Toivoa epätietoisuudessa piinailijoille

Eli kiitos jos haluat luoda toivoa epäselvässä tilanteessa olijoille. Kerro tarinasi jos kaikki kääntyikin vielä parhain päin!

Itse voin kertoa, että toisessa raskaudessa menin varhaisultraan n.7 viikolla eikä sykettä löytynyt. Viikon päästä jo kuitenkin löytyi ja raskaus jatkui. Tosin rvk 22 aloin vuotaa niin valtavan määrän verta, etten pitänyt mitenkään mahdollisena vauvan selviytymistä. Ajattelin istukan irronneen. Vauva oli kuitenkin hengissä ja verenvuoto väheni, sairaalassa epäiltiin etistä istukkaa. Viikko tämän jälkeen eli rvk 23 meni sitten lapsivedet. Lääkäri arveli vauvan syntyvän lähipäivinä, mutta vaadittuani aktiivista hoitoa pitää vauva sisällä, hän lopulta soitti yliopistolliseen sairaalaan ja sieltä olivat heti sitä mieltä, että tottakai tänne laitatte. Makasin siellä 6 viikkoa ja sain ihanan tyttären 29+2 joka on nyt jo iloinen, reipas ja täysin TERVE kohta 6 vuotias neiti!

Lisäksi olen tällä hetkellä raskaana ja edellisestä hudista oppineena menin ultraan vasta 8+1. Tilanne on kuitenkin sama, näkyi ruskuaispussi ja laajentunut kohtu, hcg on 137000. Oireita löytyy ja fiilis raskaudesta on tosi hyvä (ultrasta huolimatta). Mielelläni siis kuulisin ihme tarinoita kun tuulimuna ei ollutkaan tuulimuna ;)
 
Nyt saan tuoda lisää toivoa muille piinailijoille. Minulta otettiin siis uusi hcg 10+1, joka oli 199 000. Äsken kävin ultrassa pitkän kahden viikon jälkeen ja ultraaja sanoi sikiökaiunkin näkyvän, mutta ei ehken sykettä...kunnes se syke sitten kuitenkin näkyi! Laskettu aika siirtyi 2 vk. Hassuinta on, että mulla on ihan tasainen kierto 28, mutta ehkä tämän vauvan kuuluu olla skorpioni :) älkää siis ihan menettäkö toivoa vaikka 8 viikolla ei löytyisikään ketään, joskus käy näin! Eli kun viimeksi kävin ultrassa, oli viikot 6+ eikä näkynyt kuin ruskuaispussi. Minulla kyllä kieli myöhäisemmästä hedelmöittymisestä raskaustesti, joka näytti hailun viivan vasta kun menkat oli jo viikon myöhässä. Mutta toivontäyteistä viikon jatkoa kaikille!
 
Olin saanut myöhäisen kkm:n keväällä 2014 kun sen vuoden syksyllä raskauduin uudestaan. Sepitin neuvolaa varatessani, etten tiedä kuinka pitkällä raskaus on (vaikka tiesin) ja heillä ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin laittaa minut ultraan. Aikaisemmassa keskenmenneestä kävin yksityisellä ultrassa ja nyt ajattelin etten enää lystistä maksa ja haluan tietää onko siellä eloa!

No sitten paljastui että oikein mitään ei näy, ruskuaispussi joo, luultavasti tuulimuna ja uusi aika viikon päähän. Tämä lääkäri oli sama joka totesi keskenmenonkin aiemmin. Minusta tuntui, ettei vaan osannut katsoa oikein. No oli se aika shokki, että taas joudun pettymään. Olin juuri aloittanut lääkityksenkin kilpirauhasen vajaatoimintaan..

Viikon päästä toinen uusi lääkäri käänsi ruudun heti minuun päin ja kertoi iloisesti että kylläpäs täällä jotain on! Haha, meidän pieni tuulimuna on nyt parivuotias. Ja menkat myöhässä nyt jännään kuinka käy kun pari kuukautta sitten oli viimeksi spontaani hyvin varhainen km.
 

Yhteistyössä