** Toukokuun Toiveet 2011 ** Huhtikuussa




Pistäkää päivityspyynnöt punaisella, niin hoksaan paremmin laittaa kaikkien tiedot kohilleen. Yritän kyllä huomata myös ei punaisella laitetut päivitykset, mutta jos en huomaa, niin pistähän vaikkapa yv:tä! =)


Toukokuisia jo 96 ja 5 vauvaa syntynyt!

Laskettuaika--Nimimerkki--Monesko lapsi--Synnäri

28.4
Aina äiti----5.----TAYS

29.4
Nöösi----2.----EKKS

30.4
katinkas----5.----OYS poikalupaus

1.5
mee86----2.----KOS
katherine----2.----? poikalupaus

2.5
valdemaria----2.----KYS poikalupaus
enkuli85----3.----?

3.5
UlriikkaEleonoora----1.----?
wabisabi----1.----?
Carjer----4.----OYS
Mupukka----3.----KYS tyttölupaus

4.5
Tuuliina84----3.----K-SKS
sirpaleina----2.----K-SKS tyttöolo
Sihistin----2.----OYS poikalupaus

5.5
teddybear-----1.----SeKS poikalupaus

6.5
mivita----2.----OYS

7.5
tatskattu----2.----KOS tyttölupaus
Tuuli71----1.----?

8.5
Jadey----3.----KOS
zikiziki----2.----EKKS
fariini----4.----ÅCS poikalupaus

9.5
Marjukka_29----3.----PHKS tyttölupaus

10.5
Sanasa----1.----JS poikalupaus
Saana12----2.----?
Iksu81----2.----? poikalupaus

11.5
Pilvis----2.----OYS
koiramamma----2.----K-SKS
Heissu----2.----KOKS tyttölupaus

12.5
Phoebsi----2.----PHKS
esteri234----2.----TYKS tyttölupaus
mustajuuri----2.----KOS poikaolo
Marsku----3.----JS
tanttis----4.----VKS

13.5
Vadelmaunelma----1.----NKL tai JS
tipsu----2.----K-SKS tyttölupaus

14.5
MaiMei----1.----NKL poikalupaus
Enie----5.----KYS
Tiipula----1.----VAS

15.5
kielovanamo----1.----K-SKS
sweetpearl----2.----VAS poikaolo
Galway----2.----KOS/HP
cissus----1.----PHKS poikalupaus

16.5
Poppana86----1.----KOS tyttölupaus
piuh-78----2.----?

17.5
leena77----3.----OYS poikalupaus
felis catus80----?----SatKS
mikäkesä----4.----SeKS
tutti_fruit----1.----Kys poikalupaus

18.5
Luhtavilla----4.----LKS tyttöolo
nepula----3.----TAYS tyttölupaus
apsi----2.----K-SKS tyttöolo
poplin----1.----?
Kayla----2.----HYS tyttöolo
eksu77----3.----SatKS tyttölupaus

19.5
Lilya----2.----K-HKS tyttölupaus
Catalia----2.----KOS tyttölupaus
Linttu----2.----?
Miiku76----1.----LS

20.5
Calypso----2.----TYKS tyttölupaus
la Mariposa----2.----OYS tyttöolo
Lumpe----1.----?
Innukka----3.----?

21.5
fyssari86----1.----LKS tyttöolo
SoOz----2.----SatKS

22.5
rikupi----1.----VKS poikalupaus
Vilhelmiina83----4.----MKS poikaolo
Lorvikatari----2.----Kys tyttölupaus

23.5
TOUKKA----2.----KAKS poikalupaus
haaveilija87----1.----TYKS poikalupaus

24.5
Diipeli----2.----OYS tyttölupaus
Pieni tiikeri----1.----K-SKS tyttölupaus
Haidih----3.----HYS tyttölupaus
kevlarsoul----1.----K-SKS poikalupaus
Lily_85----1.----TYKS poikalupaus

25.5
lyrae----1.----JS poikaolo
JA82----3.----LS tyttölupaus
Tiudeliini----1.----K-SKS poikalupaus
ciba----2.----JS tyttölupaus
TUUtikiks----2.----NKL? poikalupaus

26.5
Ansukka----2.----MKS tyttölupaus

27.5
Jennile----2.----SeKS
riina82----2.----SeKS

28.5
rusina+mama----2.----?
eltza----4.----OYS
Maybaby----5.----KOS poikaolo
mama-84----3.----SatKS
Nannaliina76----6.----TYKS poikalupaus

29.5
Jossuliini----2.----OYS
Kinsella----2.----KYS
miuku1980----2.----OYS poikalupaus
Chira----6.----LS
tammiska----?----Tays

30.5
elinal23----1.----TAYS
Nelli79----1.----? tyttöolo
Luomuvaimo----2.----ulkomailla poikalupaus
vattula----2.----KHKS tyttölupaus

31.5
Supuliini----1.----TAYS
Minsku82----2.----PS tyttölupaus


------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------

Syntyneet! :heart:

Tammikuu
30.1. Mupukka (26+5) - tyttö - 870g

Maaliskuu

15.3. MaiMei (31+) - poika - 1265g
18.3. TUUtikiks (30+2) - poika - 1425g ja 41cm

Huhtikuu
15.4. piuh-78 (35+4) - tyttö - 2590g ja 47cm
23.4. valdemaria - poika - 3030g

------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------


Edelliset keskustelut:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...11-syyskuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...-marraskuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1884717-toukokuun-toivotut-2011-joulukuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1899737-toukokuun-toiveet-2011-tammikuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1917023-toukokuun-toiveet-2011-helmikuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1932162-toukokuun-toiveet-2011-maaliskuussa/

------------------

Surun kohdanneet :hug:

Cappuccino
taaperotx5
Champion
Sanmar82
A
karvatonkoira
alibaba2
kaz
Minnäi
Neiti-81
Bebel
viidenmamma
Rominas
riikka086
Jonna_91
Milliz
äiti x4

------------------

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
KOS/HP = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus
 
Viimeksi muokattu:
Haidih vasta äsken tekasin ton pinon, joten aikaisemmin ei tähän voinu vielä kirjottaakaan =)

Ja onnea vielä TUUtikiks! Uskomatonta, että voi tonne syntyneisiin laittaa jo noin "monta" vauvaa, melkei kävi itkettämään kun teitä ajattelin siellä vauvan kanssa. Toivottavasti kaikkien vauvat vahvistuu nopsaan eikä enään tule mitään takaiskuja :heart:

Samalla vois laittaa, et hitto vie kun alkaa olla jo niin raskas olo! Vali vali :p No paras ois pienen pysyä mahassa vielä monta viikkoa, koska on niin pieneks ennustettu.

Oon pari päivää edellä muita, mutta jos nyt uskaltais kerran poksahtaa..

- N ja Kaino 36+0
 
Kiitos taas uudesta ketjusta Nöösille! Minulle voit laittaa tietoihin, että ensimmäinen lapsi tulossa.

Olo on jo tukalahko, mutta toivottavasti pieni mies pysyy matkassa vielä monta viikkoa. Töitä jäljellä kaksi viikkoa, sitten helpottaa! Hyvin olen jaksanut kävellä ja käyn edelleen salsaamassa kerran viikossa, mutta (tietokoneella) istuminen on vaikeaa, kun maha alkaa heti painaa ja ylävatsa kipuilla : /.

Kevlarsoul ja karhuski 32+4
 
Onnea TUUtikiks pienestä prinssistä :):flower:.

Täällä ehä rt tänään...Koko yö oli melkoista zumbaa neidillä. Meillä tuli vähän miehen kanssa sanomista toissapäivänä ja jäi sitten äidilleen yöski eilen, minä täällä ketutukseen:kieh: sitten pesin koko keittiön katosta lattiaan ja olin päälle koirien kanssa pitkällä lenkillä... Ei tullut uni viime yönä ollenkaan sitten, ja vessassa käydessä tuli ihan (Ällövaroitus ) kuin olisi limatulppaa tullut, melko runsaanlainen vielä...Maha on ollut hieman sekaisin pari päivää, mietin että onko se kohta menoa sitten. Yöllä oli "tavallisia" menkkajomotuksia ja vihlomisia kohdunsuulle, mutta ei mitään sen kummempaa, kipeitä supistuksia tms en tuntenut onneksi. Nyt pitää koittaa ottaa rauhallisesti, ja toivoa,että neiti pysyisi nyt vaan mahassa ainakin sinne 36 vk. No miehen kanssa asiat sovittu, ja odottelen sitä kotiin töistä, mutta josko jotain hyvääkin, on meinaan keittiö nyt putipuhdas:D. Niin ja huoh, ensi kuu olisi sitten jo Meidän kuu, juuri muistan vasta plussaanneeni :)....

JA & Nöpsy 32+3
 
Viimeksi muokattu:
Ajatelkaa se on jo huhtikuu! :popcorn: Tässä kuussa varmaan alkaa jo enempi vauvauutisia satelemaan.
(.) muutamana päivänä supistellut tosi paljon, mutta ei nää semmosia ole että oisin vielä huolissaan. Mun kohdunsuun tuntien se ei aukia kirveelläkään |O Vaan eipä tässä näillä viikoilla kyllä vielä tarvi auetakaan :)

Tentit on vihdoin ohi niin nyt sitten ilmeisesti saa alkaa völläämään, jotenkin en vaan osaa olla tekemättä mitään, toisaalta voishan nuita kestoja alkaa pyörittään koneessa ni ois sitten imussaan kun nyytti syntyy..

Diipeli ja tytteli rv32+4:heart:
 
Kiitos uudesta ketjusta Nöösi!! :flower:

Onpas taas tullut tekstiä, kivaa! Sain just luettua maaliskuun pinon loppuun ja tän uuden ja nyt äkäseen kirjoitan mitä sieltä vanhasta tuli mieleen (ja mitä muistan).

Katherine: voimia teille rankassa tilanteessa :hug:

Tuutikiks: Onnea pienen pojan johdosta!! Toivottavasti hän siitä vahvistuu ja selviätte ilman suurempia takaiskuja.

Nelli: Tuli mieleen, et periaatteessa 4 kiloista (tai yli) vauvaa ei tarvii "pelätä" varsinkin, jos on tiedossa että hän saattaapi olla pitkä. Se vauvan pää on kuitenkin aina se isoin kohta ja voi olla iso kiloistaan pienemmälläkin vauvalla. Kun pää on syntynyt niin loput vauvasta vaan yleensä solahtaa ulos. Joillain voi kyl olla leveät hartiat.

Nyt tuli oikosulku, olikohan vielä jotain..

Mulla on "piiloturvotusta" eli ei niin selvästi näy sormissa tai nilkoissa, mutta tiedän että sitä on. On ollut molemmissa aiemmissa raskauksissa myös. Yleensä sairaalaan on jäänyt nesteen poistuttua jotakuinkin 8 kiloa. No ok, ekassa raskaudessa tais olla sormissa suurin osa. Aamuisin oli peukalot silleen sijoiltaan ja joutu niitä aina verryttelee, että ne ois toiminu ja kipu ois hävinny.

Mä en osaa vielä ees ajatella, kumpi ois parempi perätilassa - sektio vai perätilasynnytys. Onneks sitä ei tarvii vielä tietääkään, mut kai se on hyvä vähän pohtia etukäteen, jos vaikka vauva ei kääntyiskään. Onneks tätä ajatellen on vielä monta viikkoa laskettuun aikaan.

Eilen muuten alkoi mun äitiysloma!! Eipä tosin paljoa päivät muutu, kun oon hoitovapaalla ollu eiliseen saakka =)

Huomenna poksuu!

Jadey + vaavi 34+6
 
Tuli käytyä tänään siellä synnytysvalmennuksessa. Olihan siitä paljon hyötyä, mutta mulla vaan pelko kasvaa mitä enemmän viikot vähenee, huh huh..

Saatiin käydä myös tutustumassa vauvojen teho-osastolle, siellä oli tosi pikkusia vauvoja, voi että.. Yks oli varmaan jollain viikolla 26 tjsp syntynyt ja valohoidossa keskoskaapissa.
 
Huomenta! Mä olen ollu jo muutaman viikon lomalla, mutten huomaa edes lomailleeni, koska olen koko ajan jossain päin menossa..Noh, ehkä tää tästä rauhottuu viimeistään ku vauveli syntyy. Ennen kutsuttiin timantiksi ja nyt mä olen alkanu kutsumaan sitä höpsykäksi, äidin oma höpsykkä :heart: Tosin kutsun välillä koiraakin tolla nimellä, heh :D Mutta ajattelin, että olis ihana tilata nimet noilla kahella nimellä, timantti ja höpsykkä :heart:

Ootteko muuten aatellu tehä isyyspakkausta? Mä tein listan tavaroista varmaan heti plussattuani, mut mitään en oo sen eteen tehny..Höh..Tarttis varmaa alkaa ostamaan/tilamaan ne tuotteet siihen, ettei jää viime tippaan..
Aattelin myös, että jos saisin vähän säästettyä ni sinne isyyspakkaukseen tai sitten jossain hyvässä kohassa antaisin miehelle lahjakortin johonkin niska-hartiahierontaan ikäänkuin kiitokseks tästä rempasta ja kun tekee meille kotia vaikka painaa kolmivuoroduunia ja käy vielä koulua :heart: On varmaa hippasen raskasta...
Mut semmosia omia höpinöitä taas..

Ai nii, kävin tuolla synnytys puolella lukemassa noita synnytystarinoita ja huh. Aikamoisia...
 
Hei taas pitkästä aikaa! Kun on vähän aikaa taas poissa, on tapahtunut taas vaikka ja mitä...

Oikein paljon TUUtiksille onnea pikkuruisen pojan johdosta :hug:

Sieltä ne pienokaiset vain yksi kerrallaan syntyvät suureen maailmaan.

Talvilomaviikko on ohi ja voi hemmetti miten yhdessä viikossa voi saada kulumaan rahaa! Mies oli lomalla yhtä aikaa ja ihan vaan ajeltiin tässä lähitienoon kyliä ja kaupunkeja läpi ja rahaa paloi kun parhaimmallakin reissulla. Nyt suu säkkiä myöten ja laskut maksuun...

Tiistaina sitten alkaa ihan oikea äippäloma vaikka tuntuu, että tätä lomaa on jatkunut pidemmänkin aikaa. Ei ole sitten yhtään ikävä töihin! Maanantaina taas kutsuu neuvola ja tästä lähtien joka viikko. mulla olis pitänyt olla nyt lääkärikin (se viimeinen), mutta terkkari oli sitä mieltä että siirretään viikolla eteenpäin joten mennään vaan normineuvolaan.

Mutta nyt pitää lähtee kuorimaan perunat, että päästään syömään. Esikoinen kömpii varmaan kohta riparitapaamisesta nälkäisenä kotiin :) Jatkellaan ensi viikolla!
 
Hei! Hyppään (tai ennemminkin lyllerrän :D ) jonon jatkoksi, jos vain sopii. Pinoja olen kyllä käynyt lueskelemassa, mutten vain ole saanut aikaiseksi itse liittyä mukaan. Raskaus on mennyt suht hyvin, vähän ekstraa tosin oli alussa vuotojen kanssa ja sitten lisäpäänvaivaa 25 viikolta alkaen, kun tuli sokrurasituksen jälkeen raskausdiabetes-diagnoosi. Ruokavaliolla arvot pysyneet onneksi hyvinä, mutta vauvan vointia ja kasvua seuraillaan ä-polilla muutaman viikon välein. Sokruja mittailen parina päivänä viikossa ja aina ennen polikäyntiä sitten vähän useamminkin.

Taysiin olen menossa synnyttämään ja la. on 29.5. Vammalaan olis tehnyt mieli, mutta kun tuli tuo rd, niin en sitten uskallakaan, jos tulis jotain erityistä synnytyksessä. Isokokoista vauvelia siis odotellaan.

Tammiska, ja tänään poksuu 32 :heart:
 
Kiitos uudesta pinosta :)

Sf-mitasta: Minulla ne on aina huidelleet yläkäyrien yläpuolella tai no ekassa ja tokassa raskaudessa sitä yleensä täällä päin mitattiinkaan, kaksosista ei mittailtu ja tästä raskaudesta pari kertaa ihan huvikseen vain. Eka lapsi oli 4050g ja 51cm ja toka lapsi 4000g ja 51,5cm eli ihan normaali kokoisia vaikka käyrät paukkoi missa paukkoi. Eli itse en arvosta koko mittaa minään. Sehän riippuu pitkälti myös lapsiveden määrästä, vauvan asennosta ja kohdun tilavuudesta jne...

ON: Ei mitään uutta. Loppu lähenee jos lääkärin arviot paikkansa pitää että 37-38 viikoilla syntyy. Itse kyllä epäilen että menee ainakin sinne 38+

Enie + Tou 34+1
 
Heippa
Hetkeksi katkesi malttamaton "en jaksa odottaa enää"-olo. Mun vuoro oli olla oksennustaudissa. Kävin eilen nestetipassa ja nyt on olo jo parempi. Mietin siinä, että nyt ei olisi hyvä aika synnyttää, kun olin niin vetämätön. Vauva jumppasi kovasti varsinkin saatuaan vähän energiaa siitä mun nestetipasta. Sentään tuli nukuttua melkein 2 vuorokautta. Muuten mulla on unet olleet olemattomia.
Alan olla selvästi terve, kun höyryän jo keittää tuttiullon korkin ja rintaumun osia...
Ja aamulla kyynelehdin synnytysohjelmaa telkkarissa. Huomenna ä-pkl käynti.
Eipä muuta nyt oman navan lisäksi...

Valdemaria ja vauva 36 POKS
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Äitiyspakkaus tuli tänään, pakko oli hypistellä :) satuttekos tietämään, taas näin ensimmäisen lapsen ollessa kyseessä-olen siis tietämätön-voiko noita harsovaippoja käyttää imetyksen jälkeiseen pulautteluun? kun aiotaan käyttää kerakäyttöisiä vaippoja niin olis hyvä löytää jotain muuta käyttöä noille.
 
Pieni tiikeri: Jos tarkoitat niitä harsoliinoja, ehdottomasti hyviä pulauttelusuojaksi. :) Jos haluaa vähän privaatimmin imettää silloin kun se on tehtävä julkisessa paikassa, harsoliina sopii hyvin suojaksi katseilta puklujen lisäksi. Jouduin pitämään aina harsoliinaa olkapäällä jos halusin varmistaa pukluvapaan vaatetuksen. Tyttö puklasi imetystä tai pulloruokailua ennen jälkeen ja väleissä... Myös vaunuissa olevan vauvan voi suojata auringolta noilla kun pyykkipojalla tms. kiinnittää kuomuun. Noista liinoista on moneen käyttöön vaikka ei kestovaippoja käytä.
 
Moikka!
Neuvolakuulumisia. sf mitta oli 32 cm, verenpaineet ihanteelliset, pissa puhdas ja hemoglobiinikin oli vähän noussut (103 --> 108). Eli kaikki hyvin. Painoa on tullut siis aivan järkyttävästi, taas, vaikka vannoin ettei tuu niin paljon ku ekassa raskaudessa. Ihan samoissa on kuitenkin mennyt... Oliskohan sitä nyt sitte semmonen vajaa 20 kg plakkarissa... No samapa tuo ku kuitenki on kaikki kunnossa ja voihan tässä yrittää tsempata vielä tän loppuajan!
Terkkakin kyseli, että onko jo kotona kaikki valmiina, ku tuo ekakin syntyi 37+1. Siinä vaiheessa alko jo taas vähän jännittää! =) Onhan nuo onneksi jo kaikki valmiina, voi keskittyä lyllertelemään ihan omaan tahtiin. Liitoskivut on taas ihan hirveitä, välillä oli jo pitkään poissakin.
Töitä olis pääsiäiseen asti, tänään oli tosi hankala istua jo päivä, et saa nähä. Mielellään olis loppuun asti jos vaan pystyis.

Vesisateisia terveisiä, miuku + pötkylä 32+1
 
Kiitos Nöösi uudesta pinosta! :)

Jadey, joo tottahan tuo on että ei se vauvan kilomäärä pelkästään ole se ratkaiseva tekijä että turha kai tässä on arpoa asialla vielä ;) Meillä on miehen kanssa tosiaan melkein identtiset mitat olleet eli 50cm ja vähän yli 4kg molemmat.

Diipeli, onnea tenttien loppumisesta! Mä olen myös samantyylinen että en tykkää olla tekemättä mitään että hieman pelottaa miten tyhjän päälle sitä oikein putoaa kun parin viikon päästä työt loppuu ja loma alkaa. No toisaalta, se kuukausi (jos siis tulisi la:na) menee varmaan tosi nopsaan.

Tiudeliini, kuulostaapa kivalta toi että pääsi vähän katsomaan sinne tehon puolellekin! Ainakin sitten jos joskus sinne ikävästi joutuu menemään niin ei ole ihan uusi paikka. Mä olisin tyytyväinen jos pääsisi sinne synnärille edes mutta kun ei :(

Haaveilija, kuulostaa kivalta toi sun isyyspakkausidea ja lahjakortti, mies varmaan tykkää! Itse en usko että jaksan väsätä pakettia vaikka onkin hauska idea.

Tammiska, tervetuloa!

Valdemaria, voi ei mikä oksennustauti! Onneksi on parempi olo jo.

Omaa napaa, tänään oli neuvola ja edelleen tuntuu että en juurikaan saa niistä käynneistä mitään irti. Neuvolatädit ketä mulla on ollut eivät juurikaan oma-aloitteisesti kerro mitään enkä ehkä sitten osaa kysellä tarpeeksi. Koska tuntuu että verenpaineen, painon ja sydänäänien lisäksi ei juurikaan aloituslinea "kuinka voit" kummemmin tule juttua. No toisaalta kun kaikki on kunnossa raskauden suhteen niin ei kai sitä tarvi mitään ylimääräistä infoa. En oikein edes tiedä minkälaista infoa odottelen sieltä, ehkä enemmän jotain synnytykseen liittyvää sitten.

Yritin tänään puhua peloistani isokokoiseen vauvaan liittyen mutta ei tullut oikein vastakaikua. Vaan kommentti että 38 vkolla tehdään neuvolassa kokoarvio ja sen perusteella voi saada lähetteen äippäpolille mutta jos ei mitään hälyttävää ole niin ei lähetettä tule.

Ss-mitta oli 28cm ja painoa oli tullut 600gr/vko eli olisi ehkä aihetta nyt alkaa säännöstelemään syömisiään ettei tuo paino ihan karkaa käsistä... Kaikki muuten hyvin, vauva oli edelleen raivotarjonnassa ja liikkuu ahkerasti ettei ainakaan onneksi tarvi epäillä onko sillä kaikki hyvin :)
Nelli ja Kultahippu 32+0
 
pieni tiikeri meillä myös äpakkauksen harsot olivat nimenomaan pukluharsoina, ja iteasiassa vaikka poika on jo 3v, hän tykkää nukkua harso kainalossa <3 Nyt pitäis sitten vielä ostaa tulokkaalle nuo pukluharsot erikseen, muutaman oon kestovaippailuun kokeilumielessä hommannut.

Haaveilija tuo isyyspakkaus on kiva juttu, esikoisesta väänsin sellaisen,nyt en vaan oo saanut aikaseksi..

(.) Eilen alkoi sitten äippäloma (varhennettuna) ja oli eka neukkukäynti uudella paikkakunnalla. Ihan ok täti ja kaikki arvot oli hyvät, hb:kin oli 130->120 vaikken oo mitään lisärautaa syöny eli tosi hyvä arvo näille viikoille :) Vauva on jo laskeutunut ja pää kiinnittynyt, ei pitäis enää päästä pyörähtään. Saapa nähdä millon sitten syntyy. Mä kyllä arvasin että on jo laskeutunu ja ihan alhaalla ku hikka tuntuu tuolla tosi alhaalla ja välillä niin kovasti "poraa" tuonne alakertaan. Painoa tullut ekasta neuvolasta 7kg..

sf-mitasta sen verran että siihen ei tosiaan oo luottaminen, tulos on mittaajakohtanen, mulla tää uus terkka sai nyt 31cm ja 3viikkoa sitten lääkäri mittasi 26cm, eli en usko että ihan 5cm ois kasvanu kolmessa viikossa :)

Pinnasängystä sen verran kyselisin että millon olette ajatelleet laittaa petivaatteet ym valmiiksi? Itellä jo kovasti houkuttelis mutta turhaan kait niitä vielä pölyttymään laittaa.. :saint:

Meillä ois vielä muutamia pikkuhankintoja tekemättä kuten tuttipulloja, ajattelin ostaa ihan vaan 1-2kpl niitä aventin jossa on säännöstelty se tutti ettei kovin "helpolla" tuu maito ni jospa sitä sitten isukkkikin vois antaa lypsettyä maitoa jos ja kun sattuu että oon ite ihan kanttu vei väsynyt aina välillä. Sitten tarttis varmaan ostaa tutti kaiken varalta (vaikka imetyssuositukset sanos mitä :D ). Myös punkka ja sitteri puuttuu mutta ne nyt ei oo ku käydä hakemassa jahka sais aikaiseksi :)

Hmm jospa sitä lähtis yrittämään nukkumista taas vaihteeksi, tää yökukkuminen alkaa jo rasittamaan, sittenpä sitä kyllä saa myös valvoa kun toinen syntyy mutta onpahan sitten edes hyvä syy :D

Diipeli ja tyttönen 33+0 POKS! :heart:
 
Diipeli: Siis mä ainakin olen niin uskomattoman malttamaton, että pinnasänky lakanoineen on ollut valmiina jo jokusen viikon, kun halusin ettei mitään jää tekemättä jos vauva päättää tulla vaikka etuajassa. Mulla kun on ollut noita supisteluongelmiakin aikalailla. Tulokkaan sisarukset auttoivat isiä kokoamaan silloin pinnasängyn ruuvinvääntimellä, oli ihanan näköistä kun saivat osallistua. :) Lakanoiden päällä mulla on ihan vaan jätesäkki, syystä A) että eivät pölyynny niin, ja syystä B) Pidän sängyn pinnan sillä mahdollisimman epämukavana ettei kissojen tee mieli mennä sinne nukkumaan :) Omalla yöpöydälläni on suihkepullo, jonka terävällä suihkulla suihkautan samantien jos sängyssä säkki rapisee, eli kissat jäävät "kiinni", hihhih :D Näin mä olen niille opettanut ennenkin jos johonkin paikkaan ei ole asiaa. Samoten mulla on vaunuihin viritetty säkkiä ettei pölyynny ja ettei kisut mene.

Mäkin olen joka raskaudessa miettinyt tota isyyspakkausta, mut ikinä ei ole saanut aikaiseks sellasta koota. Eikä mulla oikeastaan ole juurikaan ideoita että mitä sinne laittais. Mä en oikein tykkää mistään ISI-paidoista ja sellasista ideoista.... yks mikä sinne olis hauska, olis earit, eli siis sellaiset korvatulpat isille :D

Esikoisella tänään synttärit, täyttää 9 v. Musta tuntuu että sitäkin olis vasta ollut synnyttämässä.

Kylläpäs aihealueet pomppii, mut vielä oma napa: Välillä on päiviä ettei tule kuin muutamia supistuksia yhden päivän aikana, välillä enemmän. Nyt on parin-kolmen päivän ajan tullut supistuksia pitkin päivää, lisäks eilen ja toissapäivänä alavatsassa ja alaselässä oli menkkamaista särkyä. No sitten eilen lähdettiin kaupoille ja tuli supistus... ja kun se ei ollut ehtinyt vielä edes loppua, tuli toinen heti perään, joka oli tosi voimakas, kipeäkin. Koko päivän aikana tuli sekä kivuttomia että jonkin verran kipeitäkin supistuksia. Muutaman supistuksen aikaan alavatsaa alkoi vihloakin kummallisesti. Pikkasen aina pelottaa, että milloin on lähtö, kohdunsuu on edelleen pikkasen auki, edellisellä kontrollilla kuitenkin kaulakanavaa jäljellä joku 4cm... ja kuopus kerkisi juuri täysiaikaiseksi silloin kun syntyi, tosin siitä on nyt 7 vuotta aikaa. Viimeyönäkin tuli ainakin yksi kipeä supistus, kun käänsin kylkeä ja olin vessaan lähdössä, meinas pissat tulla housuun. Kyllä jännittää välillä.... supisteleeko muilla kipeästi ja usein? Jotenkin vaan kun tuntee oman kropan, ja tuntee oman raskautensa, niin tällaiset erikoiset pläjäykset pistää miettimään...

Haidih ja tyllerö 33+0 POKSISTA!
 
Haidih Mulla on nyt alkanut kans olla tollasia kipeämpiä supistuksia. Yleensä tulee illalla ja aamulla kun yrittää nousta sängystä. Aina oikein hätkähtää, kun rupeaa vihlomaan alavattasta. Sellaisia kivuttomia supistuksia on oikeastaan ihan koko ajan. Harvoin on vatta pehmeänä, vaan aina on kivikova! :)

Nyt alkaa jo pikkuhiljaa jännittää, että koska se vaavi haluaa ulos tuolta. Tänään tasan kuukausi laskettuun eli 5.5. Huhhuh!! :) Alkaa tää olokin olla jo vähän tönkkö ja vaivalloinen :)

Teddy ja vaaveli 35+5
 
Moikka!

Supistuksia on edelleen täälläkin.

omaa napaa: tänään oli neuvola, painoa tullut 2,5kg kahdessa viikossa lisää, eli nyt yhteensä 4,5kg raskauden alusta. Toivotaan ettei nouse samaa tahtia enää. Neuvolan täti sanoi että se voi olla energiavaraston tankkausta :D Nälkä on ollut kyllä aivan hirveä!

Niin ja vauva on sitten niinsanotusti perätilassa, pää on oikeanpuoleisten kylkiluiden alla. 2 viikon kuluttua katsellaan onko kääntynyt, jos ei niin sitten lähete äippäpolille.

Tikru 33+0 POKS POKS
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys! :)

Ensimmäisenä lämpimät onnittelut Tuutikille pienokaisesta :heart: :flower: Nyt vaan kovasti kaikkea hyvää hänelle kasvamiseen!!!

Pinnis saatiin kasattua eilen! JEE! Tai siis mies sen kasasi ja sitten vaihdettiin samalla makkarissa järjestystäkin, tuli ihan mukavan näköistä ja kiva että jotain edes on nyt valmiina vauvaa odottamassa, oma pieni sänky :heart: (Vaikka on noita lakanoita varmaan vielä vaihdettava ennen vauvan syntymistä kun kerkeevät pölyyntyä.. ;) ) Meiltä puuttuu vauvan vaatteille edelleen se kaappi! Pikaisesti käytiin eilen kirpparilla katsomassa löytyisikö sieltä mitään kivaa, mutta ei nyt tärpännyt! En viiti alkaa vielä pesemään noita pikkuvaatteitakaan, ennen kuin on paikka minne ne laittaa siististi! Mutta eiköhän joku kiva kaappi vielä vastaan tule. (Mulla on mielessäni semmoinen vanhan ajan kaappi, valkoinen ja suloinen. Jossain huutonetissä hurjissa hinnoissa semmoiset ja en toisaalta haluais lisää lastulevyäkään enää meille, yöks! Sellaisiahan saattais hyvin löytää jostain hylätyistä autioista taloista... Et jos lähiaikoina on lööpeissä viimeisillään oleva taloryöväri, niin se olen sitten ollut minä... :whistle: :LOL: No, onneks mun alapää on nyt niin hellänä että jotenkin vaikeuksia olla jo tässä sohvallakin (kiitos eilisen touhuilupäivän...) et taitaa jäädä ryöstelyt väliin!

Nöösille kiitos uudesta pinosta! (jo tokavika !!!)

Tammiska tervetuloa mukaan!

( . ) Mulla oli viime torstaina se äitiyspoli käynti supistelujen takia ja siellä oli kaikki hyvin! Vauvan painoarvio oli 1895g :heart: Tosin se miesgyne oli vähän outo. Tosiaan kun siihen asti neuvolassa oli lääkäri ohjannut mua olemaan täysin levossa juuri kohdunsuun takia, niin nyt tää miesgyne oli ihan toista maata. Kaikkea saa tehdä, ei tarvitse maata enää, tulet sitten synnyttämään ajastaan! :confused: Onneksi sain vielä juteltua toisen tutun gynen kanssa asiasta ja se neuvoi tekemään omien tuntemusten mukaan, vähän puolesta välistä noiden kahden muun gynekologin mielipiteistä!
No, se sopii tietty, mut jotenkin oli olo että se äijä ei ottanut tosissaan koko asiaa... Jep, no näillä mennään. Viikonloppuna oli sitten pakko mennä käymään päivystyksessä. Nyt ei sentään supistusten takia, vaan lastentautien! Perjantaina alkoi koskemaan enenevässä määrin korvaan ja (ke iski flunssa päälle..) vaikka pistelin sallitut 3g panadolia huiviin, niin en nukkunut koko yönä! Aamusta käytiin sitten toteamassa että mulla on korvatulehdus, ja sain antibioottikuurin. Ennen kuin se sitten alkoi kunnolla vaikuttamaan, niin tosiaan meni sit toinenkin yö tosi vähillä unilla. EI toi parasetamoli kyllä auttanut juurikaan, vaikka maksimiannostusta otin... Yöllä sitten sorruin klo 2 yhteen Buranaan (vaikka käyttää ei saisikaan enää näillä rv:llä :ashamed: kipu oli niin ikävä ja onneksi sen jälkeen sainkin hieman nukuttua. Hirveä tauti! Kyllä nyt ymmärtää tosi hyvin miten pienet lapset voivat huutaa kurkku suorana kivusta.. Nyt alkaa vasta olemaan semmoinen suht normi olo ton korvan suhteen, mut todella mielelläni käytän ab-kuurin viimeiseen tablettiin asti!

Viime yönä supisteli pitkästä aikaa kipeästi... Mut onneksi sitten ne loppuivat jossain vaiheessa yötä!

Ansukka ja Mimmi 32+5
 

Yhteistyössä