyyhkiessä haalean vaaleanpunaista housuihin..en kestä, jos menkat alkaa jo! Viime kierrossa yritystä siis oli, ku oli kemiallinen ja nyt näyttää siltä, et menkat alkaa aivan liian ajoissa. Nyt kyllä ketuttaa niin kovasti! Miksi ihmeessä mun kierto on näin sekaisin..
Ovulaation oikeasti tunsin, tuli plussa testiin ja limatki oli just oikeanlaiset..odotukset oli tosi korkella, mut täältä taidetaan tippua pää edellä alas.
Kiinnittyminen???
 
Onpas tullut kivasti plussia, onnea teille! ❤

Vähän omanapailua. Tänään kp16 ja Flo ennustaa oviksen huomiseks, mut jotenki semmonen tunne että se on saattanu olla jo.. Mutta mistäpäs se tietää kun ei tikuta. En edes tiedä mitä oireita odottaa kierron lopussa ku viime raskaudessa (joka tosin meni kesken) ainoat raskausoireet ihan alussa oli alohiiri alamahassa ja poisjääneet menkat, ja olin ihan varma että ei tärpänny siinä kierrossa :D Oon lukenu ja kuullu paljon sitä että keskenmenon jälkeen moni tulee nopeasti raskaaksi ja toivonkin niin, mutta pelottaa kauheasti kuinka raskasta tulee olemaan jos taas joutuu odottelemaan raskautta :'(

Keskusteltiin miehen kanssa tästä vauvaprokkiksesta nyt kkm jälkeen, ja hän kertoi että hänenkin ajatusmaailma on ehkä vähän muuttunut. Ollaan koko ajan menty sillä "tulee jos on tullakseen"-asenteella ja hän on ollut sitä mieltä ettei halunnut tietää millon on ovis suurinpiirtein on ja yrittämällä yrittää, ettei se seksin "spontaanisuus" kärsi. Nyt kuitenkin avauduin siitä miten mua ärsyttää jos ei harrasteta seksiä ovis aikoihin tarpeeks, ku tuntuu et miks edes sit oletetaan plussan tulevan :D Onneks mies ymmärsi ja totesi itsekin että nyt tilanne on vähän eri kkm jälkeen, ja toivoo että kerron hänelle missä vaiheessa kiertoa on menossa, niin osataan sit "spontaanisesti" harrastaa ainakin joka toinen päivä :D
 

Yhteistyössä