Toivottavasti se Mediamaksu tulee pian!

  • Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Aivan! Tv-lupamaksu nousee joka vuosi ja sen maksaa kiltisti tunnolliset kansalaiset. Tämä onkin ilmeisesti sitten niin, että me tunnolliset saadaan ihan rauhassa maksaa vaikka 300 euroa sitä kunhan lusmut pääsee ilmaiseksi. Tosin sitähän tämä elämä suomessa on!
Niinhän se menee että aina on niitä siipeilijäluusereita joiden puolesta meidän muiden pitää maksaa.

Joku tuossa jo ihmettelikin että miten joillain riittää intoa ja energiaa keksiä ja toteuttaa siipeilykeinoja. Kaiken huippu ovat nämä "toisen kirjat mummolla että saadaan asumistuet"-tyyppiset ratkaisut. Kaikki tällaiset kusetukset ovat pois niiltä jotka oikeasti apua tarvitsevat.

Maksakaa jumalauta ne tv-lupanne vaan ihan kiltisti älkääkä olko säälittäviä siipiveikkoja!
samaa mieltä!
 
fbfb
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Tuleeko se ihan laskuna kotiin vai miten? Jos tulee, niin ei sitä siltikään kaikki maksa.
Mut sitten taitaa olla aika monella merkintöjä luottotiedoissa :)
No ne joilla on jo merkintä eikä mitään aikomustakaan maksella velkoja varmaan antavat tuon mennä ulosottoon kans.
tuleepahan lisää töitä ulosottomiehille. ja aianhan voi siirtää kirjat vaikka anoppilaan ja asua epävirallisesti 'kesäasunnossa'. säästyy yksi maksu...
Teitä keplottelijoita kyllä näyttää riittävän, hohoi...
kerro minulle yksi hyvä syy miksi minun pitäisi sitä maksua maksaa? jos luovun vielä radiosta. ei sieltäkään mitään järkevää tule. mieluummin tilaan vaikka lehtiä tuolla 170e.

ja todellakin se maksu tulee nousemaan joka vuosi!
Niin se nousisi varmaan tv-lupakin...
Mahtaiskohan koko mediamaksua tulla, jos telkun katsojat ois kaikki maksanut lupansa kiltisti..
Kuten tästäkin ketjusta huomaa, monella ei ole telkkua ollenkaan ja hetken päästä ollaan toisessa ketjussa keskustelemassa salkkareiden tapahtumista =D
Aivan! Tv-lupamaksu nousee joka vuosi ja sen maksaa kiltisti tunnolliset kansalaiset. Tämä onkin ilmeisesti sitten niin, että me tunnolliset saadaan ihan rauhassa maksaa vaikka 300 euroa sitä kunhan lusmut pääsee ilmaiseksi. Tosin sitähän tämä elämä suomessa on!

Kai sä tajuat että nyt se 300? on per kotitalous,mutta on mediamaksun myötä se on 300?/ HENKILÖ eli kotitalouksien pitää maksaa mahd. jopa 900? jos kotona asuu täysi-ikäinen ihminen... mun mielestä tuo on aika nuijaa.
No ei se nyt ihan noin mene.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Iloinen Possu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kai sä tajuat että nyt se 300? on per kotitalous,mutta on mediamaksun myötä se on 300?/ HENKILÖ eli kotitalouksien pitää maksaa mahd. jopa 900? jos kotona asuu täysi-ikäinen ihminen... mun mielestä tuo on aika nuijaa.
Mediamaksu on kotitalouskohtainen, ei henkilö.
http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2009/04/tyoryhma_ylen_rahoitukseen_175_euron_mediamaksu_700179.html
Eikä se ole edes mitään 300 euroa... :whistle:
 
Minulla ei ole teeveetä (eikä tule), radiota en kuuntele ja netistä maksan jo nyt. Vastustan mediamaksua! Nykytekniikalla ei tosiaankaan liene mahdotonta kehittää systeemiä, jossa kukin maksaa käyttönsä mukaan esim. tv:n katselusta.
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Tuleeko se ihan laskuna kotiin vai miten? Jos tulee, niin ei sitä siltikään kaikki maksa.
Mut sitten taitaa olla aika monella merkintöjä luottotiedoissa :)
No ne joilla on jo merkintä eikä mitään aikomustakaan maksella velkoja varmaan antavat tuon mennä ulosottoon kans.
tuleepahan lisää töitä ulosottomiehille. ja aianhan voi siirtää kirjat vaikka anoppilaan ja asua epävirallisesti 'kesäasunnossa'. säästyy yksi maksu...
Teitä keplottelijoita kyllä näyttää riittävän, hohoi...
kerro minulle yksi hyvä syy miksi minun pitäisi sitä maksua maksaa? jos luovun vielä radiosta. ei sieltäkään mitään järkevää tule. mieluummin tilaan vaikka lehtiä tuolla 170e.

ja todellakin se maksu tulee nousemaan joka vuosi!
Niin se nousisi varmaan tv-lupakin...
Mahtaiskohan koko mediamaksua tulla, jos telkun katsojat ois kaikki maksanut lupansa kiltisti..
Kuten tästäkin ketjusta huomaa, monella ei ole telkkua ollenkaan ja hetken päästä ollaan toisessa ketjussa keskustelemassa salkkareiden tapahtumista =D
Aivan! Tv-lupamaksu nousee joka vuosi ja sen maksaa kiltisti tunnolliset kansalaiset. Tämä onkin ilmeisesti sitten niin, että me tunnolliset saadaan ihan rauhassa maksaa vaikka 300 euroa sitä kunhan lusmut pääsee ilmaiseksi. Tosin sitähän tämä elämä suomessa on!

Kai sä tajuat että nyt se 300? on per kotitalous,mutta on mediamaksun myötä se on 300?/ HENKILÖ eli kotitalouksien pitää maksaa mahd. jopa 900? jos kotona asuu täysi-ikäinen ihminen... mun mielestä tuo on aika nuijaa.
älä nyt ole naurettava!
 
eikö silloin päästäisi kaikista helpommalla jos telkkarin katsominen kaikilla kanavilla olisi kortin takan. eli maksta jos katsot. jokainen kanava voisi itse päättää laittaako sarjoja ilmaiseksi nettiin. ja radiosta voin vaik maksaa sen kympin vuodessa jos jostain pakko maksaa. netistä kaikki jo muutenkin maksavat liittymämaksuja joten miksi ylen pitää siihenkin sotkeutua. samalla tavalla kaikki muutkin sivustot voisivat laittaa omansa maksun taakse kuten esim 'aikuisviihde'sivut jo ovat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kai sä tajuat että nyt se 300? on per kotitalous,mutta on mediamaksun myötä se on 300?/ HENKILÖ eli kotitalouksien pitää maksaa mahd. jopa 900? jos kotona asuu täysi-ikäinen ihminen... mun mielestä tuo on aika nuijaa.
Just joo :headwall:

Alustavan suunnitelman mukaan se on 175 euroa/talous eli siis vähemmän kuin tv-lupa.

 
KKK
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Juuri maksoin tv-lupamaksun 224,30 euroa niin todellakin toivon tuota mediamaksua, joka on edullisempi ja joka kaikkien pitää maksaa!
Eh, mites me solussa asuvat opiskelijat? Meidänkin pitäisi nykyisen ehdotelman mukaan kaikkien yhdessä solussa asuvien maksaa se, vaikka televisioita on nolla. Tietokonetta tarvitsee lähinnä opiskeluun (tutkielmien kirjoittamiset, tehtävien lähetys opettajille jne).

En voi myöskään ymmärtää sitä, että mediamaksu tulee yleensäkään olemaan väkisin myöskin muille opiskelijoille (siis harvemmin opiskelija pystyy siitä maksimissaan n. 400e/kk opintotuesta maksamaan vielä jotain mediamaksuakin! Tuo raha kun ei riitä edes kirjoihin.. Ja kaikki eivät niitä pysty nimittäin lainaamaan.

Kela korvaa muistaakseni vähän reiluun 200:aan asti vuokraa 80% max. Eli vaikkapa 180e. Siihen päälle opintoraha joka on.. Ööh, yli 20-vuotiaalla vuokralla asuvalla, naimattomalla ja lapsettomalla opiskelijalla, jonka vuokra on 400e, eikä muita tuloja ole.. Siis opintotuki kokonaisuudessaan ilman opintolainaa on jotain vaille 500e, ja siitä 350e vuokraa, jää käteen 150e ruokaan, koulumatkoihin(itse joudun ostamaan joka kk bussikortin), kirjoihin, ehkä silloin tällöin vaatteisiin ja huvituksiin. Eli ei kyllä tule hirveän lahjakkaasti riittämään. Siitä pitäisi sitten vielä säästää parikymppiä/kk, jotta saa p*rkeleen mediamaksun maksettua, vaikka ei olisi rahaa edes ostaa telkkua saati digiboxia!

Niin ja huom, opiskelija saa opintotukea max 9kk/vuosi. Eli jos ei heru kesätöitä, niin tulisi sitten lakkaa olemasta ja elämästä kesäisin.
 
Tohon vielä, että kun siihen mediamaksuun sisältyy radio. Niin tässä kohta tehdään ennen maksuttomasta palvelusta maksullinen. Niin tässä on jo suuri epäkohta, radiota on kuunneltu jo pitkät ajat ja koskaan siitä ei ole tarvinnut mitään maksaa, mutta mediamaksun myötä radion kuuntelustakin pitää maksaa. Tiedän monia vanhuksia kenellä ei ole televisiota vaan kuuntelevat kaiken radiosta ja ovat tällä hetkellä ymmällään että tarviiko heidän alkaa maksaa tästä mitä koko ikänsä ovat tehneet ilmaiseksi...
 
minä en pelasta uppoavaa laivaa!!
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
eikö silloin päästäisi kaikista helpommalla jos telkkarin katsominen kaikilla kanavilla olisi kortin takan. eli maksta jos katsot. jokainen kanava voisi itse päättää laittaako sarjoja ilmaiseksi nettiin. ja radiosta voin vaik maksaa sen kympin vuodessa jos jostain pakko maksaa. netistä kaikki jo muutenkin maksavat liittymämaksuja joten miksi ylen pitää siihenkin sotkeutua. samalla tavalla kaikki muutkin sivustot voisivat laittaa omansa maksun taakse kuten esim 'aikuisviihde'sivut jo ovat.
PEESI!!!
 
Iloinen Possu
Alkuperäinen kirjoittaja KKK:
Eh, mites me solussa asuvat opiskelijat? Meidänkin pitäisi nykyisen ehdotelman mukaan kaikkien yhdessä solussa asuvien maksaa se, vaikka televisioita on nolla. Tietokonetta tarvitsee lähinnä opiskeluun (tutkielmien kirjoittamiset, tehtävien lähetys opettajille jne).

En voi myöskään ymmärtää sitä, että mediamaksu tulee yleensäkään olemaan väkisin myöskin muille opiskelijoille (siis harvemmin opiskelija pystyy siitä maksimissaan n. 400e/kk opintotuesta maksamaan vielä jotain mediamaksuakin! Tuo raha kun ei riitä edes kirjoihin.. Ja kaikki eivät niitä pysty nimittäin lainaamaan.

Kela korvaa muistaakseni vähän reiluun 200:aan asti vuokraa 80% max. Eli vaikkapa 180e. Siihen päälle opintoraha joka on.. Ööh, yli 20-vuotiaalla vuokralla asuvalla, naimattomalla ja lapsettomalla opiskelijalla, jonka vuokra on 400e, eikä muita tuloja ole.. Siis opintotuki kokonaisuudessaan ilman opintolainaa on jotain vaille 500e, ja siitä 350e vuokraa, jää käteen 150e ruokaan, koulumatkoihin(itse joudun ostamaan joka kk bussikortin), kirjoihin, ehkä silloin tällöin vaatteisiin ja huvituksiin. Eli ei kyllä tule hirveän lahjakkaasti riittämään. Siitä pitäisi sitten vielä säästää parikymppiä/kk, jotta saa p*rkeleen mediamaksun maksettua, vaikka ei olisi rahaa edes ostaa telkkua saati digiboxia!

Niin ja huom, opiskelija saa opintotukea max 9kk/vuosi. Eli jos ei heru kesätöitä, niin tulisi sitten lakkaa olemasta ja elämästä kesäisin.
Tuossa linkissä oli että asunnossa asuvat täysi-ikäiset vastaavaisivat yhdessä mediamaksusta, kaikkien nimi tulee laskuun
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tuo:
Ei tule ikinä menemään EUn ihmisoikeus tuomioistuimessa läpi..ei ihmisiä voida pakottaa maksamaan palvelusta jota ei käytä!
Maksan minäkin julkisesta terveydenhuollosta vaikken sitä käytäkään, että ei ne asiat nyt ihan noinkaan yksinkertaisia ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kai sä tajuat että nyt se 300? on per kotitalous,mutta on mediamaksun myötä se on 300?/ HENKILÖ eli kotitalouksien pitää maksaa mahd. jopa 900? jos kotona asuu täysi-ikäinen ihminen... mun mielestä tuo on aika nuijaa.
Just joo :headwall:

Alustavan suunnitelman mukaan se on 175 euroa/talous eli siis vähemmän kuin tv-lupa.
mutta ei mitenkään päin tasapuolinen. nytkin monella palstalaisella huutaa telkkari takana, radio pauhaa keittiössä ja netti käy kuumana. sit on niitä kuten helluntalainen isotätini jotka kuuntelevat vain jumalanpalveluksen radiosta sunnuntaisin.

ja teidän mielstä mediamaksu olisi tasapuolinen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieraas:
Mä en tuollasia ala makselee, ja jos toi maksu muka kattaa netinkäytön niin ei sit varmaan tarvi enää nettiliittymästä maksaa erikseen?
Tätä asiaa en tiedä mutta valistunut arvaukseni on että nettiliittymä ja mediamaksu ovat kaksi aivan eri asiaa ja maksua.

Nettiliittymästä maksetaan palveluntarjoajalle (esim Elisalle) ja mediamaksu napsahtaa YLE:n kassaan.
Nettiliittymähän ei itsessään tarjoa mitään mediaa vaan ainoastaan tien mediaa tarjoaviin palveluihin.
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja KKK:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Juuri maksoin tv-lupamaksun 224,30 euroa niin todellakin toivon tuota mediamaksua, joka on edullisempi ja joka kaikkien pitää maksaa!
Eh, mites me solussa asuvat opiskelijat? Meidänkin pitäisi nykyisen ehdotelman mukaan kaikkien yhdessä solussa asuvien maksaa se, vaikka televisioita on nolla. Tietokonetta tarvitsee lähinnä opiskeluun (tutkielmien kirjoittamiset, tehtävien lähetys opettajille jne).

En voi myöskään ymmärtää sitä, että mediamaksu tulee yleensäkään olemaan väkisin myöskin muille opiskelijoille (siis harvemmin opiskelija pystyy siitä maksimissaan n. 400e/kk opintotuesta maksamaan vielä jotain mediamaksuakin! Tuo raha kun ei riitä edes kirjoihin.. Ja kaikki eivät niitä pysty nimittäin lainaamaan.

Kela korvaa muistaakseni vähän reiluun 200:aan asti vuokraa 80% max. Eli vaikkapa 180e. Siihen päälle opintoraha joka on.. Ööh, yli 20-vuotiaalla vuokralla asuvalla, naimattomalla ja lapsettomalla opiskelijalla, jonka vuokra on 400e, eikä muita tuloja ole.. Siis opintotuki kokonaisuudessaan ilman opintolainaa on jotain vaille 500e, ja siitä 350e vuokraa, jää käteen 150e ruokaan, koulumatkoihin(itse joudun ostamaan joka kk bussikortin), kirjoihin, ehkä silloin tällöin vaatteisiin ja huvituksiin. Eli ei kyllä tule hirveän lahjakkaasti riittämään. Siitä pitäisi sitten vielä säästää parikymppiä/kk, jotta saa p*rkeleen mediamaksun maksettua, vaikka ei olisi rahaa edes ostaa telkkua saati digiboxia!

Niin ja huom, opiskelija saa opintotukea max 9kk/vuosi. Eli jos ei heru kesätöitä, niin tulisi sitten lakkaa olemasta ja elämästä kesäisin.
on tässä ollut muutkin opiskelijoita ja kiltisti maksaneet sen tv-lupamaksun.
 
vieraas
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieraas:
Mä en tuollasia ala makselee, ja jos toi maksu muka kattaa netinkäytön niin ei sit varmaan tarvi enää nettiliittymästä maksaa erikseen?
Tätä asiaa en tiedä mutta valistunut arvaukseni on että nettiliittymä ja mediamaksu ovat kaksi aivan eri asiaa ja maksua.

Nettiliittymästä maksetaan palveluntarjoajalle (esim Elisalle) ja mediamaksu napsahtaa YLE:n kassaan.
Nettiliittymähän ei itsessään tarjoa mitään mediaa vaan ainoastaan tien mediaa tarjoaviin palveluihin.
No sit maksele ainakaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.
ylenkanavat maksukortin taakse. maksakoon ne jotka niitä haluavat katsoa .
onko se oikein, että nyt osa maksaa ja osa ei, vaikka katsovatkin sitä televisiota!
ei yhtään sen enempää oikein kuin sekään, että sitten maksaisvat sellaisetkin joilla ei sitä töllöä ole.
enkä mä edes jaksa uskoa, että mediamaksu pysyis tuossa "halvemmassa" hinnassa pitkään. ainahan on joku syy korottaa :whistle:
taitaa vaan harvemmassa olla ne joilla ei ole tv:tä kuin ne joilla on, mutta eivät maksa. kai ne on vaan kyllästynyt siihen että noita kierretään niin paljon ja nyt sit joutuu kärsijöiksi nekin joilla ei koko töllötintä ole.
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieraas:
Mä en tuollasia ala makselee, ja jos toi maksu muka kattaa netinkäytön niin ei sit varmaan tarvi enää nettiliittymästä maksaa erikseen?
Tätä asiaa en tiedä mutta valistunut arvaukseni on että nettiliittymä ja mediamaksu ovat kaksi aivan eri asiaa ja maksua.

Nettiliittymästä maksetaan palveluntarjoajalle (esim Elisalle) ja mediamaksu napsahtaa YLE:n kassaan.
Nettiliittymähän ei itsessään tarjoa mitään mediaa vaan ainoastaan tien mediaa tarjoaviin palveluihin.
näin minäkin olen ymmärtänyt
 

Yhteistyössä