Toiveissa vauva 2021

@Soffia29 tsemppiä piinailuun ja toivotaan onnistumista! Millaisia ruiskuja koti-insseissä käytetään ja mitä ne maksaa? Millä nimellä niitä saa apteekista, vai muualtako hommataan? Joissain tilanteissa olisi meilläkin tarpeen, ei vaan olla vielä saatu aikaiseksi. Kauanhan se siemenneste säilyy purkissa tai siis kuinka pian pitäs tuikata sisälle?
mä olen apteekista ihan pyytänyt niitä 10cm pituisia neulattomia ruiskuja, alle euron hinta kappaleelta :) siemenneste säilyy mun ymmärtääkseni hyvin muovi/posliini/lasikipossa sen ajan että saa sen ruiskuun ja laitettua sisälle, huoneenlämpöisenä olis se sperma hyvä pyrkii pitää, sperma elää hyvänä vissiin kupissa parisen tuntia mut mä kyllä heti laitan sisälle spermat :) kunhan se siemenneste ei kuivahda tai kylmene niin siittiöt siinä spermassa pystyy elelee :)

mä olen siis ihan koti-inseminaatio ohjeita netistä katsonut ja niiden mukaan mennyt, me mennään yksityiselle asiasta puhumaan jos vuoden vaihteen jälkeenkään ei oo tärpännyt :) mies ei siis ole koskaan kyennyt laukeamaan seksin aikana jonka vuoksi menettelemme näin. ja kiitos paljon tsempistä, toivotaan plussaa!
 
mä olen apteekista ihan pyytänyt niitä 10cm pituisia neulattomia ruiskuja, alle euron hinta kappaleelta siemenneste säilyy mun ymmärtääkseni hyvin muovi/posliini/lasikipossa sen ajan että saa sen ruiskuun ja laitettua sisälle, huoneenlämpöisenä olis se sperma hyvä pyrkii pitää, sperma elää hyvänä vissiin kupissa parisen tuntia mut mä kyllä heti laitan sisälle spermat kunhan se siemenneste ei kuivahda tai kylmene niin siittiöt siinä spermassa pystyy elelee

mä olen siis ihan koti-inseminaatio ohjeita netistä katsonut ja niiden mukaan mennyt, me mennään yksityiselle asiasta puhumaan jos vuoden vaihteen jälkeenkään ei oo tärpännyt mies ei siis ole koskaan kyennyt laukeamaan seksin aikana jonka vuoksi menettelemme näin. ja kiitos paljon tsempistä, toivotaan plussaa!
Toivottavasti teillä koti-inseminaatioillq tärppäisi (y) Tutkimukset ja hoidot kuitenkin voi olla raskaita :( kiitos tiedoista, ei ole paha hinta ruiskuilla.
 
  • Tykkää
Reactions: Vehkis ja KirJoh89
Mulla on kyllä tunne, ettei tässä kierrossa tärpännyt. Tissikipukin on loppunut kokonaan. Toisaalta hyvä että myös raskaustestitkin on loppuneet kotoota, niin eipähän tarvitse joka aamu testailla... Toivotaan, että tilauksen tulo raskauskeijulta kestää monta päivää niin tulee testattua vasta kun kuukautisten pitäisi alkaa :)
Tilasin muuten kokeiluun kuukautisalushousut, onko kellään täällä kokemuksia niistä?
 
Olen pitänyt täällä vähän hiljaiseloa, ja se on selkeästi auttanut, koska mieli on päässyt irtautumaan raskaaksi tulo-asioista ja olo on paljon rennompi. Tikutin oviksen ekaa kertaa, ja huojensi sekin tieto, että ovulaatio todella tapahtui. Ovisplussa tuli viime viikon lauantaina, ja nyt on siis tasan viikko ovulaatiosta. Tallettelut tehty dpo-2, dpo-1 ja dpo1, eli niidenkin puolesta levollinen olo.

Voisin liittyä piinalistalle, huomenna dpo8. :)
 
Kuinka monella teistä on joskus aikaisemmissa raskauksissa ollut kiinnittymisvuotoa? Onko se oikeasti kuinka yleistä?
Mul tuli kamala suru puseroon, kun menin vessaan ja pyyhkiessä tuli paperiin limaa, jossa veriviiruja. Jotenkin odotin niiiin, että terot rauhottelis mun tiputtelua :/ menkat pitäis alkaa vast ens viikon la! Nyt dpo8 ja ovis testi näyttää tältä. Oon kolmena päivänä tehnyt ja joka päivä tummuu enempi.
 
Onko kellään käynyt niin että ovislimoja ei oo vaikka on ovuloinu?? Mulla yleensä on muutama päivä ennen ja muutama päivä jälkeen oletettua ovista ovislimaa. Flo ennustaa tälle päivälle ovista eikä ovislimoja oo yhtään? Täytyykö tässä huolestua että tapahtuuko ovis edes..

Ja en tikuta
Tää meidän "avokado" sai heinäkuussa alkunsa just sellaisesta kierrosta, kun täälläkin tuskailin, että tapahtuko koko ovista edes. Limoja oli vähän, kipuja ei oikeestaan ollenkaan mistä yleensä ennen aina tunnistin ja lämmötkään ei noussut normaalisti :) Sieltä se vaan silti tarras matkaan ❤

3milia + Bebe 15+2
 
@Tuttelituu mitkäs on kuukautisalushousut? Toivotaan, ettei sulla tule tarvetta niille :p

Tsemppiä muillekin piinailijoille! Dpo 6 täällä. Jokainen kierto hieman erilainen. Nyt rinnat kipeytyi jo sunnuntaina, jolloin sain ovisplussan. Rintojen kipuilua oli muutamia päiviä, nyt ollu rauhallisempaa, mutta arat edelleen. Joskus ei ole mitään tuntemuksia, mutta nämäkin hyvin tuttuja. Muita tuntemuksia ei ole. Kohdunkaula kova ja kohdunsuu tiukasti kiinni. Kuten aina tässä kohtaa kiertoa. Kosteat olot on, se myös ennestään tuttua. Odotellaan. Toisaalta en tiedä, miten jaksan elätellä toiveita. Niin huonolta näytti limakalvo ultrassa suhteessa ovulaation ajankohtaan. Voiko se sieltä vielä parantua ja kasvaa riittävän hyväksi. En tiedä.
 
Kuinka monella teistä on joskus aikaisemmissa raskauksissa ollut kiinnittymisvuotoa? Onko se oikeasti kuinka yleistä?
Mul tuli kamala suru puseroon, kun menin vessaan ja pyyhkiessä tuli paperiin limaa, jossa veriviiruja. Jotenkin odotin niiiin, että terot rauhottelis mun tiputtelua :/ menkat pitäis alkaa vast ens viikon la! Nyt dpo8 ja ovis testi näyttää tältä. Oon kolmena päivänä tehnyt ja joka päivä tummuu enempi.
Mulle on toisessa raskaudessa tullut. Toivottavasti plussaat pian.. näyttää hyvältä toi ovulaatiotesti. <3
 
  • Tykkää
Reactions: Aniaj ja minttuni
Kuinka monella teistä on joskus aikaisemmissa raskauksissa ollut kiinnittymisvuotoa? Onko se oikeasti kuinka yleistä?
Mul tuli kamala suru puseroon, kun menin vessaan ja pyyhkiessä tuli paperiin limaa, jossa veriviiruja. Jotenkin odotin niiiin, että terot rauhottelis mun tiputtelua :/ menkat pitäis alkaa vast ens viikon la! Nyt dpo8 ja ovis testi näyttää tältä. Oon kolmena päivänä tehnyt ja joka päivä tummuu enempi.
Ja tähän vielä, että itsellä tuli plussakierrossa ihan pieni tippa kirkasta verta pyyhkiessä n. dpo 6-8 (en ollut tosiaan varma siitä ovispäivästä) :giggle:
 
Miksei mun testit vahvistu kunnolla!? :(
Tänään jo dpo 13, kaikki testit haamuilee, oon kokeillut varmaan 6-7 erimerkkistä tässä 4 päivän aikana ja kaikkiin tullut haalea punainen haamu testiajalla, mutta se vaan eo lähde vahvistumaan :( illasta alkoi alaselkä kipu, hetkittäinen, mikä kertoo että vuoto lähestyy :(

Olipa surkea kuvakin ku räjähti tuolleen värit
Josko tää on paree
 
Tulin tänään lukemaan tätä viestiketjua ensimmäistä kertaa, vaikka vauvaa ollaan toivottu pian 3 vuotta. Tällä hetkellä tilanne on semmoinen, että yrittämään saamme alkaa vasta joulukuun viimeisellä kolmanneksella. Syynä täydellinen rypäleraskaus, joka todettiin keväällä 13. raskausviikolla ultrassa. Oli melkoinen isku. Nyt raskaushormoniarvoja seuraillaan tuonne jouluun asti, että pysyvät kurissa. Vertaistukea rypäleraskauteen olen saanut fb-ryhmästä Molan läpikäyneet.

Pillerit otin käyttöön lääkärin suosituksesta kaavinnan jälkeen, sillä ennen raskautumista minulta operoitiin lähes kananmunan kokoinen endometrioosikysta. Lääkärin mukaan (ja olen asiasta myös muualta lukenut) voivat pillerit endometrioosia hillitä. Sen vuoksi niitä nyt vielä pari kk kiltisti syön. Joskin ajattelin joulukuuksi ne jo jättää pois, jotta keho palaisi normaaliin kiertoon, jos vain mahdollista. Millaisia kokemuksia teillä on kierron normalisoitumisesta pillereiden jälkeen?

Tänä syksynä moni ihminen lähipiiristäni on saanut vauvan. Kahdelle viime vuonna sanoin, ettei kannata aikailla, kun ollaan jo 36. Ja näillä kahdella on nyt kainalossaan pienokainen. Minulle äärimmäisen läheinen ihminen iloitsi myös kanssani raskautumisesta, sillä laskettujen aikojemme välillä olisi ollut vain 1,5 viikkoa. Hänelläkin on nyt pikkuisensa. Olen äärimmäisen iloinen (ja myös haikea ja välillä vähän kateellinen) jokaisesta pikkuisesta, ja voitte varmaan uskoa, että odotan joulukuuta ihan hurjasti!

Toivon teille kaikille plussia ja onnellisia aikoja vauvahaaveiden kanssa. Tässä ketjussa on ihanan kannustava meininki.
 
Mä oon yrittänyt nyt tikuttaa ovista, mutta aika heikolta näyttää. Kipuja on kyllä tänään ollut oikealla puolella ja kohdun kohdalla jotenkin tosi raskas ja turvonnut olo, että ehkä en vielä heitä kirvestä kaivoon. Toki mulla oli ihan yli pitkät menkat 10pv. En tiedä johtuko siitä, kun kierukka poistettiin ja mulla ei ollut koko sinä 1,5v aikana minkäänlaista vuotoa, että taisi tulla senkin edestä :)
Yritän koko ajan olla vain leppoisin mielin ja ajatella et jos meille vauva on tullakseen niin se tulee, mut jotenkin ei vaan malttais. =)

Piti vielä lisätä, että ollaan nyt talleteltu joka toinen päivä ja ajattelin et mennään nyt tällä taktiikalla kunnes tulee oviplussa tai sitten menkat. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Kuinka monella teistä on joskus aikaisemmissa raskauksissa ollut kiinnittymisvuotoa? Onko se oikeasti kuinka yleistä?
Mul tuli kamala suru puseroon, kun menin vessaan ja pyyhkiessä tuli paperiin limaa, jossa veriviiruja. Jotenkin odotin niiiin, että terot rauhottelis mun tiputtelua :/ menkat pitäis alkaa vast ens viikon la! Nyt dpo8 ja ovis testi näyttää tältä. Oon kolmena päivänä tehnyt ja joka päivä tummuu enempi.
Mulla oli just kerran dpo8 vessakäynnillä vähän punaista ja ovistesti näytti juuri tuolle!
 
Lilaaaa
Moikka! Mä ajattelin liittyä tänne mukaan kirjoittelemaan, koska oon niin innoissani. Meidän esikoinen on 2019 syntynyt ja nyt alle pari viikkoa sitten kierukka poistettiin,samaan aikaan ku menkat loppui. Ei ollut ku noin puoli vuotta kierukka.. Flo sovellus näytti ovulaation arvion viime viikolla ja myös kovat kouristuksenomaiset vihlomiset mahassa oli varmaan sitä?? En tiedä oisko voinut noin nopeasti tärpätä mut tosi kovasti sitä tietysti toivon nyt ois n. 10 päivää seuraaviin mekkoihin. Onko kellään ollut ennen positiivista testiä mitään oireita, mistä ois huomannut olevansa raskaana?
 
Tulin tänään lukemaan tätä viestiketjua ensimmäistä kertaa, vaikka vauvaa ollaan toivottu pian 3 vuotta. Tällä hetkellä tilanne on semmoinen, että yrittämään saamme alkaa vasta joulukuun viimeisellä kolmanneksella. Syynä täydellinen rypäleraskaus, joka todettiin keväällä 13. raskausviikolla ultrassa. Oli melkoinen isku. Nyt raskaushormoniarvoja seuraillaan tuonne jouluun asti, että pysyvät kurissa. Vertaistukea rypäleraskauteen olen saanut fb-ryhmästä Molan läpikäyneet.

Pillerit otin käyttöön lääkärin suosituksesta kaavinnan jälkeen, sillä ennen raskautumista minulta operoitiin lähes kananmunan kokoinen endometrioosikysta. Lääkärin mukaan (ja olen asiasta myös muualta lukenut) voivat pillerit endometrioosia hillitä. Sen vuoksi niitä nyt vielä pari kk kiltisti syön. Joskin ajattelin joulukuuksi ne jo jättää pois, jotta keho palaisi normaaliin kiertoon, jos vain mahdollista. Millaisia kokemuksia teillä on kierron normalisoitumisesta pillereiden jälkeen?

Tänä syksynä moni ihminen lähipiiristäni on saanut vauvan. Kahdelle viime vuonna sanoin, ettei kannata aikailla, kun ollaan jo 36. Ja näillä kahdella on nyt kainalossaan pienokainen. Minulle äärimmäisen läheinen ihminen iloitsi myös kanssani raskautumisesta, sillä laskettujen aikojemme välillä olisi ollut vain 1,5 viikkoa. Hänelläkin on nyt pikkuisensa. Olen äärimmäisen iloinen (ja myös haikea ja välillä vähän kateellinen) jokaisesta pikkuisesta, ja voitte varmaan uskoa, että odotan joulukuuta ihan hurjasti!

Toivon teille kaikille plussia ja onnellisia aikoja vauvahaaveiden kanssa. Tässä ketjussa on ihanan kannustava meininki.
Heippa! Pahoittelut rypäleraskaudesta. Toivotaan että pääsette mahdollisimman pian takaisin yrittämään.:love:
Tulin vastailemaan pilleriasiasta sen verran, että itsellä alkoi n. 1kk minipillerien lopetuksen jälkeen kuukautiset ja siitä seuraavasta kierrosta tuli heti tärppi (joka kuitenkin meni kesken tosi varhain mutta silti). Olin syönyt minipillereitä vain n.6kk ja juurikin samasta syystä kun sinä.
Että pikainen palautumiskokemus täältä!:)
 
@Tuttelituu mitkäs on kuukautisalushousut? Toivotaan, ettei sulla tule tarvetta niille

Tsemppiä muillekin piinailijoille! Dpo 6 täällä. Jokainen kierto hieman erilainen. Nyt rinnat kipeytyi jo sunnuntaina, jolloin sain ovisplussan. Rintojen kipuilua oli muutamia päiviä, nyt ollu rauhallisempaa, mutta arat edelleen. Joskus ei ole mitään tuntemuksia, mutta nämäkin hyvin tuttuja. Muita tuntemuksia ei ole. Kohdunkaula kova ja kohdunsuu tiukasti kiinni. Kuten aina tässä kohtaa kiertoa. Kosteat olot on, se myös ennestään tuttua. Odotellaan. Toisaalta en tiedä, miten jaksan elätellä toiveita. Niin huonolta näytti limakalvo ultrassa suhteessa ovulaation ajankohtaan. Voiko se sieltä vielä parantua ja kasvaa riittävän hyväksi. En tiedä.

Semmoset housut, jotka korvaa siteen/tamponin/ kuukupin. Aattelin et kun tekee etätöitä niin ne vois olla mukavammat. Ja öisin. Mut jotenkin arvelluttaa että toimivatko :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni

Yhteistyössä