totuus eroista

  • Viestiketjun aloittaja jenna83
  • Ensimmäinen viesti
jenna83
Mulla olis toimittajille oikein hyvä lehtijutuaihe. Voisivat käsitellä totuudenmukaisesti avioeroja ja sitä
ongelmavyyhteä mikä siitä seuraa.
Jutuissa voitaisiin käydä läpi faktoina koko ero ilman mitään romantisoimisia.

Tosin tällaista ei varmaankaan kukaan halua lehdestä lukea - ei myy.
Mutta nyt annetaan monille aivan liian ruusuinen kuva avioeroista.
Kyllä siinä on lehtijutut kaukana todellisuudesta.

 
mä lukisin mielellään. oma ero on ollut kaukana tästä: "erottiin sovussa ja lasten asioiden hoitaminen sujuu mutkitta. lapset ovat meillä vuoro viikoin ja tullaan loistavasti toimeen uusien kumppaneiden kanssa, vietetään usein iltaakin yhdessä"! :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 14:41 nöppönen kirjoitti:
mä lukisin mielellään. oma ero on ollut kaukana tästä: "erottiin sovussa ja lasten asioiden hoitaminen sujuu mutkitta. lapset ovat meillä vuoro viikoin ja tullaan loistavasti toimeen uusien kumppaneiden kanssa, vietetään usein iltaakin yhdessä"! :D
Ja minä voisin kertoa monta herkullista tarinaa miten lasten lähiäiti yrittää lasten kautta kiusata meitä, mutta kohdistaakin sen omiin lapsiinsa. Esim. laittaa lapsille vaihtovaatteeksi mukaan liian pieniä tai liian isoja vaatteita tms., jotta lapsilla olisi kurjaa isin luona. Ja lapset nauraa äidin äänellä: ne välttää tänne isin luo. Ja aamulla kun ne puetaan, onkin itku. Selitä siinä sitten.
Tai kerran, huippu: pakkasi vaihtovaatteet rikkinäiseen muovipussiin. Se kun oli niin rikki, ettei voi käyttää edes roskapussina. Ajatus oli, että tämä rikkinäinen muovipussi jää meille ja hän saa tilalle ehjän, jota voi käyttää vielä roskapussina :LOL: :LOL: :LOL:
Tarina on tosi.
Lapset kantoivat pussimyttyä sylissään kun muuten vaatteet olisi tippunut kadulle..

Meillä oli hauska viikonloppu. On se kiva äidistä, kun lapset nauraa hänelle ja pitää typeränä, mitä äiti siis onkin :whistle: :kieh: :kieh:

Tässä vaan pari mitä muistui mieleen.
 
Minä lähdin kävelemään kihlattuni(avoliitto 6v) luota kun lapsemme oli puoli vuotias.Syy:miehen juoksu maksullisissa naisissa,ryyppääminen vapaa-ajat(tosi vähän=työnarkomaani)kännissä rähinöiminen kaikille,kapakassa jos ei tapellu uhkas minua kotiin päästyään.
Kaikesta kulunut jo vuosia ja olin hänellä töissäkin muutaman vuoden,lapsen asioista päästään suht sopuun.Uuden vaimon kanssa tulen toimeen,tosin hänellä mielenterveysongelmia,joten ei ihan verrannollinen joka naiseen. Eli kyllä kaikesta voi parantua ja olla "aikuinen"
Tosin olen itse tullut siihen tulokseen ettei hän koskaan ole ollutkaan "se elämäni"mies,joten helpompaa ilmeisesti lähteä ja olla jälkeenpäin tekemisissä. Tapella sai kyllä siloin alkuun vauvan tapaamisista,minun olisi pitänyt olla mukana...
 
kyllähän se on niin että ihmiset on ihan liian kauan perhehelveteissä. Ei se vaihtaen parane jos ottaa samanlaisen mutta jos saa toisen suunnan elämälleen niin paranee.

Ei saa jäädä tuleen makaamaan.
 
Kyllä erota voi suht sovussa,jos vaan molemmat niin älyää ja haluaa.Mielestäni siinä on soppaa kaikille ihan tarpeeksi jo ilmankin.Jos on fiksu,hoitaa lasten asiat ja tapaamiset nätisti ja on lasten puolella,aikuisten tunteenpurkaukset ja jälkipuimiset ja meuhkaamiset voi hoitaa sitten vaikka ammattiaputasojen kautta,jos on tarvetta...ja useimmilla varmasti olisi!

Meillä mies sairastui,sai avun itselleen terapiasta ja lääkkeistä ja siitä,että pääsi tästä perheen arkipyörityksestä.Puoli vuotta on kulunut ja olen iloinen,että pakotin hänet hakemaan apua ja että erottiin.Kun tunteet on hiukan jäähtyneet,näkee jo selvästi,että näin on kaikilla parempi.Kotonamme ei kukaan enää huuda ja raivoa ja saadaan olla rauhassa.Exälläkin asiat paljon paremmin ja kykenee tapaamaan lapsiaan,nauttimaankin heidän touhuistaan ja olemaan silloin heille hyvä isä.

Mihin olisimmekaan joutuneet,jos en olisi saanut häntä hakemaan apua tai jos emme olisikaan eronneet???Mielenterveysasiat kun ei ole ihan hetkessä ohitse,vaan voi mennä vuosia tai jopa lopun elämää.Tietenkin olin miehelle AIVAN JÄRJETTÖMÄN VIHAINEN tästä kaikesta,mutta turhaa on katkeroitua tai vihoitella,sillä tuhoaa vain kaikkien elämän.Itse sain purkaa tuntojani ystävilleni,mutta jos liikaa olisi ahdistanut,olisin hakenut tietenkin apua.Lasten kautta pelaaminen ei ole se oikea tie.

Että omasta puolestani voin kyllä sanoa,että todellakin voi erota nätisti ja "sovussa",jos vain haluaa olla aikuinen lapsilleen.Siinä on jo yllin kyllin märehdittävää,etteivät isä ja äiti enää asu saman katon alla.Ei tarvitse enää tehdä lasten elämää yhtään kurjemmaksi.Sillä vaikka kotona olisi ollut minkälaista,lapset kaipaavat silti molempia vanhempiaan ja tapaamisetkin on LAPSEN OIKEUS,ei vanhemman!!!
 

Yhteistyössä