Toukokuiset 2021

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Mä taas tänään löin hanskat tiskiin ku tissit ei enään oo arat ja turvotuskin vähentynyt ☹. Oon nyt täs 2viikon aikana poistanut kaikki raskaus sovellukset ja flon raskaus tilan kolmesti Jotenkin toisenapäivänä jaksaa uskoa että tän saa viel syliin asti ja sit taas välillä on näitä päiviä et oon vaan satavarma et tääkin menee kesken.... En oo vielä neuvolaankaan soitellut, pohdin kyllä pitäiskö kuitenkin soittaa et kirjaantuisi sit niiden tietoihin jos tää nyt 3 kerran menee kesken... Sit pitäis kai päästä jo tutkimuksiin :confused:
 
Hei!
Faceryhmästä olen kiinnostunut, mutta taidan hetken malttaa odotella. Laskettu aika ei ole tarkkaan tiedossa joten olen koittanut digillä jäljittää. Varhaisultraan on aika varattuna joten siellä selviäisi kun odottelisi.

Kurjaa kun keskenmenot varjostavat raskautta :(
Välillä itseäkin mietityttää, tällä hetkellä kosketusarat rinnat oikeastaan ainoa oire, niin vähän väliä niitä kokeilen vieläkö aristaa.
 
Täälläkin mietinnässä onkohan kaikki Ok, mitään oireita ei ole paitsi välillä palelu...nyt siis 5+4 ja aikaisemmissa raskauksissa oli jo pahoinvointia. Kun tein ekan testin 4+1 niin sain vain haalean viivan kun aikasemmin on tullut vahvatviivat jo aikaisemmin. Myös digi näytti tuolloin negaa mut 3 päivää myöhemmin oli plussa.

oletteko jo kertoneet raskaudesta? Itse kerrroin jo äidille ja eilen kaverilleni kun en voinut ottaa viiniä. Halutaan kuitenkin pitää tieto raskaudesta niin pitkään kuin mahdollista ihan omana tietona. Ei haluta että isommat kuulee ennen np-ultraa. Pari perhejuhlaa on tulossa ja nyt pitäisi keksi parivalkoista valhetta kun en voi ottaa alkoholia.En siis asu Suomessa ja täällä alkoholitarjoilu kaikkialla on ihan normi.

Kovasti tsemppiä kaikille keskenmenon jälkeen plussanneille, toivotaan että pieni pysyy matkassa loppuun asti ❤
 
Täällä taas uusia plussanneita, onnittelut <3

Mää tein tänä aamuna viikkodigin 4+2 ja näytti 2-3 eli sitä mitä odotinkin. Vielä yks ois jäljellä viikon päähän.

Varasin jo ekan neuvola-ajan, kun kaupungin sivuilla luki, että heti positiivisen testin tehtyä pitäs soittaa. Onneksi soitin ku koronan takia nii täynnä, että hyvä kun aika löyty. Varhaisultraan aattelin varata ens viikolla joku päivä.

Nyt vaan rauhallista oottelua <3
 
Täällä oireena kovat tissikivut, siis yöllä kun kääntää kylkeä tuntuu että nänni repeytyy irti. Viime yö oli ensimmäinen, kun ei ollut kovia vatsakipuja. Pientä juilimista edelleen. Huonoa oloa on vaihtelevasti, oksentaa ei vielä ole tarvinnut. Tänään 4+5 ja varasin varhaisultan 6+4 ja neuvolaki on jo tiedossa lokakuun alussa.
Jännittää tosin ihan hulluna about kaikki. Tällä hetkellä pelottaa eniten tuulimuna tai kohdunulkoinen, ivf:ssä kun on isommat riskit kaikkeen, toki pienet nekin, mutta silti.
 
Täällä 4+6 ja ei oikeestaan mitään oireita. Kaivelin vanhoja kirjoituksiani esikoisen ajalta ja eipä silloinkaan ollut vissiin mitään ennen 7+ viikkoja. Se vähän helpotti ja ihan hyvillä fiiliksillä toistaiseksi.

Mä vielä kuitenkin vähän jännitän neuvolaan soittoa.. Pitäis myös päättää et haenko siirtoa kauempana olevaan neuvolaan, koska esikoisen asioita hoidettu siellä. Vai meenkö tohon lähimpään. Toisaalta ois kiva kun ois samassa, toisaalta eikai esikoisella enää kun muutama vuositarkastus ja toi lähineuvola ois ihanan lähellä ja nyt kun on kotietätöissä niin se helpottais. :unsure:
 
Täällä on alkanut semmonen koko aikainen etominen. Ihan kuin olia koko ajan niin nälkä, että on huono olo. Tekis hirveesti mieli syödä salmiakkia. Tuntuu, että se tois helpotusta tähän oloon. Huimaa myös! Viimeksi olin kesälomalla pahimman pahoinvoinnin yli. En tiiä miten selviän nyt hammashoitajan työssä, jos tämä vielä pahenee :sick:
 
Heippa, millaisille viikoille te ootte varainnu varhaisultraan aikaa? Mä
varasin ajan jo ja sain sen 8+3 viikoille ja siis tajusin tän nyt vasta ja haluisin niin paljo vaihtaa aikaa aikaisemmaks (eli en millään malttais odottaa noin pitkälle).

Mä oon myös melko oireeton, onneks jokapaikassa lukee myös et ei välttämättä tulekaan mitään raskausoireita. Siis ainuuna oireena on ajoittaiset alavatsakivut/juilinnat/menkkamaiset kivut. Sit taas pelkään ihan kauheesti et kertooko nää jostain keskenmenosta?!
 
  • Tykkää
Reactions: Bb-8
Heippa, millaisille viikoille te ootte varainnu varhaisultraan aikaa? Mä
varasin ajan jo ja sain sen 8+3 viikoille ja siis tajusin tän nyt vasta ja haluisin niin paljo vaihtaa aikaa aikaisemmaks (eli en millään malttais odottaa noin pitkälle).

Mä oon myös melko oireeton, onneks jokapaikassa lukee myös et ei välttämättä tulekaan mitään raskausoireita. Siis ainuuna oireena on ajoittaiset alavatsakivut/juilinnat/menkkamaiset kivut. Sit taas pelkään ihan kauheesti et kertooko nää jostain keskenmenosta?!
Minulla on varhaisultra tasan viikon päästä jolloin rv6+5 :) Voithan yrittää aikaistaa sitä, jos et malta odottaa? Toki tuolloin rv8+ pitäisi ainakin jo varmasti näkyä syke ja kaikki. Tuolla mistä varasin ajan, oli ohje, että viikkoja pitäisi olla vähintään 7. Mutta jospa ne kaksi päivää siinä ei olisi kovin ratkaisevia kun ovulaatio on tarkkaan tiedossa.
 
  • Tykkää
Reactions: Vadelmapensas1
vierailija
Mulla ainakin oireita jo joka lähtöön: väsyttää ihan kokoajan, päässä höttöinen olo. Rinnat on ajoittain arat, vessassa pitää ravata ihan kokoajan. Housujen nappi puristaa, joten laitoin sen ponnariviritelmän. Alavatsassa on kokoajan kunnon kihelmöintiä ja vihlaisuja. Lisäksi nään tosi paljon eläväisiä unia.
 
Halusin tulla jo kurkkimaan tänne vaikka voi olla että sitä lentää samantien hattu kädessä pois mutta ehkä samassa veneessä ollaan kaikki sen suhteen kun ei voi ennustaa mitä tapahtuu .
Eli tänään YK 9 saatu kolmeen testiin hailakat mutta selvät positiiviset❤ kun on odottanut tätä niin kauan niin tuntuupa oudolta tulla tämmöiseen ketjuun. Laskettuaika taitaa olla siinä 22.5 tienoilla jos viivat vielä vahvistuu ja kaikki etenee odotetusti❤ esittelen itseäni enemmän myöhemmin. Onnea kaikille plussanneille!
 
Oireettomuus tai vähäoireisuus taitaa olla joku teema täällä, minullakin sama juttu. Välillä tuntuu ettei oo mitään oireita nyt kun jäätävät vatsakivut loppui, ja välillä taas on ihan hirveen huono olo. Mut aaltoilee, mitä ei siis aikaisemmissa raskauksissa ole ollut. Sen verran huomasin ettei pää kestä yövuoroa ollenkaan, lomalta paluun jälkeen ekasta ambulanssin yövuorosta palautuminen kestänyt jo pari päivää, olo on kuin maailman veemäisimmässä krapulassa. Joku puhui kohdunulkoisesta, ja ainakin oman kokemuksen mukaan (2krt) toispuoleinen vatsakipu ja tuhruvuoto oli molemmissa. Nytkin on kipuja välillä munasarjan kohdalla, mutta erilaista, eli kohdunulkoisessa se kipu oli siinä koko ajan ja paheni, ja pissatessa sattui kovemmin.
 
Täällä on alkanut semmonen koko aikainen etominen. Ihan kuin olia koko ajan niin nälkä, että on huono olo. Tekis hirveesti mieli syödä salmiakkia. Tuntuu, että se tois helpotusta tähän oloon. Huimaa myös! Viimeksi olin kesälomalla pahimman pahoinvoinnin yli. En tiiä miten selviän nyt hammashoitajan työssä, jos tämä vielä pahenee
Huutelen tuolta maaliskuisista, että ootko kuullut näistä salmiakeista, joiden pitäs sopii raskausaikanakin? :giggle: Näitä monet kehunut: https://namitupa.fi/verkkokauppa/tuote-osasto/namitupa/namitupa-raskaus-salmiakit-glykyrritsiini-vapaat/
 
Itsellä oireita on aamuinen ällötys, alavatsassa paineen tunnetta, sähköiskumaisia nippailuja, repäisykipuja, väsymys, Tissit on myös arat ja turpeat jotenkin. Yllättävän paljon, vaikka pari päivää sitten ei juuri mitään ja olin varma, että ei ole tärpännyt. Ja ennen plussaa oli hiivatulehdusmainen olo alakerrassa. Jotenkin limakalvot oudot.

Nyt on miehellekin kerrottu jotta menkat jäi tulematta. Meillä ei ole erityisesti suunniteltu ja tehty tätä, vaan kevään yllätys raskauden ja keskenmenon jälkeen on menty ilman ehkäisyä. Itse olen ollut suurinpiirtein kärryillä kierrosta, tässä kierrossa myöhäinen ovis vähän yllätti, mutta näköjään tallettelut ennen riitti. Vähän hirvittää, kun on jo helppoa. Kaksi isointa jo yläasteella ja kaksi ala-astella. Nuorinkin ehtii täyttää 5v, jos tämä saadaan syliin asti. Kuka hullu aloittaa uudestaan tässä vaiheessa :D
 
Oireista: mulla ei oo varsinaisesti pahoinvointia, mutta etenkin aamuisin etoo, välillä päivälläkin, vaikka syön säännöllisesti. Väsyttää hirveästi. Syketaso on noussut, ihan faktapohjaisesti huomaa sykemittarista kun olen käynyt pyörälenkeillä, ja arjessa mäkien kipuaminenkin alkaa jo hengästyttää. Tissit on kipeät ja nyt viime päivinä ovat paisuneet ja raskaat. Turvotusta on usein.

Vaikka itsekin koin kemiallisen raskauden viime vuonna (ja yli kaksi vuotta on lasta yritetty aikaansaada), nyt alkaa jo ajatella että tämähän saattaakin mennä hyvin. Tosin varhaisultraan saakka varmasti jännittää ja huolettaa. Yritän ajatella, että en voi sille mitään, jos tämä menee kesken.

Lähetän täältä paljon toivoa teille, joilla iso huoli <3 Menisipä meillä kaikilla nyt vaan hyvin.
 
Ai niin! Joku mietiskeli alkoholitarjoilusta kieltäytymistä. Olen ollut yli 10 vuotta absolutisti, ja kokemukseni mukaan helpoin tapa välttyä selittelyltä on ottaa juoma normaalisti vastaan ja heittää se vaivihkaa pois/jättää pöydälle. Teen näin silloin, kun en jaksa vieraille ihmisille selitellä, miksi en juo. Tähän mennessä ei ole kukaan huomannut, etten juo lasia tyhjäksi :)
 
Ihana lukea kuulumisia, toivon kaikille meille onnellista lopputulosta <3

Minä en vieläkään uskatanu soittaa sinne neuvolaan, enkä alkuviikostakaan ehdi kun aamuvuorot ja soittoaika just vuoron ajan. Varasin viikon päästä 16.9 varhaisultran yksityiselle josko sen jälkeen uskaltaisi ottaa yhteyttä :D Oireita on vähän, nippailua ja alaselkäkipua sekä myös koholla oleva leposyke. Edellisessä raskaudessa ei tosiaan ollu mitään oireita, mutta sen vuodon takia pääsin kahteen varhaisultraan kunnalliselle. Hui, josko jaksais odottaa. En kehannu vielä ens viikolle aikaa varata että varmasti on hyvä määrä viikkoja. Sillon pitäs olla jopa 7+4.
 
Sofianella
En ole koskaan joutunut heräilemään kesken yötä vessahädän takia, ja nyt tätä jo pari yötä peräkkäin. Pakko nousta vessaan. Toinen outo juttu, et herään näin vkloppunakin todella aikaisin (ilman herätyskelloa) jo 5:30 jälkeen. Yleensä nukun johoki 7-8 asti.

muuten; mitä paikkaa suosittelette varhaisultraa varten? :) yritin vähän tutustua noihin eilen.
 
Sofianella, itseltä suositus Perhe-Artelle. Toimii Helsingissä ja Lahdessa. Esikoisen kohdalla käytiin täällä ja siellä oli tosi ihana ja ystävällinen palvelu. Ja kaiken huippu niin ainakin Hki heillä oli silloin 2018 ihan uusinta uutta oleva ultrauslaite. Sydänäänien kuuntelu tuli meille yllärinä, kun ei niillä viikoilla olisi pitänyt vielä kuulua, mutta koska hyvät laitteet niin kuului. Silloin asuttii pkseudulla mut nyt ajetaan pidemmältä tänne!
 
mamma3_
Mäkin varovasti liityn tänne.
Eilen tein aamulla apteekin testin ja sain hailakan viivan.. Kp eilen 29/27.
Nyt tein taas samanlaisen testin ja näytti edelleen haaleaa viivaa. Tuo viiva tuli 3 min sisällä ja on sen jälkeen vahvistunut kyllä.
Hirveän epävarma olen tuosta plussasta vieläkin vaikka tuskin se edes minkään sortin viivaa näyttäisi ellen olisi raskaana hohhoijaa näitä fiiliksiä.
 
Oletekko liittynyt nuihin faceryhmiin? Löysin haulla nimittäin 2, ylläpitäjät näkyy ja jäsenten lukumäärä. Onko jotain salaisempaa olemassa? En haluaisi että etusivulle pomppaa liittyminen kun ei olla kerrottu vielä kenellekkään.

Digitestiin sain 3+ joten ryhmä kiinnostaisi, tuskinpa maltan odottaa varhaisultraan asti :)

Rinnat edelleen aristaa, hieman on etovaa oloa mutta ei mitenkään huomattavasti. Nuita repäisykipuja muuten myös minulla ollut ihan plussasta saakka, ne unohdin aivan tyystin mainita aiemmin. Töissä tulee olemaan vaikeaa jos oksentelu alkaa, asia myös silloin mahdoton salata työkavereilta. Täytyy toivoa että pahoinvoinnilta säästyisi.
 
Minulla on vaikeaa määritellä laskettua aikaa, kun kierron pituus on vaihdellut paljon (28-44 päivää). Imetyksen vuoksi kierto on ollut vasta maaliskuusta lähtien. Täytyy soittaa neuvolaan, että pääsisikö jopa varhaisultraan tämän vuoksi. Ajattelin, että la olisi 14.5, mutta jos onkin ollut tuollainen 28 päivän kierto, niin se voi ollakin jo 6.5. Tein tänään digin ja siihen tuli 2-3 viikkoa. Tavallisiin testeihin eilen ja toissapäivänä on tullut aika vahvat viivat heti.
Mulla on aika sama tilanne! Kierrot ollut pillereiden lopetuksen jälkeen 35-45 päivää, normaalisti ollut 28 päivää, nyt imetys sotkee sitä. Päösisköhän neuvolan kautta varhaisultraan, kun raskausviikot heittää varmasti sen pari viikkoa niiden laskutavasta? :unsure:
Mulla oireena hiukan huonoa oloa aamupainoitteisesti ja ruoka maistuu vähän huonommin sekä on jano kokoajan. Mulla on ollut kaks melko vähäoireista ja helppoa raskautta, joten tuskin nytkään mitkään kamalat raskausoireet iskee:)
 
Ultrakeskusteluun kommentoiden , meillä on neuvolassa ultra ja ainakin aiemmista olen päässyt jokaisella ensimmäisellä neuvolakäynnillä myös kurkkaamaan vatsaan❤ ajattelin soitella viikon päästä aikaa, korona sekoittaa kuitenkin nyt nuita varauksia ja aika menee varmaan sinne 8+ viikoille vähintään. Nyt kun mullakin neljäs raskaus niin nuita aikoja tulee olemaan vain vähän. Mulla on ollut kaikista vaikea raskausdiabetes joten olen todennäköisesti tämänkin kanssa polin asiakas jo varhain ja käynnit tulee olemaan 2 viikon välein ja ultraavaat joka kerta. Mulla on onglmana ollut veden kertyminen joten seuraavat vauvan munuaisten toimintaa myös. Hullua ajatella näin pitkälle apua.... toivottavasti ei enteile nyt huonoa tuuria. Päivä kerrallaan ja Toivon pikkuisen nyt tarraavan vain lujaa kiinni❤
 
  • Rakkaus
Reactions: IinesAnkka82

Yhteistyössä