** Toukokuun Toiveet 2011 ** Pokspokspoks! Se on TOUKOKUU nyt!

Paljon onnea taas vauvaantuneille!!!! Ihanaa vauva-arkea :heart:

streptokokki B:stä
Mulla oli se ainakin ekassa raskaudessa. Testattiin se synnyttään mennessä, koska oli lapsiveden epäily. Nopsaan tuli vastaus, koska ab:n sain tiputuksena siinä melkeen heti. Nyt tässä synn kysyin, testataanko sitä. Niin sanottiin, että ei. Vaan jos olis vesien meno epäily, tai ekassa synn olis vauvalle tullut infektio. Eli en tiedä vaikka nyttenkin olis strepto ollu positiivinen....
 
Onnea taas kaikille uusille vauvautuneille!!! :flower:

Täs rupee koht kuulumaan jo vähemmistöön tän suuren pallomahan kanssa.. heh!!!
Eilinen oli niiiiiiin lupaava, joutus jo ihan kellotteleen urakalla supistuksii, mut piru vie homma hyytys illal ja menin nukkumaan!!! No ihan hyvä ku se mieski siel töis!!!
Flunssaa koittaa puskee, MÄ EN HALUU!!! Kurkku kipee, päätä särkee ja iha tukkonen olo!!! Voi mökö!!!

mama ja "tahvo" 39+1
 
Jälleen onnittelut vauvan saaneille!

Viime yönä oli taas vähän lupausta ilmassa, mutta eihän tää nyt vielä halunnukaan poistua yksiöstään. Menen sitten kasvimaata tonkimaan, kun kerta on mahollista.

nepula 40+4
 
Meilläkin vihdoin kahtena kappaleena. Eli tyttö syntyi 41+1 . 17.5. 18.28. Neidillä oli painoa 3940g ja 48cm. Eli pieni pommi.:) Synnytys oli edelliseen verrattuna hidas. Päästiin kotiin jo heti torstaina ja huomenna on eka neuvola. Laitan jossain vaiheessa pikkuisen kertomusta tänne kunha tästä alun härdellistä pääsee ohi.:)
 
Onnea uusille vauvaantuneille! :flower:

Täällä myös tehtiin "nepulat" eilen illalla ja yöllä, ärsyttää kun oli jo vähän toivoa matkassa nimittäin illalla kasin jälkeen alko säännölliset 10min välein supistukset, kylläkin heikot sellaiset. Kahentoista jälkeen väli oli 5min ja ne oli jo semmosia kivoja aaltoja ja oikeen vanne kiristi koko mahan yli ylivatsalla asti ja samalla vihlo kauhiasti alamahaa, tätä kesti neljään(!!!) asti ja sitten ei mitään! Vituttaa ei voi muuta sanoa. Eli neljä tuntia supisteli säännöllisesti joskin ei tajunnan räjäyttävästi mutta kummiskin tosi napakasti ja erilailla kun ennen, tämä ei synny ikinä!

Mitähän vielä piti kommentoida.. no myöhemmin lisää, mä varmaan yksin joudun kesäkuussa täällä kirjottelemaan ku kaikilla muilla jo nyytit sylissä :'(

Diipeli ja tyttö 39+5:heart:
 
mama ja diipeli, mulla on toivo hiipunu että tää ennen rv 42 syntyis kun ei kuopuskaan ennen sitä suostunu tulemaan, joten saletisti mäkin roikun tällä palstalla vielä kesäkuussa... No, joidenkin pitää olla viimesten joukossa :D
 
Onnea mustajuuri ja marjukka_29! :flower:

Kyllä mäkin täällä varmaan vielä kesäkuussa kirjoittelen mahan kanssa... Ei nimittäin yhtään kipeää supistusta ole ollut. : / Menkkajuilintoja meinas eilen olla kahteen otteeseen melkein yhtä kipeitä kuin menkoissa (joihin mulla siis ihan kunnon lääkitys, koska maha kramppaa silloin ihan kunnolla). Loppuivat kuitenkin aika pian, kun aloin kuulostelemaan.

Mahaa särkee tosta navan alta, mietin olisko siitä, kun maha on valahtanut niin nopeasti alas? Oikein kiristää ja juilii tota kohtaa. Tietääkseni istukkakin on kyllä niillä tietämillä, ei kai se voi mitenkään särkyillä "ulospäin"?

lyrae ja sumusireeni 39+4
 
Taasen on tullut useampi vauva maailmaan, onnea :flower:.

Mä olen täällä vielä ainakin ihan tukevasti yhdessä kasassa, eilen tuli syötyä varmaan kilo tuoretta ananasta, ei vaikutusta...Aamuyöllä tuli todella paha olo, ja jouduinkin käydä sitten oksentamassa, mutta se huono olo loppui siihen, ja muutama kivuton supistus tullut tänään ei sen kummempaa..Joten täällä saa varmaan roikkua vielä tovin omaa odotellessa ;)...

JA & Nöpsy 39+4
 
Onnea Jennile, Mustajuuri ja marjukka_29!:flower:

Heh, minä näin viime yönä unta että olin täällä viimeisenä kirjoittelemassa :D Varmaan oli enneuni:whistle:

Täällä ei toissapäivän jälkeen mitään tuntemuksia joten toivo alkaa jo hiipua, eiköhän se ole sitten mullakin käynnistys edessä jahka yliaikaiskontrolliin pääsee.

vattula Täällä kans koko päivän hiljaista ja illalla alkaa myllerrys joka ei kuitenkaan ole kovin suuri. Neuvolasta kysyin ja sanoivat sen olevan ok, mutta silti liikelaskentaa teen usein ja heti jos siltä tuntuu ettei 2 kertaan tule 10 liikettä niin menen näytille. Muakin huolettaa pikkuisen vointi, miksi ihmeessä liikkeitä on näin vähän?

Paljon paranemisia flunssapotilaille!

Lilya ja murmeli 40+3
 
Mä olen täällä takuulla vielä rv41+ jotain niin kuin lähes aina ennenkin :) Tosin nyt en toivo että ihan vielä syntyisikään koska muu perhe on karseassa flunssassa ja mies on todella kipeä. Se ei kyllä pärjäisi täällä viiden lapsen kanssa yksinään jos mä olisin synnärillä,apua emme mistään saa kun miehen vanhemmatkin juuri ovat olleet oksutaudissa. En uskalla ottaa riskiä että semmoinen vielä saataisiin tähän kaupan päälle.

Nannaliina 39+1
 
Juu, kyllä mäkin täällä kiikun vielä kesäkuussa. Kun olis ees tollasia säännöllisiä supisteluja että sais toivoa jotain, ja aatella että kroppa valmistautuu mutta kun ei. Ihan vaan satunnaisesti päivän mittaan supistaa, välillä hailakasti ja välillä tosi napakasti.

Haidih ja tyllerö 39+5
 
Mä liityn kanssa ihan justiinsa kesäkuisiin teijän kanssa, heh :p Siis ei täällä mitään tapahdu, muutama supistus tullu sillon tällön ja välill alamahaa/alapäätä sillai jännästi juilii/ tulee sellasia kramppeja, mutta ei muuta..Huhhuh! Tosi jännä koska paikat olleet jo viikon sormelle auki ja varmasti nuo tuntemukset avannu lisää paikkoja...
Kunpa olis sit edes siuht nopea ja helppo synnytys....
Edelleenkää ei tiedetä mihin vauvan kanssa sit mennää ku sairaalasta tullaa, että sen puolen sais sen kaks viikkoa vielä sisällä ollakkin...

Onnea vauvaantuneille!
 
Heissu, Jennile, Calypso , Mustajuuri, Marjukka onnittelut vauvoista :flower:

Miiku ja Iksu, kiva kun jaksoitte kirjoittaa synnytystarinaa, on mukava lukea miten muilla menee kun oma on vielä edessä :)

Haidih, inhottavalta vaivalta kuulostaa tuo sun ihottuma, toivottavasti nyt menisi ohi jo pian!

Haaveilija, voi apua miten teitä nyt koitellaan :( Kurjaa että just kun pääsitte muuttamaan ja vauva on ihan koska vaan tulossa niin iskee tollanen veemäinen vesivahinko. Ei muuta kun tsemppiä paljon! :)

Diipeli, ei tosiaan huolta että jäät yksin kesäkuulle. Täällä kun on se LA:kin vasta viikon päästä niin aika varmasti täällä pitkästi kesäkuulle pyöriskelen :wave:

Vattula, mä en ennen sun kysymystä ollut osannut ollenkaan ajatellakaan että lapsivedethän voi tosiaan tulla jossain julkisella paikalla :LOL: Hehee, jotenkin kai olin vaan ajatellut että tietty ne menee joskus keskellä yötä himassa... Mutta tosiaan, nyt kun asiaa ajattelin niin vähän pientä pelkoa tuli mieleen että mitä siinä sitten kaupan kassalla tekisi jos vedet menisi. Varmaan refleksinomaisesti dumppaisi ostokset ja lähtisi pinkomaan kohti kohtia... ;)

Sykkeistä joku kyseli, mulla on tasaisesti ollut koko ajan vauvalla 140-150 sykkeet eikä ainakaan nyt vielä ole laskua huomattu makuuasennossa tai muutenkaan.

Täälläkään ei mitään uutta voinnissa, edelleen tosi hyvä olo. Välillä maha vetää kivikovaksi mutta ei mitään kipuja niin eihän se mitään tarkoita. Eilen ensimmäistä kertaa bongasin sellaista vihlontaa tai jotain muuta tuntemusta " tuolla alhaalla" ja ajattelin itsekseni että onkohan vauvan pää kiinnittynyt ja se aiheuttaisi jotain paineen tunnetta tai pientä kipua. Mutta nyt ei tänään juurikaan ole ollut mitään että plääh... Illalla ajattelin mennä taas saunaan jos se vaikka jotain auttaisi. Ja ananas voisi olla kokeilulistalla huomenna myös ;) Tosin mun täytyy myöntää että en oikein usko näihin "nopeutuskonsteihin", se tulee sitten kun on valmis tulemaan...

Nelli ja Kultahippu 38+6
 
Joo, kesäkuussa kirjoitellaan varmasti täälläkin :O. Saa nähdä, tuleeko mammalle ja pojalle yhteinen synttäripäivä, kun itse juhlin 3.6. (kolmatta kertaa tulee 25 täyteen!). Mielelläni kyllä sekä synnyttäisin että kotiutuisin ennen sitä, niin saisin itsekin olla hemmoteltavana... Hoh-hoijaa.

Huomenna neuvola, saa nähdä, mitä siellä selviää! Ainakin poika on nyt jonkin verran laskeutunut - tai ainakin painaa mahaa eri kohdalla: pissaaminen onnistuu enää vain tiukassa etukenossa :O.


Kevlarsoul ja karhuski 39+5
 
kevlarsoul: Mua kans vähä jänskättää toi sama päivämäärä 3.6. Se on mulla ton esikoisen syntymäpäivä!!! Heh!! Poika kyl kovasti odottaa synttärilahjaks vauvaa... ja isäpuolelta sitten joku yllätyslahja!!! :D
 
Tulenpa tänne kertomaan tuosta synnytyksestä paremmin kun jaksaa nyt...

Elikkäs kaikki alkoi yöllä klo 3.40 vessassa käynnin yhteydessä kun sänkyyn oli lyömässä maaten. Ehdin kyljelleni lävästä kun tuli ihmeellinen puristuksen tunne vatsaan ja samalla meni maha aivan veteläksi, siitä ramppasin jatkuvalla syötöllä vessassa kun mahassa väänsi ja käänsi ja tuli pieniä supistuksia. Niitä katselin hetken ja ravasin ympäri kämppää kun yhtäkkiä alkoivat voimistua. 3 voimakasta supistusta tuli ja menin herättämään miehen itkua vääntäen että soitan sairaalaan ja lapsenvahdin tänne. Sairaalaan pääsimme lähtemään klo 05:12 vasta kun lapsen vahti ei vastannut puhelimeen ja täytyi lähteä kuskaamaan siskon luo hoitoon. sovimme että yhdessä viemme poitsun ja jatkamme siitä laitokselle yhdessä, mutta matkalla päätin että mut jätetään ensin laitokselle kun kivut oli niin helvetilliset jo ja mies vie lapsosen yksin hoitoon ja tulee heti perässä. Mies kärräsi pyörätuolilla ovista mut sisään tasan klo 06.00 ja siitä mentiin suoraan käyrille. kätilö teki sisätutkimuksen ja totesi että olen auki 6cm, anelin kipulääkkeeksi sitä oxynorm piikkiä, mutta sanoivat että ei kannata antaa enää kun on jo näin pitkällä. sanoivat että kohdunkaulanpuudutteen saan kun saliin siirrytään. no, tästä lähtivät suorinta tietä kärräämään mua saliin ja laittoivat paikat kuntoon ja kätilö puhkaisi kalvot jotta synnytys edistyisi vähän nopeampaa. Heti kalvojen puhkaisun jälkeen alkoi tuntumaan painetta jolloin kätilö hälytti lääkärin heti puuduttamaan, lääkäri oli heti paikalla kun oli juuri ollut vieressä ja latasi ruiskuun tätä puudutetta kun mulle tuli aivan hirveä ponnistamisen tarve. Kätilö nopeasti paikalle ja tuumasi vain tutkimuksen tehdessään että myöhäistä täysin auki ja ei kun ponnistamaan. Minä itkua vääntäen tein työtä käskettyä ja ponnistin niin että kielsivät hetkeksi ponnistamasta ja luvan saatuani jatkoin heti. Tyttö putkahti papereiden mukaan yhden supistuksen aikana kahdella ponnistuksella minuutissa. Ja kuinkas kävikään, mies tuli 8 minuuttia liian myöhään saliin ihmetellen et joko se tuli? Synnytys kesti 2 h 9 minuuttia ja kivunlievityksenä ehdin saamaan parin höplät ilokaasusta sekä korvaamaton huutaminen. Voi kätilö parkoja, otti niin helkkarin kipiää punnata ilman minkäänlaista kivunpoistajaa. Itkuhan siinä pääsi. Repeämiä ei tullut eikä epparia tehty, nyt ollaan melkein täysissä sielun ja ruumiin voimissa!

Miehen kanssa naurettiin, että hyvä kun pidin pääni että mut kuskataan ensin laitokselle. Olis miehelle tullut tiukat paikat jos olis kätilöksi joutunut :D

Siinä hyvin sekava tarina lyhykäisyydessään. Huomenna ilmeisesti päästään kotiin naattimaan vauvan tuoksuista!!

Jennile ja neiti pian 2 vrk
 
Onnitteluja jälleen vauvansa saaneille todella paljon! :flower:=)

Täälläkin edelleen yhtenä ja oon jo luopunu toivosta, että alkais syntyyn... Olin jo yli 2 viikkoa sitten auki 2 senttiä ja paikat kypsiä, mut se ei vaan tule! :headwall: Ja on niin alhaalla, kun vaan voi olla. Jalkoväliä kirvelee ja polttelee ihan levossakin saati sitten liikkuessa. Muuten olo onkin ihan ok ja välillä tuntuu ihan absurdilta, että olis kohta vauva maailmassa. Vissiin jo turhankin tottunu tähän palloon, ei enää osaa ajatella, et se "poksahtais"! :D

Saa nähä onko itellä sitten nopea toimitus... Ensimmäinen käynnistettynä alle 5 tuntia ja nyt oon varmaan valmiiksi ainakin auki jo jonkin verran ja vauva laskeutunut, mutta eihän se vielä mitään takaa. Supisteleekin ihan mukavasti, mutta ei kipeitä oo juurikaan tullu eikä edes kovin säännölliseen. Jospa se tässä sitten syssymmällä......

Miuku + pötkö 39 POKS ( Oikeastaan jo näköjään 39 +1 :D)
 
Jennile melkoinen synnytys kun noin nopeaa toimintaa! :) Mutta positiivista se että kun kesto on noin lyhyt niin se on "nopeasti" ohi. Saapa nähdä miten itselle käy.

Tosiaan se eilinen supistelu veti kyllä niin pohjat että en oikeesti viiti ihan hevillä lähtä koko synnärille :/ Mies teki tänään "sisätutkimusta" ja paikat on nyt väljästi kahelle sormelle auki,kuulemma saattas kolmaski mennä jos yltäis laittaa eli ilmeisesti jotain sai kummiski aikaan ku vielä pari päivää sitten oli sormelle :whistle: heh en tiedä kummasteleeko joku tätä toimintaa että ite kokeilee paikkoja :whistle:

Mutta nyt nukkumaan, aamupäivällä on taas hierojalle meno ja taitaa olla viimeinen kerta vähään aikaan, oon kummiski jo 4 kertaa käyny viikon välein ja ai että on tehny eedvarttia :)
 
Hurjan nopea synnytys Jennilellä! Mulla oli joskus ponnistusvaihe 3 minuuttia, ja tuntui että siinäkin pienessä ajassa tuli niin rytinällä että huusin ko leijona! :) Tuntuu hurjalta ajatukselta ponnistaa siitä vielä 2 minuuttia vähemmän...

Kyllä mä ainakin kokeilen itse kohdunsuuni tilanteen, hygieniaa noudattaen tietty, en mä pidä siinä mitään kummaa jos tunnen anatomiani. 36 viikolla vielä olin sormelle auki, (siis lääkärin mukaan), vaikka mun omasta mielestä ulkosuu oli jo tuolloin väljästi sormelle tai sitten kahdelle. Nyt on sisäsuukin reilusti auki ja ulkosuu väljästi parille sormelle, kaulaa ihan pikkasen jäljellä. Heheh, lääkäri en ole mut nää on mun omat tulkinnat :D

Tänään neuvolaan ja huomenna poksuu maaginen päivä.

Haidih ja tyllerö 39+6
 
Huomenta!!! Ois se niin kiva nukkua tai edes kölliä sängyssä, mut toi meijän tättähäärä-neiti on päättäny et nykysin noustaan jo aina ennen kuutta, huoh!!!
Aamu on alkanu melkoisilla supistuksilla, pyörryttää jumalattomasti ja tekee pahaa!!! Saas nähä mitä päivä tuo tullessaan!!!! Luultavasti ei mitään..... taaskaan, heh!!!

mama ja "tahvo" 39+2
 
Huomenta,
täällä myös vielä yhdessä koossa. Eikä minkäänlaisia supistuksia.

Jennile onnea nyytistä. Oli kyllä nopea synnytys. Ja varsinkin ponnistusvaihe. Itsellä kun esikon kanssa meni 58min ponnistaessa.

Ciba 39+5
 

Yhteistyössä