Toivottavasti tämä tv-sarja pienentää aborttilukuja

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Uusi tv-sarja sukeltaa teiniäitien arkeen

Lauantai 8.9.2012 klo 02.21

Ylen uutuussarjassa seurataan neljän suomalaisen teiniäidin arkea. Helppoa se ei ole.
Sarja kysyy, voiko teini-ikäinen olla hyvä äiti. Siihen saataneen vastaus, kun tyttöjä lapsineen seurataan sarjassa vuoden ajan.
Sarja kysyy, voiko teini-ikäinen olla hyvä äiti. Siihen saataneen vastaus, kun tyttöjä lapsineen seurataan sarjassa vuoden ajan. (YLE)
OTA KANTAA
Voiko teini-ikäinen olla hyvä äiti?
75%
25%
Ääniä 5974
KESKUSTELE

Voiko teini-ikäinen olla hyvä äiti?

Teiniäidit-sarja saattaa nousta syksyn puhutuimpien tv-tapausten joukkoon.

Uutuussarjassa seurataan neljää alaikäisenä raskaaksi tullutta suomalaista teinityttöä. Sarjan aikana tutuksi tulevat turkulaiset serkukset Sarita ja Sanna, tamperelainen Teija ja helsinkiläinen Tanja - sekä tietysti heidän lapsensa.

Kaikki tytöistä ovat päättäneet pitää lapsensa vanhempien aborttiehdotuksista huolimatta. Teiniäidit-sarjassa seurataan, miten raskaus ja elämä lapsen kanssa sujuu, kun ei ole itsekään vielä aikuinen. Luvassa on ilon lisäksi rankkoja aiheita; huostaanotettuna oloa, väkivaltaa, huonoja ihmissuhteita, vaihtuvia poika- ja tyttöystäviä sekä itkua.

Samalla käsitellään myös normaalia teinin elämää nuoren äidin näkökulmasta. Mistä rahat shoppailuun, kun lapsikin pitäisi elättää? Mihin saada vauva hoitoon, jotta pääsisi viikonloppuna kavereiden kanssa viihteelle?

Ohjelmaidea ei ole aivan uusi. MTV-kanavalla on jo päästy seuraamaan vastaavia tarinoita Yhdysvalloista sarjoissa Teen Mom sekä 16 and Pregnant.

Teiniäidit alkaa TV2-kanavalla lokakuussa.
IL
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27107260]Keneenköhän kohdistuvista huostaanotoista ja väkivallasta tuossa on kyse? Toivottavasti ei sen syntyneen lapsen...[/QUOTE]

ainakin tuo Teya on itse ollut huostaanotettuna.
 
Mä pelkään kuinka tuollaiset tosi-tv ohjelmat saa niiden epävarmojen teinien joilla ei ole ollut rakastavia vanhempia ajatukset laukkaamaan siihen suuntaa " voi kun ois ihanaa olla äiti".
Onhan sitä tutkittukin, teiniäideistä iso osa tulee rikkinäisistä kodeista ja paikkailevat omaa rakkaudetonta lapsuuttaan alkamalla teininä äidiksi.
 
Thththth
Teiniäitiys on hirveä sana. Mutta ei se iä itsessään tee äidistä parempaa tai huonompaa. Olen kohdannut monia nuoria äitejä jotka vastaanottavat äitiyden ja vauvan ja vastuun hienosti, jaksavat hyvin arkea ja touhuta lasten kanssa. Ehkä avoimemmin mielin kuin "kolem- ja nelikymppiset". Itse siihen nuoruuteen liittyy riskitekijöinä taloudellinen tilanne ja opiskelu sekä myös parisuhteiden kestävyys.

On myös niitä teinejä, jotka haluavat vauvan paetakseen omia ongelmiaan, pääsyn omasta kodistaan, kumppanien painostuksesta, siksi että vauvat on kivoja nukkeja jne jne lapsellisuuttaan jne.
 
En ymmärtänyt otsikkoa, miksi aborttilukujen tulisi pienentyä?
Tarkotitko ap, että teinit nyt pelästyvät eivätkä enää harrasta seksiä?
Vai tarkotitko, että nyt kaikki raskaaksi tulevat teinit haluavat ryhtyä äideiksi, kun katsovat ohjelmaa?
Unohdit sen kolmannen vaihtoehdon; kaikki ohjelmaa katsovat vahinkoraskautujat haluavat synnyttää lapsensa ja antaa ne teineille adoptioon.
 
  • Tykkää
Reactions: Phoebsi
Musta vähän tuntuu, ettei tuo ohjelma vaikuta mitenkään teiniraskaustilastoihin tai abortteihin, mutta stereotypiaa teiniäideistä varmasti vahvistaa.

Vähän harmillista, mutta ei tollasiin ohjelmiin lähde mukaan ne vähemmän stereotypiset teiniäidit.
 
[QUOTE="vieras";27107270]ainakin tuo Teya on itse ollut huostaanotettuna.[/QUOTE]

ARGGGHHTTT!!! EN OLE IKINÄ OLLUT HUOSTASSA!!!!! Sanon nyt viimeisen ja miljoonannen kerran että minua ei olla IKINÄ huostaanotettu, vaan PYSÄYTETTY kiireellisellä väliaikaisella laitoksella, Kiitos ja kuittaus.

-Teija koskinen (lempinimeltäni Teya)
 
"elämän kevät"
Teiniäitiys on hirveä sana. Mutta ei se iä itsessään tee äidistä parempaa tai huonompaa. Olen kohdannut monia nuoria äitejä jotka vastaanottavat äitiyden ja vauvan ja vastuun hienosti, jaksavat hyvin arkea ja touhuta lasten kanssa. Ehkä avoimemmin mielin kuin "kolem- ja nelikymppiset". Itse siihen nuoruuteen liittyy riskitekijöinä taloudellinen tilanne ja opiskelu sekä myös parisuhteiden kestävyys.

On myös niitä teinejä, jotka haluavat vauvan paetakseen omia ongelmiaan, pääsyn omasta kodistaan, kumppanien painostuksesta, siksi että vauvat on kivoja nukkeja jne jne lapsellisuuttaan jne.
No kyllä se vaan tekee huonomman äidin. Vai miten ihmeessä voit väittää, että 14-vuotias voisi mitenkään olla hyvä äiti?
 
ry
[QUOTE="vieras";27107353]Toivon, että tuo ohjelma lisää aborttilukuja.[/QUOTE]

Samaa mieltä. Liikaa on syrjäytyneitä päihdeongelmaisia jne jotka vääntää sen lapsen eikä jaksa siitä huolehtia ja jopa käyttävät väkivaltaa...
 

Yhteistyössä