Toukokuisia 2012 tuhisijoita?

Moikka!

En ensisilmäyksellä huomannut toukokuisten vauvojen ketjua, joten valaiskaahan ihmeessä, jos sellainen on jo olemassa. Olisi kiva lueskella ikätovereiden kuulumisia. Meillä on pieni tyttönen, jolla ikää nyt 4 viikkoa. Arki on lähtenyt rullaamaan painollaan. Tyttö syö hyvällä ruokahalulla ja kolmen kilon rajapyykki on todennäköisesti saavutettu. Alimmillaan paino käväisi 2,4 kg:ssä.

Pikkuihmisen ilmeitä ja eleitä voisi tuijotella tuntitolkulla kyllästymättä. Hereilläoloaikana harrastamme tuijottelua toistemme silmiin. Mitähän kaikkea tuon ihmistaimen mielessä liikkuukaan?

On mahtavaa huomata, että noinkin pienestä paketista löytyy temperamenttia! Otsaan muodostuu ihana valkoinen kolmio, kun tyttö rutistaa koko naamansa kurttuun ja huutaa koko kaupungille nälkäänsa!

Toivottavasti 'kohtalotovereita' löytyy ja lämpöisiä kesäpäiviä kaikille!

-Miisa ja kirppu-
 
Itsekkin etsin toukokuisten pikkuisten ketjua, ihanaa että nyt sellainen on =)

Meille syntyi 22.5 pikku-herra, joten ikää on nyt kolme viikkoa. Arki on lähtenyt todella kivasti menemään ja isompia mustasukkaisuus draamoja isosiskon osalta ei vielä ole ollut. ( Isosisko on 2v 8kk. ) Olen ollut ihan ihmeissään siitä, että pikkuinen nukkuu todella hyvin (ainakin vielä :rolleyes: ) yöt. Illalla tissitellään ahkerasti ja yleensä nukutaan yhtä kyytiä klo.20.30-01, seuraavan kerran syö sitten klo. 05.. isosisko, kun oli alusta alkaen kova syömään myös yöllä ja söi vähintään parin tunnin välein oli yö tai päivä..
Miisa jokos teillä on nimi ehdotuksia pikkuiselle? meillä käydään vielä "neuvotteluja" asiasta.. Ristiäiset ovat heinäkuun alussa, joten onneksi vielä on jokunen viikko aikaa pohtia sopivaa nimeä.
 
Meille syntyi poika 31.05 ja minulle ensimmäinen lapsi. vauva arki on lähtenyt ihanasti rullaamaan ja nautin täysillä jokaisesta päivästä, ilmeestä, äänestä, tekemisestä... ihanaa =) Poika nukkuu hyvin yöt, herää 1-2 kertaa syömään ja hänen kanssa on helppo matkustella autolla ja julkisilla kulkuvälineillä. Nimi on päätetty ja pidämme kesällä nimenantotilaisuuden lähisukulaisille.
 
Meillä liipan alta kuukauden ikäinen tyttövauva, syntyi itse asiassa nippa nappa kesäkuun puolella mutta viikolla 42+1, joten toukovauvaksi miellän itse. Syntyessä painoa oli 3300, vaikka oli noi kaksi viikkoa yli lasketun ajan, ja sairaalassa putosi 8%, mutta nyt on onneksi saatu paino nousuun.

Pelkällä rintamaidolla mennään, sitä piisaa, mutta varsinkin kylläisyysviestit menevät multa ohi - eli suomeksi: en tiedä, milloin vauva on kylläinen. Jos on pitkään imenyt toista rintaa, laitan jatkamaan toisesta, mutta tämä tyttö ei kyllä lopeta imemistä missään vaiheessa, vaan nukahtaa sitten tissi suuhun.

Mistä tulikin mieleen, että myöhästyimme tutille opettamisessa, kun nyt vauva ei sitä enää huoli, vaan pitää saada the real thing suuhun jotta uni tulisi, eli minä joudun istumaan välillä pitkiä sessioita odottamassa unen tuloa.

Yöt on menneet voittopuolisesti hyvin. Yhdeksitoista jos ollaan saatu lapsi nukkumaan, saadaan nukkua neljään-viiteen, sitten vähän syöttämistä ja taas jatketaan ainakin parin tunnin pätkissä.
 
Aleksa Meidän esikoinen oli ihan samalainen tissitteliä, kun sinunkin tyttö =) Tykkäsi kovasti olla tissillä ja imutella ahkerasti. Tutti tai tuttipulloa ei koskaan oppinut syömään, ei vaikka sitä ahkerasti yritettiin opettaakin. Olihan se välillä "rasittavaa", kun vauva halusi aina nukahtaa tissi suussa ja tissitellä pitkiä toveja, mutta näin jälkikäteen se oli ihanaa aikaa. (saipas ainakin rauhassa nauttia vauvasta tissittelyn aikana). Loppuen lopuksi meillä esikoinen oppi nokkamuesta juomaan jo kolmen kuukauden iässä ja tissille nukahtaminenkin jäi pois suunnilleen samoinhin aikoihin..

Kuopus syö tuttia, tuttipulloa ei olla vielä edes kokeiltu, mutta siltikin tykkää nukahtaa tissi suussa ja herää heti, kun siirrän nukkumaan omaan sänkyyn ja pois sylistä. Olen ajatellut, että tissille nukahtaminen taitaa liittyä turvallisuuden tunteeseen ja siksi vauvat siihen nukahtavat. Toisaalta olen itse ainakin sellainen imettäjä, eettä annan vauvan rauhassa syödä niin kauan kun haluaapi.

Meidän perheeseen on iskenyt kesänuha:( esikoinen on kunnon romuskassa ja kiukkunen kuin ampiainen. VAuva antaa nukkua yöt hyvin, mutta nyt on esikoinen pitänyt valveilla kohta viikon.. No, osaapas taas arvostaa kunnon yöunia:)
 
Morjesta!

Tyttäreni syntyi 22.5 ja nyt näin kahden kuukauden tienoilla kaikki tuntuu menevän suhteellisen hienosti. Ihanaa huomata kuinka tyttö hymyilee ja seurustelee joka päivä enemmän ja enemmän. Hänestä on ihan seuraksi asti minulle. Tyttö syö n.3 tunnin välein ihan tissiä ja joskus pullostakin. Miten teillä menee yöt? Onko paljon valvomista tullut itselle/vauvalle? Tuo on kyllä hurjan tukkoinen ja silmät rähmivät. Milloin lie kyynelkanavat ovat valmiit?

Toissaviikolla tytön kasvot valtasivat hormoninäppylät. Nyt iho on alkanut parantumaan onneksi. Onko teidän vauvoilla vastaavia näppyjä vielä ollut?

Kaikkea kivaa teille kaikille! :) Toivottavasti saadaan tähän ketjuun paljon juttuja samanikäisistä.
 
Moikka! Kyllähän noita hormoninäppylöitä on siunaantunut ja niinhän sitä kai sanotaan, että ne ovat kukkeimmillaan ristiäisissä, eli n. 2kk ikäisenä.

Meille on ehtinyt jo kehittymään ihan mukava rytmi, eli tyttö tekee iltatankkauksensa ja alkaa yöunille n. klo 22-22.30. Joskus herää syömään klo 5 aikoihin, mutta yleensä aamupala on klo 6-7 välillä. Sitten jaksaa taas nukkua pussuttaa kymmeneen aamulla. Vähän pelottavaakin, kuinka helppo tuo tyttö on. Illalla nukahtaa kehtoonsa tuttujen rituaalien jälkeen; vaippa, pyjama, maitoa, uniriepu kainaloon, tutti suuhun ja peitto päälle. Ehkä kerran inahtaa ja tutin laittamisen jälkeen pirpana nukahtaa yöunille.

Kovin on hymyileväinen tapaus tämä neitokainen. Aamuisin saa parhaat hymyt. Kehdon pohjalla on pieni naama kuin Naantalin aurinko, tukka pystyssä ja silmät vielä unesta sikkuralla. Näistä hetkistä ammennan voimani niinä hetkinä, kun on oikein väsynyt ja voimat loppu.

Laittakaahan "kohtalotoverit" lisää juttuja. =)
 
Heips!

Meillä on 14.05. syntynyt pienokainen. Toukokuisten odotusryhmä oli aktiivisena tuolla kerhon puolella, eli "suljetulla osastolla" :D Se porukka siirtyi keskustelemaan lähinnä facebookissa omassa suljetussa ryhmässä. Jos sinne ois tunkua teillä, niin ilmotelkaahan vaikka yksärillä.
 

Yhteistyössä