tosta abortista..

  • Viestiketjun aloittaja haisulit3
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.04.2006 klo 14:54 Anu kirjoitti:
Miten voitte edes elää tässä kauheassa ja kylmässä maailmassa te täydellisessä maailmassa elävät ihmiset.. Elämää tulee arvostaa, mutta raskaaksi tullessa täytyy pystyä takaamaan lapselle hänelle kuuluva hyvä elämä ja perusturva. Kaikki eivät pysty siihen ja arvostan enenmän sellaisia ihmisiä jotka tietävät, etteivät siihen pystyisi, kuin sellaisia jotka sikiävät ilman sen kummempaa vastuuntuntoa..

Tälläisiä ihmisia on ainakin omalla paikkakunnallani, ja mukana ovat toki huumeet tai muuten "irtonainen" elämä, jolloin lasten kasvatus siirtyy sosiaaliviranomaisille tai sukulaisille. Ihminen on erehtyväinen, antakaa siis anteeksi näille naisille, jotka virheensä huomaavat liian myöhään.

Abortti on aina tulenarka aihe..Mutta onneksi tämä on mahdollista suomessa; se on oikeasti parempi vaihtoehto kuin olla ei-toivottu ja hyljeksitty.. Nykyinen elämän-tyyli on hirveää: bailaamista, sekstailua, shoppailua, itsensä trimmaamista joka tuutista!!! Sehän se suurin syy aborttien jatkuvaan kasvamiseen..Tässäpä siis taas pohtimisen aihetta..toivottavasti kirjoitukseni herätti erilaisia ajatuksia..
Tosi hyvin kirjoitettu!!! Samaa ajattelen minä.
 
Annie20
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.04.2006 klo 14:54 Anu kirjoitti:
Miten voitte edes elää tässä kauheassa ja kylmässä maailmassa te täydellisessä maailmassa elävät ihmiset.. Elämää tulee arvostaa, mutta raskaaksi tullessa täytyy pystyä takaamaan lapselle hänelle kuuluva hyvä elämä ja perusturva. Kaikki eivät pysty siihen ja arvostan enenmän sellaisia ihmisiä jotka tietävät, etteivät siihen pystyisi, kuin sellaisia jotka sikiävät ilman sen kummempaa vastuuntuntoa..

Tälläisiä ihmisia on ainakin omalla paikkakunnallani, ja mukana ovat toki huumeet tai muuten "irtonainen" elämä, jolloin lasten kasvatus siirtyy sosiaaliviranomaisille tai sukulaisille. Ihminen on erehtyväinen, antakaa siis anteeksi näille naisille, jotka virheensä huomaavat liian myöhään.

Abortti on aina tulenarka aihe..Mutta onneksi tämä on mahdollista suomessa; se on oikeasti parempi vaihtoehto kuin olla ei-toivottu ja hyljeksitty.. Nykyinen elämän-tyyli on hirveää: bailaamista, sekstailua, shoppailua, itsensä trimmaamista joka tuutista!!! Sehän se suurin syy aborttien jatkuvaan kasvamiseen..Tässäpä siis taas pohtimisen aihetta..toivottavasti kirjoitukseni herätti erilaisia ajatuksia..

Kirjoitit niin hyvin että mä en enää kehtaa väittää vastaan :) vaikka oonki erimieltä joissakin asioissa
 
myös vieras
Itse en vastusta aborttia. Pidän sitä järkevänä joissakin tilanteissa. Juttelin tuossa jokin aikaa sitten erään naisen kanssa joka joutuu sairaanhoitjantyössään kohtaamaan aborttitilanteen aika usein. Sanoi, että hirvein tilanne on silloin, kuin aborttiin päädytään erityisluvalla hyvin myöhään, kenties 20 viikon tietämillä ja sikiö jääkin syntymänsä jälkeen henkiin. Vauva siis hengittelee ja on oikein elinvoimainen esimerkiksi hyvinkin voimakkaasta äidin päihteiden käytöstä huolimatta. Pikkuista ei sitten tietenkään voida hoitaa kun abortoitu mikä abortoitu. Odotellaan vain koska voimat loppuu. Eutanasiakaan ei ole sallittu vaikka sikiö on lääkkein keskenkaiken kohdusta pois saatu.
Hyvin lähelle samanikäisiä keskosia sitten joudutaan hoitamaan ja toivomaan niiden selviämistä sydän syrjällään.
Nämä ovat vaikeita asioita ja syystäkin on silloin tällöin asia nostettava keskusteluun. Pitää vain kuitenkin muistaa, että asioilla on kaksi puolta. Myös naisella on oikeus päättää kehostaan. Vastapuolella on tietenkin sitten syntymättömän lapsen etu. Minusta on kurjaa, että täällä syyllistetään äitejä, jotka aborttiin ovat päätyneet. Kukaan ei voi arvioida toisen henkistä ja taloudellista kapasiteettia kasvattaa lasta. Vain aniharva nainen pitää aborttia ehkäisymenetelmänä ja on sen suhteen täysin huoleton. Suurinosa päätyy siihen varmastikin raskainsydämin ja pitkään harkittuaan.
Hyvää kevään jatkoa kaikille!
 
Tuskin kukaan haluaa kostaa sille lapselle raiskaustansa,mutta ei ole oikeinkaan siirtää vihaa lapseen jonka kasvoissa valitettavasti näkyy myös raiskaajan kasvot.Ja kuinka raiskattu voi toipua raiskaajan jättämästä pelosta jos osa sitä raiskaajaa kasvaa sisällään 9kk...
 
haisulit3
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2006 klo 23:12 vieras kirjoitti:
Tuskin kukaan haluaa kostaa sille lapselle raiskaustansa,mutta ei ole oikeinkaan siirtää vihaa lapseen jonka kasvoissa valitettavasti näkyy myös raiskaajan kasvot.Ja kuinka raiskattu voi toipua raiskaajan jättämästä pelosta jos osa sitä raiskaajaa kasvaa sisällään 9kk...
tätä yritin kan aiemmin selittää et vaikka se lapsi ei olekaan syyllinen siihen et on alkunsa raiskauksesta saanut niin jo pelkkä muisto raiskauksesta on raskas ja se lapsi olisi siitä tapahtumasta aina muistuttamassa vaik olis miten ihana. ja tän äidin pitäis kuitenkin kantaa ja synnyttää se lapsi vaik antais sit adoptioon, et ei se ole helppoa, tuskin moni siihen pystyisi vaik osa pystyykin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.04.2006 klo 00:40 Itsekästä kirjoitti:
... Niinhän sieltä sitten puolen tunnin päästä ponnahti pieni pää kuin pallo petille, sisko kaaapaisi paperin sisään ja puotti roskikseen.

...koskaan sairaalassa ei abortoitua sikiötä/alkiota laiteta ROSKIIN!!! Kyllä sitä abortoituakin alkiota täytyy kohdella kunnioittavasti.....eli ne polttohaudataan eikä heietä roskiin kuin roskia!!!!! :headwall:
 
korvapuusti
Voi pyhät pyssyt näitä kirjotuksia!!! "Miksi kostetaan lapselle raiskaus blaablaa" jne jne. Siis MILLE LAPSELLE jos on kerta keskeytys tehty!!!?! Eihän silloin ole mitään lasta mille kostetaan. Ihan älyvapaata peen jauhantaa. Eläviä jo syntyneitä eläimiä ei surra,kun niitä kohdellaan julmasti ja tapetaan,mutta jonkun limamöykyn tunteista ollaan kovin huolissaan. Pistäkää asioita hieman oikeisiin mittasuhteisiin vauhkot. Mahdatteko itkeä aina menkkojen tai siemensyöksyn yhteydessäkin,siinähän julmasti tapetaan pieniä mahdollisia ihmisenalkuja. :LOL: Pientä rajaa tähän touhuun. Abortti on paras keksintö mikä naisille on annettu. Maailma pysyy ehkä inansa kauemmin vielä hengissä sen takia,ja lukemattomilta kurjilta ihmiskohtaloilta vältytään,niitä on tarpeeksi jo muutenkin. Kaikki kunnia abortille ja sen tehneille.Onneksi on tämä oikeus olemassa,ettei tyttöjen ja naistan tarvitse puoskarien käsiin heittäytyä hädän hetkellä. Rauhaa,ja munaa huuleen pääsiäisen kunniaksi :whistle: ps:Itse en ole vielä joutunut turvautumaan keskeytykseen,mutta ehkä sekin pv joskus tulee,kuka tietää.Jos nyt alkaisin odottamaan,ilmanmuuta abortti.Kädet täynnä yhdenkin kanssa,2 pientä olisi katastrofi.
 
Sain kerran kotona varhaisen keskenmenon,ja ei siellä kyllä mitään päitä ja raajoja vilkkunut,eikä verilieju huutanut mamia. Täytys olla aika hyvä suurennuslasi tai mikroskooppi,että siitä sotkusta ois jotain jänskää löytynyt. Enkä hei pitänyt edes hautajaisia,olenko julma ;)
 
juupas
Ja kun vauhkoilijat oikein yltyvät, eivät he huomaa edes erottaa asioita toisistaan! Noissa parissa aiemmassa kirjotuksessa ei varmaankaan pilailtu itse abortilla ja sen kauheudella, vaan lähinnä teidän kiihkoilijoiden kiihoilulla! Aborttiasia on niin monipiippuinen juttu ettei siihen varmana löydy yhtä oikeaa kaiken kattavaa vastausta.
Älkääkä menkö katsomaan niitä törkykuvia!! Säästytte paljolta pahalta mieleltä.
 
lennu82
:'( onhan toi kauheaa mut täytyy tunnustaa et olen itsekin syyllistynyt ensimmäisen kerran 16-vuotiaana ja silloin oli vahinko(kortsu hajos) ja olin ihan liian nuori äidiksi näin jälkikäteenkin ajateltuna,oli siinä monen päivän tuskat ja itkut sen jälkeen :'( onneksi poikakaveri tuki koko ajan..
toinen kerta sattui kun olin 19,olisin ollut valmis äidiksi mutta mies ei sit enää ollutkaan ku testi oli positiivinen(sama mies ollu 7vuotta)olihan siinä sitte pähkäily lapsen ja miehen välillä ja myönnän että tein tyhmästi ku miehen valitsin,mies uhkaili itsarilla ja kaikella..mutta painostuksesta tein sit abortin ja sitä en ole vieläkään itselleni tai miehelleni anteeksi kokonaan antanu.
Mutta nyt olen onnellisesti raskaana(rv24)sama mies rinnallani tukemassa ja rakastamassa ja olen todella onnellinen siitä että sain vielä mahdollisuuden ja et aborteista ei ollu tullu mitää peruuttamatonta.varsinkin kun lukee noista jutuista et ei voi saada lapsia tulee paha mieli et joku(niinkuin mäkin)luopuu niistä ennen syntymää..toinen mahdollisuushan olis adoptio,itse en kyllä ikuna olis sellaiseen pystyny vaikka sehän tekee jotku muut sitte taas onnellisiksi..
tällainen tarina vain kerrottavana.. :ashamed:
 
Itsekästä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2006 klo 10:23 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.04.2006 klo 00:40 Itsekästä kirjoitti:
... Niinhän sieltä sitten puolen tunnin päästä ponnahti pieni pää kuin pallo petille, sisko kaaapaisi paperin sisään ja puotti roskikseen.

...koskaan sairaalassa ei abortoitua sikiötä/alkiota laiteta ROSKIIN!!! Kyllä sitä abortoituakin alkiota täytyy kohdella kunnioittavasti.....eli ne polttohaudataan eikä heietä roskiin kuin roskia!!!!! :headwall:

Lisäystä aikaisempaan tekstiin
....sitten se roskis kait työnnettiin tulipesään kaikkine rääsyineen ja papereineen....Ei se vauva kuule tullu sellaisena sievänä pakettina vaa retkaleina ja monessa osassa. Pää tosiaan pomppimalla kuin pallo ja abortin tekijää säästääkseen oli vaan äkkiä piilotettava......Arrgh!!

Pitää sen verran korjata että vaikka oon he.le.vtin vihainen niille jotka omaa kroppaa säästääkseen tekee abortin,,,ja erityisesti kun sikiö on jo lapsi....
...................täytyy silti ymmärtää niitä raiskausjuttuja tai terveydellisiä syitä...mut niissä onkin sitten katumuspillerit tai kaavinta heti päivien ja viikojen sisällä, (eikä testiä tarvitse tehdä onko raskaana) jos joku venyttää 4kuukauteenkin ni eikö olisi jo aika ottaa se lapsi joka on kehittynyt.
 
PVS pikana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2006 klo 17:29 Itsekästä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2006 klo 10:23 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.04.2006 klo 00:40 Itsekästä kirjoitti:
... Niinhän sieltä sitten puolen tunnin päästä ponnahti pieni pää kuin pallo petille, sisko kaaapaisi paperin sisään ja puotti roskikseen.

...koskaan sairaalassa ei abortoitua sikiötä/alkiota laiteta ROSKIIN!!! Kyllä sitä abortoituakin alkiota täytyy kohdella kunnioittavasti.....eli ne polttohaudataan eikä heietä roskiin kuin roskia!!!!! :headwall:

Lisäystä aikaisempaan tekstiin
....sitten se roskis kait työnnettiin tulipesään kaikkine rääsyineen ja papereineen....Ei se vauva kuule tullu sellaisena sievänä pakettina vaa retkaleina ja monessa osassa. Pää tosiaan pomppimalla kuin pallo ja abortin tekijää säästääkseen oli vaan äkkiä piilotettava......Arrgh!!

Pitää sen verran korjata että vaikka oon he.le.vtin vihainen niille jotka omaa kroppaa säästääkseen tekee abortin,,,ja erityisesti kun sikiö on jo lapsi....
...................täytyy silti ymmärtää niitä raiskausjuttuja tai terveydellisiä syitä...mut niissä onkin sitten katumuspillerit tai kaavinta heti päivien ja viikojen sisällä, (eikä testiä tarvitse tehdä onko raskaana) jos joku venyttää 4kuukauteenkin ni eikö olisi jo aika ottaa se lapsi joka on kehittynyt.
:LOL: :LOL: :LOL: \|O :headwall:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.04.2006 klo 00:40 Itsekästä kirjoitti:
[i]
Lisäystä aikaisempaan tekstiin
....sitten se roskis kait työnnettiin tulipesään kaikkine rääsyineen ja papereineen....Ei se vauva kuule tullu sellaisena sievänä pakettina vaa retkaleina ja monessa osassa. Pää tosiaan pomppimalla kuin pallo ja abortin tekijää säästääkseen oli vaan äkkiä piilotettava......Arrgh!!

Pitää sen verran korjata että vaikka oon he.le.vtin vihainen niille jotka omaa kroppaa säästääkseen tekee abortin,,,ja erityisesti kun sikiö on jo lapsi....
...................täytyy silti ymmärtää niitä raiskausjuttuja tai terveydellisiä syitä...mut niissä onkin sitten katumuspillerit tai kaavinta heti päivien ja viikojen sisällä, (eikä testiä tarvitse tehdä onko raskaana) jos joku venyttää 4kuukauteenkin ni eikö olisi jo aika ottaa se lapsi joka on kehittynyt.


[/i]

...tiedän ettei varsinkaan varhaisessa vaiheessa abortoitu alkio juuri koskaan synny kokonaisena koska on niin pehmeää kudosta vielä....Sitä vaan yritän sanoa, ettei niitä silti roskiin laiteta....vähän turhan arka ja totinen aihe mielestäni vitsiksi...
 
sssss
Itse tällä hetkellä pelkään ja mietin olenko raskaana. Jos olen en tiedä mitä teen. Olen henkisesti niin lopussa tämän hetkisen elämäni kanssa etten jaksaisi kolmatta lasta. Yritän jaksaa olla kunnon äiti lapsilleni ja sekin tuntuu välillä vaikealta kun on masentunut.
Ei todella ole yksiselitteistä vastausta tuohon abortti asiaan. Tietenkin täytyy sen verran olla järkeä päässä että huolehtii ehkäisystä. Elämä kun ei vaan ole niin #&%?$!* yksinkertaista. Itse olen sitä mieltä että lapsi ansaitsee sen syntyessään että on toivottu. Sellaiset idiootit kun eivät tajua elämän ja äitiyden arvoa eivät lapsia saisi hankkia. Vihani nousee narkkari ja juoppoäitejä ajatellessakin...Tekevät lapsia joilla tulevaisuus lastenkodeissa.


 
vieraana
Hei!

Mulle tehtiin abortti 12-vuotiaana! Nyt tietysti te abortin vastustajat mouhuatte, et olis pitänyt synnyttää jne! Mut tosiaan älkää tuomitko ketään jonka taustoja ja syitä ette tiedä!
Tuskaa riitti monta vuotta sen jälkeen (vaikka mulle tehtiinkin toimenpide nukutuksessa), pelkäsin myös etten voi tulla enää raskaaksi. Nyt olen onnellisesti naimisissa ja meillä on pieni tytärkin.
Ei tarvitse sit kirjoitella mitään syyllistäviä kommentteja, olen ihan tarpeeksi jo itseäni syyllistänyt vuosia!!! Kuhan nyt vain halusin kertoa, kun en ole kertonut asiasta edes ystävilleni (mieheni tietää)...
 
Kaikki tekee kuten parhaaksi näkee... En vastusta aborttia mutta en sitä myöskään itse lähtisi tekemään...

Halusin vain tuoda sellaisen pointin esille, että jos täällä kiellettäis abortin tekeminen (kuten joku aiemmin oli ehdottanut) niin täällä kävisi varmaan samalla tavlla kun esim. Kiinassa että hirveä määrä lapsia sysättäisiin orpokoteihin kun niitä ei voitais hoitaa... On parempi tehdä abortti kun synnyttää lapsi josta ei voi huoplehtia tai joka ei saa rakkautta... Tunnevammaisiahan sellaisista tulee...
 
tyhmää
...kiihkoilua. Jos ihminen katsoo että ei ole valmis äidiksi, eikä pysty kantamaan vastuuta lapsesta ja tietää oman psyykkeen pirstaloituvan, on hän oikeutettu tekemään niin kuin tahtoo. Itse en ole tehnyt aborttia, oli tuulimuna raskaus, mutta olisin tehnyt ja koin jo siitä syyllisyyttä. En todellakaan halua kokea sitä uudestaan.

Kannattaa muistaa että asioilla on monta puolta. Ei ole vain mustaa tai valkoista vaan on niitä kaikkia harmaan sävyjä siinä välissä.

"Kun annat ymmärrystä, sinuakin ymmärretään"
 
Voi hyvät ihmiset, eikö teidän elämässänne ole mitään muuta sisältöä kuin tapella tämmösistä tyhmistä asioista jotka jokainen ihminen itse päättää ja teoistaan itse vastuunsa kantavat... hankkikaa oma elämä!
 
joujou
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2006 klo 20:51 miä kirjoitti:
Hei mistä pääsee niitä kuvia kattomaan??
:attn: Voisiko joku laittaa ystävällisesti sen linkin, tai edes että minä päivänä linkki on sivuilla ollut. Tahtoo nähdä myös!!

Henk. koht. itsellä on tällä hetkellä sellainen elämäntilanne, vajaa kolmikymppisenä, kahden lapsen äitinä, että abortti ois luultavasti edessä jos mulle vahinko pääsis käymään. Mutta hyvin olen huolen pitänyt ettei pääse vahinkoja käymään, ei sexiä... tosin mies ei oikein mielissään oo, ja jo venäläisten naisten perään haikailee.
 
äippäti
Itse en ikinä vois aborttia tehdä, en sitten ikinä!!! Enkä kamalasti päätä silittele niitä ketkä sen tekee....Mutta laillinen se on ja jokaisen OMA valinta...mutta kauhistella noita sivuja jaksan. Oli hirveetä kateltavaa...:( Eli siitä voisin metelin nostaa ku tommosia netissä näytellään...saa varmasti painajaisia monelle!!!Huh!

 
lll
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.04.2006 klo 22:43 äippäti kirjoitti:
Itse en ikinä vois aborttia tehdä, en sitten ikinä!!! Enkä kamalasti päätä silittele niitä ketkä sen tekee....Mutta laillinen se on ja jokaisen OMA valinta...mutta kauhistella noita sivuja jaksan. Oli hirveetä kateltavaa...:( Eli siitä voisin metelin nostaa ku tommosia netissä näytellään...saa varmasti painajaisia monelle!!!Huh!
Oliko se abortti linkki minkä aiheen alla? tämänkö äidit 20-30-v? vai jonkun muun. kertokaa pliis nyt.
 

Yhteistyössä