Toukokuiset 2021

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mulla ollut pitkä kierto vaihdellen 30-36 pv. Tänään on kp 35. Maanantaina testasin haaleen plussan ja keskiviikkona samoin. Raskautumistuntemuksia ollut jonkin aikaa ja sen verran noita raskauksia takana, että tietää mikä on mitäkin. Meillä ennestään kuusi lasta ja ikääkin mulla jo 42. Ollaan ooteltu viis vuotta aikaa miehen sterilisaatioon. Sanottiin lääkärille jonoon mennessä et vielähän tässä pari kerkiää, kun on niin pitkät jonot. Tää on nyt se toinen ylläri, jos ylläriksi voi sanoa, kun tietosesti ilman ehkäsyä ollaan, johon on omat syynsä. Vielä vähän epävarmana tässä ja vähän niinku oottelen menkkojen alkamista. Ei huvittas tehdä mitään, vähän närästää (jota mulla ei koskaan ole kuin raskaana ollessa), väsyttää. Hommia ois paljon ja suunnitelmia, jotka jäävät nyt (kai). Ei ole vertaistukea eikä ketään, jolle vois puhua tilanteesta. Toisaalta ihanaa, mutta toisaalta älyttömän raskas rupeama taas, kun juuri saanut edellisen lapsen pois vaipoista jne. Vanhimmat lapset on jo 21 v ja 19 v ja asuvat omillaan. On tää elämä kyllä ihan hullua!
 
^ Kyllä, hullua tämä on! Meillä olisi tulossa 12vuotta ikäeroa tämän vauvan ja nuorimmaisen kanssa, esikoiseen jo 16vuotta. Vähän jännittää mitä vanhemmat lapset tästä pikkuisesta iltatähdestä tuumaapi.
Jospa ne ottais hyvin vastaan pahnanpohjimmaisen. <3

Mulla on ikäeroa omaan veljeni 15-vuotta ja siskoon 18-vuotta. Hyvin ottivat vastaan ja muistan että pienenä touhusivat minun kanssa kovasti.
 
  • Rakkaus
Reactions: Vanamo85
Mulla ollut pitkä kierto vaihdellen 30-36 pv. Tänään on kp 35. Maanantaina testasin haaleen plussan ja keskiviikkona samoin. Raskautumistuntemuksia ollut jonkin aikaa ja sen verran noita raskauksia takana, että tietää mikä on mitäkin. Meillä ennestään kuusi lasta ja ikääkin mulla jo 42. Ollaan ooteltu viis vuotta aikaa miehen sterilisaatioon. Sanottiin lääkärille jonoon mennessä et vielähän tässä pari kerkiää, kun on niin pitkät jonot. Tää on nyt se toinen ylläri, jos ylläriksi voi sanoa, kun tietosesti ilman ehkäsyä ollaan, johon on omat syynsä. Vielä vähän epävarmana tässä ja vähän niinku oottelen menkkojen alkamista. Ei huvittas tehdä mitään, vähän närästää (jota mulla ei koskaan ole kuin raskaana ollessa), väsyttää. Hommia ois paljon ja suunnitelmia, jotka jäävät nyt (kai). Ei ole vertaistukea eikä ketään, jolle vois puhua tilanteesta. Toisaalta ihanaa, mutta toisaalta älyttömän raskas rupeama taas, kun juuri saanut edellisen lapsen pois vaipoista jne. Vanhimmat lapset on jo 21 v ja 19 v ja asuvat omillaan. On tää elämä kyllä ihan hullua!
Siis miten voi olla noin pitkät jonot :O testaako ne jotenkin ettei vaan muuta mieltään tms.
 
On kyllä sanottava että työnteko kiinnostaa kuin kilo paskaa. En oo kauan kerennyt ees olla nyt vielä hoitovapaan jäljiltä, mutta oon jo ihan kypsä. Hirveesti miettinyt että mitä haluaisin jatkossa tehdä, nyt toivottavasti saan taas jatkoaikaa miettimiselle :D

Kauheen pitkä aika odotella taas kaikkea. Ens viikon mahdollista Digin 3+, neuvolan ensikäyntiä, varhaisultraa.. Jos ne etapit saa suoritettua niin sit odotellaankin np-ultraa, sen tuloksia jne..
 
On kyllä sanottava että työnteko kiinnostaa kuin kilo paskaa. En oo kauan kerennyt ees olla nyt vielä hoitovapaan jäljiltä, mutta oon jo ihan kypsä. Hirveesti miettinyt että mitä haluaisin jatkossa tehdä, nyt toivottavasti saan taas jatkoaikaa miettimiselle

Kauheen pitkä aika odotella taas kaikkea. Ens viikon mahdollista Digin 3+, neuvolan ensikäyntiä, varhaisultraa.. Jos ne etapit saa suoritettua niin sit odotellaankin np-ultraa, sen tuloksia jne..
Sama täällä. Työ on raskasta ja väsyttää koko ajan ja nälkäkin ois vähän väliä mut syömään ei aina pääse :/ tulis jo kevät
 
Mä oon nyt laskenut oviksesta (koska tehtiin inssi ja pistin irrotuspiikikin) ja olis 5+1, menkoista laskettuna muutama päivä vähemmän.

Mulla oli taas illalla kovahko kipua, mutta erilaista kun toissapäivän aamuna. Eilen teki melkein mieli itkeä kun ei meinannut löytyä asentoa missä olis hyvä olla, sain kuitenkin onneksi nukuttua, vähän vielä jomottelee,

Tulee kyllä pitkä raskaus jos näin jatkuu. Me tehtiin vielä asuntokaupat just ennen plussaa joten parin kk päästä olis muutto. En tiedä miten siitä selvitään jos kokoajan sattuu ja/tai tulee se kamala väsymys / huono olo
 
Josko uskaltaa tänne kurkkimaan. Eilen ja tänään viivat r-testissä. Tänään jo vahvempi. Menkkojen mukaan 13.5 laskettu aika ja rv4+1, ovulaatio kyllä on mielestäni ollut vähän myöhemmin. Ei uskalla kyllä oikein iloita, kun edellinen päättyi keskenmenoon rv7+. Ikää on jo 39v ja useampia lapsia on jo ennestään. Tämä olisi kuudes jos kaikki vain menee hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Minä nyt varovaisesti kirjoittelen tänne, pitkään olen jo lukenut teidän muiden juttuja.
Mulla nyt pitäis olla viikot 5+5 tai 5+2, kierto ei ihan selvillä. Tää on kahdeksan kuukauden sisään mun neljäs raskaus eli kolme keskenmenoa putkeen takana (yksi kemiallinen ja kaksi keskeytynyttä) eli hirveesti en uskalla luottaa tämänkään raskauden jatkumiseen. Varhaisultraan nyt onneksi pääsen 17.9 kunnalliselle toistuvien keskenmenojen takia, mutta tuntuu että sinnekin on nyt liian pitkä aika. Ahdistus on todella kova välillä, itkettää ja en nuku ja verenpaineet on matalat ja mietin miksi tähän olen lähtenyt taas kerran mukaan ku eihän tää hyvin voi päättyä. Silti toisaalta haluaisi yrittää uskoa ja ajatella positiivisesti. Mutta eipä se auta kui odotella ja katsoa mitä tuleman pitää. Etenkin kun olen niin vähäoireinen niin se saa mut hulluuden partaalle. Onko tällä muita vähäoireisia? Ainoat oireet mulla taitaa olla kuukautisten pois jäänti. Alussa oli jotain tuntemuksia mahassa, mutta ei enää niitäkään, ei oo tissit kipeet eikä yökötä eikä mitään.
Huh, anteeksi nyt tämmöinen pitkä vuodatus!
Minulla tosiaan ennestään poika 03/15 ja miehellä tyttö 03/12 ja toiveena olisi saada vielä yhteinen murunen! ❤
 
Minä nyt varovaisesti kirjoittelen tänne, pitkään olen jo lukenut teidän muiden juttuja.
Mulla nyt pitäis olla viikot 5+5 tai 5+2, kierto ei ihan selvillä. Tää on kahdeksan kuukauden sisään mun neljäs raskaus eli kolme keskenmenoa putkeen takana (yksi kemiallinen ja kaksi keskeytynyttä) eli hirveesti en uskalla luottaa tämänkään raskauden jatkumiseen. Varhaisultraan nyt onneksi pääsen 17.9 kunnalliselle toistuvien keskenmenojen takia, mutta tuntuu että sinnekin on nyt liian pitkä aika. Ahdistus on todella kova välillä, itkettää ja en nuku ja verenpaineet on matalat ja mietin miksi tähän olen lähtenyt taas kerran mukaan ku eihän tää hyvin voi päättyä. Silti toisaalta haluaisi yrittää uskoa ja ajatella positiivisesti. Mutta eipä se auta kui odotella ja katsoa mitä tuleman pitää. Etenkin kun olen niin vähäoireinen niin se saa mut hulluuden partaalle. Onko tällä muita vähäoireisia? Ainoat oireet mulla taitaa olla kuukautisten pois jäänti. Alussa oli jotain tuntemuksia mahassa, mutta ei enää niitäkään, ei oo tissit kipeet eikä yökötä eikä mitään.
Huh, anteeksi nyt tämmöinen pitkä vuodatus!
Minulla tosiaan ennestään poika 03/15 ja miehellä tyttö 03/12 ja toiveena olisi saada vielä yhteinen murunen!
Kyllä on koeteltu. Tsemppiä. Jospa nyt kaikki menis hyvin <3
 
  • Tykkää
Reactions: ~Sannukka~
Taidan kanssa liittyä tänne keskustelemaan, kävi miten kävi!❤

Eilen päivällä haaleasti plussattu ja aamulla clearbluella saatu plussa testiin. Menkoista laskettuna olis jo 6+0, mutta todellisuudessa luultavasti jotakuinkin 4+0, ei ainakaan paljoa enempää. Neuvolaan ehkä ens viikon lopulla voisin soitella, jos menkat pysyy poissa, testailen ehkä enää muutaman kerran ens viikolla tai digillä, en oo himotestaaja:ROFLMAO:

Takana yksi keskenmeno ja kaks onnistunutta raskautta. Edelleen nuorempaa imetän, mutta ei näköjään raskautumista estänyt, pidensi vaan kiertoa. Oireita ei oikeastaan muuta, kuin lievää pahaa oloa ja ei tee oikein mieli mitään ruokaa. Myös sykkeet on koholla.(y)
 
Kiitos tsempeistä! ❤ Joo, piinaavaa tää alkuaika on ja ois kyllä ilman mitään keskenmenojakaan taustalla. Mutta toivottavasti tämä kerta nyt menisi hyvin ja tarrasukkia kaikille muillekin toivon! ❤
Ja faceryhmästä olen myös kiinnostunut, mutta vasta sen jälkeen ku oon varhaisultrassa käynyt kurkkaamassa mikä on meno.
 
Minä nyt varovaisesti kirjoittelen tänne, pitkään olen jo lukenut teidän muiden juttuja.
Mulla nyt pitäis olla viikot 5+5 tai 5+2, kierto ei ihan selvillä. Tää on kahdeksan kuukauden sisään mun neljäs raskaus eli kolme keskenmenoa putkeen takana (yksi kemiallinen ja kaksi keskeytynyttä) eli hirveesti en uskalla luottaa tämänkään raskauden jatkumiseen. Varhaisultraan nyt onneksi pääsen 17.9 kunnalliselle toistuvien keskenmenojen takia, mutta tuntuu että sinnekin on nyt liian pitkä aika. Ahdistus on todella kova välillä, itkettää ja en nuku ja verenpaineet on matalat ja mietin miksi tähän olen lähtenyt taas kerran mukaan ku eihän tää hyvin voi päättyä. Silti toisaalta haluaisi yrittää uskoa ja ajatella positiivisesti. Mutta eipä se auta kui odotella ja katsoa mitä tuleman pitää. Etenkin kun olen niin vähäoireinen niin se saa mut hulluuden partaalle. Onko tällä muita vähäoireisia? Ainoat oireet mulla taitaa olla kuukautisten pois jäänti. Alussa oli jotain tuntemuksia mahassa, mutta ei enää niitäkään, ei oo tissit kipeet eikä yökötä eikä mitään.
Huh, anteeksi nyt tämmöinen pitkä vuodatus!
Minulla tosiaan ennestään poika 03/15 ja miehellä tyttö 03/12 ja toiveena olisi saada vielä yhteinen murunen! ❤
Moikka :) ”ihanaa” löytää hengenheimolainen. Täällä viides raskaus, neljä peräkkäistä keskenmenoa ja nyt rv3+6. Eli ihan niin alussa kun voi olla! Tää jatkuva pelko on kyllä ihan järkyttävää. Tähän kiertoon mahdollisuudet on siinä mielessä paremmat, että syy (kohonneet tpo vasta-aineet) mahdollisesti löytynyt ja siihen lääkitys päällä + lisänä keltarauhashormoonia.

Silti koko ajan tuntuu siltä, että kohta taas keskeytyy. Ajatus pidemmälle jatkuvasta raskaudesta tuntuu ihan mahdottomalle.
 
  • Surullinen
Reactions: Sofialla
Moikka ”ihanaa” löytää hengenheimolainen. Täällä viides raskaus, neljä peräkkäistä keskenmenoa ja nyt rv3+6. Eli ihan niin alussa kun voi olla! Tää jatkuva pelko on kyllä ihan järkyttävää. Tähän kiertoon mahdollisuudet on siinä mielessä paremmat, että syy (kohonneet tpo vasta-aineet) mahdollisesti löytynyt ja siihen lääkitys päällä + lisänä keltarauhashormoonia.

Silti koko ajan tuntuu siltä, että kohta taas keskeytyy. Ajatus pidemmälle jatkuvasta raskaudesta tuntuu ihan mahdottomalle.
Voi että, todella kurja juttu että noin monta pettymystä teilläkin ollut putkeen. Toivottavasti tämä nyt sujuisi hyvin loppuun asti teillä! ❤ Me oltiin vasta menossa tutkimuksiin eli aika ois pitänyt nyt syksyllä olla, mutta ei nyt vielä keretty kun tämä neljäs raskaus alkoi. Nyt kyllä pelottaa, että jos taustalla on oikeesti joku muu syy kuin huono tuuri ja joutuu taas pettymään. Mutta jos tässä niin käy, niin sitten kyllä katsotaan ne tutkimukset ennen kuin yritetään.
 
  • Rakkaus
Reactions: Ajele
@~Sannukka~ ja @Ajele: en voi edes kuvitella mitä teillä on pelko, itsellä vain yksi keskenmeno kokemus tältä keväältä ja sekin jo yksistään saa ahdistuksen nousemaan. Voimia teille ihan mielettömästi! <3 Kahtena aamuna ahdistus vetänyt vatsan kuralle, kun pelkää niin lujaa että vuoto alkaa. Työpäivän aikana käynyt nytkin useamman kerran vessassa tarkistamassa onko vuotoa. Toki mitä tahansa voi vielä sattua, mutta on tämä kyllä. Välillä nousee toki hymy huulille ja hyvänolon tunne, mitä jos kaikki meneekin ihan hyvin.
 
  • Rakkaus
Reactions: Ajele
Sofianella
Uusi täällä! Nyt menossa rv 5, la about 14.5. Mietin kovasti, jos menisin varhaisultraan yksityiselle sit +8 paikkeilla, koska huoli keskenmenosta ja esikoinen kyseessä. En mitenkää malta odottaa että ensimmäinen kolmannes on ohi.
 
  • Rakkaus
Reactions: Sofialla
Voi miten raskaita aikoja useammallakin keskenmenoineen takana, toivottavasti nyt pysyvät nämä kyydissä. Voin vaan kuvitella kuinka piinaavat odotukset teillä on, kun ilman keskenmenojakin tämä alkuraskaus on ihan kauhean stressaavaa aikaa odottaa turvallisia vesiä. Eikä se tietysti turvallisillakaan viikoilla vielä helpota se jännitys..

Täällä kans viimeinen digi kuumottelee kaapissa. Järkevänä testaisin vasta ens viikolla esim 5+3, mutta tod.näk hätäilen senkin kanssa ja stressaan vähän sit lisää :censored:
 
Minä teen digin huomenna 5+0, kun on virallinen testipäivä. Tai siis muistelen että mulla on viikkodigi, se tuli aikoinaan Raskauskeijulta pelkässä sisäpussissa, mut pahimmassa tapauksessa se on vaan cb:n tavallinen testi :D Mut jos viikkodigi tosiaan löytyy niin kerron mitä näyttää.
 
  • Tykkää
Reactions: IinesAnkka82

Yhteistyössä