Toukokuiset 2021

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Noniin, pahoinvointi vei eilen voiton ja piti lähteä illalla sairaalaan. Olin päässyt jo tosi pahasti kuivumaan ja vietin yön tipassa. Pahoinvointilääkettä laitettiin suoraan suoneen ja sain reseptinkin siihen, jos vaikka sillä estettäisiin tämän toistuminen. On ollut aivan ihmeellistä olla tämä päivä melkein ok! Etoo kyllä ja väsyttää mutta ruoka ja nesteet pysyy sisällä! Ruokaa ei toki tee mieli, mutta nyt sentään pystyy pakottamaan itsensä syömään ja ennenkaikkea juomaan.
Toivottavasti muutkin, joilla pahoinvointi vie täysin voimat pääsisi yhtä helposti hoitoon. En edes tajunnut miten huonossa kunnossa olin, koska se vakava nestehukka pääsee hiipimään aika salakavalasti päälle.
 
Noniin, pahoinvointi vei eilen voiton ja piti lähteä illalla sairaalaan. Olin päässyt jo tosi pahasti kuivumaan ja vietin yön tipassa. Pahoinvointilääkettä laitettiin suoraan suoneen ja sain reseptinkin siihen, jos vaikka sillä estettäisiin tämän toistuminen. On ollut aivan ihmeellistä olla tämä päivä melkein ok! Etoo kyllä ja väsyttää mutta ruoka ja nesteet pysyy sisällä! Ruokaa ei toki tee mieli, mutta nyt sentään pystyy pakottamaan itsensä syömään ja ennenkaikkea juomaan.
Toivottavasti muutkin, joilla pahoinvointi vie täysin voimat pääsisi yhtä helposti hoitoon. En edes tajunnut miten huonossa kunnossa olin, koska se vakava nestehukka pääsee hiipimään aika salakavalasti päälle.
Hyvä, että olet jo parempi vointisempi!
 
  • Tykkää
Reactions: Earhart
@Earhart hui, onneksi sait apua!

Mäkin jossain vaiheessa mietin tuota et voiko sitä kuivua kun juon ja syön ihan tosi vähän, mutta onneks nyt uppoaa sain mandariinit mistä Saa myös nestettä enkä toisaalta ole kuitenkaan montaa kertaa kunnolla oksentanut.

Täällä huono olo iski tänään vasta illalla, ehdin jo toivoa että selviäisi kokonaan ilman.

Tätä on jatkunut jo enemmän ja vähemmän kohta 5 viikkoa ja miestä taas tuntuu ärsyttävän ihan älyttömästi, toisaalta ymmärrän kun joutuu hoitamaan esikoisen ja koti hommat ja muutto asioita ja mutta en mä tätä itsekään haluaisi :(
 
Moikka kaikille. Mäkin oon jo jonkin aikaa seuraillut keskusteluja. Hyppään listan loppuun, tänään kävin varhaisultrassa ja siellä pieni syke pompotteli, viikkoja 6+4.
Mulla ollut aika oireetonta, pientä väsymystä, terävää hajuaistia ja tiheämpiä vessakäyntejä lukuun ottamatta.
Yks ihana 4-v vipeltäjä pyörii jaloissa, mutta puolitoista vuotta sitten tapahtunut kkm aiheuttaa vähän extra-huolta. Jospa kuitenkin nyt iloisten ultrauutisten jälkeen uskaltais pari päivää relata. :)
 
LA/nimimerkki/ikä/kuinka mones

1.5. / Vappuvauva / 38 / 1.
4.5 / Viuleija / 33/ 2.
4.5/ Avaolivia/35/3
4.5/ ~Sannukka~/31/2.
6.5/ Mustikkako/34/1
7.5. / Coconutt / 34 /1
6.5./ Reetaleena / 40/ 6.
8.5. / Pihaportti / 30 / 1.
8.5. / Disco Volante / 37 / 1.
9.5. / Haavekuvia / 25 / 2.
9.5 / vadelmapensas1 / 28 / 1.
10.5. / Mohan / 31 / 1.
10.5. / Wema / 27 / 1.
11.5. / ttiiina / 31 / 4.
11.5./ Nestori12 / 34/ 1.
12. 5 / Sofialla / 28 / 1.
12.5. / FantaViona / 33 / 2.
13.5 / LaTiLa / 39 / 6.
14.5 / Caro87 / 33 / 3.
14.5 / hemari / 31 / 3.
14.5. / Sofianella / 30 / 1.
14.5./ Mandel/38/2.
14.5./ Lillanna / 31 / 3.
15.5 / Äippä 46 v. / 5.
15.5. / Nelonen2021 / 27 / 4.
16.5. / Tinksuliini / 31 / 1.
17.5. / ouzeii / 35 / 3.
19.5. / astianpesukone / 27 / 1.
19.5. / babyonmind / 32 / 4.
19.5. / EEEE19 / 39 / 2
20.5. / mim1 / 41 / 3.
20.5/ ViileäVenla/ 32/ 4.
21.5. / Pioni89/ 30/ 1.
22.5. / Mami/ 36 / 4.
22.5/ Millinkäinen / 37 / 6.
23.5. / Hortesia / 31 / 1.
24.5. / helmikorvakoru / 26 / 1.
24.5. / Earhart / 32 / 1.
26.5 / Kasikuus / 34 / 4.
26.5. / sydänkoru / 26 / 2.
26.5. / Helmi_76 / 44 / 1.
28.5/ Maikki2019/ 38/ 7.
29.5 / Nokare / 31 / 1.
31.5. / Mäyh / 28 / 1.
31.5. / Nöppis82 / 38 / 2.
 
Jos haluatte vastata tähän, niin kiinnostais tietää, onko teidän seksihalut muuttuneet nyt alkuraskauden aikana? Olen lukenut paljon asiasta, ja pääasiassa kaikkialla lukee, että 2/3 on sitä seksuaalisinta aikaa, mutta itselläni kyllä tämä 1/3 on jo ollut ihan omaa luokkaansa. Vaikka on kamalan paha olo kokoajan, ja nukun myös liikaa, niin silti halut ovat voimakkaammat kuin ennen raskautta. Tosin olen ollut aina hyvin seksuaalinen ihminen, en tiedä onko silläkin sitten vaikutusta. Mutta se on mielenkiintoista, että orgasmit on 10 kertaa voimakkaampia ja pitkäkestoisempia nyt raskaana, kuin koskaan ennen.
 
Jos haluatte vastata tähän, niin kiinnostais tietää, onko teidän seksihalut muuttuneet nyt alkuraskauden aikana? Olen lukenut paljon asiasta, ja pääasiassa kaikkialla lukee, että 2/3 on sitä seksuaalisinta aikaa, mutta itselläni kyllä tämä 1/3 on jo ollut ihan omaa luokkaansa. Vaikka on kamalan paha olo kokoajan, ja nukun myös liikaa, niin silti halut ovat voimakkaammat kuin ennen raskautta. Tosin olen ollut aina hyvin seksuaalinen ihminen, en tiedä onko silläkin sitten vaikutusta. Mutta se on mielenkiintoista, että orgasmit on 10 kertaa voimakkaampia ja pitkäkestoisempia nyt raskaana, kuin koskaan ennen.
Mua ei taas kiinnosta pätkääkään vaikka ei olo mitenkään erityisen huono oo ollu. Oikeen ärsyttää miten vähä kiinostelee koko aihe. Ehkä se tästä ku väsymys helpottaa.
 
Jos haluatte vastata tähän, niin kiinnostais tietää, onko teidän seksihalut muuttuneet nyt alkuraskauden aikana? Olen lukenut paljon asiasta, ja pääasiassa kaikkialla lukee, että 2/3 on sitä seksuaalisinta aikaa, mutta itselläni kyllä tämä 1/3 on jo ollut ihan omaa luokkaansa. Vaikka on kamalan paha olo kokoajan, ja nukun myös liikaa, niin silti halut ovat voimakkaammat kuin ennen raskautta. Tosin olen ollut aina hyvin seksuaalinen ihminen, en tiedä onko silläkin sitten vaikutusta. Mutta se on mielenkiintoista, että orgasmit on 10 kertaa voimakkaampia ja pitkäkestoisempia nyt raskaana, kuin koskaan ennen.
Ei minkäänlaisia haluja. Ja aiempien raskauksien seksikerroista vain pelko kivuista, niin senkään takia ei ole haluja. Seksi silloin sattui todella paljon alusta asti, niin nyt ei ees uskalla kokeilla :censored:
 
Mulla on ollut aina alkuraskaudessa pelko, että tulee jotain vuotoa jos harrastaa seksiä. Limakalvot vuotaa mulla aika herkästi niin saisin siitäkin paniikin aikaiseksi, että mistä tulee... Ollaan siis pidättäydytty alussa ja nyt, kun on paha olo ollut niin ei hirveästi huvita hytkyä. Yleensä kyllä hommat normalisoituu sitten raskauden keskivaiheilla.

Miten muilla joilla useampi raskaus näkyy maha? Mulla on työn ja tuskan takana piilotella vaikka käytän löysiä paitoja. Kyllä taas aikaisemmin näkyy, kun edellisestä. Toki alussa osa on turvotusta. Vielä pitäisi kolmisen viikkoa pysyä salassa.
 
@Earhart hui, onneksi sait apua!

Mäkin jossain vaiheessa mietin tuota et voiko sitä kuivua kun juon ja syön ihan tosi vähän, mutta onneks nyt uppoaa sain mandariinit mistä Saa myös nestettä enkä toisaalta ole kuitenkaan montaa kertaa kunnolla oksentanut.

Täällä huono olo iski tänään vasta illalla, ehdin jo toivoa että selviäisi kokonaan ilman.

Tätä on jatkunut jo enemmän ja vähemmän kohta 5 viikkoa ja miestä taas tuntuu ärsyttävän ihan älyttömästi, toisaalta ymmärrän kun joutuu hoitamaan esikoisen ja koti hommat ja muutto asioita ja mutta en mä tätä itsekään haluaisi
Kuulostaa tosi inhottavalta et on jo noin kauan jatkunut pahoinvointi :( Sehän voi vetää mielenkin ihan maihin. Hyvä et edes jotain sulla menee alas, mutta jos oksentelet niin nestettä tarviis päivässä useamman litran. Tarkkaile oloasi ja sit ihan matalalla kynnyksellä hoitoon, koska yleisvoinnin lasku ja pitkään syömättä oleminen rasittaa sua aivan turhaan. Monesta paikasta oon lukenut että se pahoinvointi pitää vaan kestää mut mä en kyllä ymmärrä miksi. Se ei jalosta ketään ja jos apua on saatavilla, sitä kannattaa pyytää ja ottaa vastaan.

Onpa harmi kuulla et sun mieskin on tilanteeseen väsynyt, mutta älä missään nimessä pode huonoa omatuntoa! Mulla onneks mies on ottanut täysin pyytämättä aivan kaiken kotona omille harteilleen. Mutta meillä toki tulossa vasta eka lapsi, niin arki on varmasti muutenkin kevyempää, hoidettavana vain koira.
 
Eilen oli hyvä päivä ja söin jopa hamppari aterian, myöskään oksentaa ei ole tarvinut moneen päivään vaikka huonoa oloa onkin ollut.

Juon normaalistikkin tosi vähän ja nyt siis vielä vähemmän, mutta en usko kuitenkaan että on varsinaista kuivumista tapahtunut. Tosi painoa on lähtenyt n 3kiloa (lähtö 55) vaikka housut ei enää meinaa mennä jalkaan kun tuntuu että maha jo kuitenkin puskee esiin
 
@Ehkä sitttenkin? Jospa se alkais sullaki helpottaa jo! Voin vaan kuvitella miten voimia vievää tuo on..

Mää en oo huomannu yhtään että mikään housu puristas muutako sillon ku jäätävästi turvottaa. Puän toki tosi joustavia vaatteita normaalistikin. Tunnetteko vielä kohtua ku painelette mahaa. Mää en tunne ja hulluna nyt huolettaa.

Heräsin myös kurkkukipuun eli huomenna testiin kunhan vaan ajan saan. Tää päivä menee köllötellessä.
 
Täällä lähes oireetonta odotusta, huomenna 9+0, vähän etovaa oloa, mutta tää jäätävä alaselän kipu on kamalaa ja rintojen kipu. Iskee välillä yhtäkkiä missä tahansa asennossa. Huomenna eka neuvola, kurkataan että onko ees elämää tai sit on hyvin kiltti pieni. Tytön raskaudessa samanlaista, kutsuttiinkin neiti ilmaksi kun ei pahemmin itsestään pitänyt meteliä. Nyt 16v ikäinen ja erittäin eläväinen
Haluista sen verran että luulin olevani seksuaalisesti yliaktiivinen niin nyt hypersuperaktiivinen miesparka...
 
Viimeksi muokattu:
@Ehkä sitttenkin? Jospa se alkais sullaki helpottaa jo! Voin vaan kuvitella miten voimia vievää tuo on..

Mää en oo huomannu yhtään että mikään housu puristas muutako sillon ku jäätävästi turvottaa. Puän toki tosi joustavia vaatteita normaalistikin. Tunnetteko vielä kohtua ku painelette mahaa. Mää en tunne ja hulluna nyt huolettaa.

Heräsin myös kurkkukipuun eli huomenna testiin kunhan vaan ajan saan. Tää päivä menee köllötellessä.
Kohtu on viel niin pieni, ettei yllä häpyluun yläpuolelle. Vasta ekan kolmanneksen jälkeen alkaa nousta esiin. Kaikki muu vatsan pömpötys ennen sitä on vain turvotusta :)

Täällä tänää 6+5 ja huomeen ois varhaisultra :O Jännittää löytyykö ketään ja onko elossa, vaikka ehkä 80% luotto sykkeellisen sikiön näkymiseen on :) Tänään ja toissapäivänä päässy ilman etovaa oloa, mut sitten onkii jatkuva nälkä. Rinnat välillä todella kipeät ja alavatsalla edelleen nippailuja ja juilintoja, mutta alkaneet hieman rauhoittumaan. Unettomuus myös palasi heti, kun olin tänne kehunu siitä eroon pääsystä :LOL:

Yläselkäkipuja ei mulla ole ollut :)
 
  • Tykkää
Reactions: Nokare
Mulla oli silloin ihan alkuvaiheessa yläselkäkipuja, kun rinnat posahtivat (ja painavat edelleen paljon). Ei ole enää ollut.

Maha pömpöttää, ja päätinkin nyt tilailla ainakin äitiyshousut, ehkä muutaman paidankin. Paino on kyllä tippunut 1,5kg suurimmasta turvotuspainosta.
 
Voi kyllä, mun yksi ekoista raskausoireista on halujen lisääntyminen. Säälin mun miestä. Sillä raskas työ arkisin ja haluais nukkua vloput,mut ei voi mitään ku en pysty pitää näppejä erossa. no ehkä hän tämän nyt kestää.
Mulla repii muuten tuonne alavatsaan.. muistan et viime raskaudessa samaa. Onko muilla?
 

Yhteistyössä