Toukokuun tiitiäiset 2015 *lokakuussa*

Deleted member 134720
Täälä kans FanttiMöhkönen on ollu päänsärkyä ja mikään ei tunnu auttavan :s panadolia kokeillu mutta sitäkään kauheasti haluaisi syyä..
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Pojoing
Heipä hei! Täällä myös yksi toukokuun tiitiäistä odottava. Olen seurannut keskustelua taustalta jo lähes alusta asti, mutta en ole uskaltautunut mukaan. Enkä vieläkään ilmoittaudu virallisesti tuohon teidän listaan, katsotaan sitten nt-ultran jälkeen, joka tämän viikon lopussa. Toisaalta on tuntunut, etten olisi mitään muuta kirjoitettavaakaan keksinyt kuin omanapaista valitusta pahoinvoinnista ja väsymyksestä.
12 raskausviikkoa poksahti viime viikolla ja toivoin pahoinvoinnin loppuvan, mutta ei. Tässä raskaudessa pahoinvointi on ollut tosi hallitseva ja kaikki voimat vievä... esikoisen odotuksesta reilut kolme vuotta sitten en muista tällaista. Tilanne oli tietysti toinen, kun pystyin lepäämään enemmän ja mulla oli rauhallisempi työ ym. Joka tapauksessa tässä raskaudessa mua on ihan harmittanut se, kun en ole pystynyt yhtään nauttimaan. Ja nyt tuntuu, että milloinkahan pystyn... loppuuko tämä koskaan. Ja vaikka tiedän, että pahoinvointi on merkki hyvin etenevästä raskaudesta, niin silti olen ihan järjettömän huolissanikin. Tuntuu ettei vauvalla voi olla kaikki hyvin, kun musta tuntuu tältä ja itse voin näin huonosti sekä fyysisesti että henkisesti. Meillä on muutenkin perheessä aika haastava elämäntilanne, asutaan evakossa oman talon valmistumista odotellessa ja mies on tietysti lähes kaiken vapaa-ajan raksalla. En oikein voi kieltääkään, koska haluan tietysti päästä omaan kotiin mahdollisimman pian. Voitte muuten uskoa, että tuntuu makaaberilta valittaa äitinä olemisen raskautta juuri näinä aikoina, sunnuntain tapahtumien jälkeen... anteeksi täytyy ihan pyytää.
Vauva on meilläkin kovasti toivottu ja odotan innolla, että voisin taas olla oma itseni ja nauttia tästäkin ajasta. Tuntuu pahalta etten siihen kykene. Mun äiti kehotti mua silittelemään masua ja vauvaa, vaikka miten pahalta itsestä tuntuisi. Tajusin, ettei moinen ole käynyt mulla mielessäkään. Olen yrittänyt vaan selvitä päivästä ja viikosta toiseen ajattelematta vauvaa oikeana ihmisenä, joka todella kasvaa mun sisällä. Esikoisen odotuksesta muistan aivan toisenlaiset tunteet, vaikka toisaalta kaiken hahmottaminen on tietysti helpompaa nyt toisella kerralla. Tunnen huonoa omatuntoa myös esikoisen takia, raukka kun joutuu olemaan paljon mun kanssa kahdestaan ja musta ei kyllä ole iltaisin mitään iloa. Olen lohduttanut itseäni sillä, että päiväkodissa on kyllä virikkeitä ja puuhaa eikä kasvu/kehitys/mielenterveys vaarannu, vaikka pari kuukautta mentäisiinkin lastenohjelmien voimin... tai montako kuukautta tässä nyt ikinä vielä meneekään.

Mutta musta on kiva käydä lukemassa teidän ihania ja iloisia raskauskuulumisia, jospa oman ilonikin jostain vielä löytäisin. :) Vieläkö täällä toukokuisissa on kellään muulla päivittäistä pahoinvointia? Mulla on tällä hetkellä sellaista iltapainotteista. Aamupalan pystyn syömään töissä ja sitten alkaa sellainen päivän mittaan paheneva etominen, jota pystyn vähän lääkitsemään syömällä jotain suolaista usein. Mutta illalla viimeistään kaikki tulee ulos.

Sori tämä mun synkkä kirjoitus, mutta ajattelin nyt vihdoin laittaa lusikkani soppaan eikä parempaa ollut tähän hätään tarjolla. :)
 
Täällä myös yksi toukokuista odottava. En kuitenkaan vielä uskalla liittyä joukkoon. Nt-ultra on vasta viikon päästä torstaina. Keskenmenon ja kohdunulkoisen kokeneena ei uskalla enään luottaa siihen ettö kaikki menee hyvin, vaikka vaistot on yleensä ollu oikeat ja nyt tuntuu että kaikki on hyvin.

Tuota päänsärkyä oli mulla kun kolmatta odotin ja sitä kesti muistaakseni parisen viikkoa eikä lääkkeet siihen auttanu. Pientä helpotusta toi lämmin kauratyyny.
 
1veen äiti
Heh, Marlin nimimerkki kuulosti niin tutulta niin piti tsekata oikeen ja sieltähän viimevuoden lokakuisista löytyi. :) Itse en vielä tälle listalle uskaltaudu, mutta toivottasti hyvien uutisten jälkeen aikanaan. T. Eräs sieltä lokakuisista
 
Päänsärky on tuttu vieras täälläkin. Minulle se tulee aina parin päivän jaksoissa eikä oikein mikään auta.

).(
Tänään oli neuvolalääkäri. Kaikki hyvin ja ultrallakin vähän kurkattiin pientä, joka siellä käsillä hieroi naamaansa :) Parissa viikossa lähinnä sätkimistä muistuttava liikehdintä oli muuttunut jo ihan oikeaksi touhuiluksi masussa. Hurjaa, miten nopeasti se kasvaa ja kehittyy!

mimmu222 13+1
 
lista päivitetty, tervetuloa uudet!

Tiistaina oli laaja terveystarkastus äitiysneuvolassa, kaikki muuten hyvin, mutta sikiön sydäääniä ei saatu kuulumaan. Huomenna uusi yritys ja sit ultrataan jos ei nytkään löydy. Että semmosta tänne.

Terp 14+0
 
Toivottavasti Terp kaikki on hyvin!

Mekin pyörähdettiin ultrassa. Kaikki kunnossa, kova meno päällä. Itse kyllä tunsin ultran anturaa vasten pienen liikkeet. Semmosia muljahduksiahan ne vielä on.

Tänne ei ihmeempiä. Elo jatkaa kulkuaan. Milläköhän viikolla on seuraava neuvola..? Olen siis käynyt kerran neuvolassa ja sit tuon ekan ultran. Vkolla 18 on kuulemma neuvolalääkäri, mutta pitääkö mun varata neuvola-aika siihen väliin? Viimeksi TH ei sitä aikaa antanut, kun koneella ei ollu aikoja tarpeeksi pitkälle. No kai ne soittaa, sitten kun pitää mennä :D
 
Viimeksi muokattu:
"maija"
Moi kaikki. Kirjoitin ilmeisesti johonkin noista vanhoista ketjuista. Yritin facesta etsiä löytyisikö mullekin ryhmää toukokuiselle, mut en löytäny. Myt sit täältä näin et semmonen on. Pääsenkö määkin sinne. En tiedä miten sinne haetaan ja näiden miljoonien viestien lomasta en löydä mtn. kirjoitEn an sen nyt sit tähän et Anna-Maija Halonen ja kuva on semmonen puna valkoinen (2 ihmisen varjojos joku haluaa lisätä mut siihen <3 ).
 
ttiina
Jee, löysinpäs tämmösen ryhmän (ja viimesimmän ketjun:D)! Ajattelin aikasemmin, että ei näitä vielä ees olis täällä, mutta olihan tätä keskustelua jo useammalta viikolta. :) En millään jaksanu kaikkia ketjuja lukea, vaikka muka ensimmäistä alusta alotinki, enkai ois ennen toukokuuta ehtiny ite ees kirjottamaan, jos oisin alkanu kaikki ketjut alusta loppuun lukemaan, vaan toivottavasti vielä mahtuu mukaan. :) Minä oon 20 vuotias nuori nainen Oulusta, esikoisen lasketuksi ajaksi annettiin 22.5.2015. Ensimmäinen neuvola oli pari viikkoa sitten ja ensimmäinen ultra ois parin viikon päästä, jännittää kyllä aivan älyttömästi! Niin ja tosiaan raskausviikoilla 10+6 mennään, hurjaa miten nopeaa ensimmäiset viikot on menny! :D
 
Itselläkin oli jonkinlaista päänsärkyä tuossa muutama viikko sitten. Mutta se tuntui kyllä semmoselta "nestehukka"-päänsäryltä. Onko muilla muuten sellaista ongelmaa että järkyttävä jano alkaa just illalla ennen nukkumaanmenoa? Niin ärsyttävää kun tietää että se on sit pelkkää vessassa ravaamista koko yö :D
Kestoilua en meinaa alkaa. Onhan se hieno aate, ympäristöystävällistä jne. Mutta... Ei, ei kuulosta mun jutulta kuitenkaan.
Täällä on jollain tavalla poikaolo. En tiedä onko syynä se että olen aika pessimistinen ja ollaan molemmat toivoneet tyttöä... :D
Kantoliina täytynee ostaa, tuo vuodenaika taitaa olla sellainen että suurin piirtein eletään ulkona. Joten ehkä kantoliina olisi kätevä, vaikka vähän se sitominen mietityttää. Kai sen oppii nopeasti, tai sit ei :D

ON: Neuvolalääkäri takana. Terkka oli tosi pahoillaan kun oli niin tökerö ultraaja, sanoi että ehkä seuraavassa ultrassa kätilö suostuu sit merkkaamaan tämän ekan ultrankin tietoja sinne neuvolakorttiin. Ainut merkintä minkä lääkäri oli pistänyt oli plussa sydänäänien kohdalle. Ja senkin lyijykynällä :rolleyes:
Paino noussut maltillisesti, ja sekä verenpaine että hemppa parantunut :) Kaikki verikokeet tulivat negoina, ei mitään HIV-yllätystä tai muutakaan :D
Seulat (tai ne mitkä terkka osas selittää, down ainakin) olivat 1:100 000, eli ihan hyvät nekin. Lääkäri vielä löysi sydänäänet, eli kaikki tais olla ihan hyvin :) Lääkäri kysyi moneen otteeseen että onko minulla mitään kysyttävää, mutta en minä vain mitään erikoista vielä näillä viikoilla keksi..?

carna + toukka 13+4
 
Neuvolalääkäri oli eilen ja kaikki oli ihan ok. Oireeton raskaus jatkuu. Paino oli pysynyt samana, mikä on hyvä,kun tätä liikapainoa on aika paljon. Tavoite on, että painoa ei tulisi vasta kuin puolen välin jälkeen. Tauoton päänsärky on jatkuva seuralainen. Joko selkä on niin jumissa kuin olla ja voi tai sitten mun kilpparilääkitys on jotenkin vinossa.

Nyt meneekin tovi ennen seuraavaa käyntiä eli rakenneultra on 19.12 ja seuraava neuvolakäynti 29.12.

14+3
 
Viimeksi muokattu:
Jonsku88, juu, vähän outoa. Mutta sellaisia vissiin osa noista lääkäreistä on. Ei hirveästi kiinnosta tuollainen hömpötys, kun pitää vain päästä eroon potilaasta niin nopeasti kuin mahdollista... Tietokoneella varmaan on kaikki tärkeät tiedot, mutta meidän pikkuneuvola ei varmaan saa alkaa sooloilemaan ja kirjaamaan niitä korttiin ylös, vaan pitää kysyä keskussairaalasta jos joku sieltä niitä haluaisi alkaa kirjaamaan näin jälkikäteen.

HSP79:llä on sama ultrapäivä ku miulla =)
 
Tänään poksuu ja eilen oli nt-ultra. :) Kaikki hyvin, vastasi prikulleen viikkoja ja oli todella aktiivinen. :) Ihan hassua kun mitään liikkeitä ei vielä tunnu, vaikka ruudulta näkee että siellä venytellään, tehdään melkein voltteja ja heilutellaan! Varsinkin kun pikkuinen näyttää jo ihan vauvalta, kun ar-ultrassa (rv7) näkyi pienen pieni möykky. :) Niin ja niskaturvotusta on 0,8mm. Seulat multa otettiin 16.10, kuulemma ne tutkitaan myöhemmin ja ilmoitetaan tuloksista jos jotain ilmoitettavaa on. Ultraaja oli todella kiva, tutki tarkasti, kertoi kaiken kysymättäkin ja antoi kymmenen kuvaa mukaan.

Aurel 13+0<3
 
"maija"
Ne nykyää ei kirjota sinne juuri mtn. Itsekin ihmettelin joskus samaa.. mut nyt oon tottunu et nvla täti sit ruksailee niitä. Mut siis olinko ymmärtäny väärin vai oliko semmonen facebook ryhmä ? :)
 
On täällä Facebook ryhmä. Mutta en itse ole siellä, en muista miten mukaan pääsee.. Ei mitään apua minusta siis.. :D

Meinaa unohtaa koko vauvan kun on paljon järjestelyä asunnon myynnin kanssa, saati että löytyisi uusi koti..

Oireet alkaa olla vain paisuva vatsa. Närästää aika usein, mutta en tarvitse vielä lääkettä siihen. Päänsärytkin alkaa olla harvempi vaiva, onneksi.

13+4
 
carna, mullakin tulee tajuton jano iltaisin just ennen ku on menossa nukkumaan. Sit on vaan pakko juoda. Lisäksi muutamana iltana joutunu nousee sängystä syömään vielä muutaman leivän, kun iskeny kauhee nälkä :D

Mulla oli eilen nt-ultra ja kaikki hyvin:) oli kyllä taas sellainen liukuhihna meininki et huh huh. Lääkäri tokas alussa et "pöksyt pois" ja lopussa läimäs! paperit vatsalle, millä voi pyyhkiä geelit pois. Muutenkin toiminta ja vuorovaikutus ihan ala-arvoista. Mies tituleeras sitä käynnin jälkeen mulkuksi :D Sama ultraaja, joka oli esikon kanssa niin tiesin, mitä tuleman pitää, onneksi.

FB, ryhmä on. Terpille viestiä niin lisää sinne. Itse kirjoittelen vain täällä:)

Muruli & muru 12+1
 
"maija"
Mulla ei oo tunnuksia tänne enkä viitsi tehdä. Ni en pysty laittaa yksityisviestiä. Haluaisin olla vaan mahd vähässä paikassa, etten liikaa oon kännykällä. Jos terp viitsii lisätä mut :D (laitoin tiedot aikaisempaa viestii)
 
Terp, miten meni?

Omaa napaa:
Täällä sairasteltu nyt pari viikkoa ja hirveän närästyskohtauksen saannin jälkeen hirveästi erilaisia kokeita terveyskeskuksessa... Mitään ei löytynyt, joten pakko se on uskoa, että närästystä se oli. Samalla pelko persauksissa, onko pikkuisella kaikki hyvin, kun niin paljon sattui ja juili. Seuraavana päivänä ei löydetty sydänääniä, mutta onneksi neuvolassa suostuttiin sitä seuraavana päivänä ultraamaan ja pikkuinen siellä melskasi, minkä ehti... Nyt taas paluu arkeen ja odottamaan puolentoista viikon päähän tehtävään nt-ultraan. Verikokeet multa otettiinkin jo viime viikolla :)

Muoks:
Viikothan ne unohtu, nyt siis 10+5 :)
 
Viimeksi muokattu:
Just ku viime perjantaina kirjotin että masun vois hyvin piilottaa jos haluaisi, niin nyt se on jotenkin räjähtänyt koko maha esiin :LOL: ei mitään toivoa jemmata sitä enää.

hoksasin muuten että nt-ultran jälkeen sanottiin että jos jotain huonoa löytyy verikokeista niin soittavat tällä viikolla, mut kun mitään ei kuulunut niin oletan että kaikki on hyvin :) turvotushan oli tosi pieni, 0,6mm.

etominen jatkuu, tälläkin viikolla on muutama oksu tullut.

Anime ja 12+5
 
Esikoinen91
esikoinen91
heiii! Täälläkin yksi plussannut! 8.11 vastasi ultrassa rv13! Ja 21 ois laskettuaika
Me oltiin miehenkanssa 23-26.7 ulkomailla ja sen jälkeen oltiin 10.8 saakka erossa toisistamme, mietittiin että onko lapsonen tärpännyt sillonku oltiin reissussa vai nyt vasta suomessa, mitä te olette mieltä? :) oli kyllä kuukautiset 5.8-9.8 mutta eikös ne voi tulla silti? Kiinnostaa että saiko tosiaan vauva alkunsa tuhansien kilometrien päässä täältä :-D
Jännittää kovasti :)
 

Yhteistyössä