Toivottomat haaveilijat kesästä nauttien!!!

Esittelin illalla noita laskelmia miehelle. Se taisi yllättyä siitä, ettei tuo loppusumma ollutkaan tuon isompi. Varsinkin kun selitin sille, että noihin laskelmiin olen laskenut nuo isommat hankinnat kuten vaunut uuden hintaisina, enkä tosiaan niistäkään mitään halvimpia tuohon laskelmaan valinnut. Eli oikeasti jos ostais vaunuista lähtien kaiken käytettynä pääsis reilusti halvemmalla mitä mun laskelmat näyttää.

Vaan hukkaan meni nuo laskelmat. Ei tuon miehen päätä saanut noilla käännettyä. Ei sitten millään, vaikka se toteskin, että sullahan on ihan selkeesti mainospuheet tässä menossa, kun innokkaasti selitin, että johan sitä e-pillereissäkin säästää sitten rahaa. :LOL: Totes vaan keskustelun päätteeks, että koita nyt vaan hommata se työpaikka. |O
 
Täällä taas yksi ilmottautuu... Ja tervehdys samalla kaikille - myös vanhoille tutuille!

Olen koittanut yrittää saada kuumeilun tartutettua mieheeni, yleensä aika heikolla menestyksellä. Olen 29v ja mieheni 2 v vanhempi. Naimisissa on oltu muutama vuosi ja molemmat ollaan vakituisissa töissä ja maksellaan asuntolainaa samalla pois. Eli ajankohtana pitäisi olla hyvä hetki, koska kaikki asiat on ihan reilassa. Mutta eipä tuo ole pahemmin innostunut, mutta laittelen viestiä tilanteen kehityksestä :)

Kiva lukea kaikkien kommentteja täällä..
 
KP, mä sain noista mun laskelmista suurinpiirtein sellaisen summan kuin 2300 euroa. Ja tuo siis sisältää vaunut, pinnasängyn, vaipat, turvakaukalon, syöttötuolin, vaatteet ja lisäksi varasin kohtalaisen summan kaikkeen muuhun pieneen. Varmasti pärjäis vieläkin pienemmällä summalla tai vastaavasti saa menemään hurjan paljon enemmän riippuen ostaako kaiken uutena vai käytettynä. Mutta itse meinasin, että tuolla summalla saisi kaiken tarpeellisen ja elättäisi lapsen ensimmäisen vuoden. Ruokaanhan ei tarvitse paljoa varata kun alkuun pärjää ihan äidinmaidolla ja ruuassakin säästää varmasti huimasti, jos tekee soseet ja muut itse. Ja jos ajatellaan, että lapsilisää saa sen 100e/kk, niin johan sekin kattaa suuren osan noista kuluista.
 
HIPPO mä sain menemään tonnin verran enemmän.. Mutta laskin hintaan myös mahdolliset matkarattaat, rintarepun, hoitopöydän ja sellaisia joitakin pieniä, joista ei tiedä tarviiko.. Mutta mä sain noin 3300 mutta meidän haluamat vaunut maksaa pelkästään melkein tonnin ja hoitolaukku ym tavarat mukaan.. Ja muutenkin laskin kalleimpien mukaan.. Esim sängyssä vaikuttaa millaisen haluaa.. Kun mä katoin sen stokken ovaalin mallisen sängyn hinnan mukaan, niin se vissiin yksinään maksaa 440 ? joten mielestäni kannattaa kuitenkin laskea vaikka hiukan liian yläkanttiin, koska mieluummin lasken etukäteen yläkanttiin ja sitten kun aika tulee ostaa, niin huomaa, ettei mennytkään niin paljon rahaa..

Itse tässä miettisin et pitäisikö alkaa säästämään rahaa vauvajuttuihin jonnekin tilille, jotta olisi varaa ostaa juuri niin ihanat kuin haluaa, koska mä ainakin haluan turvalliset ja hyvät vaikka maksaisikin paljon..

KP
 
KP, juu noihin tavaroihin saa äkkiä menemään paljon rahaa. Mä en ajatellut mitään hirveän kalliita ostella siis sitten joskus kun niitä pääsee ostelemaan. Pinnasängyn saa noin 100-150 eurolla ja vaunuihinkaan en meinannut mitään koko omaisuutta sijoittaa. Laskeskelin että 600 eurolla täytyis vaunut saada. Hoitopöytää en ole ajatellut ostaa ollenkaan, kun tosi moni sanoo, että sitä ei oikein tule edes käytettyä.

Tokihan jo pelkästään vauvan vaatteisiin saa menemään vaikka monta tonnia, jos ostaa kalliita merkkivaatteita. Itse olen ajatellut, että ihan marketista ostetut riittävät, koska kuitenkin vauva kasvaa ainakin aluksi niin nopeasti, ettei ehdi yhtä vaatetta kovin montaa kertaa edes käyttämään. Ostaa niitä merkkivaatteita vasta sitten, kun lapsi ymmärtää niitä itse vaatia ja sittenkin harkiten. :)
 
Tai oikeastaan alkaa pikkuhiljaa tuntua, että jotain toivoa tässä saattaa sittenkin olla..

Kutsusta huolimatta kesti näinkin kauan ennenkuin uskaltauduin tähän ketjuun ja nytkin vasta niiskunenän perässä. Kirjoittelin aikaisemmin tuonne toiseen ketjuun, missä pohdittiin vauvakuumeen tartuttamista mieheen, kun en meinannut uskaltaa uutena tulla vanhaan keskusteluun mukaan.

Täytän syksyllä 30 ja avomies on nyt 32. Kohta neljä vuotta yhteistä taivalta takana ja vauvahaaveita minulla melkein alusta asti. Myös kihloista, naimisiin menosta ja omakotitalosta unelmoin, mutta mies on ihan tyytyväinen elämäämme nykyisellään. Isäksi ei kuulemma vielä ole valmis, vaikka onkin sitä mieltä, että kai niitä lapsia on pakko jossain vaiheessa alkaa tekemään (!!!), kun alkaa tuota ikääkin jo olla (minulla etenkin, miehillähän se ikä ei ole niin paha juttu).

Pitkän harkinnan jälkeen lopetin pillerit maaliskuun lopussa ja nyt opettelen tuntemaan kehoni toimintaa, kun pillereitä söin teini-ikäisestä. Kondomeja käytetään toistaiseksi, paitsi nykyään kerran kuussa, heti menkkojen jälkeen kokeillaan onneamme. Tai siis minä toivon poikkeuksellisen lyhyttä kiertoa ja ovulaatiota heti vuodon päätyttyä ja mies kaiketi luottaa siihen, että kierto olisi suht normaali. Tai toisaalta olen kyllä alkanut epäillä, että ehkä toivookin minun tulevan raskaaksi vähän niinkuin "vahingossa", ilman että hirveästi yritettäisiin. Olisi ehkä hänen elämän asenteelleen sopivampi tapa kuin hirmuinen ennalta suunnitteleminen.

Ja tuohon uusimpaan keskustelun aiheeseen mennäkseni, niin aika suuria summia olette ajatelleet vauvatarvikkeisiin sijoittaa. Itse olen nimittäin jo pitkään käynyt katselemassa käytettyjen tavaroiden myynti-ilmoituksia, kun pari tuttua vauvaperhettäkin löysi ihan uudenveroiset pinnasängyt 50 - 100 eurolla ja muistaakseni toinen perheistä sai vielä hoitopöydän kaupantekijäisiksi. Vaunut ostaisin varmaan itsekin uutena, mutta ehkä edellisen vuoden mallia, niin luulisi 500 - 700 eurolla irtoavan ihan kunnollisetkin. Turvakaukaloa en kuitenkaan ostaisi käytettynä enkä muutenkaan tinkisi lapsen turvallisuudesta. Uskoisin myös, että äitini haluaisi varmasti ostaa jotain lahjaksi, kun on jo niin pitkään toivonut lapsenlasta.

Mutta huomaan taas sortuvani pahaan tapaani kirjoittaa ylipitkiä viestejä, joita kukaan ei varmasti edes jaksa lukea, kun ne koskevat vain itseäni ja omia ajatuksiani. Koetan jatkossa ottaa muut paremmin huomioon, kun tässä tuli nyt niin paljon tätä itsekeskeistä tekstiä ihan esittäytymisenkin takia. Palaillaan, jos nyt kelpuutatte tällaisen "romaanikirjailijan" porukkaan!
 
Tervetuloa vaan mukaan joukkoon uudet toivottomat. :)

Siniapila, tähän pinoon ovat tervetulleita ihan kaikki. Ei ole väliä sillä tekstin pituudella. Ihan kiva, että väliin saadaan tekstiä enemmänkin. Välillä kun on pinossamme ollut todella hiljaistakin. Toivon mukaan saadaan aikaiseksi vilkasta keskustelua ja sitä kautta vinkkejä, että millä miesten päät saadaan oikeasti kääntymään. :)
 
Voi tuska ja ahdistus tätä vauvakuumetta. Miks ei tätä vaan vois kääntää jostain vivusta pois päältä? Vauvat pyörii mielessä aamusta iltaan ja yöllä ne tulee uniin. Vielä kun on itse niin tyhmä, ettei osaa pysyä poissa kaikenmaailman vauvasivuilta vaan täytyy pyöriä täällä pistämässä lisää vettä myllyyn. :headwall: |O |O |O
 
Sellaista se on joskus Hippo..

Mulla sentään välillä tulee niihin taukoa, kun on töissä ja jne..
Kultsi ei ymmärrä miksi mulla on niin kova vauvakuume ja kun se on ollut jo 4 vuotta ainakin..

Mutta nyt kiusaamaan kultaa..

KP
 
No, niinhän tässä nyt sit taas kävi, ettei Hyypiö mitenkään erityisemmin lasta halua. Ei se nyt sitä "poiskaan käännyttäisi"( :D), mutta ei halua. Mä oon nyt sitten miettinyt, että ehkä odotan siihen asti, kunnes olen lääkiksessä, ja oon saanut ton nalkkiin (naimisiin :D ). Nyt suunnittelen koiran hankkimista.
Onneksi en ehtinyt taas vääntää kuumetta maksimille, ja sitten "hankkinut" sen lapsen, ja sitten myöhemmin huomannut, ettei Hyypiön kanssa mene niin hyvin kun se ei itse sitä halunnut.. Joo.
 
oho..tännehän oli tullut kokonainen uusi sivu sillä aikaa ku mä maoin sairaalassa... nimittäin jouduin ensiavunkautta leikaukseen ku kysta lähti kasvamaan ku viimestä päivää... ja viimeseks jäiki :)

selitin siinä sitten ennen leikkausta avomiehelle että nyt lähti piuhat..käytiin seuraava keskustelu:
"mitkä piuhat?"
"no ne jotka menee munasarjoista kohtuun ja niissä menee munasolu... ainaki toisen niistä mä myt menetän ja sillon mä en ainakaan saa ikinä lasta edes vahinkona!"
"no mut toimiihan se toinen silti"
"joo joo mut sillon hedelmöitys onnistuu vaan joka toinen kuukuausi"
"niin mut nythän me tiedetään mitkä kuukaudet ne on"
*mielikuva hutaisu*

onneksi jäi molemmat piuhat ja painostus voi jatkua entiseen tahtiin... otin asian taas esiin eilen illalla ku meidän kollikissalla on ihmislapsikuume ja vihjasin että minullakin on niin mies sano että hän tietää. sitten kysyin että jos hän voisi jo sanoa koska me saadaan lapsi niin hän sanoi että viiden vuoden sisällähän se on tehtävä ELLEI ME NYT SINNE RUOTSIIN MUUTETA!! anteeksi mihin? mistää ruotsista olla puhuttukkaan koskaan ja nyt pitäs suunnilleen olla talo valmiina ja hyvällä paikalla ruotsin lippu taiteltuna ja valmiina salkoon. no way! en lähe tollaseen mukaan ollenkaan.tarpeeks vaikeeta ku puhun ruotsia vaan siansaksan muodossa ja suomalaisittain murtaen, siitäki saa tarpeeks kuulla nii mennä sitte tonne jossa ärrää rullataan ja sanotaan aaaaa joka sanan väliin...en mene...

mutta toi viis vuotis suunnitelma kuulosti jo paremmalta..nyt vaan jos maltan pitää turpaani kiinni muutaman hetken ehkä saan ton alle 5 vuotta menemään alle 5 min:LOL: antteks jos mulla on paljon kirjotusvirheitä mutta tais aivot jäädä vielä vuodeosastolle...
nyt huilimaan.. tää on kidutusta...
 
nibbler, hyvä että jäi molemmat piuhat tallelle. :)

Mä metsästin tänään meidän kummitytölle synttärilahjaa kissojen ja koirien kanssa, mutta löytyi viimein se, mitä etsinkin. Koko aamupäivä siinä kyllä menikin, kun kuljin liikkeestä toiseen. Onneks sitkeys palkittiin. :)

Omat tunnelmat on kamalan ristiriitaiset. Mies kun siis vaatii, että mullakin pitäis olla kunnollinen työpaikka ennen kuin mitään lasta voi alkaa yrittää. Ja työpaikaksi ei siis riitä mikään 6h/päivä homma vaan pitäis olla kokopäivänen homma, että sais edes jonkinlaista palkkaa ja sitä kautta edes jonkinlaista äippärahaa sitten joskus. Kun kyllähän mä nytkin saisin parempaa äippärahaa kuin sen minimimäärän, mutta miehelle se ei riitä. |O Yli vuoden tässä nyt töitä etsinyt ja lukuunottamatta muutamaa sijaisuutta sillon kevättalvella ja nyt tuota viikon pituista leirihommaa, niin ei ole mitään työtä löytynyt. Mistä hemmetistä mä sen työpaikan taion itelleni? :kieh: Sit toisaalta ajattelee, että kai sitä tässä vielä ehtii. Kuitenkin se on tuo mies, kenen kanssa mä niitä lapsia haluan. Toisaalta taas onhan se 27v jo aika vanha. :/ Varsinkin kun siitä työpaikasta ei ole tietoakaan. Mistäs sitä tietää vaikka 5 vuoden päästä ois edelleen tässä tilanteessa, ettei mitään vakituista työtä ole, vaan tekee näitä lyhyitä työpätkiä aina kun niitä on tarjolla. ARGH! |O
 
KP, juu siltä mustakin tuntuu, että työpaikan sais helpommin, jos ois jo lapsi/lapsia. Ainakin tällä omalla alalla tuntuis näin olevan. Työhaastattelussa multa on esim. kysytty että millainen sä olet(haastattelija vilkaisi papereihin ja korjaa nopeasti) tai OLISIT kasvattajana, kun sulla ei noita omia lapsia ole?

Tästäkin olen miehelle puhunut ja yrittänyt selittää että ikäiseni nainen, jolla ei lapsia ole ja joka kuitenkin elää parisuhteessa, ei välttämättä ole se työnantajan ensimmäinen valinta. Eihän noihin työntekijöiden valintaan saisi vaikuttaa se, että onko perustamassa perhettä, eikä sitä saa edes kysyä. Siltikin ihan varmasti ainakin osalla työnantajista tuokin vaikuttaa työntekijöiden valintaan.
 
Olen vähän yrittänyt hillitä tätä vauvasivujen lukemista, mutta eihän siitä mitään tule. Olen pistänyt kyllä merkille, että mitä v-maisempi päivä töissä niin sitä suurempi kuume iskee. Eli nyt alkaa jo itsellekin tulla sellainen fiilis, että onko tämä kuumeiluni ihan "oikeaa" kuumetta vai halua päästä pakenemasta töitä... Mutta kyllä sitä suupielet hymyyn vetää kun näkee leikkiviä lapsia ympäriinsä, että ei kai se pelkästään sitäkään ole. Mulla on alkamassa viikon päästä loma, joten sitten nähdään pyöriikö vauvat mielessä vai nautinko täysillä lomasta. Lomasta aion joka tapauksessa nauttia ja reissussa ollaan varmaan suurin osa ajasta, siis 3 vk. Silloin mulla ei ole mahdollisuutta pyöriä täällä.

Olen tässä miettinyt, että varmaan jos jossain vaiheessa mieheni kääntyisi ja pääsisimme aloittamaan yritystä, niin en kyllä varmaan edes tulisi raskaaksi. Jopa mieheni sanoi että työpaikkani kyllä hoitaa ehkäisyn. Työni on äärimmäisen stressaavaa: palkkaus on omasta tuloksesta kiinni, töitä on enemmän kuin ehtii kunnolla tehdä ja työpäivät ovat tupanneet venymään siihen kellonympäri -touhuun. Ei kai tuollaisissa oloissa yksikään munasolun hedelmöitys tapahdu... :( Olenhan mä toki tyytyväinen, että on vakipaikka, mutta ei sekään oikeasti ole sitä onnea ja autuutta. Joskus suoraan sanottuna olisi ihana tietää että tuo joskus loppuu! Työpaikkaa en välttis haluaisi just nyt lähteä vaihtamaan, koska sitten ei ole taas ihan hetkeen ajankohtaista mun osalla ne lapsihaaveet. Kai mä tässä vaan yritän itselleni vakuutella että nyt ois paras aika vauvan suhteen :headwall:

Mutta meillä ei siis edistystä tässä käännytyksessä. Olen ollut aika hiljaa ja painostamatta miestäni viime viikot. Katsotaan josko jotain taas tapahtuisi... tai sitten ei... äh, taas epätoivo valtaa mielen! Mutta hauskaa viikonloppua kaikille :wave:
 
Moi pitkästä aikaa :wave:
Meillä on ollu täällä kotioloissa vaikeeta ja ei oo ollu paukkuja oikeen kirjoitella :ashamed:
Parisuhteessa on ollu ongelmia eikä ne solmut vieläkää auennu oo kun tuo rakas avokki ei keskustele :kieh:
Selvittämättömät asiat on sit vaivannu ja ahdistanu mua siihen malliin että oon jopa sortunu tupakoimaan,vaikka oon ollu kauan polttamatta...hyvähyvä :headwall:

Pojillaki on joku 1vee kriisikausi meneillään ja välillä saa kyllä laskee moneenkertaan kymmeneen ettei mee herrrmooo :whistle:
No haastetta riittää ja mikäs sen ihanampaa kun olla korvaamaton ;) Tällähetkellä nimittäin meikäläinen on jokseenki IN...yritä ny siinä jotain tehdä kun molemmissa punteissa roikkuu yks kipale poikaa :LOL:

Tässä samalla on kuumekin laantunu,vaan ei se oo mihinkää hävinny ;) Kyllä se tuolta takaraivosta aina välillä mieleen juolahtaa. Nyt vaan on tullu itellekin jotenki sellanen fiilis että -ei vielä,töihin ensin ja katotaan sitten. Mutta kyllä mä toivoisin että ensivuonna päästäis jo tositoimiin.
Isännän kans en oo ottanu nyt puheeks koko vauvaa,kyllä sen mun kannan tietää ;)
Mä täs ongin hyviä ideoita täältä teiltä että kuinka tota ukkoo kannattaa sit asiassa lähestyä ;)
Sitämieltä tuo ukko täälläki on että töihin pitäis tän mamman pyyhältää. Mulla on kyllä sikäli hyvä tilanne et töitä piisaa (vanhuspuoli) mut voi surkujen surku laittaa tollasia reilu vuosikkaita muksuja jo hoitoon :'( Vaikka kyllähän ne sopeutuu mullehan se kovempi pala on :|
Olishan se lottovoitto kun sattuis vakipaikan saamaan nii olis sitä vauvaaki mukavampi alkaa yrittämään.

Vai ootte te oikeen laskeskellu kuinka paljon vauvantarvikkeisiin menis?!Mä ajattelin silloin kun kuulin että kaksosia odotellaan että voi härreguud kun kaikki pitää hommata tuplana :eek: Mulla kävi hyvä säkä ja löysin käytettynä hyväkuntoisia ja/tai lähes uusia tarvikkeita. Vaunut,matkarattaat,hoitopöytä,sängyt,itkuhälyyttimen,koiraportit,toinen kaukalo jne. Säästö on ollu huima.
Mutta meneehän sitä kuitenki aina ja meilläkin vaippoihin (vaikka käytetäänki Lidlin vaippoja),ruokiin ja korvikkeisiin on menny pelkästään jo ties kuinka paljon. Syöttötuolit ja turvaistimet ostettiin uutena mut neki halvimmasta päästä ja sit tuo vaatepuoli,tunnustaudun shoppailiaks :whistle: Ennen sitä vaan osti itelleen vaatteita mut nyt pojille ;)

Hohhoi,oon ollu tälläviikolla 2 kertaa mattopyykillä ja nyt hartiat jumittaa ja päätä särkee :kieh:
Taidan suunnata olkkariin...pojat "katselee" siellä lastenohjelmia =)

Viikoloppua :wave:
 
Jennyli, juu siis ihan noita laskelmia tein sitä varten, että yritin todistaa miehelle, ettei se vauva oikeasti niin kalliiksi tule mitä tuo pelkää. Vaan ei ollut tehoa noilla laskelmilla, vaikka mies taiskin yllättyä siitä ettei loppusumma tuon isompi ollutkaan. Ei tule vauvaa meille ennen kuin mullakin on kunnollinen työpaikka. :/
 
Hippo meillä ei onneksi ainakaan ole kyse siitä, että mulla pitäisi olla vakituinen paikka..

Miehellä on vakipaikka vaikka ei mitään ammattia olekaan.. Vähän olen "katkera" välillä.. Mutta hyvä tietää, että toisella edes on vakipaikka.

Mutta aamulla töistä päästessä mennään pikaisesti kodin kautta ja lekurille.. Varmistamaan, et onko syytä murehtia vai ei.. Yövuorosta pitää ensin selviytyä... Mutta nyt mietin miten saisin tämän yön kulumaan..

KP
 
Taidan liittyä seuraanne :wave:

24-vuotias ja 2 poikaa löytyy meiltä.Esikoinen huomenna 3v ja nuorin tänään 1v9kk :)
Kauhee vauvakuume pukkaa päälle,meillä omakotitalo valmistuu tässä 1kk sisällä ja oon miehelle puhunut että eikös ois nyt sen kolmannen vuoro.. :whistle:
Nooh enää ei oo niiiiin vastaan mutta vastaan silti prkl :kieh:
Että täällä yritetään myös kääntää päätä..
Myöhemmin lisää,nyt yritän keretä lukemaan koko ketjun läpi.

Jennyli: Ihan liian suloset pojat sulla profiilissa ja tosi ihanat hatut :heart:
 
Mun hyvä kaveri saa vauvan minä päivänä hyvänsä,sunnuntaina on laskettu aika. Hän on yh ja luulen että tarvii vauvan hoidossa apua..täältähän sitä onneksi liikenee..Olen luvannut synnytykseen lähteä mukaan jos tilanne vaan sillä hetkellä semmonen että pääsee lähtemään.
Helmikuussa alotin opiskelut, yo-merkonomin tutkinto tavotteena.. mutta rahallisesti toi opiskelu on aika tiukkaa.. Ja oon miettinyt että kävisin kysymässä oppisopimus paikkaa jostain tilitoimistosta,,kunhan saisin mieli rohkaistua.
Voihan siitäkin sitten jäädä äippälomalle jos ja kun sitä kolmosta aletaan yrittämään..toivotaan että tämän vuoden puolella..
 
tervetuloa leniah! onko sun koira profiilissa? :)

mä luulin kyllä kirjoittaneeni aamulla mut ilmeisesti en :eek: kumma homma taas...
joo sairaslomalla edelleen, 3.8 pääsee töihin viimeinkin! mä en kestä tätä huushollia enään!

imuroinu täällä kaikkea mitä voi imuroida, saatiin tuo uus imuri ja se on niin unelma! sikäli mikäli imuri voi olla unelma :D mielen cat and dog imuri jossa on toiminto melkeen joka ikiselle huonekalulle erikseen :) melkeen et lattiat ois tullu kirkkaamiks ku imuroi...

katoin aamulla ohjelmaa adoptiosta ja vauvakuume sai uutta tuulta vaikka tässä yks päivä itteleni uhosin että koskaan ikinä en halua että ykskään lekuri kyttää mua jalkoväliin... siellä on käyny mun sairaala aikana enemmän porukkaa ku paris hiltonissa...mut ilmeisesti sydän taas päätti että pakko... varsinki ku tuo meidän KOLLI kissa on melkeen enemmän kuumeessa ku minä..juoksi heti olkkariin ku kuuli vauva ääniä ja rupes huutamaan mulle.käskin sen mennä sanoo isille mitä se haluu :)
viesti ei kai menny perille...

nyt keksimään taas jotain tekemistä.... ehkä katon uggly bettyä netissä...aivan mahottoman jännät jaksot tulossa syksyllä :wave:
 

Yhteistyössä