Toiveissa vauva 2021

vierailija
Osaisko joku kertoa saako sellasta tens-sähköimpulssilaitetta köyttää ekan kolmanneksen aikana esim. Pohkeisiin ja hartioihin? Mulla erittäin jumissa lihakset, mutta, missään ei suoraan kerrota mitä haittaa voi olla (en käyttäisi selän tai vatsan alueella kuitenkaan). Vaikuttaa jo uneen, kun vaan sattuu kokoajan eikä panadol edes auta.
 
Osaisko joku kertoa saako sellasta tens-sähköimpulssilaitetta köyttää ekan kolmanneksen aikana esim. Pohkeisiin ja hartioihin? Mulla erittäin jumissa lihakset, mutta, missään ei suoraan kerrota mitä haittaa voi olla (en käyttäisi selän tai vatsan alueella kuitenkaan). Vaikuttaa jo uneen, kun vaan sattuu kokoajan eikä panadol edes auta.
Kyllä niihin voi tens laitetta käyttää. Tensiä ei suositella laitettavan alaselän alueelle kuin vasta loppu raskaudessa. Se on silloin myös kannattavaa jos synnytyksessä sitä käyttää. Kun silloin on muodostunut kanavat joita pitkin se ns virta kulkee. Tai näin siis mulle sitä selitti yks kätilö joka erikoistunut tens hoitoon.
 
  • Tykkää
Reactions: jennie_
Minä olen tällä koittanut saada selville kk-kiertoa, ja luulin lämpöjen perusteella olevani jo kärryillä.. kunnes tänään tuli vähän vaaleanpunaista vuotoa. Lämmöt nousi selkeästi viikko sitten, ja toissapäivänä oli aamulla poikkeuksellisen korkealla. Nyt on ihan sellainen olo että menkat alkaa. Tänään kuitenkin laskujen mukaan vasta dpo8. Voiko luteaalivaihe olla näin lyhyt? Onko kukaan muu seurannut ovista ja lämpöjen nousua, kuinka pian lämmöt nousee ovulaation jälkeen?
 
Ajattelin tällä kertaa yrittää odottaa ihan sinne lähelle mahd kuukautisten alkamispäivää ennen ku testailen,
Mutta oon kirjotellu tällä kertaa oireita ylös joka pvä koska niitä on ollut aika paljon :D nyt on menossa siis kp25/30 ja dpo9 (ihan kohta kyl vaihtuu vuorokausi) . Tässä oireita:
Dpo6 : väsymys, selkäkipu, ilmavaivat, vatsan turvotus
Dpo7: selkäkipu, vatsa sekaisin , hajut tuntuu tosi voimakkaalta nenään
Dpo8: edelleen hajut tuntuu voimakkaalta ja pientä yökkäilyä ollut niiden takia, rinnat jotenkin painavan ja raskaan tuntuiset, vatsan turvotus
Dpo9: vatsa tosi sekaisin, ilmavaivoja, tosi kipeä selkä, kova turvotus vatsalla

Onko muilla ollut samanlaisia? :) en muista että olis aiemmin tällaista ollut, toki en voi varma olla ku en oo kirjottanu ylös. Mutta yleensä esim finniä alkaa pukkaamaan ennen menkkoja ja niitä ei ainakaan vielä oo näkynyt :D myös mulla menee vatsa sekaisin aina noin päivä ennen menkkoja, nyt on ollu jo tosi paljon vatsa sekaisin ja muitakin vatsavaivoja. mun edellinen kierto oli yllättäen kestoltaan vaan 27 päivää, siks vähän mietin et oisko jo silloin pitänyt testailla eli tiistaina jos sattuiskin nyt olemaan myös lyhyempi. No täytyy katsoa, jos malttaisi oottaa kuitenki vaikka torstaihin :D
 
Mulle voi korjata tälle päivää 19/25 ja laittaa piinalistalle dpo 7.

Mä olen myös laittanut tarkemmin oireita ylös.Kaikenmaailman nipistelyä ollut mahassa, muutamia vihlaisuja kun nousee ylös. Mutta tissit tuli kipeäksi samalla tavalla kuin muissakin kierrossa, joten tuntuu että peli menetetty, kun enemmän toivoisin että olisi oireetonta.

En enää muista mitä piti kommentoida, oon huono käyttään tätä.

Onnea lilaaa, toivotaan että vahvistuu <3
 
Mulla on oviksesta lähtien ollut alavatsassa vihlontaa. Ja nyt on ihan jäätävä väsymys. Nyt kuitenkin on vasta dpo 2 menossa joten tuskin on raskaudesta johtuvaa. Olisiko vaan hormooneista johtuvaa? Piinailu jatkuu ja nyt meinaan testata vasta jos menkat on viikon myöhässä. Turhaan sitä testejä on tehdä liian aikaisin ja nyt kun on ollut keskenmenoja niin tuskinpa loppuun saakka pääse. Pessimisti ei koskaan pety. Mietin kyllä pitäisiköhän aloittaa terolutit varmuudeksi. Jos kuitenkin on tärpännyt niin ei sitten siitä keltarauhasesta johtuisi jos menee kesken?
 
@sabs mahtava viiva sulla! Onnea vielä kerran! :love:

@Lilaaa Onnea myös sinne!

On. Tänään pitäis soitella perjantain verikokeen tuloksista. Jännittää! Näin viime yönä levotonta unta, jossa tiesin itse olevani vahvasti raskaana, mutta lääkäri väitti että näin ei ole. Toivottavasti ei ollu mikään enne uni:'D
Vuotoa ei ole näkynyt, mutta mulla onkin cyclogestit käytössä, ovatkohan niin tehokkaita, että pitäisivät vuodon kokonaan pois, vaikka ei olis raskaana? Toki kyllähän mulla sitä raskaushormoonia sen verran oli, että oon ainakin "ollut raskaana". :unsure:
 
Minä olen tällä koittanut saada selville kk-kiertoa, ja luulin lämpöjen perusteella olevani jo kärryillä.. kunnes tänään tuli vähän vaaleanpunaista vuotoa. Lämmöt nousi selkeästi viikko sitten, ja toissapäivänä oli aamulla poikkeuksellisen korkealla. Nyt on ihan sellainen olo että menkat alkaa. Tänään kuitenkin laskujen mukaan vasta dpo8. Voiko luteaalivaihe olla näin lyhyt? Onko kukaan muu seurannut ovista ja lämpöjen nousua, kuinka pian lämmöt nousee ovulaation jälkeen?
Voisko olla kiinnittymisvuotoa? :X3:
 
Jee viikon päästä alkaa vihdoin uusi kierto ja eka yrityskierto keskenmenon jälkeen! Oon nyt reilun viikon syönyt macaa ja gelee royalia ja voi vitsit niillä on kyllä suuri vaikutus mielialaan ja vireyteen. Ennenkin oon eritoten tuota macaa hehkuttanut, mutta nyt hehkutan jälleen kun tauon jälkeen sen vaikutuksen huomaa taas niin hyvin. Halukkuuskin ihan omalla tasolla :D

Ja ajatelkaa, raskaus ja vauvavuosi menee aivan hurjan nopeasti. Meillä ne ajat on vielä edessä eikä takana!

Tämmösiä maanantaifiiliksiä :D Mukavaa viikkoa kaikille!
 
Omaa napaa jälleen,viime yö oli uneton, iski niin kamala närästys:( Edelleen vatsaa polttelee.

Olen ihmetellyt nyt tässä kierrossa tota aknea, nyt oletetun oviksen aikaan vain 1 iso finni,kun yleensä niitä on poskessa kunnon rykelmä:/

Yhtään en tiedä joko ovis oli,eilen vielä limailua ja vielä ei tissit arista..

Mukavaa uutta viikkoa kaikille:)
 
Hei kysymys julkisen puolen hoidoissa oleville!
Meillehän tehtiin yksityisellä oi-hoito viime syksynä josta raskaus alkoi mutta päättyi rv 11 niin nyt sit päätettiin jatkaa mutta julkisella, sieltä sanottiin että aika tulee 3kk sisällä, olikos täällä muita jotka samassa tilanteessa tai jo sen ekan ajan saaneita? Aattelin vaan et joutuuko ottelee ton 3kk vai onko joku saanut ajan jo aiemminkin? Ja tehäänkö siellä taas kokeet vaikka olisi jo yksityisellä tehty? :unsure:
Viimeksi joulukuussa kun näistä hoidoista oli puhetta hoitajan kanssa sanottiin ettei niissä ruuhkaa ole.

Onnea plussanneet ja tarrasukkia matkaan! ❤
 
Hei, täällä joku jo aiemmin kyselikin, mutta en nyt löytänyt vastauksia enää, et missä vaiheessa kiertoa ootte käyny ultrauksessa tai gynellä tarkistuttamassa onko kaikki kunnossa raskautta ajatellen? Vai onko sillä väliä? Itse oon ajatellut varata ajan yksityiselle, mutta mietin tuota ajankohtaa.
 
Onpa kiva fiilistellä täällä jo kaikkien yrityksiä, pääsisipä jo itsekin yrittämään! onnea kaikille plussanneille <3

Oon ostanut yritystä varten vasta purkin foolihappoa, enkä sitäkään ole syönyt, mutta muuten ajattelin hankkia testit sun muut vasta kun konkreettinen yritys on lähempänä. Tulisipa jo ne rokotteet :( myös kierukka pitäisi käydä poistamassa.

oon nyt yrittänyt nauttia hikiliikunnasta, kahviövereistä ja saunakaljoista ihan extrapaljon kun kohta niitä ei ehkä enää saa - tai mistä sen tietää, että kauanko yritys kestää, mutta kuitenkin.

oon myös googlaillut kaikki niksit tyttövauvan tekemiseen, vaikka ne ihan hömppää onkin :D
 
Hei, täällä joku jo aiemmin kyselikin, mutta en nyt löytänyt vastauksia enää, et missä vaiheessa kiertoa ootte käyny ultrauksessa tai gynellä tarkistuttamassa onko kaikki kunnossa raskautta ajatellen? Vai onko sillä väliä? Itse oon ajatellut varata ajan yksityiselle, mutta mietin tuota ajankohtaa.
Mä kävin kp 10 eli just ennen ovista, olettaen että ovis olis suunnilleen kp 14, niin siitä näki ainakin follikkelien tilanteen ja koon. Mulle paljastui myös siitä reissusta tieto että limakalvo oli liian ohut raskautumista ajatellen.
 
Kuulostaa ihan samalta kuin mulla. Välillä ihan vihlookin ja on tosiaan ihan jumissa.

Nyt taas helpottamaan päin eli luultavasti täällä dpo 0 ja kp 12/ 26-30. Voi laittaa piinailijoihin.

Onnittelut @toivojatintti ! <3
Joo ihan samaa. Turha syyttää huonoa sänkyä kun menee parin kipeän yön jälkeen ohi. Asennonvaihtokin tuskaa kun tuntuu niin jumiutuneelta. Tämä ollut vakio nyt oviksen tienoilla. Empiiriset tutkimukset toi olettamuksen, että kaksi yötä ennen ovista kipuilee ja ovispäivän jälkeen loppuu kuin seinään.
 

Yhteistyössä