Toivotut taaperot '09

lion :( pikaista paranemista!! :hug:

millis joo, kyllähän sitä tietysti mieluiten ottais varmasti mahd. luomuna noi hoidot, siis kuin vaan voi. Ja on se vaan mysteerio miten ainakin viimeistään hoitokierrossa kroppa pettää. Muistan ku tyttöä "tehtiin" nii menkat heitti just siinä kertaa ihan häränpyllyä, vuosi välillä limakalvot nolliin mut niin vaan pieni pysy kyydissä. Tsemiä edellee hoitoon!

sänky mein pinnis on tyynyvarastona :D se on sivuvaununa edelleen mut likka nukkuu keskessä. Joten mä välillä ajaudun pinnikseen :) Mun tuttavapiirissä isojen sänkyyn on menneet vaihdellen, lähinnä sen mukaan ku osaa vähintään tulla alas sieltä- Pari kaveria on siirtäny jo tossa reilu 1v, ja unet parani verrattuna pinnikseen. Me ootetaan nyt siihen ku (jos ehkä mahdollisesti..) tästä muutetaan isompaan taloon, sit ostetaan normi sänky.

haltia meillä on housut +takki yhdistelmä. Enkä kyl nää eroa, miks haalari olisi mitenkää kätevämpi.. Mun mielestä ollu iha ok, ne kerrat kun nyt on päästy sillä jo ulos. :) Ja halit, meillä ainakin noi isot hampaat vähensi ruokahalua/iski nirsoilua, mitä normaalisti tässä talossa ei tähän päivään mennessä oo nähty. Jospa se siitä ajallaan, ku ei tee mitään numeroa asiasta eikä paniikkia. :hug:
 
Meillä on vkpuku haalarina,mutta aion ostaa vielä housut/takki systeemin jos jostain saan edukkaasti. Toppavaatteissa on myös molemmat. Tarhassa toivovat enemmän haalaria,koska helpompi/nopeampi pukea päälle.

Ovis ei ollutkaan tänään. =) JEE!!
 
Millis toivottavasti pääsisitte nyt siirtoon! Mulla tehtiin PAS silloin niin että piikittelin gonal-f:ää pienellä annostuksella, sillä sai vähän hallittua sitä ovulaatiopäivää.

Lion pikaista paranemista teille!

Sänky meillä on vielä toi pinnis käytössä ja varmaan vielä jonkin aikaa, poika on sellanen reuhaaja et varmasti tulis matalammasta yli. Yöt nukutaan vieläkin unipussissa. Katteltiin viimeks Ikeassa niitä pinniksiä mistä saa sen yhden laidan irti mut tajusin sit et täytyishän siinä yhelläkin laidalla nyt joku este olla ettei kierähdä alas... En tiedä saako sellaisia sitten erikseen. Joka tapauksessa toinen pinnis pitää nyt ostaa tätä kakkosta varten.

Haalari meillä on edelleen äitiyspakkauksen haalari käytössä :) Vähän nafti on mut päätin et saa kyllä tän talven mennä. Reimatechin välikausihaalari on viime syksyltä valmiina, pitäis mahtua vlielä.

Täällä on nyt ollu ihan kauheeta raivoa pojalla pari päivää... En tiedä johtuuko hampaista vai mistä taas, mut ainakin toi ala-ien on aika hurjan näkönen kun sieltä on tulossa parikin just läpi. Tuntuu et mikään ei kelpaa ja vaan itkee ja kiukuttelee koko ajan. Eilen oltiin taas tuolla nuorisotalolla muiden lasten kanssa niin veti kauheat pultit kun kielsin syömästä yhtä lelun osaa... Nyt heräs taas väärällä jalalla, saa nähä mitä tästäkin päivästä tulee!
 
Hei pitkästä aikaa

On ollut niin paljon kaikenlaista touhua ettei ole tullut täällä käytyä kuin välillä pikaisesti lukemassa muiden kuulumisia. Ihanaa, kun kevätaurinko lämmittää. Oikein jo odotan kevättä ja kesää, kun on paljon helpompi lähteä ulos!

Pantsu, ihana kuulla että ultrassa oli kaikki hyvin :) .

Junailusta.. me ollaan menty joitain kertoja junalla isäni luo. Hänellä on autossa tuttavilta käytettynä saatu istuin.Muuten en kyllä uskaltautuisikaan hänen kyytiinsä lapsen kanssa, enkä kenenkään muunkaan sen puoleen ellei nyt sitten ihan hätätilanne olisi.

Hammashoitolaan varasin minäkin tänään ensimmäisen ajan lapselle. Huhtikuussa mennään :) . Jännää.

Voi pikku Sasu-parkaa, toivottavasti kohta alkaa helpottaa!

Sänkynä meillä on vielä tuo Ikean isohko pinnasänky, ja ajattelin kyllä, että saa nukkua siinä vielä aika pitkään.. ja siitä sitten jossain vaiheessa otetaan laita pois niin saa ison lapsen sängyksi.

Syöttötuolina meillä on Ikean Tripp trapp valjailla. Hyvin sujuu ruokailut siinä, aika rauhallisesti. Ilman valjaita menee komenteluksi.

Ulkovaatteista.. itse olen haalarin kannalla, kun minusta tuntuu, että paremmin suojaa ja lämmittää kuin takki ja housut. Kuitenkin takki aina nousee, kun lasta nostaa/ kantaa/ kun hän ryömii ja pyörii maassa..

Emily kirjoitteli raivoiluista. Meidänkin pojalla on havaittavissa samaa. On yleisesti ottaen rauhallinen ja tottelevainen lapsi mutta välillä saa kyllä hurjia raivohuutokohtauksia. Yleensä väsyneenä tai nälkäisenä. Tai kun pitäisi istua rattaissa eikä halua...

Me jouduttiin aikaistamaan lapsen nukkumaanmenoaikaa tunnilla. Yritettiin pitkään pidentää unia aamusta, mutta ei siitä mitään tullut. Noin kuudelta hän nousee ylös, olipa nukkumaanmenoaika mikä tahansa. Nyt ollaan alettu laittaa hänet nukkumaan jo 19.30 ja on selkeästi pirteämpi päivän aikana. Ja nukahtaa vähintään yhtä hyvin kuin puoli yhdeksältä, joka oli aiemmin nukkumaanmenoaika. Ei vaan millään malttaisi laittaa nukkumaan vielä noin aikaisin... onneksi pian on kellojen siirto, niin nukkumaanmenoaika myöhäistyy. Päiväunia lapsi nukkuu usein vain yht. 1½ tuntia, välillä kyllä jopa 2 tuntia - 2 tuntia 45min, tosin hyvin harvoin.

Me ollaan käyty jonkin verran leikkipuistoissa, kirkon kerhossa jne. On kiva huomata, että poika alkaa ottaa kontaktia muihin lapsiin. Tänäänkin tarjosi kauniisti autoja toiselle lapselle silmiin katsoen ja sanoi brm-brm.
 
Pitkästä aikaa jaksan istua koneella vähän pidempään. Sairastuin viikko sitten B-influenssaan, ja vihdoin alkaa olo helpottaa! Ihan kauhea tauti! :( Onneksi ehdin aloittaa Tamiflun, joka selvästi kyllä auttoi ja lyhensi taudin kestoa. Olen siis ollut sairaslomalla koko viikon, ja eikös poikakin tullut sunnuntaina kipeäksi. :( Onneksi vain nuhakuumeeseen (influenssarokote otettiin syksyllä), joka meni parissa päivässä ohi. Mutta sitten tuli tietysti pph kipeäksi, ja koska on yksityinen, ei mitään varahoitopaikkaa ole. Noh, onneksi mun äiti sai töistä vapaata, ja hän oli täällä kolme päivää meitä hoitamassa. Minä en tosiaan olisi yksin pojan kanssa pärjännyt, kun olin täysin vuodepotilaana. Voin kyllä sanoa, että ensi syksynä maksan ihan ilomielin itselleni influenssarokotteen! Niin hirveä tauti tämä on ollut.

millis: Toivottavasti nyt pääsette siirtoon asti! Peukut on pystyssä! b=)d

Junailusta: Meillä oli turvaistuin mukana jouluna, kun reissasimme junalla Tampereelle. Paikan päällä kuljettiin autolla aika paljon, joten ilman turvaistuinta ei oikein voinut olla. Mies vei asemalle ja isovanhemmat haki perillä, joten eipä sitä istuinta tarvinnut kauheasti raahata muuten. Nyt, kun siskolle syntyi vauva, hankitaan varmaan isovanhempien luo ihan oma istuin. Siskolla ei ole omaa autoa, joten meidän vanhemmat kuskaavat heitäkin aika paljon, joten istuimen käyttö ei ole vain meidän satunnaisten vierailuiden varassa. :)

Sänkynä meillä on myös edelleen pinnis. Noihin Ikean pinnasänkyihin, joista saa laidan pois, voi hankkia sellaisen turvalaidan, kun lapsi osaa itse kiivetä sängystä alas. Poika saa nukkua pinniksessä niin kauan kuin sinne mahtuu tai kunnes oppii kiipeämään laidan yli. Tuleva pikkusisarus nukkuu kuitenkin mun vieressä aluksi, joten pinnikselle ei ole heti tarvetta.

Lion: Sasulle pikaista paranemista! :hug: Kurjalta kuulostaa teidän tautikierre!

Meillä on ollut sekä haalareita että takki-housut-yhdistelmiä. Haalarit on kätevämpiä pukea, ehdottomasti. Toisaalta, välikausitakkia oli helppo käyttää syksyllä esim. farkkujen kanssa. Makuasioita, mutta nyt meillä on vedenpitävä vk-haalari, ja olen ainakin tähän saakka ollut tosi tyytyväinen siihen.
 
KUUMETTA: meillä mennään arkisin nukkumaan jo klo 19. On tosi aikasta, mutta niin on aikaset aamutkin. Illat jää sit tosi lyhkäsiksi.

PANTSU: Hui, kiva, että olet jo paranemaan päin.

VÄLIKAUSIvaatteina meillä on Reimatecin haalari. Löysin edullisesti kirppikseltä.

EMILY: meillä ainaki noi poskihampaat on tehny kauheet kiukut ja ruokalakot. Poskihampaita tulee kun sieniä sateella ja hammastäti sanoikin, että se on yleensä kivuliasta, kun tulee luusta läpi. Panadolia olen yöski sit suosiolla antanu.

Tänne kuuluu vaan samaa arkihärdelliä. neiti on ollu koko ajan vähintään flunssassa hoidon aloittamisen jälkeen. Itte parannuin juuri ripuli/yrjötaudista. Ei ollu kovinkaan mukavaa.
Edelleenkään ei olla vielä rohkastuttu kävelemään omin päin kuin muutama askel, muuten pitää olla aina joku tuli. Suussa alkaa olla kova määrä jo hampaita.Hoidossaki on alkanut pikkuhiljaa sujua.
Nyt nukkumaan.
Bartsu
 
Moikka !
Viime viikolla aloitettiin sitten meidän päiväkoti ura, meni yllättävän hyvin. Poika kyllä tosi väsynyt iltaisin ja kiukkua täälläkin. Välillä ihan huvitti, kun ei saanut kaikkea periksi niin menee kyykkyyn ja huutaa. Hampaita tullut meillekin paljon, osa syy varmaan siitäkin.
Meillä välikausi pukuina sekä haalari, että housut ja takki. Ollaan saatu tosi paljon vaatteita ystäviltä, joka on tosi hienoa. Hirveä säästö !:hug:
Meillä mennään myös nukkumaan kello 19.00 kun joka toinen viikko herätys 5.30-
ja joka toinen viikko vien pojan tarhaan myöhemmin.
Meillä yksi blasto pakkasessa ja olen ajatellut varata suunnittelu ajan VL:ään ensi kuussa. Mutta minulla kilpirauhasarvot ihan päin pyllyä, vaikka lääkitys päällä.
Mukavaa viikonloppua kaikille !:heart:
t. maariaa
 
Hei

Pakastetun alkion siirrosta kysyisin että miten se tehdään (lähinnä sitä mietin että tehdäänkö se luonnolliseen kiertoon vaiko eikö vai tapauksesta riippuen)? En ole vielä jaksanut/ ehtinyt ottaa siitä selvää. Meillä olisi 2+2 alkiota pakkasessa odottamassa. Sivuttiin juuri hiljattain miehen kanssa aihetta ja sovittiin, että pian pitäisi miettiä ja keskustella että mennäänkö siirtoon vaiko eikö. Ei olla puhuttu asiasta varmaan vuoteen joten täytyy jutella kunnolla ja kuulostella, mitä kumpikin haluaa. Itse haluaisin kokeilla ainakin nuo kaksi siirtoa ja tarvittaessa ehkä vielä yhden punktiokierroksen. Mutta vain, jos mieskin on vakaasti samaa mieltä. Nyt tuntuu mahanpohjassa taas siltä, että luomuvauvaa ei tässä(kään) kierrossa ole tulossa.

Kiitos noista hammasjutuista. Meilläkin pojalla puskee poskihampaita kovaa vauhtia. Ne varmaan kiukuttavat ja väsyttävät vaikka lapsi ei muuten hampaita varsinaisesti itkekään. Päiväunet ovat nykyään vähän hassunlaisia, tänäänkin nukkui jo 9.30-11 ja sitten oli illalla ihan töttöröö, vaikka otti illallakin torkut. Niinä päivinä, jolloin nukahtaa vasta puolilta päivin, on iltakin paljon parempi. Olen kuitenkin antanut lapsen nukkua silloin, kun nukuttaa.

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Moikka ! Mulle tehty passit luonnolliseen ja hormoonikirtoon. Muistaakseni kierron toinen päivä aloin popsia Progynovaa. Ja sitten käydään klinikalla katsomassa milloin limakalvo olisi hyvän paksuinen ja ettei oma ovulaatio tapahdu. Luonnolliseenkiertoon taas tikutellaan ovista kotona ja soitetaan klinikalle sitten kun ovis on. Siirto päivä riippuu siitä monenko päivän alkioita pakkasessa on.
Korjatkaa muut jos en muista enää kaikkea !:wave:
t. maariaa
 
Kuumetta Meilläkin menee nukkumaan siinä 19-19.30 ja herää aamulla 6-7.30 välillä. Vaihtelee jonkin verran.

Ihmeen sinnikäs sissi tuo meidän neiti. =) Yöunet oli 19.30-06.30 ja päikkärit vaan 35min. Oltiin aamusta lenkkeilee niin nukahti ysin jälkeen rattaisiin niin ei sitten nukahtanut kotona enää sänkyyn missään vaiheessa.

Pantsu Hyvä,kun jo paranemaan päin. Mulla oli influenssa muistaakseni 2009 alkutalvesta ja kuume hipoi 40 asteessa. Viikon kesti tauti ja sen jälkeen oli vielä pakko olla pari lisä päivää töistä pois,kun veto oli ihan pois.

Bartsu Toivottavasti ei tuu tytölle pahempia tauteja. Meilläkin on välillä flunssaa. Muuten on ainakin vielä pysytty ihmeen terveinä.

Mulla on edellinen pas tehty luonnolliseen kiertoon. Nyt olisi tullut hormoonilääke avuksi vaan sen vuoksi,koska ovis on aina vääränä päivänä.

Oltiin lauantaina ravintolassa syömässä. Tilattiin Aavalle ekaa kertaa oma ruoka-annos. =)

Meilläkin tehdään hampaita. Kaikki mahdollinen menee suuhun ja kuola lentää. Jos tänään oikein tsekkailin niin kulmahammas oli ainakin tullut jo läpi. Selkeästi kivuloiammat hampaat.

Mulla on huomenna tai tiistaina siirto. Jos molemmat selviää sulatuksesta ja ovat tasalaatuisia niin silloin niitä jatkoviljellään ja siirto on ti. Jänskättää!!
 
Millis vihdoinkin pääset siirtoon, onnea!

Hampaita meillä Sasulle tulossa viimesiä poskihampaita. Ei taas meinaa hampaitten pesu onnistua millään... Käytättekö te muut hammastahnaa? Me aina satunnaisesti. Hammastarkastuksessa suositeltiin. Ja kohta aletaan säännöllisesti käyttään ksylitoli-pastillia.

Maaria mitäs tarkottikaan toi blasto? Kaikki sitä vaan unohtaa... Meillä pakkasessa yksi 16-soluinen alkio, joka varmaankin siirretään loppukesästä/alkusyksystä. Silloin tulee täyteen 3 vuotta ilmaista säilytystä (muuttus maksulliseks). Mut varmaan silloin kokeillaan ainakin se. En halua heittää hukkaan kovalla työllä saatua tulosta. Jos sillä ei tärppää niin sit keskustellaan uudestaa asioista, että lähdetäänkö viä hoitoihin.

Meillä Sasu alkaa olla varpaitten sieni-infektiota lukuunottamatta terve, vihdoinkin! Oli se aikas kova tauti!
 
Viimeksi muokattu:
Millikselle kovasti peukkuja siirtoon!

Hampaita
taitaa olla tulossa näköjään koko porukalle, meilläkin tuo lämpimän ruuan syöminen on hirveää taistelua. Annan yleensä jonkun leivän järsittäväksi ja koitan välissä tökkiä ruokaa sisään lusikalla.

Meillä meni päiväunet ihan plörinäksi eilen kun poika nukahti autoon matkalla mun siskon luota kotiin ja nukkui n.9.45-11. Sitten koitin iltapäivästä nukuttaa uudelleen mut ei nukahtanut enää. Oli kyllä tosi väsynyt illalla sitten. Yleensä nukutaan päikkärit n.12-14.30

Miten teillä viihtyy lapset autossa? Sisu ei viihdy hereillä oikein ollenkaan, siksi on yritetty ajoittaa kaikki reissut päiväuniaikaan.. Jos on hereillä niin tylsistyy heti ja saattaa huutaa koko matkan vaikka mä olen vieressä takapenkillä viihdyttämässä. Sitäkin oon nyt miettiny kovasti että miten noi kahden lapsen istuimet sitten kannattaa sijoittaa autoon? Voiko niitä mitenkään molempia laittaa kahdestaan takapenkille, mikä olisi varmaan se turvallisin vaihtoehto mutta käytännössä jos jompi kumpi alkaa huutaa niin aina pitää pysähtyä...
 
Hei !
Eikös blastoja ole pitkään viljelty, meillä nämä viimeiset alkiot viljelty plastokystiksi asti. Silloin katsottiin mika paras ja nyt se paras nukkuu meidän sängyssä.
Taas muut korjatkaa tai lisätkää jos olen väärässä , kiitos !

Tuosta nukkumis asiasta meillä nukkuu vaihtelevasti omassa pinnasängyssä, ajatuksena ostaa 2v. lahjaksi uusi sänky. Poika ei oikein tykkää koko pinnasängystä. Nukkumaan mennä klo:19.00 jälkeen.
Autossa ei tääläkään enää viihdytä kuin lyhyitä matkoja. Pitäisi olla viihdykettä jos istuu pidempään.

Mukavaa viikon alkua kaikille !=)
t.maariaa
 
Siirrossa käyty tänään. =) Molemmat selvisivät sulatuksesta ja toinen on laatuluokkaa niin se siirrettiin. Me ei haluttu kahta siirrettävän eikä lääkäri suositellutkaan.
Nyt on sitten piinaviikot menossa. Testipäivä sattuu sille päivälle,kun täytän 30 vee.
Pakkaseen jäi vielä 6 alkiota eli 3 siirtoa on vielä mahdollista tehdä.
 
pantsu kurja tauti :( Mut mahtavaa et äitisi pääsi! On se vaan hirveetä olla ite sairaana taaperoikäisen kanssa :( Nimimerkillä joulua ennen keuhkokuumeessa kaksin muksun kanssa :( Huuoh! Hienoa jos tauti hellittää!

millis onnea siirron johdosta!! Nyt vaan mieli pirteenä ja positiivisena :)!! Joo,vähillä unilla jaksaa tein neiti ,mut toisaalta se on "siunaus" kun ei tarvii sitten huolia silleen pvunista jos sattuu olemaan vaikka liikenteessä tms.

autossa viihtyy nykysin vaihtelevasti. Yleensä ei lainkaan,ei edes viihdytettynä. Hikistyy sika nopeasti joten etenki pitkällä matkalla pitää olla vain kevyet sisävaatteet. Välillä ei nukahtanu/nukkunu autoon vaan huusi kunnes päästiin perille. Nyt nukahtaa jos pvuniaika muttei nuku ku max tunnin.

bartsu no kurjaa tautihommaa :( Mites pikkuneiti, ons kuitenki terveenä nyt? Kyl se kävelykin siitä tulee,toiset ottaa vaan varmanpäälle eikä kompuroi keskeneräisenä :)

Meilläki likalla elämänsä eka perus-lima-räkä-yskätauti. Ei kuumetta (ainakaan toistaseksi), mutta räkäinen ja yskii. No lastenleikkiä tää on verrattuna vajaa vuodentakaiseen rs-virukseen. Eipä nää taida elämässä harvinaisiksi jäädä, etenkään sitten tulevaisuudessa kun alkaa hoidot/eskat sun muut..on vaan tottunu "liian hyvälle" :p
 
Heissan... Huomaan, että töihin paluun jälkeen on tullut vähemmän käytyä 2+palstalla. Samanlaisia pohdintoja näkyy olevan muillakin kuin itsellänikin: koska pitäisi siirtää isompaan sänkyy, minkälaiset välikausivaatteet jne...

Blastokystä on viisi päivää viljelty alkio. Mun raskaudet ovat molemmat lähteneet blastokystistä. Yksi yritys vähemmän viljellyllä päättyi heti alkuun keskenmenoon. Nyt meillä ei olekaan pakkasessa mitään, mutta onneksi raskaus on edennyt ihan normaalisti, joten toivottavasti meidän osalta lapsettomuushoidot ovat takana päin lopullisesti.

Unohdan aina mitä pitäisi kenellekin kommentoida... Sängyn lisäksi olen miettinyt pienen pöydän ja tuolin hankkimista. Neiti tykkää kovasti tällätä pyllyään pienille tuoleille.

Katsovatko teidän lapset lastenohjelmia? Meidän neiti on ihastunut nyt Teletappeihin. Pitää vaan pyrkiä pitämään katseluaika sopivana. Olikohan se 15min/pv tämän ikäisellä? Muistaako kukaan?

Olen huomannut neidin myös nyt kovasti kiinnostuneen muista lapsista. Muut lapset ovat kaikki "vauvoja".
 
telkkari en mä suosituksista tiiä.. 1h on käsittääkseen sellaselle leikki-ikäselle(?) kai sellanen max. Ennen olin tosi ehdoton ton tellun suhteen, mut en jaksa enää samalla tavalla. On päiviä paljon, ettei katota ollenkaan mut sitten päiviä et laitan pikkukakkosen tai barbapapoja et saan huokaistua ees kaks minuuttia,eli kai siitä sellasena päivänä kertyy joku 30min... Tää mukula kun ei edelleenkään kuulu niihi helpompiin,nii olen kokenu pienemmäksi pahaksi iskee hetkeksi lastenohjelmia koska en todellakaan jaksa yksinäisinä päivinä viihdyttää 24/7 :) Eikä tuo hirveen kiinnostunu oo,yleensä katsoo hetken ja alkaa tehdä sit jotai muuta.
Uskosin et sellanen normaali kohtuus tossakin toimii. En jaksa uskoo et joku minuuttiraja on mitenkään ratkaiseva. Eriasia jos tv alkaa toimia lapsenvahtina ihan tuntitolkulla päivässä ja se alkaa viedä tilaa leikeiltä sun muulta.
 
Viimeksi muokattu:
Meillä on nyt tyttö yskässä vatsataudissa ja rankkaa on ollut hälle. Keskiviikkona tuo alkoi ja vielä viime yönä oksensi urakalla. Tänään oli ihan veto pois ja käytiin varmuudeks lääkärissä kun ei nesteitäkään oikein menny mutta ei tarvinnu onneks tippaan lähteä vaikka hiukka kuiva olikin. Nyt ei ole tänään vielä oksentanut.
Kyllä vähille jää netissä roikkuminen työpäivinä mutta onneksi on vaan 4päivänen työviikko
B
 
bartsu tosi kurjaa :( Oletko ollu tytön kans kotona nyt vai miten? Varmaan tosi raskasta olla töissä ja sit vielä kipeen lapsen kanssa, kun on jaksamista jo pelkässä kipeässä lapsessa :( Huokaus.

ellastiinaltapiti viel kysyy, et miten sun raskaus on edenny? :)
 
bartsu Toivottavasti tauti helpottaa. Meillä oli sitkeä yskä ja flunssa. Vieläkin vähän rohisee.

Tv Aika vähäisellä katselulla on. Meillä ei oikein innostu mistään lastenohjelmista tai muutenkaan tv:stä. Monesti oon laittanut pikkukakkosen tms päälle,mutta jaksaa ehkä pari min kiinnostuu ja se on siinä.

MEillä oli tässä nyt ex tempore tuttivieroitus. Ollaan jahkailtu tiesi kuinka kauan. Noh eilen illalla ei sitten annettu tuttia. Meni 25 min,että nukahti. Tuosta ajasta itki ehkä 10min. Nukkkui koko yön heräämättä kertaakaan. Nyt päikkäreille nukahti 10minuutissa,ie itkuja. Meni siis todella hyvin ainakin tähän saakka. =)

Ollaan menossa ristiäisiin ja me ollaan sylikummeja. Saa nähdä miten menee.
 
KAUNISKUU: Tyttö sairastui keskiviikkona ip:llä ja mies haki hoidosta pois. Mä olin sit torstain pois töistä, kun mun helpompi jäädä koska en tarvi mitään todistuksia vaan esimiehen lupa riittää. Perjantai mulla olis sit muutenki ollut vapaa. Meilä on töissä suuri osa asukkaista tossa taudissa plus henkilökuntaa roppakaupalla.

MILLIS: Meil myös kolmatta viikkoa yskää, mut virustauti ei maha mitään muuta kun odottaa paranemista.

Nyt sit mies ripuloi ja oksentaa :( Onneksi olin viime vkl Flmaingon spassa rentoutumassa parin ystäväni kanssa.
Bartsu
 
Meillä ei juurikaan telkkaria katota. Joskus näytän koneelta jotain pikkupätkiä barbapapaa tai teletappeja, mutta ei oikein jaksa innostua. Ja meillä ei oo telkkaria muuta kuin tietokoneen näyttö, niin ei sit tuu oikein itekään katottua muuta kuin jos oikeesti on jotain katsottavaa. Idols ollaan katottu nyt koko perheen voimin ;) Senkin aikana Pessi kyllä ravaa välillä toisissa huoneissa. Mun mielestä kans kohtuus kaikessa, mutta en jaksa uskoa, että silloin tällöin joku ohjelma on pahasta, eri tosiaan, jos tv toimii lastenvahtina. varmaan yks jakso on sopivan pituinen jos ajattelee vaikka teletappeja.

Täällä on ihanan monella jo pikkukakkonen tulossa tai yritykset kovasti käynnissä :)

Voimia sairastelijoille :hug: Tosi kurjaa, varsinkin oksennustauti on varmasti raskas, sellaista meillä ei vielä ole ollutkaan ja onneksi ei oo nyt keväällä pahemmin sairasteltu, mitä nyt vähän nuhaa koko aika, mutta ei mitään korvatulehduskierteitä tms mitä syksyllä oli.

Autossa meilläkin viihdytään vaihtelevasti. Kirjat on nyt aika kova sana autoviihdykkeenä, niillä jaksaa hetken, sit syö, tai juo pillimaitoa tai smoothieta ja viihtyy hetken, joskus nukkuu, jos on väsy, jos aurinko häikäisee raivoaa suoraa huutoa, kuumuus kiukuttaaa kans. Musiikki viihdyttää usein hetken. Tosiaan vaihtelee kovasti.
 
Pikaista paranemista bartsun perheeseen, kurjia nuo taudit!

Telkkarista, täytyy myöntää että meillä se saattaa olla päällä ihan taustahälynä useasti vaikkei kukaan sitä edes katso.. Sisu tykkää katsoa joitain lyhyitä pätkiä piirrettyjä tai esim. Pikku kakkosta mutta ehkä max 5min jaksaa keskittyä ja sit touhuaa muuta. Mainokset ja musiikkiohjelmat kiinnostaa myös.

Tänään oli aamulla taas ihan kauheeta kiukuttelua, puhuttiin miehen kanssa et välillä kummallakin on ihan epäonnistunut olo itellä vanhempana kun tuntuu et väsyy siihen omaan lapseensa ja hermot menee jatkuvaan kitinään :( Tai tuntuu et onks itellä jotenki tavallista huonompi sietokyky ton lapsen kiukkuamisen kanssa kun se kitinä ja ettei mikään kelpaa tuntuu välillä ihan älyttömän rankalta... Hohhoi... Onneks sitten iltapäivä olikin pojalla eri ääni kellossa ja oli ihan ok tuulella niin itelleki oli vähän helpompaa.
 
bartsun perheelletodellakin paranemistuulia!!

haltia joo,just noita youtubepätkiä meki joskus katellaan pahimmassa mikään-ei-huvita-kohtauksesa :) Ja vau..mekin oltiin jossai vaiheessa 1.5v ilman telkkua ihan sattumalta vaan..eikä sitä ees kaivattu. Mäkään en itekseni ollessa kato sitä, joten ehke siksikin sit roikun vastapainoksi tääl netissä ;)

emilyjep,tuttuja riittämättömyyden tunteita. Joskus jaksaa olla rakentava mut ei aina, ja sitte tulee itellekin paha mieli kun menee lapsen uhmaan mukaan :( Kaikesta taistelu on tosiaan rankkaa ja energiaa kuluttavaa. Joinain päivinä vois tehdä listan mistä EI kitistä/taistella,kun se tuntuu olevan vähemmistönä :hug:
 

Yhteistyössä