** Toukokuun Toiveet 2011 ** Pokspokspoks! Se on TOUKOKUU nyt!

Onnea Adalium nyytistä :flower: ja muillekin jotka ovat nyt saaneet vauvansa maailmaan.

Viikot nyt 38+6 eikä mitään ihmeellistä rintamassa. Mahan kovettumista ilman kipua, siinä kaikki. Viikko laskettuun aikaan, mutta pahimmassa tapauksessa vielä kolmen viikon päästä kärvistellään. Toivottavasti ei. Alkanut jo hiukan jännittään uuden ihmisen maailmaan tulo, miten sitä taas osaakaan olla...

On se kumma kun kauppaan menessä ajattelee että hakee vaan pari maitoa, että kyllä ne jaksaa hyvin kantaa kotiin. Kassalla taas huomaa että kassi aivan pullollaan.

Ciba ja Tiitiäinen 38+6
 
Onnea kaikille vauvan jo saaneille!
Omanapainen päivitys, täällä edelleen odotellaan. Soittivat polilta yliaikakontrolliin maanantai aamuksi. Toivottavasti ei tarvi mennä! Turvotusta reippaasti ja keho ei jaksa enään, itse vielä tyynenä odottelen. Ei minkäänlaisia tuntemuksia edelleenkään...
Mustajuuri 40+5
 
Paljon onnea Adalium!:flower:

Ansukka Kiva että mies pystyy nyt olemaan kotona kun lähtö alkaa lähestyä, varmaan vähän rauhallisempi olo sullakin kun ei tarvitse jännätä :)
mama84 Toivotaan että alkaa jo käynnistymään, hyvältä kuulostaa ainakin :)

Mulla tuli viime yönä ihan kummallinen juttu, käänsin kylkeä ja yhtäkkiä alavatsasta/häpyluun läheltä kuului kamala rusahdus! Siis niin kova ääni että mieskin kuuli sen!:O Oliskohan vauva laskeutunut vielä hiukkasen enempi? Mä muistan lukeneeni tästä pinosta aiemmin että jollain muulla oli myös kuulunut tuommoinen ääni. Aika hullua :D
Muuten ei pienintäkään merkkiä synnytyksestä, ja laskettuun aikaan 2 päivää!

Lilya ja murmeli 39+5 ja kroppa huutaa armoa!
 
Taas oli tullut useampi vauva maailmaan, paljon onnea kaikille :flower: :)!

ON: Mulla ylihuomenna kontrolli Äpolilla, kroppa alkanut huutaa hoosiannaa muutamana päivänä jo, kävin äsken reilu 6 km lenkillä koiran kanssa, tiukkaa teki ja alaselkä ja liitokset napsuu kivusta, mutta mä oon niin valmis jo laitokselle, että kaikki vaan yritettävä:D:headwall:...Joka päivä edelleen säännöllisiä ja niitä epäsäännöllisiä supistuksia pitkin päivää, mutta tuntuu ettei etene nyt oikein sen enempää. Mies raukka joutuu kestämään mun kiukkuista naamaa nyt vaan, kun fyysinen puoli alkaa väsyä, niin vaikuttaa tohon henkisenkiin itsellä aika paljon. Mutta joo, koitan ajatella positiivisestikkin, max se 3 vkoa enään:headwall:...Huoh. Tsemppiä kaikille samassa tilassa oleville :).

JA & Nöpsy 38+6
 
Onnea adalium! :flower:

Kiitos, Ansukka, olo onkin jo parempi kuin eilen. :)

Yöllä heräsin menkkakipuihin ja illalla supisteli, tosin kivuttomasti. Ehkä siis jotain edistymistä. Liikkeitä on kyllä aika vähän ja se pistää huolestuttamaan. :/ Tosin voihan se synnytystäkin ennakoida. No, ei tässä enää kauhean montaa viikkoa joudu odottamaan...

lyrae ja sumusireeni 38+6
 
Hahahahahaha!!!!! Kovasti oon nyt koittanu saunoo ja siivota!! Ja tänään päiväl tuli hyvä tilaisuus harrastaa sitä kolmatta ässääki!!!! Ja kohta vois vaikka taas vähä imuroida ja sit vaik jos kävis vähä lenkilläki.... mä haluuuuuuun jakaaaaaaatumaaaaan!!! :D

mama ja "tahvo" 38+3
 
Onnittelut kaikille omansa saaneille:flower: En muista kaikkia millään, alkaa vissiinn vähenemään tää jäljellä oleva porukka...

Lyrae: Mulla kanssa tuntuu vauvan liikkeitä vähän. Oon yrittäny olla huolestumatta kun niitä tulee sitten kuitenkin just se 10/tunti jos oikein alan laskemaan levossa. Käyrällä käydessäni (viime maanantaina) niitä kuitenkin tuli hyvin ja sykkeet ok. Mutta kannattaahan se mennä käymään polilla jos ei sitä kymmentä tunnissa tule.

Täällä myös siivottu tänään ja koira-parka lenkitetty pariinkin kertaan. Tuntuu oudolta kun joku tunnin kävelylenkki ei tunnu missään:O Ei supistuksen supistusta tänään vaikka illalla niitä tuli ja yölläkin heräsin useaan otteeseen. Ehkä tää tästä... Esikoisen synnytys käynnistyi 38+2 eli ens yönä vois tulla säpinää jos menis saman kaavan mukaan. Seksihommat vois tietty kans auttaa mut ei pahemmin huvita kun sisätutkimuskin sattu viimeks aivan älyttömästi. No joo, mulla on kontrolli ens tiistaina äippäpolilla ja sit varmaan sektioon mennään. Kovin isoa vauvaa ei kuulemma lähetä tällä lantiolla synnyttämään alakautta ja jos nyt käynnistyis ennen ens viikkoa aion vaatia et ultraa kokoarvion ennen kun aletaan "kunnolla hommiin". Mut joo, sais kyllä alkaa jo tuleen, jotenkin olo on ihan valmis:D Niinkuin varmaan kaikilla muillakin täällä!

Kotiintulovaatteet katoin vauvalle valmiiksi. Kietaisubody, potkarit, hattu, ja semmonen pehmoinen kevytvanupuku. Ei taida ehtiä helteitä enää tulla ellei nyt mennä kesäkuulle asti...

Onko muuten koiraihmisiä joilla kokemuksia vauvantulosta taloon? Meillä siis nuori koira eikä oo ikinä vauvaa nähnytkään. Tarvii varmastikin tutustuttaa vauvan hajuihin jo etukäteen ja antaa sitten nuuhkia vauvaa ihan rauhassa. Mua vaan jänskättää kun tiedän että olen ihan ylisuojelevainen aluksi... Ja senhän koira tietty aistii. Meillä vielä tollanen jätti-koira eli ylettää aika helposti esim pöydälle nuuhkimaan. No kaipa se siitä tottuu:|

vattula 38+1
 
Onnea adalium nyytistä!!

Eilisestä alkaen ollu menkkamaista kipuiluja ja jatkuu vaan, ei supistuksia sinänsä, ainakaan käsittääkseni. Vauva laskeutunut nyt tosi alhaalle, kerta kaikkiaan tuntuu nyt tukalalta alapään tilanne.

Vauva ja eläimet: mulla ei kokenusta koirista, mutta meiän esikon aikaan meillä oli kissa, jolle oli jumalaton järkytys saada vauva taloon. Ensin piileskeli 3 kk saunassa aina kun vauva oli hereillä. Kun esikko nousi pystyyn, niin rupes hyökkäilemään kimppuun ja lopulta kissa silmät hulluna kiiluen hyökkäs kynsillään kimppuun niin, että onneksi sain itseni väliin, kun kisu 5 x putkeen koitti saada suurinpiirtein silmät päästä. Sen jälkeen katti lähti mun kaverille evakkoon ja siitä sitten uuteen kotiin, oli todella kaameeta ajatella että se olis lapseen sopeutunut enää. Koirilla toivottavasti on eri meininki kuin kissoilla...

se on huomenna poksista taasen, huhhuh!

nepula 39+6
 
Omaa napaa pikaisesti.

Eilen olin tyksissä kontrollissa ja valittelin muutaman päivää kestänyttä huonoa oloa ja päänsärkyä. Paineetki oli ihan kunnolla koholla, 146/97...Lääkäri meinas, että otetaa osastolle, mutta sit ku teki tutkimuksen, että vauvalla kaikki hyvin ja mulla kohdunsuu sormelle auki ni päättiki laittaa kotiin, jotta lähtis luonnollisesti tulemaan.
Illalla sit jaksoin ku jaksoinkin miehen kanssa PITKÄSTÄ aikaa puuhailla...Ja tänää tullu sellasta limasta rusehtavaa vuotoa. Muutaman kerran supistellu, mutta aika pieniä vain...Kunpa nyt alkais vihdoin tapahtumaan!
 
Onnea taas uuden nyytin saaneille :)

Vattula
Mulla ei ole kokemusta, meille ensimmäinen tulossa ja kaksi koiraa kotona. Toinen on hiukan alle vuoden ja sitten emänsä joka tulee kohta 5 vuotta. Itse ajattelin jonkun rievun tuoda sairaalasta kotiin ja laittaa kantokoppaan. Meillä koirat hiukan pelkäävät sekä vaunuja, että turvaistuinta. Vanhempi koira on ollut lasten kanssa tekemisissä ja toimii hyvin, vauvoja tosin pelkää. Nuorempi ei oikein ymmärrä lapsista mitään ja kun paimenkoira on, paimentaisi niitä kovasti ja tuntuu hiukan pelkäävänkin. Uskon kuitenkin kaiken menevän hyvin ja kotiintullessa on tarkoitus vauva laittaa turvakaukalossa lattialle, että koirat saavat rauhassa tutustua.
Jotenkin ajattelin, ettei saisi olla lasta kohtaan ylisuojelevainen ja pitää muistaa niitä koiriakin helliä! Uskon kuitenkin niiden nopeasti sopeutuvan tilanteeseen.

Neuvolassa käyty tänään ja painoa tullut yli 2 kg viikossa!!! Ihan hirveät turvotukset ja alapaineet oli pikkusen koholla. Pissa kuitenkin edelleen, (on ollut koko raskauden) ihan puhdas, eikä mitään päänsärkyjä ole, joten tuskin mitään alkavaa raskausmyrkytystä. Olo on kyllä kuin täyteen pumpatulla vesi-ilmapallolla, mitkään kengät ei mahdu jalkaan. Muutenkin menkkajuilimista on tauotta ja kipeitä supistuksia tulee välillä, mutta ovat ihan yksittäisiä. Yöllä kylkeä kääntäessä supistaa melkein järjestään kipeästi. Tahtoisin jo synnyttämään!

Lily ja 39+0 POKS!
 
Moiks. Ja POKS 39+0.

Onnea adalium ja katinkas :flower: :flower:

Lilya: Mä ainakin oon valittanut noista rusahduksista aijemmin täällä, mulla se on ihan jokapäiväistä, myöskin kivuliasta. En pääse vasemmalta kyljeltä ylös ja joudun menemään selän ja toisen kyljen kautta, ja odottamaan selällään niin kauan kun rusahtaa. Jos heti ei rusahda, tai ei rusahda "hallitusti" niin että yritän luut rusauttaa, sattuu se perkeleesti jos sattuu rusahtamaan vaikka kävellessä odottamatta. Huoh... en tiiä onks sulla nää kivuliaita mutta siis mulla on ollut tätä tää koko loppuraskaus jo ennen 30 raskausviikkoa, ja sama juttu oli kun odotin kuopusta.

Lemmikit ja vaavi: Meillä on kolme kissaa, ja odotan jännityksellä miten ne käyttäytyy vauvan tullessa taloon. Keskimmäinen noista on vielä sellanen oikein mammanpoika joka on musta mustasukkainen muille kissoille. Koko raskausajan olen tässä vielä opettanut niille ettei vauvan sänkyyn tai vaunuihin ole asiaa, ja tajuavat sen asian ainakin jo tosi hyvin vaikka vielä vähän koettelevatkin mun nukkuessa, mutta mäpä kuulen sen rapinan kun laitoin vauvan sänkyyn jätesäkin, ja jäävät kiinni siellä ollessaan, hähähää :D

Mun kaverilla oli joskus sellainen valkoinen joku... mikähän se olis ollut, en tiiä kun en ole koiraihmisiä... näytti vähän saksanpaimenkoiralta mutta valkoinen. Se oli aika nuori eikä osannut varoa, ei sitten ollenkaan... vauvaa ei voinut pitää lattialla kun se kasvoi... ja koirasta luovuttiin.

En mä nää siinä mitään pahaa jos on ylisuojelevainen, ainakin alkuun.

ON: Supistelee, juilii, mutsi soittelee ilman mitään asiaa, samoin sisko... kaikkee muutakin oireita olis, mutkun ei ne johda mihinkään.... plaaah.

Haidih ja tyllerö 39+0
 
Ja paljon onnea kaikille jo nyytin saaneille :flower::heart:

Itellä ollu niin kauhee päänsärky koko päivän, mutta nyt iltaa kohden vähän helpottanu, huh. Viiminen koneellinen vauvan vaatteita pesussa ja kotiin tulo vaatteet katottu ja tavaroita laitettu paikoilleen. Saas nähä, että ehtiikö noita kaikkia edes käyttämään, siis vaatteita meinaan, ku niitä tuntuu tosiaanki riittävän...
Mä puen pikkuisen mumman ostamaan hm:n pandakuvioiseen bodyyn, samaa sarjaa limenvihreä mustaraidalliset-trikoohousut, ja samanvärinen hattu ja sitten valkosiin villatossukoihin, mumman kutomaan limen vihreeseen neulenuttuun ja housuihin ja käsiin valkoiset neuletumput, päälle vielä joku viltti. Jos voitan huuto.netistä ruskovillan silkkimyssyn ni se tulee sitte päähän :)
Kumman paljon löytyy vaatteista limenvihreetä, heh :D
 
En jaksa tarkemmin nyt lukea mutta, Onnea vauvan saaneille!! :flower:

Meille syntyi poika, 14.5.2011 viikoilla 40+4 siis.

Kertoilen joku päivä enemmän kun jaksaa istahtaa. Tänään tultiin kotiin.

Tsemppiä vielä teille joilla odotus jatkuu!

Iksu ja poju
 
Onnea jälleen teille jotka palkinnon olette saaneet jo syliin!!

Vauva ja eläimet, meillä oli 2 kissaa kun vauva syntyi ja sen verran reagoivat että piilossa olivat aluksi aina kun vauva äänteli, muuten yritettiin kyllä tehdä tuttavuutta. Nykyään poitsu konttii kissoja kiinni ja leikkii niiden kanssa, kissat eivät kynsi mutta jos ärsyyntyvät niin lähtevät leikistä pois. Meillä tahtoi aluksi olla sitä ongelmaa että kisut tahtoivat olla aina pinnasängyssä ja vaunuissa päällänsä, varsinkin silloin kun vauva oli siellä. Meille annettiin neuvo, että aina kun sänky ja vaunut tyhjänä tulisi ne tehdä mahdollisimman epämukavaksi, ettei kissa niissä roikkuisi. Meillä auttoi kun laitettiin muovipusseja ja leluja niihin. Eipä ole enää ne vehkeet kiinnostaneet.

Omaa napaa: Täälä edelleen yhtenä.. Välillä supistaa, yöllä varsinkin tulee muutama kipeä, mutta lakkaa melkein heti. Sunnuntaina oltiin mieheni kanssa saunomassa ja tuli sitä vähän touhattuakin taas, sessiosta meni 30 minsaa ja alkoi aivan hirveät supistukset, välillä 2-3 min välein sitten 5-15 min välein ja olivat niin pirun kipeitä että. Ehdin jo ajatella että päästään tositoimiin mut kuinkas kävikään. Supparit kesti 8 tuntia ja lakkasivat sitten, nyt vaan puskee ilmeisesti limatulppaa, sen verran on jojoa pukannut pöksyihin.

Jennile ja Masukki 38+5
 
Kiitoksia onnitteluista!! ja kaikille vielä jakautumattomille jaksamista loppuun asti

Kissa ja vauva
Meillä kissa ottanut vauvan hyvin vastaan. Kun tultiin kotiin oli pää kaukalossa ja haisteli, muuten ei oo oikeen välittänyt. Ei onneks oo yrittänyt mennä vauvan pinnikseen ja muutkin tavarat jättänyt rauhaan! Onneks.

Vauvan liikkeistä masussa Itsellä tuli välillä kans hieman pelottava olo kun tuntu et vauva oli liikkunut päivän aikana todella vähän. eihän se loppuaikana tietty niin paljon liikukkaan. Hyvä sääntö todella on tehdä sitä liikelaskentaa, ja jos se 10 liikettä tulee, niin nou hätä. Ja tietty jos askarruttaa silti vauvan vointi, niin parempi mennä sit käyrille niin ei tartte stressata yksinään.

Meidän vauvasta... On ihanan helppo, ainakin vielä. On niin samaa maata kuin isosiskonsakin oli. nukkuu syö ja paukuttelee :D Itkee vaan sit kun jo kunnon nälkä.

adalium ja tiitiäinen 4pvää
 
Huomenta!

Pikaisesti kommentoin vattulalle:
Meillä on jouluna 4v täyttävä kultainennoutaja ja kun vajaa vuosi sitten tuli vauva taloon, mies toi sairaalasta koiralle haisteltavaks pojan bodyn. Kotiin kun tultiin, laitettiin kaukalo eteisen lattialle ja annettiin koiran tutustua vauvaan haistellen. Minkäänlaisia ongelmia täällä ei ole ollut koiran kanssa, päinvastoin. Tuo kultsu kun on rotunakin jo semmonen luttana (toki löytyyhän poikkeuksia joka rodusta), niin ei oo tarvinnut pelätä..
Sen ekan haistelun jälkeen koirasta tuli semmonen, että joka kerta, kun jostain tultiin kaukalo mukana, koira meni tarkastamaan, että vauva on mukana. Nukkui pinnasängyn vieressä vauvaa vahtien muutaman ekat viikot jne. Oli aika liikkis kyllä! Ihan selvästi huolehti ja heti ilmoitti, jos en itkua kuullut tms.
Nykyään sitten pojalla ja koiralla synkkaa hienosti. Poika ei hirveesti noteeraa koiraa, välillä paijaa ja halii ja jos se koiraa ärsyttää, se lähtee pois.
Tulevan vauvan kanssa en siis tässä tapauksessa osaa pelätä. Pitää vaan muistaa antaa myös koiralle se oma aikansa ja ottaa se huomioon. Mulla ainakin ihan positiivisia kokemuksia pelkästään.

Tänään on tasan viikko sektioon!

Maybaby 38+4
 
Mäkin haluan jo kertomaan, että kumpi tuli!!!!!!!
Kovasti onnea uusista vauvoista kaikille!!
Painaa niin tosissaan jo tuolla alhaalla, että tuskaa on kävellä tai tehdä mitään muutakaan. Menis jo vedet edes... :popcorn:

Koira ja vauva Mulla oli tuo sama koira, kun esikoinen syntyi, se oli silloin 8 vuotias suunnilleen eikä ollu mitään ongelmia. Ei etukäteen haistateltu mitään ( :D ) tai mitään muutakaan. Koira haisteli aluksi vauvaa ja siinä kaikki. Ihmiseksi varmasti heti havaitsi! =) Nyt tuo sama koira on siis kohta 14 vuotias ja en usko, että edelleenkään tulee ongelmia! =)

Ostin muuten esikoisen ollessa n. puolivuotias puolivuotiaan kultsun. Tälle poika sai heti alusta asti tehdä mitä lysti, istui päällä, "silitti" (=repi korvista) jne. ja ne oli kuin paita ja peppu kyllä koko ajan. Jouduin sittemmin olosuhteiden pakosta luovuttamaan sen uuteen kotiin, mutta onneksi löytyi aivan mahtava paikka ja kuulumisia vaihdellaan jatkuvasti!

Kaiken tämän sanottuani sanon vielä, etten silti luota edelleenkään mihinkään koiraan 100 % ja aina oon valvonut näitä lapsen ja koiran tekemisiä. Koira on kaikesta huolimatta "vain" eläin.

Miuku + pötkö 38+3
 
Onnea taas kaikille uusille vauvautuneille!!! :heart:

Neuvolassa taas käyty... kaikki ok, paitsi painoo tullu yli odotusten, turvotusta kun on aivan helvetisti!!!! Jaloista repee pian nahka!!!!!

Nyt sit ei sais viikkoon tapahtuu mitään, ku mies lähtee tänään taas töihin!! (on siis merillä töissä, eli viikko kotona ja viikko merillä)!!!

mama ja "tahvo" 38+4
 
Iksu81 ja Katinkas ONNITTELUT!!:heart:

vattula Meillä oli niin että vähän ennen vauvan syntymää piti koira viedä mun äidille asumaan kun muutettiin niin pieneen asuntoon ettei koira olisi viihtynyt. Paljonhan me koiraa käytiin katsomassa ja oleiltiin paljon koiran luona kun lähemmäs muutettiin ja ei se valitettavasti koskaan oikein sopeutunut lapseen. Oli siis jo iäkkäämpi koira joka oli ihan pentuna ollut kaltoin kohdeltuna lapsiperheessä joka selittää varmaan syyn, siksi ei koskaan pitänyt lapsista.
Meillä on pojan syntymän jälkeen ollut eläimiä jotka ovat tulleet lapsettomasta kodista ja hyvin ovat tottuneet vaikka poika on villi, ja uskon että kuten monet täällä ovat kertoneet niin koira on aika helppo totuttaa, varsinkin kun teidän koira on vielä nuori! Meillä on nyt siis leikki-ikäinen ja kotoa löytyy kissa ja koira, täytyy totuttaa vielä tietty vauvaankin nuo koska on varmaan vähän eri asia.

Haidih onko noille rusahduksille löytynyt mitään syytä? Joo siis tosi kipeää tekee sen rusahduksen jälkeen ja kävely hankalaa kivun takia.

Vauvan liikkeet: ovat täälläkin vähentyneet, mietin jo että pitäisikö mennä polille tarkistuttamaan tilanne mutta onneksi illalla liikkeitä laskiessa tuli se 10 liikettä täyteen. Jos tänään tuntuu vielä ettei liiku kunnolla niin ajattelin varuilta mennä käymään. Ennakoikohan pikaista synnytystä?

Lilya ja murmeli 39+6
 
Onnea uusille (ja "vanhoille") äideille! :heart: :flower: Myyy, mäkin haluan vauvan jo!

Yhessä koossa siis edelleen eikä mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. Olo on melkoisen loistava, jos ei oteta huomioon yöheräilyistä johtuvaa väsymystä ja opparista johtuvaa stressiä. Fyysisesti ei juuri mitään vaivoja, mistä jaksan kyllä olla kiitollinen. Vauva myös liikkuu ihan niin kuin ennenkin, alkuillasta alkaa aina järjetön jumppa.

Jätin sitten Nykin keikan väliin, nukuin niin huonosti edellisen yön etten jaksanut reissata niin kauas. Harmittaa mutta ei voi mitään.

Meniköhän se Nellikin jo pirulainen synnyttämään, kun on ollut hiljaista??

Meillä ei ole lemmikkejä, mutta jännitän vähän esikoisen reaktiota pikkuveljen saavuttua...

Luomuvaimo 38+2
 
Ohhoijaa, sitä joutu nukkumaan panadolin voimin viime yön kun juili selässä niin perkeleesti, pakkasin synnärikassini 24 aikaan, kun olin varma et yöllä tulee lähtö. No, ei se siitä kummemmaksi muuttunut ja aamulla olo oli aikas normi, nyt päivän aikana pientä jomotusta ollut. Jos sitten ens yönä vaikka... Kaverikin, joka on öisin lapsenvahtihälytyksessä, oli yöllä heräillyt ja kattellu puhelintaan, telepatiaa vissiin, kun oli kans vaatteet laittanu tuolille oottaan et jos mä soitan sille.

tänään saan taas poksahtaa viralliset kymmenluvut!

nepula 40+0 POKS
 
Lilya : Eipä ole syytä löytynyt. Joskus aattelen että se on jotenkin liittyväistä mun ensimmäiseen synnytykseeni, jossa heti vauvan pihalle tultua kivut ei loppuneetkaan, vaan sattui just jonnekin alapäähän/häpyluuhun/häntäluuhun ja kätilö koitti tutkia että murtuiko jotain esim.... mut en tiiä. Fysioterapeutille koitti terkka, mut enpä enää viittiny mennä kuunteleen sinne että miten voisin jumpata ( ! ) kun sattuu ihan oleminenkin ja viikkoja on jo paljon.
 

Yhteistyössä