Toukokuun Tömistelijät 2016 *Joulukuussa*

Tervetuloa Rockwell :) mulla oli myös ekasta tullut puoliväliin mennessä 10kg, ja valitettavasti ne ei myöskään itsestään lähtenyt (kun oli syömällä tullutkin :))

Mies jaksoi eilen pitää kättä mahan päällä tarpeeks kauan että sekin tunsi potkuja :) puolisen tuntia siihen hommaan meni. En aiemmin ollut ite varma tuntuuko ne käteen, vai kuvittelelenko vaan ite myös tuntevani käteen ne :)

Mimmi & möhkis 19+1
 
  • Tykkää
Reactions: Ludo
Tervetuloa Rockwell ja pahoittelut ikävistä kokemuksista. Olet nyt kuitenkin jo puolivälissä eli toivottavasti teilläkin kolmas kerta toden sanoo :)

Vaunuista oli jossain välissä puhetta ja pakko mainostaa Bugaboon Cameleoneja. Ne on vaan niin ihanat! Ei asuta missään kaupungin keskustassa, mutta silti pärjätty kääntyvien pienten etupyörien kanssa tosi hyvin. Jopa metsässä ollaan niiden kanssa kuljettu. Niihin on saatavilla erikseen maastorenkaat. Meillä on ne, mutta ei ole tullut käyttöön. Vaikka vaunut olivat kalliit niin uskon meidän loppujenlopuksi säästäneen rahaa, sillä Bugikset ovat niin kevyet ja pieneen tilaan menevät ettemme ole tarvinneet matkarattaita tms. Ovat olleet mukanamme jopa ulkomailla.

Imetysliiveistä suosittelen ostamaan mahdollisimman napakat. Itselläni on yhdet merkkiliikkeestä ostetut muka hyvät, jotka olivat alkuaikoina ihan käyttökelvottomat, koska maidonkerääjä ei pysynyt niissä tarpeeksi hyvin paikallaan. Liivit siis joustivat liikaa. HM:stä samoja huonoja kokemuksia, Carriwellin sport-malli on tosi loistava. Lähetin miehen synnäriltä ostamaan niitä itselleni ja osasi ostaa jopa ihan oikeat! :D

Wiimis ja Poju rv 17+6
 
Tervetuloa vaan Rockwell. :) Toivotaan tosiaan, että kolmas kerta tuo teille nyt viimein pienen. :love:Eikä hätiämitiä, painon kanssa täältä tullaan varmasti perästä, hitaasti mutta varmasti.. :D Varmasti olisin itsekkin kerännyt enemmän jo painoa jos pahoinvointia olisi ollut.
Ja Mimmi ihanaa varmasti nuo liikkeet, täällä niitä ei (vieläkään) selvästi tunnu, mutta jotenkin luottavainen mieli silti.
Jos meille kävisi vaikka samallalailla kun Pirpanalle, voisi olettaa että viiikon päästä täällä olisi aamuisinkin pieni kumpu havaittavissa. :whistle::whistle:Ainiiin, Mitenkäs mää täällä viikko sitten lupasinkaan, ei hankintoja ennen helmikuuta? Entäs kun H&m:llä oli mama kevät takki puoleen hintaan?? :D

Henttis ja Sintti 17+0 :p
 
Henttis ei oo kokemusta mistään itkuhälyttimestä, viime kesänä olisin sellaista kaivannut mökillä kun ei illalla sitten voinut kovin kauas ulko-ovesta poistua. Nyt olis myös kiva sitten kesällä takapihalla auringonpaisteessa esikoisen kanssa viettää aikaa niin että vauva nukkuu sisällä. Käytettyä kyllä ajattelin varmaan jonkun hommata, Ikeassa kyllä joskus katsoin jotain itkuhälytintä kun oli muistaakseni 39€..
 
Ahaa Mimmi. :) Meillä varmaan tulee olemaan edessä väistämättä, tarkoitus on nukuttaa pientä pihalla niin paljon kun mahdollista. :) Tätä varten myös toukokuulle varattu miehen kaveri laajentamaan terassia, että saadaan hyvin vaunut suojaan mahtumaan.
Ja Pirpana- Minäkin uskon siihen, että niitä joko tulee tai ei ja hyvin yksilöllistä varmasti, että missä vaiheessa. :) Täytynee koittaa ajatella ne (toivottavasti) pois lähtevänä lisänä, ei kyllä tulisi mieleenkään riskeerata pienen hyvinvointia sillä etten itse kiloja haluaisi. :)
Eilen kirjoitin siitä yön aikana sulavasta mahasta, no vertasin tänään taas kuvaa viime perjantain kuvaan, ei olekkaan ihan kaikki enää sulanut pois. :D :D Jännä mitenkä sen vasta kuvasta huomaa, että onhan tuota mahaa, vaikkei läheskään vielä semmoista että vauvamahaksi voisi erottaa.
 
Enpä mä muuten painoa stressaisi (tiiän miten sen saa pois, kun pari vuotta sitten tiputin reilu 20kg), mutta kun neuvolassa radin takia pelottelivat, että ei sais juurikaan enää paino nousta, ettei tuu jättivauvaa :/

Ootteko ottanu/ meinaatteko ottaa selvää sukupuolesta? :) meillä mies haluaa ehdottomasti tietää, jos näkyy. Mä en ole vielä varma :D
 
Mulla muuten neuvolassa esikoisesta painon nousun takia pelotteli että kyllä tää n. 4 kiloselta tuntuu ja paastoarvo oli sen 5,3 (nyt 5,2). Oli kuitenkin alle 3kg eli ei mikään sokerivauva :)

Tulipa taas noista sokereista mieleen että piti se uus rasitusaika varata, mutta enhän mä muistanut taaskaan. Noh jos ens viikolla muistais. Mikähän siinä muuten on kun mulla on se 2h arvo ollut joka kerta matalin (4,2-4,5 väliltä), luulis että se 12h paaston jälkeen olis matalimmillaan?
 
Mimmi92, en ihan satavarma nyt oo tästä, mut mitä mä oon käsittänyt verensokerin "toiminnasta", niin mitä enemmän on illalla syönyt, sitä matalampi on verensokeri aamulla ja päinvastoin, jos on pihistelly syömisen kanssa illalla, alkaa kroppa jotenki "säästelemään" sokereita. Lisäks hiilaripitoinen iltapala vaikuttaa muistaakseni paastosokeria alentavasti ja protskupitoinen nostavasti?
Sit se kahden tunnin arvon "alhaisuus" selittyy sillä, että haima toimii sulla todella hyvin; mitä paremmin haima tuottaa insuliinia, sitä paremmin ne sokeriarvot laskee, eikä jää koholle pitkäks aikaa :)
Korjatkaa toki fiksummat, jos oon väärässä? :D
 
  • Tykkää
Reactions: mimmi92
Mä en kyllä ymmärrä yhtään tota sokerin nousujen ja laskujen logiikkaa. Kaks päivää mulla on nyt ollut mittari, koska sokerirasituksessa sain paastoarvoon just sen raja-arvon 5,3. Muut kaks oli oikein hyviä arvoja. No nyt oon kotona mittaillut parina aamuna 5,2. – sekä 8h että 10h paastolla. Eilen illalla vedettiin viiden ruokalajin ravintolaillallinen ja tunti sen jälkeen oli myös 5,2. Söin vielä sen jälkeen just ennen nukkumaanmenoa ruisleivän, mut silti oli aamulla 5,2 (n) Siis hyvä arvohan tuo on, ihmetyttää vaan et miten nuo ei yhtään heittele :D Muuten väittäisin, että mittari on rikki, mutta toissapäivänä sain kyllä ennen lounasta 4,9 ja sit kunnon hiilaripitoisen pastalounaan jälleen 6,4 :p
 
Joo, mullakin noi kotiarvot ollu ihan jees, ei ainuttakaan ylitystä, ei edes 200g irtokarkkien jälkeen :D ainoa minkä oon pistäny merkille, on että kaura nostaa mulla eniten sokereita: jos oon aamupalaksi syöny kaurapuuron/100% kauraleipä, on sokerit yli 7, mutta 100%ruisleivän jälkeen alle 6 :) tosiaan melkeinpä kokonaan vehnän jättäny pois (mitä ny muutamat joulutortut maistettu)... Ja mulla kans paastosokeri on aikalailla heittelemätön arvo ollut, mut mulla onkin tapana syödä iltapala max tuntia aiemmin nukkumaanmenoa :) mut silti se joka kerta jännittää tuo sokerien mittaus :D
 
Täällä kans suurta pelkoa ja huolta vähän väliä vauvan voinnista. En kahdesta ensimmäisestä lapsesta ole ollenkaan ollut tälläinen (n)

Kävin maanantaina kuunneluttamassa sydänäänet, taas. Hyvin kuulu! Mulla vasta rakenneultra tammikuussa. Niin pitkä aika! Edelleen liikkeet hentosia :(
Kysytään sukupuoli, jos vaan näkyy.
Onnea kaikille, jotka ovat jo rakenneultrassa käyneet ja saaneet hyviä uutisia :love:

Kihomadot ilmeisesti saatiin ilmeisesti pois. HUH! Huomenna vielä varoiks toinen lääkekiekka.

Rudebox: Toivottavasti te saatte ne täit pois. Tiedän mikä homma teilläkin siellä on, jos oli noissa madoissakin.

Vatsa on jo kivasti pyöristynyt,ei enään epäilystä onko vai ei raskausmaha :)

Nukuttua tulee kohtalaisen hyvin, usein tulee vaihdettua asento yön aikana. Mahallani kun tykkäisen nukkua. Tai osittain se kyllä vielä onnistuukin.

Jepulis<3 ja 17+6
 
Sokeri arvoista. Proteiinipitoinen ruoka ei nosta aamu paasto arvoja, hiilarit nostaa. Itse en pysty iltaisin syömään kun leivän ja lisänä viili/rahka hedelmä lisänä. Aamuisin vielä vähemmän. Korvaan puutteen proteiinipitoisel ruual aamupäivän. Iltapäivällä pystyy syömään leipää ruuan kanssa. Paaston pituus vaikuttaa sokereihin, jos liian pitkä alkaa kroppa säästelemään. Mulla on diagnoosi tullu yleensä 26vk kohdalla. Ja silloin on elimistön insuliinin tarve suurimmillaan (26-30vk kohdal). Mulla sen tietää ettei ilman lääkettä pärjää vaikka mitä tekisi.

Puoliväli oli ja meni. Potkut tuntuu ihanasti<3 ensi viikolla ultra.

Onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista! Ja tervetuloa uudet!

Maisakaarina 20+2
 
Kiitokset Rockwell ja maisakaarina infosta :) mä en ite tiiä tosta verensokerin käyttäytymisestä mitään :) ennen rasitusta oon alkuillasta yleensä syönyt ihan kotiruokaa, ettei vaan illalla tule enää nälkä :D rasitus siis määrättiin ekan kerran hurjan painon nousun takia + mun isällä 1. tyypin diabetes. Nyt sitten halus tässä raskaudessa edellisen raskauden paastoarvon takia seurattavaksi.
 
Ultrassa käyneille onnea hyvistä uutisista ja uusille tervetuloa!

Täällä kanssa noiden sokereiden kanssa tarkkana, vaaleat viljat ja riisi ainakin pannassa, pastaa kärsii jossakin määrin ainakin salaatin joukossa syödä. Kyllähän tää syömisiä aika paljon rajoittaa, kävin työn vuoksi "korruptiolounaalla" ja moni herkku jäi maistamatta, ja mitään jälkiruokaahan ei uskaltanut edes ajatella. Harmi, kun jää kaikki joululeivonnaiset ja suklaat syömättä, mutta kilojen kanssa ei tosiaan tarvitse taistella.Hirveesti ei ennenkään ole kyllä painoa tullut, ja helposti on pois lähtenyt, mikä on kyllä hyvä, koska laihduttaminen ei ole mun juttuni, et mielummin pidän itseni siinä kuosissa, ettei toimenpiteitä tarvita.

Kävin juuri kaupoilla sillä ajatuksella, et nyt vois jo muutaman pienen vaatekappaleen ostaa, niin kävi kuten aina, ettei mitään mieleistä löytynyt. Sit jos nopsaan juoksee jollain spesifillä asialla kaupan läpi, löytyis kaikkea ihanaa.

Nyt lenkille ihanaan loskaan ja vesisateeseen, se tekee hyvää ainakin verensokerille, vaikka kampaus ja meikit kärsiikin :D
 
Ultrassa käyneille onnea hyvistä uutisista ja uusille tervetuloa!

Täällä kanssa noiden sokereiden kanssa tarkkana, vaaleat viljat ja riisi ainakin pannassa, pastaa kärsii jossakin määrin ainakin salaatin joukossa syödä. Kyllähän tää syömisiä aika paljon rajoittaa, kävin työn vuoksi "korruptiolounaalla" ja moni herkku jäi maistamatta, ja mitään jälkiruokaahan ei uskaltanut edes ajatella. Harmi, kun jää kaikki joululeivonnaiset ja suklaat syömättä, mutta kilojen kanssa ei tosiaan tarvitse taistella.Hirveesti ei ennenkään ole kyllä painoa tullut, ja helposti on pois lähtenyt, mikä on kyllä hyvä, koska laihduttaminen ei ole mun juttuni, et mielummin pidän itseni siinä kuosissa, ettei toimenpiteitä tarvita.

Kävin juuri kaupoilla sillä ajatuksella, et nyt vois jo muutaman pienen vaatekappaleen ostaa, niin kävi kuten aina, ettei mitään mieleistä löytynyt. Sit jos nopsaan juoksee jollain spesifillä asialla kaupan läpi, löytyis kaikkea ihanaa.

Nyt lenkille ihanaan loskaan ja vesisateeseen, se tekee hyvää ainakin verensokerille, vaikka kampaus ja meikit kärsiikin :D
Ootko siis testannut, ettei kärsi mitään herkkuja syödä? Itse kyllä silloin tällöin aion herkutella, jos nuo arvot näyttää pysyvän kurissa tälläkin "viiden ruokalajin ravintolaillallinen" -dieetillä :D Ja jouluna aion kyllä häpeilemättä syödä vähän suklaatakin. Jos en saisi mitään herkkuja koskaan syödä, musta tulisi vihainen ja stressaava ämmä, ja sehän ei tee hyvää lapselle...:ROFLMAO:
 
Vaatehankinnoista. Meille siis tulossa poika. Ja mulla edelleen ongelmia asian sulattamisessa. En ole mukamas vielä kertaakaan ihastunut yhteenkään poikavauvan vaatteeseen ja olen siirtänyt ajatusta hankinnoista kauemmas ja kauemmas. Kunnes sitten eilen tällä reissussa (Japani) eksyin lentokentän viereiseen Outlet-ostariin. Mopo karkasi ihan käsistä ja tulevalle vauvalle löytyi vaikka mitä ihanaa! Jossain vaiheessa huomasin ajattelevani, että pitää ostaa uudet liput tänne vauvan synnyttyä, että pääsen ostamaan lisää mieleisiä vaatteita, joita ei mun mielestä pojille Suomessa ole! Mutta ostosreissu siis teki vauva-asiasta konkreettisemman. Ja jotenkin aloin ensimmäistä kertaa toivomaan pikkuista syliini pian :) En tiedä pitäisikö mun käydä juttelemassa jollekin ammattilaiselle tästä mun tunnetilasta poikavauvaa kohtaan. Kielteinen se tunne ei ole, mutta mutta...

Zenmama 18/19+
 
Voi vitsin radi! Kaikenlaisia riesoja pitääkin olla.. :(
Zenmamalle tsempit, uskoisin tuon olevan ihan luonnollista jollain tapaa ja menevän ajan kanssa ohi. Toki jos sille tuntuu, niin varmaan esim. neuvolasta voitaisi auttaa? :)
En osaa itse vielä edes ajatella, millainen fiilis se on kun saa (jos saa) tietää kumpiko sieltä tulee. Eiköhän tuo kolmen viikon päästä selviä.:whistle:

Perjantaina ei enää illan turvotus laskenutkaan yön aikana, ja täällä on nyt pieni mutta sitäkin rakkaampi kumpu esillä. Pieni joulupallo joutuikin esille jouluksi. :love: Mies ällisteli sitä anopilleenkin, että mitenkä se vaan yhtäkkiä kasvaa. :p
 
Itse en kyl paljoa pysty herkkuja syömään kun on radi. Välipalal jonkun pienen jutun voi syödä. Mut kyl sen kestää siihen asti, kun pieni sylissä.

Zenmamma tuttu tunne tuo. Mulla ainakin huoli jäi laitokselle, kun sai pienen kainaloon. On pienet pojat kuitenkin suloisia. Tämä on syy miksi en nyt halua tietää sukupuolta. Helpompi ajatella, että poika tuo on kuitenkin. Ja kun pienen näkee tulee se ihastuminen pieneen <3

Maisakaarina 20+3
 
Pepiita, en ole uskaltanut herkkuja testata, mut ajattelin nyt kuiteskin, et josko sitä kahvin kanssa uskaltais edes aattona korvapuustia tai joulutorttua maistella. Ja juu, kyllä muakin korpeaa, ja kitkeränä katson, kun muut vetää hyvällä halulla leivonnaisia ja suklaata, mut ei tässä onneksi kauaa mene ja pikku juttuhan tää on, mut kun on aina silloin tällöin tottunut herkuttelemaan.

Zenmama, mulle tulossa eka tyttö, ja siis iloinen olen, että tyttö on vaihteeksi tulossa, mut mä pölvästi mietin, et onko tyttövauva yhtä ihana ja suloinen kuin poikavauvat, ja tunneko samoin kuin poikien synnyttyä, joista mulla siis vaan kokemusta. Että kaikkea sitä, luulen, että ihan normaalia uuden edessä :LOL:

Mites muut, jotka harrastatte reipasta liikuntaa, joko hengästytte enemmän kuin normaalisti? Mä huomaan pienessäkin ylämäessä puuskuttavani kunnolla, vaikka ennen kipaisin ne ylös tuosta vain. Saattaa tietysti syksyn aikana sairastetut 4 kunnon flunssaakin kuntoa verottaa, mut silti oudosti tosiaan hengästyn helposti. Ja lenkkikenkien jalkaan laiton voisin mieluusti ulkoistaa jollekin muulle, ihan kauheeta kumarrella ja kyykkiä tään pallon kanssa, kun se ei anna periksi.
 
No löytyihän se vauvamaha sieltä! Piti vaan ostaa äitiyshousut niin jopa vatsa pullottaa. Ollaan naurettu työkaverin kanssa koko päivä sitä miten suuri vaikutus housuilla voikin olla. Tähän asti kulkenut normihousuissa, joissa masu näyttää enemmän siltä, että olisin just syönyt supertuhdin pasta-aterian. Pakko ottaa vertaileva kuva muistoksi.

Ihana kun niin moni jo saanut tietää kumpi tulossa :) Toivottavasti "poju" suostuu seuraavassa ultrassa paljastamaan tietonsa. En ehkä kestä jos en saa tietää.

Tsemppiä rd:n kanssa kamppaileville. Ei kuulosta kivalta, jos jokaista suupalaa joutuu kyttäämään. Vie nautinnon koko ruokailulta.
 
Ollakovai En nyt tiedä reippaasta liikunnasta, mutta reilun tunnin kävelylenkillä 2,5kg nilkkapainojen kanssa olen pyrkinyt joka päivä käymään. Ja kyllä ylämäessä alkaa hyytymään. Tänään kun ei vaiheeksi satanut niin tuuli jotenkin ärsyttävästi, ettei oikein jaksanut kävellä. Täytyy varmaan kohta tuo painot hylätä..

Wiimis sama housumaha huomattu, tai no nyt se maha siinä oikeastikkin on, mutta vähän np ultran jälkeen kun äitiysfarkkuihin siirtyi maha pullotti noiden takia kun sai vapaasti pömpöttää :D

Iiks reilu viikko rakenne ultraan, esikoiselle sain sopivasti siskosta lapsenvahdin ja nyt alkuraskauden tyttöolo alkaa pikkuhiljaa mahan mylläyksen takia muuttumaan poikaoloksi :) esikoinenkin kun tuntui potkivan yötä päivää koko ajan.. Eilen maha jopa vähän heilui, joten kova meno tuntuu tälläkin olevan jo :D
Jos tuo ei jalkoväliään esittele niin täytyy harkita yksityisellä käyntiä, sen verran uteliaita ollaan :)

Mimmi & möhkis 19+4
 
No voi pöh, nyt on viikon aikana tullut 4 pientä ylitystä sokeriarvoihin, että saa kyllä jäädä se ainokainenkin joulutorttu maistamatta :( Kaksi ylitystä menee varmaan flunssan piikkiin, se kun nostaa sokereita, mut nuo kaks johtuu ihan ruuasta. Ja jännä kyllä, sama ruoka ei nostanut sokruja pe, mut la ja tänään taas nosti. Hiukan ärsyttää, mä en tosiaan uskalla enää syödä kuin kanaa ja kasviksia ja pari palaa ruisleipää. Tai sit pitäis kipaista lenkille heti ruuan jälkeen, se näköjään vetää sokerit tosi alas.

Juu, mäkin huomasin, et ennen ä-vaatteisiin siirtymistä vatsa näytti siltä, että siideri ja sipsit olis maistunu vähän liikaa, mut ä-vaatteissa heti ihan selkeesti vauvavatsa. Talvitakissa näyttää vielä vähän keskivartalolihavalta, mut kohta totuus paljastuu senkin kanssa :LOL:
 

Yhteistyössä