** Toukokuun Toiveet 2011 ** Pokspokspoks! Se on TOUKOKUU nyt!

Haidih Voi mikä tukka, sulla tarvii olla kunnon hoitoaineet kaapissa valmiina ;)..Aivan ihana neiti :):


Still waiting...Nooh, se ois sellanen reilu vko enään max:confused:. Huomen aamulla olis aika Äpolille. Eilisestä illasta otin ihan huvikseni supistusten aikoja ylös, ilta yhdeksästä läpi yön (puol kolmeen jaksoin kellottaa) supistusten väli 10-15 min, ovat tukalia, tuntuvat enemmän kuin pelkät vatsan kovettumiset, mutta ei mitään sen suurempaa kipua, että pitäis vielä kovasti tuskailla. Tuntuu ikään kuin kohtu kaikkensa yrittäisi, muttei ole potkua enempään, väsy alkaa olla jo aikamoinen näiden kanssa, niin henk kuin fyysisestikkin, mutta eiköhän se palkinto ole lopulta kaiken sen arvoinen moninkertaisesti:heart:.
Mies on luvannut viedä lapset tänään tivoliin, joten kaiketi mun on sinne suunnattava mukaan, jos vaikka sieltä löytyisi vähän potkua tähän hommaan, onneksi on sairaalan vieressä ;)...
Että sellasta omanapasta tekstiä taas, sori...Mutta edelleenkin ostetaan kärsivällisyyttä mikäli sitä on kaupan:LOL:

JA & Nöpsy 40+4
 
Viimeksi muokattu:
Voi haidih miten ihana tyttö. Ja tukka on kyllä mahtava :)

Mua korpeaa tuo oksennustauti joka pitää mut erossa perheestä ties miten pitkään. Siellä ne lapset (4) kilpaa oksentaa esikkoa lukuunottamatta isovanhemmilla miehen hoidossa. Kotiin en voi ottaa kun itsellä saattaa olla lähtö koska tahansa ja en kyllä taudissa halua synnyttää.
Aika käy pitkäksi,taidan lähteä pyörällä vähän pidemmällä kauppaan vaikka sataakin,kuolen tylsyyteen kohta.
Eilen illalla oli taas niin kamalan kipeitä supistuksia että tuntui ihan hirveän pahalta,jumppapallon päällä keinuttelin ja se vähän auttoikin supistuksen tullessa. Yö meni liki nukkuessa sitten kuitenkin.

Nannaliina 40+1
 
Onnea vauvautuneille ja kärsivällisyyttä odottelijoille!

Haamupotkuista: synnärillä tunsin 'selviä potkuja' vaikka vaavi pötkötteli jo siinä vieressä ja kun ihmettelin sitä kätilölle ääneen, niin mulle kerrottiin että se johtuisi siitä että sisäelimet hakee raskauden jälkeen paikkaansa. Ihan uskottavan kuuloinen teoria mun korviin, koska luulin jo että mulla oli korvien välissä vikaa :D

Vauvelin kanssa elo alkaa jo sujumaan, vaikka eilen olikin ihan mahdoton päivä. Istuin käytännössä koko päivän sohvalla, koska tyttö ei halunnut tehdä muuta kuin olla rinnalla. Hirveä huuto jos yrittikin laittaa nukkumaan muualle tai jos ei saanut tissiä. Tuttikin lensi kaarella suusta jos sitä yritti tarjota :rolleyes:Taisi tasata maidontuotantoa tai jotain. Ainakin sain nukkua viime yönä sitten 5tuntia putkeen, mutta tuskin tää vielä pysyväksi rytmiksi jää....

Miiku ja pötkö 2 viiikoa + 3 päivää
 
Onnea Maybaby ja Minsku! :flower:

Haaveilijan oireet kuulostaa kyllä sitä että taisi tulla sinne lähtö :) Uutisia odotellen vaan!

Haidih, suloisia kuvia oot laittanut! Mikä määrä tukkaa teidän neidolla :)

Ansukka, kiva että limatulppaa jo näkyvissä, on ainakin toivoa että pian on lähtö lähellä! Mä sain myös aikaiseksi pakattua sairaalakassin melkein valmiiksi, jotain vielä puuttuu mutta pääosin kamat kasattu. Olipahan sekin työn ja tuskan takana ;) Tsemppiä sinne jos nyt tulee lähtö piakkoin!

Chira, toi on kyllä varmaan ärsyttävää jos välillä supistelee ja on sellainen olo että lähtö tulee ja sit se vaan menee ohi. Jaksuja sinnekin, pidetään kesäkuulaiset pystyssä sit tätä ketjua ;)

JA82, nyt on taas sellainen päivä että se mun kärsivällisyys on vähän huonommalla tolalla, jotenkin levoton olo ja sellanen fiilis että nyt pitäisi päästä pian lähtemään.

Miuku, jaksamisia sinne myös! Ehkä toi vatsan löysyys olisi The oire ja saisit pian myös startata :)

Nannaliina, joo ei kyllä kuulosta yhtään houkuttelevalta lähteä synnärille oksutaudissa tai juuri siitä kärsineenä. Toivotaan että sun supistukset voimistuvat kuitenkin ja pääset hakemaan pientä kotiin!

Tänne ei mitään vieläkään, laiskaa sunnuntaita viettelen ja yritän vähän siivoilla kaappeja. On jotenkin noi siivousfiilaritkin pikku hiljaa väistymässä kun on nyt pari viimeistä viikkoa siivonnut koko viime vuoden edestä :D Alkaa olla kaikki niin "valmista" täällä että ei kai se auta enää kun vaan odotella että se nyytti joskus tulee... Huomenna neuvola taas, katotaan onko pää vieläkään kiinnittynyt. Huomenna olisi sitten se virallinen due date, harmi vaan että ei taida olla sillä mitään merkitystä vauvelille... ;)

Nelli ja Kultahippu 39+6
 
Joo, toi tukka... mä en käsitä, meidän lasten tukat vaan tuuhenee ja pitenee lapsi-lapselta. Toi on aivan sairaan paksu tosta päältäkin, ei näy niinku vaaleaa päälakea ollenkaan.... kyllä sitä on ihmetelty, yks jos toinen. :)
 
Täällä yhä edelleen... Ollaanko me Nelli ja Ciba ainoita keillä ei supistuksia/muita oireiluja oo näkyny ?? Varmaan viel juhannuksena ihmettelen täällä itekseni:p Tosi monella kuulostaa jo lupaavalta, ei varmaan mee montaa päivää kun on loppukiri toukokuisilla.

Onnea uusista vauvoista! Kylläpä oli ihania kuviakin:heart: !!

Ässät on kokeiltu, siivottu ja järjestetty niin maan perusteellisesti, nyt en jaksa tehdä mitään, ei huvita! Yöllä en saanu nukuttua kun jalkoja särkee/kramppaa. Ilmeisesti kohtu painaa makuulla ollessa laskimoita ja veri ei kierrä, blaah!

No toivotaan meille lopuille sellasia ripeitä, eteneviä synnytyksiä ja ennen kaikkea ihania pikkuisia!

vattula 39+6
 
Haidih, oi miten kaunis hän on! Ja tosiaan toi tukka on mieletön! :)

vattula, täällä kans yks lähes täysin oireeton... Välillä muka jotain menkkajomotuksia selässä ja alavatsalla, joskus yhdistyvät supistukseen mutta mitään sen ihmeempää ei oo näköpiirissä. Ei limatulppaakaan - tosin se esikoisestakin tuli kokonaisena vasta, kun supistukset oli jo alkaneet.

Tänään onneks vähän viileempi päivä, toisin sanoen ehkä 25C... Mut huomenna pompataan sit jo lähemmäs 35C:een... Lääh! Kaikki vaatteet on liian kireitä ja liian kuumia, mä en saa nukuttua kun hikoilen vaan. Esikoinenkaan ei nuku kunnolla, vaikka on pelkkä yövaippa päällä. Mies on ainut, joka nukkuis vaikka läpi maanjäristyksen.

Ärh, tulis jo.

Luomuvaimo 39+6
 
Hei kaikki! Meille syntyi pikkuinen tyttö toissapäivänä 27.5 klo 09.00. Mitat olivat 50cm/4195g. :)
Kaikki meni hyvin, synnytys kesti 15h josta ponnistusvaihe 5 min. Tänään päästiin kotiin ja kirjoittelen tänne synnytyskertomusta myöhemmin :)

Onnea kaikille vauvaantuneille ja tsemppiä vielä odottaville :flower:
 
Onnea Lilya vauvasta! :flower:

Vattula, joo me muutamat täällä taidetaan olla oireettomina vielä... On kyllä ollut turhauttavaa myös täällä koko päivän. Oon yrittänyt saada aikaiseksi jotain vaatekaapin siivoiluita mutta on vaan ollut jotenkin mieli maassa :( No, ehkä huomenna parempi päivä sit taas...
Nelli ja Kultahippu 39+6
 
Onnea taas nyyttinsä hakeneille!:heart:
Ja aivan mahtavan suloinen tyttö Haidih!:heart:

Tänne ei uutta. Päivällä oli taas reilun tunnin supistelu 15min välein ja tyssäs. Yksittäisiä supistuksia tuikannut silloin tällöin. Jotenkin mulla on todella levollinen olo, niin rauhallinen pitkästä aikaa ettei tosikaan :confused: Tulee kun tulee.:heart: Toisaalta toivon että kerkeän vielä keskiviikon neuvolaan, pääsen lääkärin ultraankin sitten vielä. Tietää suunnilleen mitä odottaa syntymäkoosta..?
Vaivoja ei juurikaan ole ollut. Selkää ei särje mistään kohtaa vaikka liikenteessäkin olen ollut. Hassua :)
Taitaa tulla mun pisin raskaus tästä, esikoinen syntyi 40+1, mutta muut aiemmin.

Vointeja kaikille odottelijoille ja isot tsempit kun lähdön hetki koittaa!:heart:
 
Onnea Lilya! :flower:

vattula: Täällä kans vielä (lähes) oireeton. Yhtään kipeää supistusta en oo tainnut tässä raskaudessa bongata. Limatulpasta tai muusta ei tietoa ja ässät ja kaikki kokeiltu. Tulee vissiin kun on tullakseen.

Tänään olin kaverille muuttoapuna, kannoin mm. painavia kasseja ja sohvaa, ramppasin rappusia, ajelin autolla. Käytiin vielä porukalla ulkona syömässä jälkeenpäin. Mitään oireita ei oikeastaan tuo aiheuttanut, mitä nyt nukutti kun kotiin pääsi iltapäivällä.

Eli joo, kesäkuussa varmaan vielä täällä kirjoittelen. :D

lyrae ja sumusireeni 40+5 (huh, kohta viikon yli...)
 
Huomenta meille viimeisille odottajille. Ei tuonut viime yökään supistuksia. olipas hiukan olo herätessä kun ei ollut kertaakaan käynyt vessassa yön aikana. mahakin oli ihmeen mallinen. Palautui kylläkin vessa-reissun jälkeen.

Vauva oli eilen selkeesti rauhallisempi kuin aikaisempina iltoina. Liikkeitä tuli tarpeaksi, mutta hillitymmin.

Ciba 40+5 (taidetaan lyrae olla kohta Jorvissa viereisissä huoneissa käynnistyksessä)
 
Huomenia täältäkin!

Onnea Lilyalle tyttövauvasta :heart: :)

Haidihin
tyttö oli kyllä oikein nöpönen :heart: ja ihana tukka! :D Munkin esikoisella oli syntyessään pitkä tumma tukka, ristiäiskuvissakin oikein hulmusi! Nyt oon miettinyt että mitäs jos tästä vauvasta tuleekin tukaton ja vaalea malli, :) tuntuu ihan hassulle!

Nannaliinan
perheelle pikaista paranemista!!

Täälläkään ei ole lauantain limatulppabongauksen jälkeen ollut mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä... Kyllähän se pitäis nyt tänään viimeistään, pikkuinen toukokuun tyttöni :heart:, alkaa jonkinlaisia merkkejä antamaan jos toukokuun vauvaksi haluat syntyä!!! Me odotetaan sua jo kovasti ja kaikki on valmiina! Joten tänne vaan reippaasti! Iltapäivällä neuvolaan käymään ja illalla olis esikoisen eskarin makkaranpaistoilta... Sinne siis!

Jaksuja kaikille!

Ansukka ja Mimmi 40+4
 
Joo taitaa jäädä toukokuun tyttönen tosiaan saamatta tännekin ;) Eilen oli pitkin iltaa sellaisia pieniä vihlaisuja mutta ei mitään muuta.
Tänään neuvola ja pää ei ole vieläkään kiinnittynyt!! Mulla alkaa nyt vähän mennä usko tähän touhuun näin viime päivinä (tai viikkoina...). Neuvolasta laittoi mulle lähetteen vielä äitipolillekin ensi viikolle, kuulemma painoarvioon. Alkaa vähän nyt jännittää että mitäs jos sieltä onkin tulossa joku jättiläinen :( No toivottavasti ei ehditä arviota tehdä ennen kuin syntyy, eihän sillä painotiedolla juurikaan mitään tee jos synnytys käynnistyy. Se tulee alakautta tai sitten ei tule :)

Jaksamisia muille vielä odottaville!
Nelli ja Kultahippu 40+0
 
Heippa!

Poika syntyi aamuyöllä 26.5. (rv 41+4).
3755g, 50,5cm.
Aamulla oli normi neuvola eikä mitään tietoa että supistukset alkaisivat iltapäivällä. Synnytyksen kesto oli jotain 9h, repeämä tuli ja useita tikkejä jotka nyt tosi kipeät.. Mutta ihana poika saatiin :)
 
Meille syntyi poika torstaina 26.5. Herra mittautti komeat lukemat 4110g ja 51cm.

Synnytys oli pitkä, hidas ja tuskallinen. Koko prosessi kesti yhteensä 24h, eikä kivunlievityksestä kauheasti apua ollut. Kun olin ponnistellut 1,5h aloin olla jo niin loppu, että poika autettiin ulos imukupilla. Sitä varten tehtiin eppari, mutta lisäksi repesin kahdesta kohtaa. Neuvolassa siis arvioitiin pojan painoksi n. 3kg eli "mahtuu hyvin alakautta".

Repeämiä ja epparia kursittiin kokoon 1,5h, ja sen jälkeen olin verenhukan takia niin heikkona, että pyörryin kahteen otteeseen. Mullahan hb oli sairaalaan tultaessa 126, ja eilen suostuivat lopulta laittamaan suoneen kaksi pussia lisää punasoluja; tällöin hb laskenut jo lukemaan 66 :O!! No, tänä aamuna arvo oli "jo" 95, joten päästiin viimein KOTIIN :heart:.

Olo on edelleen aika paska, mutten kuitenkaan ole mitenkään katkera. Tämä nyt vaan meni näin ja parhaani yritin! Ja ihana, terve poika nukkuu nyt omassa sängyssään :heart:.


Kevlarsoul ja poika 4vrk
 
Heips,

Onnea cissus ja Lilya sekä kevlasoul:flower:


Omaa napaa taas, sori...Käynti Äpolilla takana, kestikin vähän kauemmin, kun jouduttiin käyrään kun neiti ultrassa hiljainen ja mun verenpaineet sen verran koholla ( 142/94), että muutaman verinäytteenkin käväsin antamassa sen ja vatsakipujen takia, käyrä ok ja verikokeiden tulokset samaten, joten kotiin, häätöpäiväksi annettiin ensi maanantai, ja rehellisesti sanottuna en usko ollenkaan että ennen sitä tulee itsekseen ulos...Kohdunsuun tilanne sama kuin 4 vkoa sitten (sormelle auki ja 2 cm kanavaa), nämä supistukset eivät ole muuttaneet tilannetta suuntaan tai toiseen, huoh..Käyrällekkin edelleenkin mukavat supistukset 6 min välein, mutta ei niistä ole tehoa tekemään mitään alakerrassa näköjään. Kokoarvio nyt 3,9 kg, ja mua alkoi ihan kauheasti pelottamaan, että kun kasvaa vielä vkon, niin yli neljän kilon mennään niin että paukkuu, ja mahdolliset virhearviot tohon päälle, voi KÄÄK :|...Mutta kun vauvalla kaikki hyvin ja mun verikokeetkin ok, niin ei lääketieteellistä syytä käynnistää ennen, ja etenkin kun kohdunsuun tilanne niin kehittymätön vielä. Että sitä kesäkuuta odotellessa, mutta tietääpähän nyt ainakin että on joku tietty päivä mitä odottaa...

Terveisin JA (joka nukkunut viimisen 3 vrk:den aikana ehkä yhteensä 10 h) ja Nöpsy 40+5
 
Lilya ja cissus, tuhannesti onnea! Cissukselle pikaista paranemista, mulla kans oli eppari pitkääään kipeä. Todella toivon että vältyn siltä tällä kertaa!

Täällä myös viikot kasassa eikä mitään merkkejä... Tänään testataan siivous-S, pistän koko kämpän ylösalasin, katotaan jos olis jotain iloa. Ja niin perkeleen kuuuuuma...!!!

Luomuvaimo 40+0
 
Onnea cissus ja kevlarsoul! :flower:

ciba: Joo, niin taitaa käydä, että ollaan sit Jorvissa käynnistyksessä... Ei nimittäin eilinen kaverin muuttokuorman kantaminen vaikuttanut juuri ollenkaan. Yhtään supparia ei nimittäin aiheuttanut.

Liitokset on kyllä tänään taas natisseet, mutta siihen on sitten jäänytkin. Ihan huijausta on synnytyksenkäynnistyskeinot! :D Tulee vissiin kun on tullakseen. Mut no, mikäs tässä ollessa. Kärsivällisyys koetuksella, mutta fyysisesti ei kauheesti joudu kärsimään. Mut kattoo nyt, jos loppuviikolla vielä alkaa helteet...
 

Yhteistyössä