Toukokuun inssipino

Hep!

Mä elin myös clomien aikana ihan normaalia elämää. Käytän vähän alkoholia muutenkin ja join sipukan tai parikin silloin kun huvitti.

Mulla oli myös clomien aikana vaikeuksia nukkua. Välillä heräsi siihen että hiki senkun valui rintojen välistä ja sitten taas kohta kylmä. Ei oikeastaan ollut sopivaa lämpötilaa nukkua ollenkaan. Yhtä pyörimistä koko ajan.

Nyt mulla on ilmeisesti tuosta puregosta pahoinvointisuutta. On kuin olis pieni krapula koko ajan. Ei pysty syömään kuin väkipakolla. No kyllä tämän kestää, ja toivotaan että lopussa kiitos seisoo.
 
mulla hyvä ruoka halu ja tosiaankin kuuma suurimman osan ajasta ja sitten välillä kylmä nyt jännittää jo vähän huomenna aamusta ultra ja sitten pistämään menopuria ens viikon alusta pitäis olla inssi saa nähdä mitä sanovat ultrassa että onko inssi maanantai vai keskiviikko kun siihen väliin tunkee tuo vappu :p
 
kävin ultrassa aamulla suurin folli oli 13,7mm ja soitin sitten hoitopaikkaan niin maanantaina on inssi lääkäri vain sanoi kun luki papereitani että niin nopeasti mulla follit kehittyy ettei voi viivyttää keskiviikkoon eli maanantaina alkaa piinailu ja äitienpäivänä saa tehdä testin =)
 
Voisin liittyä joukon jatkeeksi jos sopii! =) Minulla siis ensimmäinen inssi edessä, takana neljä clomikiertoa ja yksi Puregon-kierto. Jälkimmäisessä oli tarkoitus tehdä inssi, mutta follikkelit eivät kasvaneet. :( Joten nyt isommalla annoksella liikkeelle ja toivotaan, että munasarjat heräävät toimimaan. Mulla siis taustalla PCOS, paha sellainen. :headwall:

Kp 8 menossa ja ensimmäinen ultra maanantaina eli vappuaattona.
 
minulla kans on kp 8 mutta kun mun elimistö on kuulemma nopea kehittämään munasoluja(folleja) niin inssi on jo maanantaina ei voi pitkittää keskiviikkon ettei follit kasva liikaa ja ovis mene ohi
 
Heippa kaikille!

Nyt on sitten clomit tähän kiertoon syöty, ja keskiviikkona vasta pääsen ultraan kp 13. Inssi on varmaan edessä perjantaina.

Marika, milloin sulla inssi? Kyllä tämä 4.inssikierto aika paineita aiheuttaa,ahistaa vaikka oon yrittänyt olla murehtimatt liikoja, mutta helpommin sanottu kuin tehty. Väkisinkin sitä miettii kuinka kauan tässä vielä joutuu painimaan tän kamalan lapsettomuuden kanssa, ennenkuin se onni omalle kohdalle suodaan. Mä nyt toivon ja rukoilen etta tämä olis se vihonviimeinen inssi....saas nähdä mitä lekuri sanoo :D

palailen sitten ensi viikolla ultratulosten kera, ja siitä se sitten lähteee..viimonen toivonkipinä piinailu !
 
Heps!

Meillä Piipin kanssa se samaa että 4 clomiavusteista kiertoa takana ilman tulosta :headwall: :headwall:

Aika monella näköjään tästä porukasta inssi ensi viikolla. Mun ultra ma.

Mä olen alkanut inhoamaan tuota pistämistä. Olen nyt hoikemmassa kunnossa kun piikitysten alussa ja pistäminen tuntuu enempi kun on tiukempi nahka. Vatsatauti vei kilon tai pari ja hetihän se vaikuttaa kun olen muutenkin hoikka tai ainakin normaali vartaloinen. Kauhulla katselin sitä pregnylin piikkiä joka on puolet paksumpi, tai näyttää ainakin siltä, huh! No kyllä mä siitä selviän kun tekin olette siitä selvinneet. Toisen kautta alkaa olla jo rutiinia joka aamuinen pistäminen.

Miehellä on nyt rankkaa kun sillä on kova flunssa ja on vaan pakko pöllytellä lakanoita :LOL:

Moikka taas kaverit :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave:
 
Dreamer: Inssi päivää en vielä tiedä varmuudella,tänään alotan tikuttamaan
ovista. Mutta jos menee niinkuin aikaisemmin niin inssi olis ke tai to. Aamulla pupuiltiin ja nyt kasvatellaan sit "hyvää lastia" inssiin saakka ja sit taas pupuilemaan kunnolla :LOL: Mulle ei enää toista ultraa tehdä kun toi vappu tulee pahasti vällin. Mä toivon niin paljon et tulosta vihdoin tulisi, ivf pelottaa vaikka siihen tietenkin menemme kun lasta niin kovasti haluamme.
Odotukset kuitenkin aika minimissä.

Joku kyseli alholin käytöstä... Mä ainakin olen viettänyt aivan normaalia elämää, niin meitä kehoitettiin tekemään. Kännit on tullu vedettyä siis..

Onko teillä kokemuksia lugejen käytöstä? Mulla nyt alkaa inssin jälkeen ensimmäiset aamuin illoin tädin tuloon/plussaan saakka.

 
Jonottaja
Hei -

Ajattelin kysäistä tältä listalta - oletteko koettaneet clomeja "luomuna" sen n. puoli vuotta ennen inseminaatio(i)ta?

Meillä odotellaan clomi-hoitoon pääsyä - syy mun huonohko ovuloiminen. Ollaan koitettu jo kohta kaksi vuotta ja lääkäri meinasi että syksyllä aloiteltaisiin nuo clomit.
 
Heips!

Nyt mulla teille naisille kysymys ja toivon että vastaatte jos vain suinkin osaatte tai on kokemusta...

Eli viimisen puregonin ja avasin kynän ja olin aivan ihmeissäni sillä putkilon olisi kaiken järjen mukaan pitänyt olla tyhjä. Siellä oli kuitenkin ainetta jäljellä. Olen pistänyt 6 päivää 50 yksikköä ja ampullissa pitäisi olla 300 yksikköä. Vai onko noissa ampulleissa aina vähän ylimääräistä?

Kyllä kävi v####ttaa kun ajattelin että jos siinä kynässä on ollut jokin toimintahäiriö. Olen joka kerta varmistanut että lääketippa on ollut neulan päässä.

Kävin ultrassa ja oli yksi johtofolli, olikohan se 17.5mm ja toinen vähän pienempi. Limakalvossa oli monta kerrosta mikä hyvä asia mutta se oli vain 5.5mm. En tiedä ehtiikö se tosta paksuuntua vielä. Gynekin sanoi vain että toivottavasti ehtii. Onko siitä kellään tietoa mitä vauhtia limis paksuuntuu? Folli näytti hyvältä.

Inssi on torstaina ja huomenna pistän pregnylin.

Nyt vaan ketuttaa että jos en olekaan saanut tuota puregonia tarpeeksi koska ampulissa on vielä tavaraa...

Vastatkaa pliis jos tiedätte...
 
VOI KIIIIIIITOS!!!! edelliselle vastaajalle! Mä olin jo aivan masentunu kun ajattelin että olen ite sählänny ton kynän kanssa ja inssi menis sen takia mönkään! Ja olen kelannut sata kertaa mielessäni että miten annostukset eivät muka olleet oikeat kun sen kerran niin tarkkaan olen tehnyt joka krt.

SÄ TODELLAKIN PELASTIT MUN PÄIVÄN, IHANA IHMINEN :heart: :heart:
 
ei sattunut juuri ollenkaan ja johto folli oli jo 19mm eli hyvä mahdollisuus plussata äitienpäivänä eli nyt alkoi piinailu te muut seuraatte varmaan perästä eli onnea matkaan muillekkin :hug:
meillä oli aikainen herätys aamulla kun piti jo 6.30 lähteä ouluun onneksi ei tarvinut itse ajaa taksi kuski ajoi ja tuttu kuski kun on niin oli mukavempi mennä tiesi mihin mennään ihmetteli vain että sehän oli nopeaa kerkes kuitenkin kävästä kahvilla hoidon aikana kysyi vaan että jos onnistui niin milloin vauva syntyy vastasin että tammikuun loppupuolella
 
Nyt on vappukin vietetty. Ihan menikin limpparia juodessa...Ovista aloitin tikuttelemaan eilen. Vielä ei viivaa tullut. Odottelenkin kyllä vasta loppuviikoksi. Laskujen mukaan inssi ois perjantaina. Pikkusen on alkanut jo nipistelee vasemmalta puolelta mahaa että, josko se munis siellä kasvaa.

Toivotaan Tiina, että pääsisit äitienpäivänä plussailemaan!! Ja tietysti muillekin onnea insseihin, tällä viikolla niitä tosiaan tuntuu olevan.
 
Sienna74
Niin se taas lähti kp1 käyntiin. Reseptinä clomit, menopur ja pregnyl. Ultran varasin ensi viikon perjantaille. Jos edetään samassa tahdissa kuin eka inssissä, niin toinen inssi ois kp13 eli 14. toukokuuta...
 
Taisin liian aikaisin ilmoittautua tähän ketjuun. Ei ole mitään takeita, että inssiin asti päästään taaskaan. :'( Olin nimittäin ma ultrassa ja isompikaan määrä Puregonia (75 iu) ei ollut kasvattanut follin follia. :headwall: Nyt sain Menopuria vastaavan satsin Puregonin rinnalle ja pe uusi ultra. Toivon ja rukoilen, että ihme tapahtuisi ja joku folli lähtisi vauhdilla kasvuun, mutta heikolta tosiaan näyttää. Jos johtofollia ei löydy, nämä pistoshoidot taas keskeytetään ja mietitään sitten lähdetäänkö IVF tai IVM-hoitoihin. Aika masentavaa omistaa näin kuolleet munasarjat. :(
 
iltoja vaan tänne kaikille!

Ultrasta tällaiset terveiset : kp13 kolme follia siellä olla köllötteli ja hups johto folli oli ottanut oikeen super kirin ja saavuttanut jättimäiset 28mm mitat !!!
vähän siinä lekurikin ihmetteli miten joskus nuo clomit voi noin kasvua kiihdyttää, mutta munarakkula ei ollut kuitenkaan puhjennut vielä. Perässä sinnitteli sitten vielä toinen 22mm ja vasemmalla 18mm. Tänään täytyisi tuikata Pregnyl ja inssi on oletetusti perjantai aamuna. Luget otetaan mukaan myös tähän kiertoon.

Vähän jäi mietityttämään tuo johto follin suuruus, meinaako se puhjeta ollenkaan, vai onko toiveet nyt niissä pienemmissä. Limis oli hienot 9.5mm joten hyvältä näyttää tässä vaiheessa! Nyt vaan jalat tukevasti maassa, jäitä hattuun ja jännäämään toivottavasti viimeiseen inssi yritykseen :wave:
 
Täällä elellään nyt sit pp1. Eilen oli inssi ja kaikki näyttää taas todella hyvältä.Simppoja hyvin ja niistä liikkuvia 95%, vasemmalla puolella follit 24mm ja 19mm ja olivat juuri puhkeamaisillaan inssissä, luget aloitan sit la eli pp3 ja jatkan 10pvä eli pp13 saakka.Keskustelimme lääkärin kanssa että kokeilemme vielä neljännen inssin tämän jälkeen koska yksi alkanut raskaus on kuitenkin takana ja tilanne näyttää niin hyvältä. Toivon kyllä todella et näistä insseistä plussa tulisi!!!!

Mitäpä teille muille? Taitaa aika monella olla huomenna inssi. Tsemppiä kovasti teille huomiseen ja puhallellaan plussatuulia teille matkaan!

:heart:
 
Riksu82
Kaippa minäkin liityn teidän muiden mukaan!

Perästä päin tullaan. Tänään kp3 ja kp5 alan pistelemään ensimmäistä kertaa menopuria. Ensi viikon to ultra ja katsotaan josko olisi muniksia kasvamassa. Jännittää, koska tämä on insimmäinen inssi meillä ja tosiaan pelkällä menopurilla mennään, koska clomit eivät minulle sovi!

Taustaa: Vuosi yritystä. Minulla matala LH-taso, jonka takia minulla ei ole laisinkaan kuukautisia enkä siis ovuloi. Puoli vuotta jonotettu ja tehty alkututkimuksia julkisella ja nyt siis päästään tositoimiin.. Viime vuonna kolme kiertoa clomeilla.
 
Kai munkin täytyy liittyä jonon jatkeeksi :). Kolmas inssi tuloillaan tänään kp 5 ja aloitin eilen pistelemään Gonalia. Toiveet korkeella mutta ei paljon uskoa plussaamiseen. 2,5 vuotta takana ei yhtään plussaa. Kuukausi sitten todettu endo ja miehen simpoissa viskositeettia. Syksyllä siirrytään IVF:ään ja mietin jo nyt mistä siihen sais kerättyä rahat. Ollaan yksityisellä hoidoissa kun hermo meni jo alkututkimuksissa yleisellä puolella.
 
amelie haluaisin kysyä miksi teillä meni hermot olen kuullut monilta lapsettomilta että saaneet huonoa kohtelua mietin vain itse kun meillekkin oltiin tutkimuksissa tylyjä ja varsinkin kun piti saada lähete inssiä varten niin palvelu tökki pahemman kerran saatiin tapella oikeuksistamme tuli vain mieleen että testaavatko julkisen puolen lääkärit että kuinka paljon haluamme hoitoon ja että siirrymmekö yksityiselle kun tarpeeksi kiusataan meillä lähete julkiselta yksityiselle kun sairaalamme ei tee lapsettomuus hoitoja eli taistelimme loppuun asti meillä on jo yksi lapsi hoidoilla ja sama keljuilu jatkuu nyt kun yritämme leikki kaveria pihdataan lähetteiden kans mutta periksi en anna :kieh:
 
Ilmoittaudun minäkin tähän pinoon vaikka on jo pp 6(inssi tehty huhtikuun puolella). Toinen inssi siis takana. Epäilen kyllä vahvasti onnistumista. Aina tuo viikonloppu sattuu ikävästi ovulaation kohdalle. Viime pe kp 13 oli follikkeli 18 mm ja limakalvo 7 mm. Ovulaatio yleensä ollut kp 16. Pistettiin kuitenkin pregnyl ja inssi tehtiin myös. Harmittaa kun huomasin jälkikäteen, että muilla pistos ollut n. vrk:tta ennen inssiä :\|

Taustaa: Lasta yritetty 1,5 vuotta. Minulta poistettu myomat joulukuussa. Ei oitäisi olla vikaa (vähän epäilyttää). Miehellä (lievä) häiriö siittiöissä. Nyt viimeksi oli 17 milj. ja liikkuvuus 92%. Epäilevin mielin odotellaan ajan kulua. Rinnat ainakin yhtä pienet kuin ennenkin :/
 

Yhteistyössä