Toukokuun tiitiäiset 2015 *lokakuussa*

Terve, minkäs dopplerin Matunen hankki? Oon ite miettinyt, että tilaisiko vai ei. Viimeksi raskaana ollessa sydänääniä kuunneltiin kai sarvella, joten mitään kokemuksia ei ole. Onko turhake, tuleeko kuunneltua?

Huolesta kankeena siis odottelen ensi viikon veriseulaa ja sitten seuraavalla np-ultra. Niinkään en jännitä seulojen tuloksia, niille ei taida itse minkään voida ja sitten murehditaan kun sen aika on. Mutta täysin epäloogisesti pelko kohdistuu enemmänkin siihen, että onko siellä ylipäätään ketään enää hengissä. . oireettomuus pitää pöllöä piinassa.

Ananias 9+6
 
Deleted member 134720
Eilen oli sitten toinen ultra jossa katotiin niskaturvotusta ja se oli 1.55 eli tosi hyvä ja pää-perämitta oli 6.6cm toosi pieni! :) maha on pyöristyny jo ja huomaa että raskaana ollaan :) saatiin lisää kuvia kotia!
 
  • Tykkää
Reactions: Jonsku88
Olen ihan jämähtänyt tuonne facen puolelle, mutta enpä tätäkään unohtanut. Helpompi vaan käydä lukemassa kun alkaa kännyllä kirjoittamaan ja kommentoimaan... mukamas! :D Ehkä mun tarvisi vähän ryhdistäytyä ja aktivoitua tällekin puolelle.

Paino lähtenyt ikävästi nousuun. Ainakin pudonneet 4kg tullut takaisin. Pahoinvointi vähentynyt paljon ja varsinkin oksentaminen. Varmaan postafenin ansiota ja käytänkin sitä vielä päivittäin.
Ajattelin alkaa laskemaan kaloreita. Näkee vähän mitä tulee syötyä ja jos se vähän hillitsisi "intoa vetää överit".

Vatsa pullahtanut esille ja kyllä tutut ja työkaverit silmäilee eri tavalla. Eivät vaan kehtaa kysyä että jos vaikka rouva olisi alkanutkin vähän reippaammin syömään! :D

Ultra mulla ensiviikolla, rv 12+5. Samalle päivälle olisi ollut neuvolakin mutta pitää siirtää kun jouduin vaihtamaan työvuoroa tuon ultran vuoksi.

Viikot ja päivät kuluu taas ihan erilaista vauhtia kun palailin sairaslomalta töihin. Toisaalta taas olen niin väsynyt ettei töiden lisäksi muuta sitten jaksakkaan. :ashamed:
Lisäksi liitoskivut on saapuneet riesaksi ja välillä tekee niin kipeetä että meinaa jalat lähteä alla. Saapa nähdä kuinka hurjaksi äityy kun viikot menee eteenpäin.

Neppis ja pieni 11+6
 
ananias Tilasin halvimman minkä löysin, eli raskauskeijusta Angelsounds dopplerin. Tilasin vielä ilman ultrageeliä kun olen kuullut, että toimii ihan tavallisen kosteusrasvankin kanssa :) pitäisi pian olla postissa. Voin sitten kertoa kuinka toimii!

neppisnei Mulla myös vatsa on kyllä jo aika selkeä raskausmaha. Jos on löysä paita päällä, niin näytän vaan siltä että olen lihonut reippaasti. :D käytänkin nyt jo mielummin vähän ihonmyötäisempiä paitoja ettei nyt ihan mene vaan lihomisen piikkiin tämä. :D
 
Soitin tänään neuvolaan ja kysyin voisinko tulla tällä viikolla pikaiseen ultraan (vai kuuluuko sydänäänet jo mahan päältä?) kun seuraavaan aikaan on vielä parisen viikkoa. Sain ajan torstaille. Jotenkin niin mietityttää onko mahassa kaikki hyvin. Voi kun liikkeet jo tuntuisi!

Mun pahoinvointi on tosiaan vähän helpottanut mutta ei vieläkään voi sanoa että tekisi mitään ruokaa oikeasti mieli, ei edes suklaata! :)

Huomenna pitäisi käydä verikokeessa seuloja varten. Katsotaan samalla hemoglobiini, se oli viimeksi vain 106. Nyt ainakin on olo vähän virkeämpi.

Nt-ultraan on vielä melkein kolme viikkoa. Toisaalta aika menee niin vaihdilla mutta toisaalta niin hitaasti! :D Ei enää jaksaisi odottaa!

Mäkään en vielä oo uskaltanut facebook -ryhmään, tiedä ketä siellä on! :) Ehdottomasti haluan siihen liittyä mutta vasta sitten kun on viikkoja enemmän.

Milanen 10+0
 
Dopplerista, mullakin oli Angelsounds viime raskaudessa. Oli kyllä kovassa käytössä heti siitä asti, kun kuului ihan loppuun saakka. Mukana tuli geeli, mutten sitä kertaakaan käyttänyt vaan ihan perus humektania. Ehdin jo myydä laitteen eteenpäin ja en ajatellut nyt tällä kertaa hankkia. Ensimmäistä odottaessa huoletti selkeästi enemmän ja oli kiva varmistua usein, että kaikki hyvin. Nyt ei kauheasti aikaa huolehtimiselle ole ja muutenkin ottaa paljon rennommin :)

Muruli 11+2
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille!

Minut voi lisätä mukaan joukkoon. 4.5/Mariit /29/1./ Tays

Tänään oli nt-ultra, jossa kaikki hyvin, joten uskallan nytten liittyä tänne. Olen ensimmäistä kertaa raskaana ja en tarkoituksella tässä vaiheessa. Minulla on kuparikierukka kohdussa ja sinne se jääkin. Pois sitä ei saatu turvallisesti, joten nyt sitten pitää jännittää, ettei siitä aiheudu mitään ikävää raskauden aikana. Alkuun olin järkyttynyt että miten tässä on näin päässyt käymään, mutta nyt olen jo hyvinkin positiivisella mielellä tästä. Ehkä se on jo aikakin tulla äidiksi, kun ei elämän polkuja voi liikaa suunnitella :) .

Vähän mietityttää kierukkaraskauden kohonnut keskenmenon ja ennenaikaisen syntymän riski. Riippuen vähän keltä olen kysynyt ovat vastaukset olleen erilaisia... Varmaan kuitenkin aika tapauskohtaisia nämä, koska riippuu kierukan ja sikiön paikasta kohdussa.
Onko täällä kenelläkään tuttua ym. kenetkä tuntee saaneen kierukkavauvan?

Haluaisin kanssa liittyä fb-ryhmään. Varmistan vielä että eihän se näy kenellekään kavereistani, jos liityn ryhmään?
 
SJ
Moi! Eilen oli nt-ultra ja olihanse ihanaa! Kaikki oli hienosti, rakenteita näkyi jo tosi hyvin, jopa sormet saatiin laskettua :) niskaturvotus oli minimaalinen ja riskit lähes olemattomat, sain seulan tulokset siis heti. Nyt ihan huippufiilis! Maha täälläkin jo pullottaa, enkä aio enää jatkossa peitellä, nyt uskallan sitä jo esitellä.

LASKETTUAIKA MUUTTUI ultrassa 30.4.2015 ja tänään siis eletään rv 12+6!
 
  • Tykkää
Reactions: saima--
Onpas mullakin taas aikaa tänne kirjoitteluista... Käyn kyllä säännöllisesti lukemassa keskusteluja, mutta enemmän on tullut juteltua tuolla facen puolella.

Mutta siis, nyt on jotain asiaakin :) Eli kävin tänään nt-ultrassa. Siellä kaikki oli kunnossa ja sikiön koko vastasi hyvinkin tarkkaan ar-ultran mukaista laskettua aikaa, eli hieman myöhemmin kuin menkoista laskettuna. Seulonnan tuloksia en vielä saanut, vaan ne tulevat vielä viikon kuluessa postissa. Nyt alkaa olla aika luottavainen fiilis tämän raskauden suhteen. Tosin saisi tämä paha olo jo loppua pian!

Hanttuliini84 11+4
 
No niin. NT-ultra onnellisesti ohi. Katsottiin jopa 4d-näkymälläkin. Mahtavaa. Niskaturvotus olematon ja sydänäänet ja kaikenmoiset käyrät ja arvot katsottiin mitä laitteella näki. Kaikki ok. Suuri helpotus. Nyt uskaltaa vähän relata jo. Jouduin käymään kaksi kertaa kun ekalla kerralla pikkuinen huonossa asennossa. No nyt on kaksi kätilöä tutkinut ja kaikki ok. Jos seuroissa jotain sitten soitetaan. Kaksi viikkoa niitä toki saa vielä jännätä. Mää en aio mahaani korostaa töissä vaan piilottelen vielä niin kauan kuin suinkin... Huomataan sitten kun huomataan.
Mutta en ota siitä stressiä pahemmin.

Sisko + pirpana 12+2
 
No niin. NT-ultra onnellisesti ohi. Katsottiin jopa 4d-näkymälläkin. Mahtavaa. Niskaturvotus olematon ja sydänäänet ja kaikenmoiset käyrät ja arvot katsottiin mitä laitteella näki. Kaikki ok. Suuri helpotus. Nyt uskaltaa vähän relata jo. Jouduin käymään kaksi kertaa kun ekalla kerralla pikkuinen huonossa asennossa. No nyt on kaksi kätilöä tutkinut ja kaikki ok. Jos seuloissa jotain sitten soitetaan. Kaksi viikkoa niitä toki saa vielä jännätä. Mää en aio mahaani korostaa töissä vaan piilottelen vielä niin kauan kuin suinkin... Huomataan sitten kun huomataan.
Mutta en ota siitä stressiä pahemmin.

Sisko + pirpana 12+2
 
Huoh... esimiehelle kerrottu. Se perhana meni kysymään multa, että mites meillä menee ja enhän mä saanut oltua hiljaa. Oli ihan onnellinen mun puolestani, mutta silti harmittaa, kun en saanut pidettyä itseäni hiljaisena. Noh, ei siinä mitään vahinkoa tapahtunut. Joskus se oli kuitenkin kerrottava. Koska ajattelitte kertoa töissä?

Mä päätin, että tälle lapselle en tule hankkimaan kuin turvakaukalon ja vaunut. Edelliseltä on about kaikki jäljellä. Olen tässä ihaillut Mutsy vaunuja. Kalliit ne toki ovat, mutta ajattelin, että niitä en sitten myy vaan jätän ne myös tuleville lapsille, jos sellaisia vielä suodaan. Pitäis päästä ne koeajamaan jonnekin. :p

Mites olette hankintoja ajatelleet tehdä?

13+2
 
Nyt on nt ultra aika saatu ja se on maanantaina! :) Kiva että noin pian, mutta harmittaa että mies ei pääse silloin mukaan :-/ Ja aikaa ei saanut enään muutettua. Tämä on meidän ensimmäinen yhteinen lapsi ja olisi ollut ihanaa että mieskin olisi päässyt näkemään vauvan ensimmäistä kertaa. Täytyy toivoa että rakenneultraan sitten ainakin pääsee mukaan.
Hankinnoista... Mulla ei ole mitään jäljellä aiemmilta lapsilta, joten kaikki olisi hankittavien listalla: vaatteet, vaunut, turvakaukalo, sänky jne... Kovasti tekisi jo mieli päästä ostelemaan ihania vauvatavaroita, mutta yritän nyt malttaa vielä...
Edelleenkään ei olla vielä kerrottu raskaudesta kenellekkään, mutta jospa ma ultran jälkeen voisi jo ainakin vanhemmille paljastaa, tai jospa säästäisi uutisen isänpäiväksi... ;)

FanttiMöhkönen 11+2
 
Heippahei! Täällä uusi toukokuun odottaja. Jonkin verran ehdin teidän höpötyksiänne lueskella, en tokikaan kaikkea kun sivuja oli kertynyt vähän enemmän.. :) Haave toisesta lapsukaisesta tuli todeksi 12.9 kun plussa pärähti testiin viiden kuukauden yrityksen jälkeen. Sen jälkeen onnentunteet ovat pysytelleet tipotiessään raastavan pahoinvoinnin takia. Kuukausi oksennettu lähes päivittäin ja olo on heikko. Sairaslomalla olen nyt kolmatta viikkoa, nyt vaan pää ei enää kotonakaan olemista siedä, joten yritän töihinpaluuta maanantaina.

Tänään käyty neuvolassa ensimmäistä kertaa tälle raskaudelle. Tuttua juttuahan siellä tuli, vaikkakin edellisestä raskaudesta on jo aikaa; esikoinen meillä jo kuusivuotias iso poika. Oksentamalla aloitettu päivä parani kertaheitolla, kun dopplerilla saatiin tasainen ja vahva nakutus kuulumaan. :heart:

Faceryhmään olisi mukava päästä, sillä sitä tulee tietysti enemmän seurailtua kuin mitään foorumeita. Keneenkäs pitikään täällä ottaa yhteyttä, että ryhmään pääsi...?

24.5 / janettet / 26 / 2. / K-PKS

janettet & bebe 9+4
 
Nt-ultra takana, kaikki ok :) ja nyt on siis laskettu aikakin, eli voi päivittää mutrunen/la 1.5.15 pari päivää meni myöhemmäksi mitä menkoista, ei onneksi ihan viikkoa niinkun varhaisultraaja mittaili.

Faceryhmään jos mieli, niin viestiä terpille. Laita miten sinut löytää facesta, niin lisää kaveriksi siksi aikaa että saa lisättyä ryhmään. Ja on salainen, ei näy kuin muille ryhmäläisille että olet sielä, toki joku tuttu saattaa sieltä löytyä ;) itekin ehkä kohta uskaltaisi liittyä :)

Mutrunen ja pieni 12+6
 
Kikii92Me taidetaan olla täysin samoilla päivillä ja ultratkin samana päivänä..
Vielä en virallisesti liity ryhmään. Sen verran jännittää ja pelottaa,että en vielä uskalla "olla raskaana"
Samoilla tuntemuksilla myöskin Kikiin kanssa. Kun paha olo katos,alko epäilyttämään koko raskaana olo...
 
  • Tykkää
Reactions: Kikiii92
K-inkku, aaa okei. Kiva, tuntuu, että muut menee jo niin hirmu pitkällä. :) No joo hieman miettiny, ku se paha olo hävis. Mut tässä eilen oli kyllä hieman huonovointisuutta ku söin. Mutta väsymys on kyllä jotain aivan omaa luokkaansa. Että uskon, että meillä on täällä kaikki hyvin, et kai se on normaalia hieman miettiä ja kun on vielä ensimmäinen, niin ei tiedä mitkä olot, tuntemukset "kuuluvat" tähän..
 
Minä sin kaverilta pussillisen vastasyntyneen vaippoja, joita se ei ehtinyt käyttää kun sai melko ison vauvan. Onpahan jo niitä melkoisesti.. :D vaatettakin saan sitä mukaa kun sieltä jää pieneksi. Eipä kummempia. Yövuoroja pitkä putki, niin ei jaksa koneella paljoa olla..

12+3
 
  • Tykkää
Reactions: Matunen
Tän yhden pöljän ilta on mennyt sydänääniä kuunnellessa ja massulle jutustellessa. Doppler toimii erinomaisesti, ehkä vähän liiankin hyvin kun nyt ei malttaisi olla kuuntelematta ;) Kai muut raskaana olevat ymmärtänee, mutta kuulostaa kyllä vähän hullun hommalta :D No, mutta on se niin ihana vaan :heart:

Pääsin tänään apajille hamstraamaan kaverin kaksospoikien pieneksi käyneitä vaatteita! Toivottavasti poikatunne pitäisi paikkansa. On sen verran poikamaisia vaatteita osa.
Onko muilla jo tunnetta vauvan sukupuolesta?
 

Yhteistyössä