Toivoisin lisää kommentteja näistä nimistä:

  • Viestiketjun aloittaja "äiskä"
  • Ensimmäinen viesti
"sia"
Sen verran vaan, että eihän se tyttö ole aina pikkutyttö, että kannattaa miettiä etä nimi sopii vähän isommallekin tytölle. Mutta minun suosikki olisi Natalia. Amelia on myös kiva.
 
"Kommentti"
Natalia, Amelia ja Miriam sopivat parhaiten suomalaiseen suuhun, ja ovat minusta kaikki kauniita. Jos asutte Suomessa, niin joka paikassa joutuu sitten korjaamaan, että "Natali y:llä" tai "Amelii i:llä ja e:llä". Jos asutte jossain muualla, niin ei varmaan ole tuota ongelmaa. Noellesta ja Noeliasta en jostakin syystä pidä.
 
"äiskä"
[QUOTE="eee";23532056]Miten ajattelit lausua ton Noellen?[/QUOTE]

En oikeen tiedä...ehkä suomessa ihan Noelle. Englanninkielessähän se sanotaan "nouell" tai jotai.
 
"äiskä"
[QUOTE="sia";23532012]Sen verran vaan, että eihän se tyttö ole aina pikkutyttö, että kannattaa miettiä etä nimi sopii vähän isommallekin tytölle. Mutta minun suosikki olisi Natalia. Amelia on myös kiva.[/QUOTE]

Joo tietty ja mun mielestä tossa listassa ei oo yhtään sellasta nimee mikä ei aikuiselle naiselle sopis. Mut jotenkin mun on vaan helpompi miettiä nimee pikkutytölle. Vaihtoehtoina ei oo kuitenkaan mitään sellasia nimiä kun esim. Nuppu, Tiuku tai Tiltu (tiedän tonkin nimisiä oikeesti olevan)
 
"äiskä"
Niin ennemmin antaisin lapselleni nimen Charles kuin vääntäisin sen suomeksi Tsaarles noin karkeeta esimerkkiä käyttäen :)
Niin kun toi Haley, ihana nimi, mutta suomenkielinen vastine Heili on vähän pliisu.
Ihan kiva nimi toi Haleykin kyllä on, mutta ei kuitenkaan ihan meille sopiva nimi senkään takia että esim. Espanjassa tota ei oikeen osata sanoo. Haluan sellasen nimen mikä ääntyy helposti myös espanjankielessä.
 
fdsa
Noelia mielestäni naisellisempi kuin Noelle. Ja sopii noista parhaiten yhteen Naomin kanssa. Eli ääni Noelialle!

Miriam mielestäni niinkuin sanoit, eriparia Naomin kanssa.
 
"eee"
Noelle näyttää nätiltä kirjoitettuna, mutta ääneen lausuttuna [noelle] ei kuulosta enää niin kummalliselta. On varmaan alun perin ranskalainen nimi, vai miten on, ranskan taitajat? Miten lausutaan ranskalaisittain?

Joyeux Noël = hyvää joulua.

Noellesta tulee mieleen Novelle, vesibrändi... Tai noki-sanan taivutusmuoto ;)
 
...
[QUOTE="äiskä";23532124]Olipa kiva kuulla. Toi oli varmaan eka positiivinen kommentti sellasista nimistä mitkä sanotaan eri tavalla kun kirjotetaan. Suurin osa ihmisistä kokee sen kauheen ongelmallisena.[/QUOTE]

Se ON kauhean ongelmallista. Oma nimeni kirjoitetaan yhdellä iillä, mutta lausutaan kahdella, ja joka ainoa kerta kun pitää nimi johonkin sanella, sen joutuu korjaamaan. Ja näitä tilanteita tulee yllättävän usein.
 
"äiskä"
[QUOTE="vieras";23532393]Kaikki kuulostaa ihan mustalaisten nimiltä.[/QUOTE]

Jos ei halua antaa nimeks jotain Sylviä, Lyyliä, Veeraa tai Emiliaa yms. vastaavaa vanhaa tai sit vaan tavallista suomalaista nimee niin sit se on muka mustalaisten nimi...voi hyvänen aika.
 

Yhteistyössä