**Toukokuun 2009 Tuhisijat lokakuussa**

PilkkuPantteri Ei meilläkään mies ollut ekalla neuvolakäynnillä mukana. Tai siis eihän tässä vielä muuta ole ehtinyt olla :D

Neuvolan täti sanoi vaan, että olisi kiva nähdä isä jossain vaiheessa ja kysellä isän tuntemuksia, mutta jos ei pääse, niin sitten ei pääse.

G Kuoritteko omenan, kurkun tms. Pitääkö ne kuoria vai riittääkö, että pesee hyvin? Normaalisti ei ikinä tule mieleen kuoria, mutta nyt ajattelin, että pitäisikö?
 
Siis apua!Mulla on huomen aamulla verikokeet ja mulla on aivan kamala piikkikammo... :ashamed: Viimeksi ku oon käyny niin jopa se verikokeen ottaja nauro mulle ja sano että ompa lapsellista.Mukava mennä sinne ku hävettää jo valmiiksi. :headwall: Onneksi tuo on pieni juttu verrattuna siihen mikä tästä kaikesta on palkintona =) 13.päivä ois sitte taas neuvola ja 20.päivä ultra..Ei malttas oottaa.
 
Hennaleena!Mul meinaa lähtee aina taju ku otetaa verikoe.Pyydän aina et saan maata ja aattelen jotai ihmeellistä ja keskityn lamppujen tuijotukseen.Nyt ku otettii verikoe jo ekassa neuvolassa ni en ehtiny jännätä ja se meniki hyvin.Mut toi on inhottavaa,tiedän tunteen.

Tänään oli ultra ja laskettuaika alustavasti 20.5.Seuraava ultra 4 viikon päästä ja sitte varmistuu aika.Sydän näky ja kuulu.HUH :heart: Kyllä se pieni sieltä ponnistaa.Vihdoin uskon todella olevani raskaana.
 
hannaleena Mä en tykkää kanssa piikeistä. Menen siihen tuoliin, niin hoitaja sanoo, että onpa hyvät verisuonet. Sitten ottaa piikin esiin ja se niistä verisuonista... Saa tökkiä aikansa, että saa verta. Täällä kunnassa on kyllä tosi hyvä hoitaja. Labra on van 2 x viikossa auki ja aina on se sama hoitaja. Saa tosi hyvin otettua.

Kerran jouduin sairaalaan tiputukseen, kun olin migreenissä oksentanut useamman päivän. Hoitaja melkein suuttu mulle, kun ei saanut tippaa laitettua. Että kyllä hänellä on aina ennen onnistunut! Toinen hoitaja sai laitettua, mutta vasta lasten neulan.
 
:ashamed: mä oon palamassa loppuun... työni ja tän odotuksen yhteissumman takia. Eilen itkeä tihersin niin kauan kunnes nukahdin.. Esimiehelle laitoin viestiäkin, ei tullut mitään vastausta, vaan eiköhän siitä tänään jutella. Kun vaan jaksais vielä vähän... :'(
 
Huomenet! Tänäaamuna kuvotusta, kun nousin tyhjällä mahalla... ja keitinkin heti aamupuuroa ja sen syötyäni olo oli taas loistava =) onneksi menee samantien ohi tuo pieni kuvotus...
täällä ei mtn uutta kerrottavaa raskauteen liittyen, kovasti vaan mielessä pyörii kaikkea, miten elämä muuttuukaan sitten keväällä... onneksi tässä on aikaa totutella ajatukseen ihan kaikessa rauhassa.
Sairaalaa katsoessa sitä ajattelee, miten mahtaa synnytys tälläkertaa sujua, pahin pelkoni olisi joutua sektioon... mutta eiköhän kaikki etene omalla painollaan ja mene hyvin.

4krs+masukki 10+2
 
Mä oon kans kovasti jo miettiny (toivottavasti) tulevaa synnytystä. Mulla pelkona on, että vuodan kuiviin ja kuolen. Edellisessä synnytyksessä kohtu oli jo vähän laiska supistumaan ja synnytyksen jälkeen vuosinkin litran verran, oksitosiinilla onneksi kohtu sitten napakoitu ja vuotokin hellitti, mut nyt jostain syystä pelkään että alan vuotaa niin ettei kukaan ehdi tehdä mitään.

Kissinminttu hae kuule ihmeessä sairaslomaa, ei kannata itteään ihan piippuun pistää, se ei palvele ketään, ei työpaikkaa eikä tulevaa vauvaa. Voimia kovasti :hug:

Jee jee, tunnin päästä on neuvola!! Mahdetaankohan jo kuunnella sydänääniä? En oo kyllä ihan varma haluunkokaan edes vielä, kun jos ne ei kuulu niin alan ihan varmana panikoida.

villahousu & Sulo 8+5
 
villahousu mulla yritettiin kuunnella viimeksi dopplerilla neuvolassa vko:lla 9+4, mutta neuvolantäti sanoikin, että on suunnilleen 20% mahdollisuus kuulla ne, halusin silti, ja niinhän siinä kävi, ettei niitä kuultu sillä laitteella, ja ultraa tuolla ei ole käytettävissä.Ei siis auta muu kuin odotella sitten 13 vkon:n np-ultraan, jossa vasta selviää totuus.

kerro sitten, miten kävi?

4krs+masukki 10+2
 
Pelkkää omaa napaa nyt tähän:
Täällä ollaan vähän surullisin mielin :'( alamme varautua pahimpaan ellei ihmettä tapahdu. Maanantaina oli ultra, olisi pitänyt olla 6+6 viikot. ei näkynyt sykettä ei, ja alkio oli pieni. Jotain 3 millinen, lääkäri sanoi sen vastaavan ehkä 6+2 viikkoja. Varoitteli jo että jos luonto ei itsekseen hoida hommaa pois ja/tai muutosta ei tapahdu seuraavaan ultraan joka on viikon päästä torstaina niin joudutaan varautumaan keskeytykseen.
Vaihtoehdot siis ovat: alkio on lopettanut kasvunsa. keho toimii muuten normaalisti hcg arvokin oli yli 24000, istukka toimii, ruskuaispussi oli jne.
Tai alkio onkin viikkojaan nuorempi. Tähän minun on jotenkin hirmuisen vaikea uskoa. Clomihoidoilla oviksen bongasin ja kehoani kuuntelin. Ovis oireet oli siis 1-2.9 ja kivut yms ovislimat olivat ohitse jo keskiviikkona 3.9. ainoa mahdollinen vaihtoehto on, että munasolu olisi sitten seikkaillut pitkän pitkän aikaa torvessa, eikä olisikaan kiinnittynyt niin nopsaan. Raskaustesti näytti acon 10:llä plussan (ei vahva mutta selkeät viivat tuli) kahden viikon päästä keskiviikkona (laskettuna siis 3.9:nstä). Vahvaan, vahvaan plussaan meni siitä vielä noin 5-7pv.
Ei tässä nyt oikein auta muuta kuin odottaa seuraavaa ultraa. Kovin ei ole toiveikas mieli asian suhteen. :'(
 
kissinminttuItku täälläkin herkillä. Johtuu elämän muutoksista ym. Sairaslomalla töistä, työ raskasta joten ei ihan raskaana olevan paikka.

kirppu82 Toivottavasti kaikki olisi kunnossa.

Täällä siis mahdotonta itkua, kaikki tuntuu olevan ylitsepääsemätöntä.
Monta päivää mennyt ettei juuri mitään saanut suusta alas ja mitä saa tulee ylös.
Vielä 2 istukkaa jotka toimivat. Toivottavasti pian helpottaa. Painoa ei olisi luovutettavaksi.
 
Kirppu82 Toivottavasti kaikki on hyvin! :hug: :hug:

kissinminttu Käy ihmeessä hakemassa sairaslomaa. :hug:

verikokeista Mua ei se pelota eikä mitään semmosta. Mut kuitenkaan en koskaan katso kun se koe otetaan. Jotenkin vaan ei ole kivaa katsottavaa kun se täti siinä tökkii suonta ja sit upottaa sen piikin sinne.

Mä varasin ultran, se on 29.10. Jee! :D Täytyy vielä katsella, pääseekö mies sinne mukaan. Lapset ainakin saan kaverille hoitoon. Selvisi viimein sekin. =)


 
Kirppu 82: :hug:

Noista ultrista... Onko se edottoman kiellettyä ottaa lapsi mukaan tonne ultraan. Meillä ei nimittäin oo oikeen ketään joka vois kattoo poikaa. Me ei koskaan minnekään kahdestaankaan päästä ku ei oo hoitajia =( Ja mies tietenkin haluais ainakin niissä ultrissa olla mukana.

Ensimmäisessä neuvolassa meidän pojalle annetaan samalla vesirokko rokotus ni siinä sivussa mies pääsee mukaan =)
 
Kirppu82 iso :hug: toivotaan nyt kuitenkin vielä parasta!

(.) Neuvolassa käyty, ei ruennu kuuntelee sydänääniä, mut ens tiistaina on eka lääkärineuvola ja siellä sit ultrataan!!! Sen jälkeen täytyy sit varailla aikaa sairaalalle np-ultraan. Hemppa oli hyvä 144 ja pissa puhdas. Painon määrä pelästytti itsenikin, en oo uskaltanu kotona vaakassa käydä ja järkytys neuvolassa oli suuri. Melkein 10kg enemmän kuin luulin ja se mitä luulinkin oli paljon |O en oo ikinä ollu näin tuhdissa kunnossa. Pakko kyllä kattoo tosi tarkkaan nyt syömisiään, ei varmasti olis haittaa vaikka paino tässä raskaudenkin aikana tuosta edes muutaman kilon tippuis, oli sitä vaan NIIIIIIN hirveästi. Onneksi terveydenhoitaja ei alkanu motkottamaan, osasi olla sentään hienovarainen.

 
perlos meillä oli aikanaan esikoinen mukana, kun oltiin keskimmäisen ultrassa, ja mua alkoi naurattamaan lapsen temppuilut niin, että massu hytkyi, kun täti yritti ultrata masun päältä, ja rakenneultrasta siis kyse... meinasi jo hermostua ja passittaa meidät pois, mutta saatiin kuitenkin ultrattua kun sain itseni peruslukemille. mutta siis eiköhän se mahdollista ole ottaa lapsi mukaan, jos ei ketään ole katsomaan.

VERIKOKEISTA: multa onnistui ainakin viimekerralla labrassa ihan ongelmitta ja tavallisella neulalla näytteenotto, joskus jouduttu ronkkimaan avoneulalla, kun ei suonta meinannut löytyä. Koskaan en katso neulaan, juttelen vaan kokoajan näytteenottajan kanssa.

4krs+masukki 10+2
 
Jokohan uskaltautuisi mukaan.. Ensikertalainen asialla täällä ja todella pyörällä päästään. Tunteet heittelee laidasta laitaan, todella sekava olo. Päällimäisenä tietysti onni, ilo, mutta mukana myös pelko, epävarmuus yms. ilmeisesti ihan normaalia! Kai nämä ajatukset tästä pikkuhiljaa selkiytyvät.

Olen tehnyt kaksi positiivista raskaustestiä, mutta silti epäilyttää olenkohan edes raskaana. Ensimmäisen testin tein huvikseni, olin aivan varma, että nega tulee kun kokoajan tuntui menkkamaista "kipua". Yllätys olikin suuri, kun tuli selvä viiva kontrolliviivan rinnalle. Sama toistui seuraavana päivänä, eri testillä. Soittelin eilen jo neuvolaankin ja sain ensimmäisen ajan.

Neuvolatäti katsoi mulle kiekosta la 31.5., samaa katsoin itsekin. Nyt odotellaan vaan sitä ensimmäistä neuvolakäyntiä, että saadaan asiat rullaamaan, ennenkuin itse uskon, että sisälläni on oikeasti jotain todellista ja kehittyvää :)

Mukavaa syksyä kaikille ja onnellista odotusta!
 
Mua kans ärsyttää tuo piilomainonta siitä dopplerista!!!! :kieh:

Heh mitähän mun piti kommentoida.. :whistle: Niin joo,Äittä83 meillä sai mennä kakkosvaiheeseen joko omalla autolla tai autokoulun autolla,jos meni autokoulun niin se maksoi aika tolkuttomasti lisää. Ajoin myös automaattisella autolla jossa vielä oli luistonestot ja kyllä ne ihmetteli että on taitava akka ratissa kunnes pysäyttivät minut mutkassa ja vilkasivat konepellin alle ja auton sisälle :D

Meillä tänään pojan vauvauinti,ihana mennä sinne ku se on niin innoissaan siitä! Olen miettinyt vauvauintia tämän tulevankin kanssa,mutta en haluais sitä sisarusryhmätouhua kun se ei monellakaan tunnu toimivan. Katotaan nyt miten sitten mennään,vähän aikasta vielä :D

Niin ja aamutuimaan käytiin Hulluilla päivillä ostamassa haamumunkkeja ja löytyi sieltä muutakin mukavaa =)

Daami+ muru 9+4 :heart:
 
Tervetuloa uusille :flower:

Meidän ultraohjeissa luki, että ei saa ottaa lapsia mukaan. Mutta kai sen tapauskohtaisesti voi sopia. Mä en tiedä, miten mä junailisin sen ultran ajan töistä vapaaksi... On tässä vielä aikaa siihen keksiä joku "syy". Koska en kerro vielä töissä tästä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja perlos:
Kirppu 82: :hug:

Noista ultrista... Onko se edottoman kiellettyä ottaa lapsi mukaan tonne ultraan. Meillä ei nimittäin oo oikeen ketään joka vois kattoo poikaa. Me ei koskaan minnekään kahdestaankaan päästä ku ei oo hoitajia =( Ja mies tietenkin haluais ainakin niissä ultrissa olla mukana.

Ensimmäisessä neuvolassa meidän pojalle annetaan samalla vesirokko rokotus ni siinä sivussa mies pääsee mukaan =)
Aika ehdottomia ovat olleet noissa ultrissa lasten mukana olemisesta. Ja perustelu on mun mielestä ihan pätevä: jos siellä masussa ei olekaan kaikki ihan niin kuin pitäisi niin äidin reaktio voi olla kuitenkin aika rankka ja lapsi ei sitä pysty käsittelemään, eikä tarvitsekaan osata.
Toivon mukaan saisit jostain hoitajan ultran ajaksi. Omasta kokemuksesta muistan viime kerralta etten olisi edes osannut ajatella asiaa tuolta kannalta mutta sitten kun hoitaja sen minulle sanoi niin perille meni.

Tai sitten kysy onko mahdollista, että olet ensin itseksesi siellä ultrahuoneessa ja sitten kun tilanne on varmistettu niin mies ja lapsi voivat tulla huoneeseen. Vaikka ei se kyllä poista sitä hetkeä jos kaikki ei olekaan hyvin.
 
Kirppu82, toivon todella että kaikki olisi sittenkin kunnossa! :hug:

Niiksu
ja Duello, tervetuloa mukaan! Niiksu, mullakin on yhä edelleen tosi pelokas ja epävarma olo, mutta kyllä se varmasti häipyy pikkuhiljaa kun saadaan viikkoja lisää, toivottavasti! Tsemppiä sulle, mitkäs viikot sulla on nyt menossa? Mullekin ensimmäinen tulossa :)

Mä en oo nyt kirjotellut vähään aikaan, kun on tuo huono olo lisääntynyt viimeisten päivien aikana melkoisen paljon.. Kun pääsee töistä ja luennoilta kotiin, ei jaksaisi juuri muuta kun rojahtaa nukkumaan, yli 9 illalla ei todellakaan meinaa kestää hereillä ellei ole pakko. Sit pitäs illat vielä jaksaa tehdä esseitä ja lukea tentteihin.. huh.. Pitää vaan ottaa päivä kerrallaan positiivisella mielellä että jaksaa B) kohta varmastikin olo alkaa helpottaa, parisuhdekin jo kärsii tän väsymyksen, huonon olon ja kiukutuksen alla..

Eka neuvola 23.10., JIPPII! en ole vielä ultraa varannut, kävin varhaisultrassa viikoilla 6+4 ja silloin oli kaikki hyvin ja sydän sykki. Ei malttais millään odottaa seuraavaa "kurkkausta", pieni huoli on vielä kuitenkin koko ajan..

Mukavaa iltaa kaikille, ihana kuulla teidän kuulumisia ja odottaa yhdessä! :heart:

RockMummy ja pikkuinen 7+6
 

Yhteistyössä