Toukokuun Tömistelijät 2016 *Helmikuussa*

Näköjään roikun vielä listoilla. Raskaus kuitenkin meni kesken jo syyskuun puolen välin tietämillä. Pyytäisin listapäivittäjää poistamaan mut listalta, kiitos <3

Onnea muille toukokuisten odottajille, jotka olette päässeet jo näin pitkälle. Toivon teille mitä parhainta kevättä <3 <3
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksita. Laskettu aika 6.5 jos sen sinne tietoihin tarvitsee. Mieliala viikonlopun jälkeen parempi. Pari päivää tehokasta tavaroiden hankintaa ja päässyt jo liikkeelle supisteluista huolimatta. Mulla siis tätä pää hajoaa tunnetta ollut jo ajalla ennen raskautta, siksi ajattelin tätä foorumia ja varmaan kehittelen jotain pientä oheistoimintaa ettei jää ihan toimettomaksi.
Pirpana onneksi kaikki oli hyvin. =) Meillä kanssa pariin otteeseen säikäyttänyt nukkumalla hyvinkin sikeästi... onneksi on vielä kylmään mehuun heräillyt.
Cristal, mulla lukuisia pissatulehduksia takana jo ajalta ennen raskautta, aina kuvitellut et mun virtsarakko on arpinen rusina. Jo alkuraskauden aikana vauva löysi virtsarakon potkimalla, kopeloimalla, tönimällä... ja minä välillä vedet silmissä tuskanhuutoa et tulehan jo pois sieltä. Nykyään saa onneksi tönimällä houkuteltua pois sieltä rakon luota, ainakin vielä.
Erilaisia vatsakramppeja/ mahdollisia supistuksia löytyykin... mutta uskoisin niiden kuuluvan asiaan.
 
Pirpana- hyvä että kaikki todettiin äippäpolilla kuitenkin olevan parhainpäin! :>

Cristal3, mullakin sattuu kyllä alakertaan, mutta uskoisin sen olevan vaan vauva joka painaa. Liikkeet siis ei mitenkään erityisesti satu. Ja ihana maha!! :love:

Jepulis<3 minullakin eka lääkäri vasta huomenna. Pelottaa ihan tosi paljon, koska nyt viikon verran tullut niitä "sukkapuikkokipuja", että onko joku paikka alkanut pehmetä, onhan tässä niin helpolla tähän asti päästykin.. :censored:

Pahin kauhuskenaario olisi se, että joutuisin jäämään kotiin jo nyt. Ymmärrän työn olevan todellakin raskasta fyysisesti, mutta kotona kaksin kissan kanssa varmasti turhautuisin ja henkinen puoli olisi koetuksella. Saappa nähdä kuinka makaroonina ne jalat aamulla on kun neuvolalle lähtee kävelemään.:cautious:
Viime viikolla soitti kätilö ja tiedusteli halukkuutta lähteä koulutustilaisuuteen tuohon synnytyssairaalalle (koekaniiniksi siis :D). Loppuviikosta pistäydyin siellä ja nyt on ainakin tyypin sydän tutkittu tarkkaan ja juuria myöten ja monen alan ammattilaisen toimesta. :D Rakenneultrassahan meillä oli hieman hankaluuksia, koska vauva todellakin oli vaikeasti tavoiteltava.. :D

Äitiyspakkaus oli todellakin minun mieleen, aivan ihana siis! :) Muutenkin hankintojen lista ei ole vähentynyt, mutta härre guuuud tuota tavaran määrää mikä tuli sukulaisilta. :eek:
 
Hei vain toukokuiset! =) Piti alkaa ihan teiltä kyseleen kun koskettaa aikalailla tätä ketjua että miten te meinaatte tehdä joilla vakkaripaikka työelämässä että meinaatteko aloittaa varhennetulla ihan vain tuon lakiuudistuksen vuoksi joka tulossa siihen vuosilomalakiin josta tuolla ihan se oma postaus laitettuna. itsellä tilanne että 2 viikkoa etukäteen jos alottaisin äippäloman niin lakiuudistus ei koskisi silloin ja lomakertymä tulisi vanhojen ehtojen muka...
 
Vihdoin minäkin liityn keskusteluun mukaan, syksystä saakka kyllä käynyt lueskelemassa aina kun muistanut :) Eli siis hei vaan kaikille - Eivissa, ikä 33, la 20.5., toinen lapsi ja synnäri on VKS.

Heisu81 minä aloitan mammalomani 31.3. juuri tuosta syystä ja nimenomaan kaksi viikkoa ennen kuin olisi "pakko". Ajattelin että voin sitten pidentää vapaata sillä kertyvällä kahdella viikolla vanhempainvapaan jälkeen JA tienata sen lomarahan lisäksi. Loman pituuden puolestahan se on +-0.
 
Vihdoin minäkin liityn keskusteluun mukaan, syksystä saakka kyllä käynyt lueskelemassa aina kun muistanut :) Eli siis hei vaan kaikille - Eivissa, ikä 33, la 20.5., toinen lapsi ja synnäri on VKS.

Heisu81 minä aloitan mammalomani 31.3. juuri tuosta syystä ja nimenomaan kaksi viikkoa ennen kuin olisi "pakko". Ajattelin että voin sitten pidentää vapaata sillä kertyvällä kahdella viikolla vanhempainvapaan jälkeen JA tienata sen lomarahan lisäksi. Loman pituuden puolestahan se on +-0.
Eivissa, okkei näin minäkin ajattelin että järkevintä tehdä koska niin pienestä ajasta kuitenkin kyse...minäkin olen tätä ketjua seuraillut alusta saakka ja mun la 23.5.
 
Joo näin minäkin ajattelin että on järkevintä toimia kun kuitenkin vsin niin pienestä ajasta kysr. Pari viikkoa sinnr tänne mutta ksnnattavampaa rahallisesti aloittaa viim31.3. Minäkin tätä ketjua seuraillut alusta saakka ja oma la 23.5
 
Pikaisesti,

Tervetuloa uusille! :)

Heisu81 haluatko ilmoittaa tiedot listalle? :)

Pahoittelut menetyksestä Mrs.80 :(

Ihania masukuvia cristal ja pirpana :)

Henttis toivotaan että lääkärissä kaikki kunnossa ja voit jatkaa niin pitkään kuin itse haluat :)

Täällä myös aloitetaan varhennettuna, tosin otan samantien sen 50 päivää eli alkaa (ehkä) 11.3 jo (en ole vieläkään hakemusta laittanut). Lapsi ei kuitenkaan päivähoitoon vielä sitten heti lähde niin samapa tuo kummasta päästä lyhenee kun jo valmiiksi hoitovapaalla.

Mimmi & möhkis 28+4
 
Eivissa, okkei näin minäkin ajattelin että järkevintä tehdä koska niin pienestä ajasta kuitenkin kyse...minäkin olen tätä ketjua seuraillut alusta saakka ja mun la 23.5.
Onko lakiehdotus nyt päätetty? Mistä olette saaneet tietoa?
Kysyin asiasta viime viikolla ja silloin Kela ei ainakaan ollut saanut tietoa että ehdotus olisi käsitelty tai päätetty.

Täällä kärsitään hengenahdistuksesta - poika makaa kylkiluiden päällä ja on todella korkealla, joten henki ei oikein tahdo kulkea...
Muutenkin on jotenkin tosi synkkä vaihe menossa, mikään ei oikein tunnu kivalta, väsyttää, ei saa nukuttua jne jne. Valivalivali. Mä luulen että olen vetänyt itseni vähän loppuun, vierihoito töissä vie voimat aikalailla, plus että tämä vuodenaika töissä on aikamoista hässäkkää.
Meillä on keittiöremppa kotona, ja huusholli on ihan sekaisin. Mutta hieno siitä tulee - yritän laittaa kuvaa jossain vaiheessa jos kiinnostaa :)

Kiva kun uusiakin on tullut mukaan - tervetuloa!
Toivottavasti tämä loppuaika menisikin hyvin nyt - kyllä se kevät ja aurinko kohta sieltä tulee. Ja meidän vauvat <3
 
Kivaa tosiaan, että saadaan uusia keskusteluun mukaan!! :)
Rudebox tsemppiä, onneksi remppa palkitsee aina, vaikka onkin tosi rankkaa aikaa.
Tuohon lakiuudistukseen en osaa sanoa mitään, koska en vakityössä. :cautious:

Ja voi vitsit noita teidän mahoja!! :love: Täällä ollaan minusta viikossa kasvettu räjähdysmäisesti (oma takapuoli ainakin :D), mutta tiedä sitten kuvittelenko vain.

Neuvolassa ja lääkärissä kaikki hyvin. Meidän oma lääkäri on ihana, joten käynti oli helppo vaikka jännittikin paljon. Vaaka näytti jälleen kohonneita lukemia, mutta niistä koitan ollan stressaamatta (tuloksetta tähän asti..:cautious:).
Viime viikon kivut jos toistuvat ja eivät mene levolla ohi, soitto neuvolaan ja mietitään hetken huilia. Noh rentouttavat kaksi viikkoa tulossa kahdella vapaapäivällä ja parilla yövuorolla. :censored:
 
Hei - onko tietoa onko lakiuudistuksesta tehty jo päätös? Itse en meinaa sen takia jäädä varhennetulle, ei olisi oikein sopinut työtilanteeseen, mutta harmillista kyllä olla juuri tässä taitoskohdassa ja joutua tekemään päätös äitiysloman aloittamisesta tietämättä, astuuko laki voimaan vai ei :mad:
 
Minun mielestäni tämä lakiuudistus ei ole vielä tullut voimaan mutta tarkoitus siis saada se voimaan 1.4. mutta pakko vain laittaa ne äippähakemukset menemään siinä oletuksessa että tämä laki astuu voimaan kun ei tiedä milloin se päätös sitten julkistetaan....
 
Lakiehdotusta voi seurata tästä. Luultavasti päätös tulee vasta juuri ja juuri maaliskuun lopulla! Itse jään myös 31.3 kun LA 22.5. Kiva että muutkin on päättäneet tehdä samoin! Ja tervetuloa Eivissa ja heisu81!

Yksi lapsi kun jo löytyy on ihan hauska päästä viettämään pojan kanssa vähän kahden keskeistä aikaa ennen kun tyttö tulee. Sain tänään vielä ultralla varmistuksen että tyttö sieltä on vieläkin tulossa kun en oikeen tohtinut uskoa, jos sitä nyt alkaisi luottamaan. Viikkoja kuitenkin 27 että kyllä siellä jotain jo pitäisi näkyä jos poika olisi! :D On niitä mekkoja ja pinkkiä tullut jo kuitenkin hamstrattua..
 
Luin nopeasti tuolta vielä nuo asiantuntijalausuntojen lopputulemat. Ilmeisesti laki ei ole voinut tähän asti edetä, koska on mietitty onko se vielä ns epätasa arvoinen naisia kohtaan ja voiko sitä käsitellä normaalin lakimuutoksen tapaan.

Nyt kuitenkin asiantuntijoita on kuultu ja vain yksi heistä näkee lain suoranaisesti ongelmallisena naisten ja miesten valise tasa-arvon suhteen, joten eiköhän tuo asia rupee menemään pikkuhiljaa eteenpäin?

Päätökseni olen jo tehnyt ja postittanut Kelaan, mutta silti kiinnostaa tietää oliko siitä loppujen lopuksi mitään hyötyä vai ei :D
 
Laki jutuista en tosiaan tiedä minäkään mitään :cautious:

Tänään oli lääkäri neuvola ja voi vitja sanon, että maailman turhin reissu! Ainoa mitä lääkäri teki oli sydänäänten kuuntelu ja sf-mitta. Sf mitta menee viittä vaille yläkäyrää. Pyysin vauvan painoarvioon, koska ovat edelliset olleet isoja, niin oli tosi vastahakoinen siihen ja vetosi siihen, että on tyttö tulossa. Sanoin, että menen vaikka yksityiselle, että se on aivan sama pääsenkö täältä vai en ja haen kyllä mustaa valkoiselta jostain muualta sitten. Muutenkin oli tosi tympeä ja kahden kysymyksen tekniikalla ulos huoneesta. Ei kokeillut edes miten päin lapsi on, koska sillä ei ole kuulema mitään väliä näillä viikoilla. Olin alle 5min ulos huoneesta ja aivan turha käynti täysin. Ei verenpainetta, eikä pissaa edes tarkistettu :eek: hyvä puoli oli että näin kuukauden ikäisen vauvan sielä ja oli kyllä aivan ihana :love: Ajatella, että vajaan 7 viikkoa olisi, niin vauva olisi jo täysiaikainen :love:

Cristal ja poppis 30+1 :love:
 
Hei vaan kaikille!

Ihan pikainen kysymys; saako jostain lastentarvikeliikkeestä (voi olla nettikauppakin) alennuksia, jos ostaa sieltä kerralla kaiken? Kaikella tarkoitan siis vaunuista ja sittereistä tutteihin ja harsoihin? Meillä ei ole edelleenkään MITÄÄN hankittuna. Heheh, kohta iskee paniikki. Äitiyspakkaustakaan en ole vielä hakenut, odotan millainen vuoden 2016 pakkaus tulee olemaan. 2015 pakkaus on kyllä kiva sekin ja meille kun on poika tulossa niin sopisi ihan hyvin. Mutta eiköhän se tällä viikolla julkaista, se uusi pakkaus...

Zenmama 28+
 
Cristal ompas outoa, ettei muuta tehnyt.. miksiköhän tuohon edes lääkäriä tarvittiin?

Rudebox, oih uusi keittiö! Palkitsevaa sitten kun on valmista :)

Zenmama ei ole paljousalennuksesta kokemusta, mutta jostain olen kyllä lukenut että jotkut saanut esim -10% loppu summasta :) itsehän olen pihiyksissäni kierrellyt kaikki liikkeet mistä minkäkin saa halvimmalla :p

Täälläkin maha ahdistaa. Aamulla olo vielä ihan hyvä, mutta heti kun vähänkin syö tuntuu että loppupäivän painaa keuhkoja. Myös jossain ylhäällä kyljessä tuntuu inhaa kipua jos syö vähänkin liikaa..

Täytyykin huomenna yrittää muistaa kuvata maha aamulla ja illalla, koska ero on huomattava!

Mimmi & möhkis 28+6
 
Zenmama, minulla ei myöskään omakohtaista kokemuksta mutta olen kuullut ainakin että naapurikunnan lastentarvikkeessa on saanu ihan hyviä alennuksia kun on vaunut, kaukalon yms ostanu. Ei muuta ku lähet kyselee (y)

Me ostettiin tälle kolmoselle uudet vaunut. Tai ne oli kuukauden ollu vaan käytössä. Kaukalon ja telakan ostin tutulta äidiltä 70eurolla. Babybjörnin sitterin bongasin 20eurolla. Mietin, että tilaisko vauvalle sen vaavi-sängyn alkuun. Vieressä varmasti tulee nukutettua yöt mutta päivällä vois siinä nukkua sitte. No, se jää pohdintaan vielä :)
 
Cristal ja pirpana samaa miettinyt itsekkin (n) mä en oikein tiedä kumpi noista nyt on se oikea maha kun suurimman osan päivästä turvoksissa kuitenkin, mutta ei turvota aamulla. Aamu kuvan ottanut heti kahvin jälkeen ja toisen tunti keittolounaan jälkeen..
 
Vitsit mikä ero mimmi! Täällä vähän samaa havaittavissa, mutta ei noin suurella erolla. Voisi huomenna koittaa ottaa vertailukuvan.. :>
Maha ahdistus on iskenyt tännekkin, eilen illalla leikkasin varpaiden kynsiä ja vitsit mitä tuskaa!o_O Samoin tänään kaupungilla näin kivoja vaatteita niin paljon, mutta eihän tämän pallon kanssa ne sovi. Pitäisi yrittää nauttia nyt kun jälkeen päin on kuitenkin vaan ikävä mahaa.:censored:

Pitäis alkaa hoitolaukun hommaamiseen.. Mitähän kaikkea pitäisikään huomioida? :cautious: Haluaisin jonkun neutraalin, jonka mieskin voisi tarvittaessa napata mukaan. :D
 
Ainiin se hoitolaukku. Stadiumissa oli hyvässä alessa ihan conversen laukkuja ja olin jo ostamassa sellaista, kunnes mies hoksasi että siinä alessa olevassa on se läppä neppareilla suljettava. Mä haluan ehdottomastti vetoketjullisen, koska edellinen oli neppareilla ja täyteen ahdettuna ei sitten pysynytkään kiinni! Eli sellainen vielä hankintalistalla..

Huomenna neuvola ja vähän hirvittää taas painon nousu. Nyt tullut oman vaa'an mukaan 4 viikossa n. 5kg lisää edelliseen käyntiin..
 

Yhteistyössä