tontin puu kaatuu naapurin puolelle. kuka sen hoitaa pois? kelle klapit kuuluu?

  • Viestiketjun aloittaja ev
  • Ensimmäinen viesti
ccc
Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
Naapurin tontin puolelle kaatunut puu kuuluu naapurille. miehesi ei edes saisi ottaa sitä.
En usko.
Kyllä näin on. se osa mikä on napurin tontilla on naapurin omaisuutta.
Mitä jos äijä sammuu kesäjuhlassa naapurin puolelle, niin saako se naapurin yh ottaa sen itselleen?
No jos mies on sinkku :LOL:
 
:D
Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
Naapurin tontin puolelle kaatunut puu kuuluu naapurille. miehesi ei edes saisi ottaa sitä.
Aijaha... Mun pitääki sit sanoo kaverille jonka taloon päin humahti naapurin puu, että se puu on oikeesti kaverin eikä naapurin tarvi maksaa niille korvauksia :LOL: Älä ny viiti...
 
ccc
Alkuperäinen kirjoittaja :D:
Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
Naapurin tontin puolelle kaatunut puu kuuluu naapurille. miehesi ei edes saisi ottaa sitä.
Aijaha... Mun pitääki sit sanoo kaverille jonka taloon päin humahti naapurin puu, että se puu on oikeesti kaverin eikä naapurin tarvi maksaa niille korvauksia :LOL: Älä ny viiti...
No silloin vakuutus hoitaa noi jutut. Mutta näin on että ne mitkä on sinun tontilla kuuluu sinulle.
 
ajatelkaas näin
Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
Naapurin tontin puolelle kaatunut puu kuuluu naapurille. miehesi ei edes saisi ottaa sitä.
Entä jos naapuri ei halua puuta,sit puun entisellä omistajalla velvollisuus hakea puu?;)

Niin että höpöhöpö vaan ccc
 
ni
oikeastiko te olette sitä mieltä ettei naapurin apua ja vaivaa korvata mitenkään?

harmi, ettei ap tunnu enää olevan vastailemassa, koska mun mielestä tuo naapurin vaatimus klapeista voi olla täysin huumoria.
 
:D
Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
Alkuperäinen kirjoittaja :D:
Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
Naapurin tontin puolelle kaatunut puu kuuluu naapurille. miehesi ei edes saisi ottaa sitä.
Aijaha... Mun pitääki sit sanoo kaverille jonka taloon päin humahti naapurin puu, että se puu on oikeesti kaverin eikä naapurin tarvi maksaa niille korvauksia :LOL: Älä ny viiti...
No silloin vakuutus hoitaa noi jutut. Mutta näin on että ne mitkä on sinun tontilla kuuluu sinulle.
Joo mutta kenen vakuutus???? Ja ei todellakaan oo sun kaikki mikä on sun tontilla :D
 
ccc
Alkuperäinen kirjoittaja :D:
Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
Alkuperäinen kirjoittaja :D:
Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
Naapurin tontin puolelle kaatunut puu kuuluu naapurille. miehesi ei edes saisi ottaa sitä.
Aijaha... Mun pitääki sit sanoo kaverille jonka taloon päin humahti naapurin puu, että se puu on oikeesti kaverin eikä naapurin tarvi maksaa niille korvauksia :LOL: Älä ny viiti...
No silloin vakuutus hoitaa noi jutut. Mutta näin on että ne mitkä on sinun tontilla kuuluu sinulle.
Joo mutta kenen vakuutus???? Ja ei todellakaan oo sun kaikki mikä on sun tontilla :D
talon omistajan vakuutus. Kaikki mitkä on mun tontilla ilman minun suostumusta on minun....
 
mietitkö loppuun
Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
Alkuperäinen kirjoittaja :D:
Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
Alkuperäinen kirjoittaja :D:
Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
Naapurin tontin puolelle kaatunut puu kuuluu naapurille. miehesi ei edes saisi ottaa sitä.
Aijaha... Mun pitääki sit sanoo kaverille jonka taloon päin humahti naapurin puu, että se puu on oikeesti kaverin eikä naapurin tarvi maksaa niille korvauksia :LOL: Älä ny viiti...
No silloin vakuutus hoitaa noi jutut. Mutta näin on että ne mitkä on sinun tontilla kuuluu sinulle.
Joo mutta kenen vakuutus???? Ja ei todellakaan oo sun kaikki mikä on sun tontilla :D
talon omistajan vakuutus. Kaikki mitkä on mun tontilla ilman minun suostumusta on minun....
Jos mä käytän koirani sun pihalla paskalla,niin pidät ne paskat hymyssä suin?:)
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Alkuperäinen kirjoittaja Trinsessa:
Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Mitä jos äijä sammuu kesäjuhlassa naapurin puolelle, niin saako se naapurin yh ottaa sen itselleen?


:LOL: :LOL:
Tai voisiko sitä jopa vaatia ottamaan se, kun on kerran siellä puolella tonttia?
Tuossa onkin kehittämisen arvoinen idea. Jos kyllästyy äijään, juottaa sen sammuksiin, sit roudaa naapurin tontille ja laittaa lapun kaulaan "Ei palautusoikeutta." Jos naapuri lapusta huolimatta yrittää ukkoa palauttaa niin vetoaa siihen että sehän on jo sun tontilla niin pidä ukkos?
:LOL:
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
ss
Alkuperäinen kirjoittaja *:
No eiks tossa periaatteessa oo semmonen tilanne että teidän puu kaatui naapurin puolelle, te pahoittelette asiaa ja korjaatte puun pois. Ja se oli siinä =) Ei se sille naapurille kuulu pätkän vertaa (ellei ole tuhoja tullu), saati että mitään "kuuluisi" hänelle.
Eipä periaatteessa tarvitsiis edes pahoitella kun myrsky sen sinne kaatoi, eivät itse. Mutta joo, näin pitäis mennä. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ni:
oikeastiko te olette sitä mieltä ettei naapurin apua ja vaivaa korvata mitenkään?

harmi, ettei ap tunnu enää olevan vastailemassa, koska mun mielestä tuo naapurin vaatimus klapeista voi olla täysin huumoria.
Olihan ap:n mies tarjonnut sille puita muttei valmiita klapeja niin ei ollut kelvannu naapurille..'

ccc Siis ooks tosissas?? :eek: Ai, jos mun lapset pelaa jalkapalloa ja se pallo lentää naapurin tontille niin se saa pitää sen pallon??
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
noh
Me haetaan naapurin metsästä tuulenkaatoja, mutta tietysti luvan kanssa. Itse ne on klapeiksi kuitenkin tehtävä. Jos naapuri haluaa klapeja, niin tehköön ne sitten itse. Yksinkertaista.
 
Leukistinen aksolotli
No mä antasin sille puolet puusta, mut kyl se sais ne itte pilkkoo ja kuivattaa.

Tai oikeastaan antaisin mielihyvin sille koko sen karahkan. Sen pihallahan se on.
 
"hohhoh"
Teidän mokahan tuo on! Teidän tontilla on huonokuntoinen puu, joka on aiheuttanut vahingon naapurille.

Vaikka mitään ei olisi jäänyt alle / mennyt rikki, niin ottais päähän aika rajusti kun naapurin puolelta rojahtais joku lahokoivu pihaan. Ainoa fiksu ratkaisu asiassa on se, että siivoat nyt ukkos kanssa sen puun pois naapurin pihalta,joka ikisen risun, ja tarjoatte/annatte/lahjoitatte pinon siististi puita naapurille polttopuiksi.
 
misse
Miten, jos naapurin puu kaatuu rakennuksen päälle? Siis jos on jo aiemmin sanottu, että yksi puu kenottaa pahasti rakennuksen suuntaan. Saman puun juuret taitavat tunkeutua ko. rakennuksen alle : /
Rakennuksen vieressä metsää ja rakennuksena ikivanha aitta (kulttuurihistoriallisesti arvokas)
 

Yhteistyössä