*** Toukokuun Toiveet 2011 *** Maaliskuussa

Ittellä kans tulee tuota itkua kaikesta!! Varsinkin kun katton noita vauvaohjelmia niin aina kun se vauva tulee ulos ja pääsee siihen äidin rinnalle niin tulee itku!!:'( Keskiviikkona kattoin Greyn anatomiaa ja sit kun ne löysi sen vauvan sydänäänet nii tottakai mä pillitän aivan viimeistä päivää!
Myöskin tosi herkästi loukkaannun, jos mulle sanotaan vähänkin pahasti. Loukkaannun kaikista sellaisistakin asioista, mille olisin ennen vaan nauranut ja pitänyt vitsinä. :)

13 koulupäivää ja sit aion jäädä äitiyslomalle!! Sit saakin vaan odotella tätä vauvaa ja seuraavan kerran kouluun toukokuun viimeinen päivä valmistujaisiin. :)

Nua lumet sais jo sulaa ja tulla lämmin!! Mulla ei enää kohta mahdu takki kiinni, enkä millään malttais ostaa uutta takkia, kun ei sitä kuitenkaan enää kauaa tarvi.

Teddy ja vaaveli 34+1
 
Heipat :wave:

Mullakin alkaa takki kiristää, tosiaankin sais tulla jo lämpimämmät ilmat. Pari päiväähän tossa välissä olikin lämpimämpää, mutta tänään ainakin täällä Helsingissä on ajoittain tullut taivaalta lunta ja kai rakeitakin. Pakkasta ei onneks oo paljoo.

Täällä aiemmin puhuttiin noista kestovaipoista ja mun on kyllä pakko hehkuttaa noita Igun vaippoja. Ne on jotenkin niin ihania. Pitäis vaan malttaa hamstraa niitä käytettynä, mut silloin ei voi vaikuttaa väreihin ja niitä mun lemppareita ei oo kyllä useinkaan tarjolla :(
Ja luukusta kolahti kaks vaippaa Hahtuvahullulta, ne on kans meidän lemppareita.

Oma (.) Kipeitä supistuksia tuli aamun ulkoilujen ja kauppareissun jälkeen. Sen verran pitää kai tota kuopusta vielä kanniskella, että vaikuttaa negatiivisesti. Neuvola on vasta viikon päästä, sitä odotellessa.

J + vauva 33+5
 
Äitiyspolilta soittelivat ja sanoivat että pissakoe oli puhdas, onneksi...
Yritin saada aikaa tänään sinne Gravidaan, mutta oli aivan kokoajan varattua, yritän maanantaina uudelleen..
Kyllä hermostuttaa.. Ensiviikolla neuvola.

Eilen siis menin käymään siellä äitiyspolilla, synnytysvastaanotossa. Olivat sielläkin vähän hukassa.
Mutta 2 synnyttäjää oli sillä hetkellä siellä synnytyssalissa, ainakin kuulin parin kätilön niin puhuvan siellä =). Sitten kuulin vauvan itkua sieltä jostain, taisivat kylvettää, eikä pikkunen tainut tykätä :D.

Tänään enää 2 kk laskettuun aikaan =)!
 
mupukalle onnea pienen tytön johdosta :flower::heart:

Täällä kovasti mietityttää nuo nimiasiat, oon aamupäivän lueskellut nimivaihtoehtoja ja täytyy sanoa että aika järkkyjäkin on tullut vastaan! Kuka muka haluais antaa tytölleen nimeksi Vako, Hinti ym... :confused:

Täällä myös ilmeisesti hormoonit hyrrää ku melkeen kaikki meinaa itkettää, ihan ihme hommaa! Alan jo kylästyä tähän olotilaan:headwall: Kun kummiski kaikki on hyvin, ihana mies ja poika ja odotettu vauva tulossa ni mitä ihmettä mä täällä olen allapäin! Huolettaa vaan että kohta joku pilaa tän onnen..: /

Täällä äippärahaa tulee enimmillään oiskohan ollu huimat 900€ ja siitä nopsaan tippuu,tarkotus onkin käydä sillon tällön tekemässä sunnuntaita mutta saas nähdä. Mä olen myös opiskelija ja opintotuen lisäksi oon saanu n. 700-800€ keikkailusta kuussa että sinällään aluksi tulot on samaa tasoa mutta saas nähdä miltä tuntuu kesällä ku kummiski tottunu kesällä aina elämään isommilla tuloilla.

Diipeli ja tyttönen rv31+3:heart:
 
Nyt piti tulla vielä sanomaan että OHI ON! Koulu meinaan! Eilen oli vika näyttöpäivä. Mä tein sen, vaikka kuinka kolotti!! :) Nyt jatkan sairaslomaa ja sitte äippälomaa ja sitte vaavin kanssa :heart: Toukokuussa valmistujaisjuhla (mä kun valmistuin hieman aikaisemmin muita).

Haidih ja tyllerö 31+4
 
Haidih: Onnittelut koulun päättymisestä! Nyt voit hyvillä mielin odotella pienen syntymistä=)

Tunteista: Mä kans märisen ihan ihme jutuista... Välillä ihan nolottaa, ku meinaa itku tulla ihmisten ilmoilla:ashamed:

Mä olen ipanoiden kans mummolassa ja ihan vaan nautin olosta, ku mummu ja ukki touhuaa lasten kans ja laittavat ruuat jne..=) Ihanaa!!!

leena ja mustikka 32+4
 
Heippa
Äitiysloma alkoi eilen. Tässä mun tragikoomisen viime yön kuvaus:
http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1945344-yon-sahlari-tunaripalkinto-menee-mulle/#post23446239
No suunta on ylöspäin.

Kummikuviot meni meillä sekaisin. Kummeiksi oli aikomus pyytää yhteistä ystäväpariskuntaa. Nyt sain kuulla, etteivät ole enää kirkon jäseniä. :| Ei siinä mitään, mut jo sovittu kummi ei myöskään kuulu kirkkoon ja jonkun kummeistahan on oltava kirkon jäsen. Meillä ei ole aikomusta erota ja pitää nimiäisiä tms. Sisaruksent on ristiinrastiin jo kummeina, iso osa läheisistä on jo "liian monen" lapsen kummi ja sit on nämä kirkkoon kuulumattomat. Teen ehkä liian ison numeron, mutta mun läheinen ei tuu kummi olemaan. Se pitää olla joku miehen sukulainen, kun ei meillä ole molemmille läheisiä muuta kun em syistä "ei kummiksi haluavia". Esikoiselle meni kummiksi ne kaikkein läheisimmät. Onkos muilla jo kummit mietittynä?

Pinnis muuten kannettiin jo makkariin. Esikoinen valitsi jo unikaverinkin pikkuveikalleen. :)

valdemaria ja vauva 34+5
 
JA82, meillä myös mies toivoo mulle jättimahaa ;) Kuulemma on jotenkin suloista jos pienellä naisella on jättimäinen vauvamaha… no en itse ole ihan samoilla linjoilla mutta kyllähän se maha on tässä viimeisen kolmen viikon aikana kasvanut niin että en ole jotenkin ajatuksissa pysynyt mukana ja aina välillä peilin edessä oikein havahdun että hui minkäkokoinen maha sitä onkaan jo…

Mupukalle onnea pienestä tyttösestä! Kivaa jos pikkuinen pääsee pian kotiutumaan :)

Miuku, onpa kurjaa miten lääkäri voi aiheuttaa turhaa huolta sanomalla mitä sattuu! Ihan niin kuin odottaessa ei muutenkin olisi pieni pelko olemassa niin sitten vielä tollasta extrahuolestumista, ei kiva. Onneksi teillä kuitenkin kaikki hyvin!

Kalvojen puhkaisusta ja oksitoniini-tipasta, monet on sanoneet että kannattaa ”kieltää” viimeiseen asti noiden käyttö siksi että supistukset tulevat tosi rajuina. Ilmeisesti myös Lilyalla ja Haidih:lla on samanlaisia kokemuksia…Mutta toisaalta jos synnytys ei etene niin eihän siinä sitten ole oikein kai vaihtoehtoja. : /

Haaveilija kyseli äitiyspäivärahoista ja tänne osoitteeseen olisi tulossa n. 1800 euroa ja myönnän ainakin että vähän mietityttää että miten sitä osaa pienentää menojansa kun on tottunut tiettyyn tulotasoon ja kulutukseen… Mutta luotan siihen että menot myös pienenevät ja elämä muutenkin keskittyy enemmän kotiin niin rahanmenoakaan ei pitäisi olla älyttömästi. Matkustelu on yksi mistä en haluaisi äippälomallakaan luopua eli pitää varmaan suunnitella talous tosi tarkasti ja venyttää penniä että pääsisi jonnekin reissuun ensi talvella.

Teddybear, täällä myös yksi ketä odottaa lämpimämpiä ilmoja kuumeisesti koska talvitakki pian ratkeaa saumoista kun on niin tiukalla päällä ;)

Diipeli, sain niin päivän naurut noista sun nimijutuista. Vako ja Hinti!!!! Ei oo todellista että oikeasti ovat nimiä :LOL:
Meillä on neljästä nimestä karsiutunut ”loppusuoralle” kaksi vaihtoehtoa ja on kyllä tosi vaikea valita niitten väliltä. Toinen nimi on nimi mitä olemme käyttäneet vauvasta ”työnimenä” ennen kuin olin edes raskaana joten sillä on jo valmiiksi tunnearvoa mutta ainoa miinus on että kirjoitusasun kanssa on ongelma. Nimen voi kirjoittaa yhdellä tai kahdella vokaalilla mutta itse haluaisin ehdottomasti kirjoitusasun yhdellä vokaalilla mutta sitten taas suullisesti, nimeen istuu paremmin kaksi vokaalia. Mikä ongelma… Olemme päätymässä siihen että odotetaan lapsen syntymää ja katsotaan ”minkä näköinen hän on” :)

HaidiH, onnea koulun päätöksestä! :flower:

Valdemaria, olipas teillä tapahtumarikas yö :D
Toi kummiasia on kyllä sellainen asia millä myös täällä vaivataan päätä. Voisitteko te varovaisesti kysyä jos joku kummeista voisi liittyä kirkkoon? Meillä on sylikummit selvillä mutta haluaisin lisäksi vielä pariskunnan tai yksin olevan kummin niin että olisi vähintään 3 kummia lapsella. Ongelma on meillä se että yksi pariskunta ketä sylikummien lisäksi on mietitty olisi myös mun puolelta (niin kuin sylikummitkin) ja se tuntuu miehelle epäreilulta. Toinen vaihtoehto on että pyydämme miehen veljen kummiksi mutta hänet taas haluaisin ”säästää” jos joskus meille suodaan toinen lapsi. Että tälläistä pohdintaa meillä…

ON: olen siivonnut tänään niin paljon että toinen pakaralihas meinaa jumittaa, ilmeisesti selästä säteilee jotain kipua koska mulla on pidemmän aikaa toinen puoli takapuolesta ollut välillä kipeä, varsinkin jos paljon kävelee.

Tällä viikolla muuten huomasin taas yhden asian mikä huvitti mua… Siistin yhtenä päivänä bikinirajaa niin jouduin toteamaan että näkyvyyttä ei enää kovin hyvin ole :LOL: Sen verran tiellä vatsa alkaa olemaan…
 
Jos vihdoikin saisin aikaiseksi kirjoittaakin jotain! Olen kyllä lukenut kaikki viestit, on vaan ollut henkisesti aika stressaavaa aikaa viimeiset pari viikkoa kun ollaan pähkäilty Suomeen muuton kanssa ja miten vuokraisäntä meidät tästä päästää kun ollaan lähdössä monta kk etuajassa (määräaikainen vuokrasopimus). No, nyt tiedetään sen verran, että takuuvuokra menetetään, mutta muuten vuokraisäntä ei ilmeisesti ala meitä estellä, ymmärtää kyllä että meidän tulot ei nyt vaan riitä kattamaan kaikkia kuluja, ja ettei mies voi etsiä uutta duunia kun tarvitaan tämä hänen työpaikkansa kautta saamamme vakuutus vauvan takia. Muutetaan siis näillä näkymin takaisin anoppilaan (hiphei!) huhtikuun lopussa, jotta saadaan vähän säästettyä rahaa ennen Suomeen paluuta. Mutta kotiin ollaan siis tulossa kesän lopulla, ihanaa! :) Tosi paljon kevyempi olo kun ollaan saatu vähän selvyyttä asiaan!

Voinnissa ei edelleenkään juuri valittamista, selkäkipu on alkanut vähän vaivata, mutta ei mitään sen ihmeempiä. Treenaan edelleen sen 4x viikossa. Hormonit kyllä jyllää täälläkin, itkettää kanssa melkein kaikki. Mies on ihan helisemässä, ei mun takiani, vaan koska sitäkin itkettää nykyään kaikki! :LOL: Taitaa olla meidän molempien hormonit vähän sekasin! :D

Kummeja ei virallisesti tule, koska erottiin pojan kanssa kirkosta jo viime syksynä. Mies ei koskaan kuulunutkaan. Vähän harmittaa sikäli, että olisi kiva jos tällekin pojalle saataisiin edes ne epäviralliset nimiäiskummit, mutta kun täällä ei oikein harrasteta mitään nimijuhlia... Nimi vaan kerrotaan heti syntymän jälkeen tai jopa ennen sitä. Tuntuisi muutenkin ehkä hölmöltä pimittää nimeä, kun se on jo päätetty, ja kun kaikki sitä sit kuitenkin odottavat heti syntymän jälkeen. Ehkä törkeesti vaan pimitetään ja pidetään sit hyvin pian syntymän jälkeen joku tilaisuus. Kun olis kuitenkin ne ihmiset jo tiedossa, kenet halutaan "kummeiksi". Vähän vielä mietinnässä tämä.

Mulla olisi kanssa kauhea pesimisvietti mutta kun sitä muuttoa on nyt tulossa vähän joka muodossa niin ei voi mitään pysyvää pistää vauvaa varten esille. :( Muutenkin jo aivan kauhea ikävä vauvaa, haluaisin niin kovasti jo tavata tämän tyypin. Eilen oikein iskostui ekaa kertaa päähän, että miten hullua tämä on; mun vauva, mun lapsi, on tuossa mun sylissä koko ajan, ihan sydämen alla, voisin nostaa sen syliin ellei olisi ihon väärällä puolella - tuo termi tuli jotenkin tosi painavasti mieleen, tuolta se juuri tuntuu, että vauva on sylissä ja niin kovin lähellä mutta silti tavoittamattomissa. Huhhuh näitä hormoneja... :LOL:

Luomis rv 30+5
 
Mikä kumma tätä palstaa vaivaa!? Kirjoitin kahteen otteeseen pitkät stoorit ja kun lähetin, palsta hukkasi viestit jotenkin :O
No pikainen kirjoittelu sitten: Eli äsken tulin juuri kotiin sairaalasta, kävin saamassa suppareita estävää lääkettä kun säännöllisiä suppareita ollut aika paljon ja tänään jo tosi tiheään. Huomaan että kun nostelee jotain painavaa niin tulee enemmän. Meillä juuri muutto meneillään ja tavaroitten siirtelyä aika paljon, onneksi saadaan virallisena muuttopäivänä vähän apuja ettei tarvitse miehen kanssa kaksistaan kanniskella tavaroita. Synnäriltä kerrottiin että kahden viikon kuluttua jos vauva haluaa syntyä niin ei enää estellä kun 34 viikkoa on täynnä :)
Lilya ja murmeli 32+2
 
Poks poks!!! Viikon sen ku vaan poksuu!!! Tänää tasan 31!!!

Eilen lääkärissä taas käyty, ei onneks ollu kohdun kaulan tilanne edenny, mut siis saikku jatkuu äippäloman alkuun asti ja rauhallisesti pitää ottaa!!!! Tästä tulee hemmetin piiiiiiiitkä kevät!!! Huoh!!!!
Tänäänki taas erittäin supistuspitoinen päivä... laittaa melkosesti puuskuttaan ja mitää ei uskalla tehä!!!! :(

mama ja "tahvo" 31+0
 
Mupukalle onnittelut vauvasta! Kerkesit saamaan ekan "touko"kuisen :)

Synnytyksestä, mullahan eka oli suunniteltu sektio, joten siinä nyt ei kummempaa ollut, pahinta oli se kun vauvaa työnnettiin ulos mahasta, tuntu äärettömän ällöttävältä. Myös ne sektiolääkkeet teki mut pahoinvoivaksi ja oksentelinkin pitkin toimenpidettä. Kuopuksen synnytyksessä pahinta oli avautumisvaihe sen jälkeen kun epiduraali oli laitettu. Kalvot puhkastiin silloin ja supistukset kipeyty potenssiin kymmenen, vaikka puudutus kyllä auttoi tunnin ajaksi. Lisäksi epiduraali lopetti supistukset lopulta täysin ja sain siksi oksitosiiniä ja lopulta supistukset tuli viimesten tuntien ajan sitä tahtia, että kun yksi oli melkein ohi niin toinen jo alkoi :( Ponnistusvaihe oli "ihana", tunsi kerrankin tekevänsä jotain hyödyllistä koko prosessin aikana. Eppari mullekin tehtiin, mutta muutoin en revennyt. Sen paraneminen suju tosi nopsaan ja hyvin, turhaan sitä kauhistelin etukäteen.

Kummeista, meillä ei kuulu kukaan kirkkoon, joten nimiäiset ollaan järjestetty lapsille ja kullekin pyydetty sukulaisista/ystävistä 3 haltiakummia. Kolmonenkin tulee saamaan omat kumminsa, mutta en kyllä vielä jaksa miettiä keitä pyydämme.

Mulla oli torstaina lääkärikäynti neuvolassa. Kävin silloin 3-4 vkoa sitten nlalekurilla, joka sano kohdunkaulan olevan pehmennyt ja lyhentynyt ja että sitä pitää kontrolloida. 2 vkoa sitten mun piti mennä kontrolliin, mutta mitään lekuriaikaa ei ollutkaan, pelkkä neuvolakäynti. Neuvolatäti sitten kävi läpi ne mun sokerimittausarvot ja totes ettei niissä mitään erikoista ole, voin jatkaa vhh-ruokavaliollani niinkuin tähänkin asti. Kuitenkin, kun RD-diagnoosin olen saanut, niin vauvalle tehtäis painoarvio rv 36. No, torstaina sitten kävin uudestaan lekurilla ja hän totes, että kohdunsuun tilanne on täysin normaali eikä mitään huolestuttavaa ole. Mainitsin sitten painoarviosta jotain ja tää lekuri katso hetken mun tietoja oli sitä mieltä, että koska mun sokerit oli seurannassa täysin ok ja alunperinkin paastoarvo rasitustestissä oli vain lievästi koholla, niin mitään painoarviota ei tulla tekemään. Tuli vähän tyhmä olo, että miten ne voi sanoa tk:ssa ihan päinvastasia juttuja!

Äippärahoista, mä en ole vieläkään saanu päätöstä siitä, koska työnantaja ei ole toimittanut sitä Kelalle menevää lomaketta... mikä lie taas viivyttää niitä siellä. Toisaalta, mä tulen saamaan ekat 3 kk normaalin palkan töistä ja vasta sitten tipahdan Kelan rahoille, joten ei sillä nyt mikään hirveä hätä ole. Saan äippärahat v. 2009 perusteella, koska nyt oon ollu kotihoidontuella kohta vuoden. Aika huima nousu tuloihin, kh-tuki on sen 400 e 2 lapsesta ja nettopalkkana tulen saamaan jotain 1900-2000 e. Tarvii taas jemmata joka kuukausi rahaa jotta voin sitten jatkaa vielä jonkun aikaa kotona äippäloman loputtua :)

ON: Tukivyö pitää mut tällä hetkellä kirjaimellisesti kasassa, en tiiä mitä tekisin ilman sitä! Heti kun otan sen pois, selässä alkaa tuntua ihan voimattomalta ja jotenkin kaikki toiminta hankaloituu. Nosteluja en voi tehdä ilman vyötä, muuten prakaa samantein selkä. Maha on kans niin piukee että ahistaa, potkut ja liikkeet tuntuu läpi ihan kunnolla, pitää myös öisin hereillä mua :( Närästys on jokapäivänen riesa ja tuntuu et ihan sama mitä syön, niin kyllä korventaa.

nepula 32+3
 
Voi valdemaria mikä yö teillä takana:O Jaksuja kovasti, toivottavasti sait vielä nukuttuakin.

Kummeista: Meillä myös oli pienoinen ongelma kummien suhteen..kaikki lähimmät sukulaiset ja kaverit on käytetty jo näille kahdelle ensimmäiselle lapselle. Ja sit tuntuu, että kirkosta eronneita riittää.. Itsekin toki olen miettinyt kirkosta eroamista. Mut ajattelin, että jos tämä tuleva lapsi kuitenki kastettais, ku sisaruksetkin on kastettu. Nyt ois kuitenki pari kummia tiedossa=) Suuret kiitokset heille!

Mummolasta kotiuduttiin joku aika sitten lasten kans..pitäis alkaa kohta jotain ruokaa keksimään..
Isäntäkin kotiutuu parin tunnin kuluttua reissultansa...

Huomenna ois neuvola.. Sitä odotellessa..

leena ja mustikka 32+5
 
Heippa!

Remppa alko uudella kämpillä ja hommaa tosiaan riittää, varsinkin kun tapettia on 4 kerrosta päällekkäin, äh. Ja musta kun ei niin paljoa apua oo ku haluaisin auttaa..Ottaa sekin päähän.
No eilen sitten meijän äiti oli miestä auttamassa noin 10h ja edelleen osassa huoneissa tapettikerroksia seinällä, jestas..Sitten vielä se hiominen ja kittaaminen ja maalaminen ja lattiat ja ja ja...No, on tässä 4viikkoa aikaa..Itte siellä eilen hääräilin ja siivoilin sen minkä pystyin, eli pesin pattereita ja ovia yms. ja voi jestas miten paskasia ne olikaan. Kaikki pitää pestä vielä uudelleen ja tosiaan sitä likaa sai ihan hinkata..Huoh...Mutta nyt sit oonki ihan pois pelistä selän takia, tai oikeestaan oikeen pakaran yläpuolella tosi kipee kohta joka vetää suoraan ylöspäin alaselkään ja koko matkan alas koko jalkaan eli joku hermo siellä kunnolla pinteessä, aargh...
Kävin tänää aamulla siellä kämpillä ja koiran kanssa lenkkeilemässä ku siitä ihan vierestä lähtee kuntorata ja takasin tullessa oli vähän ongelmia ku sattu niin paljon, pitää vaan linkata eteenpäin. Ei kiva! Mutta alueena se paikka vaikuttaa tosi kivalta ja ne ihanat ulkoilumaastot, jees!!!!!

Supistuksia tullut ihan vaan muutama, ja nyt tuntuuki että menen tiistaina ihan turhan takia sinne tyksiin noiden takia..Äh! No hyvähän se on tarkistaa...

Kummeista. Vaikee homma meilläkin. Se on selvää, että mun paras kaveri tulee sylikummiks, mutta sit ne muut puuttuu...Olis kolme veljestä, mutta kaikki vielä aika nuoria, etten tie haluanko heitä...Mutta eipä oikeen kavereistakaan osata valita ja sukulaisia ei ainakaa sellasia ole, ketä vois aatella..Vaikeeta tosiaa on.
 
Piti vielä tulla kummeista kommentoimaan... Kuinkas monta se olikaan, kun niitä PITI olla? Meillä olis kaks mietittynä, ja vaihtoehtoja ei juuri ole. Ristiäiset venyisi hieman, kun toinen vaihtoehto on siskoni tytär joka pääsee tänä kesänä ripille muistaakseni heinäkuussa. Ja toinen vaihtis olis mun paras kaveri. Mulla on sellainen onkelma etten tiedä kumpi olis sylikummi. Tiedän että sukulaiset aina pysyy.....

Tunteista... Mulla ei tunnu olevan sellaista itkemisherkkyyttä... tai kyllä jossain tilanteissa sen ehkä huomaa, esimerkiks oliks se Laura Närhen se ihana hidas biisi kun soi niin meinaa tulla itku. Raivo on ollut päällä muutamia viikkoja, tuntuu että menee hermo joka asiaan.

Nyt on vauva kääntynyt taas parin päivän jälkeen takaisin niin päin että liikkeet tuntuu vatsan puolella. Onneksi. Kyljellä maatessa tuntuu niin teräviltä potkut että välillä päästelen kummallisia ääniä :D Eilen puuroa keittäessä tuntui heti potkun jälkeen jotain tosi kovaa tossa missä sillä pitäis olla jalat, kait se kantapää oli mikä siihen hetkeks jäi mun painalluksen alle. Ihana :heart:
Ei ole ollut kyllä hirveästi huolia etteikö lapsi olisi täysissä voimissaan, sellainen aerobickkaaja sieltä on tulossa. Joskus tuntuu että se posauttaa kohta kalvot kun joka puolella vatta heiluu :)

Tänään äippäpolille tarkistuttelemaan taas kohdunsuun tilannetta, ja luulen että on pysynyt samassa, kun heti koulu ja työstressin loputtua loppuivat säännölliset supparitkin. Selvä yhteys oli stressillä ja supistuksilla. Tai siis nyt on ollu vajaa pari viikkoa supistelematta säännöllisesti, toivottavasti ei alakaan enää.

Haidih ja tyllerö 31+6
 
Kummeista, me ei oteta ketään kummeiks, koska ei olla kirkossakaan ja ei oikein keksitä ketään :/... Järjestetään nimenantojuhlat kuitenkin, jotkut pienet semmoset :>.

Yritin soittaa monta kertaa perjantaina Gravidaan ja nyt on menny hermot niin, että sanon neuvolassa keskiviikkona terkalle, että se saa varata mulle sen ajan sinne.
Inhottaa tällänen asoiden vetvominen.. Oisivat viimeksi saaneet tutkia kunnolla siellä Gravidassa ne munuaisaltaat, nyt joutuu menemään uudestaan sinne -_-...
Jääny sokereidenkin mittailu vähän puolitiehen.. Väsymys väsymys..

Tiia ja toukka 31+5 :).
 
Kummeista: Nykyään tarvii olla vain yksi jos kastetaan. Meillä on periaatteessa mietittynä mutta ei ole vielä pyydetty eikä puhuttu ko. henkilöille mitään.

ON: Viimeviikon neukku käynnillä olikin sitten paineet kaakossa, ja huomenna pitää mennä väli tarkistukseen. Valkkareita ei pissassa onneksi ollut eikä ole päätkään särkenyt tms. raskausmyrkytys juttuja. Mutta koska esikoisesta makasin sen parikuukautta sen vuoksi sairaalassa niin joudun nyt tarkkailuun paineiden vuoksi. On tosin väsymystä ja huolta ja murhetta niin sekin nostaa tietty niitä. Toivottavasti olisivat jo asettuneet.
Torstaina minulla onkin äippäpoli taas ja pääsee moikkamaan masukkia jälleen.

Enie + Tou 33+2
 
Viimeksi muokattu:
Niin eihän nuo kelan tuet riitä mihinkään, ei edes itse asumiseen. Jos meinaa opiskella ja asua itsekseen niin piskelijoiden pitää ottaa opintolainaa, tai tehdä töitä opiskelujen ohella. Sitten jos tekeekin töitä siinä niin ei aikaa muuhun jääkkään, hyvä se on esimerkiksi siinä vaiheessa olla parisuhteessa.
Sosiaalitoimistostahan eivät anna rahaa asumiseenkaan, jos opiskelee koska vaativat että pitää olla opintolaina otettuna ja elää sillä.
Kokemusta on, miesystävällä on nyt monen tuhansien eurojen lainataakat niskassa.
Opiskelin tuossa itsekin syksyllä ja "täydet tuet" mitä kelalta sain oli päälle 400€/kk, en lainaa ottanut koska se olis ollu ihan turhaa, jätin opiskelut kesken 60km suuntaansa päivittäisen koulumatkan takia.
Puoliso on tehnyt opiskelujensa aikana töitä kuitenkin, enpähän tiedä että minkälaista sanktiota sitten sieltä kelalta tulee tännepäin kun opiskelija sais tienata 660€/kk jos saa kelalta myös tukia !! Kai siinä joku poikkeus nyt oli, kun aloitti työt vasta viime kesänä ja valmistuu ammattiin sitten tänä keväänä. Ihme touhua, kun ei saisi tienata, vaan pitäisi elää kaikenmaailman lainoilla...

Silti omilla rahoilla ja tuloilla tullu elettyä, kun ei vanhemmatkaan mitään rikkaita ole, eli rahaa ei oikein muualta heru ja muutenkin periaatteesta on hyvä näin, ollaan opittu omilleen :). Enpähän mä kehtais pyytää vanhemmilta mitään, ovat elättäneet kuitenkin minut ja välillä on perheessä rahan kanssa tiukkaakin ollut, silti aina ruuan saanut pöytään.

Tässä eletään kuitenkin niin että laskut maksetaan ja kädestä suuhun loput tyyliin, eipä paljoa ylimääräistä jää aina tännekkään, mutta kyllä sen verran että voi välillä käydä ns. hienommassa ravintolassa syömässä ja tehdä muutakin. Mutta kyllä sitä joutuu miettimään mihinkä rahansa laittaa.
Ei onneksi ole talolainoja ja autolainoja. Autolaina on typerin laina omasta mielestäni mitä ikinä voi ottaa, ihmiset eivät suostu ajamaan nykyään vanhemmilla autoilla, aina pitäisi olla niin uusi auto ja kaikenmaailman muutkin uudet jutut. Sanovat jotkut, että vanhat autot saastuttaa, mutta eivät ajattele että kuinkahan paljon se uuden auton tekeminen, kuljetus + muut kulut saastuttaa oikein kun niitä autoja tulee kun p*skaa kokoajan ?! Paljon enemmän saastuttaa se kuin se, että käyttää vanhaa autoa kun se on tehty jo. Puolisoni on ollut jo monta vuotta autoharrastaja ja hän tietää näistä asioista + olen kuullut muitakin ja lukenut autoharrastajien lehtiä tästä "bisneksestä".

Ihme kun ihmisiä pakotetaan olemaan väkisin kuluttajia, "verotetaan enemmän niiltä jotka käyttää vanhempaa (esim. juuri vanhat autot)", täyttä bisnestä koko touhu ! Me ollaan ainakin vauvalle ostettu mahdollisimman paljon kierrätettyä tavaraa, vaatteita, hoitopöytä, hoitoalusta, vanna, yms.. Pinnis saatiin äitiltä.
Ollaan puolison kanssa päätetty, että jos jotakin lainaa joskus otetaan niin asuntolainaa, että saadaan ostettua sellanen talo, joka ei ole mikään lukaali, vaan tehdään siitä omanlainen :). Joku rintamamiestalo/mummonmökki. Luottokorttejakaan ei tulla ikänä hankkimaan, siitä voi kehkeytyä aikamoinen velkarumba, käteinen on parasta..

Teillä joilla on jo ennestään kouluikäisiä tai vanhempia lapsia, tuleeko ikinä purjaamista viikkorahan tai muiden juttujen ja hankintojen kanssa ? Tai oletteko jopa vanhempina saanut haukkuja niskaan kun ei ole sitä eikä tätä ?

Itse olin teininä (12-16v.) niin typerä, että narisin joka asiasta. Rahaa, uusia vaatteita, meikkejä ja kaikenmaailman juttuja olis pitäny saada joka viikko. Tiukkaa oli perheessä jo muutenkin, hyvä että vanhemmat sai vuokran maksettua ja ruokaa ostettua.
Näin jälkikäteen ajattelen, että olin todella typerä sillon ja nyt hävettää, koska kuitenkin oli sentään katto pään päällä, ruokaa pöydässä ja vanhemmat piti huolta ! Monilla ei niitä vanhempia ole edes tai joutuvat elämään huonoissa oloissa, täällä Suomessakin...
Kuulema tällä hetkellä n. 350 perhettä Suomessa ilman kotia (2010 vuoden tieto, varmaan tänäpäivänä vähemmän) !! Voin kuvitella miltä lapsista tuntuu ja varsinkin vanhemmista, kun ei ole tarjota lapselleen/lapsilleen omaa kotia missä voi huoletta olla.
Siksi olen kiitollinen siitä mitä mulla on ollu.

Tää Suomi on vaan tällänen ärsyttävä valtio siitä, että oikeesti pitäis alkaa jo opiskelija-ajoista asti elämään lainalla, muuten et voi asua yksin.
Jos et opiskele niin sillon voit saada sosiaalitoimisosta toimeentulotukea, mutta edellyttää sitä että olet työkkärin listoilla ja haet koulutuksiin ja työharjoitteluun.
Jos et hae, toimeentulotukea voidaan alentaa jopa 40%, TÄMÄHÄN LAKI TULI VOIMAAN JUURI TÄSSÄ ÄSKEN.
Tässäkään ei oteta huomioon sitä, että joillakin ihmisillä voi olla vaikeuksia päättää mille alalle haluaa opiskelemaan/mitä haluaa tehdä tulevaisuudessa, tai myöskin voi olla että joillakin ihmisillä on mielenterveysongelmia ja eivätkä pysty opiskelemaan.
Hyvä Suomi, juuri näin ! Että mulla taas kiehahtaa.... + Lennätetään Suomesta suomalaisten verorahoilla romaneja 600 000€:lla omaan kotimaahansa takaisin (yksi suomalainen maksaa suurinpiirtein n. 60 000€ veroja elämänsä aikana), mutta ei voida tuoda Egyptista suomalaisia takaisin Suomeen, kun joutuvat maksamaan lentolipuista 400€ tai ei voida evakuoida Japanista suomalaisia takaisin Suomeen...

Anteeksi vain tälläinen kirjoitus, mutta kun mua ketuttaa niin tää Kela, sossulat ja Suomen terveydenhuolto yms, kaikki niin sekavaa...!
Pitäis kokoajan kuluttaa ja kuluttaa, aina sorsitaan niitä joilla ei ole kaikista uusinta uutta tai edes varaa siihen ja sekin vielä niillä yksinhuoltajaäideillä, joilla on muutenkin vaikeaa, että heidän lapsensa lapsilisät lasketaan mukaan toimeentulotukeen, kun saavat muutenkin laskea joka pennin :/....
 
Viimeksi muokattu:
Nyt kun Tiudeliini aloitit tämän keskustelun niin mun on pakko sanoa, että olen hyvin pitkälti eri mieltä näistä asioista sun kanssasi... Ei siis mitenkään pahalla, kyllähän ihmiset voi olla erimielisiä asioista. Mun on vaan pakko sanoa, että näin Amerikassa asuvana ja muutenkin paljon aikaa viettäneenä on alkanut vähän jopa ärsyttää, miten hyvään huolenpitoon Suomessa on totuttu ja silti valitetaan Kelasta ja muusta. Koko opintotuki on ihan turha mun mielestä, sillä ei kukaan elä ja kaikki on töissä, miksi pitää käyttää verovaroja siihen kun se ei kenenkään opintoja lyhennä kuitenkaan? Tästä syystähän nyt puuhataan niitä lukukausimaksua korkeakouluihin, kun ei ole varoja. Mun on vaan vähän vaikea käsittää, miksi valtion pitäisi vielä maksaa rahaa siitä koulunkäynnistä kun se on jo ilmaista? Että ei tarvisi opiskelijan itse itseään elättää töissä käymällä? Miksei? On oikeasti maailmalaajuisesti todella harvinaista, että opinnoistaan selviää ilman lainaa.

Ei oo toki Suomen järjestelmä täydellinen, ja USA:n vielä vähemmän, mutta ihan oikeasti olen kyllä alkanut arvostaa täkäläisten nuorten opiskelu- ja työntekomotivaatiota. Kaikkien, joilla ei ole rikkaita vanhempia tai stipendiä, on pakko ottaa kymmenien tuhansien taalojen opintolainat, jos haluavat korkeakoulussa opiskella. Terveydenhuolto... Ei ehkä pitäis edes alottaa tätä keskustelua, mutta näiden paikallisten vakuutusyhtiöiden kanssa tapeltuani ja koko perheen oltua ilman mitään vakuutusta yli puoli vuotta en jaksa hirveästi ymmärtää Suomen palveluiden morkkaamista. Ei, mä en edelleenkään väitä etteikö Suomessa pitäisi asioita muuttaa ja parantaa, ja vaihtoehtoja sekä valinnanvapautta pitäisi olla paljon enemmän, mutta ihan oikeasti, Suomessa on asiat todella hyvin.

Lääh puuh, tulipahan taas paasattua. Nopeasti kun kirjoittaa niin helposti tulee sellanen saarnaavaa ote tekstiin, toivottavasti en nyt kauheesti kenenkään mielestä hyökännyt tai haukkunut, se ei ollut tarkoitus. On vaan tää tässä maassa asuminen avannut silmiä aika paljon...

Tein sitten listaa sairaalakassia varten enkä osannu laittaa oikein mitään vauvalle! Mitä sille vauvalle tarvii ottaa mukaan oikein? Vaatteet ja kestovaipat tietty, mut mitä muuta??? Tuttia en niin aikasin vielä tarjoa... Itelleni sain kauheen listan kamaa kasattua aina imetysliiveistä, liivinsuojista ja maidonkerääjistä lähtien - vaikka mä siis lähden kotiin viimeistään 12 h synnytyksestä eikä maito oo varmaan vielä edes kunnolla noussut siinä vaiheessa. :LOL: Turvakaukaulo tietty mukaan mut mitä muuta? Mitä te ootte ottamassa ihan vaan vauvalle?

Luomis 31+0
 
Sinänsä ymmärrän Tiudeliinin kommentit, mutta pakko kompata vähän Luomuvaimoa -varsinkin tuossa terveydenhuollossa. Asuin kans 2,5 vuotta USAssa ja sinä aikana piti operoida polvi. Varsinainen lasku olisi ollut jotain USD 18000 (sisälsi tähystysleikkauksen tarvikkeineen (hyvä ettei jokaista käytettyä pumpulipalloa oltu laskutettu erikseen), kolme suolakeksiä ja lääkityksen ja ihan 8 tuntia 'sairaalassa'). Vakuutus oli onneksi työn puolesta, mutta itse asiassa ko sairaala kuulu johonkin väärään ketjuun, joten omavastuu olisi ollut USD 2000, mutta sairaalan/lääkärin kanssa oltiin sovittu normi omavastuu USD 500 eli ihan kohtuullinen vielä. No, kun lasku tuli niin se oli USD 2000 ja kuukausia meni kun kirjoiteltiin edestakaisin että mikä sen laskun piti olla jne. Hyvä etteivät uhanneet ulosotolla. USD 500 sitten lopulta maksoin, mutta mietin vain miten sairaampi edes jaksaa moista vääntöä käydä.... niin, ja vakuutuksesta maksettiin muistaakseni jotain vajaan USD 200 per kuukausi (sis. minä + mies) + työnantaja varmaan USD 500 tuohon päälle. Olihan verotus tietty keveämpi, mutta ei mielestäni kyllä mitenkään järisyttävän isolla erolla. Kun muutettiin takaisin Suomeen, ei mennyt kuin muutama viikko ja umpisuoli tulehtui. Leikkaus keskellä yötä ja kolme vuorokautta sairaalassa rokotti mun lompakkoa EUR 100.00. En ole koskaan ollut iloisempi kun maksan laskua kuin silloin =) Toisaalta mitä tulee Kelaan... olin onnellinen valmistuttuani ettei tarvinut tuon puljun kanssa olla missään tekemisissä ja nyt kun jotain 10 vuoden päästä oon ns naimisissa taas Kelan kanssa, niin se on jotenkin katkeran suolaista. Siis ne maksaa mulle että saan olla kotona (mikä on ihan mahtavaa!), mutta periaatteessa en haluaisi olla ns sen armoilla... toivottavasti ette ymmärrä tätä väärin =)

Kummeista: haluan kummiksi mun parhaan kaverin, joka ei kuulu kirkkoon. Saas nähdä miten se onnistuu. Oon jo valmistautunut taistoon ja jos se ei seurakunnalle tässä pikkupitäjässä sovi, oon valmis jopa eroamaan kirkosta ja lapsi saa nimiäiset. Tosin sen jälkeen appivanhemmat ei varmaan enää puhu mulle/meille ja voidaan unohtaa niiden järjestämät ristiäistarjoilut -heh. Pitänee varmaan soittaa seurakuntaan ja kysellä asiasta. Ehkä odotan sellaista hiljaista hormonipäivää....

Aamukammassa on enää 3 herätystä ja työt on sitten vähäksi aikaa siinä. Tuntuu kummalliselta! Tänään sain, tai vauva sai, ihanilta työkavereilta 'vaippakakun' tilpehööreineen. Amerikkalainen hapatus, mutta niin magee =)

Vauveli jumppaa kovaa, närästää, oikea persposki puutuu maatessa, meinaa väsyttää ja supistaa, selkään sattuu ja hikoiluttaa, mutta H-hetkeen on alle 2 kuukautta!!
 
Mä olen myös osaksi eri mieltä Tiudeliinin kanssa mutta maailmaan mahtuu monia mielipiteitä. Suomi ei ole terveydenhuollon ja koulutusjärjestelmän suhteen täydellinen mutta oikeasti jos vertaillaan moneen muuhun maahan niin kyllähän täällä hyvin on asiat. Ja Luomuvaimon kanssa olen ihan samaa mieltä tuossa opiskeluasiassa että onhan se nyt luksusta että ei ole mitään lukukausimaksuja ja opiskelua yleensäkään tuetaan. Ja se mitä Tiudeliini sanoi että pitää ottaa lainaa että pystyy asumaan yksin niin ehkä sitten siinä tilanteessa voisi joustaa ja muuttaa vaikka soluun että saisi elinkustannuksia alemmas? Usein kyllä löytyy se väylä halvempaankin elämiseen. Ehkä vaan nykyään ihmiset ovat tottuneet "liian hyvälle" eli pidetään itsestään selvyytenä että yhteiskunnan pitäisi kustantaa opiskelut ja yksiöt sun muut. Ja en henkilökohtaisesti näe mitään syytä miksi yhteiskunnan pitäisi tukea loputtomiin opiskelijoita koska "joillakin ihmisillä voi olla vaikeuksia päättää mille alalle haluaa opiskelemaan/mitä haluaa tehdä tulevaisuudessa". Oikeasti, useimmilla on vaikeuksia mutta sitten vaan tulee ne elämän realiteetit vastaan että sitä on tehtävä aikuisen päätös ja tienattava elantonsa, ei voi ikuisuuksia haahuilla ja olettaa että joku kustantaa... Tämä siis vaan mun mielipide :)

Yleisesti ajatellen niin mielestäni ei ole yhteiskunnan velvollisuus "elättää loppuun asti" ihmisiä jotka ovat kykeneviä tekemään sen itsekin eli joku vastuu yksilöllä on myös itsellä eli ei voi olettaa että kaiken saisi ilmaiseksi vaan ikävä kyllä sitä lainaakin joskus joutuu ottamaan. Ja joo, myös sitä autolainaa :D Olen samaa mieltä Tiudeliinin kanssa että autolaina on yksi huonoimmista lainoista mutta joskus se vaan on pakko ottaa jos on ostettava auto esim. työpaikan etäisyyden takia. Ja vaikka kuinka haluaisi halpistella, jokainen tietää että 500 euron auto ei välttämättä ole se paras sijoitus ;)

Mutta kokonaisuutena tästä keskustelusta siis olen sitä mieltä että monet asiat ovat Suomessa huonosti ja yhteiskunnan rahoja tuhlataan typerästi mutta mielestäni pitää myös huomioida se että tässä maassa on moni asia tosi hienosti. Hyvänä esimerkkinä esim. neuvolakäynnit! Eli huomioidaan myös niitä hyviä piirteitä Suomessa eikä vaan aina näitä huonosti olevia asioita koska jokainen tietää että niitä on joka maassa, jossain enemmän jossain vähemmän.

Luomuvaimo, kiva että teidän muutto nyt varmistui! :)

Haaveilija, mulla on just saman tyylistä kipua oikeassa pakarassa ja olen yrittänyt googletella mutta en ole tehnyt vielä diagnoosia ;) Itse huomaan että kipu selkeästi voimistuu jos pakaraa rasittaa eli liikkuu enemmän tai kävelee vaan muuten paljon. Mulla vähän auttaa venytykset mutta ei ne koko kipua vie pois.

ON: Mulla on tänään ehkä ollut ensimmäiset supistukset tai ehkä on... Sellaisia ihmeellisiä pistoksia ihan kuin joku olisi tökkinyt hetken neulalla mua toiseen kylkeen. En tiedä voiko olla jotain ihan muuta kuin supistuksia.
Talvitakki alkaa niiiin käydä ahtaaksi että mun on pian pidettävä sitä auki jos ei tämä keli nyt lämpene. Autolla ajaessa on jo pakko aina avata ;)

Nelli ja Kultahippu 31+0
 
Pakko kommentoida tuota Tiudeliinin juttua minunkin.

Meillä on tyttö just täyttänyt 17v, ei seurustele ja toivottasti pysyykin vielä sellaisesta erossa että tulee koulu hoidettua kun muuten on niin "kunnollinen" nuori.
Minua ärsyttää tässä koulu hommassa se, että tässä koulussa jossa hän opiskelee ei ole mahdollista saada koulun puolesta asuntoa tai edes opiskelija asuntoja, on siis itse vuokrattava kallis kämppä. Se on minun mielestä epäreilua ja ei todellakaan tasa-arvo toteudu opiskelijoiden kesken eri oppilaitoksissa. Toisissa kun on jopa ilmaiset asuntolat jolloin kaikki hynkyt jää näppiin muuhun käyttöön.

Mitä tulee tuohon autolainaan, meillä ei ole ainakaan uuden uutukaiset autot. Ne on 2000 vuoden malleja ja pakko oli vaihtaa toinen auto sen vuoksi että mahdutaan kaikki 6 ja tulevaisuudessa kaikki 7 edes matkustamaan. Miehellä taasen on töissä kulkemista varten ostettu pienempi syömäinen ja uudempi auto mikä hänellä alkujaan oli koska kilometrejä yhteensuuntaan töihin hänellä on 120km eli ajaa pelkkää työmatkaa 240km/pv.
Aiemmin olen kyllä ajellut sellaisilla 300-500e autolla aina vuoden ja sitten kun se ei mene katsastuksesta läpi niin eipä kannata korjata vaan romuuttamolle ja uus samanlainen rottelo tilalle. Kaikki ei ole aina niin yksinkertaista miltä se äkkiseltään voisi tuntua.
Ihmisillä on erilaisia tarpeita ja tilanteita elämässä jonka vuoksi toisen elämä voi tuntua todella tyhmältä ja typerältä ja se oma on aina vaan se oikein eletty, mutta se kun ei vaan mene niin.

Meillä ei ainakaan ole koskaan vanhemmat lapset kinunneet mitään. Mitä on annettu ja hankittu niin tyytyväisiä ovat olleet. Toiveita ovat esittäneet lahjoista ja tavaroista mutta tietävät että vain se ostetaan mitä todella tarvitaan ja kohtuudella ja vasta sitten jos on vara.
Ei meillä ainakaan ole tulot olleet kummoisetkaan jos ajatellaan koko aikaa. Minä en itse ole edes töissäkään ollut montaa vuotta ja sitä ennen nostin vain työkkärin korvauksen ja parhaillaan mieskin on ollut työtön. Tässä just on tarvottu tilanteessa että mies on vuoden jälkeen lähdössä takas töihin sairauslomalta ja siinäpä on ihmetelty omia ja hänen pieniä tulojaan. Tiukkaa on tehnyt mutta vielä on selvitty ja aina vaan löytyy jotain mistä nipistää.

Vauvan tarvikkeet on kaksosillekin ostettu kaikki käytettynä mitkä vain sai ja oli järkevää hinnan puolesta ostaa käytettynä. Eli jos uus maksoi 5e enemmän kuin mitä käytetystä olis joutunut maksamaan niin sitten ostettiin uus ja on jo paljon myyty pois tätä tuplatavaraa eteenpäin. Tälle tulokkaalle kun ei tarvinnut ostaa muuta kuin vaunut käytettyinä ja se oli siinä. Kaikki muuhan on valmiina. No tietty vaippoja ja nanneja jne...mutta kakki muu.
Minä en myöskään osta mitään uutena minkä voi ostaa käytettynä ja olisin todella onnellinen jos täällä olisi kirpparit parempia mutta ei ole. Onneksi on huutonet, sieltä minä olen paljon ostanut tarvaraa ja vaatetta. Aina jos on jonkun tarve niin sieltä vilkaisen ensin olisko tarjolla ja kaikki muut osta&myy palstat.

Jep, mutta pointtina oli se että ei kaikki ole niin musta valkoista.
 
Noniin.. sain vihdoinkin päivitettyä ja toivottavasti kukaan ei jäänyt välistä! Koitin tarkkaan lukea viestit. Ei ole ollut tarkotus olla näin laiska, väsymystä vaan ollut : / Toivottavasti rautakuuri nyt auttaa vaikkei hemppa nyt niin alhaalla ollut.

Laitoin myös Mupukan ja MaiMein pienet tuonne etusivulle, ihanaa että molempien pienet voi hyvin! :heart:

Jospa mie tästä nyt aktivoituisin, kohta saa vaihtaa taas kuukausipinoakin ja alkaa jännäilemään josko muut sais lisää vauvoja =)

- N ja Kaino 35+3
 
Äitiyspäivärahasta : Ei oo vielä tullut minkäänlaisia päätöksiä.. Jännityksellä odotan. Raha-asiat toisaalta ahdistaa, hetkittäin ei yhtään. Mut tosiaan kyllä se taitaa olla niin että mitä suuremmat tulot - sitä suuremmat menot myös... Mulla ei onneksi ole autolainaa eikä opintolainaa, mutta makselen tällä hetkellä asuntolainaa (plus yhtiövastikkeessa putkiremppaan ja ulko-oviin liittyvää lainaa pois...), et tuntuuhan tuota menevän asumiseenkin jo jonniin verran. Onneksi nyt ei tarvitse töihin ajella.. niin säästyy bensassa mukavasti rahaa käyttöön. Mut odotan innolla sitä aikaa, kun mies alkaa saamaan muutakin kuin opintotukea+opintolainaa.. :) JA vielä visakortista, I love it!! Jos niin saa sanoa. Omaa elämää ainakin helpottanut luotollinen visakortti kovasti. Maksettavahan sitä luottoakin on pois, mut antaa pikkuisen varaa elää joustavammin. Ts. hankkia jotakin suurempia ostoksia, satunnaista matkailua tms.

Kummit: 2 kummia on tiedossa, ne ei kyllä itse tiedä asiasta vielä mitään! Mut haluaisin kyllä vielä lisääkin kummeja ja siinä se onkin pähkäilemistä!

Haidih: Onnea koulun päättymisestä! :flower:

Valdemaria:lla ollut melkoinen yö! Toivottavasti puhelinkin löytyi...??? :D

Lilya: Onneksi supistukset rauhoittuivat. Toivottavasti noi säännölliset supistukset pysyy jatkossakin poissa, paitsi tietty sitten kun h-hetki lähestyy ;)
Mulla ei ole myöskään onneksi ollut noita säännöllisiä supistuksia ton sairaalareissun jälkeen.. (Mä en tarvinnut edes lääkettä, riitti kun kurvattiin sairaalaan...) Mut viikonloppuna taas supisteli aina välillä. Lauantaiaamu alkoi heti supistelulla ja päätin että lasken sen päivän supistukset.. Tulihan niitä päivän aikana 45 kpl- mut ei tosiaan säännöllisiä.. Jotenkin oli pinna kireenä ja ahdisti kun ei voinut mitään tehdä ja kuitenkin tunne siitä että pitäis jotain tehdä kun mies ja tyttö kotona.. Sunnuntaina pakottauduin ottamaan joka tapauksessa rauhallisesti, kuten tänäänkin. Heti paljon vähemmän supistuksia ollut ja olokin ok. Huokaus! Mut Mama-84 mä luulisin tietävän niin mitkä sun fiilikset on.. Koetetaan jaksaa!

Isäni toi eilen veljeltäni tuliaisia, pinnasängyn, vauvalle turvakaukalon, säkillisen vaatteita vauvalle ja mullekin vielä odotusvaatteita! Ilahduttavaa! :) Kunhan mies taas kotiutuu opiskelijaboksistaan, niin täytyy kasata toi pinnis vauvalle valmiiksi! Ihanaa!

Mä oon päättänyt että niin kauan kuin täällä kotona joudun makoilemaan, täytyy kerran viikossa ostaa kukkia piristystä tuomaan. Nyt siis kolmas tulppaanikimppu pöydällä! (Aikaisemmat kimput olen saanut ystäviltäni sopivasti viikon välein ;) (Kissatkin kyllä tuntuvat olevan niistä kovasti innoissaan... Mut täytyy laittaa makkariin ne yöksi turvaan..)

Torstaina sitten äitiyspolille näytille...

Mukavaa viikkoa teille kaikille!

Ansukka ja Mimmi 31+4
 

Yhteistyössä