Toukokuun Tömistelijät 2016 *Tammikuussa*




29.4
Gorthaur/3.lapsi/31v/SATKS

30.4
papupata78/3.lapsi/36v/KYS

1.5
Ludo/1.lapsi/25v/- *poikalupaus
Naperonmamma/1.lapsi/-/OAS

2.5
pirpana-/3.lapsi/25v/KOS
Cristal3/4.lapsi/28v/TYKS *tyttölupaus

3.5
Mrs.80/3.lapsi/34v/-
Nata_90/2.lapsi/25v/TYKS

4.5
ollakkovai/4.lapsi/-/- *tyttölupaus
norman91/1.lapsi/24v/KHKS

5.5
maisakaarina/5.lapsi/34v/K-SKS

6.5
Toothie/2.lapsi/31v/-
Starshade/1.lapsi/26v/TAYS
Jaukki90/4.lapsi/25v/TAYS

7.5
Mrs. Peek-a-boo/1.lapsi/32v/eos

9.5
Allu13/2.lapsi/31v/ -
Ellanolla/-/-/-

10.5
Monaelena/1.lapsi/33v/

11.5
Lilion/3.lapsi/-/-

12.5
mimmi92/2.lapsi/24v/KOS *tyttölupaus
Longo/3.lapsi

13.5
Rudebox/3.lapsi/39v/JS *poikalupaus

14.5
samsukka/5.lapsi/32v/-
Jensku80/1.lapsi/35v/LKS *Poikalupaus
Rockwell/1.lapsi/31v/TYKS

15.5
Liinar/3.lapsi/28v/OAS

16.5
ToisenOdottaja89/2.lapsi/26v/KSKS
Buam/4.lapsi/34v/Oys/*Tyttölupaus
mintsi/8.lapsi/42v/-
ToKa89/2.lapsi/26v/TAYS

17.5
Tittu_7/2.lapsi/28v/-
Meejj/2.lapsi/-/TAYS

18.5
rakastava äiti/6.lapsi/35v/OYS
rosmariina/1.lapsi/21v/EKKS tai PKKS
Zenmama/5.lapsi/40v/KOS tai NKL

19.5
Monsterii/1.lapsi/19v/TAYS

20.5
Odes/3.lapsi/-/KAKS
kuusa/2.lapsi/30v/HYS

21.5
StaRR/2.lapsi/33v/SEKS / *Poikalupaus
Wiimis/2.lapsi/-/-/ *Tyttölupaus

22.5
Pioni1/1.lapsi/-/- *Poikalupaus
Jepulis<3/3.lapsi/32v/TAYS/*Tyttölupaus
Mimmi & Mamma/2.lapsi/27v/JS/ *Tyttölupaus
Marrasmamma91/2.lapsi/25v/ *Poikalupaus

23.5
Harjaneilikka/2.lapsi/31/TYKS
Ghibli/ 1.lapsi/27/K-HKS/ *Tyttölupaus

24.5
Lemontree-86/2.lapsi/-/-
swipulit/1.lapsi/26v/-
Evejiima/3.lapsi/31v/KYS
Ninetta/1.lapsi/-/-
seinisipe/3.lapsi/27v/KOS/*Tyttölupaus

25.5
Pampula81/3.lapsi/34v/SEKS

26.5
Sara_/2.lapsi/-/TYKS

27.5
Zadna/5.lapsi/35v/KOS
Catharin/-/-/-
Henttis/1.lapsi/22v/KYS/ *Tyttölupaus?
Juliet83/3.lapsi/-/-

28.5
Merianna/3.lapsi/-/-

La ei tietoa:
Beanna/2.lapsi/-/-




http://kaksplus.fi/threads/toukokuun-toemistelijaet-2016.2457632/unread

http://kaksplus.fi/threads/toukokuun-toemistelijaet-syyskuussa.2459064/

http://kaksplus.fi/threads/toukokuun-toemistelijaet-2016-lokakuussa.2461049/

http://kaksplus.fi/threads/toukokuun-toemistelijaet-2016-marraskuussa.2462967/

http://kaksplus.fi/threads/toukokuun-toemistelijaet-2016-joulukuussa.2465033/

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa vuotta 2016 kaikille <3
Mies sanoi eilen, että "mieti, enää 4 ja puoli kuukautta maksimissaan, kun meistä tulee äiti ja isä" <3
Mua alkoi ehkä jopa pelottaa :D
Mulla oli tuossa about vuorokauden ajan vauveli lähes liikkumatta (onneks on kotidoppleri, pysyin järjissäni), tiedättekö jo synnyttäneet, että onko normaalia? Tänään se onkin sitten jumpannut oikein olan takaa <3

Muoks. Ei laiteta vielä tyttölupausta, käydään siellä 4d:ssä, niin katsotaan sen jälkeen ;)
 
Kiitokset henttis päivityksestä :)

Rockwell en kyllä vielä näillä viikoilla huolissaan olis jos ei päivän aikana tunnu :) kaikkihan ei vielä edes välttämättä tunne liikkeitä ollenkaan, ja jos oikein muistan niin vasta viimeisellä kolmanneksella pitäis tuntua joka päivä :)

Mimmi & möhkis 21+1
 
Moikka kaikille ja ihanaa uutta vuotta. Mietin jos voisin liittyä vielä keskusteluun mukaan. Joku aika sitten kirjoittelin faceryhmässä, mutta jotenkin se ei ollut mun juttu ihan täysin ja ei ollut kovin aktiivinen paikka ja aika vähän ihmiset reagoi sielä toisten keskusteluihin tai tuntui, että jotkut arat asiat saikin sitten ehkä hiukan liikaa huomiota. En tiedä mahtoiko ketään ymmärtää, mutta anonyymisti saa täällä enemmän tukea, kuin facen palstoilla. Ihanaa uutta vuotta kaikille :)

Rakenneultra oli kolmisen viikkoa sitten ja saatiin tyttölupas :)

Cristal3/4.lapsi/28v/TYKS *tyttölupaus
 
Viimeksi muokattu:
Rockwell ihan on varmasti normaalia, mulla edellisessä raskaudessa oli samankaltaisia huolia mutta sit vaan hyväksyin et välillä on vauvalla aktiivisempia päiviä ja välillä nukkuu enemmän tai sit liikkuu toiseen suuntaan ettei niin potkut tunnukaan.
Mä en edes vielä tunne liikkeitä vaikka jo puolivälissä tänään ollaan raskautta, ekasta tunsin kans mielestäni tosi myöhään, vasta muistaakseen joskus rv22+ viikoilla.. Mullakin doppleri aktiivisessa käytössä:sneaky:
Jotenkin kuitenkin osaa ottaa niin rennosti tän toisen raskauden kun ekassa odotuksessa panikoin kaikesta, siis K A I K E S T A.
Meillä on jännät paikat tässä kun asutaan maaseudulla ja nyt näyttää hyvin todennäköiseltä et muutto kaupunkiin tapahtuu ensi kuun alussa. Ollaan punnittu monelta kantilta asiaa ja se vaan tuntuu tulevaisuuttakin ajatellen parhaalta vaihtoehdolta muuttaa nyt. Mieshän siinä on kovilla muutossa kun mä en niin sanotusti pysty oikein mitään tekemään/kantamaan mutta..
Kirpee pakkanen näyttäs mittarin mukaan olevan ulkona, me ollaan ulkoiluaddikteiks tultu joten harmittaa jos ei tänään pääse lenkkeilemään.. toivottavasti lauhtuis..

Onko muilla muuten millaisia tuntemuksia/liitoskipuja yms?
Mulla on tulleet liitoskivut taas, vihloo, juilii ja välillä tuntuu et koko alapää räjähtää..

StaRR rv 20+0, puoliväli jee!
 
Tosiaan joulukuun keskusteluun linkki puuttui! Mietin myös noita värijuttuja, mutta ne sitten kiireessä jäi. Nyt sitä ajan kanssa muokkasin, en vain saanut noita keskusteluja linkeiksi, että ne pitää kopioida..:oops:
Cristal sinua en hoksannut listalta vaikka monesti tiirasin, laittaisitko vielä La:n niin päivitän sen listaan? :)
Täällä tuntuu liikkeitä harvakseltaan päivällä, aamulla ja illalla enemmän. Doppler on silti käytössä muutaman kerran viikossa. :) Kivut ja säryt loppuivat kun pääsin vapailta takaisin töihin, ei kerkeä ajatella omaa olotilaa siinä hässäkässä. Vapailla kyljet oli todella kipeät, en sitten tiedä mistä se johtuu.. Ehkä liike on lääke, ja töissä ollessa jatkuvasti liikkeessä vaan ei koska mihinkään.:cautious:
StaRR tsemppiä muuttopohdiskeluun ja rumbaan, täällä mietitään muuttoa kaupungista maalle jahka oikea koti löytyy. :)
 
Pirpana onnea vuosipäivän johdosta! :)
Täällä mietinnässä mihinhän tuon esikoisen laittaa synnytyksen ajaksi hoitoon, täytyy toivoa että osuu sitten viikonlopulle niin varmasti onnistuu :) äitini siitä kyseli ollaanko mietitty mihin, kun hän ei ainakaan pysty silloin ottamaan. Noh saahan tuon tarvittaessa ulos ilman miestäkin :D

Tervetuloa Cristal3 :)

StaRR mä en ainakaan muista esikoisen ajalta mitään liitoskipuja, tuntuu kyllä ettei muista mitään muitenkaan :) nyt on alaselkä vasemman pakaran yläpuolelta vihlonut astuessa muutaman päivän.
 
Mulla tuntuu liikkeitä tosi aktiivisesti. Istukka edessä niin pitkään tuntui vain sivuilla ja alhaalla. Älkää neidit huoliko.. Vielä tulee hetkiä kun pikkuiset puskevat itsensä kunnolla läpi :D

Mua alkaa ahdistamaan painon nousu. 5kg tullut ja lähtöpaino oli siis normaalipainoinen. Pituutta ei ole kuin 163cm niin mietin millainen lyllerö olen lopussa. Enkä edes herkuttele vaan pidän aika neutraalina sen mitä syön. Mä nyt ole vain joka raskaudessa ottanut ainakin sen 15-17kg :oops: Eli jos tästä nyt tulee vielä sen 10-12kg niin voi herranen aika :( Ei saisi liikaa tälläisiä ajatella, mutta väkisin tulee mietittyä :unsure:

Cristal ja poppis 22+6 :love:
 
Heippahei kaikille, minäkin voisin 2016 kunniaksi liittyä mukaan keskusteluun! Olen lukenut palstaa heti plussan jälkeen eli syyskuulta asti. Tarkoitus on ollut liittyä mukaan keskusteluun, mutta siirsin sitä aina seuraavaan etappiin...

Liikkeet tuntuu jo mukavasti, monta kertaa päivässä. Välillä tulee hyvin napakoitakin iskuja... :love:

Tyttölupaus, LA 23.05.2016, ensimmäinen lapsi.
 
Jatkankin vielä...

... Nimittäin vauvanvaatteiden ja tarvikkeiden paljoudesta! Ensimmäistä kun oottaa niin ei oikeastaan edes tiedä millaista se arki edes tulee olemaan. Ajattelin että alan pikkuhiljaa ostelemaan tarvittavia tarvikkeita, ettei kaikki jäisi viime tippaan. Mulle on nyt tulossa kolmesta eri verkkokaupasta ihania vauvanvaatteita ja tarvikkeita... <3 Kirppiksiltähän saisi myös, mutta löysin niin ihania juttuja että oli vaan pakko tilata... Kirppiksiltä ei kuitenkaan aina löydy oman tyylisiä vaatteita. Lastenvaatekirppistä ei täällä ole erikseen. Nyt on siis tilattu bodyja ja muita tarvikkeita... Kohta pääsee hypistelemään ensimmäisiä konkreettisia asioita vauvasta!
 
Täälläkin aloitettu pikku vaatteiden shoppailu alennusmyynneistä. Täällä on surkeet kirpparit ja tavarat hinnoiteltu pilviin, ja mä olen vielä hirveän kriittinen ostaja, niin pääsen helpommalla, kun uutena ostan.

Mä mietin kans jo sitä, et miten pääsen sairaalaan synnyttämään. Matkaa huimat 3-4km, mut supistukset alkaa aina keskellä yötä ja voimistuu nopeesti, niin en tiedä, saako lapsille niin nopeesti vaatteet päälle, et mies vois mut heittää. Itse en uskalla lähtee autolla, kun parkkitalosta supistusten kans pitkä matka kävellä, et kai se on taksiin varauduttuva ja toivottava, et sen saa lennossa, ettei taksikuskin tarvii tuurata kätilöä :D Mun ei siis tähän asti ole tarvinnut supistuksia kellottaa, vaan heti ekasta on otettava ajolähtö.

Tällä hetkellä elämä ihmeen tuskatonta, ei liitoskipuja eikä selkäkään temppuile, mä uskon, et tää vuosikausia harrastettu säännöllinen liikunta auttaa paljon. Tietty kroppaansa on kuunneltava, se kyllä kertoo, mitä kannattaa tehdä.

Ai niin, eilen iski pitkästä aikaa himo saada lasillinen punkkua, kun näin kaupassa punkkulaseja. No, kyllä tässä vielä muutaman kuukauden malttaa sitä lasillista odottaa :)
 
Pirpana: Mulla myös kilot lähtenyt pois ja kuopus oli viimeksi 4kk kun olin lähtöpainossa. Silloin kyllä söin mutta en turhia hiilareita :) Muiden kohtaa on mennyt sen 8kk noin. Ihan turhaa stressaamista tämä on ja pitäisi olla katsomatta puntarin lukemia liikaa. Hormoonit tekee tehtävänsä :D

7.1 olisi neuvola missä saa äippäraha laput :) Ihanaa pirtsakkaa pakkaskeliä täältä kaikille.. :barefoot:

Cristal3 ja poppis rv 23+0 ja POKS :p
 
Ensin tervetuloa uusille:)

Sit tosta painosta. Eihän teillä ole hätääkän vielä. Täällä rv 21+2 ja paino noussut 13kg! Eli sen mitä sais nousta koko raskauden aikana? Normaalipainoinen olin minäkin, olin just raskautuessani tiukalla ruokavaliolla, jolla putos 5kg ja ne kilot tulikin sitten heti kahden ekan viikon aikana takas... Loput tullu kyllä ihan syömisellä, tosin viimeisen 4viikon aikana vaan 2kg. Mutta en stressaa, mulla on keinot pudottaa ylimääräiset pois sitten, kunhan vauva vaan ei kasva liian isoksi (tosin rakenneultrassahan tuo oli muutaman kymmenen grammaa pienempi kuin ikätoverinsa ;)). Mulla noi kilot on tullu lantiolle ja reisiin, mikä sinänsä on fine, koska mulla ei ole koskaan ollu kunnollista pyllyä :D

Täällä tuntuu liikkeet kyllä ihan jatkuvaan ja pari kertaa oikein tömähtäny niin että hätkähdin ;) mieskin vihdoin tunsi kaksi potkua eilen aamulla ja kyynelhän häneltäkin vierähti <3
 
Tervetuloa uusille :)

Täälläkin aamupunnitus kertoo että 9kg tullut. Minä myös juuri ennen raskautta tiputin melkein 10kg normaalipainon sisällä, joten vähän masentaa. Peppuun ja reisiin kertyy mulla lähes kaikki, mikä ei niin kiva, koska vyötärö mulla on aina ollut kapea isommassakin painossa ja lantio normaalipainon alarajallakin yli metrin. Nyt raskaus sopivasti tasapainottaa, mutta on sen jälkeen onkin taas ihan järkyttävän näköinen. Mieskin kyllä sanoi että älä ressaa mistään painosta :D

Tissit ja alavatsa kutisee ihan järkyttävästi. Pahoin pelkään että enteilee lisää arpia, vaikka tuntuu että kyllä tuossa vielä olisi esikoisen jäljilyä ekstra nahkaa mikä vois ennen ratkeamista kiristyä..

Viikonloppuna katsoin osan vaatteista läpi ja kaikki vaaleansiniset ainoastaan laitoin takaisin varastoon :) niitä ei onneksi ollut paljon ja pitihän se muutama punainen ja liila body käydä ostamassa :) vielä olis reippaasti vaatteita katsottavana läpi, mutta lajittelin nyt vaan 50-56cm. Niitä esikoisellakin käytettiin ekat 3-4kk, joten katsotaan sitten lapsen synnyttyä tarvitseeko isompia kokoja alkuun.

Mimmi & möhkis 21+4
 
Tiedot listaan: LA 23.05, K-HKS, 27 vuotta.

Johan oli yö, pikkuisella oli paljon asiaa. Potki moneen kertaan. Välillä mä mietin että jos mä heräilen jo nyt siihen, niin mitä se on parin kuukauden päästä? :rolleyes:

Painoa on nyt tullut +3kg. Kaikki on kyllä tullut mahaan, en oo huomannut muutosta muutoin. Aika vähän muihin verrattuna. Mä odotinkin ettei mulla varmaan paino nouse hirveesti, koska kysyin raskauden alussa miten omalla äidillä oli paino mennyt. Mua synnyttäessään painoa oli tullut + 7kg, eikä kaikki edes huomannut että oli ollut raskaana... Mä oon aina ollut suht hoikka, joten heti raskauden alussa aloin odottamaan että tulispa se ihana vauvamaha ja kiloja! No niitä sai odotella tosi pitkään, mutta nyt kyllä ton mahan näkee jo selvästi...

Aattelin malttaa vielä pari viikkoa ja mennä sitten tonkimaan omat lapsuusvaatteeni. Mulla on säästetty melkein kaikki - toivon mukaan sieltä löytyy kauniita retrokuoseja. Ja ehkä muutakin kuin vaaleanpunaista...

Liitoskipuja on ollut jonkin verran, mutta aika vähän. Alkuraskauden olin todella huonovointinen ja lenkkeily loppui siihen. Parin kuukauden sängyssä makoilu vei lihakset, ja nyt kun oon yrittänyt taas aloittaa niin huomaa että kunto romahtanut. Mulla on muuten viikon ollut oikeanpuoleisten kylkiluiden alla tosi pistävä kipu? En oo oikeen keksinyt miten sen voisi raskausoireisiin liittää, ajattelin että joku lihas kiukuttelee, mutta ei tunnu menevän ohi millään...

Ghibli rv 20+0.
 
Ghibli laittelin sut listaan, tarkistahan vielä että meni oikein? :)
Ja tuo sinun pistävä kipu oikean kylkiluun alla, minulla hieman samanlaista juurikin oikealla kylkiluiden alla, mutta lähinnä tuntuu että istuessa (varsinkin huonossa ryhdissä) kylkiluut painaisivat sisuksia. Tätä on ollut nyt koko viikonlopun ajan vaivana, enkä oikein tiedä mitä se on..
Tuo painon tulo on kyllä varmasti yksilöllistä, meidän vaakasta on patterit (onneksi) loppu, joten ei tietoakaan kertyneistä kiloista. Olosta päätellen niitä olisi tullut useampikin viime neuvolan jälkeen, mutta varmaksi en osaa sanoa.
Vauvanvaatteista.. Minä ajattelin myös hankkia kaiken käytettynä, mutta kierrellessäni kirppareita niin ainakin neutraaleja lasten vaatteita on kierrossa täällä päin suht vähän. Totta kai tilanne muuttuu kun saa tietää kumpi siellä asustaa.. :) Täällä on myös ainakin yksi lastenvaate kirppari, mutta mielestäni sieltä löytää vielä vähemmän käyttökelpoista vaatetta entä normaalilta kirpparilta. Saapas nähdä muuttuuko ajatukset vielä ajan kuluessa.. :D
Oletteko ajatellut vauvavakuutuksen ottamista?
Pakko alkaa kirjata nyt tyttöjen ja poikien nimiä ylös ja alkaa tehdä kaiken maailman testejä, kiva lukea sitten jälkeen päin kumpaa veikkailtiin ja arvuuteltiin ennenkuin tiedettiin totuus. ;) Viikko ru:hun, hui!
 
Henttis kiitos, oikein meni. (y)

pirpana-: Voi olla toki että mulle käy samoin, vielähän tässä kerkee ihan hyvin sen 20kg saada painoa... Ainakin nyt kun vuosi vaihtui niin tuntuu pystyy syömään ihan loputtomiin, ei tuu enää kylläisyyden tunnetta...

henttis, mä tein pitkän mietinnän ton vauvavakuutuksen kanssa. Selvittelin tarjoukset eri yhtiöistä ja vertailin niitä. Mun mielestä Pohjola oli paras, joten otettiin se sitten sieltä. Ilman omavastuuta. Onpahan sitten olemassa jos jotain tulee.

Syksyllä jo pohdittiin lapselle nimiä. Oon joskus aikoinaan niitä jo pyöritellyt, ihan huvin vuoksi. Olin tytölle jo keksinyt nimen. Jännitti mitä kihlattu siitä tykkää. Mutta tykkäsi! Ja mitä luultavimmin tyttö on tulossa (varovainen ehkä tyttö-lupaus), niin nimi on jo tiedossa. Nyt mä vaan ihmettelen että miten osataan olla kutsumatta lasta jo sen omalla nimellä, kun se olis niin luonnollista? Mutta sitten lipsautan sen nimen jo kaikille. Meillä on nimijuhla kun ei haluta kastaa lasta kirkon jäseneksi. Mitäs intoa koko nimijuhlassa olis jos nimeäkään ei siellä annettaisi...
 
Vakuutuksesta, ei vielä lopullista päätöstä olla tehty, esikoiselle otettiin kun oli n. 8kk ikäinen, eikä olla kertaakaan millään tapaa hyödynnetty (ei lääkekuureja ja korvat käyty terveyskeskuksessa tarkastamassa flunssan yhteydessä kun paljon lähempänä kuin yksityiset). Hyvähän se olis olla jo ennen syntymää, niin kattaus kaikki mahdolliset sairaudet, mutta jotenkin itse ajattelen että lääkkeissä kuitenkin maksukatto ja lasten sairaanhoito kuitenkin lähes ilmaista. Mutta silti kuitenkin harkinnassa :)

Me ei olla nimeä vielä keksitty (en ole kyllä paljoa vielä jaksanut miettiä), ristiäiset pidetään sitten kun lapsi on n. 7-8vko (esikoinen ainakin oli tosi nätisti koko toimituksen ajan sen ikäisenä :)), vaikka en kuulu kirkkoon. Kummit vaan on nyt mietinnässä. Ehdokkaita kun ei kovin paljoa löydy. Esikoiselle meni "kaikki" ja muut ei kuulu kirkkoon. Pariskuntia ei jotenkin haluta, kun omassa ja miehen lähipiirissä eron tultua se toinen on sitten ollut pitämättä yhteyttä.

Noista arvista, mä luulin että vatsa olis viime kerralla säästynyt niiltä (peppu,reidet,tissit,kyljet ratkes n. puolivälissä), mutta 2 viimeisen viikon aikana alavatsaan (ja häpykummulle) niitäkin ilmeistyi ihan reippaasti. Ei onneksi ole mitään isoja, mutta pieniä on paljon. Haalistui kyllä ihan siedettävästi niin että alle vuodessa kehtasi mennä rannalle :)

Täällä vaivaa väsymys, vaikka öisin nukkunut kuitenkin ihan riittävästi (8-10h), mitä neuvolakorttia esikoisesta katselin niin näillä main lähti hb laskuun. Nyt ei ole ollut raskausvitamiinit käytössä, vaan tavalliset + muita, mutta rautaa varmaan olis hyvä ottaa purkista. Noh katsellaan sitten loppukuun neuvolan jälkeen.
 
Heipä hei,

Heti kun valittelin ettei masua vielä näy niin sieltähän se pomppas. Nyt ollaan kyllä jo niin raskaanaolevan näköisiä ettei voi erehtyä :D Minullekin painoa tullut nelisen kiloa, mutta en jaksa ottaa siitä stressiä (ainakaan vielä, katsotaan sitten loppuraskaudesta). Esikoisesta tuli +10kg ja ne lähtivät ihan muutamassa viikossa. Raskausarpiakaan ei ekalla kierroksella tullut lainkaan, jännä siis nähdä miten nyt käy.

Te keillä on jo entuudestaan pieniä lapsia niin oletteko ajatelleet tuplarattaita? (sori jos tästä ollut jo puhetta, en muista) Meillä esikoinen 2,5-vuotias pikkuisen syntyessä enkä osaa päättää pitäisikö hankkia tuplat vai ei. Meidän nykyiset yhdistelmät ovat lähes täydelliset enkä haluaisi vaihtaa huonompaan. Bugaboon tuplat taas on niin järkyttävän hintaiset etten haluaisi varmuudeksi sellaisiakaan ostaa. Eikä ole oikein tilaa kaksia rattaitakaan säilytellä. Onneksi muuten vauvaa varten melkein kaikki onkin jo valmiina. Söpöisiä vaatteita toki pitää ostaa, varsinkin jos tulokas eri merkkiä kuin esikoinen <3

Meillä on tulokkaalle vakuutus. Mielummin varaudun kaikkeen ja esikoisella lapsuudenajan vakuutus ollut kovassa käytössä. Meidän on töidemme vuoksi vaikea mennä julkiselle ja yksityisellä niin hyvä palvelu. Hoidettiin esim korvien tuubitus yksityisellä mikä säästi 60km sairaalareissulta. Tuollaiset pienet operaatiot hajautettu täällä lähikuntiin.

Ghibli, ihana että teillä jo nimi valmiina. Meillä on miehen kanssa tosi erilainen nimimaku, joten katsotaan millainen vääntö nimestä tulee :)

Ihon kutinaa ei ole ollut, mutta unettomuus vaivaa. Iltaisin saan kyllä helposti nukahdettua, mutta jos herään yöllä niin saatan olla tunteja hereillä ennenkuin nukkumatti iskee uudelleen. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?

JÄNNÄÄ, ru parin päivän päästä. Haluaisin jo niin kovin tietää kumpi tulossa!

Wiimis ja poju 20+3
 
Meille tulee kans vakuutus Pohjolasta. Mun mielestä on hyvä olla, toi kuitenkin korvaa paljon kaikkea ja koskaan ei voi olla liian varautunut, kun koskaan ei tiedä mitä tapahtuu. Itse kun oon vammaistyössä, niin haluan varautua esim siihen, että lapsi sattuisi vammautumaan synnytyksessä tai lapsuudessa (toivottavasti niin ei käy), niin ettemme joudu rahallisesti pulaan/ emme voisi tarjota parasta mahdollista hoitoa lapsellemme. Vakuutus on kallis mutta ehdottomasti sen arvoinen. Lisäks otetaan molemmille henkivakuutus, jos toiselle sattuu jotakin, ei toinen jää puille paljaille. Tai lähinnä minä, kun mun tulot pienemmät miehen tuloihin verrattuna.

Meillä oli molemmille sukupuolille nimi valmiina ja nyt kun se sukupuoli on ehkä tiedossa aloin miettimään, että mitä jos se vauva ei näytäkään sen nimiseltä :D no, kai sen nimen kerkii sittenkin ;) meillekin tulee nimiäiset, kun kumpikaan ei kuuluta kirkkoon...

Ihon kutina, luulin että mun atopia vaan on pahentunu kun ei pysty aina edes vaatteita pitämään, jossei laita puolta purkkia rasvaa, mut vissiin on raskausoire sekin :D

Onks kovia pakkasia? Turussa on -17, mulle toi olis paras ulkoilukeli, mutta kun ei ole sopivia toppahousuja :D
 
Tänään on rakenneultra, jännittää :X3:

Mulla on paino vielä pysynyt samassa kun ekassa neuvolassa ja tavoitteena onkin että ei yhtään nousisi (ylipainoa jo lähtötilanteessa). Vähän kyllä jännittää loppuaskaus miten sen saa pysymään, mutta senpä näkee sitten.

mimmi92, minulla on myös viime viikosta lähtien vaivannut väsymys, pitääkin muistaa mainita siitä ensi viikolla neuvolassa. Ihan piti ääneen miehelle ihmetellä että voiko raskausväsymys tulla takaisin alun jälkeen... nneksi ei ihan yhtä paha ole kun alussa, mutta ärsyttävän vetämätön olo ja kokoajan tekisi mieli vaan nukkua :sleep:

Ainiin, eilen tunsin ensimmäisen kerran ihan selvästi myös mahan päältä potkut :love: En uskaltanut liikahtaa tai edes huutaa miehelle että tulisi kokeilemaan, ettei vaan lopettaisi. Kävin sitten jälkeen päin kertomassa toiseen huoneeseen miehelle että arvaas mitä just tapahtu :D

Jensku ja mukula 21+3
 

Yhteistyössä