** Toukokuun Toiveet 2011 ** Huhtikuussa

Huomenia!

Aamun rutiini suoritettu, eli katsottu vauvan tarina.. Ja nyt alkoi tehdä kamalasti mieli ranskiksia ja majoneesia, kun niitä näkyi telkkarissa... No, onneks ei oo kumpaakaan vaihtoehtoa kotona, niin syönpä kohta puuroa ja mansikoita :)

Limatulpan irtoamisesta: Viimeksi sitä alkoi tulemaan reilu vuorokausi ennen synnytyksen alkua eli 41+0, tyttö syntyi 41+1. Nyt ei ole vielä näkynyt mitään sen tapaista. Valkkaria tulee kyllä entiseen tahtiin. Ei oo ollut mikään kuiva olo koko raskauden aikana.

Seksistä jälkeen synnytyksen: Synnytys oli ihan normi alatiesynnytys + eppari. Jälkivuoto oli aika niukka ja kesti n. 2 viikkoa. Ja 3 viikon päästä harrasteltiin ekan kerran. Jännittäväähän se oli, mut kaikki meni ihan jees. Muuten samaisen miehen kanssa sekstailu oli tyyliin kerran kuukaudessa... Ei tosiaankaan tykänny paijailla mua ja seksielämä oli miehen puolelta tosi kuollutta. Kaikkea sitä tulikin 5 vuotta kestettyä. Toivon että nytkin tuo jälkivuoto ei kestä kovin montaa viikkoa. Ja toivottavasti muutenkin on paikat siinä kunnossa synnytyksen jälkeen, ettei tule mitään pahoja repeämiä tms. Täällä mies oli jossain vaiheessa sitä mieltä että yritetään seuraavaa lasta mahdollisimman pian tämän nyt syntyvän jälkeen. :whistle: :D Huhhuh! En tiedä milloin mä olisin valmis seuraavaan koitokseen, vaikka toisaalta jo haaveilen kolmannesta lapsesta... Miehelläkin on vähän tainnut aueta silmät tässä raskauden aikana, pahoinvoinnin aikana ei paljoa sekstailtu, kun jo koskettaminenkin ällötti mua, sitten tuli noi supistukset ja piti rajoittaa, ja kohta sitten tuo synnytyksen jälkeinen elämä ja miten kauan siitä menee et seksielämä on sellaista kuin aikaisemmin (vai ei koskaan?? :D ) jos nyt toinen vauva tulis heti perään? No, onneksi päivä kerrallaan tässä mennään elämää eteenpäin!

Nellin raskausajan hieronta kuulosti tosi ihanalle, voi kun itsekin pääsisi! Ajattelin tilata ajan intialaiseen päähierontaan kun laskettu aika lähenee. Viimeksikin kävin siinä ja sen jälkeen sain ihan hyviä supistuksia! :)

Haidih, kuulostipa hurjalle tuo kaatuminen! Onneksi ei käynyt ilmeisesti pahemmin! Tällä kertaa oli onni että lapsukaisten leikit olivat jääneet lattialle (tyyny), vaikka useimmin just tuntuu että niihin leluihin sitä vähintään meinaa kompastua! ;) Ihottumia täällä ei ole havaittu, mutta pari finniä kylläkin :kieh: ei tarvis nyt alkaa naama enää kukkimaan!

Ja jännitystä täällä ei vielä ole onneksi kuin hetkittäin. Itse synnytys ei niin jännitä (vai enkö mä halua ajatella sitä vielä?? Hmm!) , mutta se että mitä se vauvaelämä nyt olikaan mietityttää? Miestä taitaa jännittää paljon enemmän, kun on ensimmäistä kertaa tulossa isäksi! Suloista :) Miettii onko vauvassa omia piirteitä ja kaikkea!

Tänään on 11 päivän piinailut ohi ja mies tulee vihdoin kotiin, ihanaa! Mukavaa viikonloppua teille kaikille naisille! :flower:

Ansukka ja Mimmi 34+1
 
Heiii!

Voi että ottaa oma tyhmyys päähän! Koko ajan olen tiennyt (vaan en tajunnut) että joudun olemaan toukokuun loppuuna asti ilman palkkaa kun äippärahat tulee kelan kautta vaikka työnantaja osan maksaakin. Nyt kun oli kesäloma tässä ennen äippälomaa niin eihän mun huhtikuun palkka ole enää entisensä(lomarahat maksetaan vasta heinäkuussa). Nyt sitten opetellaan säästämistä ihan urakalla....:O Sorry tää purkauus mutta ottaa niin päähän kun ois vaikka mitä hankintoja tehtävänä ja luotolla ostaminen ei tuu kuuloonkaan. Kai se on kajottava hätähätävara-tilille vaikkei sielläkään taida paljoa olla. Nolointa tässä on se että itse töiden puolesta jonkin verran muidenkin asioita hoitaneena olen kyllä tiennyt miten kuvio menee. Lienee pää pehmentynyt raskauden myötä:ashamed:

Eilen oltiin miehen kanssa tutustumassa synnäriin. Ihan hyvä että mentiin kun on kuitenkin eri sairaala kun esikoisesta ja aikaa kulunut 7 vuotta. Täytyy kyllä myöntää että alkoi jännittämään kun näki kaikki "vehkeet" taas synnytyssalissa. Täytynee jutella synnytystapa-arviossa myös näistä omista ja miehen peloista.

Limatulpasta: Mulla irtosi synnärillä kun tekivät sisätutkimusta ja siitä pari tuntia niin meni lapsivedet. Supistukset alkoi jo ennen sitä.

Nyt hyvää viikonloppua kaikille!!! Vielä pari viikkoa ja sitten alkaa varmaan tulemaan jänniä uutisia tänne toukokuisiin, siihen asti jaksamis-tsemppiä!:flower:

vattula 33(?)+4
 
Vattula, siis nyt en tajunnu..Mulla samalla tavalla, että olin ensin kesäloma ja tänää vaihtu äitiyslomaks ja nyt viiminen päivä maksetaan normipalkka ilman lisiä miinus verot..Niin miks sulle rahaa tulis vasta toukokuun lopussa???

Mun eilinen olotila onneks helpotti lepäilyn jälkeen, mutta yöllä ramppasin vessassa ihan koko ajan..Nytki olotila semmonen, että joku tunkee haaruksista ulos, eli sellanen pieni paineen tunne siellä..mutta ei siis mitään eiliseen verrattuna!! Muutaman viikon ku pysyis sisällä, että saadaa muutto pois alta ni sit tervetuloa maailmaan vaa :D
 
Olettepas olleet ahkeria kirjoittamaan=) Meni aika tovi, ku sain kaikki luettua. Nyt en kyllä enää hirveästi muista mistä oli juteltu:ashamed:

Mutta ainakin Miiku oli käyny siellä mammografiassa, ja onneks kaikki on hyvin!

Haidih hyvä ettei tossa sun ilmalennossa käynyt kuinkaan!

Limatulpasta oli vissiin kans puhetta. Mä en ensimmäiseltä lapselta edes ole huomannut, milloin se on mennyt..varmaan synnytyksen aikana. Toiselta meni synnytyksen alkuvaiheessa, kun kotona vielä kärvistelin supistusten kans.

Nyt olen huomannut, että jos olen touhunnut itteni ihan väsyksiin ja meinaa supistella, niin tulee tosi paksua limaa. Ei kuitenkaan veristä vaan sellasta valkovuodon tapaista..

Hirveä närästys vaivaa myös. Yölläkin herään siihen, kun närästää niin vietävästi:(

Hyvää ja aurinkoista viikonloppua kaikille=)
leena ja mustikka 35+3
 
Tervehdys kaikille täältä vauvailun keskeltä! Oon 5 päivää yksin kotona, kun mies on festarireissulla ulkomailla... No, se nyt oli tiedossa puol vuotta etukäteen, ja kyllähän me täällä pärjätään, parempi ehkä näin kuin että oisin vielä raskaana ja saattaisin synnyttää hetkellä millä hyvänsä. Ja pojun mummi tulee huomenna apukäsiksi.

Poikanen on nyt ollut viikon kotona ja täyttää tänään kuukauden! Voi myös olla, että 2kg on tullut tänään täyteen, en ole vielä punninnut. Monta syytä juhlaan!! :) On mennyt oikein hyvin. Mitä nyt vauva on varsinainen yöeläjä. Keskosilla on kaikenlaisia omia ääniä, ähinää murinaa hihkumista käkätystä ties mitä, ja jotenkin se korostuu tietysti yöllä... Viimekin yönä tuntui, että se oli hereillä koko yön. Öisin myös iskee ilmeisesti eläimellinen nälkä, vaikka pitäis jo pärjätä yhdellä yösyötöllä. No yhdesti annan pullosta, muuten tissistä, jos vaatii. Viime yönä hyökkäsi raivokkaasti tissin kimppuun, oikea tissi-isku! Vielä syödään tisusta vaan pari-kolme kertaa päivässä ja loput pullosta. Uinahtaa yleensä rinnalle niin nopeasti (paitsi viime yönä). Toivoisin täysimetystä, mutta toisaalta pullo toisinaan mahdollistaa myös isän lähemmän kontaktin sekä/eli mulle vapaahetkiä! Mua ei siis haittaa, että pullolla mennään, oon vaan tämän alun jälkeen onnellinen jokaisesta pienestäkin tisuhetkestä!

Synnytyksen jälkeen en edes heti muistanut mitään maitojuttuja, enkä ollut niitä ollenkaan ajatellut. Yllätys olikin iso, kun samana iltana maitoa jo tuli. Sitä ennen ei ollut tullut tippaakaan. Kolmantena päivänä sitten maito nousi kunnolla. Ei sitä vieläkään litroittain tule, ehkä 600-700ml vuorokaudessa. Sehän riittää pojulle vielä, ja ehkä määrä kasvaa kun poika kasvaa. Ellei, niin pakkasessa on ihan hirmuisesti maitoa vielä, ja lisää tulee. Tällä hetkellä syö kuitenkin vaan 350ml vuorokaudessa suunnilleen. Kahden kuukauden kuluttua sitäpaitsi jo aloitetaan kiinteät!!

Vielä vaavi nukkuu kaikki syöttövälit (paitsi yöllä), joten ehtii tehdä muutakin, täytyy nauttia kun vielä voi... Eli nukkua...

Pari päivää, niin tuleekin jo eka äitiyspäiväraha! Tarpeeseen tulee, hankintoihin on mennyt kauheasti rahaa. Sairaalalaskukin on 650 euroa... :( No sen jälkeen kaikki onkin ilmaista, kun maksukatto on täyttynyt. On meillä vakuutuskin, mutta syntyneelle lapselle, ei vielä odotusajan puolelle. Saadaan varmaan jotain keskoslääkkeitä laitettua sen piikkiin. Ehkä. Äidinmaitoa vahvistetaan sellaisella jauheella, ja sitten on rauta. Se on aloitettu vasta pari pvää sitten, ja kauhulla odotan mahaoireita.

Malttamattomalla jännityksellä odottelen teidän synnytyksiä! :) Tsemppiä!

MaiMei + pikkupoikanen
 
Nelli79 Silmään näyttää vedeltä kun ottavat näytettä mutta testissä ei viimeksi näkynyt. Sanoi että kun on korkeavedenmeno niin ei kai välttämättä näykkään. En sitten tiedä pitäiskö näkyä vai ei mutta viimeisin tarkistus nyt toissa päivänä testin mukaan onneksi negaa.
Luottaakko kätilön silmiin vai testiin joka on tehty ohjeet käsissä ihmetellen (eli en tiedä voiko luottaa heidän tekemään testiin) |O

ON: Tulehduksen takia supistelee ihan jatkuvasti. Ihmetyttää että miksi ei aloiteta jo etukäteen antibiootteja, vaan vasta kun menen synnyttämään. Toisaalta kai ne lääkärit tietää mitä tehdä. Pelottaa vaan vauvan puolesta, varmaanhan meille käy juuri niin että ollaan sitten se viis päivää sairaalassa että vauvalle piikitetään kans antibioottia. Minä kun olen melkoisen nopsaan sieltä muuten palautumassa kotiin.

Enie + Tou 36+0 POKS!
 
Enie: Onko sulla siis Agalactie-bakteeri? Jos on niin se saattaa uusia senkin jälkeen kun on hoidettu pois raskausaikana,siksi eivät sitä ennen synnytystä hoida. Itselläni on se kahdessa raskaudessa ollut ja katsotaan automaattisesti taas rv36-38.Jos se sinulla on vauva saa antibioottia synnytyksen yhteydessä ei mitään vaaraa ole ja pääsette ihan normaalisti pois ja se on sinultakin sitten hoidettu.

Kiva kuulla MaiMein:n kuulumisia!

Nannaliina 34+0
 
Nannaliina76 Minulla ei ole aiemmin ollut ja nytkin jäi kiinni sattumalta kun kävin siellä lapsivesitestissä niin samalla ottivat kaikenmaailman kokeita.
Se minua ihmetyttää että miten se vauva ennättää saada synnytyksen yhteydessä sitä antibioottia?
Kyllähän ne synnäriltä selitti, että istukan kautta, mutta minä kun en tuota anatomiaa ihan niin hyvin hallitse, että tietäisin kuinka nopeasti se mahtaa mennä sitten vauvalle istukan kautta.
Siis epäilyttää siinä mielessä että jos mennään kuten aiemmat kolme synnytystä niin aikaa on kaiken kaikkiaan sellaiset 1,5h niin...???
Mitä netistä luin niin siellä sitten oli näitä juttuja että vauvalle jos nousee kuume niin on oltava 5pv osastolle kun hänelle sitten pistetään kolmesti päivässä antibioottia ja joku oli joutunut kaksi kuukautta syömään antibiootteja vielä synnytyksen jälkeen. Joo tiedän että keskustelupalstojen jutut on juttuja ja suhtaudun niihin aina hyvin skeptisesti mutta silti kyllä sai melkoisen paniikin aikaan ensin kun luin mitä kaikkea tuo bakteeri voi sikiölle aiheuttaa.
Pitikö sinun syödä jälkikäteen vielä antibiootteja?
 
Nyt omaa napaa. Flunssa ollut jo viikon (koko perheellä) ja nyt sattuu hulluna ikeniin ja hampaisiin. Siis vihloo kun syö ja muutenkin kumman tuntuset. Voikohan se tulla flunssasta? Olo on ihan naatti ja nyt pitäs sit jaksaa koko pitkä vkl maanantai-iltaan asti lasten kanssa, kun mies on töissä putkeen :( Meiän äiti on tulossa tänään kyläileen iltapäivällä, enkä kehtaa perua niiden tuloa kun viimex käyneet joskus elokuussa... Hänestä vaan ei apua ole, vaan on todellakin kuin passattava vieras... No, en ainakaan aio siivota täällä, jos kehtaa sanoa jotain isken luutun kouraan...
 
HaidiH, onneksi ei käynyt pahemmin sun kaatumisessa, kuulosti hurjalta!

Ansukka, onnea yksinolon päättymisestä :) On varmaan loistavaa kun saa miehen vierelle viimeinkin.

Maimei, kiva kun kerroit kuulumisia! Onneksi poitsu on kasvanut hyvin ja muutenkin teillä on lähtenyt vauva-arki hyvin käyntiin.

Enie, onpa ikävää toi että näyttää lapsivedeltä mutta testit ei näytä että olisi..Vaikea tilanne : / Toivotaan nyt kuitenkin että testit näyttäisivät oikein.

Nepula, jaksuja sinne :hug: ei ole kivaa jos on huono olo ja joutuu olla yh ja sit vielä tulee passattavia vieraita... Hauska toi sun kommentti että jos kehtaa sanoa jotain niin isken luutun kouraan, asennetta! :LOL:



Loppujännitystä alkaa olla täälläkin vaikka tuntuu että loppusuora ei ole vielä alannut edes kun on vasta 33+5 ja joillain alkukuun la:n omaavilla on oikeasti pian h-hetket :) Mulla ei ole mitään supistuksia ollut vielä ollenkaan ja muutenkin olo "liian hyvä" että sen perusteella että ei ainakaan tuntuisi että vauva olisi etuajassa tunkemassa.. Mutta silti, kyllä sitä selkeästi nyt kun viikot vähenee ja ihmiset ympärillä siitä koko ajan muistuttaa niin on alkanut kelailemaan asioita päässä ihan eri intensiteetillä kuin ennemmin. Ja myös välillä tietenkin jännittää synnytys mutta ei pelota, on vahvasti sellainen olo että kyllä mä selviän jos kaikki muutkin :)

Uskomatonta että nyt se äitiysloma on oikeasti pian edessä...Neljä päivää heräämistä ja sitten edessä valmistautuminen isoimpaan elämänmuutokseen ikinä ;) Töissä kyselivät että osaanko jo sanoa että koska palaan takaisin niin oli vaan rehellisesti todettava että ei mitään tietoa. Vaikea sanoa kun ei tiedä yhtään millaista se lapsen kanssa kotona olo sitten on. Maaliskuussa tuskin kuitenkaan menen takaisin vielä, olisi ihanaa jos pystyisi olla sen kesän vielä kotona ja sitten syksyllä mennä takaisin töihin. Mutta tosiaan, kaikki vaihtoehdot on auki ja en halua päättää mitään etukäteen vaan elää tässä hetkessä ja nyt.

Nelli ja Kultahippu 33+5
 
Miiku: Onnea hyvistä mammografia kuulumisista!

Haidih: Onneks oli tyyny alla eikä käyny kuinkaan!

Nepula: Jaksuja sairasteluiden ja emännöimisen kanssa!

Eniellä tosiaan ärsyttävä tilanne. Ei kai auta kuin katsella mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Josko testitkin muuttuis positiivisiksi..

Maimei: Kiva kuulla teidän kuulumisia vauva-arjesta (vai onko se jo arjeksi muuttunut vai vielä kuherrusaikaa). Jaksamista noiden keskosasioiden kanssa. Sitä ei oikeen osaa ees kuvitella mitä kaikkea spesiaalia siihen liittyy. Onko toi kiinteiden aloitusaika kans siihen keskoisuuteen liittyvää?

Seksistä olette jutelleet. Mähän jo aiemmin kerroinkin, että mulla on tollainen "ei puhu ei pussaa"-jössikkä, mutta meillä kyllä seksielämä luistaa. Nyt raskausaikana mies on tosin jättäny aloitteet mulle, kun tietää ettei mua oikeen nappaa. Kyllä mäkin maaliin pääsen, mut hän joutuu aikamoisen homman siinä tekemään :LOL: Ei taida olla lantiopohjanlihakset ihan priimakunnossa nyt..
Ja sit siitä synnytyksen jälkeisestä ajasta: Ekalla kerralla ei kumpikaan maltettu odottaa ees jälkivuodon loppumista :ashamed: Olin kyl sit jälkeen päin ihan paniikissa, kun tottahan mä tiesin tulehdusvaarat yms. Onneks mitään ei tullu (koputtaa puuta)! Tokalla kerralla odotettiin jälkitarkastus ja se oli muistaakseni 5 viikkoa synnytyksestä.

Nyt taas huudetaan, mukavaa viikonloppua kaikille! Huomenna poksuu!!!!

Jadey + vauva 36+6
 
Ihana aurinkoinen aamu! Nousin aamukaffille, kun en saanut enää nukuttua, kun peippo lauloi ikkunan takana täyttä kurkkua. Ihana herätys =) Muu perhe vielä nukkuu, paitsi yksi tytöistä täpisee noitten virpomisvaatteittensa kanssa :whistle:

Hui, Haidih, nuo kaatumiset ovat kamalia. Onneks osui se tyyny alle!

MaiMein vauvakuulumisia on kiva lukea. Onneksi teidän muru kasvaa hyvin :heart:

Touhusin eilen pihalla puutarhahommissa ja illalla oli selkä aivan tulessa ja supisteli tosi inhottavasti. Saunan jälkeen olo kuitenkin parani ja nukuin kuin pieni possu. En muista, milloin olisin näin hyvin nukkunut :D Kuopuskaan en herätellyt kuin pari kertaa, tehnyt hampaita viimeiset kaks viikkoa ja yöt olleet sen mukaiset. Tällaisia öitä lisää, niin jaksaa kummasti!

Nyt toinen kuppi kaffia ja istuskelemaan ulos aamuaurinkoon :cool:
Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille mammoille!!
Tammiska 34+ :heart: *iiiiso POKS*
 
Enie: Jos et ehdi saada antibioottia synnytyksen yhteydessä niin vauva saa sen bakteerin siinä vaiheessa kun tulee ulos.Se on vauvalle vaarallinen joten kannattaa sanoa asiasta sitten heti sairaalaan mennessä ja lähteä hyvissä ajoin että ehtivät sen antibiootin sulle laittamaan. Kyllä se bakteeri on minulta aina hoitunut kun on laitettu tippa käteen ja sitä kautta antibiootti menemään,on kuitenkin vahvempaa kuin tavis antibiootti joka suun kautta otetaan. Koskaan en ole joutunut myöhemmin mitään antibioottia syömään tuon takia vaan se on hoidessa sitten heti.
Hankalaksi tosiaan saattaa muodostua se jos synnytys on nopea.
Viime kerralla minulla ei bakteeria ollut mutta vauva sai kakkavettä keuhkoihinsa ja sitä kautta tulehduksen ja joutui vaikean hengityksen takia teholle 2,5 päiväksi. Olimme sairaalassa 7 päivää ja vauva sai 3x päivässä antibioottia. Että kaikkea sitä saattaakin sattua vaikka tuosta Agalactie-bakteerista selviäisikin. Mä olen jotenkin jo niin asennoitunut siihen etten taaskaan pääse parin päivän jälkeen kotiin vaan aina on jotain ja vauva viedään pois,niin kävi ekallakin kerralla kun vauva syntyi sinisenä eikä hengittänyt.

Meillä myös pihahommia ihan kamalasti ja etupiha on täynnä risusavottaa mutta siitä se piha alkaa pikkuhiljaa muotoutumaan.

Nannaliina 34+1
 
Huh huh, on alkanu olemaan yöt yhtä tuskaa :S.
Supisteluja, alamahasärkyä ja kamalasti valkovuotoa. Millonkohan se sieltä tulee ulos :S ?

Alkaa tuntumaan siltä, että ei vie tosiaankaan enää kauaa, tai mistä sitä tietää. Olo on ainakin niin hurja yöllä, että välillä tuntuu että pitääkö lähteä jo sairaalaan. Väsymyskin on alkanu olemaan jotain älytöntä luokkaa taas. Pissittää kokoajan myös.

Kauhean iso maha alkaa olemaan, kohta napa varmaan pullahtaa ulos. Sitä kun se ei ole vielä tehnyt..

Nyt on vauvapyykitkin pesty ja kaikki valmiina sairaalakassissakin.

Tiia ja toukka rv 34+4
 
Nannaliina76 Siinäpä se ongelma kun täältä meiltä on matkaa synnärille 130km eli kestää vähintään 1,5h mennä rivakkaakin tietää, saati jos joutuu odottamaan taksia tai ambulanssia tulevaksi. Ja siis tuossa ajassa minulla ne lapset on syntyneet niin...
Voi itkujen itku. Ei pitäis vanhoilla päivillä enää alkaa lapsia tekemään kun alkaa näitä ongelmia tulla. Näköjään sitä on jo 34 vuotiaana niin ikäloppu tähän hommaan, että alkaa tulla kaikkea kivaa.

Enie + Tou 36+1
 
Haaveilija87: Siis mulla loppuu ens viikolla kesäloma, alkaa äitiysloma ja lomarahat sain tietty maaliskuun palkassa. Nyt huhtikuussa maksettiin sitten vaan viikon palkka. Normaalisti maksettu aina etukäteen seuraavan kuun liksa, nyt toukokuun "palkka" tulee sairauskassan (KELAN) maksamana toukokuun 25.pvä. En tiiä, jotain häikkää tässä nyt taitaa olla.... Tarvii maanantaina soitella palkkikseen. Oishan mun kai kuulunut saada äippärahan ja palkan välinen erotus toukokuulta jo nyt. Ota näistä nyt selvää.

Tänään ollu ihana sää mutta ei oikein voimia mihinkään tekemiseen. Kummallisen voimaton ja väsynyt olo, päikkäreitä en kuitenkaan saanu nukutuksi. Jotenkin pyörii jo synnytys ja vauvanhoito jutut mielessä. Jännittää kuinka sitä sitten pärjää vauvan kanssa kun edellisestä jo NIIN kauan.

Täällähän jo monella kaikenlaisia tuntemuksia ollut, huh! Kaipa sen sitten taas tunnistaa koska synnärille lähdön aika ois.

vattula 33+6
 
Huomenta!
HaidiH onneksi ei käynyt kuinkaan kaatumisessa! Itse kaaduin portaista mahalleen n.rv16, menin neuvolaan kuunneluttamaan sydänäänet heti. Terkka sanoi että lapsille ei yleensä käy mitenkään kaatumisissa, mutta istukka saattaa irrota.
Loppujännitys on muuttunut innokkaaksi synnytyksen odotteluksi. Tunnen että vauva on valmis ja itse olen valmis. Odottelee kai oikeata tähtien asentoa :D Olen niin iso ja turvotusta riittää, saunakin veti voimat pois eilen. En malta odottaa kunnes vauva on syntynyt ja saan taas oman kroppani takaisin ja sisäelimet oikeille paikoilleen..
Tsemppiä nopeille synnyttäjille, koittakaa ehtiä synnärille ennen ponnistussuppareita! Toivotaan että itsekin kuulun tälläkin kertaa tähän joukkoon (esikoinen 3h10min.). Kuulin juuri äidiltäni eilen että oli synnyttänyt minua 2h26min. Mutta sen näkee sitten kun sen aika on. Pitemmässä synnytyksessä ehtisi varmaan itsekin hommaan paremmin mukaan.
Yritän kovasti olla miettimättä synnytystä ollenkaan, aikoja tai sen kulkua, se on jo tiedossa että sattuu ihan p#&keleesti ja se on vain kestettävä joten mietiskelen mieluummin tulevaa vauva-aikaa. Ja toivon eniten sitä että synnytys olisi jo ohi...saisi taas oman kehon takaisin ja sisäelimet oikeille paikoilleen.

Nimiasiaa oletteko jo keksineet/miettineet vauvalle nimeä? Täällä välillä mietitään, yksi nimi vain näyttää olevan se mihin palataan koko ajan.

mustajuuri 36+4
 
Viimeksi muokattu:
Mulla ainakin alkaa olemaan jo semmonen olo, että vois viikot mennä vieläkin nopeammin. Tää maha alkaa olemaan tiellä ja yöt vaikeita nukkua, ei jaksa enää edes oikein seistä.
Onneks tulee jo tällä viikolla rv 35..
 
Heippa.

Tänne ei uutta..vauveli selkeesti laskeutunut, mutta kaverin mukaan maha vois olla vieläkin alempana ku mitä on..Valkovuotoa tulee ihan hirveesti. Ja koiran kanssa pakko hidastaa eli toisin sanoen käyttää hyväks koirapuistoja ja muita koirakavereita, koska pitkät lenkit ei enää onnistu. Tuntuu ku olis vesimeloni puskemassa jalkojen välistä..

Miehen kanssa nyt hermot kireellä, otetaan yhteen koko ajan. Molemmilla stressi tosta rempasta ja muutosta..Tulee meinaa jumalaton kiire..Edelleen kahen huoneen seinästä puuttuu tapetit, olkkarin yks seinä maalaamatta, lattiat pitää purkaa eteisestä, olkkarista ja keittiöstä ja laittaa uudet päälle ja tietty listat. Meijän makkarissa lattia valmis, huh, ja on muuten hieno. Vielä sinne yhelle seinälle tapetti ni se huone olis kunnossa..Ahdistaa nii pirusti! Kun tää vanha kämppä pitää olla viiminen päivä tyhjä...

Nyt kun se terassi tullut lumen alta esiin ni paljastu et ne laudat tarttis uusia ja muutenkin koko takapiha kaipaa muodonmuutoksen. Ekana nuo laudat, sit sinne tarttis ostaa kalusteet ja grilli..Ja sohva olkkariin...Ja pinnasänky ja pari lipastoa ja ja ja..Eli paljon paljon puuttuu vielä...Huhhuh..Saas nähä miten meitin käy...
 
Alkaa pikku hiljaa mitta jo olla täynnä tätä odotusta. Yöllä ei saa nukuttua ja vessas pitää ravata jatkuvasti, päivällä särkee selkää ja yöllä vihloo haaroväliä. On kuuma ja turvottaa. Pojalle 11kk puhkeaa poskihampaat eikä pahemmin saa nukuttua senkään takia.

Murehdin kans itse kuinka ehdin sairaalaan, esikoisen synnytys kesti 3h10min. Matkaan menee aikaa tunti ja siinä pitäis keretä viemään poika hoitoon tai odottaa hoitaja paikalle sekä mies kuskiksi. Eli ollaan varauduttu ambulanssiin jo. :)

Muillakin on remonttia näköjään meneillään, täälä sama homma. Vielä pitäis tehdä vaikka mitä, kodinhoitohuone, suihku ja sauna pitäis laatottaa sekä yläkerran lattiat laminoida. Terassi ja ulkoverhouskin on kesken. Eli täälä ollaan kans ottamassa jatkuvalla syötöllä yhteen.

Nimiasiaa Miehen kanssa ollaan päästy yhteisymmärrykseen tytön nimestä, mutta pojan nimestä ei vieläkään. Ultrassa kun ei näkynyt kumpi oli tulossa, tyttöä on molempien suku veikannut mahan perusteella, mutta meillä on edelleen vakaa mielipide siitä että masukki on poika.

Täälä pakattiin josairaalakassi sekä vauvan vaatteet kotiutukseen, neutraalia tietenkin. Eilen tein kirppiskierroksen ja tein paljon löytöjä tuolle esikoiselle sekä tulevalle vauvalle. Masukille tosin ostin varooksi pari vaaleanpunaista bodya ja potkuhousuja että pääsis edes alkuun mikäli edustaa tyttöä. Pojalle meillä jo onkin vaatetta. Toisaalta harmittaa kun ei näkynyt kumpi on, kun ei voi millään lailla "varautua" esim vaatteiden asettelussa.

Torstaina olis neuvolaan aika. Sitä odotellessa.
 
Hei!

Kiva kuulla MaiMei teidän kuulumisia. :)

Turvotusta ja liitoskipuja olis täälläkin. Eilen ja toissapäivänä tuli ulkoiltua aika paljon, kun oli niin hieno ilma, ja yllättävän hyvin sitä vielä jaksaa kävellä. Mut kostautui sitten ehkä illalla, kun jalat turvotti niin paljon. Pelottavan näköistä, kun jalat on semmoset pulskat ja varpaat nakkimaiset. :O Kuitenkaan paino ei oo kauhean nopeasti noussut, päätä ei särje, eikä muitakaan raskausmyrkytyksen oireita. Vettä oon koittanu litkiä urakalla, mutta se aina välillä unohtuu. Keskiviikkona olis neuvola (ja siitä eteenpäin viikottain nyt) joten pääsee tarkistamaan pissanäytteet.

Sairaalakassin pakkaaminen on täällä ollut kovasti mielessä, mutta en oo kauheesti mitään konkreettista tehny. Alkaa myös jännittää, mimmoinen pieni sieltä sitten syntyykään. :) Jotenkin tuleva vauva-aika pyörii mielessä paljon, vaikkei sitä sitten tiedäkään, millaiseksi arki muodostuu.

Herään joka aamu n. kuuden maissa, en ole vielä keksinyt mitään syytä, miksi juuri silloin. Joskus herään useastikin vessaan, joskus vaan tuolloin kuudelta (vessaan toki silloinkin joutuu menemään). Meen kyllä takas nukkumaan, kun meillä on sen verran myöhäinen nukkumaanmenoaika yleensä. :ashamed:

lyrae ja sumusireeni 34+5
 
Heipparallaa.
Kuin voikaan olla näin kypsä olo. Mä en tajua, kai se johtuu noista kaikenmaailman kivuista ja säryistä. Vielä pitäis jaksaa. Öisin on tosi kivuliasta nousta pissalle, tai kun olen vaikka maannut samassa asennossa edes tunnin katsoessani telkkaria, en meinaa päästä ylös. En tiedä missä kipu tuntuu, mutta on samanlaista kuin kuopusta odottaessani. Olen pannut merkille, että huonoin asento maata on just vasemmalla kyljellä. Siinä kun makaa sen tunnin, ja kun haluaa vessaan, pitää tooosi varoen kipujen kanssa kääntyä selän kautta, ja ottaa maha "mukaan" toisella kädellä. Vasemmalta kyljeltä ylösnouseminen suoraan ei tulis kuuloonkaan, tuottaa ihan hirveetä kipua. Sitten pysyn selälläni jalat levällään ja heiluttelen itseäni niin kauan attä alapäässä joku luu rusahtaa tosi kivuliaasti ja siirryn oikealle kyljelle, käsien avulla kävellen nostaessani itseni ylös. Ja edelleen alkuaskeleet sattuu vatsassa vessaan asti kävellessä. Olipas tarkka selostus, mutta tällasta on mun ylösnousu. :| Eilen kävin potkimassa palloa esikon kanssa kun oli niin maansa myynyt kun ei ole tekemistä eikä kukaan leiki eikä sitä eikä tätä. Se sitten kostautu todellakin kahta kamalammilla kivuilla yöllä.
Terkka lupas silloin ihan alkuraskaudessa, että jos tätä samaa ilmenee mitä oli kuopuksen raskaudessa, se laittaa mut fysioterapeutille, mut eipä taida hirveästi olla iloa sellaisesta, kun huomenna poksuu jo rv 35. Lisäks mulla on alavatsassa tooosi arka kohta, syy ei ole selvinny, on sitä ultrattukin.

Supistelee säännöllisen epäsäännöllisesti pitkin päiviä, ja odottelen päivää saapuvaksi kun jotain alkais tapahtua. Olen aivan rätti. Kamalaa toivoa synnytystä nyt jo, mutta sattuu, sattuu, sattuu noi luiden paukkumiset. Viikon päästä olis viimeinen lääkärineuvola ja sit tihentyy neuvolat mullakin viikoittain käytäviksi.

Tää oli tällainen valitusvirsi, sorry.

Haidih ja tyllerö 34+6
 
Viimeksi muokattu:
Jennile ja haaveilija87: Paljon jaksamista noissa remppahommissa, tsemppiä ja malttia!Meillä on rakennettu taloa valmiiksi viimeiset 2 vuotta, ja miehellä nyt tavotteena saada "kaikki" valmiiksi ennen vauvaa. Ja kyllä, yhteeenottoja ei voi välttää kun itse alkaa oleen aika poikki vaikka ei tekis mitään. Ymmärrettävästi miehelläkin tiukkaa kun käy töissä ja illat kotona hommissa. Ja sitten vaimo vaan valittaa joka asiasta.:ashamed: Ja ehtiihän sitä myöhemminkin, mä oon jo niin tottunut keskeneräisyyteen että joistain asioista en jaksa välittää. Esim. piha joka on ihan vaiheessa, saa ollakin ainakin vuoden.

Sairaalakassin pakkailua täälläkin mietin. Ostin pikku purtilot shampoota, hoitoainetta ym. kosmetiikkaa mukaan otettavaksi. Tietty riippuu kauan sairaalassa joutuu olemaan että mitä kaikkee tarvii. Ainakin noita mamma-pikkareita tarvii olla, muistaakseni sairaalan alushousut ei ollut kovin mukavat...:x Niin ja imetysliivit. Toivottavasti mahtuu päälle kun on ajat sitten ostetut, tosin reilua kokoa.

Tänään neuvolassa kaikki ok. Seuraavaksi 2 vkon päästä synnytystapa-arvio ja siitä viikon päästä (rv 37) neuvola.

vattula rv 34
 
haaveilija87: Jaksuja remppahommiin:hug:

Monella alkaa olla jo mitta täynnä raskaana olemista, voimia kaikille kovasti viime metreille:hug:! Kenelläkään ei enää hirmu pitkää aikaa h-hetkeen ole=)

Omaa napaa: Neuvolassa kävin. Kaikki oli ok. Paitsi vauva tietty edelleen visusti perätilassa..ja todella alhaalla. Hieman jännittää ensi viikon äitiyspolikäynti, jossa mietitään sitte mitä tehdään. Yritetäänkö kääntää..vai päätetäänkö jo sektioaika..

Mulla edelleen sairaalakassi pakkaamatta:ashamed: Täytyis ottaa itteä niskasta kiinni, et sais sen pakattua.. Mutta sain mä tänään vauvan sängyn laitettua kuntoon=)

Nyt jotain välipalaa syömään..

-leena ja mustikka 35+6
 

Yhteistyössä