** Toukokuun Toiveet 2011 ** Huhtikuussa

Heissan! Tässä nää lomapäivät menee, kamalan äkkiä tuntuu aika menevän...
Mies remppaa ja remppaa, mutta tuntuu,ettei homma etene lainkaa ku pohjatöissä kestää niin kauan. Äh..Haluaisin jo nähä ne maalit ja tapetit ja uuden lattian...No, täytyy olla kärsivällinen. Mutta kun olis ihanaa jo päästä laittamaan vauvaakin varten kaikki valmiiks..

Muuten tänne ei kummempia, muutamia supistuksia tullut mun mielestä, mutta ei mitenkään kipeitä...Vauveli potkii ja häärii tuolla ja musta tuntuu, että mä syön koko ajan.:x

Kamalaa kun nyt kuulee nii paljon olevan tota mahatautia liikkeellä, yök!! Mä en halua sitä..:headwall:

Mutta semmosia..Nyt alan ruuanlaittoon.
 
Mahan "nitinästä": Mulla lähes päivittäin, kun ipana oikein kunnollan myllää mahassa, niin mahasta kuuluu napsetta. Ja tosiaan aina tuntuu siltä, että varmaan vedet kohta lorisee.. Mutta ilmeisesti jätkä vaan on jo niin ahtaasti tuolla, että liikkuminen aiheuttaa tota napsahtelua..

Joku kyseli millä viikolla kakkonen on syntynyt. Mulla kakkonen syntyi tasan 40+0, nipin napin ehti lasketulle ajalle, kun syntyi klo 0.27. Tarkka poika:D Esikoinenkin meni tosi lähelle laskettua aikaa.. Laskettuna päivänä mentiin sairaalaan, mutta synnytys pitkittyi ja tyttö syntyi 40+1.

Meillä pojan noro on voitettu, mut tytölle iski sit eilen illalla.. :( Hän oksensikin sitte koko yön ja on jatkanut vielä tänäänkin.. Minä ja mies ollaan toistaiseksi vielä säästytty taudilta. Toivottavasti ei mulle tuliskaan! Mä niin inhoan oksentamista:eek:

Niin ja Tiudeliinille myöhästyneet synttärionnittelut:flower:
-leena ja mustikka 34+2
 
Paino vaihtelee paljonkin vuorokauden ajasta riippuen. Mulla on ollut pääasiassa iltapäivällä kätiökäynnit, joten seuraan anopin luona aamupainoa, koska käytän lähtöpainonakin aamupainoa (eli ennen aamupalaa). Mut näyttää kyllä melkein samoja. Nyt tullut noin 13,5 kg, mikä ensin hirvitti kun ajattelin että nythän tää vauva vasta alkaa kerää sitä rasvaa ja tuplaa painonsa vielä ennen synnytystä! Mut sit tarkistin esikoisen ajan neuvolakorttia, ja rv 33 jälkeen tuli enää viitisen kiloa. Jos pysyttäis alle sen 20 kilon niin olis aika jees... Viimeksihän tuli 21 kg. Nopeasti ne silti lähti, 3,5 kk muistaakseni meni kun kaik oli veks, ja 6 kk synnytyksestä olin jo 7 kg miinuksella. Tällä kertaa riittäis sellanen 2-3 kg miinukselle etten ihan anorektikoksi laihdu.

Toisinaan napsuu vauva täälläkin, ei niinkään siis nitise vaan klikkailee. Oon ymmärtänyt, että vauvan jänteet paukkuu potkiessa? Mulla itsellä kans nivelet helposti naksuu, etenkin nilkoissa.

Tää on vasta toinen vauva meille, mutta esikoinen syntyi 41+4, joten en odottele tätäkään poikaa saapuvaksi ennen rv 41 ainakaan. Tosin nyt oon ite ollut paljon aktiivisempi, ja vauvakin tuntuu vilkkaammalta, että voihan se olla että a) vauva ei malta pysyä sisällä yhtä kauan kuin toi meidän viilipytty-esikoinen ja b) oma liikkuminen käynnistää synnytyksen aikaisemmin. Katellaan. Ennen rv 41 en kyllä anna itelleni lupaa valittaa! :D

Yöllisiä suppareita en ainakaan huomaa jos niitä on... Joskus saatan pikaisesti sellaiseen herätä kylkeä kääntäessä. Päivisinkään en aina niitä huomaa.

(.) Kätilön luona eilen, ja vauva on pää alaspäin ja kuulemma tosi alhaalla - huomasin tän itsekin kun vertasin kuvaa esikoisesta otettuun kuvaan samoilla viikoilla, oli maha silloin selvästi ylempänä. Hb otettiin verikokeella eli tulokset saan vasta ensi käynnillä. Verenpaineet kunnossa - tässä vaiheessa esikoisesta oli selvästi koholla. Sf-mitta 32 cm eli vähän isompi edelleen kuin esikosta. Ei turvotusta.

Täytyy kyllä oikeasti hehkuttaa tätä liikunnan tuomaa hyvää oloa! Jos vaan olisin tiennyt miten paljon parempi olo on raskausaikana kun liikkuu niin olisin pakottanut itseni aktiivisemmaksi jo esikoisen raskausaikana. Toki kävelen hitaammin ja esikoisen nostelu tuntuu jo tosi ikävältä (onneksi ei tarvii paljon kannella), huokailen ja ähkin ihan niin kuin muutkin raskaana olevat, mutta voi että, liikunta kyllä saa tosi hyvälle mielelle. :)

Luomis 32+3
 
Lyrae: :LOL: Hauska sattuma teidän papruissa! Eiks oo kiva kun tietää synnytysajankin. Voi ajoissa alkaa valmistautumaan :LOL:

Katherine: meillä esikoinen syntyi 38+5 ja toinen 40+6. On kyllä ärsyttävä odotella jos menee lasketun ajan yli :kieh: Varsinkaan nyt en toivo et menee, koska tää maha vaikeuttaa kaikkien elämää jo tässä vaiheessa. Sama siis ku Nepulalla.

Mulla ei oo ikinä kuulunu mitään ääniä mahasta. Paitsi tokalla kerralla kuului naps, kun alkoi kivuliaat supparit. Lapsivesi ei kuitenkaan menny, joten en tiiä mistä se ääni tuli.

Jadey + vauva 35+4
 
Heipat taustalta! :wave:
Täällä alkaa jo odotus käydä tuskalliseksi, suppareita on paljon ja liitoskivut ovat tosi pahoja, en muistanutkaan että loppuraskaus on näin puuduttavaa! Mulla lisäksi ihan mieletön pahoinvointi, sama kuin alkuraskaudessa, löytyykö kohtalotovereita?

Tänään ostin kirpparilta kestovaippoja ja huusin niitä samalla huutiksesta, vielä tarttis pari tasku- tai kuorivaippaa niin luulen että olisi tarpeeksi.
Löysin myös pinnasängyn meidän vaaville :) Maksoi 10e, hain lisäksi maalikaupasta pinkkiä maalia ja maalataan se ukon kanssa viikonloppuna :) Ajattelin jo ensi viikolla laittaa pinnasängyn valmiiksi ja järjestellä vauvanvaatteet ja -tarvikkeet, voi kun tämä on kivaa!
Huomenna menen kangaskauppaan hakemaan kantoliinakangasta, toivottavasti löydän jonkun oikein nätin. Äiti lupasi ommella kun itse olen todellinen tampio siinä hommassa. Vielä ajattelin ostaa katosverhon pinnikseen, turhahan se on mutta hieno.
Pojan (3v9kk) kanssa ollaan lainailtu kirjastosta "meille tulee vauva" -aiheisia lastenkirjoja. Poika harmistui eilen kun kirjoissa vauvat aina syntyvät pian eikä niitä koskaan odoteta kuulemma näin kauaa :D
Nyt ei pysty enää istumaan tässä sohvalla, pakko mennä lepäämään.
Hyvää vointia kaikille :)
Lilya ja murmeli 34+0 poks!
 
Lilya: mulla myös pahoinvointia taas,tulee aaltoina esim. kerran viikossa tai silloin tällöin viikon mittaan. Ja tietenkin silloin kun on nälkä, samanlainen pakko saada ruokaa kun alussa. Pinkki pinnasänky kuulostaa suloiselta! Näytäppä pojalle vau.fi sivustolta raskaus animaationa pätkä, meiän 3,5v oli haltioissaan siitä. Siinä vauva kasvaa mahassa solusta valmiiksi asti.

Näyttää että suurin osa alkaa olla jo "kyllästynyt" odottamiseen, itse samassa klubissa. Maha on tiellä, vauva pyörtää päätään kohdusuuta vasten mikä tuntuu ilkeältä. Yöt menee nukkuessa ja herätessä tasaisesti. Vaihdettiin juuri väliaikaisesti futon runkopatjoihin, jos futonilla heräsin lonkkasärkkyihin 10 kertaa yössä, runkopatjalla herään 5 kertaa. Iltaisin olen kuin mikäkin pingviini..Korkeintaan 7 viikkoa vielä!

Mustajuuri 35+1
 
Mä kommentoisin myös tuota Millä viikoilla kakkonen syntynyt -juttua... Luin siitä paljon jossain vaiheessa täällä kun olivat listailleet, eikä niillä ajoilla oikeastaan ollut yhteyttä toisiinsa. Joillain oli saattanut olla 5 lasta ja kaikki syntyneet ihan "seka"viikoilla, just esim. eka 41+0, toka 38+2, kolmas 40+4 jne. Itselläni esikko käynnistettiin viikolla 40+0 kun oli pienessä muodossa oireita raskausmyrkytykseen viitaten. Kakkonen syntyi 37+3, ja olen satavarma että synnytyksen käynnistyminen johtui sen aikaisesta ihan kamalasta elämäntilanteestani ja tosi kovasta stressistä ja ahdistuksesta.

Huomasin, että nyt tuossa kun olin viikoilla noin 29, kun mulla oli niitä säännöllisiä supistuksia mooonta päivää joiden takia polilla aina vierailin, ne loppui kuin seinään kun koulustressi loppui. Siis edelleen supistelee, mutta joku yhteys niillä säännöllisillä oli tohon stressitilaan. Oon siitä ihan varma.

Kauheasti on ruvennut tuo synnytys ajatteluttaa. Pyörittelen päässäni kaikenlaisia asioita siihen liittyen. Olin eilen neuvolassakin reilusti yli tunnin, kun terkan kanssa juttelin. Olen myös "kyllästynyt odottamiseen", ja haluaisin vaavin kotiimme äkkiä, mutta pelkään synnyttää, etenkin ponnistusvaihe pyörii mielessäni.

Mulla myös napsuu mahassa. Tai no ei... en kuule mitään tollasta, mutta tunnen ihme napsuntaa ja rapsuntaa silloin tällöin, ja just silloin saattaa tuntua että se tulis tuolta kohdunsuulta ja kohta pamahtaa sikiökalvot. :D

Suppareista: En herää niihin jos nukun, paitsi silloin kun se tulee samaan aikaan kun olis hirveä tarve pissalle. Rakko puristuu niin että luulen lirauttavani alleni. Mulla supistukset muuttuneet kummasti. En muista kirjoitinko jo tästä..... Ne on muuttuneet viikon aikana paaaljon napakammiksi, eikä vatsan kovettumista tartte todellakaan kokeilla varmistaakseen että supistusko se nyt oli. Ja ovat myös kestoltaan yli minuutin luokkaa, kun aijemmin olivat 20-30 sekuntia. Hassua. Mutta mielenkiintoista, ja toiveikastakin ehkä jopa.

Lopuksi neuvolakuulumiset eiliseltä.... Hemoglobiini pysynyt samana 110, nyt suositteli jo sitä rautaa kun siinä ei kauheasti muutosta ole, ja hyvähän olis jos hemoglobiini olis ok synnyttämään mentäessä. Mä olen ollut rautavalmisteita vastaan, koska niistä ei sovi mulle juuri mikään ja ne vatsakivut on järkyttävät mitkä niistä on aina aikaisemmin tulleet.
Verenpaineet oli tällä kertaa tosi hyvät, aijemmin olleet aina korkealla. Sf- mitta 28,5. Ja mun paino.... se ei ole noussut kuin muutamalla sadalla grammalla viikon 22+ jälkeen. Siitä olen huolestunut....

Mulla on ollut ainakin pari-kolme viikkoa vatsa aika löysällä ja kipeä aamuisin, joskus saa käydä useammankin kerran vessassa... mites muilla?

Tulipas pitkä kirjoitus, sorry :ashamed:

Haidih ja tyllerö 33+3
 
Viimeksi muokattu:
Haidih: Mulla on kans mahaa särkenyt aamuisin, oon aatellut, että se itellä johtuis ehkä siitä, kun otan rautalääkkeen aina yöllä, mutta voi se varmaan johtua siitäkin, että öisin supistelee jo aika tavalla, vaikka ei ne kyllä mitenkään kipeitä ole (ainakaan jos vertaa synnytyssupistuksiin), mutta aika pitkäkestoisia.

Kävin kirpparilla ja löysin niin ihania vaatteita (20snt-1€/kpl, esim tosi hyväkuntoisia ulkohaalareita) ja yhdistelmärattaat, jotka oli pakko ostaa (30 €, kahdella lapsella olleet, kuin uudet!! ) Nuo meidän vanhat vaunut kun alkaa olla jo niin loppuunkäytetyt, ettei niillä viitti muuta ku omassa pihassa vauvaa tuutia :whistle: Tuli niin huippu hyvä fiilis noista löydöistä, kun ei tosiaan maksaneet paljoa ja pari isoa muovipussillista mukanani raahasin =)

Ikkunoiden pesua olis tänään ohjelmassa, tosin en vielä ulkopuolelta aikonut pestä, oottelen, että nuo pahimmat sateet olis ohi (seli-seli :D )

Tammiska 32+5 :heart:
 
Mupakka: Onnittelut näin jälkikäteen pienestä tytöstä! Ei ole helppo reissu ollut sullakaan.:flower:

Kuulumisia: Meidät on siirretty Lastenklinikalta Kättärille kasvamaan. Painoa onkin tullut hyvin 1425g ->1660g. Hengityksen kanssa on edelleen ongelmia, mikä on aika pelottavaa. Sairaalassa saadaan olla varmasti vielä ainakin kolme viikkoa, todennäköisesti enemmän. Sen kun vain jaksais.
Maidon kanssa mä oon ihan kypsä. Sitä, kun tuntuu tulevan ihan yli tarpeen enkä voi olla luovuttajana. Ei pidä valittaa, mutta ongelmansa kullakin.

Jaksamista kasvavien mahojen kanssa. Mussa on vissiin pientä masokistin vikaa, kun haaveilen jo kolmannesta. :rolleyes:

TUUtikki + KALApoika (33+2, 3viikkoa)
 
Kakkosen syntymästä, mulla synty 42+0 ja käynnistys oli varattuna seuraavalle päivälle. En siis kovin paljon aiemmin oota tän kolmosen syntymistäkään, mikä tietää vielä tuskaisia viimesiä viikkoja tän mahan kanssa... ja unettomuuden... ja koko ajan pahenevan närästyksen kanssa :(

mahan napsuminen.. mitä se on? en oo kyllä koskaan huomannut moista itellani.

Eilen olin neuvolassa, hemppa oli 118, verenpaineet ok, vauva rt ja laskeutunut jonkin verran ja pää oli alhaalla, mutta vielä liikkui kuitenkin. Paino noussut nyt 14 kg, mikä osin turvotusta (ja sen kyllä tuntee kropassaan). Mulle varattiin sittenkin painoarvioon aika 29.4, jännää! Toisaalta mua ei yhtään kauhistuta, jos taas tulee yli 4 kilonen, isompikin kun kuulemma olisi tästä lantiosta ulos mahtunut :D

nepula 34+2
 
Syntymä viikot: Eka syntyi 39+1, toka 38+(en muista tarkkaa päivää) ja kaksoset käynnistettiin 37+.

ON: Eilen kävin kiekan synnytys salilla tarkistuttamassa tilannetta sielläkin. Paikallisesta neuvolasta lääkäri laittoi sinne ja epäili että joudun päiväksi kahdeksi tarkkailuun ylälapsivedenmeno epäilyn vuoksi. En sitten tiedä mikä tuollainen on mutta joka tapauksessa yksi päivä kastui ihan housut ja tuoli, seuraavana päivänä sitten ei ihan niin kamala tilanne ollut enää. Ilmeisesti reikä kalvossa jossian ja se kun voi menna vaikka itsestään kiinni, vettä on normaalisti niin pääsin onneksi vielä kotiin.
Toisaalta lääkäri sanoi että voihan siinä käydä niinkin että parin päivän sisällä syntyy :O

Enie + Tou 35+0 POKS!
 
Syntymäviikot: Ensimmäinen syntyi 37+1 ja neuvolassakin jo kyseltiin, että onko kaikki jo valmiina :D En tosiaankaan usko, et tääkään kovin pitkään mahassa viihtyy, mut toisaalta mistäpä sen tietää.

Hankintoja: Eilen sain aikaseksi ostaa loput tavarat; liivinsuojia, siteitä, sadesuoja vaunuihin, kertakäyttövaippoja paketti, maidonkerääjä, kestojen pyykkikori ja olikohan vielä jotain... Niin ja suklaata ja pieniä tuoremehuja sairaalakassiin, jonka jo myös aika pitkälti pakkasin, puuttuu vielä twilight-kirjat ja hammasharja! :D
Täällä on joskus ollu niitä ostoslistoja niin mitähän muuta sitä on tullu ostettua... Ainakin rintapumppu, tutteja(vaikka esikoinen ei ainakaan tarvinnu edes), hyttysverkko vaunuihin, kestoja ja imuja, äiti on tehny villahousuja ja varmaan jotain muutaki. Oon koittanu saada kaiken mahdollisen valmiiksi hommattua, ku ei oo sitä miestä taloudessa. Onneksi jotain on jäljellä sitten myöhempään vaiheeseen esikoiselta, esim. potta, syöttötuoli, leluja, vaatteita, eka polkupyörä jne. Mut tähän alkuun ei kyllä ollu mitään.

Kai se pitää jatkaa siivousta... Jännä ku oon aina ollu tosi aamu-uninen, mut nyt herää viimeistään kahdeksan maissa ja ihan pirteenä! =)

Miuku + pötkylä 32+6
 
Pakko yhtyä Luomuvaimoon tuossa liikunta-asiassa. Mä en ole koskaan ennen liikkunut mutta aloitin kun vauva nro:viisi oli 4kk ja laihdutin 9kg. Siitä saakka on liikunta kuulunut tiiviisti elämään ja kuvittelin että enää tässä vaiheessa en pystyisi liikkumaan mutta vielä mitä. Kävely ja bodycombat ovat ainoita mitä en enää voi harrastaa. Kävely aiheuttaa niin kovaa kipua vatsaan ja selkään ja eilenkin kun kävin 35min lenkillä ja vaikka kävelin rauhassa meni koko ilta todella kipeissä supistuksissa ja yö myös,kyllä pelästyin joten se on nyt pakko jättää. Mutta bodybalance,-pump,step,sali menevät vielä ilman kipua-onneksi,olisi todella kurjaa jos en pääsisi liikkumaan.

Esikoiseni syntyi 41+2,toka lähti vesien menolla 40+1 (syntyi kuitenkin 40+2 ja ainoa joka lähtenyt syntymään vesien menolla) ja kolmas 41+6. Ja vaikkei kysyttykään niin nelonen syntyi myös 41+6 ja vitonen 41+2 eli kaikki menneet tuota kakkosta lukottamatta reippaasti ylitse. Saa nähdä miten nyt käy. Jostain luin että liikuntaa harrastavan äidin vauva syntyisi lähellä laskettua aikaa tai jopa ennen:) Noh,kerta se olisi ekakin,tosin en usko ja kesäkuun vauva olisi ihan kiva. Olisi lasten koulukin sitten loppu (la 28.5 ja koulu loppuu 4.6) joten ei tarvisi miehen roudata ketään minnekään ja pääsisi itsekin vauvaa sairaalaan katsomaan kun miehen isä jää eläkkeelle ja pystyisi osaa lapsia katsomaan. Viimeksi oli tylsää kun emme saaneet lapsia oikein mihinkään ja pk-ikäisiä kiellettiin tulemasta synnärille joten mies ei päässyt kuin nopeasti piipahtamaan sairaalassa kahden vanhimman kanssa ja olin vauvan kanssa viikon sairaalassa kun vauva joutui teholle. Pääsin 5h kotilomalle tosin keskellä viikkoa (siivosin kodin lattiasta kattoon) mutta tylsää se silti oli ja viikko oli pitkä. Miehen olosta puhumattakaan kun ei päässyt poikaansa kunnolla tutustumaan:(

Nannaliina ja kuudes 33+0
 
Viimeksi muokattu:
Jaaha, tänäaamuna heräsin taas siihen, kun alamahaa särki ja supisteli. Mitähän meinaa, ei kyllä tuntunu kivalta...
Puolison kanssa jatketaan tänään lastenhuoneen laittamista :).

Ensiviikon perjantaina ois tarkoitus lähteä käymään Tuurissa, jospa sieltä löytyis jotain kivaa vauvallekkin.


Tiia ja toukka rv 33+3 =) <3.

Oon miettiny sellasta, että miltähän se tuntuu jos on reikä kalvoissa ja vuotaa lapsivettä ?
Mulla on lorahdellu housuihin välillä, mut oon miettiny että se on ihan varmasti valkovuotoa.
 
Tiudeliini Jos luit tuon minun viimeisimmän jutun niin ainakin minulla sitä tuli kuten lapsivettä tulee ja tuntuu myös ihan samalta. Ainakin minun mielestä on selvä ero valkovuodon kanssa varsinkin hajussa. Tosiaalta itsekin epäilin että lieneekö kuitenkaan vettä vaikka niin reilusti tulee ja on niin makean hajuista että melkein mehiläiset on kimpussa :)
 
Tsemppiä, Enie! Tiedän tunteen :) Mulla lapsiveden tulossa oli ihan selkeä oma fiiliksensä. Tiesin jotenkin heti, ettei se voi olla muuta kuin sitä. Mullahan sitä sitten lorisi 3 viikkoa pitkin päivää - ja kyllä oli ikävä tunne! Reiän sijaintia ei paikallistettu, eikä syytä saatu selville. Sehän siinä on, että ellei se aukko mene umpeen, niin tulehdusriskin takia synnytys yleensä käynnistetään viikoilla 34-35. Ja jos synnytys spontaanisti käynnistyy, sitä ei enää estellä. Mulla oli heti alkuun sellainen tunne, ettei poika halua itse vielä syntyä, vaan se reikä tuli muista syistä, ehkä joku mun tulehdus tms. Ja eihän se sieltä sitten käynnistämättä tullutkaan. (Mullakin reiän umpeutumista odoteltiin, mutta kun pariin-kolmeen päivään sitä ei tapahtunut, sanottiin, että tuskin enää tapahtuukaan.)

Terkut TUUtikille! Me tullaan vielä maanantaina käymään Kättärillä, mutta ollaan siis nyt KOTONA!!! Ihanaa!! :) :) Tai no, 0 unituntia viime yönä, kun poju pirteänä ähräsi ja puhisi koko yön pedissään, ja sillä oli sudennälkä kaiken aikaa. Öisin ollaan siirrytty 4h syöttöväleihin, ja tuppaa olemaan liian pitkä aika ilman herkkumaitoa. Yöllä ei paljon uniaikaa äidille muutenkaan jää, kun sitä herkkumaitoa pitää pumpata ja sitä tulee koko ajan lisää. Munkin on pakko hankkia se sähköpumppu, ei tästä muuten mitään tule! Tai ehkä helpottuu touhu, kun saadaan neuvolasta vaaka lainaan syöttöpunnituksia varten, koska ihan innolla beibe tisua imee. Olispa ihanaa saada suurin osa syötöistä tissin kautta!!!

Ellei törmäillä enää, TUUtikiks, niin ihanaa jatkoa teille! Kerro kuulumisia taas :)

MaiMei & miniboy 3,5 viikkoa, 35+0, melkein 1800g
 
Mä olen laiskana taustalla vaan lukenut muiden kuulumisia enkä ole sannut aikaiseksi kirjoiteltua.

Onnea kaikille jo vauvautuneille! Aika hurjalta tuntuu et teillä on jo vauvat kainalossa. Tsemppiä ja kasvamista kaikille teille!

Vatsa alkaa todellakin olemaan tiellä ja pikku hiljaa hiipii se tunne, että tää alkais riittämään tälle erää tää vatsan kasvattelu. Vielä noin kuukausi pitäis kuitenkin jaksaa. Äkkiä se lopulta menee, kuten loppu peleissä koko raskausaika. Mulla ei mikään pieni tää vatsa kans oo, moni on jo huomauttanu et tuleeko useampia tai et onks vielä niin pitkästi ja noin iso maha. No mä en niin välitä noista kommenteista, viimeksi oli sama homma ja ajattelin vaan et ihmiset ei aina ajattele mitä ne sanoo.

Vauva on pitänyt välillä jännityksessä olemalla perätilassa ja poikittain. Viime neuvolassa oli raivotarjonassa joten kuten ja pyörikin kyllä sen jälkeen vielä poikittainkin. Nyt on ollut viikon verran samoin päin ja toivon kovasti että on pää alaspäin. Ihan satavarmaksi en osaa itse sanoa onko pää vai peppu tuossa ylhäällä.

Supistelee päivittäin, joinakin päivinä enemmän toisina vähemmän. Sellasia et tuntuu mut ei kauheen kipeitä. Viimeksi kipeät supistelut alkoi niin et niitä tuli aina yöllä wc reissun jälkeen ku kävin takas nukkumaan, vaan yks suppari ja sitä kesti varmaan useamman viikon. Muulloin ei oikeastaan tullutkaan kipeitä ennen kuin sit ku synnytys käynnistyi.

Olikos se Diipeli joka mietti OAS: ssa synnyttämistä ja vesisynnytystä. Mä olen siellä synnyttänyt ja aluksi oli tarkoitus veteen synnyttää, mutta matkaan tuli mutkia ja vauva syntyi lopulta imukupin avustuksella tarjontavirheen vuoksi ja näin ollen en sen enempää osaa kommentoida itse synnyttämisestä veteen. Kivunlievityksenä vedessä olo tehos mulle hyvin.

Mä en ole myöskään koskaan huomannut mahan napsuvan . Kuullostaa hurjalta!

Paino on noussut samaa tahtia kuin viimeksin eli varmaan se parikymmentä kiloa on sit loppusaldo. Musta on tosi jännää kuin lukee et toisille huomautellaan painon noususta ja kehoitetaan herkkulakkoon alkamista jne. Mulle ei oo koskaan tässä eikä aiemmassa raskaudessa sanottu neuvolassa mitään. Jos ei kerran muuta häikkää ole niin eikö siitä tule äidille turhaa stressiä jos kovin ollaan sanomassa. Musta tuntuu et toisille sitä vaan tulee ja toisille ei. Mua välillä itseä ahdistaa painon nousu, vaikka siitä ei ole sanottukaan. Mutta kaikki ja vähän enemmänkin lähti viimeksi n. 3 kuukaudessa, että siinä mielessä ei huolestuta.

Vauvalle alkaa tavarat oleen paikoillaan, sairaalakassia en ole vielä pakkaillut. Mielessä on pari kertaa käynyt, mutta vielä en ole saanut aikaiseksi. Sellasta pientä laittelua ja "säätämistä" tässä vielä on.

Tuleva isoveli kysyi yks päivä et voiko tulla sitten sairaalaan mukaan kun vauva syntyy? Että kovasti odotellaan vauvaa tänne. Vaikka sekin kommentti: En halua sitä vauvaa tänne, haluan olla teidän kanssa yksin! on jo kuultu. Mielenkiinnolla odotellen mitä tuleman pitää....

Tulikohan tästä niin pitkä kirjoitus että kukaan ei jaksa lukea....

Iksu ja ipana.. oiskohan se sit 35+4 tai jotain
 
Voi että mahtava lukea että olette jo kotona MaiMei!Ja TUUtikiks tsemppiä teillekkin kasvamiseen :heart:

Mitä mieltä muut on perustetaanhan oma pino tuonne syntyneet puolelle jahka saadaan nämä beibet päivänvaloon? Ois kiva jatkaa siellä jutusteluja ku varmasti niitä kysymyksiä herää sittenkin kun ihmetellään sitä uutta elämää <3

Heh tässä kun istun niin kokoajan valuu norona "maitoa", vasemmasta tulee tuommosta melkeen keltasta.

Mutta nyt soffalle, tuntuu että selkä jumittaa niin maan perkuleesti :/

Diipeli ja tyttönen 33+4 :heart:

Muoks! meinasin myös unohtaa onnitella kolmattakin jolle on vauva syntynyt (anteeksi en muista nimimerkkiä :headwall:) eli roppakaupalla onnitteluja sinnekkin ja paljon voimia pienellä kasvamiseen :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tulin tänne piipahtamaan ja lukemaan teidän kuulumisia :)
Täällä oli kolme jo pienet kääröt saanut, onnea heille :heart:

Itsehän olin myös tässä pinossa joulukuuhun saakka, mutta jouduin poistumaan jouluviikolla.

Nyt plussasin sitten uudestaan maanantaina ja siirryin tuonne joulukuisten pinoon =)

Tsemppiä kaikille loppuraskauteen:flower:
 
Onnea minunkin puolestani vauvautuneille! :flower: Ja hienoa MaiMei, että olette kotiin päässeet, kiva kuulla. :)

Onnea myös äiti x 4:lle plussasta! :flower: Pitänee joskus käväistä sitten joulukuun pinon puolella katsomassa kuulumisia. :)

Täällä on kovasti väsymystä ilmassa ja näin iltaisin tuntuu maha jo kauhean isolta. Käytiin miehen kanssa Hulluilla päivillä ja ostettiin vauvaa varten värillisiä harsoja, yhdet sukkahousut ja kirjoja. :) Semmoinen äänikirja, på svenska (vaikkemme kumpikaan ruotsinkielisiä ole, on sen verran helpot tekstit, että kyllä sitä lennosta kääntää), nappia painamalla siis kuuluu joka sivulla olevan eläimen ääntely. Toinen kirja on Mauri Kunnaksen Hullunkurinen lintukirja, ehkä vähän isompana vasta jaksaa kiinnostaa sitten. Tuntui mukavalta, kun mieskin katseli kerrankin vauvakamoja melko innoissaan! :) :heart:

Päätin muuten, että maalaan tuttavilta saadun valkoisen peruspinnasängyn vihreäksi. Sisäseinien maalauksesta jäi maalia jäljelle, sopiikohan se tarkoitukseen?

lyrae ja sumusireeni 33+4
 
Ihanaa MaiMei, että ootte jo kotona :heart:

Mä en voi itelleni mitään, mutta tulee niin hyvä olo kun ihmiset puhuu imettämisestä ja maidon tulosta yms..Siis mullahan ei vielä omia lapsia ole eli tämä on ensimmäinen, mutta monta vuotta ollu sellanen olo, että kaikkien pitäis tehä kaikkensa, että pystyis imettämään. Toki ymmärrän, ettei kaikki pysty eikä kaikilla maito nouse, mutta ku sit kuulee niitäkin, että pääsee helpommalla ku vauva ei roiku sussa koko ajan kiinni..Itselle siis kovin tärkeetä, että voisin imettää. Toisaalta se on alkanu vähän pelottaakin kun on näitä muutamia tämmösiä juttuja, joista tullu mulle vähän päähänpinttymiä, eli esim.haluaisin selvitä synnytyksestä ilman epiduraalia, siis minä, maailman kipuherkin ihminen ja sit toinen tuo imettäminen...Että mites, romahtaako mun maailma ihan totaalisesti jos näin ei käykkään...Anteeks, jos joku pahoittaa mielensä, se ei ole tarkoitus, vaan haluan vaan purkaa omia ajatuksia vaikka näin sanottuna ne aina yhtä lapsellisilta kuulostaakin. Ja varmasti olen monesta asiasta viisaampi ja erimieltäkin ehkä kun tämä ensimmäinen ulkona...

Mulla ristiriitaisia tuntemuksia..Toisaalta en malta oottaa, että vauveli tulisi jo, toisaalta taas sais olla ihan rauhassa tuolla massussa, koska musta tuntuu, etten taida kuitenkaa olla vielä valmis. :D Ymmärtääköhän joku mua??!! Mutta eiköhän se sitten ulos tule kun sen aika on...Ja onhan tässä vielä la:han aikaakin...Mutta semmosia hassuja ajatuksia vain..Ja toisaalta tää maha on niiiiin ihana ja ihana kulkea tuolla maha pystyssä :D Ja kun kaikki vaatteetkin istuu nyt hyvin ja kaikki näyttää hyvältä..Muuten kun olen ylipainoinen, niin ei ikinä mitkään istu, varsinkaa farkut, mutta nyt kyllä istuu. Olen siis senkin puolesta tästä nauttinut kovin... :) Mulla monet ihmiset taas sanoneet, että sun maha on niin pieni, että vois olla paljon paljon suurempi..Toisaalta höh, mä olisin halunnu sen mahottoman kokosen mahan, mutta toisaalta tuntuu tääkin jo ihan tarpeeks suurelta..Heh... Saas nähä miten ton mun painon kanssa oikeen menee ku oon syöny nyt vähän mitä sattuu..Sokereita oon mittaillu tossa välillä ja ne on sentään ollu ihan ok. Mutta tota painoa pelkään. Oma vaaka näyttää ihan samaa, mutta ne ei oo yhtään yhteydessä neuvolan vaakaa vaan ovat aina ihan erimieltä :eek:

Eilen mulla oli aika touhukas päivä. Täällä paimiossa oli kirppis ja siellä kävin kaverin kanssa piipahtamassa ja teinkin ihania löytöjä, vaikken vaatteita enää vauvalle tarviskaan. Ostin kuitenkin yhden bodyn (1,50), paksumman unipussin (3e), trikoisen unipussin (2e), pikkuruiset tossukat heti jalkaan (1, 50), hattu (0,50) ja sitten harja ja kampa (0,3) olivat sen äidin mukaan ihan uusia ja aattelin, että pesen vielä jollain, mutta eihän noin pienellä nyt täitä voi olla..Ja onhan mulla tuolla vielä ihan uus harja kanssa, mutta on sitte varaharja kanssa..Hmm..olikos jotain muuta..No ei varmaankaan tuolta, mutta postista tuli perjantaina kolme ihanaa tuttia; yksi vihreä, jossa luki isin kulta, ja sitten kaksi joissa englanniksi mama is the best ja papa is the best (tai jotenkin noin, heh), maksoivat vaan 1.90e kpl..Ihania. Ja sit ostin ankan muotoisen keltaisen veden lämpötilamittarin. Ja facebookin lasten kammari ja äityleiden kirppikseltä olen ostellu vaatteita, eli kaiken näköstä tullu taas haalittua ja sitä kamaa alkaa ihan oikeesti olemaan..Huhhuh :D Taitaa puolet vaatteistakin jäädä käyttämättä ku ei varmaan ehi kaikkia käyttämään, hahahha :LOL:

Eilen oli muutenkin touhukas päivä ton kirpparin lisäks. Tein koiran kanssa tunnin lenkin, sit sain päähäni siivota (imuroin ja laitoin tiskit) ja lähin kauppaan, tein ruokaa ja vielä illalla kaks kertaa koiran kanssa pissalla..Kyllä muuten huomas olossa, että koko päivä meni puuhatessa eikä päikkäreitä. Oli paikat niin kertakaikkisen kipeet, kävelykin oli niin oudon näköstä ja hiljaista menoa..Kävin saunassa ja sit olinkin iha valmis nukkumaan ja nukuinkin ku tukki verrattuna moneen yöhön... =)

Jalat edelleen aika kipeet, mutta ei auta, koiran kanssa mentävä taas lenkille..Aattelin, että kierretään semmonen lenkki, missä puolessa välissä koirapuisto ni jos siellä sattuis olemaan kavereita ni sais toinen painaa ja täysillä...

Tais tulla taas aika pitkä teksti..Anteeksi siitä.

Nyt lisää kahvia,

Taizii ja höpsykkätimantti 33+6 (joka hikoittelee tuolla tosi alhaalla) :heart:
 
lyrae kantsii selvittää että on myrkytöntä maalia. Jotku saattaa käyttää sitä puruleluna kunhan hampaita alkaa kasvamaan.. :)

Onnittelut äiti x 4 uudesta raskaudesta ja paljon vauvaliimaa matkaan :heart:

Onkos täällä muuten muita siitepölyallergisia? Mites teette "lääkityksen" kans? Mun pitäis soitella vissiin omalääkärille nykypäivän suosituksia, nelisen vuotta sitten sain ainaki syödä setiritsiiniä pikkuannoksella+ jotain paikallistuotteita. On aäkanu jo aivastuttaan ja aamusin silmät rähmii. Mulla siis tosi paha koivu, leppä ja heinä allergia :(
 
Ihanaa MaiMei ja Tuutikiks kun olette jo kotiutuneet! Mukavaa vauva-arkea teille:heart:

Onnea äitix4 plussasta! Kovasti tarrasukkia ja vauvaliimaa mukaan:heart:

Mä sitte sain sen noron vaivoikseni.. Perjantaita vasten yöllä aloitin okseentamisen ja ripuloimisen.. Nyt onneks jo tauti voitettu.

Mulla myös ihan keltasta maitoa tihkuu rinnoista. Ja välillä ihan sellanen tunne, ku maito nousis..

Mutta nyt täytyy jotain ruokaa alkaa kehittämään..
-leena ja mustikka 34+5
 

Yhteistyössä