Toukokuiset 2021

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Hei! Mä tein nyt ryhmän, jota ei pitäisi löytyä haulla. Nimesin sen "toukokuun toivotut 2021". Pistelkää mulle täällä yksityisviestiä, esim fb profiilistanne linkki. Lisään teidät mun kaveriksi, että saan lisättyä fb ryhmään ja poistan sit teidät kamuista kun oon lisännyt. Voisiko ajatella että 60 henkeä otettaisiin sinne?
Kiva! Mulla vielä kaksi viikkoa ultraan, jos kaikki on Ok niin liittyisin sitten mukaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Bb-8 ja Mimpsu93
Mua alkanu jännittään, jos nyt alkuraskaudesta tulee jotain oireita, esim. pahoinvointia niin paljon et ei pysty töissä käymään. Mieleen muistuu just kesä, kun jouduin munarakkuloiden keräyksen jälkeen olemaan kolme viikkoa pois töistä hyperstimulaation vuoksi (lapsettomuushoitoihin liittyvä komplikaatio). Ja tietysti sitä miettii et mitä muut sit miettii... Ootteko te pystyny ihan hyvin töissä vielä olemaan? Tai entä muissa raskauksissa?

Tänään 5+0 täällä eli kuudes viikko startattu!
 
  • Tykkää
Reactions: Babyonmind
Mua alkanu jännittään, jos nyt alkuraskaudesta tulee jotain oireita, esim. pahoinvointia niin paljon et ei pysty töissä käymään. Mieleen muistuu just kesä, kun jouduin munarakkuloiden keräyksen jälkeen olemaan kolme viikkoa pois töistä hyperstimulaation vuoksi (lapsettomuushoitoihin liittyvä komplikaatio). Ja tietysti sitä miettii et mitä muut sit miettii... Ootteko te pystyny ihan hyvin töissä vielä olemaan? Tai entä muissa raskauksissa?

Tänään 5+0 täällä eli kuudes viikko startattu!
Minä en oo pystynyt olemaan yli puolen välin töissä yhdessäkään kolmesta loppuun menneestä raskaudesta. Esikoisesta jäin kovien selkäkipujen vuoksi noin puolenvälin tienoilla töistä pois. Näin jälkikäteen ajateltuna, ne on olleet varmaan supistuksia, mutta en niitä silloin tunnistanut. Vedet meni 31+1 ja tytär syntyi tasan 32. Toisesta olin hoitovapaalla jo kotona. Hänkin syntyi rv35. Kuopuksesta np-ultrassa jo kohtu meni ultratessa kivikovaksi ja olin siitä rv12 aina pari viikkoa kerrallaan saikulla puoleen völiin kunnes lääkäri kirjoitti sitten sairausloman äitiyslomaan. Täytyy yrittää nyt siis alku ainakin sinnitellä, koska varmaan viimeistään joululta jään kotiin.
 
Sofianella
Pakko kyllä varailla se varhaisultra. Oon nyt yrittäny useamman appin ja laskukaavojen kautta hahmottaa, et missä vaiheessa mennään. Yks app sanoo et nyt ois 4+7, toinen et olis 4+3. Ja parastaha et oon täysin samat tiedot syöttänyt molempiin. nyt syötin taas tiedot uuteen laskuriin, ja sen mukaan mennään 4+4. Onko yhtään luotettavaa raskausappia tai laskuria?
 
Mä oon ollut töissä raskaana ollessa tokan kohdalla noin rv30 asti. Mutta se oli keikkatyötä. Kolmannen kohdalla olin vielä kotona. Kyllä mulla nyt vähä jännittää.... mulla tuppaa tuleen kaikenlaisia vaivoja. Ja toki nyt pahoinvoinnin aika pelottaa.... raakasti saikkua vaan?
 
@Mohan en vielä murehtisi jos ei digi näytä 3+, tee parin pvn päästä vaikka vielä uusiksi? Täällä kans oireetonta, digin teen varmaan huomenna aamusta kun 5+2.

@Vadelmapensas1 Mä olin esikoisesta loppuun asti töissä, taisin viikkoa ennen äitiyslomaa jäädä eka lomalle. Mutta oon kevyessä toimistotyössä. Nyt kun ollaan kotietätöissä, niin varmaan selkä menee kyllä huonolla kotiergonomialla paskaksi jo aiemmin joten oon varautunut kyllä saikuttamaan hyvillä mielin heti kun siltä tuntuu..
 
Mä tein tänään vielä apteekin oman (rv 4+1 Oletetusta ovulaatiosta ja rv 4+4 menkoista) onhan se tummunut, toki koko ajan miettii pitäisikö se olla vahvempi. Digiä en taida tehdä ollenkaan, kun viimeksi se aiheutti niin kovan stressin, kun ei noussut lukemat. Teen vielä loppu viikosta yhden puikon. Sitten saa luvan riittää. Huonosta olosta päätellen siellä jotain tapahtuu.

 
@Mohan en olis huolissani digistä, esikoisen raskaudessa niillä testailin ja joskus rv 6+ ei tullut kuin raskaana 2-3! Sen jälkeen en sit testaillut ja kaikki meni hyvin.(y)

Mä en oo joutunut kummassakaan loppuunmenneessä raskaudessa oleen päivääkään saikulla ja esikoisen raskaudessa opiskelin vielä ihan syntymään saakka. Mulla tosiaan ollut helpot, vaivattomat raskaudet. Nythän oon ainakin jouluun saakka vielä kotona, tässä just pohdin, et hakisko kevään kuukausille töitä, niin pääsis hetkeks työmaailmaan ennen kuin taas jää kotiin.:unsure:
Mulla ei siis oo työpaikkaa mihin palata, mutta ala, jolta varmasti löytyy töitä(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Mohan
Mä tein tänään vielä apteekin oman (rv 4+1 Oletetusta ovulaatiosta ja rv 4+4 menkoista) onhan se tummunut, toki koko ajan miettii pitäisikö se olla vahvempi. Digiä en taida tehdä ollenkaan, kun viimeksi se aiheutti niin kovan stressin, kun ei noussut lukemat. Teen vielä loppu viikosta yhden puikon. Sitten saa luvan riittää. Huonosta olosta päätellen siellä jotain tapahtuu.
@LaTiLa musta toi ainakin näyttää oikein hyvälle viivalle! Ite kans pohdin, et ostanko enää testejä ollenkaan vai en:unsure:
 
@Mohan mä kans huutelen huhtikuisista, että älä todellakaan vielä menetä toivoa ❤ Itellä näytti vielä 5+4 digi sitä 2-3 vko ja paniikki iski. Lueskelin sit, että tosi monilla ei oo vielä edes 6+ viikoilla näyttänyt oikein sitä 3+ ja päätin, etten testaa enää yhtäkään. Kaikki oli hyvin varhaisultrassa ja vastas ihan kokoaan. Se hcg:n nousu on vaan niin vaihtelevaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mohan
@Mohan Mulla myös oli eilen yön aikana rintojen arkuus loppunut, mutta illasta tissit jomottivat taas. Tänään sama homma: nyt aamulla eivät arista. Pitää vain toivoa ettei mikään ole pielessä.

Mulla on varhaisultra 22.9., viikkoja silloin 7+3. Voi kunpa kaikki menisi hyvin.
 
Sofianella
Mua huvittaa tää järjetön turvotus. Mulla on siis muutenkin IBS ja sen takia kärsin turvotuksesta muutenkin. Nyt sit päälle vielä tämä alkuraskauden turvotus. Nii maha näyttää siltä ku oisin nielassu koripallon. En todellakaan pysty käyttämään housuja. Piti tänää töihin pukea se kaikista väljin mekko mitä omistan, ettei turvotus näy mutta myös ettei vaatteet purista epämiellyttävästi haha :D
 
@Mohan Mää aattelin tehä digin vasta tänä perjantaina, kun on 5+2 just tuon takia ku oon lukenu että ei välttämättä näytä 3+.. jos näyttää tuollonkaan. Toki neuvolan täti oli sitä mieltä, että älä ee vaan nauti. Harkitten sitäki. (Ois vaan Digi polttelemassa kaapissa.) Viime perjantaina tuli siis 2-3. Uskon toki, että säikäyttää vaikka järjellä yrittääkin ajatella, että todennäkösesti kaikki on hyvin.

Mää varasin tänään 26.9 lauantaille varhaisultran Mehiläiseen. Sillon ois 7+3 oviksesta ja menkoista 7+6. Että molempien puolesta pitäis riittää. Neuvolan tätin jostain ympyrästä tuli vielä eripäivät. :D

Miten sitä jaksaa OOTTAA? Oon tosi kärsimätön ihan kaikessa ja nyt ei auta.

Onko muilla maha "raskaan" olonen. Mulla ainaki kiristelee ja jomottelee sillon tällön ja on jotenki piukean olonen. Toivottavasti ei enteile pahaa vaan kuuluu asiaan. Vertauskohtaa kun ei itsellä ole. Nännit on _koko ajan_ nöpöllään ja tissit kipiät. Etova olo iskee tyhjään mahaan ja yleensä keskellä päivää, ei onneksi vielä hallitsevaa, eikä yökkäytä.
 
Hei kaikille! Luin koko ketjun läpi ja haluaisin liittyä mukaan :) Olen 29-vuotias ja ensimmäinen raskaus nyt käynnissä :) Olen syönyt metformiini nimistä lääkettä pitääkseni hormonitoiminnan normaalisti käynnissä monirakkulaisten munasarjojen takia. Toissapäivänä tein ekan positiivisen testin :) Tänään kp 34/30 4+5, positiivinen apteekin testi ja digiin 1-2. Huolettaa tuo digin pieni lukema :( Tosin oli n. 4 tunnin pidätyksellä, koska heräsin yöllä järkyttävään vatsakramppiin ja kylmään hikeen ja kävin useaan kertaan vessassa yöllä. Aamulla toinen samanlainen vatsakramppi ja pää kipeä. Tuntui ettei pääse sängystä ylös ollenkaan. Voiko nämä voimakkaat vatsakivut olla ihan normaaleja alkuraskauden oireita? Ei mitään menkkajomotusta tai pientä nippailua, vaan koko vatsa ihan tulessa, ja joka puolelta kipeä. Luulin että norovirus iski kun oksetti myös. Ei mitään vuotoa kuitenkaan, eli kaiken järjen mukaan kaikki pitäisi olla hyvin. Ja ei se kyllä noroviruskaan ole, joutuu varmaan huomisenkin olla töistä pois jos yöllä iskee samanlainen olo.
Nyt melko hyvä olo, mutta pieniä tuntemuksia joka puolella kehoa ja väsynyt olo.
Tänään uuden digin ostoon, pitäisi viimeistään parin päivän päästä näyttää 2-3.
Sain varhaisultran 6+6 22.9, toivottavasti kaikki on hyvin :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Vanamo85 ja hemari
Joko saa syyttää hormoneja ? Aamulla katoin itseäni peilistä ja valtas ihan järkyttävä ahdistus siitä, että olen vanha ja väsynyt ja siltä myös näytän. Että miks hitossa ryhdyn tähän, just kun päässy takas töihin ja taapero on helppo ja hauska ja sen saa millon vaan hoitoon ja saa omaa aikaa jne... siinä sit itkua tihrustin ja yritin taputella itseäni olalle, että kyllä mä tämän olen miettinyt olevinaan tarkkaan ihan järjellä, että kyllä mä tämän toisen olen halunnut ja tervetulleeksi toivottanut. Ja sit ahdistut omista ajatuksista, että jos meneekin kesken niin se on sit näiden negatiivisten ajatusten syytä. Huoh!!
 
  • Rakkaus
Reactions: Disco Volante
Töällä väsymys voimistuu, tänäänkin koomaillut sohvalla. Onneksi tekee pääosin kotona nyt töitä ni voi ruokiksen käyttää nukkumisen. Esikoisesta en ollut päivääkään pois kun kaikki meni niin helposti.

Täällä tullut uutena oireena kamala maku suuhun, ei siis mikään metalli vaan ylipäätänsä sellainen paha. Normaalisti juon vaan vettä mutta pakko varmaan käydä ostamassa jotain mehua että saa jotain muuta makua suuhun,

Odotan että tulis ne maagiset 12 viikkoa täyteen nyt eniten sen takia että uskaltaisi kertoa, esikoinen jo varmasti ihmettelee miksi äiti vaan nukkuu jne.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä