Touko-kesäkuun 2010 hoidoista plussanneet

Nonna; jospa se synnytys käynnistyisi ihan kotikonstein :) Hyvin on kyllä sukeltajat ahtaassa yksiössään viihtyneet mutta parempi niin, vaikkei ehkä itse jaksaisi odottaakaan, ovatpahan valmiimpia tähän maailmaan :)

Amelie; voi vitsit kun vauva jo syntyisi, ei ole varmaan herkkua olla pienikokoinen odottaja, kun ei ole herkkua olla pitkähkökään odottaja enää näillä viikoilla!!! Voimia ja jaksuja vaan kovasti, toivottavasti olet jo tositoimissa :wave: Vai olit sinä oikein miettinyt nukkumisasentoani :D - onhan se hiukan omituinen mutta onneksi olen saanut nukuttua ihan hyvin :)

Hanuu; sulla on mennyt kyllä arvojen mukaan hyvin koko raskaus! Eikähän sullakaan taida olla enää kuin vähän toista viikkoa sektioon? Jos muistan oikein (laiskottaa, en jaksa tarkistaa)... Se on muuten jännä juttu, miten sitä oikeastaan vasta tässä lopussa alkaa se jännitys ja uteliaisuus, että minkälainen ja -näköinen tulokas sieltä onkaan tulossa :)

(.) Eilisestä neuvolasta: paineet oli himpun korkealla 148/90, terkka ei niihin kuitenkaan suuremmin puuttunut, pissa oli puhdas. Paino oli noussut kilon (yht nyt 5 kg), turvotuksia jnkn verran. SF 35 ja vauva vielä korkealla, kuitenkin pysynyt rt. Terkka oli saanut epikriisit ä-polilta ja sanoi, ettei ole uransa aikana aiemmin törmännyt sikiöön, joka vielä näillä viikoilla pyörii rt/pt - kuullut oli joskus :) Hyrrä oli kääntänyt kylkeään, sentään :D Terkka oli sitä mieltä, että olisi tulossa temperamentiltaan hyvinkin räiskyvä vauva, koska on niin vilkas ja kova liikkumaan. Näillä viikoilla koviin potkuihin/isoihin liikeisiin tarvitaan kuulemma jo tosi paljon voimaa, koska lapsivettä on suhteessa vauvan kokooon jo niin vähän.

Nukkunut olen tosiaan hyvin, tilanteeseen nähden. Eilen illalla, kun olin jo sängyssä, niin tunsin, kun Hyrrä käväisi masussa melkein poikittain :O - yritin hiukan siinä sitten itse kääntää takaisin oikeaan asentoon ja onneksi on taas tänään tuntunut siltä, että rt:ssa siellä ollaan :) On kyllä aika sisukas sissi tämä herra Hyrrä :D

Nyt on monena päivänä suoli toiminut tosi hyvin (jee kun on puheet) ja kävikin mielessä, että jospa se tarkoittaisi jtn synnytyksen suhteen! Eilen aamulla tuli sitä menkkakipua hetken jo ihan napakasti mutta laantui sitten melkein heti... Että se sitten kai siitä. No, eihän tässä oikeasti enää pitkä aika ole :)

-rallis 38+2 ja hra Hyrrä

Ps. Raggis taitaa olla osastolla tai peräti jo jakaantuneena?
 
Ai niin, sen verran vielä, että terkka sanoi, että jos vedet menevät, niin kylkiasentoon ja ambulanssilla sairaalaan - kun vauvan pää ei ole vielä kiinnittynyt, on olemassa napanuoran esiinluiskahtamisen vaara, siksi toimitaan näin!

-rallis
 
Raggis, oletko jo tositoimissa?? =)

Rallukka Kyllä Hyrrä nyt todenteolla pyörii. Kiva kuulla, että kaikesta huolimatta olet saanut nukuttua hyvin. Ja tosiaan, ei tässä kauaa enää kenelläkään meistä mene. :)

Hanuu Sulla tosiaan sektioaika lähenee. =) Ja tosiaan koko raskaus sujunut tosi hyvin. Kiva juttu!

(.) Täällä ollaan kotona vielä, ei merkkiäkään lähtemisestä. Ei vaan, tänään on ollut tuntemuksia koko aamun, tai sitä tuttua menkkajomotusta ja samoin täällä, suoli toimii. Mutta ei muuta... Eli juhannusta odotellessa. :LOL:

Onko Nonna vielä linjoilla vai tositoimissa?
 
Kukkuu!

Täällä vielä kuten vissii kaikki muutkin ihanaiset. =)

Voihan väkkyrä, tuota ralliksen Hyrrää! :D Aikamoinen vipeltäjä, lol !

Mukavia kuulumisia kaikilla ja aika samoja fiiliksiä. Todellakin alkaa olla jo kärsimätön tapaamaan masukit. :)

(.) Nopsaan... Kotipuuhilla ja tuon ronskin sisätutkimuksen avulla sain vissiin ekan supistuksen, joka kesti vajaa puol minsaa. Sit eilen alaselässä tuntui hassu polte, ihan kuin selkä ois kipee. Tänään ei sitten oo ollut mitään tuntemuksia, vaikka oon siivonnut ja vaihtanut lakanoita sänkyyn. Niin ja rappusissakin oon kävellyt ees taas. Muksut on protestoinut mamin touhuja kyllä... Niistä on vissiin kivempi, kun makoilisin soffalla ja silittelisin heitä masun läpi. :D Pitää varmaan tutkia alapää ja varmistaa ettei siellä ole merkintää; "toimitus juhannuksena" tai "lisäsimme oleskelulupaanne aikaa, ei kiirettä poistua". ;)
 
Nopeasti heipat kaikille! Olin tosiaan muutaman päivän osastolla tarkkailussa kun epäilivät raskausmyrkytystä mutta muuten siis vielä yhtenä kappaleena. Paineet koholla ja pissan proteiinit ++. Nyt pääsin kotilomalle mutta tiistaina pitää mennä takaisin. Porukat tulivat juuri käymään, joten palailen kommentoimaan hiukan myöhemmin. Täällä tunnutaan elettävän jännittäviä aikoja, kuka tahansa voi olla jo tositoimissa :) Tsemppiä kaikille loppuodotteluun!
 
Raggis Toivottavasti ei iske rm tähän loppuun.. Onneksi kuitenkin alkaa viikkoja olla hyvin, et on turvallista synnyttääkin, jos sellainen tulee.

Ensi viikko taitaa olla monelle ponnistusviikko - tavalla tai toisella. Me lähdetään ä-polille aamulla 8:00:ksi ja sit vissii aletaan käynnistelemään. Mulla on hiukan sellanen olo, et ei miun paikat oo mihkään kypsynyt keskiviikon jälkeen. Ainakaan mitään massiivista muutosta kohdunsuun tilassa tuskin on tapahtunut, kun ei oo alkanut supistuksia tulla enemmän. Olisi aikamoinen ylläri, jos olisin auennut sen 3cm, et kalvot vois puhkoa ja aloittaa käynnistyksen niin. Muussa tilanteessa vissiinki laitetaan tippa. Mitään mulle ei ole sanottu siitä, et miten käynnistys aloitetaan, jos paikat ei ole tarpeeksi auki. Sit jos käynnistely ei tuota tulosta, ni sit mennään sektioon ja mies saa olla mukana, jos mua ei tarvii nukuttaa. Saas nähdä syntyvätkö murut huomenna vaiko hamassa tulevaisuudessa..... Ois kyllä varmaan ihana syntyä Ystävänpäivänä.... :heart::heart:

Ihanaa Ystävänpäivää kaikille! Toivottelen jo varmuudeksi nyt, jos en huomenna pääsekään koneelle.... :)

Huomenna muuten poksuu taas; muhkeat 38 viikkoa täynnä.
 
Nonna taitaa olla jo äippäpolilla, hui! Kovasti onnea matkaan :heart: :heart: Jännittää tuletko kotiin kahden nyytin kanssa, vai vieläkö pidetään piinassa. Oikein hyvää ystävänpäivää myös sulle :heart:

Hanuu: Hienoa kuulla että sun raskausaika on mennyt ilman vaivoja! Ja että mieskin ehti kotiin. Eiköhän sektiokin mene hyvin, kun ei ole mitään vaivoja kuntoa huonontamassa.

Amelie: Voi ei, kylläpä joudut odottelemaan! Toivottavasti nyt alkaisi tapahtua ja pian! Kovasti pitkiä hermoja sulle!

Rallis: Huh! Onpa melkoinen Hyrrä sulla ja vaiherikas loppuraskaus! Saa nähdä miten temperamentikas vili vilperi sieltä esiin lopulta putkahtaa... Mikä on vointi tällä hetkellä?

(.) Jouduin siis yks kaks yllättäen sairaalaan päivystystapauksena, kun neuvolakäynnillä oli paineet kohonneet ja pissan proteiini ++. Ihan sattumalta olin pakannut sairaalakassin edellisenä päivänä joten se oli helppo napata mukaan. Sairaalassa lääkäri muuten sanoi, että IVF-alkuisissa raskauksissa raskausmyrkytyksen vaara on suurempi, en ollut tiennytkään.

Olen täällä kotona mittaillut paineita, eikä näytä kyllä pahalle, saa nähdä jättävätkö huomenna osastolle vai pääsenkö kotiin. Kuitenkin iskee valkotakkisyndrooma heti kun isketään verenpainemittari käsivarteen ja joudun jäämään... Aamulla pitää käydä verikokeissa. Maksa- ja sappiarvot ovat pysyneet ihan hyvinä lääkityksellä eikä enää kutitakaan kuin harvoin. Turvotus laski hieman sairaalassa, ilmeisesti lepo ja hervoton nesteen juominen auttoi. Nilkat eivät kyllä vieläkään muistuta omia, mutta edes hiukan sinne päin...

Tänään aion käydä shoppailemassa kirpparilta muutaman 50-56cm vaatteen, sairaalassa iski paniikki, kun huomasin että eihän meillä ole noita pienimpiä vaatteita kuin yksi potkupuku. Eihän noin pieni koko kauaa mene, mutta olisi kiva olla edes muutama vaate, ettei vauva heti huku isompiin. Eilen illalla koottiin sänky ja laitettiin se meidän sängyn viereen. On kyllä vieläkin ihan epätodellinen olo että kohta siinä tuhisisi pikkuinen nyytti...

Oikein ihanaa ystävänpäivää kaikille! :heart:
 
Raggis; onpa mukava kuulla sinusta :) ja ennen kaikkea, että hepatoosi tai raskausmyrkytysuhka ovat helpottaneet! Enpä ole kuullutkaan, että keinoalkuisissa raskauksissa rm olisi todennäköisempi... Hmm... Lieneekö syy vai seuraus? Noista vaatteista sen verran, että jos ei ole ihan varma, että on tulossa normaalia pienempi vauva, niin kyllä mun mielestä 56 cm on se minimi, mikä kannattaa ostaa - aina pitää nääs ottaa huomioon myös se, että vaippa suurentaa vauvan kokoa ihan jonkin verran.

Amelie; tositoimissa?!? Nonna taitaa olla ainakin :)

Aurinkoista ystävänpäivää minunkin puolestani!!! :heart:


(.) Neuvola. Paineet 151/90, eipä hirmusti kommentoinut, nehän onkin olleet nyt tuota luokkaa, jos vähänkin liikuskelee. Hb 123 :) Paino samassa, vaikka turvotusta on ihan selvästi, varsinkin nilkoissa ja jalkapöydissä, ei edes yön aikana laske. SF-mitta 34, terkka sanoi tunnusteltuaan, että kasvanut olisi vauva, tosin kuulemma hieman vaikea arvioidsa, kun ei ole edelleenkään edes laskeutunut, saati kiinnittynyt. Nyt on lauantaista lähtien häpyluu- ja nivuskivut lisineet ihan huimasti, kävely ja ylösnousut todella hankalia. Lisäksi se jomottava menkkakipu on lisääntynyt ja suolikin on tyhjentynyt ihan reippaasti - terkka arvelikin, että perjantain ä-poliaikaan ei ehkä vauva pysy kyydissä mutta kassellaan nyt. Uutta neuvolaikaa ei varattu, koska todennäköisesti sen olisi joutunut perumaan, odotellaan mitä sanotaan perjantaina ä-polilla, jos sinne saakka päästään! :)

-rallis 38+5
 
Nonna taitaa olla todella jo saamassa pikkuisia syliin. :heart: Tosi ihanaa, ja jännittää varmasti kovasti. Olis kyllä ihanaa jos saisit Ystävänpäivä-vauvat!

Ragdollillakin ollut taas tapahtumarikas viikko. Mutta onneksi kutina on lähes loppunut ja arvot on hyvät. Huomenna sitten taas jännätään. Onneks kuitenkin seuraillaan noin tarkasti, että mikään ei ainakaan jää huomaamatta. Kuinkas paljon sulla nyt on viikkoja? =) Meilläkin on sängyn päässä odotellut jo pari viikkoa sellainen vauvankoppa, joka on ollut miehen suvun käytössä jo melkein 40 vuotta. Anoppi teki siihen ihanan sisustan mun valitsemillani kankailla. Aluksi en ollut yhtään innostunut koko kopasta, mutta kun näin sen valmiina, niin se on tosi ihana. Kun sais nyt sen asukin siihen vielä. :headwall: On se uskomatonta, että siinä ihan oikeasti kohta joku tuhisee. :) Noista vaatteista vielä; mulla on aika paljon pieniä 50-56 vaatteita, ja meidän vauva ei varmaan edes mahdukaan niihin, kun ei halua vielä maailmaankaan tulla ja kokoa jo löytyy. Kunpa sais edes muutaman kerran pitää. ;) Jotenkin tyhmänä oletin, että vauva tulee olemaan pieni, kun itsekin olen ja olin syntyessäni tosi pieni. Mutta toisin käy. ;)

Rallukallekin lupailtiin jo mukavasti iloista tapahtumaa. =) Sun oireet kyllä viittaa ihan täysin siihen, että vauva olis laskeutunut. Hui kun on jännää. Mä tosiaan täällä vielä heilun varmasti viimeisenä... Ja sama turvotus sulla jatkuu. Mun on hiukan jo laskeutunut, varsinkin nilkoista ja jälkapöydän päältä. Sormuksetkin sain taas jo sormeeni. Oletin sen olevan merkki jostakin... Mutta ei taida olla. Pakkanen kai vaan vaikuttanut.

(.) Eli täällä ei muutoksia. Ajoittain on tosi kovia kipuja ja alavatsarepäisyjä. Ja häpyluun päältä vihloo ajoittain aika huikeasti. Iltaisin on kovia menkkatuntemuksia, mutta taas ensimmäiseen pissareissuun mennessä ne on hävinnyt (klo 00.00-00.30) ;) Onko kukaan huomannut, että limatulppa olis alkanut irtoamaan? Huomenna on neuvola ja ä-poli. Saa nähdä kuinka suureksi ne nyt ultraa vauvan, ja kaikenlisäks mulla on eri lääkäri kuin ennen. Ja onkin kuulemma kova täti, sellainen eläkkeelle jäävä mamma. Ja se voi ihan hyvin sanoa, että mitäs tänne olet tullut ruikuttaan... Jännittää. Mutta on se kuulemma niin kovakourainenkin, että voi hyvinkin saada synnytykseen käyntiin. :LOL:

Mutta palailen jännityksellä lukemaan kuulumisianne. Tsemppiä kaikille. =)

:heart: Ihanaa Ystävänpäivää! :heart:
 
rallukka: Mä sain äitiyspolilta myös samat ohjeet vesien menon osalta, niin kuin jo vähän etukäteen aavistelinkin. Aikamoinen menijä sulla on kyllä siellä kyydissä... Mutta hyvin pian saatat saada Hyrrän jo syliin rauhoittumaan =)

Nonna78: Jännää ajatella, että sulla saattaa olla jo pikkuiset hoivattavana. Toivottavasti käynnistäminen on mennyt hyvin!

Ragdoll73: Toivottavasti vointisi kohenisi ja pääsisit vielä huomenna takaisin kotiin.

Amelie80: Odotan jo mielenkiinnolla sun huomisia kuulumisia äitiyspolilta...

Myöhäiset ystävänpäivän toivotukset minultakin kaikille! Ollaan tänään vietetty miehen kanssa 2. hääpäivää hyvän ruoan ja kakun merkeissä :) Viime vuonna 1. hääpäivä menikin aika surkeissa tunnelmissa, kun ensimmäinen alkion siirto oli juuri epäonnistunut, mies joutunut leikkaukseen ja hääpäivämatka sen takia peruuntunut. Tällä kertaa tunnelmat ovat paljon paremmat! Jännitys ja odottava tunnelma nousee koko ajan eikä uni meinaa enää iltaisin tulla silmään. Mieskin laskee jo päiviä, milloin viimeistään saadaan Tyllerö syliin :) Viikon päästä viimeistään ihmetellään sit jo perheen uutta tulokasta sairaalassa :heart: Tänään kävin palkkapäivän kunniaksi vielä useamman tunnin shoppailukierroksella kaupungilla, mutta loppuviikon ajattelin jo rauhoittua enimmäkseen kotioloihin. Josko tyhjentäis digiboksin kovalevyä ja ompelis vielä muutamat lakanat. Neulomiset on tällä erää valmiit, nimiäisvaatteita myöten, mutta tietty jotain pientä vois vielä neuloa...

Hanuu & Tyllerö 39+2
 
Hanuu: Onneksi tämä hääpäivä meni paljon paremmissa tunnelmissa kuin viimevuotinen! Ja sä olet jaksanut neuloakin vauvalle, vau! Kuulostaa kyllä hienolta :)

Amelie: Miten meni äitipolilla? Jännittää sun puolesta...

Rallis: Sun tuntemukset kuulostaa kyllä siltä, että kauaa ei tarvitse enää odotella...

Nonna taitaa olla jo vauvat kainalossa :)

(.) Pääsin eilen sairaalasta kotiin, jippii! Paineet normaalit ja proteiinia pissassa vain yksi +. Jotenkin tuntuu että olin vaan ylirasittanut itseäni kaiken maailman lumitöillä, kotitöillä ja jumpilla, ja sairaalalepo tuli tarpeeseen. Ei sitä vaan itse ymmärtänyt... :ashamed: Onneksi vauvan vointi on ollut koko ajan hyvä.

Perjantaina neuvolakontrolli, maanantaina äippäpoli. Vauveli painaa kyllä tosi alhaalla ja häpyluu on koetuksella. En kuitenkaan usko että tässä ihan heti mitään tapahtuu.

Tänään petasin vauvan sängyn, olipas ihan uusi homma mulle! Reunasuoja ei millään meinannut asettua kohdilleen ja lakanatkin olisivat voineet olla himpun verran isompia. No, harjoitus tehnee mestarin :)

Ai niin, *poks 37+0!
 
Voi että, kun täällä eletään jännittäviä aikoja!!!

Nonnalla lienee tosiaan nyytit jo kainalossa, entä Amelie???

Hanuulla onkin sitten viimeinen viikonloppu "ei-äitinä" käsillä :)

Raggis; hieno homma, että arvot laskivat ja sait levätä, vaikka sitä vauvaa jo kovasti odottaakin saapuvaksi, niin tässä vaiheessa se uni/nukkuminen on kuin rahaa pankkiin laittaisi :) Mitäs neuvolassa?

(.) Nyt on suunnitelmat selvillä: la-päivänä eli 23.2. (keskiviikko) aletaan käynnistellä. Koska kohdunsuu ei ole vielä tarpeeksi kypsä, niin Cytotecilla pehmennellään. Sitten, kun toivottu vaikutus on saatu aikaan, niin pistetään se ballonki kohdunsuun ja kalvojen väliin, tämä sitten availee kohdunsuun ja sen jälkeen kalvojen puhkaisua, yms. Eli vauvan syntymäpäiväksi tullee 24.2. - joka on muuten allekirjoittaneenkin syntymäpäivä :heart:

Tilanne oli tänään tosiaan rauhallinen, lääkäri sanoikin, että ei tarvi pelätä vauvan syntyvän kauppareissulla :D Paineet oli hiukan koholla mutta niinhän ne on olleet koko ajan. Vauva oli oikein nätisti rt ja painoarvio 3300 grammaa eli ei tosiaan iso vauva (lääkäri totesi mahanpäältä tunnustellessaankin, ettei tunnu käteen isolta) - sen puoleen ei kiire käynnistellä mutta paineiden sekä insuliinihoitoisen rd:n takia ei anneta hirveästi mennä yliajalle.

-rallis ja hieman rauhoittunut hra Hyrrä rv 39+2
 
rallukka: Sä saat sit aika pian mun jälkeen oman Hyrräsi syliin :)

Ragdoll73: Oon tosiaan neulonut villahaalarin, pipon, sukkia, nimiäismekon (kastemekon ohjeella, mutta värillisenä) sekä siihen sopivan hilkan ja pitsisukat. Eilen sain vielä aikaiseksi ommella 4kpl muotoon ommeltuja lakanoita ensisänkyyn ja vaunuihin. Ja aloitin mä tekemään jo yhtä kesäistä mekkoa ylijääneistä langoista... Toivon todella, että Tyllerö pysyy tyttönä vielä ulostulon jälkeenkin, kun varsinkin noista nimiäisvaatteista tuli niin kivat eikä niitä kyllä voi pojalla käyttää. Vaan eipä tässä ole enää montaa päivää jännitettävää :)

Tänään on laskettu aika!! Ja tosiaan ylihuomenna meidän perhe kasvaa uudella tulokkaalla. Aika huimaa :) Nautitaan miehen kanssa tämä viikonloppu rauhallisesta oleskelusta kotosalla, kun isompi neitikin on äidillään. Kohta alkaakin sit ihan uudenlainen arki. Täytyy vaan toivoa, että tuleva isosisko suhtautuisi mukavasti uuteen perheenjäseneen eikä alkaisi oireilla kovin voimakkaasti. On kuitenkin saanut olla täällä meidän luona ainokainen vuosikaudet. Totesi taannoin itsekin, että hänen täytyy varmaan alkaa tehdä enemmän tuhmuuksia, kun vauva syntyy. Pitää siis muistaa antaa paljon positiivista palautetta hyvistä asioista, jotta saa sillä tavalla riittävän huomion... Mies aloitti eilen talviloman ja jää sit tosiaan sen perään vielä kahdeks viikoks isyysvapaalle. Onneks mulla on siis apua jonkin aikaa täällä kotosalla. Eniten jännittää tällä hetkellä leikkauksesta toipuminen, imetyksen käynnistyminen ja niistä riippuen kotiutumisen ajankohta. Toivottavasti pääsisin jo to/pe kotiin...

Hanuu & Tyllerö 40+0
 
Eipä ole Nonnasta kuulunut vähään aikaan, toivottavasti kaikki on mennyt hyvin.

Hanuu: Olet kyllä ollut tosi ahkera käsitöiden suhteen, todella ihailtavaa :) Toivottavasti olet nauttinut viikonlopusta ja kerännyt voimia tulevaan.

Rallis: Ei ole sullakaan enää montaa päivää jäljellä :) Onneksi Hyrrä on sopusuhtaisen kokoinen rd:stä huolimatta. Toivottavasti sullakin on viikonloppu mennyt mukavasti ja voimia kerätessä. Taitaa Hyrräkin kerätä voimia tulevaan kun kerta on rauhoittunut :)

Vieläköhän Amelie on yhtenä kappaleena vai oletko jo jakautunut kun mitään ei kuulu :)

(.) Perjantaina oli siis neuvola. Paineet melko ok, hiukan koholla, mutta proteiini taas ++ ja lähete TAYSiin jossa vietin taas pari päivää tarkkailussa. Tänään pääsin kotiin koska vointi on hyvä ja paineetkin maltilliset, samoin proteiini vain yksi +. En kohta uskalla mennä enää neuvolaan kun aina lähettävät sairaalaan :)

Limatulppa tuli muuten tänään! *Todellinen ällövaroitus* Olin sairaalassa pesulla pissanäytettä varten vielä vähän ennen lähtöä ja käsiin jäi iso klöntti melko kirkasta limaa. Olin ihan hämilläni kun tajusin että tämähän on nyt se kuuluisa limatulppa. Hoitaja jo hätäili oven takana etä missä se näyte viipyy kun vaan ihmettelin klönttiä... Netistä luin että voi mennä kauankin ennen kuin itse synnytys käynnistyy, joten ei tässä vielä hurrata.

Perjantain tutkimuksessa muuten kohdunsuu oli melko kypsä, kahdelle sormelle auki ja kaulaa jäljellä 2cm. Lääkäri sanoi ettei kyllä enää kovin kauaa tarvitse odotella synnytyksen alkamista, viikossa oli tapahtunut paljon.

Ragdoll ja Toivo 37+4
 
Oman lapsen, pienen linnun, kannoin alla sydämen.
Nyt on onni täydellinen, syliini saan ottaa sen.
Tunnen käden, pienen hennon, tunnen posken pehmeän.
Voisiko olla kauniimpaa kuin alku uuden elämän?
Pikkuinen Tyttö ihastutti Äidin ja Isän 15.2.2011,
klo 12.05, paino 3695g, pituus 50cm.

Rakkaat Siskot, näin meille sitten kävi, että laskettuna päivänä saimme Tyttäremme syliimme. Tulen kirjoittelemaan pian lisää. Kotiin pääsimme jo perjantaina ja kaikki on mennyt hienosti. Maailman helpoimman synnytyksen lisäksi :heart: . Kovasti jaksamista kaikille, ja Nonna on myös varmasti saanut lapsoset syliinsä. :heart::heart:
 
Amelie80: Suuren suuret onnittelut ihastuttavasta tytöstä :flower: :heart: Ihanaa kuulla, että kaikki meni hyvin ja synnytys oli positiivinen kokemus!

Aamulla se on sitten menoa... Edelleen on ihan epätodellinen olo ja vaikea tajuta, miten elämä huomenna muuttuu. Mutta eiköhän sitä sit aika pian huomaa, missä mennään, kun saa pikkuisen syliin ;) Noinkohan sitä saa tänään illalla ollenkaan unta..? Jännittää aika kovin. Tulen sit kertomaan kuulumisia heti, kun siihen tulee mahdollisuus :)

Hanuu & Tyllerö 40+1
 
Amelie; :heart: :heart: ONNEA :heart: :heart: koko perheelle pienestä tytöstä!!! Mahtava juttu, että kaikki meni hyvin ja helposti :)

Hanuulle hirmusti tsemppiä huomiselle!!! Yritä saada unta palloon, se helpottaa sitten sektion jälkeistä yötä :)

-rallis
 
Amelie: :heart: Ihan mahdottomasti onnea! :heart: Hienoa kuulla että kaikki on mennyt hyvin! Aivan loistavaa!

Hanuulle kovasti tsemppiä!! :heart: Vaikka nyt taitaakin olla hiukan myöhäistä toivotella kun taidat olla jo tositoimissa... Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Rallis: Vieläkö Hyrrä malttaa olla rauhallinen vai onko meno päällä?

Shendalle kovasti onnea plussasta! Pidetään peukkuja että pysyy matkassa ihan loppuun asti :heart:

(.) Eipä kummempia täällä. Vielä tein muutamia vauvatavarahankintoja tänään, vielä pitäisi muutama kertakäyttövaippa ja sitteri ostaa valmiiksi illalla. Limatulppaa on tullut vieläkin muttei mitään supisteluja. Kävely on hidasta lyllertämistä niin että etanakin näyttää superkiitäjältä meikäläiseen verrattuna...
 
Pikainen päivitys sairaalasta. Ei päästy heti aamusta sektioon, vaan jouduttiin odottamaan iltapäivään. Kymmenen pisteen tyttö syntyi klo 13.33 <3 Painoa 3710g ja pituutta 52cm. Oma olokin ihan siedettävä ja vauva on toistaiseksi ainakin ollut hyvin rauhallinen, vaikka seuraa kyllä ympäristöään valppaasti. Yritän päästä vielä tänään jalkeille, jotta pääsis huomenna hoitamaan itsekin vauvaa. Imetys on kyllä lähtenyt jo hyvin alkuun. Fiilikset siis kaikin puolin hyvät. Palailen paremmin toisella kertaa...

Hanuu & Tyllerö
 
Hanuu; mahtavaa :heart: ONNITTELUT :heart: kympin tytöstä koko perheelle!!! :)

Shendalle myös onnittelut plussasta!

Raggis; me täällä sit vissiin kahdestaan enää homehdutaan ;) Kyllä Hyrrä on hyrrännyt vieläkin ihan mukavasti, enempi silleen iltapainotteisesti. Mulla ei limatulppaa ole näkynyt, sullahan vissiin paikat sitten jo hyvin auki? Eihän se vissiin pääse sieltä tulemaan se tulppa, jos ei kohdunsuu ole koko matkalta ainakin jnkn verran auki... Kävely on kyllä täälläkin semmoista käpöttelyä naama irveessä, odotan kyllä kovasti loppuviikkoa ja olon helpottumista :) Jepjep, pidetään lippu korkealla ja palataan asiaan!!!

-rallis 39+5 ja hra Hyrrä
 
Rallis: Tsemppiä käynnistelyyn!! Toivottavasti ei tarvitse kauaa odotella ja kaikki menee hyvin.

(.) Mä sitten täällä vaan homehdun yksinäni... Eilen oli neuvolakontrolli paineista ja proteiineista ja sairaalakeikkahan siitä sitten tuli... Olisivat ottaneet osastolle, mutta onnistuin puhumaan itseni kotiin ja lepo jatkuu nyt täällä. Paikat on aika auki ja kaulaa jäljellä alle 1cm. Ei vaan minkäänlaisia supistuksia, paitsi peräti yksi eilen, joka sekin onnistui piirtymään käyrälle. Lääkäri teki taas kovakouraisen tutkimuksen jotta saataisiin asioita eteenpäin, mutta ei tainnut olla vaikutusta... Huomenna äitipoli, saa nähdä, päädytäänkö jossain vaiheessa käynnistykseen, vähän semmoista väläyttelivät.

Vielä kerran hirmuisesti onnea kaikille jakaantuneille! :heart:

Ragdoll ja Toivo 38+0 *poks
 
Raggis; ei , kyllä me molemmat vielä täällä homehdutaan : / Soitin aamulla synnärille ruuhkatilanteesta ja kun kuulemma ruuhkantynkää oli, niin eivät ota minua tänään ineen. Soittelen sit taas huomenna aamulla, mikä tilanne ja pääsenkö sittenkään... Jos en pääse, niin käynnistys siirtynee ensi viikolle :kieh:

Eihän tässä sinänsä mitään, turhauttaa vaan, kun sitä jo niin asennoitui ja valmistautui koko hommaan ja nyt vielä hermoja venytellään... Onneksi vauvalla kuitenkin kaikki hyvin :heart:

Sain tietty ohjeen lähteä synnärille, mikäli vauva ei liiku, vedet menee, alkaa vuotaa verta tai tulee verenpaineoireita... Verenpaine on kyllä ihan varmasti koholla :D

-rallis TASAN 40+0 ja hra Hyrrä
 
Niin vielä; sullakin juoksuttaa ihan kiitettävästi sairaalan/neuvolan/kodin väliä, onneksi sait luvan kotona lepäilyyn :) Mikään ei ole niin tylsää kuin sairaalassa olo, silloin kun ei ole niin tuntuvasti kipeänä : /

-rallis
 

Yhteistyössä