Tosi nolo vaiva. Help! Ei heikkohermoisille

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
mulla on sellanen vaiva, että aina kun ulostan niin mun peräaukko jotenkin aukeaa suureksi pyyhkiessä. Sitten sen jälkeen sitä ulostetta tulee ja tulee niin kauan kuin pyyhin. Joudun siis pyyhkimään sieltä suolen sisältä vähän matkaa, kaivamaan tavallaan loput ulosteet pois. Suoli ei siis tyhjene kunnoll kerralla. Tajuskohan tosta mitään. No anyway tietääkö kukaan mikä tää vaiva on? Onko tää jonku laskeuman oire? Todella inhottava vaiva kun joudun istumaan vessassa noin tunnin tämän takia. :(((
 
vierailija
Vähän saman suuntaisia ongelmia. Syynä pukama/-t ja hieman heikentynyt suolen toiminta.

Mikä auttaa, no itsellä käytössä lasten koroke ja 1-2 pyyhinnän jälkeen peppupesu.
Koroke nostaa jalkoja hieman ja samalla suoli "suoristuu" ja tyhjenee hyvin (vastaa luonnollista kyykkykakkaa).

Satunnaisesti esim. bepanthen salvaa tai muuta peräaukolle, ettei ärtyynny tai tule haavaumia.
Reissussa käytössä kosteuspyyhkeitä, jos vesipesua ei pysty tekemään (lotus kostea wc-paperi).
 
vierailija
Minulla oli aikoinaan samantyylistä ongelmaa, kun kakka oli koko ajan löysää. Nykyään kun tulee kunnollisia pökäleitä niin ei ole ongelmia. Kaikki putoaa kerralla ja suoli on aivan puhdas.
 
vierailija
Peräsuolen tarkoitushan on kerätä ulostetta. - Joskus teen niin, että huuhtelen vedellä ja samalla ihan sormella putsaan sen peräsuolen pätkän. Helpottaa kummasti :)
 

Yhteistyössä