Toukokuun lapsettomuushoidot!

nipsu74
Heippa!

En tiedä kuulunko tähän ryhmään, mut kokeillaan =)
Sumut aloitan huhti-/toukokuun vaiheessa, punktio on sit touko-kesäkuun vaihteessa..

Tää on meille eka hoito, tunteet vaihtelee laidasta laitaan, välillä on toiveikas olo, välillä tuntuu, ettei tästäkään varmastikaan ole apua meille :'(
Lapsettomuutta takana kesällä 3 vuotta... Jännittää, pelottaa... Odottaminen turhauttaa.. mutta onneksi tässä ei ole enää kuin reilu kuukausi sumuttelun aloittamiseen..

Tsemppiä kaikille hoidoissa oleville/ hoitoja aloittaville!

Ja aurinkoista kevättä! :flower: :flower:
 
Piinistelijät:
Ibiza79, IVF/ICSI, punktio/siirto vko 20
nipsu74, IVF, punktio/ siirto vko 22

Minä 26 & Mies 30
lasta toivottu 1999 alusta alkaen
hoidot: -03 clomit
11/04 inseminaatio
04/05 inseminaatio
05/05 inseminaatio
11/05 IVF/ICSI
01/06 PAS
 
No minäkin vissiin sitten kuulun tähän ketjuun, luulisin.. Elikkä vihdoinkin hoidot aloitetaan sitten meidänkin "perheessä". Sumut aloitan kolmisen viikon päästä, tarkkoja aikatauluja en vielä tiedä kun hoitosuunnitelma ei ole vielä kilahtanut postiin, mutta puhelinkeskustelun perusteella. :/ Siirto sattuis sitten toivottavasti toukokuun ekalle viikolle!
Meillä yritystä takana 1v9kk. Yhden clomikierroksen popsin (epätoivoinen yritys!) joulukuussa -05, muuten ollaan luomuiltu tähän saakka. Minulla muuten kaikki ok, mutta lievää endoa löytyi laparoskopiasta, jota ei edes poistettu. Miehen siittiöissä sitten enemmänkin toivomisen varaa.. Itse olen 26 ja avokki 31, joten ois jo aikakin saada perheenlisäystä. Molemmat rakastetaan lapsia!!
Kamalasti kyllä jännittää nämä hoitojen aloitukset ja mietityttää että kuinkahan monta hoitoa joudutaan käymään läpi ennenkuin tärppää, jos tärppää.. Aikamoisen kriisin olen käynyt läpi tämän lapsettomuuden kanssa ja tunteet heittää häränpyllyä vaaleanpunaisista unelmista karmiviin pettymyksiin. Nyt vain pitäis jotenkin yrittää rauhottua ja unohtaa koko asia muutamaksi viikoksi. Mutta kun ei pysty!!!!
Toivottavasti jollakin meistä lykästää toukokuussa!! :wave:
 
Iiiiiiks, tänään kilahti postiin paketti IVF-klinikalta!! Ja ensimmäinen IVH alkaa tuntua jo todellisuudelta!! Mieli on korkeammalla kun vuoden aikana yhteensä, vihdoinkin on edes jotakin toivoa. :) Eli tällähetkellä suunnitelma tällainen: nenäsumutteet aloitan 7.4 (3 suihkausta päivässä), 0-ultra 26.4 ja sitten (toivonmukaan piikittelemään), viimoinen ultra 5.5 + verikokeet. Eli jos kaikki menee hyvin ja suunnitelmien mukaan ois punktio viikolla 18 ja munat takaisin viikolla 19!!! Pitkältä ajalta vaikuttaa, mutta yllättävän nopesti päästiin sitten hoitoihin, kun lähete klinikalle lähti 5.1.06 ja suunnitelmat aloitettiin sitten jo maaliskuussa!! Ajattelin että joutuu paljon kauemmin kärsimään ennen hoitoja..
Kovasti on vielä positiivinen mieli, vaikka tottahan se on että harvempi meistä ekalla hoidolla raskautuu, mutta eletään toivossa. (Kun kerrankin toivoa jopa hitusen on.) :whistle: Laketunajankin olen jo hätäpäissäni selvittänyt jos tästä raskautuisimme.. :snotty: Ja jos ei käy niinkuin varpaatkin ristissä toivon, niin sitten tulee kesälomapaussi ja hoitoja jatketaan syksyllä.
Että tämmöstä täällä. Jänskättää.. :p
 
Heips anni, meillä sitten punktio osuu aikalailla samoihin aikoihin, jos kaikki menee suunnitelmien mukaan. Kuinka kauan teillä yritystä takana ja oletteko saaneet aikaisemmin hoitoja? Minä aloitan nenäsumutteet perjantaina, kovasti pelottaa kuinkahan hullu minusta tulee, kun jo muutenkin olen aika tempperamenttinen luonne.. B) Kovasti olen yrittänyt miestä pohjustaa ja valmentaa tulevaan ja kertonut ettei tarvii ottaa kovin vakavasti jos minä hormoonihuumassa vähän ailahtelen.. Jänskättää kyllä kovasti tuo tuleva IVF, vaikka tiedän että suurempi mahdollisuus ettei onnistu kuin että tulisin raskaaksi, mutta toivon silti aivan hirveesti että tärppäis jo ekalla yrityksellä. Lapsettomuutta takana jo pari vuotta ja kovasti vaavia meidän "perheeseen" toivotaan. Jos ei nyt sitten kuitenkaan onnistu niin sitten vietellään kesälomaa ja uutta yritystä sitten syksylle.
Tsemppiä teille, toivotaan että tulisi monta plussauutista huhti-toukokuun vaihteessa!!!!!!!! :)
 
Hei vaan! Kai minäkin sitten tänne toukokuun joukkoon kuulun. Sumuttelut pitäis aloittaa toukokuun alussa eka IVF olis juhannusviikolla. Mulla on takana kolme keskenmenoa ja viimeisimmässä leikattiin vasen munanjohdin pois ja oikeakin on tukossa,joten muuta vaihtoehtoa raskaaksi tulemiseen ei ole. Pelottaa vaan hoidot.. :'( Tsempataan kuitenkin ja odotellaan aurinkoisia kevätpäiviä :flower:
 
Piinistelijät:
ma-mi, PAS, siirto 11.5

pikku myy, lääkäri 18.4, sumut vko 16

Endorfiini, IVF, 0-ultra 26.4, ultra 5.5 punktio vko 18/siirto vko 19

Anni, IVF/ICSI, punktio vko 19

nipsu74, IVF, punktio/siirto vko 22

Unelma, IVF,

maruska, IVF,

CarnevalGirl, IVF, Primolut 16.4, synarela 24.4, punktio vko 21
 
Hei!

Taidan hypätä suoraan tänne jonoon. Meillä menee huhtikuu ohi ja ajoitus olisi laskettu toukokuun alkuun. Tarkoitus olisi vielä yrittää IUI ja toivoa että se kolmas kerta onnistuisi. Nyt on terot käytössä ja kuukautiset odotellaan tulevan pääsiäisen jälkeen. Odotan jo innolla pääsiäsen lomamatkaa. Ilmoittelen kun alkaa aikataulu muodostua tarkemmaksi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2006 klo 19:15 Endorfiini kirjoitti:
Heips anni, meillä sitten punktio osuu aikalailla samoihin aikoihin, jos kaikki menee suunnitelmien mukaan. Kuinka kauan teillä yritystä takana ja oletteko saaneet aikaisemmin hoitoja? Minä aloitan nenäsumutteet perjantaina, kovasti pelottaa kuinkahan hullu minusta tulee, kun jo muutenkin olen aika tempperamenttinen luonne.. B) Kovasti olen yrittänyt miestä pohjustaa ja valmentaa tulevaan ja kertonut ettei tarvii ottaa kovin vakavasti jos minä hormoonihuumassa vähän ailahtelen.. Jänskättää kyllä kovasti tuo tuleva IVF, vaikka tiedän että suurempi mahdollisuus ettei onnistu kuin että tulisin raskaaksi, mutta toivon silti aivan hirveesti että tärppäis jo ekalla yrityksellä. Lapsettomuutta takana jo pari vuotta ja kovasti vaavia meidän "perheeseen" toivotaan. Jos ei nyt sitten kuitenkaan onnistu niin sitten vietellään kesälomaa ja uutta yritystä sitten syksylle.
Tsemppiä teille, toivotaan että tulisi monta plussauutista huhti-toukokuun vaihteessa!!!!!!!! :)
Meillä lasta "puuhattu" 3 vuotta. 1.5v lapsettomuusklinikan kirjoissa.
Mulla PCO ja todella epäsäännölliset kuukautiset. Primoluteilla ja Teroluteilla yritetty ohjailla kiertoa. 3 kiertoa oli Terot ja Clomit inseminaatio-ajatuksella. Kertaakaan ei ole päästy loppuun asti.
Nyt sitten siirrytään IVF. Mulla lyhyt eli 2vko hoito-ohjelma suunnittteilla. Nyt syön e-pillereitä kierron ohjaamiseksi. Aika koomista muuten että hoitaminen alkoi e-pillereillä .... =)

Itsellä varovaisena toiveena olisi että mahdollisimman paljon saataisiin munasoluja kerättyä ja alkioita aikaan ettei tarttisi hormonihoitoa sitten välttämättä uusia heti jollei tärppää... Vähän pelottaa kun ei ainakaan Clomeilla ollut muita kuin sivuvaikutuksia...
 
Piinistelijät:
ma-mi, PAS, siirto 11.5

pikku myy, lääkäri 18.4, sumut vko 16

Endorfiini, IVF, 0-ultra 26.4, ultra 5.5 punktio vko 18/siirto vko 19

Anni, IVF/ICSI, punktio vko 19

nipsu74, IVF, punktio/siirto vko 22

Unelma, IVF,

maruska, IVF,

CarnevalGirl, IVF, Primolut 16.4, synarela 24.4, punktio vko 21

Siru, IUI
 
Kipinä
Toivonkipinää?
Oikaisimme julkisen puolen IVF-jonosta (vuosi) yksityiselle. Eka käynti 18.4., jolloin suunnitellaan hoidot. Toivon mukaan kuulun tähän "nippuun", ja hoidot aloitetaan toukokuussa. Olen aiemmin kirjoitellut toivottomamman nimimerkin alla, mutta nyt taas toivo herää, kun ei tarvitsekaan odottaa vuotta, että jotain tehtäisiin epäonnistuneen inseminaation jälkeen. Hoidot vähän hirvittää, en tiedä vielä, mitä tuleman pitää. Jotain sumuttelua varmaankin, viesteistä päätellen...
Pelkään taas toivovani liikaa ja turhaan, ja pettymys on sitten taas kauheampi...
Taustat: yksi luomulapsi, pian 6v. Toisen yritystä pian 5v. Ei yhtään hedelmöitymistä välillä. Yritetty Terolutia, Clomifenia (kahteen otteeseen), homeopatiaa, vyöhyketerapiaa, inseminaatiota. Usko on mennyt, toivo alkaa olla mennyttä, onneksi rakkaus on jäljellä! :LOL:
 
Piinistelijät:
ma-mi, PAS, siirto 11.5

pikku myy, lääkäri 18.4, sumut vko 16

Kipinä, suunnittelukäynti 18.4

Endorfiini, IVF, 0-ultra 26.4, ultra 5.5 punktio vko 18/siirto vko 19

Anni, IVF/ICSI, punktio vko 19

nipsu74, IVF, punktio/siirto vko 22

Unelma, IVF,

maruska, IVF,

CarnevalGirl, IVF, Primolut 16.4, synarela 24.4, punktio vko 21

Siru, IUI
 
Hei!

Meillä menikin koko aikataulu uusiksi. Kuukautiset päättivätkin tulla etuajassa, ei ollut teroista apua siirtoon. Eli nyt taitaa inssi osua pääsiäisen jälkeen jos aikataulu menee niin kuin ennenkin. Huomenna selviää enemmän kun saan meitä hoitaneen lääkärin kiinni mitä hän on mieltä. Onko kenelläkään kokemusta piikkien kuljettamisesta lentokoneessa....???? Tarviiko siihen jotain erillistä todistusta vai riittääkö resepti?! Pistäminen ei tuota ongelmia, on joko kokemusta eri tilanteissa.
 
Nipsu74
Hei kaikille! :wave:

Menkat alkoi lauantaina (muutamaa päivää etuajassa) ja aikataulu varmistui, eli sumut aloitan viikolla 17, eka ultra viikolla 20, punktio viikolla 22.

Lääkkeet pitäis käydä hakemassa pääsiäisen jälkeen apteekista... Vähän jännittää et mitä tuleva tuo tullessaan.. toivottavasti sen kauan toivotun ja kaivatun vauvelin ;)

Aurinkoista pääsiäistä kaikille! :flower:
 
Piinistelijät:
ma-mi, PAS, siirto 11.5

pikku myy, lääkäri 18.4, sumut vko 16

Kipinä, suunnittelukäynti 18.4

Endorfiini, IVF, 0-ultra 26.4, ultra 5.5 punktio vko 18/siirto vko 19

Anni, IVF/ICSI, punktio vko 19

nipsu74, IVF, sumut vko 17, ultra vko 20, punktio/siirto vko 22, kp 5

Unelma, IVF,

maruska, IVF,

CarnevalGirl, IVF, Primolut 16.4, synarela 24.4, punktio vko 21

Siru, IUI vko 16

Toukokuun tulosten yhteenveto: 0/10 plussaa ja 0/10 negaa ja 10/10 ?.

 

Yhteistyössä