** Toukokuun Toiveet 2011 ** Pokspokspoks! Se on TOUKOKUU nyt!

Lyrae ja Nelli, mähän jossain vaiheessa sanoin että kannattaa asennoitua siihen, että yli menee niin ei liikaa pää hajoa... Joooooo no luulis että yhden 41+4 synnyttäneenä osaisin ite asennoitua samalla tavalla, mut jumaleisson mulla ei kestä polla enää ollenkaan! Niin järkyttävän turhautunut ja ahdistunut olo etten tiedä miten kestän jos tää menee yhtä pitkälle kuin esikoinen. Ja tullu tosi nopeesti tää kauhee olo, niin pitkään jaksoin olla kärsivällinen yms, ja nyt sit viime viikonlopun jälkeen ei millään jaksais enää odottaa. En jaksa tätä lisäpainoa ja hidasta liikkumista ja odottamista! :(

Viime yönä ei taas mitään merkkejä... Ja Nelli, mä en kanssa laske niitä kovettumissuppareita, niitä tulee pitkin päivää, vasta kun pitää oikeesti hengittää sen supistuksen läpi niin ajattelen "oikeena" supparina. Mut eipä noita kovin paljon oo näkyny eikä kuulunu...

Luomuvaimo 39+3
 
Onnea taas kaikille uusille vauvautuneille!!!! :flower:

Kaikilla muilla onkin sit jo koht vauva paitsi mulla... siltä rupee kyl tuntuun!!! Lähipiirissäki vauvoja saaneet jo sellaset joilla laskettu mun jälkeen!!! Huoh!!!

mama ja "tahvo" 39+4
 
Valitettavasti vaikka melkein lupailin, en pääsekään loppujen kanssa kesäkuisiin :)

Enkä kerinnyt poksua maagista lukuakaan kun en käynyt sivuilla.

Meille syntyi tyttö, viikolla 40+0 eli aika täsmällisenä tuli :heart: Ja mä olen niin rakastunut, kuten isikin, ja sisarukset. Painoa 3310 g ja pituutta 48cm.

synnytystarinaa luvassa joku ilta kun tässä jaksaa, ehkä tänään, tai lähipäivinä. Sen verran sanon että vauhdilla tuli!!

Haidih ja tyllerö 2 päivää
 
Pikaisesti minäkin tulin kertomaan että meille sitten todenteolla syntyi eilen rv 40+0 ihana pieni tyttö mitoin 3510g ja 50cm <3 kun supistukset sitten säännöllistyi alle 10 välein tuleviksi kokonaiskesto synnytykselle oli 5h jälkeisineen. mutta synnytystarinaa myöhemmin :)
 
Onnea Haidih ja Diipeli Pienistä prinsessoista:flower: :)!

Mulla kiristää niin maan p... alavatsaa, alaselkää, lannetta, mutta siis jatkuvasti, ei oikeastaan supistusten muodossa. Hyvä kun liikkumaan enään pystyy, taitaa eilinen tanssiminen hieman jumittaa keskikroppaa :/. Tänään on satanut ehkä sata "joko, joko" kysymystä|O. Järjestettiin miehen kanssa vaatehuone äsken, mies teki muutaman hyllyn ja purki kaikki tavarat ja mä sitten lajittelin ja järjestelin takaisin, pakko istua pikkujakkaralla, kun ei voinut juurikaan kyykkiä. Mietin pitäiskö mennä väen väkisin ajelemaan nurtsia edes vähäksi aikaa:kieh:.

mama Kyllä mä ainakin oon sun kanssa täällä varmaan vielä pitkän tovin:headwall:
 
Täällä on päästy jo kotiin!! Iltapäivällä mies kävi meidät hakemassa, vaavilla oli kaikki hyvin lääkärintarkastuksessa ja mulla ei oo muuta kuin arat tissinpäät :D Eli emme jääneet sairaalaan pidemmäksi aikaa. Huomenna kotiin tulee kätilö, joka vielä katsoo vaaivin keltasuuden ym. Olen todella yllättynyt, että oon näin hyvässä hapessa synnytyksen jälkeen, yllätti positiivisuudella mut ihan täysin!

Lyhyesti jo synnytyksestä kerroinkin, eikä siihen oikeastaan paljon lisättävää ole. Kaikki meni niin nappiin ja kivuttomin synnytykseni näistä kolmesta. En meinannut silloin klo 5 aamulla vielä edes lähteä, vaikka supistukset oli tiheät, kun kuitenkin ne ei ollu mitenkään tuskasen kovia kivultaan. Onneksi mentiin, kun siinä ei sitten enää kauaa tarvinnut ihmetellä. Loppuvaiheen supparit kestin ihan sillä, että heijasin lantiota eteen ja taakse ja keskityin hengittelemään syvään. Siis minä, pelkosektion läpikäynyt selvisin hommasta noin yksinkertasin avuin!! No, kolmannella kerralla sitä vaan on viisaampi :D Repeämiä ei sinänsä tullut, jokin pieni pintanaarmu, johon ne 2 tikkiä laitettiin, mutta muutoin alapää on aikas normi, istumaan pystyy normaalisti ja vessassa käymään myös.
Imetys sujuu hyvin, mutta tytöllä on niin hyvä imuteho ja ote että hellänä on tissit jo nyt! Pyysin sairaalassa jo rintakumin käyttöön ja sillä on menty, maitoa tulee kun kumiinkin sitä jää :) Kaikin puolin siis hyvin lähtenyt vauva-arki rullaamaan. Plussana vielä se, että vanhemmat lapset on vielä huomiseen mummilassa, kun ei oltu varauduttu ihan näin nopsaan kotiutumiseen. Ollaan miehen kans kaksin tää ilta vauvan kanssa, mikä on toisaalta aivan luksusta!!

Täällä on tullut itseni lisäksi monia muitakin vauvan saaneita, isot onnittelut teille kaikille!!

Tsemppiä teille mahan kanssa vielä matkaaville, kohta se odotus loppuu!!

nepula ja tyttö-Töppönen 1,5 vrk
 
Voi että kun täällä jakaudutaan ahkerasti,paljon onnea kaikille!

Mä ainakin olen käyttänyt piikkimattoa läpi raskauden. Sitä ei saa käyttää alaselälle ennen loppuraskautta kun saattaa käynnistää synnytyksen kun saattaa (Huom!Saattaa,saattaa vaan) erittää oksitosiinia. Mä aloitin alaselän piikityksen rv36 ja edelleen ollaan kasassa mutta paljaalle alaselälle en sitä pysty käyttämään kun sattuu liikaa vaan välissä on alushousujen kaistale.Mulle se aiheuttaa mukavan,rennon olotilan ja muutaman tunnin yöunenkin.

Mulla alkaa myös pää hajoamaan vaikka aikaisin synnytykseni on ollut 40+2 ja muut sitten 2x 41+2 ja 2x 41+6. Kyllähän se tämäkin tietysti menee ylitse. Alkaa vaan olemaan jo niin tuskaista...Eilenkin alkoi 23 supistamaan jo sen verran kovaa ja väliä oli 10-20 min vaihdellen että hengitykseen joutui keskittymään mutta niin ne vaan loppui aamuyöstä. Alkaa oma kroppa olemaan jotenkin tosi väsynyt kun tätä on jatkunut jo 4 vkoa kohta.

Nannaliina 39+4
 
Viimeksi muokattu:
Onnea taas uusista vauvoista!!

Juuri kotiuduin lenkkisaunasta, tuli löylyteltyä kunnolla talon naisten kanssa :O. Vähän huolestuttaa kyllä tuo vuoto: nyt siis alkuiltapäivästä tullut jonkin verran rusehtavaa vuotoa, joka nyt muuttunut vaaleanveriseksi limaksi, sellaiseksi alkumenkkojen vuodoksi. Kai tämä nyt on se kuuluisa limatulppa vai?! Synnytysvastaanotollekin jo päivällä soitin ja suunnilleen nauroivat ulos puhelimesta siellä, ei kuulemma mitään kummempaa. Hmmm... Poika kyllä liikuskelee kovasti :heart:.

Muuten selän ja mahan menkkajuilinta tulee ja menee.
 
Onnea vauvoista! :flower:

Itellä usko totaalisen loppunu jo, perjantaina ilmeisesti viimeinen neuvola, ku siten kait seuraava on jo yliaikakontrolli...?
Eli käynnistysaikaan alan henkisesti jo valmistautuun, vaikka toki ehtisi syntyä vielä monta kertaa ennen sitä...
Se oli melkeen ainut toive, että käynnistyisi itekseen, ku esikoinen käynnistettiin, ja haluaisin "normaalit" supistukset yms! No aina ei saa kaikkea mitä haluaa. Pääasia että jollain konstilla syntyy ja olis terve ja kaikki menis ok.

Esikoinen raukka jännittää jo tosi kovin ja sitä pelottaa, ku äiti menee sairaalaan. :'( Oon yrittäny puhua kaikesta, mutta tottakai se jännittää, ketäpä tässä ei jonkin verran. Olis vaan jo ohi, niin pääsis poikakin piinasta!

Jaksamisia lopuille odottajille, musta tuntuu vahvasti, että ainakin mä oon täällä vielä kesäkuussa...

Miuku 39+3
 
Huomenta! Täällä odotellaan hyvin nukutun yön jälkeen. Eilen illalla alkoi painamaan aivan hirveästi vasemman puoleiseen nivuseen (aikaisemmin myös painanut samanpuoleiseen, mutta nyt oli koko illan). Tuntui että jalka menee alta. Mutta ei kuitenkaan supistuksia. Makuulla näitä nivuskipuja ei ole, mutta heti kun nousee ylös...Auts!

Meilläkin esikoinen odottaa kovin vauvan syntymistä. Ei onneksi jännitä äidin menoa sairaalaan, kun saa sitten tulla hakemaan isin kanssa äiti ja vauva kotiin. Ja tietää mitä kaikkea pitää ottaa silloin mukaan; turvakaukalo, vaatteet vauvalle ja kuulemma tärkeintä on ottaa vaippa mukaan. =)

Diipeli Onnea!

Ciba 40+1
 
Kevlarsoul:Kyllä taitaa sulla olla limatulppaa siellä tuloillaan. Älä huolehdi,kuulostaa ihan normaalilta ja varmaan pääsen pian matkaan!

Mä kellottelen täällä kipeitä suppareita kolmatta tuntia,väli on sellaiset 5-6min ollut heti alusta asti,itse asiassa heräsin 6 tuohon ekaan kipeään. Sattuu ihan kiitettävästi kyllä jo ja on sellainen olo että se on tänään menoa mutta kun ei näistä koskaan tiedä. Istun tässä yöpuku päällä ja teekuppi edessä ja muu perhe koisaa vaikka kello on yli 8. Ei ne kyllä koskaan ennen tähän aikaan ole enää nukkuneet,yleensä 6v poika sentään hereillä ja kolistelee niin että muutkin herää. Onneksi mies on kotona,saa viedä pojan eskariin ja mä koitan päästä suihkuun ja vähän siivoskella tässä vielä ettei mies jää ihan pulaan jos vaikka lähdenkin. Jännittää kamalasti vaikka kerta on jo kuudes:)

Nannaliina 39+5
 
:heart:Onnittelut taas vauvansa saaneille!:heart:

Ja Nannaliina nyt hus äkkiä sinne sairaalaan, ettei miehes tarvi kätilöksi ryhtyä!:DTsemppiä matkaan!:D

Täällä edelleen pallona, vaikka tulppa on jo maanantaina lähtenyt ja vielä tiistaina tuli samanmoinen klöntti.
Alkaa ihan justiinsa huolettaa vauvan koko ja sen mahtuminen tuolta lantiosta. Neuvolan th:kin sanoi että kyllä on jo kädelle sen nelikiloisen verran. Sf-mittakin huikeat 40cm. Eipä ole ennen moisia mittoja mittailtukaan minusta.

Viime yönä nukuin hyvin, josko siis koitos olisi alkamassa ehkä näinä päivinä...?
 
Ja neuvolakäynti taas takana. Siellä kaikki ok!!! Just viimeks täti kopelois ja arviois et taitaa aika iso vaavi olla tulossa.. ja tänään sit taas naureskellen ja ihmetellen tunnusteli, et tuntuupa pieneltä ja sirolta.. hmm... jännä juttu!!!! Joku muotoaan muuttava mutaatio kenties tulon päällä!!!

Eilen illalla olin jo ihan varma et yöllä tulee lähtö ku olin ihan tuskissani niitten suppareitten kans, mut pläh taas ne katos ku pieru saharaan ihan yks kaks!!!!

mama ja "tahvo" 39+5
 
Tässä vähän synnytystarinaa:

Käytiin ostamassa 23.5. kuopukselle uus puhelin, kun vanhassa hajoili akku ja ajatus oli että jos ulkona juoksentelee niin saadaan kiinni jos synnärille lähtö tulee. Muissakin kaupoissa juostiin ja tuntui että supisteli hassun paljon, mutta kivuttomasti, ja ei säännöllisesti.
Illalla kattelin tallennuksia digiboxilta, mies nukkui vieressä ja lapsetkin nukkui. Sit tuli tasan kaksi kivutonta supparia, ja kolmas yllätti, niin kipeetä harkkasupparia ei ollut aikasemmin tullut tässä raskaudessa. Siitä se sit lähti... kivuliaat supistukset, mutta ihan epäsäännölliset alkoi joskus ennen klo 24, ja klo 01 mennessä säännöllistyi, siitä katsottiin synnytys alkaneeksi. Klo 1 jälkeen niitä tuli silleen hassusti kuitenkin vielä, mutta pääsääntöisesti väli oli 4-5 min ja yks supistus kesti aina yli minuutin. Olin polvillani lattialla kun kello alkoi lähentyä kahta, nojasin sänkyyn ja kuiskasin miehen nimen kun sattui jo niin ettei voinut edes puhua. Mies pomppasi pystyyn ja tivasi tilannetta, ja puki samantein housut jalkaan. Ja mä sanoin vaan että rauhotu, nää voi vielä loppuakin, vaikka mua sattui jo niin paljon ettei tosikaan. Soittoa synnärille ja siskolle joka otti lapset, supistukset koveni joka kerralla ja mä sanoin jo että mielummin sitte äkkiä kun tuntui että lapset puki vaatteensa kauheen hitaasti. Sairaalalle lähdettiin joskus kahden jälkeen ja matkalla sisko "otti lennosta" vanhemmat lapset kotiinsa. Kotipihalla huomasin että mies oli aivan paniikissa jo.... sanoin sille että nyt on sellainen tilanne, että aja lujaa, mutta vain ajat ja keskityt tiehen vaikka mä huutaisin kuinka, et keskity muhun. Ja niin sitä mentiin melkoisen mojovaa ylinopeutta sairaalalle koko matka.

Sairaalalla olin yön eka synnyttäjä ja apukäsiä oli ensiavussa vastassa poliisista lähtien :D Pyörätuoliin, synnytysosastolle ja suoraan saliin, kätilö halus kattoa ihan ekaks kohdunsuun tilanteen kun näki mun kivut. Mähän olin 10 senttiä auki ja jonkin verran jo ponnistutti. Voi VEE että mä kirosin kun tiesin että tämä kipuherkkä ihminen ei tule taaskaan saamaan mitään kivunlievitystä. Kohdunkaulapuudutteen kerkis lääkäri just laittaa, mutta apua siitä ei ollut tippaakaan. Kätilö suorastaan repi mun omat vaatteet päältä pois ja tunki mut sairaalakaapuun kun kiirus tuli, taisin olla sairaalassa ehkä 10-15 min kun aloitin ponnistamisen, ja ponnistaa olisin saanut heti tultuakin, mutta en tajua miks en uskaltanut... sattui niin... Ponnistusvaihe tosiaan kesti parikyt minuuttia, ja huusin vaan että nyt se on revittävä sieltä, kun en uskaltanut ponnistaa päätä ulos. Pari pikku nirhaumaa tuli alapäähän jonne myöskin pari tikkiä. Synnytys kesti kaikkiaan 2h 24 min, mulle aivan turhan rajua ja nopeaa toimintaa. Kätilö sanoi että mietin ehkä hieman liikaa kotona pitääkö lähteä vai ei, jos vedet olis menneet, mun ukko olis joutunut kätilöksi.

Oli hauska kun käytävällä synnytyksen jälkeen tuli vastaan kätilö, jolle soitin.... se sanoi vaan että onneksi olkoon, olen kätilö jolle soitit ja pohdit että tullako vai eikö tulla.... ja hyvä että tulit. :D

Sekava sepustus, musta tuntuu että puolet puuttuu ja pää pyörii hormonimylläkästä, toivottavasti saa selvää.

Haidih ja tyllerö 3 pv.
 
Huomenta!

Ihanasti onnea Nepulalle, Diipelille ja Haidih:lle tyttövauvoista!
:flower: :heart: :flower:
Nepulalla olikin myös vauhti päällä synnytyksessä! :)

Se olis sitten the Day! Ja Mimmin nimpparipäiväkin, huomattiin vasta muutama päivä sitten että kutsumanimen nimpparipäivä onkin samana päivänä kuin neidin laskettu aika! :D JA esikoisen eskarijuhlapäivä myös tänään ja mies lähti äsken tenttireissulle Tampereelle. Eli tänään ei siis saisi tapahtua vielä mitään :O Ja varmaan just ton pienoisen jännityksen takia mulle on kanssa tänään ja eilen tuntunut alapäässä sukkapuikkomaista tunnetta ja maha kovettuu vähän väliä.. Ei nyt mitenkään kovin kipeästi, mutta ei myöskään tuntemukset jää missään nimessä huomaamatta. Myös pinna edelleen kireänä, itkettää ja naurattaa..

Neuvolassakin tuli käytyä äsken. Henkilökohtainen ennätys tuli tänään, paino oli noussut vain 200g viime viikosta. (Epäilin että vaaka mennyt rikki kenties???) Eli nyt +21,7kg lähtöpainosta! Alkaishan tätä jo tosiaan olemaan! Vauva on selvästi ollut vähemmän liikkeessä, mutta edelleen liikelaskenta tulee suht nopeasti täyteen. Vauva oli nyt kiinnittynyt ja sf mitta putosi käyrän alle reippaasti ollen30! Terkkari arvioi vauvan painavan nyt noin 3500g. Verenpaineet oli hyvät ja muutenkin kaikki ok. Maanantaina seuraava aika varattuna..

Jokohan Kevlarsoul on päässyt vauvantekomatkaan? Sen verran lupaavalta toi limatulppa ja supistukset kuulostivat! SAmoin Nannaliinakin kohta varmaan pääsee vauvaa hakemaan! :) Tsemppiä teille!

Mä mietiskelin tänä aamuna sängyssä tekstariviestiä valmiiksi, millä sitten ilmoitetaan vauvan syntymästä! Onpahan nyt sekin sitten mietittynä. Sairaalakassiakin vois alkaa pikkuhiljaa pakkailemaan... :whistle: Vieläkin tosiaan tossa paperiversiona vasta pöydällä...

Voimia kaikille kärvistelijöille ja tuskastuneille! Ei tässä onneksi enää kovin montaa päivää ole kun jokainen pääsee pientä vauvaansa ihmettemään! :) Mua vähän jopa aina välillä jännittää, että tosiaan oikeesti kohta tässä talossa on pieni ihminen! :)

Ansukka ja Mimmi 40+0 Poks! =)
 
Hirmuisesti onnea kaikille vauvan saaneille! :flower:

Meillekin syntyi tyttö lauantaina 21.5. rv 41+0. Mitat olivat 50 cm, 3630 g ja päänympärys 34 cm. Synnytys lähti käyntiin perjantaina, aamuyöstä tulivat ensimmäiset supistukset 10 minuutin välein ja niitä kesti parisen tuntia. Salaa mielessäni ajattelin, että illalla varmaan pitää lähteä sairaalaan. Iltapäivällä supparit alkoivat uudestaan, heti alle 5 minuutin välein ja yli minuutin pituisina. Meillä oli siinä vieraitakin ja suppareiden lomassa tein heille pannukakkua, seurustelin ja tiskasin jne. Kun vieraat sitten iltasella saatiin turvallisesti kotiinpäin, lähdimme itse sairaalaan. Paikalla olimme kahdeksan maissa, käyrillä käytiin ja tutkittiin, että paikat ovat lähteneet aukeamaan hyvin. Ensikertalaisena otin synnytyksestä kaiken irti: oli suihkua, kaurapusseja, ammetta, ilokaasua, epiduraali ja puutumatta jääneeseen kohtaan aquarakkuloita, lämpimiä geelipakkauksia ja ponnistusvaiheen tehostamiseen vielä tilkka oksitosiiniakin. Lopulta puolen tunnin ponnistelun tuloksena aamukuudelta syntyi pikkuinen Lilli. Sain pikkuisen toisen asteen repeämän, joka tikattiin, mutta alusta asti liikkuminen ja istuminen on sujunut suunnilleen normaaliin tapaan.

Aika pian syntymän jälkeen Lillillä todettiin hengitysvaikeuksia ja hänet vietiin saamaan lisähappea. Kolmen tunnin tarkkailun jälkeen pikkuinen lähetettiin VAS:sta TAYS:aan lastenosastolle ja muutaman tunnin päästä seurasimme itse perässä. Tampereella Lilli ei enää tarvinnut lisähappea, mutta tulehdusarvot alkoivat nousta ja hänelle annettiin antibiootteja. Myöhemmin vielä bilirubiinikin oli koholla ja jännättiin sitä, päästäänkö kotiin vai jäädäänkö sairaalaan vielä valohoitoon. Lilli kuitenkin söi reippaasti ja bilkkaritkin alkoivat laskea, joten pääsimme eilen kotiin ja takana on nyt ensimmäinen jännittävä yö koko perheen kesken omassa kodissa. Saimme jopa nukuttua, joten tänään kaikki tuntuu valoisalta. :)

Vaikka emme TAYS:ssa päässeetkään vierihoitoon, oli ihanaa tietää, että vauva on hyvässä hoidossa koko ajan. Itse meinasin jo fiksoitua happisaturaatiomittariin, onneksi se otettiin pois jo päivää ennen kuin pääsimme kotiin! Nyt meillä on aikaa sylitellä ja tissitellä, totutella uuteen elämään.

Tsemppiä vielä kaikille odottelijoille!


Onnellinen Tiipula ja Lilli 5 vrk
 
No huhhuh tuota Haidih:in synnytystä myös! Kiirettä pitänyt todenteolla! Onneksi kaikki kuitenkin meni hyvin! On se ihmeellistä miten toiset pyöräyttävät lapset noin nopeasti ja toisilla (joihin ainakin viime synnytyksen perusteella vahvasti kuulun...) toimitus kestää ja kestää...
 
Onnea Diipeli, Haidih ja Tiipula vauveleista! :flower::flower::flower:

Tosi mukava kuulla edelleen noita synnytyskertomuksia!

Nannaliina ja Kevlarsoul, teillä kyllä kuulostaa niin lupaavalta nyt että taitaa tulla pian lähtö :)

Luomuvaimo, joo se mieliala voi muuttua nopeastikin, mulla ainakin voi vaihdella päivittäin voimakkaasti. Että yhtenä päivänä on tosi seesteinen olo ja ihmettelee että miksi kiirehtii vauvan syntymää kun saa esim. vielä nautiskella kahdenkeskisestä parisuhdeajasta, no sitten seuraavana päivänä on aivan kypsä jo ja haluaisi vaan sen ulos sieltä että "elämä jatkuisi" :D Koita jaksella!

Mama, kyllä täällä aika monta on vielä loppukuun odottajaa että tuskin olet ainoana täällä odottelemassa... ;)

Ansukka, mulla on sama juttu että sairaalakassi paperiversiona pöydällä ;) Luottoa näköjään löytyy että kyllä sen ehtii pakata sitten kun lähtö tulee :D

Omaa napaa, ei mitään erikoista. Eilen siivoilin autoa ja kotia niin että illalla tuli tosi paljon liikkeessä noita nivusien/sisäreisien vihlaisuja, tosi inhottavia kyllä ovat. Mutta muuten ei mitään merkkejä että olisi synnytys lähestymässä :( Että joo, jos jatkaisi taas siivoilua ja kyykkimistä ja asettaisi painetta tuonne jonnekin ;)

Nelli ja Kultahippu 39+3
 
Lämpimät onnittelut Tiipulalle pikkuisesta Lillistä :heart: Teillä oli ikävää alkuhässäkkää mukana, mutta onneksi vauvat ovat nopeita paranemaan ja mukavaa että olette jo päässeet kotiin tutustumaan toisiinne! :)
 
Onnea vauvautuneille! :flower::heart:

mama-84, dont worry, täällä ilmottautuu vielä synnyttämätön ja kärsimätön pallomaha. :D Nyt on 41+2 ja jokainen päivä menee siihen, että teen turvonneilla jaloillani lenkkejä, kellottelen toiveikkaana suppareita, siivoan jne. Supparit tulee ja menee ja tuntuu, että kaikki muut ovat jo synnyttäneet. Mutta kyllä meidänkin aika vielä tulee! ( ja kaikkien muiden, jotka ei vielä nyyttiä toukokuisista ole saanut) Eli tsemiä vaan kaikille kärvistelijöille, odottavan aika on pitkä, mutta se odotuskin loppuu onneksi pian. :D

Tiipula: Hyvä kuulla ensikertalaisenkin synnytyskokemus ja miten monipuolisesti kivunlievityksiäkin on tarjolla. Varmasti pelottavaa, jos pikkuisella on hengitysvaikeuksia, mutta hyvä että nyt kaikki ok ja olette onnellisesti kotona! Onneksi Suomessa lääketiede huipputasoa, se tuo helpotusta!

Ansukka: mun miehellä myös tentti tänään. Eilen oli jo aika kivuliaita suppareita ja mä vaan toivoin, että malttaisi odottaa syntymäänsä siihen asti, että tentti on ohi. Onneksi 12 se päättyy ja loppuu myös mun jännitys, että syntyykö samaan aikaan kun tuo viimeinen tentti :D

ja nyt 12 jälkeen beb saakin syntyä...jos ei tänään tule, niin onneksi käynnistävät synnytyksen viim. ens tiistaina...

tutti_fruit & hämäläisvauva 41+2
 
Onnea kaikille vauvan jo saaneille:heart:

Täällä edelleen yhessä kooossa eikä mitään tietoa enää suppareista..

Luomuvaimo: Jotenkin helpotti kuulla että säkin jo toivot kovasti pikaista lähtöä, olet ollutkin ihmeen kärsivällinen meihin muihin hätäilijöihn nähden;)

Nelli79 Sama homma että välillä valtaa epäusko mielen kun taas välillä ihan hyvillä mielin oottelee. Mulla helpotti kun vauva alkanut vähän enemmän liikkumaan niin ei tarvitse koko ajan maata sohvalla ja laskea liikkeitä. Pitää keksiä jotain telkemistä että aika kuluu nopeammin, auttaiskohan pihahommissa kyykkiminen???

HaidiH: Melko vauhdikasta touhua, oliko teillä pitkä matka synnärille? Onneksi kuitenkin kerkesitte! Johan tässä saa itsekin alkaa jänskäämään että kuinka äkkiä osaa sitten lähteä ajoissa kun meillä vielä 40 minsaa ajaa sinne...

Tuskaista on kyllä jo välillä, iltapäivisin alkaa sattumaan nivusiin ja alapäähän painaa niin että tuntuu et hajoo koko toosa:D Niin outoa kun pääsin esikoisesta tosi helpolla kun oikeastaan mitään näitä loppuvaiheen vaivoja ei ehtinyt tulla. Onneksi nyt takarajana 41+0 kontrolli jonka jälkeen määrätään käynnistys varmaan jo samalle/seuraavalle päivälle. Mutta toivon kovasti että tulis jo nyt viikonlopun aikana, ois niin helppo järjestää tytölle vahti. Mutta eipä oo tähänkään mennessä sujunu suunnitelmien mukaan....

vattula 39+3
 

Yhteistyössä