Toukokuiset 2021

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Liityn mukaan :love: Tänään 5+0, ja ainoa oire tuntuu olevan nyt pelkkä rintojen arkuus ilman liivejä ollessa. Vielä viime viikolla alavatsassa juili ja nipisteli päivittäin, just semmoisia repäisykipuja mitä muutkin kertoneet. Eilen tuli pientä ruskeaa tuhrua ja mua vähän huolettaa nyt tämä oireiden vähyys Ajattelin tehdä tuon digitestin loppuviikosta, ehkä tässä rauhoittuisi kun saisi sen 3+ näyttöön..:unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: IinesAnkka82
Hei niin mietin et tosiaan se fb ryhmä olis kyl ihan kiva mutta ainakin itse haluisin semmoiseen joka on tosiaan varmasti salainen eikä pomppaa mihkään etusivulle liittyminen.

Ja ainakin itse kyllä odottelen liittymisessä ens viikkoon et oon nähnyt et kyydissä tosiaan on joku....
 
Se eka varmaan mikä löytyy haulla ei just oo täysin salainen. Ja en siis tiedä miten käyttäytyy jos sinne liittyy et näkyykö se feedissä. Mutta olettaisin että nyt kun kuitenkin vasta toukokuun alun hätähousu plussaajat alkaa tänne hakeutuun niin eiköhän täs parin vk sisällä joku innostu tekeen kunnon salaisen ryhmän
 
  • Tykkää
Reactions: IinesAnkka82
Nojoo! Mulla näytti viime viikolla (keskiviikkona) 1-2, joten ei oikein osannu tätä vielä odottaa
Edit. Joko ootte soittanu neuvolaan?
Mulla vasta 3+5, joten taidan pitää perää ja pidättäydyn vielä soittamasta. Perjantaina pitäs olla 4+2 ja sillon uus digi. Tänään töitten jälkeen vartin pidättämisellä vahvin viiva ikinä, joten pikkuhiljaa alkaa luottamaan.

Ootteko huomannu sellasen voimattomuuden? Yritin äsken kulettaa puita liiteriin nii hyydyin kottiksien kanssa ylämäkeen. Käjet van ei enää jaksanu pukata niitä. Sama ku sitte vaihdoin raivaukseen nii empä jaksanu raivaussahallakaan pitkää pätkää temuta pellolla. Hassu olo tuli. Tulin sitte sisälle ja mies jäi raijjaamaan puita huvittuneena. Huono olokin jo vaivaa useammin. Minusta vaan mulla on tosi aikaiset viikon näihin..oonkohan luulosairas vaan :D
 
  • Tykkää
Reactions: Bb-8
Moikkka kaikki! Mulla olisi laskurin mukaan laskettu aika 7.5, mutta nyt en ookaan enää ihan varma.

Onko jollain kokemusta Clearbluen digitestistä ja lähinnä sen luotettavuudesta? Sain siis jo perjantaina haalean plussan apteekin raskaustestiin, tuolloin oli dpo 12. Tänään tein sitten ton viikkonäyttöisen digitestin ja se näytti EI RASKAANA. Oon nyt ihan ihmeissäni. Tein kyllä testin niin, että en ollut pidätellyt kuin ehkä 30 min? Voikohan sillä olla vaikutusta? Nyt sitten tein taas apteekin testin ja tuli kuitenkin haalea plussa. Mihin testiin tässä pitäisi nyt luottaa?

https://aijaa.com/EofxDe
Tein ensiksi marketin testillä mihin tuli haalea viiva mutta samana päivänä myöhemmin CB näytti negaa. 3 päivää myöhemmin tein uuden CB testin ja tuli plussa.
 
Hei,

Mäkin tosi varovaisesti liityn mukaan keskusteluun. Mulla myös oli melki viikon tuhruvuotoa, nyt loppunut mutta en kovin varmasti raskauteen jaksa luottaa... tänään tein digin ja edelleen 2-3 viikkoa ja tnä 5+0 joten vähän mietityttää sekin LA 2.5 jos nyt sinne asti päästään takana kaks km tammikuussa ja toukokuussa eli aika skeptinen oon...
Mulla tuli ennen esikoista kaksi keskenmenoa vuodessa, toivottavasti kaikki menee nyt sulla hyvin ❤
 
Mulla vasta 3+5, joten taidan pitää perää ja pidättäydyn vielä soittamasta. Perjantaina pitäs olla 4+2 ja sillon uus digi. Tänään töitten jälkeen vartin pidättämisellä vahvin viiva ikinä, joten pikkuhiljaa alkaa luottamaan.

Ootteko huomannu sellasen voimattomuuden? Yritin äsken kulettaa puita liiteriin nii hyydyin kottiksien kanssa ylämäkeen. Käjet van ei enää jaksanu pukata niitä. Sama ku sitte vaihdoin raivaukseen nii empä jaksanu raivaussahallakaan pitkää pätkää temuta pellolla. Hassu olo tuli. Tulin sitte sisälle ja mies jäi raijjaamaan puita huvittuneena. Huono olokin jo vaivaa useammin. Minusta vaan mulla on tosi aikaiset viikon näihin..oonkohan luulosairas vaan
Joo olen huomannut voimattomuuden! Mökillä kärräsin päivällä omenoita kottareilla ja menin illalla sieneen, ja metsässä ihan tavallinen kävelytahti uuvutti kokonaan alle tunnissa. Sinä iltana tuli uni ihan tajupois-menetelmällä. Ja siis tuo ei ole mulle mikään voimanponnistus, harrastan sekä raskasta voimatreeniä puntilla ja aerobista liikuntaa. Venettä kun nostin miehen kanssa ylös niin enpä pystynytkään, koska mahassa alkoi heti pistää. Sama kun pyöritin miehen kaatamia tukkeja pihalla. Ihmettelen kans että nytkö jo on tällaista? Tänään nukuin 2h päikkärit, en yleensä harrasta niitä ollenkaan. Nyt silti tuntuu että voisi jo mennä unille :D
 
Kivasti tullut uusia, onnea plussista!
Täällä kanssa rinnat on tosi arat ja välillä vähän ällöttää. Varasin tänään ekan lääkäriajan (en asu Suomessa), aika on vasta 21.9, tulee kyllä pitkät 3 viikkoa.

FB ryhmä on vain silloin täysin salainen kun ei löydy haulla. Itse en ainakaan ennen ultraa liity, katsoo myöhemmin sitten.
 
vierailija
Minäkin sain varhaisultraan ajan, sillä rv epäselvä. Jännittää jo nyt, vaikka siihenkin 2 viikkoa aikaa. Luultavasti olen 4+1 - 4+6. Digin ostin aamuksi niin tietäisi viikot mutta kannattaisikohan sen kanssa vielä odottaa?
 
Heippa,

Minäkin liityn varovasti mukaan, nyt menossa 4+4. Olen parin vuoden aikana mielessäni monta tekstiä tänne kirjoittanut mutta nyt uskaltaudun oikeasti.
Taustalla siis 2v yritystä, joista 1 hoidoissa. Mitään vikaa ei löytynyt ja tarkoitus oli siirtyä ivf hoitoihin mutta nyt näyttää että 3, inseminaatio toi plussan. Hoitojen takia on myös varhaisultra luvassa, Sen varasin 3viikon päähän. Meillä myös 2/16 esikoinen.

Viime viikolla oireina oli tosi voimakas pahaolo ja rintojen arkuus, nyt nämä jonkun verran hellittänyt mutta toki vielä vähäisiä oireita on. Jos menee samaa kaavaa kun esikoisen kanssa niin viikon parin päästä ainoastaan nukun ja yritän saada jotain syötyä

Fb ryhmä kiinnostaa myös, mutta salainen ja vähän myöhemmin.
 
  • Rakkaus
Reactions: IinesAnkka82
Joo olen huomannut voimattomuuden! Mökillä kärräsin päivällä omenoita kottareilla ja menin illalla sieneen, ja metsässä ihan tavallinen kävelytahti uuvutti kokonaan alle tunnissa. Sinä iltana tuli uni ihan tajupois-menetelmällä. Ja siis tuo ei ole mulle mikään voimanponnistus, harrastan sekä raskasta voimatreeniä puntilla ja aerobista liikuntaa. Venettä kun nostin miehen kanssa ylös niin enpä pystynytkään, koska mahassa alkoi heti pistää. Sama kun pyöritin miehen kaatamia tukkeja pihalla. Ihmettelen kans että nytkö jo on tällaista? Tänään nukuin 2h päikkärit, en yleensä harrasta niitä ollenkaan. Nyt silti tuntuu että voisi jo mennä unille
Siis minä vielä lauantaina rallattelin ilman mitään ongelmaa noita puita, nii nyt ei puhettakaan. Täytynee hidastaa tahtia. Hullua..
 
Hei kaikille! Liityn varovaisesti joukkoon. Haaleita plussia saatu 27.8 ja 29.8. Tarkoitus olisi tässä vielä testata huomenna tai ylihuomenna että onko viiva vahvistunut. Mulla keskeytynyt keskenmeno toukokuussa käynyt, niin tuntuu, että ei oikein uskalla oikein edes innostua jos sama kävisikin uudelleen.

Keskenmenon jälkeen mun kierrot olleet 34 ja edellinen oli vaan 25päivää. Tässä kierrossa testasin ovista kp 22 asti enkä bongannut sitä. Uskon että ovis ollut just sopivasti seuraavana tai sitä seuraavana päivänä. Aika yllärinä tää tuli, kun olin ihan varma ettei tässä kierrossa tärppäisi, kun ajattelin että kroppa vaan tosi sekaisin vielä kun edellinen kiertokin noin lyhyt.

Niin ja tosiaan toisen odotus kyseessä. Esikoinen syntynyt 8/2018
 
Olin päättänyt et teen digin uudestaan vasta huomenna, koska tänään töissä toimistopäivä. No tietysti tein aamulla. Mietti tooooodella pitkään, mutta kyllä siihen 2-3 lopulta tuli!! Rfsu edelleen melko haalea, mutta voi että, kyllä sielä edistystä tapahtuu. Toistaiseksi siis uskottava että raskaana olen.
Mikäs viikko sulla olikaan menossa? Mietin, että maltankohan olla tekemättä enne la aamua, sillon 4+3..
 
Okei, eli ootan suosiolla sinne la aamuun. Voi sitä paniikkia jos ei näytäkkään mitä haluaisin.
Joo mä olin vannonu että vasta 4+3 teen, ois ahdistanut se 1-2.. hirveet laskutoimitukset että mitä se hcg vähintään pitäis olla millonkin. Nyt siirryn kyllä joka toinen aamu testaukseen (4kpl rfsu testejä jäljellä) ja sit ens viikolla vielä digi, josko sais sen 3+. Sit vasta soitan neuvolaan :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Sofialla
vierailija
Testasin digin aamulla, 2-3 näytti. Nyt illalla useamman tunnin pidätyksellä pc liuskassa ihan tasavahvat viivat. Tällä hetkellä n. 4+4 muutaman päivän heitto suuntaan tai toiseen. En taida enää toista digiä ostaa vaikka mukava olisi se 3+ siihen tietysti saada, mutta eiköhän tuo pc riitä todisteeksi että vahvasti raskaana ollaan :)
 
  • Rakkaus
Reactions: IinesAnkka82
Minä myös jätän testaamiset tähän, rinnat ovat olleet luotettava indikaattori tähän mennessä kun niistä tulee ihan eriväriset ja pelottavannäköset raskaana. Neuvolaankin soitan vasta ensiviikolla kun kestää kuitenkin pitkälle syksyyn. Nyt vaan lepoa, hyvää ruokaa ja pientä hemmottelua välillä ja stressi pois. Nih. Suosittelen muillekin <3 :giggle:
 
Oli ihanaa nähdä työkavereita tänään pitkästä aikaa. Nyt sai päättää, että tekeekö etänä vai kotona loppuvuoden.. mä olin viikko sit sanonut että kyllä mä toimistolle haluan, mut tänään ilmotin että jäänkin kotiin. Toivottavasti meni selitykset hankalasta matkasta ja esikon lyhyestä päiväkotipäivästä läpi :D ompa meinaa helpottava ajatus vaan pyöriä verkkareissa kotona ja ei haittaa jos välillä vähän oksentaa :D eikä tarvii vielä pitkään aìkaan kertoa töissä näin ollen.

Mites muilla työhommat, joudutteko työn luonteen tms vuoksi kertomaan ajoissa vai kerrotteko vasta myöhemmin?
 
  • Tykkää
Reactions: Millimetrii
Oli ihanaa nähdä työkavereita tänään pitkästä aikaa. Nyt sai päättää, että tekeekö etänä vai kotona loppuvuoden.. mä olin viikko sit sanonut että kyllä mä toimistolle haluan, mut tänään ilmotin että jäänkin kotiin. Toivottavasti meni selitykset hankalasta matkasta ja esikon lyhyestä päiväkotipäivästä läpi ompa meinaa helpottava ajatus vaan pyöriä verkkareissa kotona ja ei haittaa jos välillä vähän oksentaa eikä tarvii vielä pitkään aìkaan kertoa töissä näin ollen.

Mites muilla työhommat, joudutteko työn luonteen tms vuoksi kertomaan ajoissa vai kerrotteko vasta myöhemmin?
Ensihoitajana pakko kertoo aika hyvissä ajoin. Ei oo mikään raskaanaolevalle sopiva työnkuva siinä... Ärsyttävää kyllä kun haluais pitää omana tietona mahd. pitkään.
 
  • Tykkää
Reactions: IinesAnkka82
Mites muilla työhommat, joudutteko työn luonteen tms vuoksi kertomaan ajoissa vai kerrotteko vasta myöhemmin?
Itse teen toimistotyötä ja keväästä asti saanut olla etänä, olen käynyt n kerran viikossa toimistolla mutta muuten kotona. Kerron varmaan ekan kunnallisen ultran jälkeen, esimies kyllä tietää hoidoista joten ei tule yllärinä

Tuo etänä olo kyllä helpottaa, esikoisesta oli varma että joku tajuaa kun työpöydän joka kulmalla oli jotain syötävää helpottamassa pahaa oloa silloin oli vielä oma huone, nykyisin avo konttori joten varmasti joku tajuaisi
 
Toimistotyöläinen minäkin, ja ollut pian puoli vuotta kotona töissä. Etätyösuositus on työpaikalla tämän kuun loppuun, mutta varmasti teen jatkossa enemmän etätöitä muutenkin. Ollaan työkavereiden kanssa huomattu, että alkaa olla jo jonkinlainen kynnyskin mennä toimistolle. Eipä sitä raskaana normaalistikaan haluaisi niitä kausiflunssia tms, joten varmaan olen koronan varjolla niin pitkään etätöissä kuin mahdollista.

Onkos kukaan käyttänyt noita raskauden seuranta-sovelluksia? Onko suosituksia? Latasin nyt yhden jenkkiläisen, mutta se vähän bugittaa välillä. Kiinnostaa siis lähinnä seurata, millä viikolla tapahtuu mitäkin.

Ja älkää käsittäkö väärin, olen yhtä huolta koko nainen, mutta yritän nyt asennoitua positiivisesti ja iloita raskaudesta. Jos vastaan tulee jotain ikävää, sitten tulee.
 
  • Tykkää
Reactions: IinesAnkka82

Yhteistyössä