** Toukokuun Toiveet 2011 ** Pokspokspoks! Se on TOUKOKUU nyt!

Onnea kaikille jakautuneille taasen! :)

Nelli, en saanu. :D En tosin pyytänytkään, aattelin että ootellaan nyt sitten. Kätilö kyllä kysyi että muistanko että esikoisen kanssa olisi ollut jotain tiettyä kikkaa, mikä olisi käynnistänyt synnytyksen, jolloin mainitsin tosta alatutkimuksesta. Hän siihen sanoi, että he voivat sen tehdä myös sitten rv 41 käynnillä... Plääh. Ehkä jos itken siellä ens viikolla niin koittavat jo silloin.

Liikkeitä ei tarvii edelleenkään laskea. En tiedä sitten onko mulla kohtu esikoisen jäljiltä sen verran venynyt ja/tai vauva sen verta esikoista pienempi että on tilaa, mutta varsinainen ikiliikkuja tää kyllä on! Toki on paikoillaan (nukkuu) välillä pidempiäkin aikoja, mutta viimeistään siinä vaiheessa kun istun alas ja rauhotun, alkaa riehuminen.

Nellille ja muille ekaa odottaville halusin vielä mainita, kun sanoit Nelli että kohta ei oo liikkeen liikettä - oota vaan! Todennäköisesti sullekin tulee niitä "haamupotkuja" synnytyksen jälkeen. Ne vasta outoja on! Muistaakseni mulla tuli niitä viikkokausia synnytyksen jälkeen, jopa niin myöhään että jossain mielen sopukoissa pelkäsin olevani uudestaan raskaana! :LOL:

Alessandran synnytys kuulosti mun korviin tosi ihanalta. Jotenkin tosi rauhalliselta. :) Tollasta toivon itsekin.

(.) "Neuvolassa" kaikki taas oikein mallikkaasti. Sf-mitta nyt kolmella viime kerralla ollut 37-38 cm mut aina eri mittaaja, että oisko toi nyt sitten asettunut aloilleeen tuonne. Painoa tullut nyt reilu 18 kg. Ei kai tässä ihmeempiä, ainoo mikä tosissaan nyt rasittaa on nää helteet! Yli 30C joka helvatan päivä, ja ainakin piiiitkälle ens viikolle asti näitä kelejä.... Ahdistaa aivan suunnattomasti. Ja mä kun ehdin jo helpotuksesta huokaista, ettei tarvii raskaana olla tässä kesässä. Joopajoo. Kiitos, luontoäiti.

Luomis 39+4
 
Onnea kaikille vauvan saaneille :heart:
Ja tsemppiä kovasti omaansa vielä odottaville :)

Tällainen haamu täältä kirjoittelee, nimi on listalla joten täytyyhän minun ilmoittaa että oma pieni (?) Tyttö syntyi 22.5 raskausviikoilla 41+3! Mitat on 3720g ja 52.5cm. Synnytys oli todella lyhyt, 3h30min ja sairaalassa ehdittiin olla tasan 50min kun tyttö oli jo maailmassa. Mitään kivunlievitystä en ehtinyt saamaan, joten kokemus jäi vähän hurjana mieleen, mutta kaipa se tästä. Toipunut olen hyvin, tikkejä tuli pari. Vauva voi oikein hyvin, syö hienosti ja seurusteleekin :heart:
 
Onnea Phoebsi :flower:.


Joo, täällä mäkin edelleen xD...Supistuksia oon kattonut kellosta nyt illan, ja tulevat noin 20-30 min välein, vihlovat, ja ovat jonkun verran kipeitä, mutta ei nyt mitään sen enempää, hengitellen menee noiden läpi vielä hyvin. Mä taidan tehdä tätä synnytystä kauan|O. Huomenna pidän kyllä sellaisen siivouspäivän, jos ei nämä tästä ala tiheentyä ja vahvistua, tai siis mikäli pystyn, alakerta melkoisen kipeä ja hellä, mutta sisulla mennään jos ei muuta..Toki nyt toivon sitä lähtöä välistä, mutta...
Mulla on tänään varmaan tullut kymmenisen puhelua kavereilta/tutuilta/sukulaisilta, ja en ole vastannut:LOL:, joo, oon varmaan ilkeä, mutta kun tiedän, että soittelevat vaan kysyäkseen, että joko, joko, ja en jaksa kaikille samaa selittää, että kyllä me ilmoitamme kun on saatu vauva maailmaan :)...

JA & Nöpsy 40+2
 
Onnea Phoebsi ja Lily vauvoista! :flower:

Luomuvaimo, voi harmi että jäi tutkimukset saamatta, mutta ensi viikolla sitten :D
Vai haamupotkuja!! :confused::confused: Tollaisista en olekaan ennen kuullut mutta ei ole ensimmäinen asia mikä tulee uutisena raskaudessa ja vauvoissa ;) Ja säästä vielä että jos sua yhtään lohduttaa niin mä olen kateellinen tuosta 30 asteen lämmöstä... Täällä sataa ja on hyvällä tsägällä 12 astetta eli hrrrrrrrrr :(

JA82, vai ei sulla meinaa supistukset viedä sairaalaan asti :( Koita jaksella! Ja todellakin, saa olla vastaamatta puhelimeen... :D Ihmiset ei tunnu ymmärtävän että kyllä me varmaan itse ilmoittelemme sitten kun on jotain mistä ilmoittaa...

Tsempit Mama, Haaveilija ja Ciba! Kyllä meidänkin aika vielä koittaa :)

Omaa napaa, ei mitään uutta myöskään täällä :( Olen nyt hyvässä viikonloppufiiliksessä että en viitsi sitä pilata ajattelemalla ei ikinä käynnistyvää synnytystä ;) Eli ei muuta kun siivoilemisiin...
Nelli ja Kultahippu 39+5
 
Meille syntyi viides poika ke 25.5.2011 klo 9.12 sektiolla. Pojan mitat olivat 3565g ja 52cm. Kaikki meni hienosti ja voidaan molemmat hyvin. Päästiin jo eilen kotiin.
Nyt on siis perheessä lapsiluku täynnä, kun piuhat katkottiin samalla.
Kovin olen onnellinen viiden suorastani! :heart:

Maybaby ja poika 3 vrk
 
Viimeksi muokattu:
Paljon onnea vauvansa saaneille!

Täällä tänään myös eräpäivä ja ihan toivotonta touhua. Eilen olin kaupoilla ja sinne lähtiessä jo alkoivat kipeät supistukset mutta ajattelin että mennään nyt kun on asioita hoidettavana. Välillä oli ihan tuskaa mutta niiden välissä pystyin sitten shoppaamaan :D
Yöllä alkoivat todella kipeät supistelut joita tuli 3h ajan ihan säännöllisesti 3min välein ja piti siinä jo ylös nousta mutta nukahdin. Eli ei meinaa täälläkään alkaa millään koko touhu mutta mullahan on todettu laiska kohtu mutta ei tällaista nyt ennen ole ollut,näillä on ennen lähdetty jo synnärille. Ehkäpä ensi viikolla sitten...

Nannaliina *40*
 


tossa se nyt on!! Tyttö syntyi 27.5.2011 kello 04.50 mittoina 3480g ja 51cm pipo 36cm

Tässä jonkin sortin tarina: elikka to-pe välisenä yönä alkoi supistelemaan siinä 23.50 kotona istuin ja kuulostelin puol 2 asti kunnes soitin sairaalaan ja sitten siskolle joka tuli sitten tänne kello 2.00 oltiin sairaalas ja kätilö katto tilanteen 7cm auki hups :D ei muuta kun saliin. eka yritin pelkillä lämpö pusseilla olla mut sit kokeilin ilokaasuu jonka turvin sitten sainkin synnyttää kun kello 4.30 olin täysin auki ei keretty ottaa mitään puudutusta. ponnistin 20min ja tyttö oli ulkona!!! :D :heart: muutaman kerran huusin perkelettä ja vittua ja olin luovuttaa mut joo ei siit sen enempää.. :D

tänään ollaan kotiuduttu kello 13.00 ja nyt yritettään rauhottua kaikki isi, äiti, isoveli ja typykkä..

Minsku82 ja tytteli 1vrk
 
Onnea Phoebsi, Lily, Maybaby ja Minsku! :flower:

Täällä edelleen yhdessä kasassa, tänään vähän ehkä kivuttomasti supistellut. Kävin kiertämässä kirppiksellä, ostin taas kasan vauvanvaatteita. Myyjät kyseli muutamaan kertaan, että koskas on laskettu, totesin vaan, että meni jo. :D Raahasin vielä kamat kävellen kotiin, painoivat melko paljon. Että jos ei synnytys tällä käynnisty, niin en tiedä millä. :LOL:

Sain lisäksi tietää just, että pääsin läpi yhdestä tentistä, mihin osallistuin "puolitosissani" kuukausi sitten. No, menihän se vielä ihan hyvällä arvosanallakin. Tää mamma vähän suorittaa! :LOL:

Jaksamista meille tod. näk. kesäkuun synnyttäjille! :whistle:

lyrae ja sumusireeni 40+3
 
Minskulle, Maybabylle ja Lilylle onnittelut!! :)

Tulinpa minäkin vaan ilmoittamaan jakautumattomuudestani... Järkyttävä väsymys painaa, kun kuumuudelta ei saa nukuttua, ja sit 2 h välein pitää juosta pissalla. Olinpa taas niin aurinkoinen ilmestys tänä aamuna että voi mies- ja lapsiparkaa. :D

No, mun seuraava arvaus on 1.6., eka oli 26.5. mutta sehän tosiaan tuli ja meni... Yritän nyt nauttia näistä keleistä sitten kun en kerta synnyttämään pääse. Tsemppiä muillekin odottelijoille!

Luomuvaimo 39+5
 
Täällä ollaa yhtenä kappaleena. Eilen illalla oltiin kiinalaisessa syömässä vuospäivän kunniaks ja siellä ruokailun lopussa alko ahdistamaan ihan hirveesti ja sattumaan selkää ja tuntu, etten saa henkeä. Mahaa kiristi myös. Oli pakko nousta kävelemään ja kävellä ennenku autoon suostuin istumaan..Nooh, noin tunnin päästä selkäkipu paheni kotona ja alko supistelemaan...Istuminen pahensi ja pystyssä olo/kävely helpotti, joten lähin koiran kanssa kävelylle..Vähän jopa hölkkäsinkin ja yritin ripeesti kävellä, että asia etenis...Taas sadannen kerran soitin tulevalle mummalle, että josko nyt..Ähisin ja puhisin puhelimeen ja välillä oli tosi hankala olla... No, ajattelin,että nyt yöllä lähtö tulee. Menin koittamaa nukkumista mut ei voinu kuvitellakkaa että ois voinu siel maata joten nousin ylös. Supistukset jatku ja puuskuttelin ne läpi. Kahen jälkeen menin maate ja sinne olin nukahtanu. Muutaman supistukseen heräsin ja pari kertaa kellottelin välin olevan 10min, mutta muuten nukuin aamukymmeneen hyvin. Perhana.
Tossa päivällä alko taas selän särky/poltot ja samalla mahaa alko sattumaan/kiristämään ja aina välillä supistaa..Toi mahakipu on outoa, semmosta polttavaa...outoa..

Mutta jäädää oottamaa..
 
haaveilija87: Sullahan on jännät paikat! Toivottavasti ennakois synnytystä nyt. :) Pidä meidät ajan tasalla, jos vaan jaksat ja ehdit!

Mulla on ollut tänään ja eilen semmosta omituista toispuoleista vatsakipua. Vähän tuntuu, kuin osa olis peräisin vatsalaukusta. Ja maha on ollut semmoinen "väsyneen" tuntuinen. Mut onhan sitä tässä tullut juostuakin ympäriinsä.
 
Voi Minsku82 Kuinka ihana hän on :flower::heart:, onnea :)!

Täällä tänään edelleenkin supistellut jonkin verran tuntuvasti, mutta nyt tuntuu jumittavan niin perusteellisesti että...Mullahan oli ekassa synnytyksessä (josta tosin 8,5 v ja kaksoset) laiska kohtu, ja läpi mentiin oksitosiinitipalla, ja silti loppujen lopuksi sektioon mm pysähtyneen synnytyksen(tai hitaan etenemisen) takia, toivon ettei nyt mitään laiskan kohdun vikaa, vaan lähtis ja menis loppuun asti ihan itsekseen, huoh... No ylihuomenna polikäynti, katsotaan mikä tilanne, toki toivossa on hyvä elää, onhan tässä vielä ma aamuun puoltoista vrk aikaa :D...

haaveilija Sulla varmaan alkaa olla ihan viime hetket käsillä, tsemppiä :)!

mama Jätät vaan vastailematta, sitä linjaa mäkin olen tänäänkin edelleen noudattanut ;)...

Nelli Mulle saat lähettää osan tosta sun kadehdittavasta kärsivällisyydestä:saint:, mun oma on kadonnut joku aika sitten :D.

JA & Nöpsy 40+3
 
Kuulumisia täältäkin kunhan ensin onnitellaan! =)

Onnea Phoebsi ja Minsku tyttövauvoista :heart: :heart:
Ja onnea Lily85 ja Maybaby poikavauvoista :heart: :heart:

Kuulostaa siltä että Haaveilijakin saa kohta lopettaa haaveilun ja pääsee vauvanhakureissulle ;) Tsemppiä kovasti sulle!

( . ) Me käytiin eilen shoppailemassa pidemmän kaavan mukaan ja tuloksena varsin hyvin nukuttu yö, ei minkään valtakunnan supistuksia illalla! Jep! No tänään sitten käytiin siellä valmistumisjuhlissa ja tattadadaa, taisin bongata nyt ensimmäiset erät limatulppaa! Jotakin on pikku hiljaa siis tapahtumassa! Illemmalla tein ahkerasti puutarhatöitä lapio heiluen ja istutin pari omenapuuta maahan. Ei supistellu, ei yhtään! :) Nyt on kyllä selkä ihan jumissa tosta touhuilusta. Mutta oon onnellinen kun puut istutettu ja mieskin sai kaverinsa kanssa terassin teossa paljon aikaiseksi! :) Ainiin, eilen sinne shoppailureissulle lähtiessäni pakkasin mukaan myös synnytyskassinkin, ei tullut sille käyttöä ei, mutta on se nyt jo vähän paremmassa vaiheessa kuin edellisellä kerralla kirjoittaessa! :D Jospa sitä kohta nukkumaan. Mimmi on tänään ollut illalla tosi riehu-tuulella. Tuntuu että painattaa kovasti tonne alaspäin... Suunta ainakin oikea ;)

Voikaahan hyvin!

Ansukka ja Mimmi 40+2
 
Onnea taas kaikille vauvansa saaneille! ja Minskulla ihana pieni!:heart:

Omaa napaa samantien...:ashamed:

Täällä siis edelleen..:kieh: En edes tiedä oliko mulla limatulppaa vai mitä helkkarin hyytelöä kun sitä on tullut nyt samanmoinen satsi neljänä päivänä. Ja limasta vuotoa muutenkin ihan hirveä määrä..yöks! Kertoo kuulemma lähenevästä synnytyksestä:rolleyes:Täytyy olla hyvin pitkällä ollut mun synnytyksen alku kun ei ole vieläkään alkanut?:D Meidän 3,5v neitikin totesi eilen että tulee varmaan syksyllä..? Siltä vaikuttaa kyllä kohta.
Supisteli taas eilen yötä myöten säännöllisesti, mutta kappas vaan kun tyssäs taas kerran.
Tosi rasittavaa tuollainen kun aina luulee että NYT ja sitten ei kuitenkaan.:| Ja sitten ollaan seuraava päivä silmät ristissä kun nukuttu liian vähän.

Tänään on SE päivä joten odotellaan..:saint: rv 40 täynnä!

Paljon jaksamisia niille jotka odottavat vielä!:heart: Alkaa pahasti lähenemään kesäkuu ja taidan olla vielä silloinkin täällä..
 
Huhhuh... karmiva yö takana!!!! Supisteli, veti suonta molemmist pohkeista, tuska hiki koko ajan, vessas sai ravata... nyt on silmät ihan ristis, eli tänään en ainakaa jaks lähtee synnytteleen!!! Heh!!! Koko aamunki supistellu ja koko ajan olevinaan kauhia paskhätä (lupaava merkki) ja alapää sattuu!!! Mut katotaa vaan ni kohta taas olot katoaa!!!

mama ja "tahvo" 40+1
 
Täälläkin edelleen odotellaan... Tänään se olis sit h-hetki, mut enpä usko et mitään tapahtuu.
Tää on jotenki niin utopistista, ku poika synty tosiaan 37+1 ja tässä sit toisen kans ollaan vieläki!
Tuolla se vaan hikottelee mahassa :D

Liikkeitä ei oo munkaan tarvinnu laskea, liikkuu sen verran paljo. Toissapäivänä meinas jalat lähtee kaupassa alta, ku pyöri ihan kunnolla ja sattu niin hemmetisti alapäähän seki touhu!

Mulla ei oo minkaanlaista vuotoa tullu missään vaiheessa, ei edellisessäkään raskaudessa, joten en sellaista oikeen odotakaan. Käynnistyis nyt vaan jollakin konstilla, ettei tarvis käynnistää! Toisaalta aamulla heti oli maha ihan löysällä, mutta en jaksa enää uskoa näihin "merkkeihin" edes...

Tänään on kummitädin synttärit ja se oli ainaki heti alusta ihan varma, että syntyy samana päivänä, joten odotellaan! :D

Miuku 40+0 POKSPOKS
 

Yhteistyössä