*** Toukokuun Toiveet 2011 *** Maaliskuussa

Synnytys toiveet: Eipä ole muuta tälläkään kertaa kuin se että saisi synnyttää alateitse ja ettei tarvitsisi mitään kivunlievityksiä. Aiemmat on meneet näiden toiveiden mukaan ja nopsaan niin jännittää vähän että kuinkas nyt käy.

ON: Meillä on ollut vähän surua. Sitä ei ymmärrä kylläkään kuin sellaiset joille lemmikit on yhtä rakkaita kuin meille on. Eli me saatiin lisää tietoa kaksosista pojan joka on jo muutenkin liudalle ruoka-aineita allerginen lisäystä listaan kissa ja koira allergiat sekä astma.
Koiria meillä ei ole mutta minun vanhempien luona on siskon 3 koiraa josta kyllä on oireet aina saanut ja se arvattiinkin, mutta tuo kissa vähän yllätti vaikka sitäkin epäiltiin.
Niinpä meiltä sitten piti kissa laittaa pois koska allergiat on niin pahat ettei saa saman katon alla asua kissojen eikä koirien kanssa. Onneksi se meidän kisu nyt meni koittamaan sopeutumista minun vanhempien luokse ja toistaiseksi näyttäisi hyvältä. Mutta jos ei sopeudu niin sitten on pakko viedä piikille. Minä en anna eläimiä vieraille ihmisille koska en luota, että he hoitavat ne hyvin.

Synnytys vaan kovasti lähestyy...sehän voi olla jo 4 vk:n päästä jos lääkäri osasi oikein arvioida :)

Enie + Tou 32+1
 
Onnea MaiMei pienestä pojasta :heart::flower:.

Mulla mennyt tän vkon kirjoitukset melko lailla ohi täällä, lueskelen myöhemmin tarkemmin. Tosian alkuvkosta jouduin sairaalaan useaksi päiväksi voimakkaan kahden vkon pahoinvoinnin takia, kun vesikään ei pysynyt sisällä, eikä oloon tullut mitään kohennusta, jalat eivät kantaneet kunnolla jne. Sairaalassa tähystyksessä löytyi syy( ja toivon, etten joudu enään ikinä uudestaan siihen, melkoisen kamala kokemus vaikkakin kivuton), ja siihen nyt ainakin loppuraskauden ajan lääkitys päällä :/...Sekä mahdollisesti sitten toimenpiteitä joskus jos pahentuu tms. Mutta tällä mennään, ja voin kertoa, että on aika autuas olo kun ei ole sitä 24/7 voimakasta pahaa oloa. Ja hujentavaa että "löytyi" joku syy, ja siihen helpotusta..Kerkisin kyllä miettiä kerran jos toisenkin, että miten jaksan edes synnytykseen asti jos olo ei kohene mihinkään suuntaan...Neidillä oli kaikki hyvin, ja vaisuilun jälkeen kun saatiin mulle nestettä ja vähän ravinteita suonen kautta hän piristyi kyllä melkoisesti, ja taas oli melkoinen zumbaajan alku vauhdissaan :heart:. Paino arvio 30+0 oli 1609 g, tarjonta oli poikkitila tällä hetkellä, ja se kyllä tuntuu:O...Sattui sitten alkuvkosta iskemään elämäni ensimmäinen issias ja teki mut täysin liikuntakyvyttömäksi muutaman päivän ajaksi, sairaalassa laittoivat akupunktio neuloja useamman kerran, ja jos joskus olen epäillyt niiden tehoa, en epäile enään:D, särkylääke oli ihan turha sen hoidon rinnalla, ei nyt kipu kokonaan lähtenyt pois, mutta liikkuminen onnistuu taas, huoh =).
Sori omanapainen kirjoitus, taasen: /. mutta ei toi ajatuskaan ihan kasassa vielä(josko se koskaan on, mutta ;) )...Ensi viikosta ajattelin pikkuhiljaa alkaa laittelemaan vauvan tavaroita ja pesemään ja kaivamaan vaatteita valmiiksi, ja teen vähän listaa mitä tarvitsee hankkia vielä, ei enään paljoa hankittavaa, mutta joitakin asioita.

JA & Nöpsy 30+4
 
Tiudeliini Mä olisin mieluummin halunnut myös noi hennon vaaleanpunaiset mutta olivat loppuneet kun yritin tilata :/

Enie Voi miten kurja kuulla, varmasti mieli maassa sulla pitkään vaikka pakkotilanne kyseessä onkin :( Jaksuja!:hug:

leena77 Mä muistelisin lukeneeni tuolta kerhon puolelta että meillä hyvin paljon samanlainen synnytyskokemus takana, voimia sulle paljon! Toivotaan että pelkopoli auttaa sinua. Mullakin huomenna aika, vaihdellaan kuulumisia sitten:)
 
Synnytystoiveita: Mä haluaisin ainakin kokeilla mahdollisimman luomuna synnyttämistä. Oon ajatellut vesisynnytystä tai ainakin edes aukeamisvaiheessa olla vedessä. Epiduraalia en missään nimessä halua. Se pelottaa mua enemmän kuin koko synnytystapahtuma. Uskoisin, että pystyisin olla ilman mitään lääkkeellisiä kivunlievityksiä, mutta saa nyt nähdä sitten kun oikeasti kokee sen tilanteen! :)

Tähän asti oon ollut aivan hirmu hyvässä kunnossa, mutta nyt huomaa jo, että keho alkaa muuttua. En pysty enää juoksemaan, mitä olen lenkeillä tehnyt pieniä osia ja kaikki äkkinäinen liike sattuu!

Oon metsästänyt vaikka mistä pinnasänkyä, mutten vain löydä sellaista, minkä haluaisin! Haaveena olis semmonen tumma pähkinän ruskea. Sopis meidän muuhun sisustukseen! :)

Teddy ja vaaveli 33+4
 
Heips!

Valtavasti onnea MaiMeille minipojasta! :flower: Onneksi meni hyvin synnytys, vaikka jänniä hetkiäkin oli.

Synnytystoiveista: Olen kerinnyt noita miettimään aika paljon. Omalta äidiltäni sain neuvon, että jakkarasynnytys voi olla paljon helpompi kuin semmoinen puolimakuuasento (oli ainakin hänellä). Jos ajattelee järjellä, niin totta kai jakkaralla painovoima auttaa, ja ei sitä vessassakaan käydä makuullaan. :D Eli jakkara, jos vaan kätilö suostuu. Lisäksi en halua, että epparia leikataan ellei se ole ihan välttämätöntä. Epiduraalista en myöskään ole kauhean innoissani, mutta kivunlievityksen tarve selvinnee sitten vasta itse tilanteessa. Mulla ei ole mitenkään kauhean hyvä kivunsietokyky, mutta toisaalta oon sen verran kovista menkkakivuista aina kärsinyt, että perusburana ei juuri auta. Kierukkakin on kahdesti laitettu, josko sitä kipua jotenkin voisi verrata synnytykseen?

Pesänrakennusta: Mä olen ehtinyt jo pestä kaikki vauvanvaatteet. :D Ja eilen illalla olisi tehnyt mieli pakata vauvalle jo vaatetta sairaalaa varten, mutta maltoin mieleni. Kyllä sen vielä ehtii. Vaunut on hankittu ja kestovaippoja, koko ajan tulee pikkuiselle jotain kudottua (sukkia, villahousuja, pipoja). Meillä kun oli tuo muutto, niin on senkin puolesta päässyt tavaroita järjestelemään (ja tämä uusi asunto on ihana!). Mies valitteleekin, että kun ite koko ajan järjestelen enkä sano miten se vois auttaa...

Petipuuhat: Meillä on sujunut suurinpiirtein samalla tavalla kuin aiemminkin. Tosin tuskin mitään tapahtuisi, jos en itse tekis aloitetta koko ajan. Oon nyt muutamaan otteeseen koittanut sille vihjata, että olis kiva jos sekin tekis aloitteita, mutta ei se tarttunu vihjeeseen. :D No, ehkä tää raskausmaha ei oo kaikkein seksikkäin... Mut oon välillä kyllä miettinyt, että huomaisiko tuo mitään, jos en vähään aikaan lähentelis. Vai menisköhän vaan oman käden avuksi sillä sitten samantien. :kieh: Vaikka täytyy kyllä tuon miehen puolustukseksi sanoa, että hellyyttä saan sitäkin enempi!

Painoarvioista: Kuuluuko tuo painoarvio ihan normaaliin raskauden seurantaan? Mulle ei ole mistään semmoisesta puhuttu ollenkaan... Eikä perhevalmennuksestakaan, täytyy kysyä ensi neuvolakäynnillä kyllä. Tutustumisen synnytyssairaalaan oon jo varannut. Mulle voisikin vaihtaa sairaalaksi Jorvin tuon Kättärin sijaan.

Tulipa omanapainen postaus, sori. :ashamed: On taas tullut teillä niin paljon tekstiä viime lukemisen jälkeen. :)

lyrae ja sumusireeni 30+5
 
Enie: niimpä tietenkin tuo sf-mitta, vauvakin arvoitiin isoksi silloin vkolla 28, ehkä oli vain kasvupyrähdys. Turhaan hepuloin silloin, senhän näkee minkäkokoinen lapsi on kun syntyy, painoarvioon menen silti 3vkon päästä.

Synntyksistä: Lyrae, minä olen kivunsiedoltani aivan onneton, jos leikkaan veitsellä haavan sormeen itkua tihrustan sohvalla ja meinaan pyörtyä :D
Esikon synnytyksessä menin mukaan synnytysmailmaan ja astuin ikäänkuin sivuun kehostani, keskityin vain rentouttamaan keskivartaloa ja annoin kropan tehdä homman. Sain jotku aivan ihme adrenaliinit, sattu ihan p#rkuleesti, mutta en edelleenkään halunnut kivunlievitystä. Seisoin koko ajan, kunnes kätilö varovasti ehdotti ponnistuksen alettua josko kävisin kyljelleen/selälleen laverille. Suostuin siihen ja ponnistus kyljellään kesti 20min. Luulen että olisi tullut nopeampaa, jos olisin tiennyt "minnepäin" ponnistaa, olisin heti lopettanut AAAAAA:n huutamisen ponnistussupistuksen tullessa ja keskittänyt sen voiman ponnistamiseen. Nyt tiedän. Tämä synnytys kesti ensimmäisestä supistuksesta sen 3h10min. Olin kyllä ihan hellänä sen jälkeen, jalat tärisi suihkussa niin paljon että piti keskittyä pystyssä pysymiseen... Tällä kertaa toivon myös että saan rauhassa synnyttää omalla tavallani, ettei kätilö ota ohjia, vaan minä. Tarkoitan sitä että saan seisoa ja kävellä avautumisvaiheessa omaan tahtiini, ei lääkkeitä, ei turhia alatutkimuksia jen. Haluan myös ehdottomasti koittaa tuota jakkaraa, jos sellaista ei ole, pystyykö kyykyssä synnyttämään ? hmm..

mustajuuri 32+4
 
Mulla sano sitten selkä poks eilen, johan tätä on odoteltukin :( Tukivyön avulla nyt taaperran, mutta ei puhettakaan et pystyisin kumarteleen saati nostamaan mitään. Jo paistinpannun kurottelu levylle otti selkään ikävästi. Meiän tytön 1,5 v nostelu on nyt ihan tuskaa, pepunpesun jouduin tänään tekeen, onneksi neiti osaa kiivetä vessanpytyn päälle (kun autan ja pidän kiinni), josta saan sen hinattua lavuaarille. Syöttötuoliinkin opastin sitten kiipeämään normituolin kautta ja sama toisinpäin. Pystyn kyllä seisomaan ja liikkumaan, mutta kaikki rasitus tuntuu selässä heti. Tukivyö auttaa nyt jonkin verran ja toivottavasti tää ei ole pysyvä olotila seuraavat 8 vkoa...

nepula 31+5
 
Olin perjantaista tähän päivään asti puolison kanssa mökillä (tai no oikeastaan hänen vanhemmillaan). Voi kauheeta kun siellä oli huonot sängyt !! Ihan liian kovat ja jouduin pissimään sankoon, koska siellä on ulkohuussi : / :headwall:... Nukuin koko viikonlopun pätkittäistä unta, selkää särki aivan kamalasti ja heräilin kokoajan.
Kun pääsin tänään kotiin, niin huokasin ja menin suihkuun + nukuin 3 tunnin päiväunet, kyllä helpotti.

Petipuuhajutuista :D vielä sen verran, että mun mies on alkanu oikein kunnolla himoamaan mua tän mahan kanssa. Raskausarpia riittää ja vaikka mitä niin silti :O, ihmettelen kyllä :D. Mut parempi kai niin kuin se, että sitä ällöttäis, kun on ulkonäköpaineita jo muutenkin ollut ennestäänkin.
 
Enie, kurjaa kun joudutte luopumaan lemmikeistänne :( Kyllä niistä vaan perheenjäseniä tulee ajan kanssa niin tietenkin se luopuminenkin on ikävää.

Nepula, voi ei, toivottavasti sun selkä tosiaan paranee ettei koko loppuaika mene kipuillessa. Voin kuvitella että on vaikeaa hoitaa pientä lasta jos on selkä huonona..

Ja82, onneksi sun huonovointisuuden syy selvisi! Varmaan helpotti kyllä että löytyi joku syy ja siitä vaan sit toivottavasti vointi paranee! :)

Teddybear, mä oon huomannut ihan saman efektin että kroppa ei ole enää entisensä. Mulla ihan vasta kahden viimeisen viikon aikana on tullut sellanen "olen todellakin raskaana"-olo eli maha on vähän tiellä ja ahdistaa eikä enää jaksa niin kuin vielä kuukausi sitten. Mutta loppusuoraahan tämä jo on :)

Toi Lyraen mainitsema jakkarasynnytys kiinnostaa myös mua, olen lukenut aika paljon etukäteen synnytyksistä että on edes jonkinlainen mielikuva mitä kannattaa tehdä ja mitä ei ja monesti vinkattiin että tuo perinteinen puolimakuuasento ei olisikaan se paras ja helpoin. Mutta näin ensisynnyttäjänä sitä ei varmaan osaa sanoa että missä asennossa aikoo synnyttää. Lukemisten perusteella itse ajattelin sinnitellä mahdollisimman kauan jaloillani ja myös tuota veden voimaa yrittää hyödyntää. Mutta, olen realisti ja otan vastaan mitä tulee :D

ON: Neuvola oli tänään ja nyt kuulemma käynnit alkavat tihentyä kahden viikon välein olevaksi. Painoa on nyt tullut aika reippaasti alkuun nähden 650gr/vko ja se kyllä tuntuu kropassa. Pitäisi varmaan nyt vähän hillitä tätä herkuttelua ettei ihan karkaa käsistä... Hb oli kahden kuukauden lisäraudan jälkeen edelleen vaan 115 ja olin vähän pettynyt. Pikkuinen oli asettautunut jo pää alaspäin ja neuvolatädin mukaan epätodennäköistä että enää kääntyisi. Mutta kai se siellä mahtuu kuitenkin vielä kääntymään että en tiedä mihin tuo arvio perustui...

Hankintoja tuli tehtyä kertarysäyksellä viikonloppuna enemmänkin, turvakaukalo ja turvavyöjalusta, matkarattaat, hoitopöytä Ikeasta ja muuta pienempää kamaa. Nyt ei hirveästi enää tavaraa puutu ja tuli jotenkin hyvä mieli kun sai ne pakolliset ostettua. Teutonian yhdistelmävaunut saatiin kaverilta muutamalla satasella aikaisemmin että noi matkarattaat on lähinnä sitten kaupungilla ja kaupoissa käymiseen. Onko muuten tietoa jos matkarattaiden selkäosan saa käytännössä melkein vaakatasoon niin saako niissä kuljettaa jo ihan vastasyntynyttä jos hankkii esim. pehmeän kantokassin? Myyjä sanoi että voi tehdä näin mutta jostain luin että matkarattaissa ei saa vastasyntynyttä pitää.

Nelli ja Kultahippu 30+0
 
Heip
Neuvola ja lääkäri oli tänään. Kaikki muu oli kunnossa,mut kohdunsuu oli pehmeä ja hieman auki ja kaula lyhentynyt puoli cm. Eli sairauslomaa äitiyslomaan saakka ja fyysinen rasitus minimiin. Kipuja on välillä. Huomenna 4D-ultraan.
 
Tulin pikasee kirjoittelemaan, että eilen illalla alko kovat ja kivuliaatki supistukset..Kävi jo mielessä milloin pitää mennä lääkäriin. NO, soitin neukkuun aamulla ja huomenna menen lääkärille..Kunpa ei olis muutoksia, mutta taas supistaa :confused: Perhana sentään..
Mä ku en oikee vois mihkää vuodelepoon tässä vaiheessa ruveta, ku on tuo koira joka vaatii liikuntaa..Ja vielä uuden kämpän remppa ja muutto eessä. Avaimetkin saadaan vasta keskiviikkona..

Äh, tänään päivällä kaik oli ihan kunnossa ja jaksoin kirppareitaki kierrellä...

No, ilmottelen huomenna :)
 
Kaikille kipuilijoille iso :hug:

Omanapaa tähän: Eli olin tänään äitipolilla, kohdunsuu sormelle auki mutta kohdunkaula ihan ok. Tyttölupaus edelleen eli uskallamme jo pitää tätä melko varmana, sen verran hyvä näkyvyys oli :)
Vauvan paino oli 1900g mikä onneksi vähemmän kun veljellään näillä viikoilla ja syntymäpainoarvio tällä hetkellä 3700g eli toivotaan että pysyisi siinä niin voisi synnytyskin olla vähän helpompi kuin viimeksi.
Isoveli on tosi innoissaan pikkusiskosta, aikoo kuulemma hoitaa siskoaan tosi hyvin ja opettaa tälle mm. palapelintekoa jo heti kun ollaan kotiuduttu sairaalasta :D

Lilya ja murmeli 31+4
 
Maimeille suuret onnittelut pienestä pojan pallerosta!:heart: Ja jaksamisia sairaala elämään!:heart: Itse aikoinaan kolmosen kohdalla 5 kk:tta sairaalassa viettänyt, niin aika raskasta oli loppujen lopuksi se ravaaminen siellä, mutta ihanaa kun sai oman lapsen ottaa lopulta kotiin:heart:

Enielle myös:hug:

kuin myös kaikille kipuilijoille ja supistelijoille:hug:

Mulla oli itselläni silloin parisen kuukautta sitten kun muutettiin aivan järkyt selkäkivut, jotka kuitenkin meni ohi lopulta. Nyt vaan selkä väsyy ja polvia ja nilkkoja särkee tasaseen tahtiin. Liekkö ihme kun paino noussut jo itselläni 15kg!:ashamed:
Sairastin tuossa influenssan vaiko peräti jopa possun. Olin niin kipeä että koskaan en ole ollut niin kipeä. jokapaikkaa kyllä särki montapäivää ja keuhkot huusi hoosiannaa. meinasín jo lähteä happeakin hakemaan sairaalaan mutta sitten aloin onneksi parantumaan. melkein pari viikkoa meni sairastaessa. Lapsista kaksi sai kans taudin, mutta pienin onneksi vain korkeaa kuumetta sekä kurkkukipua. toisella taas oli 8 päivää kuumetta ja oli kans todella kipeä.
Tänään olin neuvolassa taas painoarviossa ja vauvan painoarvio oli huikeat 2000g. Eri lääkäri ja eri mittaaja siis. kasvu silti taas tasaseen sen saman 3 viikkoa edellä. Koitan lohdutella itseäni että ultra valehtelisi painoa:ashamed: Synnytystapa arvioon lähtee lähete ja se tehdään jo 34-36 viikolla. Joko käynnistys tai sektio. Taidan valita käynnistyksen.
Proteiinit oli myös yhdellä +:lla, joten pe uusi näyte neuvolaan.

Olo on muhkea ja mitat jo isommat kuin kuopusta lähdettäessä synnyttämään rv 39! Ja viikkojahan mulla on vasta 30+1. Väsyttää tämän mahan kantaminen jo nyt ja pikkasen on ollut itkuinen olo kun mietin mitä on tulossa. Miten laaja ja valtava tästä mahtaa kasvaakaan?!
Synnytyksen toiveena on mahdollisen hyvä kivunlievitys, kun arvatenkin rytinällä mennään taas. Enempää en halua suunnitella, koska aiemminkaan en ole ehtinyt toteuttaa suunnitelmia vaan on menty just sillä hetkellä sen mukaan miten on keretty ja miltä just silloin on tuntunut.

Vilkas jumppakärpänen tuntuu olevan tämä vauva, eikä ole tarvinnut miettiä miten mahtaa voida.:heart: Supistelee kovasti, mutta kivuttomia onneksi. :)

Voikaahan taas hyvin kaikki!:heart:

Chira ja pallero rv 30+1
 
Huomenta!

Eilinen ilta meni tuskaillessani tuossa sohvalla. Supisteli, sellanen tuskainen olo. Vatsa vähän väliä kovana, mutta ei mitään kovin kipeitä supistuksia. Nukkumaan mentäessä olivat jo poissa. Jo muistutti että eihän siihen synnytykseen oikeasti kauaa ole.

Kohta pitäisi lähteä viemään tyttöä hoitoon ja itse mennä neuvolakäynnille. Painoa on tainnut tulla ihan kiitettävästi. Ainakin kaikki makea maistuu.

Lyrae Ollaankohan samoihin aikoihin Jorvissa.....

Hankinnoista Kohta pitäisi vihdoinkin mennä ostamaan vaunut. Turvakaukalo tuli hankittua viikonloppuna. Joten hirmuisesti ei enää tarvitse ostella (tosin suurin kuluerä on ne vaunut). Mitä nyt jotain pikkujuttuja pitäisi hankkia.

Ciba 30+6
 
Synnytyksestä, etenkin ensikertalaisille, että se ponnistustunne on ihan uskomattoman paljon samanlainen kuin ison hädän ponnistustunne. Olihan se mullekin aiemmin sanottu, mutta en silti uskonut, että niin sama. Aluksi ponnistaminen tuntui hankalalta, mutta kätilön sormella ohjaama ponnistussuunta kyllä auttoi. Sitten vain, niinkun olis vessassa ja ponnistais niin pirusti.

Itsellä supistukset olivat tosi voimallisia, eikä niiden aikana voinut kuin uikuttaa ja jotenkin voihkia. Seisoa/kävellä en pystynyt ollenkaan, paras asento tuntui olevan kontallaan huojuminen sängyssä. Suihkua en ehtinyt edes kokeilla. Synnytysponnistaessa etenkin vikalla kerralla, kun lapsi tuli maailmaan, tuli sellainen eläimellinen karjaisu ihan vaistomaisesti :) Ääni olikin melkein poissa sen jälkeen vähän aikaa :) Ilokaasua sain siinä ja tikatessa, mutta emmä huomannut sillä olevan mitään vaikutusta. Mua ei tikkaus sattunut yhtään, se tuntui niin pieneltä kivulta kaikkeen juuri koettuun verrattuna. No enhän mä saanutkaan kuin 2-3 tikkiä.

Nyt on maha jo melkein palautunut, viitisen kiloa on vielä ylimääräistä. Eihän mun maha kovin suureksi ehtinytkään. Tuntuu myös, että vatsa- ja lantionpohjanlihakset on ihan normaalit. Emmä silti lähtis nyt vielä tekemään vatsalihastreeniä.

Pojunen siirretään tällä viikolla pois teholta. Pienen tila on ollut tosi vakaa, tosin ihan yhtä pikkuinen se on vieläkin, kun synnytyksen jälkeenhän paino ensin laskee. Yhä ollaan 1200 ja jotain päälle grammoissa... Mutta maito on nyt alkanut mennä, joka päivä annoksia lisätään ja mussukka imee jo itsekin ruiskututista, minkä vaan jaksaa, joten pakkohan sen painon on alkaa nousta. Ja ilmeisesti lääkärit ei kuitenkaan ole huolissaan, kun kerran siirtoa Kättärin vauvalaan suunnittelevat. Se on hassua, kuinka muut vastasyntyneet vaavit tuntuvat musta luonnottoman suurilta :) Oon niin tottunut meidän pikkuruiseen... Tuskin maltan odottaa, että saan murusen taas kenguruhoitoon... Päivän parhaat pari tuntia! :heart:

MaiMei ja miniboy, 1 viikkoa vanha
 
Huomenia vaan täältäkin!

Oikein paljon onnea MaiMeille :flower::heart:

Onpas pieni ihmisen alku, mutta ihanaa kun pääsee pois tehohoidosta!

Minä viettelen viimeistä työviikkoa, tarkemmin ottaen olisi 4 työpäivää jäljellä eli 28 tuntia (ai miten niin lasketaan jo... ;)) Ensi viikko menee talvilomaillessa ja sitten alkaa se oikea äippäloma. Tuossa eilen soittelin sairaskassaan kun ei ole mitään kuulunut noista äitiyspäivärahoista ja äippäloma lähenee hurjaa vauhtia (hakemuksen jätin tammikuun alussa). Eivät kuulemma voi tehdä päätöstä ennen kun maaliskuun palkka on maksettu eli päätös tehdään ehkä ensi viikolla ja kunhan se etanapostilla tänne asti saapuu, voipi olla jo äitiysloma alkanut :headwall: Minä sitten niin rakastan noita virallisia juttuja!!!

Viikonloppuna sain otettua itseäni niskasta kiinni ja sain haettua kaikki vauvatarvikkeet varastosta. Siinäkin iski semmoinen hormoonipiikki, että yksin piti roudata kaikki koska "kukaan ei auttanut" ( =siis oli muilla just sillä kellonlyömällä muuta mutta olisivat tulleet auttamaan jos olisin malttanut odottaa :D) . Sain pinniksen laidan päähäni (oli hyllyn päällä) ja kerran meinasin kaatua rengaskasan kanssa, mutta nyt on kaikki tavarat sisällä. Sitten vaan täytyy ruveta pesemään vaatteita ja jossain vaiheessa käydä ostamassa pikkuvaippoja, rasvaa ym, jotka nyt ehtii ostaa "sataan" kertaan.

Mutta viimeisen kerran lähden taapertamaan iltavuoroon :) Palataan!!!
 
Marsku mä voin hyvin kuvitella itseni samaan tilanteeseen kuin sulla tavaroiden hakemisessa. Minkä sille nyt mahtaa kun tuntuu että asia pitää saada tehtyä heti eikä tunnin päästä. :D

Maimei Ihana kuulla että vauva pääsee pois tehohoidosta.

Mutta nyt tyttö on hoidossa ja itse kävin neuvolassa. Kaikki vaikutti olevan hyvin, mutta sovittiin että jos supistukset jatkuvat niin varataan ylimääräinen lääkäriaika. Tänään kuitenkin ollut ihan normi olo. Hemoglobiini on lähtenyt vihdoin nousuun (116) mutta jatketaan raudan ottamista. Nyt näyttäisi että vauva on kääntynyt (rt) ja sf-mitta on 28. Esikon kanssa oli aavistuksen isommat mitat.

Ciba
 
MaiMei: Ihanaa, että poju voi hyvin ja pääsee jo teholta pois=)

Lilya: Mä kävin eilen kans siellä pelkopolilla. Keskustelu kätilön kans sujui oikein hyvin..jäi hyvä mieli siitä. Reilun tunnin verran juteltiin, käytiin läpi edelliset synnytykset ja mikä niissä on jäänyt vaivaamaan ja pelottamaan. Sitte kirjailtiin ylös mun toiveita tulevaa synnytystä koskien. Ja kätilökin ehdotteli jotain juttuja. Ja hän myös sanoi, että välilihahieronta ceridal-öljyllä saattaisi ennalta ehkäistä repeämiä. (Jossain vaiheessa taisi täällä olla jotain keskustelua aiheesta..)

Tämän jälkeen menin synnytyslääkärin vastaanotolle, joka siis myös ultrasi. Ennen ultrausta lääkäri jo sanoi, että rv 37-38 katotaan paljonko poika painaa, jos silloin jo lähennellään 4 kiloa,käynnistetään synnytys tai sitten leikataan.. Tästäkin tuli sellanen olo, että mut otetaan tosissaan=)

No, sitten koitti se ultraushetki..ja siinä paljastui, että tämä meidän jätkä on hyvin tiiviisti perätilassa. Ja peppu oli aikasta alhaalla. Lääkäri sanoi, että jos pitäis rahasta lyödä vetoa, että kääntyykö vauva vielä itsestään, niin hän veikkaisi että ei käänny.
Nyt ois sitte rv 37+1 kontrollikäynti äitipolilla, jossa katsotaan onko poitsu kääntynyt ja että yritetäänkö kääntää. Vai sovitaanko jo sektioaika..

Eli mulla pelkopolilla käynti oli ihan positiivinen kokemus, saa nyt sitte nähdä onnistuuko alatiesynnytys ollenkaan..

Niin ja kohdunkaula oli lyhentynyt puoli senttiä ja kohdun suu oli pehmentynyt.. Ja ipana painoi 1,8 kg

-leena ja takaperoinen mustikka 32+0
 
Heippa! Ihanaa MaiMei, kun kävit kertomassa kuulumisia ja jaksamisia vauva-arkeen sairaalassa :heart: Millä viikoilla muuten on mahollista päästä kotiin vai onko riippuvainen vauvan koosta ja kasvusta?

Itse olin siellä neuvolalääkärillä ja voi että ku ottaa taas päähän. Taas lähete tyksiin. Mä en kestä. Olen rampannu siellä kaks kertaa alkuraskaudessa (päänsäryn ja kovien mahakipujen takia), sit kaks kertaa rd:n takia ja taas joudun menemään. Eli ainakin 180 menee yhteensä tän raskauden takia vaan noihin käynteihin. Ääärghh..olishan sillä rahalla muutakin tekoa.Toki ymmärrän, että täytyy katsoa, että vauvalla kaikki hyvin ja se on asia ykkönen...Sori purnaus!
Mutta siis supistuksia olivat olleet ja kohdunsuu pehmentynyt ja oli sentin auennut, eli ei tosiaankaan paljoa ku tossa lueskelin, että muillakin jo semmoista, mutta tää lääkäri haluaa mun vielä menevän kontrolliin ja ultrattavaksi.
Nyt tarttis ottaa rauhallisemmin, mutta ei onneks mitää vuodelepoa käskeny, mutta seksikielto tuli. No, meillä ollu nyt muutenki nii hiljasta, etten usko että siitä kerrasta parista ennen loppua haittaa on...
Semmosia tänne!
 
Muakin pelottaa, että onko meidän poika perätilassa kanssa. Viimeiset 2 kertaa lääkäri tarkistanu, viikolla 29 ja viikolla 30, niin oli perätilassa.. Sektiota en mielellään haluais, haluaisin synnyttää alateitse =(.
Mä en haluais mielellään epiduraalia, koska mua ällöttää se niin kauheesti ja pelottaa neulat ja se, että se sattuis aivan kauheesti.

Suppareita välillä täälläkin :/...

Ne, jotka tietää tulevan vauvan sukupuolen, niin onko teillä pitäny tuo kiinalainen kalenteri paikkansa ?

Kiinalainen kalenteri
http://www.smartaboutyou.com/email/libero/new/kinesisk_kalender_fi.pdf

Mulla pitää :D, ultrassa sanottiin että poika ja toisessakin ultrassa, että poikana on pysyny ja poikaa näyttää tuo kalenterikin.

Hei, muuten ne jotka on aikasemmin synnyttäny, niin mikä vaihe on tuntunu teistä synnytyksessä kauheimmalta/sattunu eniten ? Avautumisvaihe, ponnistuvaihe yms ?

Huomenna rv 31 =).
 
MaiMeille lämpöiset onnittelut pojun johdosta!! :heart: Ja ihana että teillä mennyt kaikki hyvin :) Huisia että eka toukokuinen jo maailmassa :cool:

Paljon oli tekstiä tullut meillä kun oli muutto nyt vloppuna niin kaikki aika menny muuttamiseen ja siitä palautumiseen. Oon ollu ihan sippi!

haidih painonnoususta sen verran että esikoisen aikana mulla painonnousu hidastui loppua kohden ja rv36-40+2 ei tullut enää yhtään painoa :) Vaikka söin ihan normaalisti ja lenkkeilin kuten koko raskauden ajan. Joten en olisi minäkään huolissani.

luomuvaimo ihana massu <3

kestoilusta täällä kaapissa odottelee 15kpl imsevimsen sisävaippoja ja 8kpl imsen kuoria (saa nähä onko noille sisävaipoille käyttöä mutta oon eurolla ostanu aina tsipaleen kirppikseltä ni näköjään kertyny noin montaa ku pikkuhiljaa olen ostellut). Lisäksi on Nallenöttösiä, yks cuddle ja taskuja + lisäimuja, villiksiä on kahdet omatekoiset ja kahdet ruskovillan. Nyt pitäis vaan alkaa pikkuhiljaa pesemään etenkin noita imsen sisävaippoja kun ovat ihan uusia että oisivat sitten imussaan kun niille on tarvetta. Pojan kohdalla nuo flnelliset sisävaipat ei pelkästään riittäneet, nytkin pitäis kehitellä jotain imukykyistä kaveriksi jos falskaa, noita harsoja kokeilen nyt ekaa kertaa minäkin :)

Tämä asunto on kyllä aivan ihana. Tuossa laittelin vauvan vaatteet lipastoon ja olipas niitä vain kertynyt :rolleyes: Mekkoja,myssyjä ym yllin kyllin. Onneksi bodyja ja potkareitakin löytyy,ne armaan kummiski käytännöllisempiä.

Eipäs tänne omaan napaan ihmeempiä,saikulla olen äippäloman alkuun saakka ni aika rennot fiilikset vaikka koulun penkillä täytyy istuskella sillon tällön.

Diipeli ja tyttönen 31+0 POKS! :heart:
 
MaiMeille paljon onnea pienestä pojasta! :heart:

Mie koitan pian laittaa syntyneet-listaa tonne etusivulle! Ja muiden päivitykset tulee kanssa pian. Oon vaan ollu tuhottoman väsyny ton taaperon kanssa ja neuvolassa laittovat sitten rautakuurille näin lopussa..

Palailen pian!

- N ja Kaino 34+4
 
Moikka!

4D-ultrassa käyty. Varmistui tyttölupaus vauveli oli raivotarjonnassa, painoarvio 1060g ja lääkäri puhui että sikiöstä tulisi kooltaan n.3500-4000g. Huh, huh! Sain hyviä kasvokuvia. Jännä sinänsä, että neiti on jumppaillut aika ahkerasti viime yönä, mutta ultrassa sit oli niin sykkyrällä ettei mitään rajaa. Jalkakin oli silmän päällä :D Hyvä fiilis kuitenkin että kaikki näytti olevan hyvin.

Tikru 31+0 (poks)
 
Viimeksi muokattu:
Pieni Tiikeri: Mulla paino arvio 30+ 0 1609 g (tai siis vauvalla ;) :D)...ja lääkäri sanoi että jotakuinkin 3700 g vauvaa voisi odotella, mutta ei voi vielä tarkaksi sanoa kun viikkoja pitäisi olla tarkempaan arvioon enemmän...en tiedä heittääkö noi arviot sitten lääkärin mukaan:confused:

ON: Huomenna neuvola sekä saan sairaalasta viime perjantaina ja eilen otettujen verikokeiden tulokset, toivottavasti kaikki ok...Tänään pääsin jopa ulos asti jo, 45 min super hidas lenkki, piristi mieltä kovasti, mutta väsytti kyllä kropan, huomaa hyvin, ettei ole tehnyt sitten yhtään mitään kolmeen viikkoon ja elimistö on melkoisen piipussa, mutta jospa se tästä hiljalleen, ja menen sen joka päivä mikä nyt tuntuu hyvältä.

JA & Nöpsy 30+6
 

Yhteistyössä